Постанова
від 04.09.2024 по справі 120/17141/23
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/17141/23

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Сало Павло Ігорович

Суддя-доповідач - Залімський І. Г.

04 вересня 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Мацького Є.М. Сушка О.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Щастинської районної державної адміністрації-районної військової адміністрації Луганської області, Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду із позовом до Щастинської районної державної адміністрації-районної військової адміністрації Луганської області (відповідач 1), Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області (відповідач 2), у якій позивач просив суд:

- визнати протиправними дії відповідачів щодо невиплати йому додаткової винагороди під час дії воєнного стану у розмірі 30000 грн щомісячно за період з 01.02.2022 по 01.02.2023 включно та зобов`язати їх здійснити перерахунок і виплату такої винагороди;

- визнати протиправними дії відповідачів щодо нездійснення йому перерахунку та виплати додаткових видів грошового забезпечення військовослужбовця, а саме премії станом на 01.01.2022 у розмірі 163% та станом на 01.01.2023 у розмірі 420%, за період з 01.02.2022 по 01.11.2023 включно та зобов`язати їх здійснити відповідний перерахунок та виплату вказаних додаткових видів грошового забезпечення.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 29.02.2024 позов задоволено частково, ухвалено:

Визнати протиправною бездіяльність Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області щодо нездійснення нарахування та виплати ОСОБА_1 додаткової винагороди відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" (Постанова № 168) за період з 24.02.2022 по 01.02.2023 в розмірі 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць.

Зобов`язати Станично-Луганську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду згідно Постанови № 168 за період з 24.02.2022 по 01.02.2023 в розмірі 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць, з урахуванням виплачених сум додаткової винагороди.

Визнати протиправною бездіяльність Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області щодо нездійснення перерахунку та виплати ОСОБА_1 додаткових видів грошового забезпечення, а саме премії станом на 01.02.2022 у розмірі 163% та станом на 01.01.2023 у розмірі 420%, за період з 01.02.2022 по 01.11.2023 включно.

Зобов`язати Станично-Луганську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1 додаткових видів грошового забезпечення, а саме премії станом на 01.02.2022 у розмірі 163% та станом на 01.01.2023 у розмірі 420%, за період з 01.02.2022 по 01.11.2023 включно, з урахуванням виплачених сум премії.

В решті позову відмовити.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, відповідач 2 подав апеляційну скаргу, в якій просить рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 29.02.2024 скасувати, прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з`ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що Станично-Луганська військово-цивільна адміністрація у період з 24.02.2022 по 04.11.2022 у зв`язку з тимчасовою окупацією не здійснювала своїх повноважень та не направляла стосовно позивача подань щодо погодження розміру додаткової винагороди у розмірі до 30000 грн пропорційно в розрахунку на місяць. Відтак відповідні подання не направлялись Щастинською районною військовою адміністрацією на адресу начальника Луганської обласної військової адміністрації для виплати позивачу такої додаткової винагороди.

В період з 04.11.2022 по 01.02.2023 Щастинською районною військовою адміністрацією направлялись два подання начальнику Луганської обласної державної адміністрації для прийняття рішення про виплату позивачу додаткової грошової винагороди у розмірі 5000 грн за рахунок та в межах фонду оплати праці Станично-Луганської селищної військової адміністрації.

Відповідно до пункту 3 Тимчасового порядку взаємодії обласної військової адміністрації з районними військовими адміністраціями населених пунктів Луганської області при вирішенні окремих питань щодо преміювання, встановлення надбавок начальникам військових адміністрацій населених пунктів Луганської області, затвердженого розпорядженням голови Луганської обласної державної адміністрації від 07.11.2022 № 437 (Порядок № 437), розмір премії військовослужбовцям військових формувань, утворених відповідно до законів, особам рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту, перепризначеним до військових адміністрацій, визначається начальниками районних військових адміністрацій за погодженням із начальником обласної військової адміністрації.

21.11.2023 до Щастинської районної державної адміністрації-районної військової адміністрації Луганської області надійшов лист Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області за № 1775, в якому вказується про те, що 27.07.2023 від військової частини НОМЕР_1 до відповідача 2 надійшла інформація про розміри додаткових видів грошового забезпечення позивача з 01.01.2022, з 01.02.2022 та з 01.01.2023. Відтак відповідач 1 направив голові Луганської обласної державної адміністрації подання від 24.11.2023 за № 17/4401 про преміювання, в якому просив погодити позивачу премію за січень-квітень 2023 року відповідно до грошового атестату та інформації про розміри додаткових видів грошового забезпечення. Листом Луганської обласної державної адміністрації від 12.12.2023 таке преміювання ОСОБА_1 було погоджено, а листом від 21.12.2023 також погоджено преміювання за жовтень та грудень 2023 року.

Позивач подав відзив на апеляційну скаргу відповідача 2, в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Зауважив, що факт його перебування у трудових відносинах із Станично-Луганською селищною військово-цивільною адміністрацією та факту реалізації наказу Міністра оборони України від 01.11.2021 №535 підтверджується Витягом із наказу від 30.12.2021 №187/ДСК «Про залучення особового складу до сил із засобів здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях», який завірений підписом та печаткою завідувачки сектором з кадрових питань Станично-Луганської селищної військово-цивільної адміністрації Іриною Букіною та на ньому наявна резолюція керівника селищної військово-цивільної адміністрації Зінченка Альберта, а також Витягом із наказу Командувача об`єднаних сил від 03.12.2021 №544 «Про призначення заступників керівників військово-цивільних, адміністрацій населених пунктів та керівників підрозділів таких адміністрацій». Вказаний Витяг із наказу, який також завірений підписом та печаткою завідувачки сектором з кадрових питань Станично-Луганської селищної військово-цивільної адміністрації Іриною Букіною.

Крім того, наказом Головнокомандувача Збройних Сил України від 09.11.2022 №1607 позивача перевідряджено до Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області із залишенням на військовій службі без виключення із списків особового складу.

Відповідач 1 не подав відзиву або письмових пояснень на апеляційну скаргу.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 05.07.2024, з урахуванням п.3 ч.1 ст.311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідно до витягу з наказу Міністра оборони України (по особовому складу) від 01.11.2021 № 535 капітана ОСОБА_1 за його згодою увільнено від займаної посади та відряджено до Станично-Луганської селищної військово-цивільної адміністрації Щастинського району Луганської області із залишенням на військовій службі для призначення на відповідну посаду.

Згідно із витягом із Наказу Головнокомандувача Збройних Сил України (по особовому складу) від 09.11.2022 № 1607 капітана ОСОБА_1 , який відряджений із залишенням на військовій службі до Станично-Луганської селищної військово-цивільної адміністрації Щастинського району Луганської області, вважати відрядженим із залишенням на військовій службі до Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області.

Розпорядженням начальника селищної військової адміністрації Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області від 11.11.2022 № 8-к позивача призначено на посаду заступника начальника з питань безпеки та громадського порядку Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області у період дії воєнного стану, без проведення конкурсу, з 11.11.2022 на період відрядження із залишенням на військовій службі.

Відповідно до інформації про розміри додаткових видів грошового забезпечення від 07.07.2023 вих. № 350/163/3/352, виданої військовою частиною НОМЕР_1 , премія позивача станом на 01.01.2022 складає 60%, на 01.02.2022 163% та на 01.01.2023 420%.

Військова частина НОМЕР_1 надіслала на адресу Станично-Луганської селищної військової адміністрації дублікат грошового атестату позивача та інформацію від 07.07.2023 вихід. № 350/163/3/352 про розміри належних йому додаткових видів грошового забезпечення.

Позивач звернувся до відповідачів із запитом на інформацію щодо виплати йому додаткової винагороди у розмірі 30000 грн, передбаченої Постановою № 168, та про перерахунок премії.

Листом від 08.09.2023 № 1349 Станично-Луганська селищна військова адміністрація повідомила позивача, що питання про перерахунок премії перебуває на розгляді у селищній військовій адміністрації. Щодо виплати додаткової винагороди у розмірі 30000 грн, то відповідно до Порядку № 397 рішення про виплату премій та розмір додаткової винагороди військовослужбовцям військових формувань відрядженим до військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій та призначеним (перепризначеним) до обласних, районних військових адміністрацій та військових адміністрацій населених пунктів, приймається начальником відповідної обласної військової адміністрації. Таким чином, на підставі листів Луганської обласної військової адміністрації про походження розміру додаткової грошової винагороди здійснювались відповідні нарахування за період з 01.12.2022 по 31.01.2023 включно.

Листом від 29.10.2023 за № П-47/1/06.01-05 Щастинська районна військова адміністрація повідомила позивача про те, що законодавство у спірний період не визначало процедуру направлення подань начальнику обласної державної адміністрації щодо погодження розміру додаткової грошової винагороди у розмірі до 30000 грн пропорційно в розрахунку на місяць відносно військовослужбовців відряджених до військово-цивільних адміністрацій. Законодавство не встановлювало обов`язку та не надавало повноваження районній державній адміністрації бути ініціатором направлення подань начальнику обласної державної адніністрації. Відтак ненаправлення Станично-Луганською селищною військовою адміністрацією відповідних подань унеможливлювало направлення Щастинською районною військовою адміністрацією відповідних подань начальнику Луганської обласної державної адміністрації.

Вважаючи протиправними дії відповідача щодо ненарахуванян та невиплати додаткової винагороди у розмірі 30000 грн та щодо нездійснення перерахунку та виплати премії позивач звернувся до суду.

Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що у спірний період Станично-Луганська селищна військова адміністрація Щастинського району Луганської області частково виконала вимоги законодавства щодо нарахування і виплати позивачу додаткової винагороди, передбаченої Постановою № 168.

Листами від 12.12.2023 за № 1/01.01-31-5511 та від 21.12.2023 за № 1/01.01-31-5734 Луганська обласна військова адміністрація погодила преміювання ОСОБА_1 за підсумками роботи у січні-квітні, жовтні, грудні 2023 року за розмірами, визначеними його грошовим атестатом або зазначеними у довідці, виданій військовою частиною, де військовослужбовець виконував обов`язки за останньою займаною посадою. Водночас, доказів перерахунку та виплати позивачу премії у відповідних розмірах за вказаний період суду не надано. Станично-Луганська селищна військова адміністрація інших листів щодо погодження премії позивачу відповідно до наданої військовою частиною НОМЕР_1 інформації про розміри додаткових видів грошового забезпечення позивача не направляла.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує наступне.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (Закон № 2011-XII) держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Згідно з частиною другою статті 9 Закону № 2011-XII до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Відповідно до частини третьої статі 9 Закону № 2011-XII грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця.

Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону.

Частиною четвертою статті 9 Закону № 2011-XII передбачено, що грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування ЗСУ, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності. Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України. Порядок і розміри грошового забезпечення військовослужбовців, відряджених до державних органів, підприємств, установ, організацій, а також державних та комунальних навчальних закладів для виконання завдань в інтересах оборони держави та її безпеки із залишенням на військовій службі, визначаються Кабінетом Міністрів України.

Статтею 9-2 Закону № 2011-XII визначено, що під час дії воєнного стану військовослужбовцям щомісячно виплачується додаткова винагорода на умовах, у розмірах та в порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з абзацами 1, 2, 3 пункту 1 Постанови № 104 установлено, що військовослужбовцям, особам начальницького складу органів внутрішніх справ та Державної кримінально-виконавчої служби, відрядженим до державних органів, установ та організацій, виплачується грошове та здійснюється матеріальне забезпечення, передбачене законодавством для військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, особового складу органів внутрішніх справ та Державної кримінально-виконавчої служби. При цьому грошове забезпечення виплачується виходячи з окладів за посадами, займаними зазначеними особами в державних органах, установах та організаціях, до яких вони відряджені, інших виплат, установлених для відповідних працівників цих органів, установ та організацій, а також окладів за військовими (спеціальними) званнями і надбавки за вислугу років у розмірах і порядку, визначених законодавством для військовослужбовців, осіб начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби. Виплата одноразової грошової винагороди за підтримання високої бойової готовності військ, зразкове виконання службових обов`язків і бездоганну дисципліну відрядженим військовослужбовцям не провадиться.

Абзацами 5, 6 пункту 1 Постанови № 104 визначено, що виплата грошового забезпечення провадиться за рахунок коштів тих державних органів, установ та організацій, до яких відряджені зазначені військовослужбовці, особи начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби. За відрядженими особами зберігаються всі види матеріального забезпечення за попереднім місцем служби, гарантії щодо соціального захисту, передбачені законодавством, за рахунок бюджетів Збройних Сил, інших військових формувань, органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної кримінально-виконавчої служби.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який надалі неодноразово продовжувався та діяв на дату прийняття оскаржуваного рішення.

Відповідно до пункту 4 Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні" Кабінет Міністрів України (зобов`язаний) невідкладно: 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.

Згідно із пунктом 6 Указу Президента України від 24.02.2022 № 69/2022 "Про загальну мобілізацію" Кабінету Міністрів України (доручено) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних з оголошенням та проведенням загальної мобілізації.

На виконання цих указів Кабінет Міністрів України видав Постанову № 168, якою, передбачив на період дії воєнного стану виплату для військовослужбовців додаткової винагороди.

Відповідно до пункту 1 Постанови № 168 (у первинній редакції) установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі 30000 гривень щомісячно (крім військовослужбовців строкової служби), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).

Відповідно до абзацу 1 пункту 1 Постанови № 168 (у редакції станом на 19.07.2022) установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, військовим прокурорам Офісу Генерального прокурора, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, співробітникам Служби судової охорони, особам начальницького складу управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським, а також особам рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, які несуть службу в органах і установах зазначеної Служби в межах територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць (крім осіб рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби, яким така винагорода виплачується пропорційно часу проходження служби в розрахунку на місяць), а тим з них, які беруть безпосередню участь у бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Згідно з абзацом 3 пункту 1 Постанови № 168 (у редакції станом на 19.07.2022) виплата такої додаткової винагороди здійснюється на підставі наказів командирів (начальників).

Верховний Суд у рішенні від 06.04.2023 у справі № 260/3564/22 (провадження № Пз/990/4/22) дійшов висновку, що зміст внесених Постановою № 793 змін до Постанови № 168 в частині визначення розміру додаткової винагороди "до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць" замість "30000 гривень щомісячно" не свідчить про те, що такі зміни вплинули на розмір додаткової винагороди, адже за загальним правилом заробітна плата (грошове забезпечення) виплачується щомісячно за фактично відпрацьований час, тому визначена Урядом "пропорційність" із прив`язкою до місячного періоду фактично передбачає виплату додаткової винагороди в розмірі 30000 гривень на місяць за умови відпрацювання норми робочого часу відповідного місяця.

Відповідно до пункту 5 Положення про проходження громадянами України військової служби у ЗСУ, затвердженого Указом Президента України від 10.12.2008 № 1153/2008 (Положення № 1153/2008). громадяни, які проходять військову службу, є військовослужбовцями ЗСУ (далі військовослужбовці). Статус військовослужбовця підтверджується документально.

Пунктом 153 Положення № 1153/2008 передбачено, що військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової військової служби та військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період) за їх згодою можуть бути відряджені в інтересах оборони держави та її безпеки до державних органів, підприємств, установ, організацій, державних та комунальних навчальних закладів із залишенням на військовій службі, але зі звільненням із займаної посади з дальшим призначенням на посаду відповідно до Переліку посад, що заміщуються військовослужбовцями ЗСУ, інших військових формувань, правоохоронних органів спеціального призначення у державних органах, на підприємствах, в установах, організаціях, а також державних та комунальних навчальних закладах, та граничних військових звань за цими посадами, який затверджується Президентом України. Для заміщення вакантних посад у державних органах, на підприємствах, в установах, організаціях, державних та комунальних навчальних закладах їх керівники надсилають до Міністерства оборони України письмовий запит про основні характеристики зазначених посад та професійні, освітні і кваліфікаційні вимоги, яким повинні відповідати військовослужбовці для зайняття таких посад.

Відповідно до пункту 155 Положення № 1153/2008 за відрядженими до державних органів, підприємств, установ, організацій, державних та комунальних навчальних закладів військовослужбовцями та членами їх сімей зберігаються всі гарантії та пільги, передбачені законодавством для військовослужбовців. Виплата грошового забезпечення та надання інших видів забезпечення відрядженим військовослужбовцям здійснюється у порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Указом Президента України від 03.09.2022 № 6665/2022 "Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Луганській області" на базі військово-цивільних адміністрацій населених пунктів Луганської області сформовано військові адміністрації, у тому числі Станично-Луганську селищну військову адміністрацію Щастинського району Луганської області.

Відповідно до пункту 4 Порядку фінансового забезпечення діяльності військових адміністрацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.04.2022 № 397 (Порядок № 397), розмір заробітної плати працівників обласних та районних військових адміністрацій визначається згідно з умовами оплати праці, встановленими для відповідних працівників районних та обласних держадміністрацій, а працівників військових адміністрацій населених пунктів згідно з умовами оплати праці, встановленими для працівників відповідних органів місцевого самоврядування.

Військовослужбовцям військових формувань, утворених відповідно до законів, особам рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту, відрядженим до військових адміністрацій, виплачується грошове забезпечення виходячи з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, інші щомісячні види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразові додаткові види грошового забезпечення в порядку та розмірах, установлених нормативно-правовими актами для військовослужбовців військових формувань, утворених відповідно до законів, осіб рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту, за останньою посадою, займаною перед відрядженням.

Виплата грошового забезпечення здійснюється з урахуванням вимог Постанови № 168 за рахунок коштів: установ і організацій, з яких такі категорії осіб відряджено до військових адміністрацій; обласних та районних військових адміністрацій, бюджетів територіальних громад для категорії осіб, відряджених до військово-цивільних адміністрацій та призначених (перепризначених) до військових адміністрацій.

Рішення про виплату премії та розмір додаткової винагороди начальнику обласної військової адміністрації приймається Головнокомандувачем Збройних Сил; начальникам районних військових адміністрацій, військових адміністрацій населених пунктів, військовослужбовцям військових формувань, утворених відповідно до законів, особам рядового і начальницького складу правоохоронних органів, служби цивільного захисту, відрядженим до військових адміністрацій або військово-цивільних адміністрацій та призначеним (перепризначеним) до обласних, районних військових адміністрацій та військових адміністрацій населених пунктів, приймається начальником відповідної обласної військової адміністрації.

Оскільки позивач ОСОБА_1 є військовослужбовцем Збройних Сил України, якого було відряджено до Станично-Луганської селищної військово-цивільної адміністрації Щастинського району Луганської області із залишенням на військовій службі для призначення на відповідну посаду та надалі перевідряджено до Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області, він має право на додаткову винагороду в розмірі 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць з 24.02.2022.

Як доречно зауважив суд першої інстанції Постанова № 168 не містить будь-яких виключень щодо військовослужбовців або ж конкретизації, яким саме військовослужбовцям Збройних Сил України виплачується така додаткова винагорода, зокрема не позбавляє відповідного права відряджених військовослужбовців. Зазначена винагорода є спеціальною складовою грошового забезпечення військовослужбовців та виплачується при певних умовах в особливий період під час дії воєнного стану. Відсутність положень про дану складову грошового забезпечення у Постанові № 104 не свідчить про те, що вона не повинна нараховуватись відрядженим військовослужбовцям.

При цьому, позивач має право на отримання додаткової винагороди, впровадженої Постановою № 168, з 24.02.2022.

Встановлено, що Щастинською районною державною адміністрацією Щастинською районною військовою адміністрацією Луганської області направлялись два подання начальнику Луганської обласної військової адміністрації про преміювання позивача (від 09.12.2022 за № 1262, від 18.01.2023 за № 17/135), а саме щодо виплати додаткової винагороди у розмірі 5000 грн за грудень 2022 року та січень 2023 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" (Постанова № 704) затверджено, зокрема: тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, сержантського і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу; схему тарифних коефіцієнтів за військовим (спеціальним) званням військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу; додаткові види грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу; розміри надбавки за вислугу років військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу.

За змістом пункту 2 Постанови № 704 грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Пунктом 3 Постанови № 704 передбачено, що виплату грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу здійснювати в порядку, що затверджується Міністерством оборони, Міністерством внутрішніх справ, Міністерством фінансів, Міністерством інфраструктури, Міністерством юстиції, Службою безпеки, Управлінням державної охорони, розвідувальними органами, Адміністрацією Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації (далі державні органи).

Відповідно до пункту 8 Постанови № 704 умови грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються цією постановою та іншими актами Кабінету Міністрів України.

Порядок та умови виплати грошового забезпечення поліцейським військовослужбовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам, затверджено наказом Міністерства оборони України від 07.06.2018 № 260 (Порядок № 260).

Відповідно до пункту 2 розділу I Порядку № 260 грошове забезпечення включає: щомісячні основні види грошового забезпечення; щомісячні додаткові види грошового забезпечення; одноразові додаткові види грошового забезпечення. До щомісячних додаткових видів грошового забезпечення належить, зокрема, премія.

Згідно з пунктом 3 розділу I Порядку № 260 підставами для розрахунку та виплати основних і додаткових видів грошового забезпечення є: штат військової частини (установи, організації) (далі військова частина); накази про призначення на посаду та зарахування до списків особового складу військової частини, про вступ до виконання обов`язків за посадою, в тому числі тимчасово, про зарахування в розпорядження; накази про встановлення та виплату основних і додаткових видів грошового забезпечення; накази про присвоєння військових звань; грошовий атестат або довідка про грошові виплати (за винятком осіб, призваних (прийнятих) на військову службу за контрактом, у тому числі під час проходження строкової військової служби).

Таким чином, підставою для нарахування та виплати премії військовослужбовцю є, зокрема, довідка військової частини про грошові виплати.

За змістом листа відповідача 2 від 21.11.2023 № 1775, адресованого голові Щастинської районної державної адміністрації-начальнику районної військової адміністрації, 27.07.2023 від військової частини НОМЕР_1 до Станично-Луганської селищної військової адміністрації надійшла інформація про розміри додаткових видів грошового забезпечення позивача з 01.01.2022, з 01.02.2022 та з 01.01.2023. Станично-Луганська селищна військова адміністрація просила розглянути питання щодо погодження позивачу премії за січень-квітень 2023 року.

Згідно листа відповідача 2 від 15.12.2023 № 1922, адресованого голові Щастинської районної державної адміністрації-начальнику районної військової адміністрації, Станично-Луганська селищна військова адміністрація просила розглянути питання щодо погодження здійснення перерахунку премії позивача за жовтень 2023 року відповідно до грошового атестату та інформації про розміри додаткових видів грошового забезпечення.

Листами від 12.12.2023 за № 1/01.01-31-5511 та від 21.12.2023 за № 1/01.01-31-5734 Луганська обласна військова адміністрація погодила преміювання ОСОБА_1 за підсумками роботи у січні-квітні, жовтні, грудні 2023 року за розмірами, визначеними його грошовим атестатом або зазначеними у довідці, виданій військовою частиною, де військовослужбовець виконував обов`язки за останньою займаною посадою.

Разом з цим, доказів перерахунку та виплати позивачу премії у відповідних розмірах за вказаний період суду не надано. Станично-Луганська селищна військова адміністрація інших листів щодо погодження премії позивачу відповідно до наданої військовою частиною НОМЕР_1 інформації про розміри додаткових видів грошового забезпечення позивача не направляла, що свідчить про її протиправну бездіяльність у цій частині.

З урахуванням наведеного апеляційний суд погоджується із висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині позову шляхом визнання протиправною бездіяльність Станично-Луганської селищної військової адміністрації щодо здійснення перерахунку та виплати позивачу додаткових видів грошового забезпечення, а саме премії станом на 01.02.2022 у розмірі 163% та станом на 01.01.2023 у розмірі 420% за період з 01.02.2022 по 01.11.2023 включно, та зобов`язання зазначеного відповідача здійснити перерахунок та виплату позивачу відповідних додаткових видів грошового забезпечення, враховуючи вже виплачені суми премії (якщо такі у спірний період позивачу виплачувались).

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про часткове задоволення позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Станично-Луганської селищної військової адміністрації Щастинського району Луганської області залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 29 лютого 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Залімський І. Г. Судді Мацький Є.М. Сушко О.О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121417457
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —120/17141/23

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 18.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Постанова від 04.09.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 19.06.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні