Рішення
від 05.09.2024 по справі 420/14025/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/14025/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А.

розглянувши у спрощеному позовному провадженні в приміщені суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Прогрес-плюс» до Фінансового відділу Ширяївської селищної ради про визнання протиправними дій щодо непогодження електронних висновків, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом у якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо не погодження позивачу електронних висновків територіальних органів ДПС по коду бюджетної класифікації 18010500 (Земельний податок з юридичних осіб); зобов`язати відповідача погодити сформовані Головним управлінням ДПС в Одеській області, згідно наданих заяв у січні 2024 року від ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС», електронні висновки з накладеними кваліфікованими електронними підписами та кваліфікованими електронними печатками територіальних органів ДПС в автоматичному режимі з розрахункового рахунку № UA158999980334109811000015590, а саме наступні висновки: від 16.01.2024: № 0005329ЕV/1532, 0005346ЕV/1532, 0005335ЕV/1532, 0005339ЕV/1532, 0005319ЕV/1532, 0005323ЕV/1532, 0005332ЕV/1532, 0005309ЕV/1532, 0005343ЕV/1532, 0005314ЕV/1532; від 24.01.2024: 0011063ЕV/1532, 0011149ЕV/1532, 0011121ЕV/1532, 0011075ЕV/1532,0011146ЕV/1532, 0011204ЕV/1532, 0011085ЕV/1532, 0011185ЕV/1532, 0011180ЕV/1532, 0011061ЕV/1532, 0011086ЕV/1532, 0011182ЕV/1532, 0011059ЕV/1532, 0011129ЕV/1532, 0011178ЕV/1532, 0011173ЕV/1532, 0011157ЕV/1532, 0011088ЕV/1532, 0011134ЕV/1532, 0011073ЕV/1532, 0011113ЕV/1532, мотивуючи це тим, що позивачем протягом 2021-2023 років помилково було сплачено земельний податок за відсутності об`єкта оподаткування, через що ним було подано уточнюючі декларації в жовтні грудні 2023 року, та подані 31 заяви до контролюючого органу про повернення помилково сплачених сум грошових зобов`язань у яких обраний напрям перерахування коштів: на бюджетний рахунок для погашення грошового зобов?язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладений на органи ДФС: Ширяївська ДПІ, код органу 1531.

По усіх поданих ТОВ «АГРОФІРМА У ПРОГРЕС-ПОС» заявах щодо повернення помилково сплачених грошових коштів, ГУ ДІС в Одеській області (Ширяївська державна податкова інспекція) сформовані позитивні електронні висновки, які надалі були направлені до погодження до фінансового відділу Ширяївської селищної ради.

Проте, листом від 18.01.2024 року за вих. N23 Фінансовий відділ Ширяївської селищної ради відмовив у погодженні електронних висновків ДПС по коду бюджетної класифікації 18010500 (Земельний податок з юридичних осіб), оскільки: «на земельних ділянках знаходиться нерухоме майно, яке належним чином зареєстроване в реєстрі речових прав та земельні ділянки фактично використовувались ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» починаючи з 2006 року по теперішній час»; «надходження плати за земельні ділянки комунальної власності відповідно податкових декларацій є чинними та поверненню не підлягає (відповідно п.п.14.1.72 Податкового кодексу України, п.269.1 та ст. 270

Податкового кодексу України)».

З чим позивач не погоджується, так як є платником єдиного податку 4 групи та сільськогосподарським товаровиробником тому звільнений від податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються зокрема для сільськогосподарського товаровиробництва.

Ухвалою суду від 13.05.2024 року відкрито позовне провадження та вирішено, що справа буде розглядатися за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

31.05.2024 року від представника відповідача до суду надійшов відзив на позов у якому він просить відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав того, що в січні 2024 року до нього від ГУ ДПС в Одеській області надійшли сформовані електроні висновки на повернення коштів з місцевого бюджету селищної ради земельного податку з юридичної особи ТОВ «Агрофірма «Прогрес-плюс» у кількості 31шт., для погодження на які надано відповідь, що у власності позивач є об`єкти нерухомого майна виробничий комплекс-критий тік, розміщений на земельній ділянці площею 3,8392Га та нежитлові будівлі та споруди розміщені на земельній ділянці площею 2,0233Га що належать селищній раді на праві комунальної власності і якими позивач на протязі 2021-2023 років здійснював фактичне користування зазначеними земельними ділянками без відповідних правовстановлюючих документів,

Також вказує, що земельні ділянки звільняються від сплати податку за умови використання їх для ведення с/господарської товаровиробництва, тоді як позивач використовує їх для обслуговування нерухомого майна, яке на них розміщено і не відноситься до категорії земель для ведення сільськогосподарського товаробиробництва.

Дослідивши зміст заяв по суті справи, надані до суду письмові докази у справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, суд доходить висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Обставини справи.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Прогрес-плюс» зареєстровано 09.04.2004р. основним видом діяльності якого є 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур та є платником єдиного податку 4 групи сільськогосподарським товаровиробником у якого частка сільського господарства за попередній а(звітний) рік дорівнює або перевищує 75%.

Позивачем в період 2021-2023 роки, за відсутності об`єкту оподаткування, сплачено до місцевого бюджету смт Ширяєве земельний податок з юридичних осіб, що підтверджується наступними платіжними інструкціями: від 25.02.2021 року N 2225 (за січень 2021р.), від 30.03.2021 року N 2308 (за лютий 2021р.), від 22.04.2021 року N 2379 (за березень 2021р.), 27.05.2021 року N 2485 (за квітень 2021р.), від 30.06.2021 року N 2564 (за травень 2021р.), від 23.07.2021 року N 2646 (за червень 2021р.), від 31.08.2021 року N 2780 (за липень 2021р.), від 28.09.2021 року N 2870 (за серпень 2021р.), від 22.10.2021 року N 2948 (за вересень 2021р.), від 29.11.2021 року N 3069 (за жовтень 2021р.), від 29.12.2021 року N 3164 (за листопад 2021р.); від 25.01.2022 року N 3218 (за грудень 2021р.), від 28.03.2022 року, N 215 (за березень 2022 р.), від 11.04.2022 року, N 3339 (за січень-лютий 2022 р.), від 27.05.2022 року N 3419 (за квітень 2022 р.), від 29.06.2022 року N 3502 (за травень 2022 р.), від 28.07.2022 року N 3543 (за червень 2022 р.), від 13.09.2022 року N 3593 (за серпень 2022 р.), від 13.09.2022 року N 3592 (за липень 2022 р.), від 27.10.2022 року N 3719 (за вересень 2022 р.), від 30.11.2022 року N 3810 (за жовтень 2022 р.), від 28.12.2022 року N 3911 (за листопад 2022 р.); від 30.01.2023 року N 3959 (за грудень 2022р.), від 01.03.2023 року N 4003 (за січень 2023р.), від 30.03.2023 року N 264 (за лютий 2023р.), від 27.04.2023 року N 4097 (за березень 2023р.), від 30.05.2023 року N 4134 (за квітень 2023р.), від 28.06.2023 року N 4227 (за травень 2023р.), від 28.07.2023 року N 4303 (за червень 2023р.), від 29.08.2023 року N 356 (за липень 2023р.), від 29.09.2023 року N 4398 (за вересень 2023р.), від 29.11.2023 року N 4554 (за 2023р.)(а.с.133-164).

Таким чином, до місцевого бюджету смт Ширяєве помилково сплачений земельний податок: за 2021 рік 105 600,00 грн., за 2022 рік 114 200, 00 грн., за 2023 рік - 114 783,97 грн. Всього: 334 583,87 грн.

Самостійно виявивши вказані помилки ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» 26 та 27.10.2023 року (вперше) подала до ГУ ДПС в Одеській області (Ширяївська ДПІ) три уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021 - 2023 роки за N 9435155904, N 9313986285, N 9285901546.

ГУ ДПС в Одеській області листом від 31.10.2023 року повідомило про невизнання вищезазначеної звітності як податкової декларації, у зв?язку з заповненням податкових декларацій всупереч нормам та змісту заповнення звітності з даного податку (а.с.169).

Після усунення недоліків, вказаних у листі ГУ ДПС в Одеській області від 31.10.2023 року, ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» 14.11.2023 року (вдруге) подала виправлені три уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021 - 2023 роки за N 9435184561, N314090676, N 9307010894.

Листом від 13.11.2023 року за вих. N 45 ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» проінформувала ГУ ДПС в Одеській області про усунення зазначених ними недоліків та зазначила, що уточнюючі податкові звітності подані у зв?язку з тим, що земельні ділянки, які були вказані у звіті не були власністю господарства, а знаходились у комунальній власності, ніяких правоустановчих документів на земельні ділянки агрофірма не мала.

У зв?язку з не отриманням від ГУ ДІС в Одеській області документального підтвердження про прийняття виправлених трьох уточнюючих податкових декларацій з плати за землю за 2021 - 2023 роки (N 9435184561, N 9314090676, N 9307010894), ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» відправила лист від 05.12.2023 року за вих. N 50 до вказаного адресата та начальнику Роздільнянської ДІ ГУ ДПС в Одеській області з проханням направити лист на електронну адресу

Не отримавши документальних підтверджень щодо прийняття податковим органом виправлених трьох уточнюючих податкових декларацій, ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» 13.12.2023 року (втретє) подала виправлені три уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2021 - 2023 роки за N 9435226023, N 9314247662, N 9338362926.

Додатково ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» листом від 13.12.2023 року за вих. N 51 проінформувала ГУ ДПС в Одеській області, що ніяких листів про причини невизнання вищезазначеної звітності як податкової декларації не отримувала, тому знову подала уточнюючі податкові звітності (земельний податок) за 2021 рік, 2022 рік, 2023 рік.

В наступному в електронному кабінеті платника податків позивача відобразилась інформація про переплату з податку на землю на суму 334 583,87 грн.

ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС», користуючись правом на повернення помилково сплачених сум грошових зобов?язань, подала до ГУ ДПС в Одеській області (Ширяївська державна податкова інспекція) заяви у кількості 31шт, на загальну суму 323 091 грн. 52 коп., у яких обраний напрям перерахування коштів: на бюджетний рахунок для погашення грошового зобов?язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладений на органи ДПС: Ширяївська ДПІ, код органу 1531.

Кількість заяв позивач пояснює тим, що в деяких заявах вказані різні коди класифікації доходів бюджету, на який повертаються кошти та намаганням повернення з місцевого бюджету грошових коштів маленькими сумами, а не однією великою сумою, з метою створення більш сприятливих умов для місцевого бюджету, уникнення можливості створення дефіциту коштів тощо.

По усіх поданих ТОВ «АГРОФІРМА У ПРОГРЕС-ПОС» заявах щодо повернення помилково сплачених грошових коштів, ГУ ДПС в Одеській області (Ширяївська державна податкова інспекція) сформовані позитивні електронні висновки, які надалі направлені до погодження до фінансового відділу Ширяївської селищної ради (а.с.177-184).

Проте, листом від 18.01.2024 року за вих. N23 Фінансовий відділ Ширяївської селищної ради відмовив у погодженні електронних висновків ДПС по коду бюджетної класифікації 18010500 (Земельний податок для юридичних осіб), оскільки: «на земельних ділянках знаходиться нерухоме майно, яке належним чином зареєстроване в реєстрі речових прав та земельні ділянки фактично використовувались ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» починаючи з 2006 року по теперішній час»; «надходження плати за земельні ділянки комунальної власності відповідно податкових декларацій є чинними та поверненню не підлягає (відповідно п.п.14.1.72 Податкового кодексу України, п.269.1 та ст. 270

Податкового кодексу України)»(а.с.187).

ТОВ «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС» листом від 24.01.2024 року за вих. N 4 повідомила фінансовий відділ Ширяївської селищної ради про те, що підприємство є платником єдиного податку 4 групи та є сільськогосподарським товаровиробником, тому згідно зі ст. 297.1 ПКУ звільняється від податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються, зокрема, для сільськогосподарського товаровиробництва.

Джерела прав та висновки суду.

Так, частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі ПК України), Бюджетним кодексом України, Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 03 вересня 2013 року № 787 (далі Порядок № 787), Порядком інформаційної взаємодії Державної фіскальної служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затвердженим наказом Міністерства фінансів України 11 лютого 2019 року № 60 (далі Порядок № 60).

Так, підпунктом 14.1.115 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що надміру сплачені грошові зобов`язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов`язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.

Відповідно до підпункту 17.1.10 пункту 17.1 статті 17 ПК України, платник податків має право на залік чи повернення надміру сплачених, а також надміру стягнутих сум податків та зборів, пені, штрафів у порядку, встановленому цим Кодексом.

У статті 43 ПК України зазначено, що помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов`язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.

Обов`язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов`язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.

Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов`язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.

Контролюючий орган не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.

На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п`яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган несе відповідальність згідно із законом за несвоєчасність передачі органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для виконання висновку про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету.

Повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані.

Згідно з пунктом 5 Розділу І Порядку № 787, повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету податків, зборів, пені, платежів та інших доходів бюджетів здійснюється за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету.

Згідно з пунктом 1 Розділу V Порядку №60 за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами (крім випадків повернення надміру утриманих (сплачених) сум ПДФО на підставі поданої платником податків податкової декларації), територіальний орган ДПС формує електронний висновок з накладанням кваліфікованих електронних підписів посадових (уповноважених) осіб та кваліфікованої електронної печатки такого територіального органу ДПС у термін, визначений абзацом 5 пункту 8 розділу IІІ цього Порядку.

Відповідний місцевий фінансовий орган не пізніше 15:00 другого робочого дня, наступного за днем отримання доступу до електронного висновку та/або електронного повідомлення, погоджує такий електронний висновок та/або електронне повідомлення шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису посадової (уповноваженої) особи та кваліфікованої електронної печатки такого місцевого фінансового органу (пункт 2 розділу ІV Порядку № 60).

Казначейство України веде облік усіх надходжень, що належать місцевим бюджетам, та за поданням органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, погодженим з відповідними місцевими фінансовими органами, здійснює повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету (частина 2 статті 78 Бюджетного кодексу України).

У пункті 8 розділу І Порядку № 787 визначено, що у випадках повернення платежів, що зараховані до місцевих бюджетів, а також платежів, що підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами, орган, який контролює справляння надходжень бюджету або який здійснює облік заборгованості в розрізі позичальників, передає подання на погодження відповідному місцевому фінансовому органу.

Відповідний місцевий фінансовий орган протягом двох робочих днів погоджує подання шляхом засвідчення підписом керівника місцевого фінансового органу, скріпленим гербовою печаткою, і не пізніше наступного робочого дня після погодження повертає його органу, який подав подання, для подальшої передачі до органів Казначейства відповідно до законодавства.

Електронні висновки про повернення платежів, належних місцевим бюджетам, та платежів, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами (крім акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального), направляються до Казначейства для виконання за умови їх погодження з відповідними місцевими фінансовими органами (пункт 9 розділу ІІ Порядку № 60).

Отже, суть спору полягає в тому, що на заяву позивача щодо повернення надміру сплачених коштів Головним управлінням ДПС у Одеській області підготовлено електронні висновки, однак вони не погоджені відповідачем, який є місцевим фінансовим органом.

Відповідно до вказаних норм, повернення помилково/надмірно зарахованих до місцевого бюджету коштів здійснюється лише після погодження з відповідними місцевими фінансовими органами.

Суд звертає увагу, що чинним законодавством не передбачено підстав для непогодження відповідними місцевими фінансовими органами повернення надмірно зарахованих до місцевого бюджету коштів.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Сьомого апеляційного адміністративного суду від 21 квітня 2021 року у справі № 240/1563/20 та П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09 травня 2023 року у справі № 420/2026/20.

Судом установлено, що згідно листа від 01.05.2024р. вих..№17186/15-32-19-03-06 ГУ ДПС в Одеській області ним було в автоматичному режимі сформовано електронні висновки з накладеними кваліфікованими електронними підписами та електронними печатками територіальних органів ДПС від 16.01.2024: №№: 0005329EV/1532, 0005319EV/1532, 0005323EV/1532, 0005346EV/1532, 0005335EV/1532, 0005339EV/1532, 0005343EV/1532, 0005314EV/1532,0005332EV/1532, 0005309EV/1532; від 24.01.2024: №№ 0011063EV/1532, 0011149EV/1532, 0011121EV/1532, 0011075EV/1532, 0011146EV/1532, 0011204EV/1532, 0011180EV/1532, 0011061EV/1532, 0011085EV/1532, 0011185EV/1532, 0011059EV/1532, 0011129EV/1532, 0011086EV/1532, 0011182EV/1532, 0011157EV/1532, 0011134EV/1532, 0011178EV/1532, 0011173EV/1532, 0011073EV/1532, 0011113EV/1532,0011088EV/1532.(а.с.177), які направлені на погодження відповідному місцевому фінансовому органу -відповідачу.

Однак, станом на день звернення з цим позовом до суду, Фінансовим відділом Ширяївської селищної ради вказані висновки ГУ ДПС в Одеській області щодо повернення надміру сплачених коштів не погоджені, чим порушено вимоги пункту 2 Розділу IV Порядку № 60.

Надаючи правову оцінку доводам, наведеним у листі відповідача від 18 січня 2024 року №23, направленому до позивача (а.с.187) за наслідками розгляду вищевказаних висновків по ТОВ «Агрофірма «Прогрес-плюс» , суд зауважує на таке.

Згідно п.п 4 пункту 297.1 статті 297 Податкового кодексу України платники єдиного податку звільняються від обов`язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з таких податків і зборів: 4) податку на майно в частині земельного податку за земельні ділянки, що використовуються платниками єдиного податку першої - третьої груп для провадження господарської діяльності (крім діяльності з надання земельних ділянок та/або нерухомого майна, що знаходиться на таких земельних ділянках, в оренду (найм, позичку) та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва;

Відповідач не заперечує, те, що позивач є платником єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва та з матеріалів справи вбачається що частину помилкових коштів ТОВ просило зарахувати на рахунок зі сплати цього платежу.

Також позивач є власником: нежитлової будівлі та споруд розташованих в Одеській області Ширяївський район смт.Ширяєве вул..Калініна буд.64, (а.с.173) та комплексу, критий тік розташованого Одеській області Ширяївський район смт.Ширяєве вул..Польова буд.2а (а.с.174), а також комплексу розташованого в Одеській області Ширяївський район смт.Ширяєве вул..Калініна буд.64а(а.с.175).

Проте відповідач не надав суду доказів того, що ці об`єкти не використовуються позивачем для ведення сільськогосподарського товаровиробництва, або з них сплачується податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, тобто вони не підпадають під звільнення від оподаткування на підставі ст 266.2.2 ПК України( будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників (юридичних та фізичних осіб), віднесені до класу "Будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства" (код 1271) Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, та не здаються їх власниками в оренду, лізинг, позичку).

Також щодо аргументу відповідача у відзиві, що на земельні ділянки, які знаходяться під вищевказаними об`єктами нежитлової нерухомості позивачем з відповідачем укладені договори оренди в 2023 році, то суд зазначає наступне.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно вбачається, що 28.07.2023 року між орендодавцем Ширяївською селищною радою та орендарем ТОВ «Агрофірма «Прогрес-плюс» укладені договори оренди земельних ділянок з кадастровими номерами 51254455100:02:003:0511 площею 2,0233Га та 51254455100:01:006:0411 площею 3,8392Га строком на 1 рік та які зареєстровані в Реєстрі речових прав 20.09.2023р.

Та відповідач не зазначає та не надав доказів суду, що по вказаним договорам у позивача як орендаря існує заборгованість перед орендодавцем по сплаті орендної плати, та розрахунок її суми, та договорів оренди матеріали справи не містять, тоді як кошти, які позивач просить повернути згідно квитанцій сплачувались в період 2021-2023 роки по коду бюджетної класифікації 18010500 (Земельний податок з юридичних осіб).

Відповідно до абзацу третього пункту 1 розділу V Порядку №60 електронний висновок за платежами, належними місцевим бюджетам, та платежами, які підлягають розподілу між державним та місцевими бюджетами є доступними для перегляду відповідним місцевим фінансовим органом з моменту накладання кваліфікованих електронних підписів та кваліфікованої електронної печатки відповідного територіального органу ДПС.

Таким чином суд враховує, що висновки податковому органу в електронному вигляді до цього часу перебувають в очікуванні погодження з боку відповідача.

Підпунктом 14.1.76 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що землі сільськогосподарського призначення - землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

Відповідно до положень підпункту 14.1.235 пункту 14.1 статті 14 ПК України, сільськогосподарський товаровиробник для цілей глави 1 розділу XIV цього Кодексу - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.

Визначення "сільськогосподарський товаровиробник", які містяться у підпункті 14.1.235 пункту 14.1 статті 14 ПК України, застосовуються для цілей глави розділу ХІV цього Кодексу "Спрощена система оподаткування, облік та звітність".

У свою чергу, згідно з положеннями статті 1 Закону України "Про сільськогосподарський перепис" виробники сільськогосподарської продукції - юридичні особи всіх організаційно - правових форм господарювання та їх відокремлені підрозділи, фізичні особи (фізичні особи підприємці, домогосподарства), які займаються сільськогосподарською діяльністю, передбаченою, класифікацією видів економічної діяльності.

Виходячи з положень Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Держстандарту України від 17.08.2000 № 507, будівлі сільськогосподарського призначення, лісівництва та рибного господарства включають в себе будівлі для використання в сільськогосподарській діяльності, наприклад, корівники, стайні, свинарники, кошари, кінні заводи, собачі розплідники, птахофабрики, зерносховища, склади та надвірні будівлі, підвали, винокурні, винні ємності, теплиці, сільськогосподарської силоси та інше.

Проте відповідач не спростував, що нежитлові будівлі, розташовані на земельних ділянка що належать відповідачу, використовується позивачем безпосередньо у сільськогосподарській діяльності, як сільськогосподарським товаровиробником, а земля розташована під цими об`єктами не підпадає під поняття землі сільськогосподарського призначення.

Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Зважаючи на встановлені в ході судового розгляду фактичні обставини справи та враховуючи вищенаведені норми законодавства, якими урегульовано спірні відносини, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ТОВ «Агрофірма «Прогрес-плюс».

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем до суду надано платіжну інструкцію №4829 від 02.05.2024 року про сплату судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 6056,00 грн.

Враховуючи наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача, суд вважає за необхідне стягнути на його користь суму сплаченого ним судового збору у розмірі 6056,00 грн. з відповідача.

Керуючись ст.ст. 2, 6-8, ч.2 ст.9, ст.ст.10, 77, 90, 242-246 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Прогрес-плюс» до Фінансового відділу Ширяївської селищної ради задовольнити.

Визнати протиправними дії Фінансового відділу Ширяївської селищної ради щодо не погодження Товариству з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Прогрес-плюс» електронних висновків територіальних органів ДПС по коду бюджетної класифікації 18010500 (Земельний податок з юридичних осіб) від 16.01.2024: № 0005329ЕV/1532, 0005346ЕV/1532, 0005335ЕV/1532, 0005339ЕV/1532, 0005319ЕV/1532, 0005323ЕV/1532, 0005332ЕV/1532, 0005309ЕV/1532, 0005343ЕV/1532, 0005314ЕV/1532; від 24.01.2024: 0011063ЕV/1532, 0011149ЕV/1532, 0011121ЕV/1532, 0011075ЕV/1532, 0011146ЕV/1532, 0011204ЕV/1532, 0011085ЕV/1532, 0011185ЕV/1532, 0011180ЕV/1532, 0011061ЕV/1532, 0011086ЕV/1532, 0011182ЕV/1532, 0011059ЕV/1532, 0011129ЕV/1532, 0011178ЕV/1532, 011173ЕV/1532, 0011157ЕV/1532, 0011088ЕV/1532, 0011134ЕV/1532, 0011073ЕV/1532, 0011113ЕV/1532.

Зобов`язати Фінансовий відділ Ширяївської селищної ради погодити електронні висновки Головного управління ДПС в Одеській області про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов`язань Товариству з обмеженою відповідальністю «АГРОФІРМА «ПРОГРЕС-ПЛЮС», а саме: від 16.01.2024: № 0005329ЕV/1532, 0005346ЕV/1532, 0005335ЕV/1532, 0005339ЕV/1532, 0005319ЕV/1532, 0005323ЕV/1532, 0005332ЕV/1532, 0005309ЕV/1532, 0005343ЕV/1532, 0005314ЕV/1532; від 24.01.2024: 0011063ЕV/1532, 0011149ЕV/1532, 0011121ЕV/1532, 0011075ЕV/1532, 0011146ЕV/1532, 0011204ЕV/1532, 0011085ЕV/1532, 0011185ЕV/1532, 0011180ЕV/1532, 0011061ЕV/1532, 0011086ЕV/1532, 0011182ЕV/1532, 0011059ЕV/1532, 0011129ЕV/1532, 0011178ЕV/1532, 0011173ЕV/1532, 0011157ЕV/1532, 0011088ЕV/1532, 0011134ЕV/1532, 0011073ЕV/1532, 0011113ЕV/1532.

Стягнути з Ширяївської селищної ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Прогрес-плюс» витрати по сплаті судового збору у сумі 6056,00грн.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст.255 КАС України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами встановленими ст..ст.293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Прогрес-плюс» (66800, Одеська область, Березівський (Ширяївський) район, смт. Ширяєве, вул. Соборна (Калініна), 64) код ЄДРПОУ 26542626.

Відповідач: Фінансовий відділ Ширяївської селищної ради (66800, Одеська область, Ширяївський район, смт Ширяєве, вулиця Коробченка, буд 1) код ЄДРПОУ 44000146.

Суддя Іванов Е.А.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.09.2024
Оприлюднено09.09.2024
Номер документу121446354
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —420/14025/24

Рішення від 13.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Рішення від 05.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні