Справа № 750/994/24
Провадження № 2/750/701/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 серпня 2024 року м. Чернігів
Деснянський районний суд м. Чернігова в складі:
судді - Рахманкулової І.П.,
секретаря Мойсієнко К.А.,
за участю позивача - ОСОБА_1 ,
представника позивача ОСОБА_2 ,
представника відповідача ОСОБА_3 ,
представників третіх осіб ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ,
розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
треті особи: Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігова, Міністерство оборони України,
в с т а н о в и в:
У січні 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Деснянського районного суду м. Чернігова з позовом до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради, в якому просить визнати незаконним та скасувати підпункти 8.2.2 та 8.2 пункту 8 рішення Виконавчого комітету Чернігівської міської ради № 626 від 05 жовтня 2023 року «Про затвердження списків громадян, поставлених на квартирний облік»; зобов`язати Виконавчий комітет Чернігівської міської ради видати на ім`я ОСОБА_1 , сім`я з чотирьох осіб ордер на службову однокімнатну квартиру АДРЕСА_1 .
Обґрунтовано позов тим, що згідно з рішенням Міністерства оборони України від 26 червня 2022 року № 2743/у/28-2020 та «Алгоритму дій посадових осіб та військовослужбовців Збройних Сил України, які проживають в службовому (штатно-посадовому) житлі та які виявили бажання щодо реалізації своїх прав на забезпечення службовим житлом за місцем проходження військової служби», 13 липня 2022 року позивач, займаючи посаду начальника науково-дослідного відділу випробувань пілотованих літальних апаратів - заступника начальника науково-дослідного управління випробувань озброєння та військової (спеціальної) техніки Повітряних сил, звернувся до Державного наукового - дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки з рапортом щодо забезпечення його та членів його сім?ї службовим житловим приміщенням шляхом зміни статусу службового (штатно-посадового) на службове житло за адресою: АДРЕСА_2 . Дану квартиру позивачу було надано відповідно до наказу Міністерства оборони України від 31 січня 2019 року № 40 «Про проведення експерименту із забезпечення службовим житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних сил України» та Порядку проведення експерименту із забезпечення службовим житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних Сил України.
Наказом Командира військової частини НОМЕР_1 від 28.04.2023 позивачу було розподілено однокімнатну службову квартиру за адресою: АДРЕСА_2 . Відповідно до Списку надання службових жилих приміщень (службової житлової площі) у військовій частині НОМЕР_1 Чернігівського гарнізону, АДРЕСА_3 , затвердженого Командиром військової частини НОМЕР_1 22.04.2023 року, квартира АДРЕСА_1 надана позивачу та членам його сім?ї (дружина та син). Протоколом засідання Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями від 25.05.2023 № 60 (затвердженого головою комісії 25.05.2023) щодо надання службового житлового приміщення шляхом зміни статусу ШПЖ на службові, прийнято рішення щодо надання полковнику ОСОБА_1 службової квартири за адресою: АДРЕСА_2 . Позивач та його дружина ( ОСОБА_6 ) згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об?єктів нерухомого майна щодо суб?єкта не мають права власності на об?єкти нерухомості (квартиру, будинок).
На підставі рапорту позивача та вимог Інструкції з організації забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями, затвердженої наказом Міністерства оборони України від 31.07.2018 № 380, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.09.2018 № 1020/32472, Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігова звернувся до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради з клопотанням про затвердження спільного рішення житлових комісій про виділення житлової площі та видачу ордеру. Проте, відповідач рішенням «Про затвердження списків громадян, поставлених на квартирний облік» від 05.10.2023 № 626, відмовив квартирно-експлуатаційному відділу м. Чернігова Міністерства оборони України у затвердженні спільних рішень житлових комісій про виділення житлової площі та видачі ордерів.
Позивач у своєму позові зазначає, що рішення Виконавчого комітету Чернігівської міської ради «Про затвердження списків громадян, поставлених на квартирний облік» від 05.10.2023 № 626 (п.п. 8.2.2 та 8.2 п.8) є незаконними та такими, що прийняті в порушення норм чинного законодавства, оскільки відповідно до рішення Міністерства оборони України від 26.06.2022 № 2743/у/28-2020 та «Алгоритму дій посадових осіб та військовослужбовців Збройних Сил України які проживають в службовому (штатно-посадовому) житлі та які виявили бажання щодо реалізації своїх прав на забезпечення службовим житлом за місцем проходження військової служби», військовослужбовці які за місцем проходження військової служби забезпечені службовим (штатно-посадовим) житлом (далі - ШПЖ) за їх бажанням мають право на зміну статусу з ШПЖ на службове за місцем проходження військової служби.
Також, позивач вказав, що ним було подано до Чернігівського окружного адміністративного суду позов до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради, Третя особа Квартирно-експлуатаційний відділ м. Чернігова про визнання протиправними та скасування пунктів рішення, зобов?язання вчинити певні дії, однак ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 11.01.2024 № 620/15761/23 провадження у справі було закрите, оскільки спори щодо захисту житлових прав повинен вирішувати суд цивільної юрисдикції.
У п. 77 постанови від 08.06.2022 у справі № 362/643/21 Велика Палата Верховного Суду вважає, що з огляду на припис частини другої статті 239 КАС України за наявності чинної ухвали Чернігівського окружного адміністративного суду від 4 квітня 2018 року про закриття провадження в адміністративній справі № 825/1347/18, яку залишив без змін Київський апеляційний адміністративний суд згідно з постановою від 4 червня 2018 року, закриття провадження у справі № 362/643/21 за пунктом 1 частини першої статті 255 статті ЦПК України поставило під загрозу сутність гарантованих Конвенцією прав позивача на доступ до суду та на ефективний засіб юридичного захисту. Тому вирішення цього спору слід продовжити за правилами цивільного судочинства.
Оскільки позивачем до матеріалів справи додано копію ухвали Чернігівського окружного адміністративного суду у справі № 620/15761/23 про закриття провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради про визнання протиправним та скасування пунктів 8.2, 8.2.2 пункту 8 рішення, зобов`язання вчинити певні дії і дана ухвала набрала законної сили, а тому, керуючись зазначеною вище позицією Великої Палати Верховного Суду у справі № 362/643/21, з метою забезпечення позивачу доступу до суду, ухвалою Деснянського районного суду м. Чернігова від 02 лютого 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження. Визначено сторонам строк для подачі заяв по суті справи.
Представник відповідача подала до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити позивачу у задоволенні позову, посилаючись, зокрема, на те, що Алгоритмом визначено порядок зміни статусу штатно посадового житла на службове, передусім, за місцем проходження військової служби, проте позивач змінив місце проходження військової служби з міста Чернігова на місто Київ. Також у відзиві представник відповідача зазначила, що квартира за адресою: АДРЕСА_2 відповідно до наказу Міністра оборони України від 31 січня 2019 року № 40 «Про проведення експерименту із забезпечення службовим житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних сил України» від самого початку була закріплена за конкретною посадою і персонально військовослужбовцям не розподілялася. Крім того, з договору надання в користування військовослужбовцю Збройних Сил України службового (штатно посадового) житла № 1002/3224, копію якого додано позивачем до позовної заяви, передбачено, що переміщення/переведення військовослужбовця на іншу посаду має мати наслідком звільнення Користувачем та членами його сім`ї службового (штатно посадового) житла, чого в даному випадку зроблено не було.
Судом за клопотанням сторін залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Міністерство Оборони України.
Ухвалою Деснянського районного суду м. Чернігова від 27 березня 2024 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
У судове засідання позивач та його представник позов підтримали та просили суд його задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечувала з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.
Представник Квартирно-експлуатаційного відділу м. Чернігова у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог не заперечувала, а при розгляді справи поклалась на розсуд суду, попередньо надіславши до суду письмові пояснення.
Представник Міністерства оборони України у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, 18.03.2024 надіслав до суду письмові пояснення, в яких зазначив, що позивач до часу переведення його на іншу посаду 16.09.2022 в м. Києві мав право на проживання у штатно посадовому житлі у м. Чернігові та переведення його у статус службового. Після переведення для проходження військової служби з міста Чернігова до міста Києва, позивач повинен був здати штатно посадове житло тій військовій частині, яка його йому видала для проживання під час проходження військової служби. Тобто військовій частині НОМЕР_2 , НОМЕР_1 та квартирноексплуатаційному відділу міста Чернігів відповідно до укладеного договору, на проживання у штатно-посадовому житлі. Також, представник Міністерства оборони України у своєму поясненні зазначив, що об`єднана житлова комісія військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_3 , Льотно-випробувального комплексу не повинна була протоколом засідання від 21.04.2023 за № 3 надавати позивачу службове житлове приміщення шляхом зміни штатно-посадового житла в службове по АДРЕСА_4 , так як позивач був переведений для подальшого проходження військової служби до м. Києва з 16.09.2022. У свою чергу командир військової частини НОМЕР_1 не повинен був видавати наказ № 110 від 28.04.2023 щодо надання службового житлового приміщення шляхом зміни статусу штатнопосадового житла в службове позивачу після його переведення для подальшого проходження військової служби з 16.09.2022 до м. Києва, а також подавати документи на Комісію з контролю за забезпеченням військовослужбовців ЗСУ та членів їх сімей жилими приміщеннями та Квартирно-експлуатаційний відділ міста Чернігів щодо надання позивачу службового житлового приміщення шляхом зміни статусу штатно-посадового житла на службове.
Заслухавши пояснення учасників справи та дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
Позивач у позові зазначив, що у зв`язку з передислокацією військової частини НОМЕР_4 з тимчасово окупованої території АР Крим до м. Чернігова, позивач разом зі своєю сім?єю був направлений проходити службу в м. Чернігові та був взятий на облік внутрішньо переміщеної особи з місцем проживання за адресою: АДРЕСА_2 . Єдиним житлом, де проживає позивач та його сім?я (дружина ОСОБА_6 , син ОСОБА_7 ІНФОРМАЦІЯ_1 та син ОСОБА_8 ІНФОРМАЦІЯ_2 ) є квартира АДРЕСА_1 .
Право власності на квартиру АДРЕСА_1 зареєстровано за Державою Україна в особі Міністерства оборони України, яка купувалася на вторинному ринку для військовослужбовців Збройних Сил України відповідно до договору купівлі-продажу нерухомого майна в регіонах України (а.с. 83-85).
Під час проходження служби в м. Чернігові, позивач написав заяву на отримання службового житла, житловою площею менше встановлених санітарних норм, яку також підписали повнолітні члени сім`ї (а.с. 23).
Квартира АДРЕСА_1 була закріплена за позивачем відповідно до пункту 1 та додатку до наказу командира військової частини НОМЕР_2 від 04.11.2020 № 464, затвердженого наказом командира військової частини НОМЕР_2 від 04.11.2020 № 464 «Про закріплення житлових приміщень за посадами», в якому зазначено, що відповідно до Положення про порядок обліку, зберігання, списання та використання військового майна у Збройних Силах України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 серпня 2000 року № 1225, наказу Міністерства оборони України від 31.01.2019 № 40 «Про проведення експерименту із забезпечення службовим житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних Сил України», наказу Міністерства оборони України від 10.07.2020 № 271 «Про закріплення нерухомого військового майна», наказу начальника Чернігівського гарнізону від 04.09.2020 № 36 «Про закріплення нерухомого військового майна» коли він проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_2 на посаді начальника науково-дослідного відділу сертифікації та комплексних оцінок озброєння та військової техніки військової частини НОМЕР_2 (а.с. 9-10).
Між позивачем та військовою частиною НОМЕР_2 був укладений договір № 1002/3224 про надання в користування військовослужбовцю Збройних Сил України службового (штатно-посадового) житла від 2020 року (далі Договір), в пункті 1.4. якого зазначено, що житлове приміщення передане на підставі наказу Міністерства оборони України від 11.06.2019 № 312 на праві оперативного управління військовій частині НОМЕР_2 і перебуває на балансі квартирно-експлуатаційного відділу міста Чернігова. У пункті 1.6. Договору зазначено, що даний договір не надає Користувачу та членам його сім`ї права реєструвати місце свого проживання за адресою Житлового приміщення та не є підставою для державної реєстрації речових прав на Житлове приміщення з Користувачем та членами його сім`ї. Пунктом 3.2. Договору визначено, що користувач зобов`язаний щорічно (у першому кварталі) надавати до КЕВ м. Чернігова документи, які підтверджують його проживання у цьому Житловому приміщенні, а саме, довідки з військової частини за формами № НОМЕР_5 та № НОМЕР_6 (про склад сім`ї та проходження військової служби). Пунктом 3.12. зазначено, що користувач зобов`язаний звільнити Житлове приміщення у місячний строк разом з членами сім`ї у разі: отримання житлового приміщення для постійного проживання або службового житла, або компенсації за належне для отримання житлове приміщення, або переведення на іншу посаду, або звільнення з військової служби (при цьому дія договору припиняється у зв`язку із закінченням строку на який його було укладено), або зарахування до списків військової частини НОМЕР_2 військовослужбовця на посаду військової частини НОМЕР_2 , який перебуває на обліку осіб, які потребують поліпшення житлових умов. Відповідно до пункту 4.4 розділу 4 Договору управитель (КЕВ м. Чернігова) має право вимагати від Користувача звільнення житлового приміщення у випадках, передбачених пунктом 3.12 Договору. Відповідно до пункту 6.3 розділу 6 Користувач несе відповідальність за порушення ним умов цього Договору, включаючи порушення умов цього Договору з вини членів його сім`ї. Відповідно до пункту 7.1 розділу 7 укладення цього Договору не створює для Користувача та членів його сім`ї будь-яких інших прав на житлове приміщення, крім права тимчасового користування. Житлове приміщення не підлягає піднайому, бронюванню, приватизації, продажу, даруванню, викупу, передачі у заставу або найма чи в користування третім особам. Відповідно до пункту 7.4 розділу 7 Договору, сторони вносять зміни до Договору шляхом укладання додаткових угод. Відповідно до пункту 7.5 розділу 7 єдиним документом, що підтверджує надання житлового приміщення Користувачу та звільнення ним житлового приміщення є підписаний сторонами акт приймання-передачі приміщення, в якому зазначається стан житлового приміщення, обладнання чи іншого майна, яке знаходиться у житловому приміщенні (а.с. 15-33).
Відповідно до акту № 1003/3225 приймання-передачі житлового приміщення від 2020 року позивач прийняв житлове приміщення, як штатно-посадове житло, яке видавалося на 2 (двох) осіб для заселення (а.с. 21-22).
Згідно довідки про перевірку житлових умов Державного науково-дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки від 15.07.2022 № 21/34/1574 комісією був зроблений висновок, що позивач проживає в штатно посадовій квартирі, потребує поліпшення житлових умов та зазначено, що до членів сім`ї відноситься дружина ОСОБА_6 1982 р.н. (а.с. 23).
Відповідно до довідки Державного науково-дослідного інституту випробувань і сертифікації озброєння та військової техніки від 14.07.2022 № 64 у позивача вислуга станом на 14.07.2022 складала календарна 23 роки 11 місяців 20 днів, пільгової немає (а.с. 24).
Наказом Міністерства оборони України від 27.02.2023 № 105/нм «Про закріплення на праві оперативного управління нерухомого військового майна» та Переліку нерухомого військового майна закріпленого за квартирно-експлуатаційним відділом міста Чернігів, додаток № 4 до наказу Міністерства оборони України від 27.02.2023 № 105/нм, квартира по АДРЕСА_2 була закріплена за Квартирно-експлуатаційним відділом м. Чернігова.
Протоколом засідання об`єднаної житлової комісії військових частин НОМЕР_1 , НОМЕР_3 , Льотно-випробувального комплексу № 3 від 21.04.2023 було винесено на розгляд комісії питання надання службових квартир відповідно до наказу Міністерства оборони України від 27.02.2023 №105/нм «Про закріплення на праві оперативного управління нерухомого військового майна» та відповідних рапортів військовослужбовців та запропоновано розподілити однокімнатну службову квартиру за адресою: АДРЕСА_2 начальнику відділу супроводження дослідно-конструкторських робіт з розроблення озброєння та військової техніки та підтримки програм управління організації випробувань та супроводження розроблення озброєння та військової техніки Центрального воєнно-наукового управління Генерального штабу Збройних Сил України полковнику ОСОБА_1 складом сім`ї 2 особи: він та дружина ОСОБА_6 (а.с. 5-6).
Наказом командира військової частини НОМЕР_1 (по стройовій частині) від 28.04.2023 № 110 розподілено однокімнатну службову квартиру за адресою: АДРЕСА_2 начальнику відділу супроводження дослідно-конструкторських робіт з розроблення озброєння та військової техніки та підтримки програм управління організації випробувань та супроводження розроблення озброєння та військової техніки Центрального воєнно-наукового управління Генерального штабу Збройних Сил України ОСОБА_1 зі складом сім`ї дві особи: він, дружина ОСОБА_6 (а.с. 7).
Протоколом засідання Комісії з контролю за забезпеченням військовослужбовців Збройних Сил України та членів їх сімей жилими приміщеннями № 60 від 25.05.2023, за поданням квартирно-експлуатаційного відділу м. Чернігів, Комісією розглянуто надання службового житлового приміщення шляхом зміни статусу штатно-посадове житло на службове 31 квартирам та прийнято рішення (пункт 31) про надання полковнику ОСОБА_1 на склад сім`ї 2 осіб у АДРЕСА_2 (1-кімнатна, 14,9 кв.м), як службове без зняття з квартирного обліку (а.с.96-100)
Рішенням Чернігівської міської ради від 05.10.2023 № 626 «Про затвердження списків громадян, поставлених на квартирний облік» відмовлено квартирно-експлуатаційному відділу м. Чернігів у затвердженні спільних рішень житлових комісій про виділення житлової площі та видачу ордерів, зокрема, у пункті 8.2.2 ОСОБА_1 , сім`я з трьох осіб (він, дружина, син), на службову однокімнатну квартиру АДРЕСА_1 (а.с. 101).
Згідно з частиною першою статті 118 ЖК України службові жилі приміщення призначаються для заселення громадянами, які у зв`язку з характером їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Жиле приміщення включається до числа службових рішенням виконавчого комітету районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. Під службові жилі приміщення виділяються, як правило, окремі квартири.
Відповідно до статей 121, 122 ЖК України службові жилі приміщення надаються за рішенням адміністрації підприємства, установи, організації, правління колгоспу, органу управління іншої кооперативної та іншої громадської організації. На підставі рішення про надання службового жилого приміщення виконавчий комітет районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів видає громадянинові спеціальний ордер, який є єдиною підставою для вселення у надане службове жиле приміщення.
Основні засади державної політики у сфері соціального захисту військовослужбовців та членів їх сімей визначає Закон України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей», який встановлює єдину систему їх соціального та правового захисту, гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей в економічній, соціальній, політичній сферах сприятливі умови для реалізації їх конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни та регулює відносини у цій галузі.
Відповідно до частин першої, третьої та четвертої статті 12 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей» держава забезпечує військовослужбовців жилими приміщеннями або за їх бажанням грошовою компенсацією за належне їм для отримання жиле приміщення на підставах, у межах норм і відповідно до вимог, встановлених ЖК України, іншими законами, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
31 січня 2019 року МО України видало наказ № 40 «Про проведення експерименту із забезпечення службовим житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних Сил України».
01 лютого 2019 року начальником квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України затверджено Порядок проведення експерименту із забезпечення службовим житлом, шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних Сил України.
Згідно з цим Порядком до службового (штатно-посадового) житла можуть бути віднесені житлові приміщення, які вже мають статус службових, житлові приміщення в об`єктах нового будівництва, реконструкції, придбані, набуті в порядку, передбаченому законодавством, на які зареєстровано право власності за Міністерством оборони України. Житлові приміщення включаються до службового (штатно-посадового) житла рішенням заступника МО України (згідно з розподілом обов`язків) за поданням головного квартирно-експлуатаційного управління Збройних Сил України. Приймання-передача службового (штатно-посадового) житла на баланс квартирно-експлуатаційного органу та закріплення його за військовою частиною на праві оперативного управління проводиться на підставі наказу МО України, а в подальшому акта приймання-передачі основних засобів, передається документація на таке житло.
Наказ командира військової частини про закріплення службового (штатно-посадового) житла за відповідними посадами є підставою для укладення договору про надання в користування такого житла конкретному військовослужбовцю.
Зазначений договір не надає військовослужбовцю та членам його сім`ї права зареєструвати місце проживання за адресою відповідного житлового приміщення, а також не є підставою для державної реєстрації речових прав на житлове приміщення. Військовослужбовці, які забезпечуються службовим (штатно-посадовим) житлом та члени їх сімей реєструються за юридичною адресою військової частини.
Наказ МО України від 31 січня 2019 року № 40 є єдиним нормативним відомчим актом, який регулював правовідносини щодо тимчасового користування житловими приміщеннями закріпленими за посадами військових частин.
При цьому отримання військовослужбовцем для постійного проживання житла поза межами встановленого порядку шляхом переоформлення наданого йому житла у тимчасове користування на договірних умовах у зв`язку з проведенням експерименту із забезпечення житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних Сил України чинне законодавство не передбачає.
Штатно-посадове (службове) житло, яким є спірна квартира, було надано позивачу у тимчасове користування на договірних умовах на підставі договору № 1002/3224 у 2020 році відповідно до наказу МО України від 31 січня 2019 року № 40.
Відповідно до умов договору № 1002/3224, позивач до часу переведення його на іншу посаду 16.09.2022 в м. Києві мав право на проживання у штатно посадовому житлі у м. Чернігові. Після переведення для проходження військової служби з міста Чернігова до міста Києва, позивач повинен був здати штатно посадове житло тій військовій частині, яка його йому видала для проживання під час проходження військової служби.
Під час проходження військової служби на посаді в м. Чернігові в установленому законом порядку службове житлове приміщення для постійного проживання позивачу не надавалося.
Уклавши такий договір, позивач залишився на квартирному обліку у військовій частині для отримання житла, не заперечував щодо такого порядку отримання у тимчасове користування квартири, його право як військовослужбовця на отримання житла не є порушеним, а вселення не було безпідставним, оскільки здійснено на підставі договору.
Подібні за змістом висновки викладені в постанові Верховного Суду від 22 грудня 2021 року у справі № 490/694/21 (провадження № 61-17104св21).
Наказ МО України від 31 січня 2019 року № 40 «Про проведення експерименту із забезпечення службовим житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних Сил України» не передбачає видачу ордера на службове житло.
Крім того, законодавство не передбачає можливості та порядку отримання військовослужбовцем для постійного проживання житла, яке було передане йому у тимчасове користування на договірних умовах у зв`язку з проведенням експерименту із забезпечення житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних Сил України.
Відповідні висновки викладені у постановах Верховного Суду від 11 жовтня 2023 року у справі №750/614/21, від 30 серпня 2021 року у справі № 154/1944/20 (провадження № 61-7474св21), від 22 листопада 2021 року у справі № 161/4428/20 (провадження № 61-14663св21).
Як зазначено вище, наказ МО України від 31 січня 2019 року № 40 є єдиним нормативним відомчим актом, який регулює правовідносини щодо тимчасового користування житловими приміщеннями закріпленими за посадами військових частин.
Алгоритмом визначено порядок зміни статусу штатно посадового житла на службове, передусім, за місцем проходження військової служби, проте позивач змінив місце проходження військової служби з міста Чернігова на місто Київ і не було вирішено питання про звільнення житла, як це передбачено п. 3.12 договору про надання в користування військовослужбовцю Збройних Сил України службового (штатно посадового) житла № 1002/3224.
Спірна квартира відповідно до наказу Міністра оборони України від 31 січня 2019 року № 40 «Про проведення експерименту із забезпечення службовим житлом шляхом закріплення його за посадами військовослужбовців Збройних сил України» від самого початку була закріплена за конкретною посадою і персонально військовослужбовцям не розподілялася. Крім того, з договору надання в користування військовослужбовцю Збройних Сил України службового (штатно посадового) житла № 1002/3224 вбачається, що переміщення/переведення військовослужбовця на іншу посаду має мати наслідком звільнення Користувачем та членами його сім`ї службового (штатнопосадового) житла, чого в даному випадку зроблено не було, а тому відповідач правомірно відмовив позивачу у видачі ордера на квартиру, у зв`язку з чим підстав для задоволення позову суд не знаходить.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 12, 13, 76-81, 137, 141, 258, 259, 263-265, 352-354 ЦПК України, суд, -
в и р і ш и в :
у задоволенні позову ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_7 ) до Виконавчого комітету Чернігівської міської ради (адреса: вул. Магістратська, 7, м. Чернігів; код ЄДРПОУ 04062015) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Чернігівського апеляційного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 05.09.2024.
Суддя
Суд | Деснянський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121412326 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них |
Цивільне
Деснянський районний суд м.Чернігова
Рахманкулова І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні