МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 вересня 2024 р. № 400/2569/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Устинова І.А., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовомТовариство з обмеженою відповідальністю "ГЕЛІОС-2010 НК", вул. Космонавтів, 64, кв.8,м. Миколаїв,54018, до відповідачаГоловне управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005, Державна податкова служба України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, провизнання протиправним та скасування рішення від 02.02.2024 року № 10493953/36896273; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 16.12.2023 року № 10,ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГЕЛІОС 2010 НК» (далі позивач або ТОВ «ГЕЛІОС 2010 НК») звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач 1 або ГУ ДПС у Миколаївській області), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Миколаївській області від 02 лютого 2024 р. N 10493953/36896273 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Миколаївській області зареєструвати податкову накладну № 10 від 16.12.2023 на суму 1 703 552,67 грн., в т.ч. ПДВ 14% 209 208,22 грн., з номенклатурою: Соя, врожаю 2023 року без ГМО, код УКТ ЗЕД 1201900000 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання 27.12.2023.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним надано усі необхідні документи на підтвердження здійснення господарських операцій, проте відповідачем 1 протиправно відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою від 25.03.2024 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та запропонував відповідачу надати відзив на позовну заяву.
Відповідач, ГУ ДПС у Миколаївській області надав відзив на позов, в якому просив відмовити у задоволенні позову та зазначив, що на момент винесення оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації ПН, Позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку №520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації ПН. Отже, позивач не надав обґрунтованих доводів щодо порушення його прав та законних інтересів з боку відповідачів, що свідчить про недоведеність позовних вимог.
Від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій заперечив обгрунтування відповідача та повністю підтримав позовні вимоги.
Від відповідача надійшли додаткові пояснення, в яких відповідач наголошує, що підставою для ухвалення рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 10 від 16.12.2023 є часткове надання копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, а саме: платником не надано документів щодо складського обліку продукції.
Від позивача надійшли додаткові пояснення, в яких позивач додатково зазначив, що Позивач в своєму позові посилався та надавав відповідні докази щодо надання Відповідачу, ще до прийняття ним Рішення, пояснень з детальним описом здійснення господарської операції, щодо якої складалася податкова накладна накладної № 10 від 16.12.2023, в яких було зазначено про відсутність складського обліку безпосередньо у Позивача через особливості здійснення господарської операції, умови постачання та надано документи, які підтверджують оплату з постачальником товару та перевізниками вантажу.
Ухвалою від 12.07.2024 суд залучив Державну податкову службу України (далі відповідача 2 або ДПС України), як співвідповідача до участі у справу.
Відповідач 2 надав відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог та зазначив, що обставини справи вказують на відсутність змін у структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства, а також підтверджують відповідність господарських операцій Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕЛІОС 2010 НК» ( ЄДРПОУ 36896273) п. 1 Критеріям ризиковості, а тому відсутні підстави для реєстрації податкової накладної.
Від позивача надійшла відповідь на відзив ДПС України, в якій заперечив обґрунтування відповідача 2 та повністю підтримав позовні вимоги.
Відповідно до ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Суд дослідив матеріали справи та дійшов наступного висновку.
ТОВ «ТБК «ГЕРМЕС» є юридичною особою, яка перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС У Миколаївській області.
ТОВ «ГЕЛІОС-2010 НК» було укладено договір № 0612-012 від 06.12.2023 з ТОВ «ЗАЧЕПИЛІВСЬКЕ ХЛІБОПРИЙМАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (код ЄДРПОУ 30767690) (Покупець) на поставку сої. За умовами договору, поставка Товару здійснюється однією або кількома партіями. Кількість Товару в кожній партії вказується в видаткових накладних та/або специфікаціях, підписаних Покупцем. Постачальник зобов`язується поставити Товар в термін, визначений у відповідній Специфікації до цього Договору. Якщо інші умови поставки не будуть визначені у специфікаціях, то поставка товару за договором здійснюються на умовах DAP, за адресою: ТОВ «ЛАД» (код ЄДРПОУ 31388777), експортер ТОВ «ЗАЧЕПИЛІВСЬКЕ ХПП» (ідентифікаційний код 30767690), квота INTERGRAIN SA, ТОВ «ЛАД» (місцезнаходження: Україна, 68302,Одеська обл., Ізмаїльський р-он , місто Кілія, вул. Букова Омеляна, будинок 5).
Згідно специфікації до цього договору № 1 від 06.12.2023 передбачалась поставка сої врожаю 2023 року у розмірі 200 тон ( +/-10 %) загальною вартістю 3 700 000 грн. в т.ч. ПДВ.
На виконання умов вказаного договору з ТОВ «ЗАЧЕПИЛІВСЬКЕ ХЛІБОПРИЙМАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО», Позивачем було здійснено поставку сої, відповідно до видаткової накладної № 8 від 16.12.2023 у кількості 94,62 т. на загальну суму 1703552,67 грн., у т.ч. ПДВ 14% - 209208,22 грн. та виписано податкову накладну № 10 від 16.12.2023 на суму 1703552,67 грн., у т.ч. ПДВ 14% - 209208,22 грн., реєстрацію якої було зупинено Відповідачем. ТОВ «ЗАЧЕПИЛІВСЬКЕ ХЛІБОПРИЙМАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО» здійснило оплату за поставлений товар 21.12.2023 згідно платіжної інструкції № 605 від 21.12.2023. на загальну суму 1 494 344,46 грн., в т.ч. ПДВ - 183515,99 грн.
На виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) позивачем складено та направлено до податкового органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - ЄРПН) податкову накладну № 10 від 16.12.2023 на суму 1 703 552,67 грн., в т.ч. ПДВ 14% 209 208,22 грн., з номенклатурою: Соя, врожаю 2023 року без ГМО, код УКТ ЗЕД 1201900000.
Квитанцією про реєстрацію податкових накладних було зупинено реєстрацію в ЄРПН ПН № 10 від 16.12.2023. Підставою для зупинення зазначено: Обсяг постачання товару/послуги 1201, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відповідно до додатку 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок), що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165. Додатково було повідомлено, що показник, «D»=27.3125%, 'Pпоточ'=615951.28 та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем 24.01.2024 року було направлено Повідомлення № 1 про надання пояснень та їх документального підтвердження щодо податкової накладної № 10 від 16.12.2023, реєстрація якої були зупинена, відповідно до квитанції № 2 зазначене повідомлення було прийнято до розгляду.
До Повідомлення від 24.01.2024 ТОВ «ГЕЛІОС-2010 НК» було надано детальний опис здійснення даної господарської операції та документи, які підтверджують її проведення, а саме: штатний розпис на 01.11.2023 та 01.01.2024; договір на придбання сої з СФГ «Вікторія» № 30/11/2023 від 30.11.2023 року; договір на транспортні послуги перевезення вантажу ТОВ «ОТК ЛІДЕР-ТРАНС» № 11/12/2023 від 11.12.2023; договір на транспортні послуги перевезення вантажу ТОВ «АРІТОКС» № 06/12/2023 від 06.12.2023; договір купівлі продажу із ТОВ «ЗАЧЕПИЛІВСЬКЕ ХЛІБОПРИЙМАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО» № 0612-012 від 06.12.2023; видаткові накладні на придбання сої від СФГ «Вікторія»; акт виконаних робіт та ТТН на доставку сої від ТОВ «ОТК ЛІДЕР-ТРАНС» (додаток 7); акт виконаних робіт та ТТН на доставку сої від ТОВ «АРІТОКС» № 06/12/2023 від 06.12.2023 (додаток 8); видаткові накладні від ТОВ «ГЕЛІОС-2010 НК» на реалізацію товару «ЗАЧЕПИЛІВСЬКЕ ХЛІБОПРИЙМАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО». Одночасно, 24.01.2024, відповідно до п. 12 Порядку, Позивачем було надано таблицю даних платника податку з поясненнями вих. № 5 від 24.01.2024, які відповідно до квитанції № 2 прийняті до розгляду.
29.01.2024 від Головного управління ДПС у Миколаївській області (надалі - Відповідач), від Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, через електронний кабінет платника податків надійшло Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зазначене повідомлення містило інформацію щодо надання копій документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; первинних документів щодо зберігання продукції, складських документів , розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
30.01.2024, Позивачем було надано Пояснення № 7 щодо реальності здійснення господарської операції, додатково було надано опис здійснення даної господарської операції, зазначено про відсутність складського обліку через особливості здійснення господарської операції та надано документи, які підтверджують оплату з постачальником товару та перевізниками вантажу, а саме: СФГ «Вікторія» - платіжна інструкція від 01.12.2023 № 89 сума 1 291 667,00 грн., ТОВ «ОТК ЛІДЕР-ТРАНС» - платіжна інструкція від 13.12.2023 № 100 сума 43 706,67 грн.; ТОВ «ОТК ЛІДЕР ТРАНС» - платіжна інструкція від 26.12.2023 № 127 сума 8 741,33 грн.; ТОВ «АРІТОКС» - платіжна інструкція від 18.01.2024 № 169 сума 262 386,67 грн.; ТОВ «АРІТОКС» - платіжна інструкція від 18.01.2024 № 168 сума 43 450,00 грн.
Рішенням про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН / РК в ЄРПН від 02 лютого 2024 р. N 10493953/36896273 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 10 від 16.12.2023.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної стало у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів ,необхідних для розгляду питання про прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ,платником податку. Додаткова інформація: відсутня.
Зазначене Рішення було оскаржено Позивачем та подано скаргу від 16.02.2024 № 12 до Державної податкової служби України, на яку отримано, через електронний кабінет платника податку, рішення № 11070/36896273/2 від 23.02.2024, яким скаргу Позивача залишено без задоволення та Рішення залишено без змін з підстави ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/ придбання товарів послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Згідно з п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
У відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема окреслений Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктом 5 Порядку № 520 передбачено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;
3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня на виконання п. 44 Порядку № 1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.
Підставою для зупинення реєстрацію податкової накладної стало те, що позивач відповідає п.1 Критеріям ризиковості здійснення операції, якою передбачено, що відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі.
Запропоновано позивачу було надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК.
Позивач надав відповідачу всі первинні документи на підтвердження реальності виконання господарських операцій за наслідком яких складено податкову накладну № 10 від 16.12.2023.
Але, не надаючи оцінки наданим позивачем первинним документам, податковий орган прийняв рішення від 02 лютого 2024 р. N 10493953/36896273, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 10 від 16.12.2023.
У рішенні додаткова інформація відсутня, однак у поясненнях до суду відповідачем було зазначено, що підставою для прийняття спірного рішення стало не надання документів щодо складського обліку продукції. Однак, суд зазначає, що зазначена підстава є необгрунтованою, оскільки позивачем надавались пояснення відповідачу 1 з детальним описом здійснення господарської операції, щодо якої складалася податкова накладна накладної № 10 від 16.12.2023, в яких було зазначено про відсутність складського обліку безпосередньо у Позивача через особливості здійснення господарської операції, умови постачання та надано документи, які підтверджують оплату з постачальником товару та перевізниками вантажу. Так, з наданих позивачем первинних документів, вбачається, що він є посередником у реалізації сільськогосподарської продукції, а тому така продукція при купівлі, завантажувалась зі складу виробника та відвантажувалась на склад покупця Позивача, що підтверджується первинними документами.
Таким чином, відповідачем 1 не доведено правомірність рішень щодо відмови у реєстрації податкових накладних та неврахування таблиці даних платника податків, відтак спірні рішення підлягають скасуванню.
Позивач просить зобов`язати Головне управління ДПС У Миколаївській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного подання податкову накладну № 10 від 16.12.2023.
Відповідно до п.п.19,20 постанови КМУ № 1246 від 29.12.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Зобов`язання відповідача-ДПС України, а не як просить позивач Головне управління ДПС У Миколаївській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подану позивачем податкову накладну датою її фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та належним способом захисту порушеного права.
За таких обставин, суд вважає за можливе позовні вимоги задовольнити в цій частині та зобов`язати відповідача зареєструвати податкову накладну № 10 від 16.12.2023 датою її подання до Реєстру.
Позов задовольнити.
Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 ч. 1 КАС України. Позивач сплатив судовий збір в сумі 3028 грн. Зважаючи на те, що позовні вимоги задоволено повністю і враховуючи, що саме внаслідок дій відповідача 1 виник спір між сторонами, судові витрати належить стягнути за рахунок його бюджетних асигнувань в сумі 3028 грн.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЕЛІОС-2010 НК" (вул. Космонавтів, 64, кв.8,м. Миколаїв,54018 36896273) до Головне управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 44104027) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 43005393) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 02 лютого 2024 р. N 10493953/36896273, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної № 10 від 16.12.2023.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕЛІОС 2010 НК» (вул. Космонавтів, 64, кв. 8, м. Миколаїв, 54018, ЄДРПОУ 36896273) № 10 від 16.12.2023 на суму 1 703 552,67 грн., в т.ч. ПДВ 14% 209 208,22 грн., з номенклатурою: Соя, врожаю 2023 року без ГМО, код УКТ ЗЕД 1201900000 датою її фактичного подання.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головне управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 44104027) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 43005393) на користь Товариство з обмеженою відповідальністю "ГЕЛІОС-2010 НК" (вул. Космонавтів, 64, кв.8,м. Миколаїв,54018 36896273) судовий збір в сумі 3028 грн (три тисячі двадцять вісім гривень).
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.
Суддя І. А. Устинов
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121414666 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Устинов І. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні