Справа №461/6354/24
Провадження №3/461/2553/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
03 вересня 2024 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м. Львова Кротова О.Б., з участю представника митниці Лубоцького Б.І., представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Енергодар, Запорізької області, громадянки України, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , генерального директора ТОВ «ТПК Гамма» (49040, м. Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617), паспорт НОМЕР_1 , виданий 28.02.2019, органом 1211, ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ,
за ст.485 Митного Кодексу України, -
в с т а н о в и в:
згідно протоколу про порушення митних правил №0847/20900/24 від 05.07.2024, 21.07.2023, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару: «Гайки (з чорних металів) з різьбою з внутрішнім діаметром не більш як 12 мм Країна виробництва MY (Малайзія)», одержувачем/імпортером яких виступало ТОВ «ТПК ГАММА» (код ЄДРПОУ 39070617), до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці, ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 , код ДРФО НОМЕР_3 ), на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи та митну декларацію типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8. Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Гайки (з чорних металів) з різьбою з внутрішнім діаметром не більш як 12 мм. Країна виробництва MY (Малайзія)», що класифікований за кодом 7318169290 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія). У підтвердження заявленої в графі 34 митної декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8 країни походження товару, до митного контролю та оформлення подано сертифікат про походження товару №MCCM A902245 від 23.05.2023, виданий Малайською торгово-промисловою палатою Малайзії, та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 393 297,46 гривень). Державна митна служба України листами від 25.03.2024 №15/15-03/14/1593 (вх. митниці №30591/4-15 від 26.03.2024) та від 26.03.2024 №15/15-03/7/1616 (вх. митниці №30840/7.4-15 від 26.03.2024) на підставі інформації Малайської торгово-промислової палати Малайзії (лист від 25.03.2024 №TAD/COO/CUSTOMUKRAINE/2-2024) повідомила про факт підробки сертифікату про походження товарів №MCCM A902406 від 22.08.2023. Уповноважений орган Малайзії у своєму листі повідомив, що у вказаному сертифікаті зазначено недійсну з січня 2018 року поштову адресу Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor, який не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії з 2013 року. У сертифікаті №MCCM A902245 від 23.05.2023, який подано для здійснення митного оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 23UA209170057986U8, також містяться ідентичні дані, що і у сертифікаті про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023, а саме одна і таж поштова адреса Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено одним і тим самим менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor. А тому, враховуючи відповідь уповноваженого органу Малайзії, обидва сертифікати містять однакові ознаки підробки. Зазначений у митній декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8 товар за кодом та описом підпадає під дію антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну, встановлених Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 21.09.2020 №АД-465/2020/4411-03 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну сталевих кріплень походженням з Китайської Народної Республіки». Остаточні антидемпінгові заходи застосовуються щодо імпорту в Україну товару, що є об`єктом застосування остаточних антидемпінгових заходів, строком на п`ять років шляхом запровадження справляння остаточного антидемпінгового мита за диференційованими ставками. Враховуючи викладене, за відсутності належним чином оформленого сертифіката про походження, випуск у вільний обіг товару: «Гайки (з чорних металів) з різьбою з внутрішнім діаметром не більш як 12 мм. Країна виробництва MY (Малайзія)», заявленого до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, мав бути здійснений зі сплатою остаточного антидемпінгового мита за ставкою 67.40%. Загальна сума несплачених митних платежів за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, відповідно до розрахунку проведеного управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці (службова записка від 27.05.2024 №15/15-01/19996) складає 1 223 457,64 грн., у тому числі антидемпінгове мито 1 019 548,03 гривень. З метою з`ясування обставин здійснення митого оформлення товару за вказаною митною декларацією, Львівською митницею листом №20-03/20-01/14/14536 від 22.05.2024 викликався громадянин ОСОБА_3 , який здійснював декларування вказаного товару. На лист митниці отримано пояснення, у яких останній повідомив, що декларування товару ним здійснювалось в електронному вигляді, на підставі документів, у тому числі сертифікату про походження товару Малайської торгово-промислової палати Малайзії, які надавалися ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) засобами електронного зв`язку. Також ОСОБА_3 повідомив, що відповідно до Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) взяло на себе зобов`язання нести відповідальність за достовірність (законність) документів, що надаються для митного оформлення товарів. 22.05.2024 листом Львівської митниці №20-03/20-01/14/14537 викликався керівник ТОВ «ТПК ГАММА» ОСОБА_2 . На лист митниці 30.05.2024 Львівською митницею від ОСОБА_2 отримано відповідь у якій зазначено, що усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи, у тому числі сертифікати про походження товару, надавалися продавцем товару компанією «HALLMARK SYMPHONY SDN BHD» засобами електронного зв`язку в електронній формі та у подальшому надсилалися кур`єрською поштою DHL. Однак, у підтвердження своїх слів жодні документи не надано. Таким чином, перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства і була зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документів з достовірними відомостями, що і передбачено Договором про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021. Надання ж ОСОБА_2 сертифікату про походження товару № MCCM A902245 від 23.05.2023, під час здійснення митного контролю та оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, призвело до незастосування антидемпінгового мита. Таким чином, генеральний директор ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 вчинила дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, шляхом надання під час митного оформлення товару: «Гайки (з чорних металів) з різьбою з внутрішнім діаметром не більш як 12 мм. Країна виробництва MY (Малайзія)» за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, сертифікату про походження товару № MCCM A902245 від 23.05.2023, який є підроблений та на підставі якого не застосовувалось антидемпінгове мито, що призвело до зменшення сплати митних платежів на суму 1 223 457,64 грн., у тому числі антидемпінгове мито 1 019 548,03 гривень. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.485 Митного кодексу України.
Згідно протоколу про порушення митних правил №0846/20900/24 від 05.07.2024, 16.12.2022, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше. Країна виробництва MY (Малайзія)», одержувачем/імпортером яких виступало ТОВ «ТПК ГАММА» (код ЄДРПОУ 39070617), до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці, ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 , код ДРФО НОМЕР_3 ), на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи та митну декларацію типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0. Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», що класифікований за кодом 7318158890 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія). У підтвердження заявленої в графі 34 митної декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0 країни походження товару, до митного контролю та оформлення подано сертифікат про походження товару №MCCM A901776 від 04.11.2022, виданий Малайською торгово-промисловою палатою Малайзії, та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 518 433,02 гривень). Державна митна служба України листами від 25.03.2024 №15/15-03/14/1593 (вх. митниці №30591/4-15 від 26.03.2024) та від 26.03.2024 №15/15-03/7/1616 (вх. митниці №30840/7.4-15 від 26.03.2024) на підставі інформації Малайської торгово-промислової палати Малайзії (лист від 25.03.2024 №TAD/COO/CUSTOMUKRAINE/2-2024) повідомила про факт підробки сертифікату про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023. Уповноважений орган Малайзії у своєму листі повідомив, що у сертифікаті MCCM A902406 від 22.08.2023 зазначено недійсну з січня 2018 року поштову адресу Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor, який не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії з 2013 року. У сертифікаті № MCCM A901776 від 04.11.2022, який подано для здійснення митного оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, також містяться ідентичні дані, що і у сертифікаті про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023, а саме одна і таж поштова адреса Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено одним і тим самим менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor. А тому, враховуючи відповідь уповноваженого органу Малайзії, обидва сертифікати містять однакові ознаки підробки. Зазначений у митній декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0 товар за кодом та описом підпадає під дію антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну, встановлених Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 21.09.2020 №АД-465/2020/4411-03 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну сталевих кріплень походженням з Китайської Народної Республіки». Враховуючи викладене, за відсутності належним чином оформленого сертифіката про походження, випуск у вільний обіг товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», заявленого до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, мав бути здійснений зі сплатою остаточного антидемпінгового мита за ставкою 67.40%. Загальна сума несплачених митних платежів за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, відповідно до розрахунку проведеного управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці (службова записка від 27.05.2024 №15/15-01/19996) складає 1 612 725,48 грн., у тому числі антидемпінгове мито 1 343 937,90 гривень. З метою з`ясування обставин здійснення митого оформлення товару за вказаною митною декларацією, Львівською митницею листом №20-03/20-01/14/14536 від 22.05.2024 викликався громадянин ОСОБА_3 , який здійснював декларування вказаного товару. На лист митниці отримано пояснення, у яких останній повідомив, що декларування товару ним здійснювалось в електронному вигляді, на підставі документів, у тому числі сертифікату про походження товару Малайської торгово-промислової палати Малайзії, які надавалися ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) засобами електронного зв`язку. Також ОСОБА_3 повідомив, що відповідно до Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) взяло на себе зобов`язання нести відповідальність за достовірність (законність) документів, що надаються для митного оформлення товарів.22.05.2024 листом Львівської митниці №20-03/20-01/14/14537 викликався керівник ТОВ «ТПК ГАММА» ОСОБА_2 . На лист митниці 30.05.2024 Львівською митницею від ОСОБА_2 отримано відповідь у якій зазначено, що усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи, у тому числі сертифікати про походження товару, надавалися продавцем товару компанією «HALLMARK SYMPHONY SDN BHD» засобами електронного зв`язку в електронній формі та у подальшому надсилалися кур`єрською поштою DHL. Однак, у підтвердження своїх слів жодні документи не надано. Таким чином, перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства і була зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документів з достовірними відомостями, що і передбачено Договором про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021. Надання ж ОСОБА_2 сертифікату про походження товару №MCCM A901776 від 04.11.2022, під час здійснення митного контролю та оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, призвело до незастосування антидемпінгового мита. Таким чином, генеральний директор ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 вчинила дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, шляхом надання під час митного оформлення товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…» за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, сертифікату про походження товару № MCCM A901776 від 04.11.2022, який є підроблений та на підставі якого не застосовувалось антидемпінгове мито, що призвело до зменшення сплати митних платежів на суму 1 612 725,48 грн., у тому числі антидемпінгове мито 1 343 937,90 гривень. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.485 Митного кодексу України.
Згідно протоколу про порушення митних правил №0844/20900/24 від 05.07.2024, 18.11.2022, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше… Країна виробництва MY (Малайзія)», одержувачем/імпортером яких виступало ТОВ «ТПК ГАММА» (код ЄДРПОУ 39070617), до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці, ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 ), на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи та митну декларацію типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9. Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», що класифікований за кодом 7318158890 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія).У підтвердження заявленої в графі 34 митної декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9 країни походження товару, до митного контролю та оформлення подано сертифікат про походження товару №MCCM A901673 від 30.09.2022, виданий Малайською торгово-промисловою палатою Малайзії, та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 559 704,22 гривень). Державна митна служба України листами від 25.03.2024 №15/15-03/14/1593 (вх. митниці №30591/4-15 від 26.03.2024) та від 26.03.2024 №15/15-03/7/1616 (вх. митниці №30840/7.4-15 від 26.03.2024) на підставі інформації Малайської торгово-промислової палати Малайзії (лист від 25.03.2024 №TAD/COO/CUSTOMUKRAINE/2-2024) повідомила про факт підробки сертифікату про походження товарів №MCCM A902406 від 22.08.2023. Уповноважений орган Малайзії у своєму листі повідомив, що у сертифікаті MCCM A902406 від 22.08.2023 зазначено недійсну з січня 2018 року поштову адресу Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor, який не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії з 2013 року.У сертифікаті №MCCM A901673 від 30.09.2022, який подано для здійснення митного оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, також містяться ідентичні дані, що і у сертифікаті про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023, а саме одна і таж поштова адреса Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено одним і тим самим менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor. А тому, враховуючи відповідь уповноваженого органу Малайзії, обидва сертифікати містять однакові ознаки підробки. Зазначений у митній декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9 товар за кодом та описом підпадає під дію антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну, встановлених Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 21.09.2020 №АД-465/2020/4411-03 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну сталевих кріплень походженням з Китайської Народної Республіки». Враховуючи викладене, за відсутності належним чином оформленого сертифіката про походження, випуск у вільний обіг товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», заявленого до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, мав бути здійснений зі сплатою остаточного антидемпінгового мита за ставкою 67.40%. Загальна сума несплачених митних платежів за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, відповідно до розрахунку проведеного управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці (службова записка від 27.05.2024 №15/15-01/19996) складає 1741110,65 грн., у тому числі антидемпінгове мито 1 450 925,54 гривень. З метою з`ясування обставин здійснення митого оформлення товару за вказаною митною декларацією, Львівською митницею листом №20-03/20-01/14/14536 від 22.05.2024 викликався громадянин ОСОБА_3 , який здійснював декларування вказаного товару. На лист митниці отримано пояснення, у яких останній повідомив, що декларування товару ним здійснювалось в електронному вигляді, на підставі документів, у тому числі сертифікату про походження товару Малайської торгово-промислової палати Малайзії, які надавалися ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) засобами електронного зв`язку. Також ОСОБА_3 повідомив, що відповідно до Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) взяло на себе зобов`язання нести відповідальність за достовірність (законність) документів, що надаються для митного оформлення товарів. 22.05.2024 листом Львівської митниці №20-03/20-01/14/14537 викликався керівник ТОВ «ТПК ГАММА» ОСОБА_2 . На лист митниці 30.05.2024 Львівською митницею від ОСОБА_2 отримано відповідь у якій зазначено, що усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи, у тому числі сертифікати про походження товару, надавалися продавцем товару компанією «HALLMARK SYMPHONY SDN BHD» засобами електронного зв`язку в електронній формі та у подальшому надсилалися кур`єрською поштою DHL. Однак, у підтвердження своїх слів жодні документи не надано. Таким чином, перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства і була зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документів з достовірними відомостями, що і передбачено Договором про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021. Надання ж ОСОБА_2 сертифікату про походження товару №MCCM A901673 від 30.09.2022, під час здійснення митного контролю та оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, призвело до незастосування антидемпінгового мита. Таким чином, генеральний директор ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 вчинила дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, шляхом надання під час митного оформлення товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…» за митною декларацією типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, сертифікату про походження товару № MCCM A901673 від 30.09.2022, який є підроблений та на підставі якого не застосовувалось антидемпінгове мито, що призвело до зменшення сплати митних платежів на суму 1741110,65 грн., у тому числі антидемпінгове мито 1 450 925,54 гривень. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.485 Митного кодексу України.
Згідно протоколу про порушення митних правил №0843/20900/24 від 05.07.2024, 18.08.2023, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше… Країна виробництва MY (Малайзія)», одержувачем/імпортером яких виступало ТОВ «ТПК ГАММА» (код ЄДРПОУ 39070617), до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці, ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 ), на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи та митну декларацію типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0. Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», що класифікований за кодом 7318158890 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія).У підтвердження заявленої в графі 34 митної декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0 країни походження товару, до митного контролю та оформлення подано сертифікат про походження товару №MCCM A902406 від 22.08.2023, виданий Малайською торгово-промисловою палатою Малайзії, та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 383 375,92 гривень). Державна митна служба України листами від 25.03.2024 №15/15-03/14/1593 (вх. митниці №30591/4-15 від 26.03.2024) та від 26.03.2024 №15/15-03/7/1616 (вх. митниці №30840/7.4-15 від 26.03.2024) на підставі інформації Малайської торгово-промислової палати Малайзії (лист від 25.03.2024 №TAD/COO/CUSTOMUKRAINE/2-2024) повідомила про факт підробки сертифікату про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023. Уповноважений орган Малайзії у своєму листі повідомив, що у вказаному сертифікаті зазначено недійсну з січня 2018 року поштову адресу Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor, який не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії з 2013 року. Зазначений у митній декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0 товар за кодом та описом підпадає під дію антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну, встановлених Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 21.09.2020 №АД-465/2020/4411-03 «Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну сталевих кріплень походженням з Китайської Народної Республіки». Враховуючи викладене, за відсутності належним чином оформленого сертифіката про походження, випуск у вільний обіг товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», заявленого до митного контролю та оформлення за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, мав бути здійснений зі сплатою остаточного антидемпінгового мита за ставкою 67.40%. Загальна сума несплачених митних платежів за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, відповідно до розрахунку проведеного управлінням митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Львівської митниці (службова записка від 27.05.2024 №15/15-01/19996) складає 1192594,00 грн., у тому числі антидемпінгове мито 993828,33 гривень. З метою з`ясування обставин здійснення митого оформлення товару за вказаною митною декларацією, Львівською митницею листом №20-03/20-01/14/14536 від 22.05.2024 викликався громадянин ОСОБА_3 , який здійснював декларування вказаного товару. На лист митниці отримано пояснення, у яких останній повідомив, що декларування товару ним здійснювалось в електронному вигляді, на підставі документів, у тому числі сертифікату про походження товару Малайської торгово-промислової палати Малайзії, які надавалися ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) засобами електронного зв`язку. Також ОСОБА_3 повідомив, що відповідно до Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, ТОВ «ТПК ГАММА» (в особі ОСОБА_2 ) взяло на себе зобов`язання нести відповідальність за достовірність (законність) документів, що надаються для митного оформлення товарів. 22.05.2024 листом Львівської митниці №20-03/20-01/14/14537 викликався керівник ТОВ «ТПК ГАММА» ОСОБА_2 . На лист митниці 30.05.2024 Львівською митницею від ОСОБА_2 отримано відповідь у якій зазначено, що усі необхідні для здійснення митного контролю та оформлення документи, у тому числі сертифікати про походження товару, надавалися продавцем товару компанією «HALLMARK SYMPHONY SDN BHD» засобами електронного зв`язку в електронній формі та у подальшому надсилалися кур`єрською поштою DHL. Однак, у підтвердження своїх слів жодні документи не надано. Таким чином, перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 відповідала за фінансово-господарську діяльність підприємства і була зобов`язана забезпечити надання до митного контролю і оформлення документів з достовірними відомостями, що і передбачено Договором про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021. Надання ж ОСОБА_2 сертифікату про походження товару № MCCM A902406 від 22.08.2023, під час здійснення митного контролю та оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, призвело до незастосування антидемпінгового мита. Таким чином, генеральний директор ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 вчинила дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, шляхом надання під час митного оформлення товару: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…» за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, сертифікату про походження товару № MCCM A902406 від 22.08.2023, який є підроблений та на підставі якого не застосовувалось антидемпінгове мито, що призвело до зменшення сплати митних платежів на суму 1192594,00 грн., у тому числі антидемпінгове мито 993828,33 гривень. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ст.485 Митного кодексу України.
30.08.2024 та 02.09.2024 представником особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 через систему Електронний Суд подано до суду заперечення щодо протоколів про порушення митних правил, в яких просить провадження у справах про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 за ст.485 МК України закрити на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП, з огляду на наступне. В протоколах про порушення митних правил не встановлено і не зазначено момент виявлення правопорушення, що є принциповим для дотримання процедури притягнення до адміністративної відповідальності, оскільки саме з цього часу розпочинаються процесуальні строки, а декларування товарів, що імпортувалось ТОВ «ТПК ГАММА» за митними деклараціями типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, здійснювалось 21.07.2023, 16.12.2022, 18.11.2022, 18.08.2023 відповідно, відтак пройшли строки накладення адміністративного стягнення, передбачені ст.467 МК України. Виходячи з відомостей граф 31, 33 та 34 вищевказаних митних декларацій, вбачається, що до митного оформлення заявлено товари, які мали малайзійське походження. У якості підтвердження задекларованої в графі 34 митних декларацій країни походження товарів (Малайзія), до митного контролю та оформлення надано сертифікати про походження товарів № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, № MCCM A902406 від 22.08.2023, видані Малайською торгово-промисловою палатою Малайзії. Державна митна служба України листами від 25.03.2024 №15/15-03/14/1593 (вх. Митниці №30591/4-15 від 26.03.2024) та від 26.03.2024 №15/15-03/7/1616 (вх. Митниці № 30840/7.4-15 від 26.03.2024) на підставі інформації Малайської торгово-промислової палати Малайзії (лист від 25.03.2024 №TAD/COO/CUSTOMUKRAINE/2-2024) повідомила про факт можливої невідповідності з підстав начебто підробки сертифікату про походження товарів №МССМ А902406 від 03.07.2023. У свою чергу, не встановлено ким або на підставі якого документу уповноважений орган Малайзії у своєму листі повідомляє, що у вказаному сертифікаті зазначено недійсну з січня 2018 року поштову адресу Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, АДРЕСА_2 , тел. НОМЕР_4 , Fax 03-2094 0533), крім того сертифікат засвідчено менеджером - Nor Paridah Hanum Mohd Nor, який не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії з 2013 року. Фахівці Львівської митниці стверджують, що сертифікати № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, № MCCM A902406 від 22.08.2023, які подано для здійснення митного оформлення товарів за митними деклараціями типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, містять недійсну поштову адресу Малайської торгово-промислової палати Малайзії, крім того, начебто, сертифікати засвідчено менеджером, який не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії. А тому, враховуючи лист «уповноваженого» органу Малайзії, митні органи на підставі хибних тверджень та недопустимих (необґрунтованих) доказах прийшли до висновку, що сертифікати містять ознаки підробки, у той же час не надаючи жодних фактичних даних на підтвердження таких тверджень. На думку ОСОБА_2 належними та допустимими доказами у такому випадку можуть бути, зокрема, але не виключно: службові перевірки митних та/або контролюючих органів, запити до митних/правоохоронних органів Малазії, матеріали кримінальних або інших проваджень на території Малазії із встановленням осіб, причетних до безпосереднього виготовлення, розповсюдження чи можливої фальсифікації вказаних сертифікатів походження товарів. Разом з тим, жодного такого документу з боку митних органів України не було долучено до протоколу про вчинення порушення митних правил відносно ОСОБА_2 . Виходячи зі змісту пояснень, наданих особою уповноваженою на декларування товарів ФОП ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ), декларування товарів, випущених у вільний обіг за МД типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, здійснювалось на виконання умов Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, укладеного з ТОВ «ТПК ГАММА» (ЄДРПОУ 39070617) в особі генерального директора - ОСОБА_2 (далі - довіритель), і всі документи, що були надані до митного контролю та оформлення, були надані довірителем в електронному вигляді електронною поштою. Згідно з положеннями Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, саме на довірителя покладено обов`язок нести повну особисту відповідальність за автентичність наданих для декларування товарів документів та саме довіритель несе відповідальність за подання митному органу підроблених документів, чи документів, одержаних незаконним шляхом, що містять неправдиві дані. З огляду на зазначене та з посиланням на положення ст.4 МК України та ст.65 ГК України, посадовою особою Львівської митниці зроблено хибний висновок, що оскільки, перебуваючи на посаді генерального директора ТОВ «ТПК Гамма», ОСОБА_2 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язана забезпечувати надання до митного контролю і оформлення достовірні документи з правдивою інформацією, останньою вчинено дії, які призвели до зменшення розміру митних платежів, що мають ознаки порушення митних правил, передбачених ст.485 Митного кодексу України. Зазначає, що товари, заявлені за митними деклараціями типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, поставлені на виконання умов Контракту від 04.05.2022 №1, який укладено між ТОВ «ТПК ГАММА» в особі генерального директора ОСОБА_2 та компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» в особі генерального директора ОСОБА_4 (Малайзія). На виконання вимог контракту, компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія), всі товаросупровідні документи, в тому числі і сертифікати про походження товарів № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, № MCCM A902406 від 22.08.2023, надіслані на адресу ТОВ «ТПК ГАММА» кур`єрською поштою DHL. Відомостей про те, що Компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія) товаросупровідні документи, в тому числі сертифікат про походження товару від 23.05.2023 № МССММ А902245 не були передані на адресу ТОВ «ТПК ГАММА» матеріали справи про порушення митних правил не містять. Відомості щодо країни походження товарів, внесених до вищазазначених митних декларацій, підтверджуються поданими товаросупровідними документами, зокрема, інформацією, яка внесена до інвойсу від 19.05.2023 №150323, інвойсу від 17.06.2022 №JSKF-170622, інвойсу від 15.08.2022 №JSKF1-050522, інвойсу від 31.05.2023 №JSKF10-150323, де продавцем товарів, компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія), зазначено, що COUNTRY OF ORIGIN (країна походження): MALAYSIA, а також додатково наданими сертифікатами про походження товарів № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, № MCCM A902406 від 22.08.2023. З огляду на викладене при декларуванні товарів за вищезазначеними митними деклараціями ТОВ «ТПК ГАММА», як декларантом, так і агентом з митного оформлення ОСОБА_3 , додержано вимоги Митного кодексу України та Порядку №651, до гр.31 та гр.34 митних декларацій внесено відомості щодо країни походження товарів Malaysia, виключно на підставі документів, отриманих від компанії «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія). Просить врахувати, що ТОВ «ТПКГАММА» зареєстрованета здійснюєсвою діяльністьз 28.01.2014.Одним ізвидів діяльностіпідприємства єнеспеціалізована оптоваторгівля,в томучислі оптоваторгівля залізнимивиробами,водопровідним іопалювальним устаткуваннямі приладдямдо нього.З метоюреалізації діяльностіпідприємства ТОВ«ТПК ГАММА»укладено рядконтрактів напоставку кріпильнихвиробів (метизів)з різнимивиробниками/постачальниками,в томучислі із малазійськимивиробниками/постачальниками.На виконання умов контрактів, поставки товарів з Малайзії супроводжуються пакетами товаросупровідних документів, в тому числі сертифікатами походження товарів, які є необхідними для підтвердження їх малайзійського походження. Вищенаведене, в тому числі з огляду на наявність сталих комерційних зав`язків з малайзійськими компаніями та неодноразове отримання належним чином оформлених товаросупровідних документів, в тому числі сертифікатів походження товарів, логістичне переміщення вантажу, його фактичне документально підтверджене виробництво та відправлення саме в Малайзії, свідчать про те, що ОСОБА_2 , як керівник ТОВ «ТПК ГАММА», подаючи до митного оформлення сертифікати про походження товарів № МССММА902245від 23.05.2023,№ MCCMA901776від 04.11.2022,№ MCCMA901673від 30.09.2022,№ MCCMA902406від 22.08.2023,отримані відкомпанії «Халлмарксимфоні СДНБНД»,була впевненав їхлегітимності таотримання відсторони експортерау повнійвідповідності змитними процедурами,які передбаченіміжнародними вимогами.У своючергу, ОСОБА_2 не усвідомлювалата немогла усвідомлюватите,що зазначенісертифікати невидавались Малайськоюторгово-промисловоюпалатою Малайзії,що,в своючергу вказуєна відсутністьпрямого умислута спеціальноїпротиправної мети-неправомірне звільненнявід сплатимитних платежівчи зменшенняїх розміру.Окрім того,звертає увагу,що ТОВ«ТПК ГАММА»є непросто імпортеромтовару,а насампередє виробникомкріпильних матеріалів.Зокрема,ТОВ «ТПКГАММА» зареєстрованопатент напромисловий зразок№ НОМЕР_5 від 25.01.2019виданий напродукт:болт длякріплення елементівконструкцій зерносховищ.Також звертаєувагу суду,що припогодженні технічнихумов привиробництві болтівіз компанією«Халлмарк симфоніСДН БНД»ТОВ «ТПКГАММА» здійснювалапогодження вимогта технічнихзавдань привиробництві вказаноїпродукції,надала виробникута узгодилаз нимчіткі кресленняпродукції,що замовляласьпо контрактуіз визначеннямобов`язкового дотриманнямцих вимог.Заявлена ТОВ«ТПК ГАММА»країна походженнятовару підтверджується,як заявамипродавця тавиробника товару-компанією «Халлмарксимфоні СДНБНД» пропоходження товару,тобто деклараціямипро походженнятовару,які зробленів інвойсівід 19.05.2023№150323,інвойсі від17.06.2022№JSKF-170622,інвойсі від15.08.2022№JSKF1-050522,інвойсі від31.05.2023№JSKF10-150323, так і сертифікатами про походження товарів № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, № MCCM A902406 від 22.08.2023, які надано останнім. Відповідно до довідок про транспортні витрати №353 від 01.08.2023, №613 від 12.12.2022, №578 від 15.11.2022, №353 від 01.08.2023, наявна інформація, що доставка вантажів згідно інвойсів від 19.05.2023 №150323, від 17.06.2022 №JSKF-170622, від 15.08.2022 №JSKF1-050522, від 31.05.2023 №JSKF10-150323, здійснювалась з Малайзії до Польщі. У відповіді Малайської торгово-промислової палати Малайзії зазначено про підроблення сертифікату про походження товару від 23.05.2023 № МССММ А902245, однак не стверджується про те, що товар вироблено в іншій країні, а також не зазначено про недійсність інвойсів та Контракту №1, на підставі яких товар експортовано з території Малайзії, а висновок щодо підроблення пов`язаний з тим, що сертифікат підписано не вповноваженою особою. Окрім того, у відповіді Малайська торгова палата Малайзії не вказує на підроблення самого офіційного бланку сертифікатів, що в свою чергу може свідчити про вчинення ймовірних протиправних дій саме компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» та/або безпосередньо звільненим працівником - Nor Paridah Hanum Mohd Nor. Враховуючи вищенаведене, наявні документи не містять жодної інформації про те, що ОСОБА_2 особисто як керівник ТОВ «ТПК ГАММА», вчиняла будь-які дії спрямовані на отримання сертифікатів про походження товарів та/або була обізнана щодо обставин їх отримання, тоді як декларування товарів здійснювалось виключно на підставі документів, що були отримані ТОВ «ТПК ГАММА» від продавця товарів та передані ФОП ОСОБА_3 для митного оформлення. Викладене у своїй сукупності свідчить про відсутність в діях ОСОБА_2 складу адміністративних правопорушень, передбачених ст.485 МК, а також правових підстав для притягнення її до адміністративної відповідальності.
У відповідності до ст.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Оскільки до суду надійшло чотири справи про вчинення ОСОБА_2 адміністративних правопорушень, та такі розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), то відповідно до ст.36 КУпАП, справу №461/6354/24, провадження №3/461/2553/24, справу №461/6354/24, провадження №3/461/2555/24, справу №461/6354/24, провадження №3/461/2557/24, справу №461/6354/24, провадження №3/461/2559/24, про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.485 Митного кодексу України, слід об`єднати в одне провадження і об`єднаній справі надати номер справи №461/6354/24, провадження №3/461/2553/24.
В судовому засіданні представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 підтримав подані ним заперечення на протоколи про порушення митних правил, просив закрити провадження у справі на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП.
В судовому засіданні представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_2 наявний склад адміністративних правопорушеньпорушень митних правил, відповідальність за які передбачена ст.485 МК України, та просив визнати її винною і визначити міру стягнення передбачену законодавством.
Заслухавши думку представника митниці та представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Статтею 486 МК Українипередбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.
Згідно з частиною 1статті 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з вимогами ст.489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил підлягає з`ясуванню, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
З аналізу вказаних правових норм, а також статей2,9,11 КУпАПпідставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної та об`єктивної сторони складу правопорушення.
Статтею 485 МК України встановлена відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Отже, об`єктивна сторона правопорушення, відповідальність за яке встановленост.485 МК України, полягає, зокрема, у наданні з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру митному органу документів, що містять неправдиві відомості щодо країни походження товару. Зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння, передбаченогост.485 МК України, обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносини (встановлений законом порядок сплати податків та зборів), тобто декларант або уповноважена ним особа на момент подачі декларації повинен усвідомлювати факт надання документів, що містять неправдиві відомості та умисно бажати, щоб відповідні документи вплинули на розмір митних платежів, які необхідно сплатити за митне оформлення задекларованого ним товару.
Наведене підтверджується також позицією Верховного Суду, викладеною у постанові від 27.01.2022 у справі №725/3788/16-а, згідно якої склад правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, передбачає, з-поміж іншого, те що особа, яка його вчинила, діяла умисно, тобто усвідомлено, цілеспрямовано чинила так, щоб уникнути від сплати митних платежів (у тому числі й сплати їх у меншому розмірі). При цьому зовнішній прояв (винного, протиправного) діяння передбаченого ст.485 МК України обов`язково повинен поєднуватися з умислом суб`єкта його вчинення на посягання на охоронювані законом суспільні відносин (встановлений законом порядок сплати податків та зборів).
Частинами 1 та 7ст.257 МК Українипередбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії. Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цьогоКодексута інших законодавчих актів.
Відповідно доп.5ч.8ст.257МК України,митне оформленнятоварів,транспортних засобівкомерційного призначенняздійснюється митнимиорганами напідставі митноїдекларації,до якоїдекларантом залежновід митнихформальностей,установлених цимКодексом длямитних режимів,та заявленоїмети переміщеннявносяться таківідомості,у томучислі увигляді кодів: відомостіпро товари: а)найменування; б)звичайний торговельнийопис,що даєзмогу ідентифікуватита класифікуватитовар; в)торговельна марката виробниктоварів (занаявності утоваросупровідних такомерційних документах); г) код товару згідно зУКТ ЗЕД; ґ)назва країнипоходження товарів(занаявності); д)опис упаковки(кількість,вид); е)кількість укілограмах (вагабрутто тавага нетто)та іншиходиницях виміру; є)фактурна вартістьтоварів; ж)митна вартістьтоварів таметод їївизначення; з)відомості проуповноважені банкидекларанта; и) статистична вартість товарів;
Як вбачається з матеріалів справи, 21.07.2023, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару, одержувачем/імпортером якого виступало ТОВ «ТПК ГАММА», до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 ), на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи (CMR №CRSU1255070, сертифікат про походження товарів № МССММ А902245 від 23.05.2023 (в якому зазначено, що товари були виготовлені в Малайзії), інвойс від 19.05.2023 №150323) та митну декларацію типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8.
Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Гайки (з чорних металів) з різьбою з внутрішнім діаметром не більш як 12 мм. Країна виробництва MY (Малайзія)», що класифікований за кодом 7318169290 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія), та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 393 297,46 гривень).
Окрім цього, 16.12.2022, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару, одержувачем/імпортером якого виступало ТОВ «ТПК ГАММА», до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці, ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 ) на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи (CMR без номера від 12.12.2022, сертифікат про походження товарів № MCCM A901776 від 04.11.2022 (в якому зазначено, що товари були виготовлені в Малайзії), інвойс від 17.06.2022 №JSKF-170622) та митну декларацію типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0.
Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», що класифікований за кодом 7318158890 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія), та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 518 433,02 гривень).
Також 18.11.2022, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару одержувачем/імпортером якого виступало ТОВ «ТПК ГАММА», до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці, ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 ), на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи (CMR №LGI15653122 від 16.11.2022, сертифікат про походження товарів № MCCM A901673 від 30.09.2022 (в якому зазначено, що товари були виготовлені в Малайзії), інвойс від15.08.2022№JSKF1-050522) та митну декларацію типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9.
Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», що класифікований за кодом 7318158890 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія), та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 559 704,22 гривень).
Окрім цього, 18.08.2023, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару, одержувачем/імпортером яких виступало ТОВ «ТПК ГАММА», до відділу митного оформлення №1 митного поста «Городок» Львівської митниці, ОСОБА_3 (ФОП ОСОБА_3 ), на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів №150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди №1 від 30.12.2022, подано товаросупровідні документи (CMR №CMAU1001496 від 18.08.2023, сертифікат про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023 (в якому зазначено, що товари були виготовлені в Малайзії), інвойс від31.05.2023№JSKF10-150323) та митну декларацію типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0.
Із відомостей граф 31, 33 та 34 митної декларації типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0 вбачається, що до митного контролю та оформлення заявлено товар який являє собою: «Болти (з чорних металів) з різьбою, з шестигранною головкою, з межею міцності на розтягування 800 МПа або більше…», що класифікований за кодом 7318158890 згідно з УКТ ЗЕД, країна виробництва MY (Малайзія), та в графі 47 вказаної митної декларації за товар нараховані та сплачені митні платежі (мито та ПДВ у сумі 383 375,92 гривень).
Листом №TAD/COO/CUSTOMUKRAINE/2-2024 від 25.03.2024 Малайська торгово-промислова палата Малайзії повідомила Державну митну службу України про факт підробки сертифікату про походження товарів №MCCM A902406 від 22.08.2023, оскільки у вказаному сертифікаті зазначено недійсну з січня 2018 року поштову адресу Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, АДРЕСА_2 , тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікат засвідчено менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor, який не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії з 2013 року.
Враховуючи те, що у сертифікаті № MCCM A902406 від 22.08.2023, який подано для здійснення митного оформлення товару за митною декларацією типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, містяться ідентичні дані, що і у сертифікатах про походження товарів № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, а саме одна і та ж поштова адреса Малайської торгово-промислової палати Малайзії (№3335, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490, Kuala Lumpur, тел.03-2095 1792, Fax: 03-2094 0533), крім цього, сертифікати засвідчено одним і тим самим менеджером Nor Paridah Hanum Mohd Nor, митний орган прийшов до висновку, що сертифікати № MCCM A902406 від 22.08.2023, № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, містять однакові ознаки підробки.
Виходячи зі змісту пояснень, наданих особою уповноваженою на декларування товарів ФОП ОСОБА_3 , декларування товарів, випущених у вільний обіг за митними деклараціями типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, здійснювалось на виконання умов Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів № 150621/А1 від 15.06.2021 та додаткової Угоди № 1 від 30.12.2022, укладеного з ТОВ «ТПК ГАММА» в особі генерального директора ОСОБА_2 , і всі документи, що були надані до митного контролю та оформлення, були надані ОСОБА_2 в електронному вигляді електронною поштою.
Таким чином, митний орган вважає, що генеральний директор ТОВ «ТПК ГАММА» (49040, м.Дніпро, вул. Панікахи, 2, код ЄДРПОУ 39070617) ОСОБА_2 вчинила дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, шляхом надання під час митного оформлення товарів за митними деклараціями типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, сертифікатів про походження товарів, які є підробленими та на підставі яких не застосовувалось антидемпінгове мито, що призвело до зменшення сплати митних платежів, однак суддя з такими твердженнями не погоджується, з огляду на наступне.
Суддя вважає, що зазначений лист Малайської торгово-промислової палати Малайзії не є належним доказом факту підробки сертифікатів № MCCM A902406 від 22.08.2023, № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, оскільки не встановлено ким або на підставі якого документу уповноважений орган Малайзії прийшов до висновку про недійсність поштової адреси, зазначеної у сертифікатах, та того, що менеджер Nor Paridah Hanum Mohd Nor не працює в Малайській торгово-промисловій палаті Малайзії з 2013 року.
Також, суддя звертає увагу, що з відкритих джерел інформації, наявних в мережі Інтернет, встановлено, що на території Малайзії функціонує кілька торгово-промислових палат.
Суддею встановлено, що товари, заявлені за МД ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, типу ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, поставлені на виконання умов Контракту від 04.05.2022 №1, який укладено між ТОВ «ТПК ГАММА» в особі генерального директора ОСОБА_2 (покупець) та компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» в особі генерального директора ОСОБА_4 (Малайзія) (продавець).
Відповідно до п.3.7 Контракту №1 продавець зобов`язується протягом 14 днів після відвантаження товару на адресу покупця надіслати експрес-поштою оригінали наступних документів: рахунок-фактуру (3 екземпляри), пакувальний лист (3 екземпляри), сертифікат країни походження, сертифікат якості, коносамент (3 екземпляри), копію експортної декларації, засвідченої печаткою відправника.
Відповідно до п.7.1 Контракту протягом 7 днів з моменту відвантаження товару продавець зобов`язаний сповістити покупця про це та надіслати факсом або електронною поштою копії наступних документів: рахунок-фактуру, пакувальний лист, сертифікат країни походження, сертифікат якості, коносамент, копію експортної декларації.
З огляду на зазначене, компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія) додержано умови, визначені п.3.7 Контракту №1, в частині надання супровідних документів, та всі товаросупровідні документи, в тому числі і сертифікати про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023, № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022 були надіслані на адресу ТОВ «ТПК ГАММА» кур`єрською поштою DHL.
Відомостей про те, що компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія) товаросупровідні документи, в тому числі сертифікати про походження товарів не були передані на адресу ТОВ «ТПК ГАММА» матеріали справи про порушення митних правил не містять.
Окрім того, суддя звертає увагу, що відомості щодо країни походження товару, внесені до митних декларацій типу ІМ40ЕА 23UA209170057986U8, типу ІМ40ДЕ 22UA209170099836U0, типу ІМ40ДЕ 22UA209170091993U9, ІМ40ЕА 23UA209170066126U0, підтверджуються поданими товаросупровідними документами, зокрема, інформацією, яка внесена до інвойсу від 19.05.2023 №150323, інвойсу від 17.06.2022 №JSKF-170622, інвойсу від 15.08.2022 №JSKF1-050522, інвойсу від 31.05.2023 №JSKF10-150323, де продавцем товарів, компанією «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія), зазначено, що COUNTRY OF ORIGIN (країна походження): MALAYSIA.
Також, відповідно до довідок про транспортні витрати №353 від 01.08.2023, №613 від 12.12.2022, №578 від 15.11.2022, №353 від 01.08.2023, наявна інформація, що доставка вантажів згідно інвойсів від 19.05.2023 №150323, від 17.06.2022 №JSKF-170622, від 15.08.2022 №JSKF1-050522, від 31.05.2023 №JSKF10-150323, здійснювалась з Малайзії до Польщі.
З огляду на викладене при декларуванні товарів за вищевказаними митними деклараціями ТОВ «ТПК ГАММА», як декларантом, так і агентом з митного оформлення ОСОБА_3 до гр.31 та в гр.34 митної декларації, внесено відомості щодо країни походження товарів Malaysia, виключно на підставі документів, отриманих від компанії «Халлмарк симфоні СДН БНД» (Малайзія).
Таким чином, у випадку підробки сертифікатів, відповідальність повинна нести саме особа, яка надіслала ОСОБА_2 вказані товаросупровідні документи.
Окрім цього, відповідно до пояснень представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та долучених до них документів, одним із видів діяльності підприємства ТОВ «ТПК ГАММА», яке зареєстроване та здійснює свою діяльність з 28.01.2014, є неспеціалізована оптова торгівля, в тому числі оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього. З метою реалізації діяльності підприємства ТОВ «ТПК ГАММА» укладено ряд контрактів на поставку кріпильних виробів (метизів) з різними виробниками/постачальниками, в тому числі і з малайзійськими виробниками/постачальниками.
У зв`язку з наведеним, враховуючи наявність сталих комерційних зав`язків з малайзійськими компаніями та неодноразове отримання належним чином оформлених товаросупровідних документів, в тому числі сертифікатів походження товарів, логістичне переміщення вантажу, його фактичне документально підтверджене виробництво та відправлення саме в Малайзії, ОСОБА_2 , як керівник ТОВ «ТПК ГАММА», подаючи до митного оформлення сертифікати про походження товарів № MCCM A902406 від 22.08.2023, № МССММ А902245 від 23.05.2023, № MCCM A901776 від 04.11.2022, № MCCM A901673 від 30.09.2022, отримані від компанії «Халлмарк симфоні СДН БНД», була впевнена в їх легітимності та отриманими від сторони експортера у повній відповідності з митними процедурами, які передбачені міжнародними вимогами, що в свою чергу, вказує на відсутність у ОСОБА_2 прямого умислу та спеціальної мети неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
Суддя звертає увагу, що у відповіді Малайської торгово-промислової палати Малайзії зазначено про підроблення сертифікату про походження товару від 23.05.2023 № МССММ А902245, однак не стверджується про те, що товар вироблено в іншій країні, а також не зазначено про недійсність інвойсів та Контракту №1, на підставі яких товар експортовано з території Малайзії, а висновок щодо підроблення пов`язаний з тим, що сертифікат підписано не вповноваженою особою.
Враховуючи вищенаведене, митним органом не доведено, що ОСОБА_2 особисто як керівник ТОВ «ТПК ГАММА», вчиняла будь-які дії спрямовані на отримання сертифікату про походження товару № МССМM А902245 та/або була обізнана щодо обставин його отримання, тоді як декларування товарів здійснювалось виключно на підставі документів, що були отримані ТОВ «ТПК ГАММА» від продавця товарів та передані ФОП ОСОБА_3 для митного оформлення.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповіднодо ст.8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права. НормиКонституціїє нормами прямої дії, а згідно ч.2 ст.62 Основного Закону усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться виключно на її користь, тобто суд може притягнути особу до адміністративної відповідальності лише на тих доказах, які спростовують усі розумні сумніви щодо вини особи. Докази, що викликають такі сумніви, суд має вмотивовано відхилити у своїй постанові.
Конституційний Суд України зауважує, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип «in dubio pro reo», згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов`язок доведення вини особи покладається на державу (абз. 1-3 п. 4 рішення ВП КСУ у справі за конституційним поданням 59 народних депутатів України щодо відповідностіКонституції України(конституційності) ст. 368-2 КК від 26.02.2019 № 1-р/2019.
Зазначене узгоджується і з правовою позицією ЄСПЛ, згідно якої «доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість особи доведено поза розумним сумнівом» (п. 43 рішення від 14.02.2008 у справі «Кобець проти України» (Kobets v. Ukraine), з відсиланням на п. 282 рішення у справі «Авшар проти Туреччини» (Avsar v. Turkey).
Згідно вказаної позиції ЄСПЛ «розумним є сумнів, який ґрунтується на певних обставинах та здоровому глузді, випливає зі справедливого та зваженого розгляду усіх належних та допустимих відомостей, визнаних доказами, або з відсутності таких відомостей і є таким, який змусив би особу втриматися від прийняття рішення у питаннях, що мають для неї найбільш важливе значення».
Стандарт доведення поза розумним сумнівом означає, що сукупність обставин справи, встановлена під час судового розгляду, виключає будь-яке інше розумне пояснення події, яка є предметом судового розгляду, крім того, що інкриміноване правопорушення було вчинене і правопорушник є винним у його вчиненні. Поза розумним сумнівом має бути доведений кожний з елементів, які є важливими для правової кваліфікації діяння. Це питання має бути вирішено на підставі безстороннього та неупередженого аналізу наданих сторонами допустимих доказів, які свідчать за чи проти тієї або іншої версії подій.
Обов`язок всебічного і неупередженого дослідження судом усіх обставин справи у цьому контексті означає, що для того, щоб визнати винуватість доведеною поза розумним сумнівом, версія обвинувачення має пояснювати всі встановлені судом обставини, що мають відношення до події, яка є предметом судового розгляду. Суд не може залишити без уваги ту частину доказів та встановлених на їх підставі обставин лише з тієї причини, що вони суперечать версії обвинувачення. Наявність таких обставин, яким версія обвинувачення не може надати розумного пояснення або які свідчать про можливість іншої версії інкримінованої події, є підставою для розумного сумніву в доведеності вини особи.
Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення була лише більш вірогідною за версію захисту. Необхідно, щоб будь-який обґрунтований сумнів у тій версії події, яку надало обвинувачення, був спростований фактами, встановленими на підставі допустимих доказів, і єдина версія, якою розумна і безстороння людина може пояснити всю сукупність фактів, установлених у суді, є та версія подій, яка дає підстави для визнання особи винною за пред`явленим обвинуваченням.
Згідно із ст.252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Особу може бути визнано винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, в тому числі у сфері митного оформлення і контролю, виключно в разі встановлення в її діянні всіх ознак складу інкримінованого їй адміністративного правопорушення, тобто, за наявності усіх необхідних елементів об`єктивних та суб`єктивних ознак, які характеризують діяння як правопорушення - у сукупності.
Враховуючи наведені вище обставини, приходжу до висновку, що митним органом не надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що ОСОБА_2 вчинила дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, шляхом надання під час митного оформлення товарів сертифікатів про походження товарів, які є підробленими та на підставі яких не застосовувалось антидемпінгове мито, що призвело до зменшення сплати митних платежів.
Щодо покликань представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності щодо пропуску строків накладення адміністративного стягнення, передбачених ст.467 МК України, суддя зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.467 МК України, якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються митними органами або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом.
Згідно відповіді Державної митної служби України на адвокатський запит представника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності адвоката Мальцева В.П., 25.03.2024 листом №TAD/COO/CUSTOMUKRAINE/2-2024 Малайська торгово-промислова палата Малайзії повідомила Державну митну службу України про факт підробки сертифікату про походження товарів №MCCM A902406 від 22.08.2023 (вх. Держмитслужби №8349/12/15 від 25.03.2024).
Таким чином, моментом виявлення правопорушень у вказаній справі є дата отримання митним органом відповіді про факт підробки сертифікату про походження товарів та саме з цього часу рахуються строки накладення адміністративного стягнення у справі про порушення митних правил, у зв`язку з чим, суддя приходить до висновку про необґрунтованість таких покликань сторони захисту.
Відповідно до ст.527 МК України у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов: 1) про проведення додаткової перевірки; 2) про накладення адміністративного стягнення; 3) про закриття провадження у справі.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
У зв`язку з наведеним, провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 слід закрити у зв`язку з відсутністю в її діях складу адміністративних правопорушень, передбачених ст.485 МК України.
Керуючись ст.ст.247, 251, 283-285 КУпАП, ст.ст.257, 458, 459, 485, 487, 527, 528 МК України,-
п о с т а н о в и в:
справу №461/6354/24, провадження №3/461/2553/24, справу №461/6354/24, провадження №3/461/2555/24, справу №461/6354/24, провадження №3/461/2557/24, справу №461/6354/24, провадження №3/461/2559/24, про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст.485 Митного кодексу України, об`єднати в одне провадження і об`єднаній справі надати номер справи №461/6354/24, провадження №3/461/2553/24.
Провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 за ст.485 МК України закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова судді у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова, особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, митним органом, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова набирає чинності після закінчення строку на її оскарження та може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців.
Суддя Кротова О.Б.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2024 |
Оприлюднено | 10.09.2024 |
Номер документу | 121450437 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Кротова О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні