Справа № 296/3696/24
Р І Ш Е Н Н Я
І МЕ НЕ М УК РА ЇН И
09 вересня 2024 року м.Житомир
Корольовський районний суд м.Житомира у складі: головуючого судді Петровської М.В., розглянувши справу за позовом ОСОБА_1 до Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради про захист порушених прав на житло,-
встановив:
ОСОБА_1 звернувся до Корольовського районного суду м.Житомира через систему "Електронний суд" із позовною заявою, відповідно до змісту якої, з урахуванням заяви поданої в порядку усунення недоліків позовної заяви, просить зобов`язати Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради зареєструвати місце проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позовних вимог вказує, що 23.02.2024 звернувся до Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради із заявою про реєстрацію місця проживання, до якої додав: паспорт громадянина України; реєстраційний номер облікової картки платника податків; військовий квиток; договір купівлі-продажу нерухомого майна за адресою АДРЕСА_2 від 19.12.2005. Однак йому було відмовлено в реєстрації місця проживання на підставі пп.1 пункту 87 Постанови КМУ №265 від 07.02.2022 та пп.1, статті 12 Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», оскільки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно містяться відомості про обтяження щодо житла, яке особа декларує або реєструє як місце проживання. Арешт на належне йому нерухоме майно було накладено слідчим прокуратури в межах розслідування кримінальної справи в 2009 році, яка наразі перебуває на розгляді в Богунському районному суді м. Житомира.
Вважає такі дії Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради незаконними, оскільки: п.1 статті 12 Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» забороняє реєстрацію, якщо є будь-яке обтяження на нерухоме майно в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, в той час як відповідно до пп.1 пункту 87 Постанови КМУ №265 від 07.02.2022 така заборона стосується обтяження де є пряма заборона на декларування/реєстрації місця проживання або якщо житло перебуває в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов`язань (у разі відсутності письмової згоди відповідного іпотекодержателя або довірчого власника на декларування/реєстрацію місця проживання); ст.33 Конституції України, ст.2 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», ст.13 Загальної декларації прав людини, ст.12 Міжнародного пакту про громадянські і політичні права, ст.2 Протоколу N 4 до Конвенції про захист прав людини основоположних свобод гарантують людині право вільно обирати місце проживання і мають бути застосовані судом, натомість вищенаведені норми Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні» та Постанови КМУ №265 від 07.02.2022 не відповідають Конституції України, а також міжнародним зобов`язанням.
Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду в справі № 240/6933/24 відмовлено у відкритті провадження у справі за правилами адміністративного судочинства.
Ухвалою суду від 14.05.2024, з метою забезпечення доступу до правосуддя, у справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення сторін за правилами цивільного судочинства.
14.06.2024 на адресу Корольовського районного суду м.Житомира від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позову. В обґрунтування поданого відзиву зазначає, що Управління як Орган реєстрації прийняло рішення про відмову у вчиненні реєстраційної дії на підставі підпункту 1 статті 12 Закону України України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні», а тому діяло у спосіб, передбачений законодавством та у межах наданих повноважень.
Також 14.06.2024 від представника відповідача керівника ОСОБА_2 надійшло клопотання про поновлення строку на подання відзиву, обгрунтоване тим, що ОСОБА_2 з 13.05.2024 по 07.06.2024 перебувала у щорічній відпустці, а інші представники доступу до ЄСІТС не мають.
Вирішуючи вказане клопотання, суд зазначає, що доказів на підтвердження вказаних представником обставин поважності пропуску строку на подання відзиву не подано. Відтак, у відповідності до приписів ст.126 ЦПК України,відзив на позовну заяву залишається судом без розгляду.
Згідно з ч.5ст.268 ЦПК України, датою ухвалення рішення, ухваленого за відсутності учасників справи, є дата складення повного судового рішення.
Перевіривши матеріали справи, усебічно й повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, що мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Встановлено, що 23.02.2024 ОСОБА_1 звернувся до Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради із заявою, в якій просив зареєструвати його місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 . Адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) на дату звернення є: АДРЕСА_3 .
До заяви ОСОБА_1 було додано наступні документи: паспорт громадянина України ІД-картка НОМЕР_1 , виданий 19.05.2017; реєстраційний номер облікової картки платника податків; військовий квиток НОМЕР_2 ; договір купівлі-продажу нерухомого майна, розташованого за адресою: АДРЕСА_2 від 19.12.2005.
У відповідності до службових відміток, які заповнені головним спеціалістом ОСОБА_3 в заяві від 23.02.2024, у реєстрації місця проживання (перебування) за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_1 відмовлено. Підставою відмови визначено: у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно містяться відомості про обтяження щодо житла, яке особа декларує або реєструє як місце проживання (перебування), відповідно до пп.1, пункту 87 Постанови КМУ №265 від 07.02.2022 та пп.1 статті 12 Закону України «Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні».
Згідно ч.1ст.29 Закону України "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні" , рішення, дії чи бездіяльність органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб щодо внесення інформації до реєстру територіальної громади про зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) особи, зняття особи із задекларованого або зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування рішень органів реєстрації, зміну інформації в реєстрі територіальної громади можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Статтею 2 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"визначено, що громадянам України,а такожіноземцям таособам безгромадянства,які назаконних підставахперебувають вУкраїні,гарантуються свободапересування тавільний вибірмісця проживанняна їїтериторії,за виняткомобмежень,які встановленіцим Законом.
Відповідно до частини 6статті 5 Закону України "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні", реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за заявою такої особи, поданою в паперовій формі до органу реєстрації або через центр надання адміністративних послуг, за адресою житла будь-якої форми власності.
Частиною 7 статті 5Закону України"Пронадання публічних(електроннихпублічних)послуг щододекларування тареєстрації місцяпроживання вУкраїні" передбачено, що декларування місця проживання особи за декларацією про місце проживання, поданою такою особою в електронній формі засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - електронна форма) здійснюється виключно:
1) у житлі приватної форми власності, за умови внесення відомостей про це житло до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
2) у гуртожитку, що не належить особі на праві власності, спільної власності (спільної часткової або спільної сумісної власності), за умови надання згоди уповноваженої особи з управління (утримання) гуртожитку, що належить до сфери управління підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності (далі - уповноважена особа житла).
Статтею 9 Закону України "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні"визначено порядок реєстрації місця проживання (перебування) особи.
Так, у разі реєстрації місця проживання (перебування) особи під час особистого відвідування органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) подається заява про реєстрацію місця проживання (перебування) за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України. Реєстрація місця проживання (перебування) особи, зміна її місця проживання (перебування) може бути здійснена за зверненням її законного представника або представника, що діє на підставі довіреності, посвідченої у встановленому законом порядку (далі - представник).
До заяви про реєстрацію місця проживання (перебування) особи додаються: 1) паспортний документ особи або довідка про звернення за захистом в Україні, або документ, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними; 2) свідоцтво про народження - для дітей віком до 14 років; 3) документи, що підтверджують право на проживання (перебування) в житлі, адреса якого реєструється для проживання (перебування) (відомості про житло (документи), що підтверджують право власності на житло, рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житла, визнання за особою права користування житлом, жилим приміщенням, договір найму (піднайму, оренди) або інші документи, визначені Кабінетом Міністрів України); 4) документи, що посвідчують особу законного представника (представника); 5) документи, що підтверджують повноваження особи як законного представника (представника), крім випадків, якщо законними представниками дитини є її батьки чи один із батьків; 6) документ, що підтверджує сплату адміністративного збору; 7) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).
Відповідно до пункту 1частини 1 статті 12 Закону України "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні", орган реєстрації відмовляє у внесенні до реєстру територіальної громади інформації про задеклароване або зареєстроване місце проживання (перебування) особи у разі, якщо у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно містяться відомості про обтяження щодо житла, яке особа декларує або реєструє як місце проживання (перебування).
Підпунктом 1 пункту 87 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування)", затвердженого постанови Кабінету Міністрів України від 07.02.2022 № 256 (Порядок № 256) орган реєстрації відмовляє в декларуванні/реєстрації місця проживання (перебування), знятті із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) у разі, коли: у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно містяться відомості про обтяження щодо житла, яке особа декларує або реєструє як місце проживання (перебування), що стосуються заборони декларування/реєстрації місця проживання (перебування) у такому житлі, або перебування житла в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов`язань (у разі відсутності письмової згоди відповідного іпотекодержателя або довірчого власника на декларування/реєстрацію місця проживання).
Згідно договору купівлі-продажу житлового будинку від 19.12.2005, посвідченого приватним нотаріусом Черпак Галиною Антонівною та зареєстрованого в реєстрі за № 10607, ОСОБА_1 придбано у власність житловий будинок АДРЕСА_1 .
За змістом Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на рухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна (довідка № 376097847 від 26.04.2024), будинок АДРЕСА_1 , який належить на праві власності ОСОБА_1 , обтяжений арештом, який накладено на підставі постанови старшого слідчого ОСОБА_4 про накладення арешту на майно від 04.12.2009.
У відповідності до виписки з ЄДР серії АА № 378947, місцем проживання ОСОБА_1 як фізичної особи-підприємця є адреса: АДРЕСА_1 .
Як вбачається із довідок про реєстрацію місця проживання № 01-14/2355, № 10-14/5642, № 01-14/6026, діти позивача ОСОБА_5 , ОСОБА_6 (свідоцтва про народження НОМЕР_3 , НОМЕР_4 ) та дружина позивача ОСОБА_7 (свідоцтво про шлюб НОМЕР_5 ) зареєстровані за адресою: АДРЕСА_1 .
Таким чином, як встановлено судом, житловий будинок АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності позивачу, та обтяження вказаного будинку у відповідності до пп.1 п.87 Порядку № 256 не стосується заборони декларування/реєстрації місця проживання (перебування) у такому житлі, або перебування житла в іпотеці, довірчій власності як способу забезпечення виконання зобов`язань.
Слід також зазначити, що діти та дружина позивача зареєстровані за адресою: АДРЕСА_1 , та згідно виписки з ЄДР вказана адреса є його (позивача) місцем проживання.
Отже, суд дійшов висновку, що відмова відповідача у реєстрації ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 , враховуючи відсутність заборони декларування/реєстрації місця проживання (перебування) у такому житлі, як це вбачається із дослідженої судом інформаційної довідки, в той час як сам по собі арешт майна не тягне за собою безумовну заборону реєстрації у такому житлі, є протиправною.
Враховуючи наведене, позовні вимоги ОСОБА_1 в частині зобов`язання Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради зареєструвати місце проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 247, 258, 259, 263-265, 352 ЦПК України, суд, -
ухвалив:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_6 ) до Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради (10014, м.Житомир, майдан ім.С.П.Корольова, 4/2, код ЄДРПОУ 40392354) про захист порушених прав на житло, задовольнити.
Зобов`язати Управління ведення реєстру територіальної громади Житомирської міської ради зареєструвати місце проживання ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 .
Рішення суду може бути оскаржене до Житомирського апеляційного суду протягом тридцяти днівз дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст судового рішення складено: 09.09.2024
Суддя М. В. Петровська
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 10.09.2024 |
Номер документу | 121453245 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із житлових відносин, з них |
Цивільне
Корольовський районний суд м. Житомира
Петровська М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні