УХВАЛА
05 вересня 2024 року
м. Київ
справа №160/21334/21
адміністративне провадження №К/990/33481/24
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Мельник-Томенко Ж. М.,
суддів: Жука А. В., Мартинюк Н. М.,
перевіривши касаційну скаргу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2024 року у справі №160/21334/21 за позовом Департаменту фінансів виконкому Криворізької міської ради до Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, Північного офісу Держаудитслужби, Державної аудиторської служби України про визнання протиправними дій та бездіяльності, визнання протиправними та скасування наказу та вимоги,
УСТАНОВИВ:
У липні 2020 року Департамент фінансів виконкому Криворізької міської ради звернувся до суду з позовом, у якому з урахуванням зміни предмету позовних вимог, просив:
- визнання протиправними дії посадових осіб Державної аудиторської служби України щодо внесення змін до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на ІІ квартал 2021 року відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 26.04.2021 № 112 без законних підстав, надання повідомлень про проведення ревізії та направлень на проведення ревізії, підстав і строків продовження заходів державного фінансового контролю з порушенням встановленого законодавством порядку;
- визнання протиправним та скасувати наказ Державної аудиторської служби України від 26.04.2021 №112 "Про затвердження Змін до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на ІІ квартал 2021 року" в частині пункту 9.2 розділу IХ внаслідок порушення порядку внесення змін до Плану проведення заходів державного фінансового контролю Державної аудиторської служби України на ІІ квартал 2021 року;
- визнання протиправними дії посадових осіб Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо складання акту ревізії бюджету Криворізької міської територіальної громади (бюджету міста Кривого Рога Криворізького району Дніпропетровської області) в Департаменті фінансів виконкому Криворізької міської ради за період з 01.01.2018 по 31.03.2021 від 01.09.2021 № 06-0430/08, з безпідставним включенням до нього порушень законодавства, встановлених у інших юридичних осіб (структурних підрозділах виконкому Криворізької міської ради - головних розпорядників коштів, комунальних підприємствах, установах, організаціях) та безпосередньо в Департаменті фінансів виконкому Криворізької міської ради, на підставі необґрунтованих висновків та визначеної суми збитків не у встановленому законодавством порядку;
- визнання протиправними дії посадових осіб Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області щодо включення до вимоги від 07.10.2021 №260606-14/3707-2021 "Про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства" порушень встановлених у інших юридичних осіб (структурних підрозділах виконкому Криворізької міської ради - головних розпорядників коштів, комунальних підприємствах, установах, організаціях) та необґрунтовано визначених порушень законодавства безпосередньо у Департаменті фінансів виконкому Криворізької міської ради;
- визнання протиправною бездіяльність посадових осіб Північного офісу Держаудитслужби в частині незабезпечення належного контролю за процедурою проведення заходів державного фінансового контролю Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, що призвела до складання вимоги від 07.10.2021 №260606-14/3707-2021 "Про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства";
- визнання протиправною та скасування вимоги Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.10.2021 №260606-14/3707-2021 "Про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства".
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06 лютого 2023 року вирішено прийняти матеріали адміністративної справи №160/21334/21 до розгляду та здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2023 року, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2024 року, адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправною та скасовано вимогу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 07.10.2021 №260606-14/3707-2021 "Про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства". У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись із оскаржуваними судовими рішеннями, 16 серпня 2024 року Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області подало касаційну скаргу до Верховного Суду. Скаржник просить скасувати оскаржувані судові рішення та відмовити у задоволенні позовних вимог.
Частиною першою статті 334 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) передбачено, що за відсутності підстав для залишення касаційної скарги без руху, повернення касаційної скарги чи відмови у відкритті касаційного провадження суд касаційної інстанції постановляє ухвалу про відкриття касаційного провадження у справі.
Відповідно до частини першої статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Згідно з частиною четвертою статті 328 КАС України підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках:
1) якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку;
2) якщо скаржник вмотивовано обґрунтував необхідність відступлення від висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду та застосованого судом апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні;
3) якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах;
4) якщо судове рішення оскаржується з підстав, передбачених частинами другою і третьою статті 353 цього Кодексу.
Підставою для відкриття касаційного провадження у справі №160/21334/21 є оскарження судових рішень перелік яких визначений у пункті 1 частини четвертої статті 328 КАС України де скаржник зазначає, що судами попередніх інстанцій не враховані правові висновки, які викладені у постановах Верховного Суду від 02 листопада 2023 року у справі № 160/13920/20, від 05 березня 2020 року у справі № 810/465/16, від 14 лютого 2020 року у справі № 440/1242/19 щодо застосування пункту 1 частини першої статті 8, пункту 7 статті 10, частини другої статті 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», у взаємозв`язку з підпунктом 6 пункту 1 статті 26, статті 64, статті 69-1, частини першої статті 70, статті 77, частиною другою статті 111 Бюджетного кодексу України та підпунктом1 пункту «б» статті 28 Закону України «Про місцеве самоврядування».
Ураховуючи доводи касаційної скарги, Суд дійшов висновку про необхідність відкриття касаційного провадження у цій справі, оскільки вказані скаржником доводи потребують перевірки.
Скарга відповідає вимогам статті 330 КАС України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження відсутні.
Керуючись статтями 329-330, 334, 335, 338 Кодексу адміністративного судочинства України, Суд
УХВАЛИВ:
Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області на рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 грудня 2023 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 липня 2024 року у справі №160/21334/21.
Витребувати з Київського окружного адміністративного суду справу №160/21334/21.
Надіслати учасникам справи копію цієї ухвали разом із копією касаційної скарги та доданих до неї матеріалів.
Встановити десятиденний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на касаційну скаргу та роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.
Роз`яснити, що особа, яка подала касаційну скаргу, має право доповнити чи змінити її протягом строку на касаційне оскарження, обґрунтувавши необхідність таких змін чи доповнень.
У разі доповнення чи зміни касаційної скарги особа, яка подала касаційну скаргу, повинна подати докази надсилання копій відповідних доповнень чи змін до касаційної скарги іншим учасникам справи, інакше суд не враховує такі доповнення чи зміни.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями та оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
Ж.М. Мельник-Томенко
А.В. Жук ,
Н.М. Мартинюк
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2024 |
Оприлюднено | 06.09.2024 |
Номер документу | 121418812 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо процедур здійснення контролю Рахунковою палатою, Державною аудиторською службою України, державного фінансового контролю |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні