Ухвала
від 02.09.2024 по справі 320/36317/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

02 вересня 2024 року справа № 320/36317/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Кушнова А.О., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Центральної поліклініки Міністерства внутрішніх справ України, Державної установи "Головний медичний центр "Міністерства внутрішніх справ" про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду через підсистему "Електронний Суд" звернувся ОСОБА_1 з позовом до Центральної поліклініки Міністерства внутрішніх справ України, Державної установи "Головний медичний центр "Міністерства внутрішніх справ", в якому просить суд:

- визнати протиправними дії (бездіяльність) Центральної поліклініки Міністерства внутрішніх справ України та Державної установи «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» щодо відмови в поновленні медичного обслуговування ОСОБА_1 та у безоплатному медичному обслуговуванні у закладах охорони здоров`я Міністерства внутрішніх справ України;

- зобов`язати Центральну поліклініку Міністерства внутрішніх справ України та Державну установу «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» надати безоплатне медичне обслуговування у Центральній поліклініці Міністерства внутрішніх справ України та Державній установі «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» на підставі Закону України «Про бюро економічної безпеки» та Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»;

- зобов`язати Центральну поліклініку Міністерства внутрішніх справ України та Державну установу «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» прикріпити на медичне обслуговування, та видати перепустки в заклади охорони здоров`я МВС, відповідно до вимог пункту три розділу ІІ Інструкції про порядок медичного обслуговування в закладах охорони МВС України, затвердженої наказом МВС України від 03.06.2016 № 462 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 20.12.2017 № 1051);

- встановити судовий контроль за виконанням судового рішення відповідно до статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Наданий адміністративний позов не відповідає вимогам ст.160-161 Кодексу адміністративного судочинства України з огляду на таке.

Відповідно до частини другої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Відповідно до частини дев`ятої статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України суд проводить розгляд судової справи за матеріалами у формах, визначених Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).

Відповідно до пункту 122 розділу VI «Перехідні положення» Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого Рішенням Вищої ради правосуддя 17.08.2021 № 1845/0/15-21 (з подальшими змінами, внесеними згідно з Рішеннями Вищої ради правосуддя № 83/0/15-22 від 25.01.2022, № 166/0/15-22 від 22.02.2022, № 977/0/15-23 від 12.10.2023, № 700/0/15-24 від 07.03.2024) до початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС справи можуть розглядатися (формуватися та зберігатися) в паперовій, електронній чи змішаній формі залежно від наявних у суді можливостей.

За результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями Київського окружного адміністративного суду від 31.07.2024, матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Центральної поліклініки Міністерства внутрішніх справ України, Державної установи "Головний медичний центр "Міністерства внутрішніх справ" про визнання протиправними дії, зобов`язання вчинити певні дії (справа №320/36317/24) передано судді ОСОБА_2 у вигляді роздрукованої позовної заяви на 7 аркушах та пенсійного посвідчення на 1 арк. (без додатків), що свідчить про відсутність у суді можливості формування справ у паперовій формі, які формуються учасниками процесу через підсистему "Електронний Суд".

У зв`язку з відсутністю такої можливості, що є загальновідомим внаслідок неналежного фінансування судів, документи, відповідно, подаються до суду у паперовій формі.

Відповідно до п/п. 15.1, 15.3. пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до визначення Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів), можливості вчинення передбачених цим Кодексом дій з використанням підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи такі дії вчиняються в такому порядку: подання, реєстрація, надсилання процесуальних та інших документів, доказів, формування, зберігання та надсилання матеріалів справи здійснюються в паперовій формі (п.15.1); розгляд справи у суді здійснюється за матеріалами у формах, визначених Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів) (п.15.3).

При цьому, суд звертає увагу, що Рада суддів України у рішенні від 05.08.2022 № 26 з метою підвищення рівня використання інструментів електронного судочинства під час відправлення правосуддя в умовах скрутного фінансового забезпечення судів рекомендувала судам у разі відсутності можливості у суді роздрукувати документи, що надійшли до суду в електронній формі через значний їх обсяг, звертатися до учасників судових проваджень з пропозицією додатково подати відповідні документи для суду у паперовій формі.

Цим самим рішенням Рада суддів України закликала усіх учасників судових проваджень:

- з розумінням поставитися до існуючих проблем фінансування судової гілки влади в умовах воєнного стану;

- при подачі значного обсягу документів до суду в електронній формі (понад 30 аркушів) - додатково подавати їх суду в паперовій формі.

При цьому суд зазначає, що опубліковані Радою суддів України рекомендації мають рекомендаційний характер і враховуються судом у сукупності із нормами чинного законодавства.

У своїй практиці Європейський суд неодноразово наголошував, що право на доступ до суду, закріплене у 6 § 1 Конвенції, не є абсолютним: воно може бути піддане допустимим обмеженням, оскільки вимагає за своєю природою державного регулювання. У той же час заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду справи, що стосуються безпосередньо його, максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

У даному випадку, позовна заява з додатками надійшла до суду через підсистему "Електронний Cуд", водночас, її граничний обсяг перевищує 30 аркушів.

Відтак, позивачу слід подати позовну заяву у паперовій формі із належним чином засвідченими доказами у паперовій формі.

Також, згідно з частиною першою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

Відповідно до пунктів 4, 5 частини п`ятої статті 160 КАС у позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Під змістом позовних вимог розуміються запропоновані позивачем способи захисту свого публічного права, свободи чи інтересу, а обставинами, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, є конкретні юридичні факти, з настанням яких суб`єкти публічного права вступають з фізичними чи юридичними особами у спірні правовідносини. Позовні вимоги і обставини в їх обґрунтування мають викладатися лаконічно, чітко, зрозуміло, з використанням прийнятої юридичної термінології.

Так, у п.3 та 4 позовних вимог позивач просить суд зобов`язати Центральну поліклініку Міністерства внутрішніх справ України та Державну установу «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» надати безоплатне медичне обслуговування у Центральній поліклініці Міністерства внутрішніх справ України та Державній установі «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» на підставі Закону України «Про бюро економічної безпеки» та Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист», Закону України «Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»; зобов`язати Центральну поліклініку Міністерства внутрішніх справ України та Державну установу «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» прикріпити на медичне обслуговування, та видати перепустки в заклади охорони здоров`я МВС, відповідно до вимог пункту три розділу ІІ Інструкції про порядок медичного обслуговування в закладах охорони МВС України, затвердженої наказом МВС України від 03.06.2016 № 462 (у редакції наказу Міністерства внутрішніх справ України від 20.12.2017 № 1051).

Суд зазначає, що пункти 3 та 4 прохальної частини позову підлягають уточненню, а саме в частині зазначення особи, щодо якої позивач просить суд зобов`язати Центральну поліклініку Міністерства внутрішніх справ України та Державну установу «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» надати безоплатне медичне обслуговування у Центральній поліклініці Міністерства внутрішніх справ України та Державній установі «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» та зобов`язати Центральну поліклініку Міністерства внутрішніх справ України та Державну установу «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» прикріпити на медичне обслуговування та видати перепустки в заклади охорони здоров`я МВС.

У зв`язку з цим, позивачу у порядку усунення недоліків позовної заяви необхідно надати уточнену позовну заяву (у кількості примірників відповідно до кількості учасників справи та для суду), з урахуванням вказаних судом зауважень, в якій уточнити пункти 3 та 4 прохальної частини позову (із зазначенням прізвища позивача).

Відповідно до частин 2, 4 та 5 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

У заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.

Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.

Отже, питання про залучення до участі в справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, повинен вирішувати суд.

Зазначення позивачем у позовній заяві третьої особи, судом розцінюється як клопотання позивача про залучення такої третьої особи до участі в справі.

Суд зазначає, що у позовній заяві позивач вказує як третю особу - Міністерство внутрішніх справ України (тел. 380442560333; адреса: м. Київ, вул. Богомольця, 10, 01601; ЄДРПОУ 00032684).

У той же час, позивачем не зазначено, на чиїй стороні, позивача чи відповідачів, зазначена третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, має бути залучена судом, та яким чином рішення у даній справі може вплинути на права, свободи, інтереси та/або обов`язки цієї третьої особи, що своєю чергою є обставиною, яка перешкоджає вирішенню питання про відкриття провадження у справі.

Відтак позивачу у порядку усунення недоліків позовної заяви слід належним чином обґрунтувати, на чиїй стороні (позивача або відповідачів), та на яких підставах належить залучити до участі у справі вказану у позовній заяві третю особу - Міністерство внутрішніх справ України, та яким чином рішення у даній справі може вплинути на права, інтереси чи обов`язки даного органу.

Також, відповідно до пункту 2 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, адреса електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Дослідивши позовну заяву, судом встановлено, що у позовній заяві не вказано відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у відповідачів.

Наведений недолік підлягає виправленню шляхом надання уточненої позовної заяви, яка має містити відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у відповідачів.

Недотримання позивачем даних вимог, які пред`являються до позовної заяви, не дозволяє суду в повній мірі здійснити підготовку справи до судового розгляду та відповідно відкрити провадження у справі.

Згідно з частинами 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Керуючись статтями 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Позовну заяву залишити без руху.

2. Протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви, а саме:

- надати позовну заяву у паперовій формі із належним чином засвідченими доказами у паперовій формі;

- надати уточнену позовну заяву (із доказами направлення відповідачам, з урахуванням вказаних судом зауважень, в якій уточнити пункти 3 та 4 прохальної частини позову (із зазначенням прізвища позивача); зазначити обґрунтування, на яких підставах третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Міністерство внутрішніх справ України, на стороні позивача або відповідачів, належить залучити до участі у справі, та яким чином рішення у даній справі може вплинути на права, інтереси чи обов`язки даного органу; зазначити відомості про наявність або відсутність електронного кабінету у відповідачів.

3. Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

4. Копію ухвали надіслати позивачу (його представнику), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), телефонограмою.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

СуддяКушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121442377
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них

Судовий реєстр по справі —320/36317/24

Ухвала від 04.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні