Рішення
від 06.09.2024 по справі 580/2531/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2024 року справа № 580/2531/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в особі головуючого судді Руденко А. В., розглянувши у письмовому провадженні в спрощеному позовному провадженні без виклику учасників справи в приміщенні суду адміністративну справу за позовом заступника керівника Черкаської окружної прокуратури до Степанківської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

12.03.2024 до Черкаського окружного адміністративного суду звернувся заступник керівника Черкаської окружної прокуратури в інтересах держави з позовною заявою до Степанківської сільської ради, в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Степанківської сільської ради щодо вчинення дій, спрямованих на визнання гідротехнічної споруди, а саме: Рибозахисні гідротехнічні споруди, що входять до складу водозабору: загороджувальної групи, дамба шириною 4 м, довжиною 66 м, висотою 2,7 м, водоскидна споруда тип «монах 300*300» величина отвору діаметр 300 мм, довжиною 12 м. основна водоскидна споруда, постійна, тип «монах 300*300», довжиною 10 м, яка розміщена на водному об`єкті - ставі («Зимувальний став - Зимовник 2») площею 0,2989 га з кадастровим номером 7123782000:02:000:1060, що знаходиться в адміністративних межах с. Голов`ятине, Черкаського району, Черкаської області, безхазяйним майном, та набуття права власності на вказане безхазяйне майно;

- зобов`язати Степанківську сільську раду вчинити дії, спрямовані на визнання гідротехнічної споруди, а саме: Рибозахисні гідротехнічні споруди, що входять до складу водозабору: загороджувальної групи, дамба шириною 4 м, довжиною 66 м, висотою 2,7 м, водоскидна споруда тип «монах 300*300» величина отвору діаметр 300 мм, довжиною 12 м, основна водоскидна споруда, постійна, тип «монах 300*300», довжиною 10 м, яка розміщена на водному об`єкті - ставі («Зимувальний став - Зимовник 2») площею 0,2989 га з кадастровим номером 7123782000:02:000:1060, що знаходиться в адміністративних межах с. Голов`ятине. Черкаського району. Черкаської області безхазяйним майном, та набуття права власності на вказане безхазяйне майно шляхом звернення із заявою про взяття на облік до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно та розміщення оголошення про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік у друкованих засобах масової інформації, а саме: Рибозахисні гідротехнічні споруди, що входять до складу водозабору: загороджувальної групи, дамба шириною 4 м, довжиною 66 м, висотою 2,7 м, водоскидна споруда тип «монах 300*300» величина отвору діаметр 300 мм, довжиною 12 м, основна водоскидна споруда, постійна, тип «монах 300*300», довжиною 10 м, яка розміщена на водному об`єкті - ставі («Зимувальний став - Зимовник 2») площею 0,2989 га з кадастровим номером 7123782000:02:000:1060, що знаходиться в адміністративних межах с. Голов`ятине, Черкаського району, Черкаської області.

Обгрунтовуючи позовні вимоги, заступник керівника Черкаської окружної прокуратури зазначив, що в порушення норм чинного законодавства відповідач протягом тривалого часу не вчиняє дій, направлених на набуття права власності на безхазяйне майно, а саме рибозахисні гідротехнічні споруди, що входять до складу водозабору: загороджувальної групи, дамба шириною 4 м, довжиною 66 м, висотою 2,7 м, водоскидна споруда тип «монах 300*300» величина отвору діаметр 300 мм, довжиною 12 м. основна водоскидна споруда, постійна, тип «монах 300*300», довжиною 10 м, яка розміщена на водному об`єкті - ставі («Зимувальний став - Зимовник 2») площею 0,2989 га з кадастровим номером 7123782000:02:000:1060, що знаходиться в адміністративних межах с. Голов`ятине Черкаського району Черкаської області, що призводить до того, що гідротехнічна споруда не передається в оренду за плату, а використовується орендарем водного об`єкту безоплатно та сільська рада не отримує надходжень до місцевого бюджету від оренди відповідного майна.

Ухвалою від 15.03.2024 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

Відзив на позов від відповідача до суду не надходив, копію ухвали про відкриття провадження від 15.03.2024 відповідач отримав через електронний кабінет 16.03.2024, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, суд встановив таке.

Згідно з актом інвентаризації водних об`єктів та гідротехнічних споруд на території с. Голов`ятине Смілянського району Черкаської області від 2016 року встановлено, що за межами Голов`ятинської сільської ради знаходиться водний об`єкт (ставок) «Зимовник 2» та гідротехнічна споруда дамба, кадастровий номер земельної ділянки 7123782000:02:000:1060, площею 0,2989 га, на якому наявна гідротехнічна споруда у виді греблі та водоскидної споруди, загальний технічний стан задовільний.

Згідно з даними інвентаризації не було визначено балансоутримувача гідроспоруди ставу «Зимовник 2» площею 0,2989 га, що розташований в с. Голов`ятине Смілянського району Черкаської області.

Разом з тим, визначення балансоутримувачів гідротехнічних споруд було передбачено пунктом 2 доручення Черкаської обласної державної адміністрації від 15.08.2017 № 21-Д.

Відповідно до паспорту водного об`єкту - рибогосподарської технологічної водойми (став) в адмінмежах Голов`ятинської сільської ради Смілянського району Черкаської області «Зимувальний став - Зимовник 2», який розроблено Державним підприємством - Український державний інститут по проектуванню підприємств рибного господарства і промисловості «Укррибпроект», державна ліцензія архітектурно - будівельної інспекції України, серія АВ № 614467, свідоцтво № 41-4-23-12 від 06.06.2012, видане Регістром судноплавства України, договір 16 - 1311/2018, архівний № 56177, станом на 2018 рік стан гідротехнічної споруди задовільний.

Склад та характеристики гідротехнічних споруд: Рибозахисні гідротехнічні споруди, що входять до складу водозабору: загороджувальної групи, дамба шириною 4 м, довжиною 66 м, висотою 2,7 м, водоскидна споруда тип «монах 300*300» величина отвору діаметр 300 мм, довжиною 12 м, основна водоскидна споруда, постійна, тип «монах 300*300», довжиною 10 м.

Відповідно до листа Регіонального офісу водних ресурсів у Черкаській області від 26.04.2023 № 795/01/10-23-23 в 2015-2019 роках на території області проводилася робота щодо інвентаризації водних об`єктів та гідротехнічних споруд. Інвентаризація проводилася на виконання рішення Черкаської обласної ради № 39-16/VІ від 24.04.2015, яким було рекомендовано сільським, селищним, міським та районним радам здійснити інвентаризацію гідротехнічних споруд, що входять до складу штучних водних об`єктів, прийняття їх у комунальну власність територіальних громад відповідно до розташування цих об`єктів на визначених територіях та запровадження платного користування гідротехнічними спорудами шляхом укладання договорів оренди нерухомого майна між відповідними радами і користувачами земельних ділянок водного фонду. Рекомендаційні листи (від 23.07.2019 № 1132/01/10-20-19, від 05.03.2020 № 375/01/10-20-20 та від 04.04.2023 № 595/01/10-23-23) щодо взяття на баланс безгосподарських гідротехнічних споруд направлялися Регіональним офісом до органів місцевого самоврядування та виконавчої влади. В архіві Регіонального офісу відсутній паспорт водного об`єкту площею 0,2989 га в с. Головятине Степанківської територіальної громади, інформація щодо розробки та надання зазначеного водного об`єкту в користування на умовах оренди теж відсутня.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 № 728-р визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад Черкаської області згідно якого до складу Степанківської громади входять територіальні громади (населені пункти): Степанківська, Голов`ятинська (Смілянський район), Залевківська (Смілянський район), Хацьківська (згідно загально доступних даних за посиланням https://www.lcmu.gov.ua/npas/pro-viznachennya-administrativnih-a728r).

Рішенням Степанківської сільської ради від 07.02.2018 № 6-1 «Про добровільне приєднання територіальних громад до Степанківської сільської об`єднаної територіальної громади» розпочато процедуру реорганізації Голов`ятинської сільської ради Смілянського району Черкаської області (СДРПОУ 26358236, місце знаходження: вул. Котляра, 1, с. Голов`ятине, Смілянського району, Черкаської області) шляхом приєднання до Степанківської сільської ради (ЄДРПОУ 26424111, місцезнаходження: вул. Героїв України, буд. 124, с. Степанки, Черкаський району, Черкаської області, 19632). Пунктом 2 вказаного рішення передбачено, що Степанківська сільська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Голов`ятинської сільської ради.

Таким чином, Степанківська сільська рада є правонаступником Голов`ятинської сільської ради і набула відповідних повноважень 07.02.2018.

Питання визначення, ведення обліку комунального майна та право на розпорядження вказаним майном територіальної громади від Голов`ятинської сільської ради належить до повноважень органу місцевого самоврядування - Степанківської сільської ради.

Регіональний офіс водних ресурсів у Черкаській області листом від 04.04.2023 № 595/01/10-23-23 рекомендував Степанківській ОТГ, у разі наявності безгосподарських споруд, розпочати процедуру оформлення права власності на безгосподарські гідротехнічні спорудами для подальшої їх передачі у користування в разі необхідності.

Відповідно до листа Степанківської сільської ради від 17.04.2023 № 740/10-18 право комунальної власності на гідротехнічну споруду не встановлено та не зареєстровано, технічна документація не розроблялася, оскільки відсутнє фінансування.

Згідно з листом Степанківської сільської ради від 11.12.2023 № 2318/10-18 інвентарізація безхазяйного майна не проводилась, на баланс Степанківською сільською радою безхазяйне майно не ставилось та відповідні договори з користування гідротехнічною спорудою не укладались.

Згідно з інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо Степанківської сільської ради від 09.02.2024 № 365167136 право власності чи будь-яке інше речове право на вказане нерухоме майно (споруду) за сільською радою не реєструвалося.

Відповідно до листа Управління забезпечення реалізації повноважень у Черкаській області Регіонального відділення фонду державного майна України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях від 25.12.2023 № 51-1204-3119 (у відповідь на запит прокуратури від 11.12.2023 № 54-6711 вих-23) по облікових даних Управління у сфері управління Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській, Черкаській та Чернігівській областях запитуваних 11 гідротехнічних споруд (у тому числі гідротехнічну споруду, що входять до складу водозабору, яка розміщена на водному об`єкті - ставі «Зимувальний став - Зимовник 2») в с. Голов`ятине, а також інші гідротехнічні споруди, що знаходяться в межах Степанківської територіальної громади не обліковуються. В Реєстрі об`єктів державної власності, що в процесі приватизації не увійшли до статутного капіталу господарських товариств та знаходяться в управлінні органу приватизації, зазначене майно не обліковується. Управлінські рішення щодо передачі запитуваних гідротехнічних споруд у комунальну власність Управлінням не приймались.

Бездіяльність Степанківської сільської ради щодо невжиття заходів з приводу набуття права власності на рибозахисну гідротехнічну споруду, що входять до складу водозабору, яка розміщена на водному об`єкті - ставі «Зимувальний став - Зимовник 2», прокурор вважає протиправною у зв`язку, із чим для захисту інтересів держави звернувся з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з такого.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ч. 5 ст. 16 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР) визначає, що від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Ст. 10 Закону № 280/97-ВР визначено статус сільських та селищних рад як органів місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно із ч. 1 ст. 60 Закону № 280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.

Підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом (ч. 1 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду (ч. 5 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).

Майнові операції, які здійснюються органами місцевого самоврядування з об`єктами права комунальної власності, не повинні ослаблювати економічних основ місцевого самоврядування, скорочувати обсяги доходів місцевих бюджетів, зменшувати обсяг та погіршувати умови надання послуг населенню (ч. 7 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).

Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом (ч. 8 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).

Відповідно до ст. 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до підпункт 4 пункту "а" статті 29 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Статтею 335 Цивільного кодексу України визначено, що безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.

Безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих медіа.

Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Безхазяйні рухомі речі можуть набуватися у власність за набувальною давністю, крім випадків, встановлених статтями 336, 338, 341 і 343 цього Кодексу.

Особливості набуття організацією водокористувачів права власності на безхазяйні об`єкти меліоративних систем визначаються законом.

Особливості набуття права власності на безхазяйні гідротехнічні споруди для цілей аквакультури визначаються законом.

Ст. 327 Цивільного кодексу України передбачено, що у комунальній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить територіальній громаді. Управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Згідно із ч. 1 ст. 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

Відповідно до ч. 4 ст. 334 Цивільного кодексу України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.

Згідно статті 4 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державній реєстрації прав підлягають - право власності.

Статтею 12 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV визначено, що державний реєстр прав, серед іншого, повинен містити відомості про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

Згідно з пунктами 82, 84, 85 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна здійснюється за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса в установленому для державної реєстрації прав порядку з урахуванням особливостей, визначених пунктами 83-88 цього Порядку.

Державний реєстратор за результатом прийнятого рішення щодо взяття на облік безхазяйного нерухомого майна вносить до спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про аквакультуру від 18.09.2012 № 5293-VI гідротехнічні споруди для цілей аквакультури - об`єкти нерухомого майна державної або комунальної власності або власник яких невідомий чи його неможливо встановити на підставі даних, документів та/або інформації з відповідних державних реєстрів (земляні греблі та дамби, водозабірні споруди, повеневі водоскиди, донні водовипуски, водопостачальні, скидні та рибозбірно-осушувальні канали, рибовловлювачі, камери облову, причали, водоскиди, бистротоки, перепади, перегороджувальні рибозахисні та інші споруди), що є інженерними спорудами, які призначені для управління водними ресурсами (підготовка, постачання, збереження, транспортування води та водовідведення), а також для запобігання шкідливій дії вод та розташовані на водних об`єктах, наданих у користування на умовах оренди для цілей аквакультури.

Згідно із ст. 12 зазначеного Закону до повноважень сільських, селищних, міських, Київської і Севастопольської міських, районних, обласних рад у сфері аквакультури належать: надання в користування на умовах оренди частини рибогосподарського водного об`єкта, рибогосподарської технологічної водойми для цілей аквакультури відповідно до повноважень щодо розпорядження землями, встановлених Земельним кодексом України; здійснення інших повноважень відповідно до закону.

З аналізу зазначених норм чинного законодавства можна дійти висновку, що до відання сільських, селищних, міських рад відноситься, в тому числі, реєстрація та взяття на облік безхазяйного майна, розташованого на території відповідної громади.

Окрім того, законодавством визначена поетапна процедура передання у комунальну власність безхазяйного нерухомого майна, що включає в себе:

- звернення органу місцевого самоврядування до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, із заявою про взяття на облік безхазяйної нерухомої речі;

- публікація органом місцевого самоврядування оголошення у друкованих засобах масової інформації про взяття на облік безхазяйної нерухомої речі;

- звернення органу місцевого самоврядування після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі до суду із заявою про передання відповідного нерухомого майна у комунальну власність (у порядку, визначеному ст. ст. 329-333 ЦПК України);

- звернення органу місцевого самоврядування до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, із заявою про державну реєстрацію права власності на підставі судового рішення.

Разом з тим, встановлені судом обставини вказують на те, що всупереч вищевказаних вимог законодавства Степанківською сільською радою, як уповноваженим органом, упродовж тривалого проміжку часу не вжито жодних заходів, спрямованих на визнання об`єкту нерухомого майна гідротехнічної споруди безхазяйним майном з метою набуття права власності на це майно, чим допущено протиправну бездіяльність.

Суд встановив, що матеріали справи не містять жодних доказів вжиття Степанківською сільською радою вказаних заходів за наслідками розгляду листів Регіонального офісу водних ресурсів у Черкаській області від 01.03.2019 № 333/03/10-20-19, від 05.03.2020 № 375/01/10-20-20, та від 04.04.2023 № 595/01/10-23-23.

Суд врахував, що зазначена бездіяльність відповідача може мати наслідком перебування гідротехнічної споруди у неналежному технічному стані. Крім того, призводить до недоотримання надходжень до місцевого бюджету від оренди відповідного майна. З урахуванням зазначеного, вказану бездіяльність слід визнати протиправною та зобов`язати відповідача вчинити дії, спрямовані на набуття права власності на гідротехнічну споруду на ставі «Зимувальний став - Зимовник 2» в межах с. Голов`ятине Черкаського району Черкаської області.

Щодо повноважень прокурора на звернення з цим позовом, суд врахував таке.

Захист прав і свобод людини, загальних інтересів суспільства та держави згідно зі ст.1 Закону України Про прокуратуру від 14.10.2014 № 1697-VII відносяться до мети здійснення функцій прокуратури України.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 вказаного Закону прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Відповідно до ст. 60 Закону № 280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно.

Статтею 29 Закону № 280/97-ВР передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громади.

Отже, питання визначення, ведення обліку комунального майна та право на розпорядження вказаним майном належить до повноважень органу місцевого самоврядування - Степанківської сільської ради.

Суд врахував, що орган, уповноважений державою звертатися до суду з позовами у спірних правовідносинах, відсутній.

У цьому випадку бездіяльність допущена самою Степанківською сільською радою, яка є компетентним суб`єктом, який має здійснювати захист комунальних майнових прав на території громади. Остання виступає відповідачем у справі, а тому у неї відсутні повноваження щодо звернення до суду з позовом цієї категорії.

Суд також врахував, що бездіяльність відповідача сприяє порушенню основних засад державної політики у сфері збереження інженерної інфраструктури водних об`єктів та комунальної власності, що у свою чергу є порушенням загальнодержавних інтересів та у відповідності до ст. 131-1 Конституції України покладає на прокурора обов`язок представництва в суді.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.

Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.

Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до частини 2 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зважаючи на вказане, підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Степанківської сільської ради щодо невжиття заходів щодо визнання гідротехнічної споруди, а саме: Рибозахисні гідротехнічні споруди, що входять до складу водозабору: загороджувальної групи, дамба шириною 4 м, довжиною 66 м, висотою 2,7 м, водоскидна споруда тип «монах 300*300» величина отвору діаметр 300 мм, довжиною 12 м. основна водоскидна споруда, постійна, тип «монах 300*300», довжиною 10 м, яка розміщена на водному об`єкті - ставі («Зимувальний став - Зимовник 2») площею 0,2989 га з кадастровим номером 7123782000:02:000:1060, що знаходиться в адміністративних межах с. Голов`ятине Черкаського району Черкаської області, безхазяйним майном, та набуття права власності на вказане безхазяйне майно.

Зобов`язати Степанківську сільську раду (19632, Черкаська область, Черкаський район, с. Степанки, вул. Героїв України, 124, код ЄДРПОУ 26424111) вчинити дії, спрямовані на визнання гідротехнічної споруди, а саме: Рибозахисні гідротехнічні споруди, що входять до складу водозабору: загороджувальної групи, дамба шириною 4 м, довжиною 66 м, висотою 2,7 м, водоскидна споруда тип «монах 300*300» величина отвору діаметр 300 мм, довжиною 12 м, основна водоскидна споруда, постійна, тип «монах 300*300», довжиною 10 м, яка розміщена на водному об`єкті - ставі («Зимувальний став - Зимовник 2») площею 0,2989 га з кадастровим номером 7123782000:02:000:1060, що знаходиться в адміністративних межах с. Голов`ятине Черкаського району Черкаської області, безхазяйним майном, та набуття права власності на вказане безхазяйне майно шляхом звернення із заявою про взяття на облік до органу, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно та розміщення оголошення про взяття безхазяйної речі на облік у друкованих засобах масової інформації.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо її не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційного суду за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.

Суддя Алла РУДЕНКО

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121444036
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —580/2531/24

Рішення від 06.09.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Алла РУДЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні