ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/7385/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Стецика Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Волинська аграрна компанія до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Волинська аграрна компанія (далі ТОВ Волинська аграрна компанія, позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 30.05.2024 №0144752408.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТОВ Волинська аграрна компанія 07.06.2024 на поштовому відділенні отримало податкове повідомлення-рішення від 30.05.2024 №0144752408, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, пені з податку на доходи фізичних осіб (військового збору) у розмірі 383 849,51 грн. Дане податкове повідомлення-рішення було винесено на підставі акта ГУ ДПС у Волинській області за результатами документальної позапланової виїзної перевірки з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника інших ніж заробітна плата за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 №11290/03-20-24-08/39516106 від 03.05.2024.
Позивач не погоджується із винесеним ГУ ДПС у Волинській області податковим повідомленнями-рішеннями, вважає його протиправним, незаконними та такими, що порушує права останнього з огляду на таке.
Так, актом перевірки встановлено порушення позивачем вимог пп. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164, п. 170.1 ст. 170, пп. 168.1.1, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 розділу IV Податкового кодексу України (далі ПК України), а саме ТОВ Волинська аграрна компанія згідно умов договору оренди землі мало нарахувати до 31 грудня за 2022 рік та 2023 рік оподаткований дохід фізичним особам орендодавцям за орендовані земельні ділянки (паї), при цьому не утримало та не сплатило до бюджету податок на доходи фізичних осіб в сумі 348 954,10 грн, в тому числі: за грудень 2022 року в сумі 181 118,12 грн., за грудень 2023 року в сумі 167 835,98 грн. Внаслідок цього, на думку податкового органу, позивачем занижено податкові зобов`язання по податку з доходів фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки за грудень 2022 року та за грудень 2023 року, а тому прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, яким збільшено ТОВ Волинська аграрна компанія суму грошового у розмірі 383 849,51 грн, з яких 348 954,10 грн податкове зобов`язання та 34 895,41 грн штраф.
Позивач вважає, що необхідною умовою для утримання податку з доходів фізичної особи є наявність факту нарахування таких доходів, однак ТОВ Волинська аграрна компанія в грудні 2022 року та в грудні 2023 року не звітувало про нарахування та виплату орендної плати орендодавцям, оскільки не мало матеріальної змоги (за відсутності грошових коштів та доведення у зв`язку військовою агресією майже до банкрутства) здійснити нарахування та виплату орендної плати.
З урахуванням наведеного просить позов задовольнити.
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 17.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
У відзиві на позовну заяву представник відповідача не погоджується із доводами позовної заяви та зазначає, що на запити ГУ ДПС у Волинській області про надання документів (копій документів) та пояснень від 19.04.2024 №3668/03-20-24 та від 22.04.2024 №3732/03-20-24 стосовно утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб з нарахованої та виплаченої орендної плати фізичним особам громадянам (орендодавцям) за земельні ділянки (паї) за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 отримано від позивача документи, а саме: типовий договір оренди землі, укладений між ТОВ Волинська аграрна компанія та землевласниками фізичними особами; витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно; оборотно-сальдові відомості по рахунку 6411 «розрахунки з ПДФО», 6856 «розрахунки з оренди землі та майна» за період 2022-2023 роки; відомості нарахування з паїв №1, №2 від 31.10.2022, №2, №3 від 07.03.2023, №1, №2 від 25.01.2023, №4 від 29.12.2023, №5 від 29.12.2023, №13 від 05.02.2024; обороти рахунку та оборотно-сальдові відомості в розрізі громадян орендодавців по рахунку 6856 «розрахунки з оренди землі та майна» за період 2022-2023 роки; платіжні доручення щодо сплати податків.
Проведеним аналізом наданих документів встановлено, що інформація була надана не в повному обсязі, не було надано оборотно-сальдові відомості та обороти по рахунках 10, 631, 30, 31, договорів оренди (їх копій), не було надано рух коштів по рахунку підприємства та видаткові касові ордери. За результатами аналізу наданих для перевірки документів встановлено порушення п. 44.3 ст. 44 ПК України, у результаті чого платником не забезпечено зберігання (не надано) частини первинних документів облікових та інших регістрів, бухгалтерської звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податку на доходи фізичних осіб, при виплаті доходів орендної плати на користь платників податків - фізичних осіб, за період, що перевірявся.
На підставі аналізу наданого до перевірки типового договору оренди землі встановлено обов`язок ТОВ Волинська аграрна компанія провести нарахування орендної плати за земельні ділянки (паї) до 31 грудня кожного поточного року в розмірі відповідно до умов цього договору та на підставі первинних документів відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України.
Вказує на те, що у разі, коли нарахування не відбулося, але за договором передбачена дата такого нарахування, то виникає і обов`язок щодо сплати податку, посилаючись на правовий висновок Верховного Суду у постанові від 17.02.2022 у справі №П/811/604/17.
Проведеним аналізом даних наданого для перевірки рахунку 6856 «розрахунки з оренди землі та майна» щодо нарахування по паях встановлено, що по частині фізичних осіб нарахування проведено відповідно до додатку 1 до акта по 23 громадянах за 2022 рік та по 58 громадянах за 2023 рік. Згідно рахунку 6856 нарахування орендної плати не проведено за 2022 рік по 240 фізичних особах орендодавцях та за 2023 рік по 205 фізичних особах орендодавцях.
Причини невиплати (нарахування) орендної плати за паї в 2022-2023 роках платник податків пояснив наступними причинами - обстрілами у 4 кварталі 2022 року критичної інфраструктури, низькою ринковою вартістю вирощеної продукції, логістичними складнощами на кордоні з Польщею. При цьому, ТОВ Волинська аграрна компанія не було надано будь-яких доказів для підтвердження того, що дані обставини прямо вплинули на неможливість виплати (нарахування) орендної плати за паї в 2022-2023 роках.
Враховуючи вищезазначене, на думку представника відповідача, сума доходу, нарахована податковим агентом ТОВ Волинська аграрна компанія, згідно даних первинних документів: типового договору оренди землі; відомостей нарахування паїв; даних рахунку 6856 та даних додатку 4 ДФ до податкових розрахунків про суми сум доходів, нарахованих (сплачених) на користь платників податків - фізичних осіб (орендодавців), і сум утриманих з них податків за 2021 рік та поточні звітні періоди за 2022-2023 роки становить: за 2022 рік в сумі 1 006 211,76 грн; за 2023 рік в сумі 932432,13 грн. (додаток 2 до акта перевірки), а тому підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.
На підставі наведеного просить в задоволенні позову відмовити повністю, а розгляд справи здійснювати за участі представника ГУ ДПС у Волинській області.
Учасники справи не зверталися із клопотаннями про розгляд справи в судовому засіданні, оформленими відповідно до вимог статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України). Суд звертає увагу, що за змістом статті 162 КАС України у відзиві на позовну заяву відповідач викладає виключно заперечення проти позову, відзив не може містити будь-яких заяв чи клопотань, оскільки заяви та клопотання учасники справи подають окремо у письмовій формі із зазначенням підстав та з дотриманням інших вимог статті 167 КАС України. Тому заявлене у відзиві на позовну заяву клопотання про розгляд справи за участю сторін не підлягало вирішенню судом по суті.
Дослідивши письмові докази та письмові пояснення, суд встановив наступне.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 16.05.2024 №76292863212 ТОВ Волинська аграрна компанія зареєстроване 27.11.2014 як юридична особа, видами економічної діяльності якого є: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (основний); 01.13 вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві; 10.61 виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 46.21 оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 10.41 виробництво олії та тваринних жирів (а. с. 62-65).
На підставі наказів від 18.04.2024 №1411-п (а. с. 10), від 24.04.2024 №1509-п (а. с. 19), направлення на перевірку від 18.04.2024 №2052/03-20-24-08 (а. с. 11) посадовою особою ГУ ДПС у Волинській області проведена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ Волинська аграрна компанія з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковим агентами із доходів платника інших, ніж заробітна плата за період з 01.01.2022 по 31.12.2023, за результатами якої було складено акт від 03.05.2024 №11290/03-20-24-08/39516106 (а. с. 27-39).
Актом перевірки встановлено наступні порушення:
п. 44.3 ст. 44 ПК України, у результаті чого платником не забезпечено зберігання частини первинних документів облікових та інших регістрів, бухгалтерської звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податку на доходи фізичних осіб, при виплаті доходів орендної плати на користь платників податків - фізичних осіб, за період, що перевірявся;
пп. б п. 176.2 ст. 176 ПК України та п. 4 розділу IV Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015. №4, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за №111/26556 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 13 грудня 2020 року №773, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України за №1304/35587 від 28 грудня 2020 року), в результаті чого внесено неповні та недостовірні відомості в додаток 4ДФ до податкового розрахунку за період з 1 кварталу 2022 року та 1 квартал 2023 року;
п. 3 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність від 16.07.1999 №996-XlV, зі змінами та доповненнями, порушено порядок ведення бухгалтерського обліку, інформація, що міститься в первинних документах (відомість нарахування за паїв) не відповідає даним, які містяться в рахунку 6411 бухгалтерського обліку. Збільшити кредитове сальдо по рахунку 6411 на суму 4 829,82 грн за жовтень 2022 року і відповідно на 31.12.2023;
пп. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164, п. 170.1 ст. 170, пп. 168.1.1, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 розділу IV ПК України, ТОВ Волинська аграрна компанія згідно умов договору оренди землі мала нарахувати до 31 грудня за 2022 рік та за 2023 рік оподатковуваний дохід фізичним особам орендодавцям за орендовані земельні ділянки (паї), при цьому не утримало та не сплатило до бюджету податок на доходи фізичних осіб в сумі 348 954,10 грн,. в тому числі: за грудень 2022 року в сумі 181 118,12 грн.; за грудень 2023 року в сумі 167 835,98 грн;
пп. 168.1.4, 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 та пп. а п. 176.2 ст. 176 ПК України під час нарахування (виплати) оподатковуваних доходів (орендної плати) платникам податку не перераховано до бюджету у встановлені Податковим кодексом України терміни (несвоєчасно перераховувано до бюджету) податок на доходи з фізичних осіб на загальну суму 41 053,44 грн (у тому числі: за березень 2022 року в сумі 16 904,37 грн у термін до 02.05.2022; за жовтень 2022 року в сумі 4 829,81 грн у термін до 30.11.2022; за березень 2023 року в сумі 19 319,26 грн у термін до 01.05.2023.
На підставі акта перевірки від 03.05.2024 №11290/03-20-24-08/39516106 ГУ ДПС у Волинській області за порушення ТОВ Волинська аграрна компанія пп. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164, п. 170.1 ст. 170, пп. 168.1.1, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 розділу IV ПК України винесено податкове повідомлення-рішення від 30.05.2024 №0144752408, яким збільшено суму грошового зобов`язання з податків та зборів, пені з податку на доходи фізичних осіб (військового збору) у розмірі 383 849,51 грн, в тому числі: за податковим зобов`язанням у сумі 348 954,10 грн; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 34 895,41 грн (а. с. 58-59).
Незгода позивача із податковим повідомленням-рішенням стала підставою для його звернення із цим позовом до суду.
При вирішенні даного спору суд застосовує такі нормативно-правові акти.
ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 75.1. ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.
Пунктом 54.1 ст. 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Розділом IV ПК України визначено порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб.
Платниками цього податку є, зокрема, податковий агент (пп. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 ПК України).
Податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу (пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Відповідно до статті 18 ПК України податковим агентом визнається особа, на яку цим Кодексом покладається обов`язок з обчислення, утримання з доходів, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику, та перерахування податків до відповідного бюджету від імені та за рахунок коштів платника податків.
Податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов`язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.
Відповідно до статті 163 ПК України об`єктом обкладення податком на доходи фізичних осіб є, зокрема, загальний річний оподатковуваний дохід, тобто будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
Як визначено підпунктом пунктом 164.1 статті 164 ПК України, базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом.
Загальний оподатковуваний дохід - будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
Загальний оподатковуваний дохід складається з доходів, які остаточно оподатковуються під час їх нарахування (виплати, надання), доходів, які оподатковуються у складі загального річного оподатковуваного доходу, та доходів, які оподатковуються за іншими правилами, визначеними цим Кодексом (пп. 164.1.1 п. 164.1 ст. 164 ПК України).
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 цього Кодексу (пп. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 ПК України).
Підпунктами 168.1.1 та 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 ПК України визначено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Податок сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки, небанківські надавачі платіжних послуг приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання платіжної інструкції на перерахування цього податку до відповідного бюджету або платіжної інструкції на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений статтею 35-1 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 168.1.5 пункту 168.1 статті 168 ПК України якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
Особливості оподаткування доходів від надання нерухомості в оренду регламентується пунктом 170.1 статті 170 ПК України, відповідно до підпункту 170.1.1 якого податковим агентом платника податку - орендодавця щодо його доходу від надання в оренду (емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар. При цьому об`єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу, встановлена законодавством з питань оренди землі.
Пунктом 176.2 статті 176 ПК України визначено, що особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов`язані:
а) своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок;
б) подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку - фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.
У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку;
в) подавати на вимогу платника податку відомості про суму виплаченого на його користь доходу, суму застосованих соціальних податкових пільг та суму утриманого податку;
г) подавати контролюючому органу інші відомості про оподаткування доходів окремого платника податку в обсягах та згідно з процедурою, визначеною цим розділом та розділом II цього Кодексу;
ґ) нести відповідальність у випадках, визначених цим Кодексом.
Згідно з п. 119.1 ст. 119 ПК України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 2040 гривень.
З матеріалів справи слідує, що ТОВ Волинська аграрна компанія є податковим агентом під час нарахування і сплати податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходів орендної плати на користь платників податків фізичних осіб за передані в оренду позивачу паї.
Актом перевірки від 03.05.2024 №11290/03-20-24-08/ НОМЕР_1 встановлено укладення позивачем договорів оренди землі сільськогосподарського призначення з фізичними особами громадянами на території Турійської ОТГ та Колодяжненської ОТГ загальною площею 1448,3 га.
У період, який перевірявся (з 01.01.2022 по 31.12.2023) ТОВ Волинська аграрна компанія було платником податку на доходи фізичних осіб, зокрема, при виплаті доходів орендної плати на користь платників податків фізичних осіб за передані в оренду паї.
Під час перевірки на запит-вимогу ГУ ДПС у Волинській області про надання документів (копій документів) та пояснень від 19.04.2024 №3668/03-20-24 та запити про надання пояснень та їх документальних підтверджень від 22.04.2024 №3732/03-20-24, від 25.04.2024 №3869/03-20-24 стосовно утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб з нарахованої та виплаченої орендної плати фізичним особам громадянам (орендодавцям) за земельні ділянки (паї) за період з 01.01.2022 по 31.12.2023 отримано від позивача супровідними листами від 23.04.2024 №49, від 26.04.2024 наступні документи, а саме: копію договору оренди землі від 10.07.2020, укладеного між ТОВ Волинська аграрна компанія та землевласником - фізичною особою ОСОБА_1 ; витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно; оборотно-сальдові відомості по рахунку 6411 «розрахунки з ПДФО»; 6856 «розрахунки з оренди землі та майна» за період 2022-2023 роки; відомості нарахування за паї №1, №2 від 31.10.2022, №2, №3 від 07.03.2023, №1, №2 від 25.01.2023, №4 від 29.12.2023, №5 від 29.12.2023, №13 від 05.02.2024; обороти рахунку та оборотно-сальдові відомості в розрізі громадян орендодавців по рахунку 6856 «розрахунки з оренди землі та майна» за період 2022-2023 роки; платіжні доручення щодо сплати податків. У супровідних листах ТОВ Волинська аграрна компанія зазначило, що виплата орендної плати за 2022 рік проводиться упродовж 2022-2023 років, однак виплата повністю не проведена.
Проведеним аналізом наданих документів встановлено, що інформація була надана не в повному обсязі, не було надано оборотно-сальдові відомості та обороти по рахунках 10, 631. 30, 31, копій договорів оренди, не було надано рух коштів по рахунку підприємства та видаткові касові ордери, внаслідок чого встановлено порушення п. 44.3 ст. 44 ПК України.
Відповідно до пункту 44.3 статті 44 ПК України платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів та інформації, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством строків, але не менше: 44.3.1. 2555 днів - для документів та інформації, необхідних для здійснення податкового контролю, відповідно до статей 39 і 39-2, пункту 141.4 статті 141 цього Кодексу; 44.3.2. 1825 днів - для первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, що складаються особами, визначеними пунктом 133.1 статті 133, підпунктом 133.2.2 пункту 133.2 та пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, а також юридичними особами, які обрали спрощену систему оподаткування, за винятком документів, до яких застосовується більш тривалий строк зберігання згідно з підпунктом 44.3.1 цього пункту; 44.3.3. 1095 днів - для інших документів, на які не поширюються вимоги підпунктів 44.3.1 та 44.3.2 цього пункту; 44.3.4. 1095 днів - для документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, включаючи дозвільні документи.
Також актом перевірки встановлено наступне.
Згідно відомостей про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за формою 4ДФ, які були подані підприємством до податкового органу за ознакою доходу 195 «Дохід від надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю в лізинг, оренду, суборенду, емфітевзис», отримано повідомлення з центральної бази даних про наявні помилки - податковий номер особи або реєстрацію за серією (за наявністю) та номером паспорту особи, про яку надається інформація 4ДФ, закрито у зв`язку з надходженням відомостей про смерть особи з Державного реєстру актів цивільного стану. Вказані фізичні особи наявні серед переліку орендодавців по рахунку 6856 наданого підприємством. У зв`язку з чим товариству було підготовлено запит №3869/20-03-24 про надання перелік громадян орендодавців земельних ділянок (паїв) сільськогосподарського призначення, які згідно з державним реєстром актів цивільного стану перебувають в статусі померлі станом на 01.01.2022 та станом на 31.12.2023, та перелік фізичних осіб орендодавців земельних ділянок (паїв) сільськогосподарського призначення, які оформили свідоцтво про право на спадщину в періоді з 01.01.2022 по 31.12.2023 та підтверджуючі документи. Згідно отриманої відповіді від 26.04.2024 № б/н в товариства відсутня інформація про померлих осіб орендодавців та осіб, які оформили спадщину по померлих особах орендодавцях і звернулися на підприємство для виплати орендної плати. Померлі особи орендодавців згідно баз даних ГУ ДПС у Волинській області: ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ), ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_4 ), ОСОБА_5 ( НОМЕР_5 ), ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_6 ), ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_7 ), ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_8 ), ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_9 ), ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_10 ), ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_11 ), ОСОБА_12 (РНОКПП НОМЕР_12 ), ОСОБА_13 (РНОКПП НОМЕР_13 ).
Так згідно даних рахунку 6856 «розрахунки з оренди землі та майна» та відомостей нарахування орендної плати за 2022 та 2023 роки проведено нарахування орендної плати по наступних фізичних особах, що у списку, наведеного додатку 1 до акта перевірки (а. с. 40-41).
За період, що перевірявся нараховано орендної плати 413 392,58 грн, в тому числі 409 192,58 грн згідно відомостей нарахування орендної плати за земельні ділянки паї в сумі 4200 грн без документального підтвердження.
Так, за лютий 2022 року було нараховано орендну плату в сумі 93 913,05 грн, рахунок 6856, утримано податок на доходи фізичних осіб 16 904,37 грн, рахунок 6411, рахунок 6856, відомість нарахування паїв за лютий 2022 року. Дані нарахування не відображено в додатку 4ДФ до податкового розрахунку за 1 квартал 2022 року по наступних фізичних особах орендодавцях: ОСОБА_14 (РНОКПП) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_15 (РНОКПП НОМЕР_14 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_16 (РНОКПП НОМЕР_15 ) в сумі 8 944,10 грн; ОСОБА_17 ( НОМЕР_16 ) в сумі 8 944,10 грн; ОСОБА_18 (РНОКПП НОМЕР_17 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_19 (РНОКПП НОМЕР_18 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_20 (РНОКПП НОМЕР_19 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_21 (РНОКПП НОМЕР_20 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_22 (РНОКПП НОМЕР_21 ) в сумі 4472,05 грн; ОСОБА_23 (РНОКПП НОМЕР_22 ) в 4 472,05 грн; ОСОБА_24 (РНОКПП НОМЕР_23 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_25 (РНОКПП НОМЕР_24 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_26 (РНОКПП НОМЕР_25 ) в сумі 4472,05 грн; ОСОБА_27 (РНОКПП НОМЕР_15 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_28 (РНОКПП НОМЕР_26 ) в сумі 4472,05 грн; ОСОБА_29 (РНОКПП НОМЕР_27 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_30 (РНОКПП НОМЕР_28 ) в сумі 4 472,05 грн; ОСОБА_31 (РНОКПП НОМЕР_29 ) в сумі 4 472,05 грн. Дані відомості були включені до уточнюючого податкового розрахунку за 1 квартал 2023 року від 29.05.2023. В результаті цього не в повному обсязі відображені дані в податковому розрахунку за 1 квартал 2022 року та зайво внесені дані в податковий розрахунок за 1 квартал 2023 року.
Відтак, актом перевірки встановлено, що в результаті вищезазначеного внесено неповні та недостовірні відомості в додаток 4ДФ до податкового розрахунку за період з І кварталу 2022 року та І квартал 2023 року.
Також під час перевірки встановлено, що за період - жовтень 2022 року було нараховано орендну плату в сумі 26 832,30 грн, утримано податок на доходи фізичних осіб в сумі 4 829,82 грн, згідно відомості про нарахування за паї. Дана сума нарахування була відображена в податковому розрахунку додаток 4ДФ за 4 квартал 2022 року, проте дані утримання не було відображені в бухгалтерському обліку по кредиту рахунку 6411 за жовтень 2022 року в сумі 4 829,82 грн, що підтверджують дані обліку по дебету рахунку 6856 та по кредиту рахунку 6411. Дана сума податку не була врахована по кредиту рахунка 6411 за період, що перевірявся з жовтня 2022 року по грудень 2023 року. В результаті порушено п. 3 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність від 16.07.1999 №996-XIV, зі змінами та доповненнями, а саме порушено порядок ведення бухгалтерського обліку: інформація, що міститься в первинних документах (відомість нарахування за паїв) не відповідає даним, які містяться в рахунку 6411 бухгалтерського обліку. Відтак, в акті перевірки вказано ТОВ Волинська аграрна компанія скоригувати дані бухгалтерського обліку кредиту рахунку 6411 за жовтень 2022 року, збільшивши на суму 4 829,82 грн з дебету рахунку 6856. Відповідно збільшити кредитове сальдо по рахунку 6411на суму 4 829,82 грн станом на 31.12.2023.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта ТОВ Волинська аграрна компанія, код ЄДРПОУ 39516106, за період по 31.12.2023 було зареєстровано наступні договори оренди землі, укладені з фізичними особами громадянами згідно переліку, зазначеному в додатку 2 до акта перевірки. Так, було укладено та зареєстровано в реєстрі речових прав з фізичними особами орендодавцями 811 договорів з 2014 по 2023 роки, загальна площа орендованих земельних ділянок паїв становить 950,75658 га, нормативна грошова оцінка сільськогосподарських земель за 1 га ріллі у Волинській області становить 21 806,0 грн.
Аналізом наданого для перевірки типового договору оренди землі встановлено наступне. Відповідно до розділу «предмет договору» пункту 1 типового договору оренди земельної ділянки, укладеного з фізичною особою - Орендодавець (фізична особа) надає, а Орендар ТОВ Волинська аграрна компанія приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території Озерянської сільської ради Турійського району Волинської області. В розділі «об`єкт оренди», в пункті 2 зазначена площа орендованої земельної ділянки, а в пункті 5 нормативна грошова оцінка земельної ділянки на дату укладання договору.
В розділі 4 договору «орендна плата» зазначено наступне: орендна плата за рік оренди вноситься орендарем у формі та розмірі: у натуральній формі: зерно (центнери, тони) (% від нормативно грошової оцінки земельної ділянки варіюється від 3% до 9% в залежності від заключного договору), або в грошовій формі сумі залежно від заключеного договору варіюється від 50 грн. до 5000 грн (пункт 9); обчислення розміру орендної плати за земельні ділянки здійснюється з урахуванням індексації (пункт 10); зазначено, що орендна плата вноситься до 31 грудня поточного року (пункт 11); передача продукції в рахунок орендної плати оформляється відповідними актами (пункт 12); розмір орендної плати переглядається щорічно у разі - змін умов господарювання, передбачених договором, змін граничних розмірів орендної плати, визначених податковим кодексом України, підвищення цін тарифів, зміна коефіцієнтів індексації визначених законодавством; погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендодавця, що підтверджено документами, зміна нормативно грошової оцінки земельної ділянки державної та комунальної власності, в інших випадках передбачених законом (пункт 13); у разі невнесення орендної плати у строки, визначені цим договором, справляється пеня у розмірі 0,3% несплаченої суми за кожен день прострочення (пункт 14).
Враховуючи зазначене, відповідно до пункту 11 типового договору оренди орендна плата має вноситься до 31 грудня поточного року. Відповідно до зазначених умов договору ТОВ Волинська аграрна компанія мала провести нарахування орендної плати за земельні ділянки (паї) до 31 грудня кожного поточного року в розмірі відповідно до умов розділу 4 договору «орендна плата» та на основі первинних документів відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПК України та п. 1, п. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність від 16.07.1999 №996-XIV, зі змінами та доповненнями.
Проведеним аналізом даних рахунку 6856 «розрахунки з оренди землі та майна» відомостей нарахування паїв по частині фізичних осіб нарахування проведено (додаток 1 до акта) по 23 громадянах за 2022 рік та 58 громадянах за 2023 рік. Згідно рахунку 6856 по частині фізичних осіб орендодавців нарахування орендної плати не проведено за 2022 рік по 240 особах орендодавцях, за 2023 рік по 205 фізичних особах орендодавцях. Причини невиплати (нарахування) орендної плати за паїв у 2022-2023 роках платник пояснив обстрілами у 4 кварталі 2022 року критичної інфраструктури, низькою ринковою вартістю вирощеної продукції, логістичними складнощами на кордоні з Польщею.
Згідно відомостей нарахування паїв та даних бухгалтерського обліку обороти по рахунку 685 розрахунки з іншими кредиторами субрахунок 6856 розрахунки з оренди землі та майна розмір нарахованої річної орендної плати за орендовані земельні ділянки (паї) по одному орендодавцю (фізичній особі) відображено сталі суми 2 236,03 грн, 4 472,05 грн, 8 944,10 грн, 13 416,15 грн, 17 888,20 грн в 2022-2023 роках. Крім того, проведено аналіз виплати орендної плати за попередній звітний період 2021 рік згідно поданого додатку 4 ДФ до податкового розрахунку сум доходів сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, розмір нарахованої річної орендної плати за орендовані земельні ділянки (паї) по одному орендодавцю (фізичній особі) відображено сталі суми за 2021 рік: 2 236,03 грн, 4 472,05 грн, 8 944,10 грн, 11 180,13 грн, 13 416,15 грн, 17 888,20 грн. З наведеного вище випливає, що мінімальна сума орендного платежу за рік самостійно нарахована і задекларована ТОВ Волинська аграрна компанія становить 2 236,03 грн.
У зв`язку із зазначеним платнику податків було надано запит від 25.04.2024р. №3873/03-20-24 стосовно надання пояснень та документальних підтверджень з питань розміру нарахованої (виплаченої) орендної плати за земельні ділянки (паї) та механізму її нарахування, нормативну грошову оцінку земельних ділянок та кредиторської заборгованості по рахунку 6856 станом на 01.01.2022 в сумі 797 469,92 грн. 29.04.2024 отримано відповідь про те, що виплата орендної плати здійснюється у грошовій формі на умовах, зазначених у правочині, відомості про нарахування орендної плати були надані у відповіді на попередній запит, відповідно до наказу Держгеокадастру оприлюдненому на сайті; розмір нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь 1 га ріллі у Волинській області становить 21 806,0 грн. Кредиторська заборгованість по рахунку 6856 станом на 01.01.2022 в сумі 797 469,92 грн виникла за 2021 рік.
Враховуючи той факт, що платником не надано розрахунків та пояснень, яким саме чином виконуються умови договору оренди землі (розділ «орендна плата», пункти 9-14) та відбувається нарахування орендної плати за земельні ділянки (паї), то взято до уваги розмір орендної плати, яку податковий агент ТОВ Волинська аграрна компанія самостійно декларує (нараховує) в додатку 4ДФ до податкових розрахунків про суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за попередні звітні періоди - 1-4 квартал 2021 та в поточних звітних періодах та у відомостях нарахування паїв. Проведеним аналізом додатку 4ДФ до податкового розрахунку за попередній звітний період 2021 року та наданих первинних документів (відомості нарахування паїв, бухгалтерські рахунки 6856) за 2022-2023 роки, встановлено, що суми орендної плати за земельні ділянки паї в 2021 році та в 2022-2023 роках практично були однаковими і становили сталі суми 2 236,03 грн. мінімальний орендний платіж 4 472,05 грн, 8 944,1 грн., 13 416,15 грн.
Враховуючи вищезазначене, податковий орган дійшов висновку, що сума доходу, нарахована податковим агентом ТОВ Волинська аграрна компанія згідно даних первинних документів: типового договору оренди землі; відомостей нарахування паїв; даних рахунку 6856 та даних додатку 4ДФ до податкового розрахунку за попередній звітний період 2021 рік та поточні 2022-2023 роки фізичним особам (орендодавцям) становить: за 2022 рік в сумі 1 006 211,76 грн, за 2023 рік в сумі 932 432,13 грн (додаток 2 до акта перевірки) та підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах.
Відтак, на підставі вищенаведеного ГУ ДПС у Волинській області встановило порушення позивачем пп.164.2.5 п.164.2 ст.164, п. 170.1 ст. 170, пп. 168.1.1, пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 розділу IV ПК України, внаслідок чого ТОВ Волинська аграрна компанія згідно умов договору оренди землі мала нарахувати до 31 грудня за 2022 рік та за 2023 рік оподатковуваний дохід фізичним особам орендодавцям за орендовані земельні ділянки (паї), у зв`язку з чим не утримало та не сплатило до бюджету податок на доходи фізичних осіб в сумі 348 954,10 грн, в тому числі: за грудень 2022 року в сумі 181 118,12 грн; за грудень 2023 року в сумі 167 835,98 грн.
Як наслідок, відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 30.05.2024 №0144752408, яким збільшив позивачу суму грошового зобов`язання з податків та зборів, пені з податку на доходи фізичних осіб (військового збору) у розмірі 383 849,51 грн, в тому числі: за податковим зобов`язанням у сумі 348 954,10 грн; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 34 895,41 грн (а. с. 58-59). Тобто, оскаржуване рішення прийняте відповідачем внаслідок невнесення позивачем до додатка 4 Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору (додаток 4ДФ) податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску даних про нарахування за 2022 рік та за 2023 рік оподатковуваного доходу фізичним особам орендодавцям за орендовані земельні ділянки (паї), внаслідок чого ТОВ Волинська аграрна компанія не утримало та не сплатило до бюджету податок на доходи фізичних осіб в сумі 348 954,10 грн. Такий розрахунок сум доходу та відповідно податку на доходи фізичних осіб здійснив податковий орган на підставі наступних даних: типового договору оренди землі; обороти рахунку 6856 «Розрахунки за оренду землі та майна» за січень 2022 року грудень 2023 року; додатку 4ДФ до податкового розрахунку за попередній звітний період 2021 рік та поточні 2022-2023 роки.
З цього приводу суд зазначає, що відповідно до статті 163 ПК України об`єктом обкладення податком на доходи фізичних осіб є, зокрема, загальний річний оподатковуваний дохід, тобто будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
Аналіз змісту наведеної норми свідчить про те, що для того, аби утримати з доходу податок на доходи фізичних осіб обов`язковим є нарахування (виплата, надання) такого доходу.
У постанові Верховного Суду від 17.02.2022 у справі №П/811/604/17 зазначено, що податковий агент зобов`язаний перерахувати до бюджету утриманий податок під час виплати доходу, а якщо оподаткований дохід нараховується, але не виплачується платнику податку, то податок підлягає сплаті (перерахуванню) у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.
У спірному ж випадку позивач, як податковий агент, не нарахував у податковій звітності (додатку 4ДФ) за 2022-2023 роки спірні суми податку на доходи фізичних осіб за оренду землі, які зазначені в акті перевірки.
Між тим, судом встановлено, що ГУ ДПС у Волинській області самостійно здійснило донарахування податку на доходи фізичних осіб з доходу, який не був нарахований та виплачений орендарем.
При цьому, відповідачем не враховано положення статті 119 ПК України, якою встановлюється міра відповідальності, яка покладається на платника податків, в тому числі і на податкового агента, саме за неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов`язань платника податку та/або до зміни платника податку.
Тобто, податковий орган за неподання звітності податковим агентом чи подання звітності не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків вправі застосувати штрафну санкцію, визначену статтею 119 ПК України, однак не уповноважений самостійно здійснювати нарахування доходу та податку на доходи фізичних осіб.
Такий обов`язок покладений на податкового агента, який відповідно до підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 ПК України нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку та зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (пп. 168.1.5 п. 168.1 ст. 168 ПК України).
Саме у випадку нарахування податковим агентом оподатковуваного доходу, незалежно від його виплати платнику податку, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом.
У даному випадку позивач, як податковий агент, не нараховував спірні суми оподатковуваного доходу фізичних осіб за надання земельних паїв в оренду, а відтак і не перераховував до бюджету податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу.
За таких обставин суд вважає, що за відсутності об`єкта оподаткування (ненарахування податковим агентом доходу) немає передбачених ПК України підстав для утримання податку на доходи фізичних осіб, у зв`язку з чим донарахування відповідачем грошового зобов`язання, штрафних (фінансових) санкцій з податку на доходи фізичних осіб згідно з податковим повідомленням-рішенням від 30.05.2024 №0144752408 є протиправним.
Аналогічний висновок відображений у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 27.07.2018 у справі №821/1316/17.
Відповідно до частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Зважаючи на викладене, суд вважає, що відповідачем не підтверджено підстав для нарахування позивачу грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб у загальному розмірі 383 849,51 грн, в тому числі: за податковим зобов`язанням у сумі 348 954,10 грн; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) в сумі 34 895,41 грн, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 30.05.2024 №0144752408 є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивач при зверненні до суду з даним позовом сплатив судовий збір у розмірі 5 757,74 грн згідно із платіжною інструкцією №314 від 10.07.2024 (а. с. 8).
Оскільки суд задовольняє позов повністю, то на користь позивача належить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір у сумі 5 757,74 грн.
Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 30.05.2024 №0144752408.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Волинська аграрна компанія судовий збір у сумі 5 757,74 грн (п`ять тисяч сімсот п`ятдесят сім гривень 74 копійки).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Волинська аграрна компанія (44860, Волинська область, Ковельський район, село Озеряни, вулиця Шкільна, будинок 21, ідентифікаційний код 39516106).
Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, ідентифікаційний код 44106679).
Суддя Н.В. Стецик
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121413103 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Стецик Назар Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні