МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 вересня 2024 р. № 400/13045/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Мельника О.М. розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом2 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, вул. Архітектора Старова, 1/1,м. Миколаїв,54002,
до відповідачаГоловне управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005,
провизнання протиправними та скасування рішень від 08.12.2021 № 0108750715, № 0108740715,
ВСТАНОВИВ:
До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшов позов 2 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області до Головного управління ДПС в Миколаївській області, в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від 08.12.2021 №0108750715 та рішення від 08.12.2021 № 0108740715.
В обґрунтування позову позивач зазначає, що допущені помилки не свідчать про несплату необхідної суми єдиного соціального внеску у визначений законодавством строк та не спричинили настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету, держави в цілому та застрахованим особам. До того ж, помилка самостійно виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю. Звіти прийняті на облік Очаківським ДПІ Очаківського управління ГУ ДФС у Миколаївській області за вхідними від 19.02.2020 № 1797 та від 20.03.2020 № 2236 без заперечень. Жодних офіційних інформації повідомлень представників ДПІ про наявність будь яких помилок у звітах, пропозицій щодо їх самостійного виправлення будь-яких помилок до 22 ДПРЧ, не надходило
З урахуванням наведеного вище, 2 ДПРЗ вважає рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від 08.12.2021 № 0108750715 та рішення від 08.12.2021 № 0108740715 протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Ухвалою суду від 22.12.2021 року було відкрито провадження у адміністративній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, у судове засідання.
До суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач просить в задоволенні позову відмовити повністю. В обґрунтування правової позиції відповідач зазначає, що позивачем було надано звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за січень 2020 року (реєстраційний №1797 від 19.02.2020), в якому в Таблиці 1 «Нарахування єдиного внеску» в рядках 3 та 6 було зазначено нульові показники (необхідно було зазначити суму 6048,55 грн); в Таблиці 4 «Нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суми грошового забезпечення та на суми допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами» в рядку 3 та 6 було зазначено нульові показники (необхідно було зазначити суму 132126,77 грн.). В звіті за лютий 2020 року (реєстраційний №2236 від 20.03.2020) в Таблиці 1 «Нарахування єдиного внеску» в рядках 3 та 6 було зазначено нульові показники (необхідно було зазначити суму 6457,75 грн.); в Таблиці 4 «Нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на суми грошового забезпечення та на суми допомоги у зв`язку з вагітністю та пологами» в рядках 3 та 6 було зазначено нульові показники, (необхідно було зазначити суму 129022,17 грн). Позивачем у Податковому розрахунку суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за II квартал 2021 року (реєстраційний №9226473347 від 10.08.2021) було самостійно виправлено помилки, а саме: донараховано та відображено у звіті єдиного внеску у сумі 273655,24 гривень.
Відповідно до пункту 3 статті 2 розділу VII Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом МФУ від 20 квітня 2015 року №449, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07 травня 2015 року за №508/26953 за донарахування органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску до 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 5 відсотків зазначеної суми, а після 01 січня 2015 року - 10 відсотків зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50 відсотків суми донарахованого єдиного внеску, тому відповідач вважає, що діяв правомірно та прийняті рішення скасуванню не підлягають.
На адресу суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач, зокрема зазначає про те, що наявність Довідки ГУ ДПС від 25 травня 2021 року № 30/14-29-13-06-18 (додаток - 1) про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Відповідно до зазначеного документа, позивач станом на 25.05. 2021 року не мав податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, іншої заборгованості з платежів (у тому числі розстроченої, відстроченої, реструктуризовано) контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Висновки за актом ГУ ДПС у Миколаївській області від 01.11.2021 № 7883/14-29-07-06/38230779 в частині допущення 22 ДПРЧ порушень ч. 5 ст. 8 Закону № 2464 є необгрунтованими. Отже, рішення ГУ ДПС від 08.12.2021 №0108750715, № 0108740715 про застосування штрафних санкцій передбачених п. З ст. 2 розділу VII Інструкції Про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування на загальну суму 136827,62 грн. вважає протиправними.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, встановив.
ГУ ДПС у Миколаївській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку 22 державної пожежно-рятувальної чистини Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (код ЄДРПОУ 38230779) за період з 01.01.2017 по 19.10.2021, з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, та за період з 08.10.2012 по 19.10.2021 щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску.
Перевіркою встановлено порушення:
- пункту 51.1 статті 51, підпункту «б» пункт 176.2 статті 176 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а саме: податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ, №4ДФ)за І квартал 2021 року №9122967955 по строку подання 11.05.2021 надано несвоєчасно, фактично надано 13.05.2021;за II квартал 2021 року №9226473347 по строку подання 09.08.2021 надано несвоєчасно, фактично надано 10.08.2021.
- пункту 51.1 статті 51, підпункту «б» пункту 176.2 статті 176 Кодексу та пункти 3.2, 3.3, 3.6 розділу III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13 січня 2015 року №4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 січня 2015 року за №111/26556, а саме: 22 ДПРЧ до наданих до контролюючого органу податкових розрахунків сум доходу, нарахованого(сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (ф.І-ДФ) за період з 01.01.2018 по 30.06.2021 не включила виплачені суми доходів фізичним особам - підприємцям (157 ознака) за товари, роботи (послуги), про що свідчать банківські документи (банківські виписки);
- пункту 4 частини 2 статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року №2464-VI зі змінами та доповненнями, а саме: 22 ДПРЧ звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за листопад 2016 року №1600005630 (граничний термін надання - 20.12.2016, фактично надано - 27.12.2016); за липень 2018 року №4341 (граничний термін надання - 20.08.2018, фактично надано - 21.08.2018); за жовтень 2018 року №5598 (граничний термін надання - 20.11.2018, фактично надано - 23.11.2018); за березень 2020 року №2542 (граничний термін надання - 21.04.2020, фактично надано - 22.04.2020); за грудень 2020 року №462 (граничний термін надання - 20.01.2021, фактично надано - 22.01.2021).
-пункту 1 частини 2 статті 6, частині 5 статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року №2464-VI (зі змінами та доповненнями, в редакції закону, що діє на момент вчинення правопорушення), а саме: заниження єдиного внеску за січень 2020 року на суму 138175,32 грн (сума ЄСВ працівників -6048,55 грн., сума ЄСВ військовозобов`язаних 132126,77 грн.); заниження єдиного внеску за лютий 2020 року на суму 135479,92 грн (сума ЄСВ працівників - 6457,75 грн, сума ЄСВ військовозобов`язаних - 129022,17 грн.); завищення єдиного внеску за червень 2021 року на суму 273655,24 грн. (сума ЄСВ працівників - 12506,3 грн, сума ЄСВ військовозобов`язаних - 261148,94 грн.).
Відповідачем складено акт про результати документальної позапланової перевірки 22 ДПРЧ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 01.11.2021 №7883/14-29-07-06/38230779
На підставі акту відповідачем були прийнятті рішення від 08.12.2021 № 0108750715 та від 08.12.2021 № 0108740715.
Зазначеними рішеннями на підставі п.3 ч.11 ст. 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» за донарахування податковим органом або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, застосовано до 22 ДПРЧ 2 ДПРЗ штрафні санкції у розмірі на загальну суму 136827,62 грн.
Не погоджуючись із вказаними рішеннями позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір та надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Правові і організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначено Законом України від 08.07.2010р. №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон №2464).
За приписами ч.4 ст.8 Закону №2464 порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з п.3 ч.1 ст.14 Закону №2464 на податкові органи покладено обов`язок здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону.
Як визначено ч.1 ст.3 Закону №2464, збір та ведення обліку єдиного внеску здійснюються за принципами, зокрема, обов`язковості сплати; відповідальності платників єдиного внеску та органу, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, за порушення норм цього Закону, а також за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов`язків.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 Закону №2464 платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску.
Платниками єдиного внеску, за приписами п.1 ч.1 ст.4 Закон №2464-VI є, зокрема, роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону №2464-VI передбачено, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у п. 1 (крім абзацу сьомого), ч.1 ст.4 Закону №2464-VІ, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно з приписами статті 9 Закону №2464-VI обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону №2464-УІ нараховується єдиний внесок.
Також, відповідно до вимог п.5 Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне страхування за деякі категорії застрахованих осіб, затвердженого постановою КМУ від 02.03.2011 № 178 обчислення єдиного внеску за осіб, зазначених у п.1 цього Порядку, здійснюється на підставі бухгалтерських документів, які підтверджують нарахування (обчислення) допомоги, грошового забезпечення та компенсації. Крім того, пп.1 п. 2 зазначеного Порядку передбачені вимоги щодо нарахування єдиного внеску на суми грошового забезпечення, нарахованого особі за базовий місяць.
Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування. При цьому, попередньо здійснюється реєстрація га облік бюджетного зобов`язання по сплаті сум єдиного внеску відповідно до вимог Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 № 309 із урахуванням яких складається та надається до територіального органу Державної казначейської служби Реєстр бюджетних зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на паперових та електронних носіях і оригіналів документів або їх копій, засвідчених в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов`язання.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники єдиного внеску (крім платників, зазначених у п.4 і 5 ч.І ст.4 Закону №2464-VI), зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов`язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. Платники, зазначені у п.1 ч.1 ст.4 Закону №2464-VI, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачою зазначених сум зобов`язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі.
Судом встановлено, що акт Головного управління ДПС у Миколаївській області від 01.11.2021 № 7883 /14-29-07-06/38230779 містить висновки про допущення 22 ДПРЧ порушень пункту 1 частини 2 статті 6, частини 5 статті 8 Закону № 2464, на підставі яких були прийняті рішення про застосування штрафних санкцій (із розрахунками штрафних санкцій) за наслідками донарахування органів доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого 22 ДПРЧ єдиного внеску на загальну суму 273655,24 грн., у тому числі за січень 2020 року на суму 138175,32 грн. та за лютий 2020 року на суму 135479,92 грн.
При цьому, у абзаці 3 п.3.3.8.1 та 1 п. 3.3.8.7 представники ДПС засвідчили факти відсутності порушень ведення обліку сум, на які нараховується єдиний внесок та його сплати, відповідно. Водночас, у абзаці 6 п. 3.3.8.2 та у абзаці 1 п.3.3.8.3 акту зазначено твердження про відсутність у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування даних про нараховану у січні 2020 року заробітну плату на суму 27493,43 грн. та грошове забезпечення на суму 600576,22 грн., а також у лютому 2020 року про нараховану заробітну плату у сумі 29353,43 грн. та грошового забезпечення у сумі 586464,43 грн.
Відсутність у звітах бази нарахування ЄСВ, не відповідає дійсності, оскільки звіти, які були прийнятті Очаківською ДПІ Очаківського управління ГУ ДФС у Миколаївській області за вхідними від 19.02.2020 № 1797 та від 20.03.2020 № 2236, фактично містять дані щодо вищезазначених сум у графах 1 та 1,1 Таблиця 1 та у графах 2 та 2.1, Таблиця 4.
На підставі вимог наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 27.04.2021 № 256 «Про припинення осіб шляхом приєднання» 22 ДПРЧ перебуває в стані реорганізації, шляхом припинення та приєднання до 2 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, усі фінансові операції 22 ДПРЧ припинені, передавальний акт складено і затверджено в ДСНС України, ліквідаційний баланс, комісією з припинення 22 ДПРЧ складений та направлений до органів Державної казначейської служби. Відповідно до пункту 5 наказу 2 ДПРЗ є правонаступником майна, усіх прав та обов`язків 22 державної пожежно-рятувальної частин Головного правління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області, що припиняється
Від комісії з припинення 22 ДПРЧ до Головного управління ДПС у Миколаївській області було надано заперечення на акт перевірки від 16.11.2021 № 69/124. Лист Головного управління ДПС у Миколаївській області, щодо результатів розгляду заперечень від 06.12.2021 №14414/5/14-29-07-15 не містить відповіді на докази фактичного відображення у звітах показника нарахованого єдиного соціального внеску.
Суд приходить до висновку, що твердження представників ДПІ щодо не нарахування єдиного внеску на суми заробітної плати та грошового забезпечення у січні та у лютому 2020 року є хибним, так як воно базується лише на умовах відсутності у складі звітів показника сум єдиного соціального внеску, без урахування основних засад чинного законодавства в частині вимог, що пред`являються до порядку нарахування та сплати єдиного соціального внеску (п.5 ст. 9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування», Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне страхування за деякі категорії застрахованих осіб, затвердженого постановою КМУ від 02.03.2011 №178, Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 №309, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20 березня 2012 р. За № 419/20732, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 р. за № 168/704), а саме, без урахування первинно-облікових документів, облікових регістрів, реєстрів бюджетних зобов`язань, фінансової та бюджетної звітності, що підтверджують своєчасність, повноту нарахування та сплату 22 ДПРЧ сум єдиного соціального внеску у січні та у лютому 2020 року (меморіальний ордер № 5 Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій за січень 2020 року із даними бухгалтерських операцій за розрахунками: нарахування заробітної плати у сумі 27493,43 грн.; нарахування грошового забезпечення у сумі 600576,22 грн. (без урахування індексації на яку не нараховується ЄСВ); нарахування єдиного соціального внеску на заробітну плату у сумі 6048,55 гри.; нарахування єдиного соціального внеску на грошове забезпечення у сумі 132126,77 грн.; меморіальний ордер № 5 Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій за лютий 2020 року із даними бухгалтерських операцій за розрахунками: нарахування заробітної плати у сумі 29353,43 грн.; нарахування грошового забезпечення у сумі 586464,43 грн. (без урахування індексації на яку не нараховується ЄСВ); нарахування єдиного соціального внеску на заробітну плату у сумі 6457,75 грн.; нарахування єдиного соціального внеску на грошове забезпечення 129022,20 грн.; меморіальний ордер № 2 Накопичувальна відомість руху коштів загального фонду в органах Державного казначейства України за січень 2020 року із даними розрахунків по сплаті єдиного соціального внеску; меморіальний ордер № 2 Накопичувальна відомість руху коштів загального фонду в органах Державного казначейства України за лютий 2020 року із даними розрахунків по сплаті єдиного внеску; реєстр бюджетних зобов`язання розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 20 січня 2020 № 1 взятого до реєстрації та на облік Управлінням Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївській області 21 січня 2020 року, що містить дані про взяття зобов`язання щодо оплати сум нарахування єдиного соціального внеску за ІСЕКВ 2120 (нарахування ЄСВ); реєстр бюджетних зобов`язання розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 24 січня 2020 № 3 взятого до реєстрації та на облік Управлінням Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївській області 24 січня 2020 року, що містить дані про взяття зобов`язання щодо оплати сум нарахування єдиного соціального внеску за КЕКВ 2120 (нарахування ЄСВ); реєстр бюджетних зобов`язання розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 29 січня 2020 № 6 взятого до реєстрації та на облік Управлінням Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївській області 29 січня 2020 року, що містить дані про взяття зобов`язання щодо оплати сум нарахування єдиного соціального внеску за КЕКВ 2120 (нарахування ЄСВ); реєстр бюджетних зобов`язання розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 11 лютого 2020 № 9 взятого до реєстрації та на облік Управлінням Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївській області 12 лютого 2020 року, що містить дані про взяття зобов`язання щодо оплати сум нарахування єдиного соціального внеску за КЕКВ 2120 (нарахування ЄСВ); реєстр бюджетних зобов`язання розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів від 14 лютого 2020 № 11 взятого до реєстрації та на облік Управлінням Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївській області 18 лютого 2020 року, що містить дані про взяття зобов`язання щодо оплати сум нарахування єдиного соціального внеску за КЕКВ 2120 (нарахування ЄСВ); платіжне доручення від 20.01.2020 № 5, що підтверджує сплату ЄСВ (нарахованого на заробітну плату) у сумі 6048,55 грн. за січень 2020 року; платіжне доручення від 20.01.2020 № 11, що підтверджує сплату ЄСВ (нарахованого на грошове забезпечення) у сумі 122314,10 грн. за січень 2020 року; платіжне доручення від 24.01.2020 № 22, що підтверджує сплату ЄСВ (нарахованого на грошове забезпечення) у сумі 10626,57 грн. за січень 2020 року; платіжне доручення від 29.01.2020 № 27, що підтверджує сплату ЄСВ (нарахованого на грошове забезпечення) у сумі 1502,15 грн. за січень 2020 року; платіжне доручення від 11.02.2020 № 33, що підтверджує сплату ЄСВ (нарахованого на заробітну плату) у сумі 4000,00 грн. за лютий 2020 року; платіжне доручення від 14.02.2020 № 48, що підтверджує сплату ЄСВ (нарахованого на заробітну плату) у сумі 2457,75 грн. за лютий 2020 року; платіжне доручення від 14.02.2020 № 49, що підтверджує сплату ЄСВ (нарахованого на грошове забезпечення) у сумі 129022,20 грн. за лютий 2020 року; лист 22 ДПРЧ від 03.02.2020 № 69/87 Про надання фінансової бюджетної та іншої звітності за січень 2020 року із звітом про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7 д) на 01.02.2020 на підтвердження відсутності дебіторської та кредиторської заборгованості в цілому та зокрема по розрахункам виплат ЄСВ (прийнято на облік Управлінням Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївській області 04.02.2020 №№ ід. 25149962 , ід 16189883); лист 22 ДПРЧ від 02.03.2020 № 69/95 Про надання фінансової бюджетної та іншої звітності за лютий 2020 року із звітом про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7 д) на 1.03.2020 на підтвердження відсутності дебіторської та кредиторської заборгованості в цілому та зокрема по розрахункам виплат ЄСВ (прийнято на облік Управлінням Державної казначейської служби України в Очаківському районі Миколаївській області 02.03.2020 № ід. 16867661).
Суд вважає, що зазначені документи підтверджують повноту та своєчасність здійснення 22 ДІІРЧ нарахувань та сплати єдиного соціального внеску. Вказане свідчить про необгрунтованість висновків представників ДПІ щодо порушень, передбачених п. 5 ст. 8 Закону №2464-VI, оскільки поданням не в повному обсязі, або з помилками, такої звітності не є таким порушенням. Відповідачем неправильно кваліфіковано порушення, а саме, вони вважають ненарахованим єдиний внесок, хоча доказами підтверджено його нарахування. За подання не в повному обсязі, або з помилками, звітності, згідно з п.7. статті 25 Закону №2464-VI встановлено зовсім інші штрафні санкції, у розмірах та порядку, встановлених статтею 119.
Допущені помилки не свідчать про несплату необхідної суми єдиного соціального внеску у визначений законодавством строк та не спричинили настання жодних негативних наслідків або збитків для відповідного бюджету, держави в цілому та застрахованим особам. До того ж, помилка самостійно виявлена платником, який вжив відповідні заходи щодо спрямування коштів за належністю.
Аналогічна правова позиція вже висловлювалась Верховним Судом у постанові від 24 жовтня 2018 року у справі №760/6097/16-а (2а/760/590/16).
Суд погоджується з доводами позивача, відносно того, що звіти прийняті на облік Очаківським ДПІ Очаківського управління ГУ ДФС у Миколаївській області за вхідними від 19.02,2020 № 1797 та від 20.03.2020 № 2236 без заперечень. Жодної офіційної інформації чи повідомлень з боку представників ДПІ про наявність будь яких помилок у звітах позивача, пропозицій щодо їх самостійного виправлення будь-яких помилок до 22 ДПРЧ не надходило
За таких обставин суд приходить висновку, що спірні рішення від 08.12.2021 № 0108750715 та від 08.12.2021 № 0108740715 є не правомірними у зв`язку з чим суд задовольняє позовні вимоги.
Абзацом першим частини першої статті 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступила його посадова чи службова особа.
Платіжними документами підтверджується понесення позивачем судових витрат на сплату судового збору за подання цього адміністративного позову у розмірі 4962,00 гривні. Тому ця сума підлягає відшкодуванню шляхом стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Миколаївській області від
08.12.2021 № 0108750715 та рішення від 08.12.2021 № 0108740715.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Героїв Рятувальників, 6,м. Миколаїв,54005 ЄДРПОУ 44104027) на користь 2 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Миколаївській області (вул. Архітектора Старова, 1/1,м. Миколаїв,54002 ЄДРПОУ 38312856) судові витрати в розмірі 4962,00 грн.
4. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя О.М. Мельник
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121442682 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Мельник О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні