Рішення
від 02.09.2024 по справі 925/566/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 вересня 2024 року

м. Черкаси Справа № 925/566/24

Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Костянтина ДОВГАНЯ, розглянувши в порядку письмового провадження справу №925/566/24 за позовом Державної екологічної інспекції Центрального округу до Комунального лісогосподарського підприємства Чорнобай-ліс про стягнення 62 562,57 грн,

УСТАНОВИВ:

01 травня 2024 року Державна екологічна інспекція Центрального округу звернулась до суду з позовною заявою про стягнення з відповідача - Комунального лісогосподарського підприємства Чорнобай-ліс збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища у розмірі 62 562,57 грн.

Позов обґрунтовано тим, що Державною екологічною інспекцією Центрального округу у період з 05 квітня до 16 квітня 2021 року було проведено планову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Комунальним лісогосподарським підприємства Чорнобай-ліс.

Ухвалою від 02 травня 2024 року суд прийняв позовну заяву позивача до розгляду, відкрив провадження у справі, вирішив розглядати її у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

27 травня 2024 року відповідач подав до суду заяву про застосування строків позовної давності. В обґрунтування заяви вказав, що позивач мав звернутися з позовом про відшкодування шкоди до суду протягом трьох років із дня коли він дізнався про порушення свого права з 13.04.2021, саме з дати складання Акту щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів №11/3/5/2021/ПЛ. Позов подано до суду через систему «Електронний суд» 01.05.2024, тоді як строк звернення до суду закінчився 13.04.2024.

Позивач в додаткових поясненнях у справі просив суд в заяві про застосування строків позовної давності Комунального лісогосподарського підприємства Чорнобай-ліс відмовити.

Позивач звернув увагу суду на те, що акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства №11/3/5/2021/ПЛ датований 13.04.2021 року, а воєнний стан в Україні було введено 24.02.2022 року в даному випадку строки визначені статтями 257 259, 362, 559, 681, 728, 786, 1293 ЦК України, продовжуються на строк його дії.

Суд, оцінивши наявні у справі докази, встановив наступне.

З матеріалів справи вбачається, що на підставі наказу В.о. начальника Державної екологічної інспекції Центрального округу інспекції №06-27/194 від 24.03.2021 Про проведення планової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Комунальним лісогосподарським підприємством Чорнобай-ліс та направлення №06-28/190 від 24.03.2021 з метою виконання Плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної екологічної інспекції на 2021 рік заплановано проведення перевірки природоохоронного законодавства вказаного державного підприємства.

За результатами вказаної перевірки Державною екологічною інспекцією Центрального округу інспекції складено акт за №11/3/5/2021/ПЛ із забезпечення реалізації державної політики щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів Комунальним лісогосподарським підприємством Чорнобай-ліс. Перевірку проведено у період з 05.04.2021 до 16.04.2021.

У акті вказано, що згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань до видів діяльності Комунального лісогосподарського підприємства Чорнобай-ліс за КВЕД віднесено: 02.40 Надання допоміжних послуг у лісовому господарстві (основний).

Основним видом діяльності Комунального лісогосподарського підприємства Чорнобай-ліс є ведення лісового господарства, охорони, захисту, раціональне використання та відтворення лісів. Підприємство здійснює свою діяльність на основі і відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту, який затверджується Органом управління майном.

У Акті №11/3/5/2021/ПЛ зафіксовано виявлені у Комунальному лісогосподарському підприємстві Чорнобай-ліс порушення, серед яких вказана незаконна порубка лісу та ряд порушень вимог законодавства, а саме:

-пункт 10 Санітарних правил в лісах України затверджених ПКМУ № 555. He надається інформація про проведення рубок деревини у лісах до Мінприроди, яка оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінприроди. Порушення правил використання лісових ресурсів;

-пункт 13 Санітарних правил в лісах України, затверджених ПКМУ № 555. He повідомляються органи місцевого самоврядування про проведення Вибіркових санітарних рубок. Порушення правил використання лісових ресурсів;

-пункт 4 Правил, затверджених Постановою КМУ №724 від 12.05.2007. Не повідомляється обласна державна адміністрація про проведення рубок у деревостанах не запроектованих лісовпорядкуванням. Порушення правил використання лісових ресурсів;

- стаття 19, 69 та 86 Лісового кодексу України. Виявлена незаконна порубка дерев кварталі 20 виділ 2 (в межах насадження де проведена Вибіркова санітарна рубка 2021 року), а саме: - двадцять п`ять дерев породи акація діаметром пня 10 см., 10 см., 13 см., 19 см., 21 см., 10 см., 10 см., 12 см., 10 см., 10 см., 15 см., 18 см., 12 см., 12 см., 23 см., 13 см., 15 см., 11 см., 12 см., 11 см., 10 см., 17 см., 20 см., 12 см., 10 см.; - двадцять сім дерев породи клен діаметром пня 11 см., 10 см., 12 см., 16 см., 15 см., 14 см., 17 см., 11 см., 17 см., 11 см., 20 см., 13 см., 15 см., 16 см., 20 см., 30 см., 20 см., 18 см., 28 см., 32 см., 16 см., 18 см., 13 см., 15 см., 15 см., 12 см., 17 см.; - вісім дерев породи берест діаметром пня 27 см., 20 см., 15 см., 13 см., 12 см., 17 см., 22 см., 20 см.; - два дерева породи дуб діаметром пня 15 см. Знищення об`єктів рослинного світу. Деградація лісових насаджень;

-абзац третій пункту Порядку, затвердженого Постановою КМУ № 761 від 23.05.2007; - пункт 3.2.4 Правил пожежної безпеки в лісах України затверджених Наказом Держкомлісгоспу України № 278 від 27.12.2004. Порушуються протипожежні вимоги до місць спалювання порубкових решток від заготівлі лісу, а саме: в кварталі 31 виділ 23.8 (РГК-2021 року). Порушення правил використання лісових ресурсів. Деградація лісових насаджень;

-стаття 17 Закону України «Про відходи» Порушення вимог щодо поводження з відходами під час збирання, зберігання з відходами щодо поводження порушення вимог. Негативний вплив на навколишнє природне середовище;

-стаття 17 Закону України «Про відходи». Відсутній журнал обліку відходів за формою № 1-BT. Порушення вимог щодо поводження з відходами. Негативний вплив на навколишнє природне середовище;

- стаття 17 Закону України «Про відходи». Не здійснено організаційні, науково-технічні та технологічні заходи для максимальної утилізації відходів, реалізації чи передачі їх іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією відходів. Документ сформований в системі «Електронний суд» 01.05.2024 6 Порушення вимог щодо поводження з відходами. Негативний вплив на навколишнє природне середовище;

-стаття 17 Закону України «Про відходи». Не проведений розрахунок показника загального утворення відходів. Порушення вимог щодо поводження з відходами. Негативний вплив на навколишнє природне середовище;

-частина друга ст 351 Закону України «Про відходи». Не укладені договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів. Не укладені договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів. Негативний вплив на навколишнє природне середовище;

-абзац четвертий пункту 5 Порядку, затвердженого ПКМУ № 2034. Не подається статистична звітність про відходи порушення вимог щодо поводження з відходами. Негативний вплив на навколишнє природне середовище;

-абзаци третій, шостий пункту 4, абзац четвертий пункту 5, абзаци четвертий, П`ятий, восьмий пункту 6, Додатки 4, 5 Порядку, затвердженого ПКМУ №1221. Не забезпечується щоквартальне подання інформації згідно Порядку, затвердженого ПКМУ №1221. Порушення вимог щодо поводження з відходами. Негативний вплив на навколишнє природне середовище;

-стаття 7 Закону України «Про природно - заповідний фонд України». В парках місцевого значення с. Велика Бурімська та с. Мохначі не встановлені інформаційні знаки встановленого зразка. Неналежне здійснення охорони об`єктів природно заповідного фонду. Негативний вплив на навколишнє природне середовище.

Керівник Комунального лісогосподарського підприємства «Чорнобай ліс» відмовився підписувати Акт перевірки тому Інспекція дотримуючись вимог п. 6 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» направила один примірник Акта № 11/3/5/2021/ПЛ від 13.04.2021 року (з відповідним записом про відмову від підпису) на адресу підприємства.

08.04.2021 року позивачем було проведено розрахунок шкоди заподіяної внаслідок незаконної порубки дерев.

Індексація такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу, проводиться починаючи з 1 січня 2009 р. за формулою:

Hi = Hn x I / 100,

де Ні - проіндексований розмір такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу у поточному році, гривень з копійками (з округленням до двох десяткових знаків) за одну одиницю;

Нп - проіндексований розмір такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу у попередньому році, гривень з копійками (з округленням до двох десяткових знаків) за одну одиницю;

І - індекс споживчих цін (індекс інфляції) за попередній рік, відсотків.

При розрахунку використовувались індекси інфляції: за 2008 рік - 1,223, 2009 рік - 1,123; 2010 рік - 1,091; 2011 рік - 1,046; 2013 рік - 1,005; 2014 рік - 1,249; 2015 рік - 1,433; 2016 рік - 1,124; 2017 рік - 1,137; 2018 рік - 1,098; 2019 рік 1.041; 2020 рік - 1,05.

Відповідно до листа Державної екологічної інспекції України від 11.01.2013 № 2/3-8-46 індекс споживчих цін за 2012 рік становить 99,8 % згідно п. 2 Порядку проведення індексації такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу підприємствами, установами, організаціями та громадянами, у разі коли індекс споживчих цін (індекс інфляції) за попередній рік не перевищує 100%, індексація не проводиться.

Загальний розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, склав 62 562 грн. 57 коп.

Акт перевірки №11/3/5/2021-ПЛ від 13.04.2021 є чинним, у встановленому порядку відповідачем не оскаржувався, встановлені у ньому порушення Комунального лісогосподарського підприємства Чорнобай-ліс не спростовані.

13.05.2021 позивачем на адресу відповідача направлено претензію №03.5-15/2456 для відшкодування збитків, які заподіяні державі незаконною вирубкою та пошкодженням дерев у сумі 62 562,57 грн та попереджено про звернення до суду для примусового стягнення збитків, у разі відмови добровільно сплатити вказану суму.

Станом на момент звернення позивача з позовом до суду відповідач суму завданих збитків не сплатив, що й стало причиною звернення до суду.

Предметом спору у даній справі є вимога державного органу, який є уповноваженим здійснювати контроль за дотриманням природоохоронного законодавства, про стягнення збитків заподіяних у результаті неналежного виконання відповідачем своїх функцій, як постійного лісокористувача.

Відповідно до частини 1 статті 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.

Частиною 2 статті 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища встановлено перелік порушень законодавства про охорону навколишнього природного середовища, за які може наступати відповідальність.

Згідно з частиною 3 статті 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища законодавством України може бути встановлено відповідальність і за інші порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Підприємства, установи, організації та громадяни зобов`язані відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України (частина 4 статті 68 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища).

Статтею 69 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища також передбачено, що шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в повному обсязі.

Особи, яким завдано такої шкоди, мають право на відшкодування неодержаних прибутків за час, необхідний для відновлення здоров`я, якості навколишнього природного середовища, відтворення природних ресурсів до стану, придатного для використання за цільовим призначенням.

Згідно зі статтею 70 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища визначення складу екологічних правопорушень і злочинів, порядок притягнення винних до адміністративної та кримінальної відповідальності за їх вчинення встановлюються Кодексом України про адміністративні правопорушення та Кримінальним кодексом України.

Відповідно до статті 16 Лісового кодексу України право користування лісами здійснюється в порядку постійного та тимчасового користування лісами.

У постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи (частина 1 статті 17 Лісового кодексу України).

Статтею 19 Лісового кодексу України визначено права та обов`язки постійних лісокористувачів. Так, постійні лісокористувачі зобов`язані, зокрема: забезпечувати охорону, захист, відтворення, підвищення продуктивності лісових насаджень, посилення їх корисних властивостей, підвищення родючості ґрунтів, вживати інших заходів відповідно до законодавства на основі принципів сталого розвитку; дотримуватися правил і норм використання лісових ресурсів; вести лісове господарство на основі матеріалів лісовпорядкування, здійснювати використання лісових ресурсів способами, які забезпечують збереження оздоровчих і захисних властивостей лісів, а також створюють сприятливі умови для їх охорони, захисту та відтворення; вести первинний облік лісів.

Відповідно до статті 63 Лісового кодексу України ведення лісового господарства полягає у здійсненні комплексу заходів з охорони, захисту, раціонального використання та розширеного відтворення лісів.

Підприємства, установи, організації і громадяни здійснюють ведення лісового господарства з урахуванням господарського призначення лісів, природних умов і зобов`язані, серед іншого, здійснювати охорону лісів незаконних рубок (пункт 5 статті 64 Лісового кодексу України).

У статті 86 Лісового кодексу України врегульовано порядок організації охорони і захисту лісів, який передбачає здійснення комплексу заходів, спрямованих на збереження лісів, у тому числі від незаконних рубок.

Забезпечення охорони і захисту лісів покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, та органи місцевого самоврядування, власників лісів і постійних лісокористувачів відповідно до цього Кодексу.

Загальні підстави відповідальності за завдану шкоду визначено у статті 1166 Цивільного кодексу України, з аналізу якої слідує, що будь-яка майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам або майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується особою, яка її завдала, в повному обсязі. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини (частина 2 статті 1166 Цивільного кодексу України).

Для відшкодування шкоди за правилами статті 1166 Цивільного кодексу України необхідно довести такі елементи: 1. Неправомірність поведінки особи. Неправомірною можна вважати будь-яку поведінку, внаслідок якої завдано шкоду, якщо завдавач шкоди не був уповноважений на такі дії. 2. Наявність шкоди. Під шкодою слід розуміти втрату або пошкодження майна потерпілого та (або) позбавлення його особистого нематеріального права (життя, здоров`я тощо). 3. Причинний зв`язок між протиправною поведінкою та шкодою є обов`язковою умовою відповідальності та виражається в тому, що шкода має виступати об`єктивним наслідком поведінки завдавача шкоди. 4. Вина особи, що завдала шкоду.

Відсутність хоча б одного з цих елементів виключає відповідальність за заподіяну шкоду.

Виходячи зі змісту норм статей 19, 64, 86, 90 Лісового кодексу України організація і забезпечення охорони та захисту лісів, яка передбачає здійснення комплексу заходів, спрямованих на збереження та охорону лісів, зокрема, від незаконних рубок та інших пошкоджень, покладається на постійних лісокористувачів, яким є і відповідач у справі.

Відшкодування шкоди, заподіяної порушенням природоохоронного законодавства за своєю правовою природою є відшкодуванням позадоговірної шкоди.

Порушення вимог щодо ведення лісового господарства, встановлених у сфері охорони, захисту та використання лісів, є підставою для покладення на постійного лісокористувача цивільно-правової відповідальності. При цьому не важливо хто конкретно здійснював незаконне вирубування дерев на ділянках лісу, наданих у постійне користування, оскільки визначальним є факт порушення лісокористувачем встановлених правил лісокористування, що спричинило завдання державі збитків внаслідок незаконної рубки дерев третіми особами на підконтрольній лісокористувачу ділянці лісу.

Судом встановлено порушення вимог природоохоронного законодавства Комунальним лісогосподарським підприємством Чорнобай-ліс.

Матеріалами справи підтверджується та не заперечується відповідачем факт незаконної порубки дерев. Факт незабезпечення постійним лісокористувачем, відповідачем, охорони і збереження закріплених за ним лісів встановлено актом перевірки додержання Комунальним лісогосподарським підприємством Чорнобай-ліс вимог природоохоронного законодавства. У розрахунку, складеному за результатами перевірки, посадовими особами позивача було встановлено розмір заподіяної шкоди внаслідок незаконної порубки дерев у сумі 62 562,57 грн.

З огляду на викладене, суд зазначає, що законодавством на відповідача покладено обов`язок охорони лісів від незаконних рубок, дотримання правил і норм використання лісових ресурсів, належного ведення лісового господарства та дотримання встановленого законодавством режиму використання земель. З наявних в матеріалах справи доказів вбачається факт незабезпечення лісокористувачем (відповідачем) охорони і збереження закріплених за ним лісів на території Комунального лісогосподарського підприємства Чорнобай-ліс та підтверджується розмір заподіяної шкоди і відповідачем не надано жодних доказів відсутності його вини та вчинення ним дій, спрямованих на збереження та охорону лісів та недопущення самовільної рубки лісу.

Наведеним підтверджується, що внаслідок бездіяльності відповідача було заподіяно шкоди лісовим ресурсам, вбачається причинний зв`язок між вчиненим порушенням та заподіяною шкодою і наявність вини відповідача.

Згідно з статтею 107 Лісового кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни зобов`язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог про відшкодування шкоди завданої внаслідок порушення природоохоронного законодавства в сумі 62 562,57 грн.

Щодо заяви відповідача про застосування строку позовної давності до цієї вимоги, суд зазначає таке.

Пунктом 1 ч. 2 ст. 258 ЦК України встановлено, що позовна давність в один рік застосовується до вимоги про стягнення неустойки (штрафу, пені).

Частиною 3 ст. 267 ЦК України встановлено, що позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони у спорі, зробленої до винесення ним рішення.

Відповідно до ч. 4 ст. 267 ЦК України, сплив позовної давності, про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови у позові.

24.02.2022 Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб; в подальшому воєнний стан продовжувався і триває до теперішнього часу.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» від 15.03.2022 №2120-IX розділ «Прикінцеві та перехідні положення» Цивільного кодексу України доповнено, зокрема, пунктом 19 такого наступного змісту - у період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року 2102-№IX, перебіг позовної давності, визначений цим Кодексом, зупиняється на строк дії такого стану.

Таким чином, враховуючи те, що з 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан і відповідно станом на 01.05.2024 (дата надходження позовної заяви до суду) діяв на усій території України, суд, беручи до уваги продовження встановленого законом строку позовної давності на весь час дії воєнного стану, приходить до висновку, що позивач звернувся з вимогами до суду в межах строку позовної давності.

Суд звертає увагу відповідача на те, що пункт 19 «Прикінцеві та перехідні положення» Цивільного кодексу України передбачає зупинення строків позовної давності на час дії воєнного стану в Україні.

Зважаючи на наведене, судом не беруться до уваги доводи відповідача, викладені у заяві про застосування строків позовної давності.

Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається, зокрема, у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позовні вимоги позивача задоволені повністю, до відшкодування йому за рахунок відповідача підлягає судовий збір у розмірі 3 028,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Комунального лісогосподарського підприємства «Чорнобай-ліс» (вул. Свободи, 98, смт. Чорнобай, Золотоніський район, Черкаська область, 19901, код ЄДРПОУ 31211587) збитки, заподіяні державі внаслідок шкоди заподіяної незаконною порубкою дерев, на суму 62 562 грн. 57 коп. (шістдесят дві тисячі п`ятсот шістдесят дві гривні п`ятдесят сім копійок) на розрахунковий рахунок UA288999980333119331000023655, отримувач - ГУК у Черкаській області / тг с. Іркліїв / 24062100, код ЄДРПОУ 37930566, - для зарахування надходжень по коду бюджетної класифікації 24062100 «Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності», символ звітності 331 в установі банку - Головне управління Державного казначейства України у Черкаській області.

Стягнути з Комунального лісогосподарського підприємства «Чорнобай-ліс» (вул. Свободи, 98, смт. Чорнобай, Золотоніський район, Черкаська область, 19901, код ЄДРПОУ 31211587) на користь Державної екологічної інспекції Центрального округу (вул. Коцюбинського, 39, м. Полтава, 36039, код 42149108) р/р НОМЕР_1 , банк Державна казначейська служба України, м. Київ, код ЄДРПОУ 42149108, фонд бюджету ЗФ) 3 028 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень) судового збору.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення набирає законної сили після прийняття судом апеляційної інстанції судового рішення. Рішення може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Північного апеляційного господарського суду.

Рішення складено і підписано 06.09.2024.

СУДДЯ Костянтин ДОВГАНЬ

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення02.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121432612
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань про відшкодування шкоди

Судовий реєстр по справі —925/566/24

Рішення від 02.09.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

Ухвала від 02.05.2024

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Довгань К.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні