ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
09.09.2024Справа № 910/8379/24Господарський суд міста Києва у складі судді Курдельчука І.Д. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу №910/8379/24 за позовом Приватного підприємства «Ресурс Буд» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Атмосфера Інжиніринг Сістемз» про стягнення грошових коштів
ОПИСОВА ЧАСТИНА
1. СУТЬ СПОРУ.
1.1. Позивач просить суд стягнути заборгованість за товар поставлений на підставі Договору поставки від 03.01.2023 №РББ-230039. Відповідач заперечень проти позову не надав.
2. ОБСТАВИНИ СПРАВИ.
2.1. 03.01.2023 між ПП «Ресурс Буд», як постачальником, та ТОВ «Атмосфера Інжиніринг Сістемз», як покупцем, було укладено Договір поставки №РББ-230039 (далі Договір) за умовами якого постачальник зобов`язався передати у власність покупця продукцію, а покупець прийняти та своєчасно оплатити продукцію та послуги з поставки продукції (п. 1.1. Договору).
2.2. Предметом продажу є будівельні матеріали в асортименті (п. 1.2. Договору).
2.3. Згідно з п. 1.5. Договору, товар постачається для будівництва об`єкту: «Комплексна забудова території (житлова та громадська, II черга будівництва)» (Стадія «П». 5-й пусковий комплекс) за адресою: м. Київ, Подільський район, вул. Електриків, 21-23, 2З-Б» - Рибальський 11 будинок.
2.4. Згідно з п. 1.4. Договору, загальна сума Договору складається з сумарної вартості усіх видаткових накладних та актів здачі-прийняття робіт (надання послуг), що оформляються сторонами під час дії цього Договору.
2.5. Відповідно до п. п. 3.1., 3.2 Договору, оплата продукції та послуг здійснюється покупцем на умовах 100% попередньої оплати або на умовах відстрочення платежу. У разі продажу та поставки продукції на умовах відстрочення платежу, оплата продукції та послуг здійснюється покупцем протягом 7 семи банківських днів з моменту складання видаткової накладної та акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) постачальником.
2.6. Відповідно до п .п. 4.4., 4.6., 4.7. Договору:
- по факту відвантаження продукції постачальник складає видаткову накладну та надає її на підпис покупцю;
- в разі надання послуг з поставки замовленої продукції постачальник складає акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) та надає його на підпис покупцю;
- перехід права власності на продукцію від постачальника до покупця відбувається після передачі продукції, про що сторони підписують видаткову накладну та/або по товарно-транспортну накладну.
2.7. Відповідно до п. 4.9. Договору сторони дійшли згоди, що одностороння відмова від підписання видаткової накладної, товарно-транспортної накладної, акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) та акту звірки взаємних розрахунків не допускається. У разі не повернення покупцем підписаних видаткової накладної, товарно-транспортної накладної, акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) протягом 3 робочих днів з моменту надіслання, сторони погоджуються, що продукція була отримана покупцем , а послуги щодо поставки були прийняті.
2.8. Строк дії Договору був узгоджений сторонами по 31.12.2023 (п. 8.1. Договору), а в частині виконання зобов`язань до повного виконання сторонами своїх зобов`язань за договором.
2.9. Пунктом 4.11. Договору, сторони узгодили, що у разі укладення Договору про врегулювання відносин електронного документообігу, оформлення та обмін документами по виконанню даного Договору здійснюється на умовах визначених в Договорі про врегулювання відносин електронного документообігу.
2.10. 01.04.2021 між позивачем та відповідачем було укладено Договір №Е-2021/0032 про врегулювання відносин електронного документообігу (далі Договір №Е-2021/0032) за умовами якого сторони домовились, що на виконання умов договору будуть застосовуватися наступні види електронних документів: рахунок-фактура; видаткова накладна; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг); акт звірки взаємних розрахунків.
2.11. Відповідно до п. 2.5. Договору №Е-2021/0032 оригіналом Е-документу вважається електронний примірник документа з обов`язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». Сторони визнають, що КЕП (ЕПЦ) за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) сторони, що склала такий документ.
2.12. Пунктом 2.13. Договору №Е-2021/0032 визначено, що Е-документи вважаються підписаними і набирають чинності з моменту підписання з використання КЕП (ЕПЦ) стороною - одержувачем Е-документу, отриманого від сторони-відправника з нанесеним нею КЕП (ЕПЦ).
2.13. Відповідно до п. 2.15. Договору №Е-2021/0032 у випадку, коли договором не встановлено строків підписання конкретних Е-документів, сторони погодили, що строк підписання таких документів з використанням сторонами КЕП (ЕЦП) становить 3 робочі дні з дати їх надіслання. Якщо сторона-1 направила Е-документи стороні-2, а остання не підписала Е-документи протягом 3 робочих днів з дати їх надіслання відповідною стороною, або ж не відхилила із зауваженнями, на 4 день Е-документи вважаються такими, що прийняті стороною-2 без зауважень.
2.14. Момент одержання Е-документів фіксується програмним забезпеченням шляхом присвоєння Е-документам відповідного статусу, який дозволяє стороні-2 прийняти і підписати Е- документи, або ж відхилити, зазначивши зауваження.
2.15. Відповідно до п. 2.20. Договору №Е-2021/0032 сторони домовилися, що Е-документи, які відправлені, завірені КЕП (НПЦ) мають повну юридичну силу, породжують права та обов`язки для сторін, можуть бути представлені до суду в якості належних доказів та визнаються рівнозначними документами, що складаються на паперовому носієві.
2.16. Договір №Е-2021/0032 діє до 31.12.2021. Якщо жодна із сторін не менше ніж за 30 календарних днів до закінчення строку дії даного договору не повідомить іншу сторону у письмовій формі про небажання продовжувати строк його дії даний договір автоматично продовжує свою дію на один календарний рік та на кожний наступний календарний рік. Кількість таких продовжень строку дії є необмеженою (пункти 4.1. та 4.2. Договору №Е- 2021/0032).
2.17. На виконання умов Договору поставки позивачем був поставлений, а відповідачем прийнятий товар на загальну суму 832 794, 28 грн, що підтверджується наявними в матеріалах справи видатковими накладними та актами здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме: видаткова накладна №РБК-000034 від 13.01.2023 на суму 2 154, 24 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000034 від 13.01.2023 на суму 1 912, 68 грн; видаткова накладна №РБК-000034-2 від 19.01.2023 на суму 13 807,18 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000034-2 від 19.01.2023 на суму 1 912, 68 грн; видаткова накладна №РБК-000034-3 від 21.01.2023 на суму 7 009, 80 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000034-3 від 21.01.2023 на суму 1 912, 68 грн; видаткова накладна №РБК-000034-4 від 24.01.2023 на суму 5 098, 03 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000034-4 від 24.01.2023 на суму 1 912,68 грн; видаткова накладна №РБК-000034-5 від 25.01.2023 на суму 23 790, 82 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000034-5 від 25.01.2023 на суму 3 825, 36 грн; видаткова накладна №РБК-000034-6 від 31.01.2023 на суму 8 496,73 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000034-6 від 31.01.2023 на суму 3 825, 36 грн; видаткова накладна №РБК-000202 від 01.02.2023 на суму 9 527, 32 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБ1-000202 від 01.02.2023 на суму 2 104,20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-2 від 06.02.2023 на суму 31 269, 12 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-2 від 06.02.2023 на суму 4 208, 40 грн; видаткова накладна №РБК-000202-3 від 07.02.2023 на суму 6 351, 54 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-3 від 07.02.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-4 від 08.02.2023 на суму 8 720, 68 грн; акт здачі-прийняття робі та надання послуг №РБК-000202-4 від 08.02.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-5 від 16.02.2023 на суму 10 015,90 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-5 від 16.02.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-6 від 21.02.2023 на суму 12 220, 09 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-6 від 21.02.2023 на суму 4 208, 40 грн; видаткова накладна №РБК-000202-7 від 22.02.2023 на суму 1 715, 62 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-7 від 22.02.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-8 від 23.02.2023 на суму 1 501,16 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-8 від 23.02.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-9 від 27.02.2023 на суму 6 595, 84 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-9 від 27.02.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-10 від 28.02.2023 на суму 1 715, 62 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-10 від 28.02.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-11 від 01.03.2023 на суму 3 216, 78 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-11 від 01.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-12 від 01.03.2023 на суму 11 725, 92 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-12 від 01.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-13 від 02.03.2023 на суму 3 216, 78 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-13 від 02.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000202-14 від 03.03.2023 на суму 3 216, 78 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000202-14 від 03.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000541 від 06.03.2023 на суму 4 463, 99 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541 від 06.03.2023 на суму 4 208,40 грн; видаткова накладна №РБК-000541-2 від 07.03.2023 на суму 3 431, 23 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541-2 від 07.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000541-3 від 07.03.2023 на суму 8 794,44 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541-3 від 07.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000541-4 від 08.03.2023 на суму 3 431, 23 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541-4 від 08.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000541-5 від 08.03.2023 на суму 2 442,90 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541-5 від 08.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000541-6 від 09.03.2023 на суму 2 945, 21 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541-6 від 09.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000541-7 від 10.03.2023 на суму 4 207, 44 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541-7 від 10.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000541-8 від 10.03.2023 на суму 5 862, 96 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000541-8 від 10.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000616 від 13.03.2023 на суму 3 365,95 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000616 від 13.03.2023 на суму 2 104,20 грн; видаткова накладна №РБК-000616-2 від 14.03.2023 на суму 3 365, 95 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000616-2 від 14.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000616-3 від 15.03.2023 на суму 2 524, 46 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000616-3 від 15.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000616-4 від 16.03.2023 на суму 3 155, 58 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000616-4 від 16.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000616-5 від 16.03.2023 на суму 7 817, 28 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000616-5 від 16.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000616-6 від 17.03.2023 на суму 2 524, 46 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000616-6 від 17.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000704 від 20.03.2023 на суму 2 524, 46 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000704 від 20.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000704-2 від 21.03.2023 на суму 5 890, 42 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг РБК-000704-2 від 21.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000704-3 від 22.03.2023 на суму 6 311, 16 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000704-3 від 22.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000704-4 від 23.03.23 р. на суму 6 311, 16 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000704-4 від 23.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000704-5 від 24.03.2023 на суму 4 628, 18 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000704-5 від 24.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000795 від 27.03.2023 на суму 4 207, 44 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000795 від 27.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000795-2 від 28.03.2023 на суму 4 628, 18 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000795-2 від 28.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000795-3 від 29.03.2023 на суму 4 074, 59 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000795-3 від 29.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000795-4 від 30.03.2023 на суму 4 717, 94 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000795-4 від 30.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000795-5 від 31.03.2023 на суму 4 417, 81 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000795-5 від 31.03.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000906 від 03.04.2023 на суму 4 207, 44 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000906 від 03.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-00090б-2 від 04.04.2023 на суму 4 628, 18 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000906-2 від 04.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000906-3 від 05.04.2023 на суму 2 524, 46 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000906-3 від 05.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000906-4 від 06.04.2023 на суму 4 628, 18 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-000906-4 від 06.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-000906-5 від 07.04.2023 на суму 3 576, 32 грн; акт здач і-прийняття робіт надання послуг №РБК-000906-5 від 07.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001004 від 10.04.2023 на суму 4 207, 44 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001004 від 10.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001004-2 від 11.04.2023 на суму 4 207, 44 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001004-2 від 11.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001004-3 від 12.04.2023 на суму 3 365, 95 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001004-3 від 12.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001004-4 від 13.04.2023 на суму 4 207, 44 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001004-4 від 13.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001004-5 від 14.04.2023 на суму 2 945, 21 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001004-5 від 14.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001103 від 18.04.2023 на суму 2 945, 21 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001103 від 18.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001103-2 від 19.04.2023 на суму 2 524, 46 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001103-2 від 19.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001103-3 від 20.04.2023 на суму 2 524, 46 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001103-3 від 20.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001103-4 від 21.04.2023 на суму 2 103, 72 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001103-4 від 21.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001191 від 25.04.2023 на суму 2 524, 46 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001191 від 25.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001191-2 від 26.04.2023 на суму 2945, 21 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001191-2 від 26.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001191-3 від 27.04.2023 на суму 3 576, 32 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001191-3 від 27.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-001191-4 від 28.04.2023 на суму 3 365,95 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001191-4 від 28.04.2023 на суму 2 104, 20 грн; видаткова накладна №РБК-ООІЗІЗ від 01.05.2023 на суму 2 315,40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001313 від 01.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001313-2 від 02.05.2023 на суму 3 704, 64 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001313-2 від 02.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001313-3 від 03.05.2023 на суму 3 241, 56 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001313-3 від 03.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001313-4 від 04.05.2023 на суму 4 630, 80 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001313-4 від 04.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001313-5 від 05.05.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001313-5 від 05.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001562 від 15.05.2023 на суму 2 778, 48 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001562 від 15.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001562-2 від 16.05.2023 на суму 3 010, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001562-2 від 16.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001562-3 від 17.05.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001562-3 від 17.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001562-4 від 18.05.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001562-4 від 18.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001562-5 від 19.05.2023 на суму 2 546, 94 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001562-5 від 19.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001695 від 22.05.2023 на суму 3 010, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001695 від 22.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001695-2 від 23.05.2023 на суму 3 010, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001695-2 від 23.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001695-3 від 24.05.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001695-3 від 24.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001695-4 від 25.05.2023 на суму 3 010, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001695-4 від 25.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001695-5 від 26.05.2023 на суму 2 315,40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001695-5 від 26.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001840 від 29.05.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001840 від 29.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001840-2 від 30.05.2023 на суму 2 315,40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001840-2 від 30.05.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001840-3 від 31.05.2023 на суму 6 006, 78 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001840-3 від 31.05.2023 на суму 3 108,00 грн; видаткова накладна №РБК-001840-4 від 01.06.2023 на суму 6 534, 12 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001840-4 від 01.06.2023 на суму 3 108, 00 грн; видаткова накладна №РБК-001840-5 від 02.06.2023 на суму 4 952, 10 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-001840-5 від 02.06.2023 на суму 3 108, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002087 від 12.06.2023 на суму 4 816, 96 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002087 від 12.06.2023 на суму 3 108,00 грн; видаткова накладна №РБК-002087-2 від 13.06.2023 на суму 2 636, 70 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002087-2 від 13.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002087-3 від 13.06.2023 на суму 1 389, 24 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002087-3 від 13.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002087-4 від 14.06.2023 на суму 1 389, 24 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002087-4 від 14.06.2023 на суму 1 554.00 грн; видаткова накладна №РБК-002087-5 від 15.06.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002087-5 від 15.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002087-6 від 15.06.2023 на суму 3 691, 38 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002087-6 від 15.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002087-7 від 16.06.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002087-7 від 16.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250 від 19.06.2023 на суму 4 746, 06 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002250 від 19.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250-2 від 19.06.2023 на суму 2 315,40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002250-2 від 19.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250-3 від 20.06.2023 на суму 6 174,06 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002250-3 від 20.06.2023 на суму 3 108, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250-4 від 21.06.2023 на суму 3 010, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002250-4 від 21.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250-5 від 22.06.2023 на суму 3 010, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002250-5 від 22.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250-6 від 23.06.2023 на суму 3 427, 72 грн; акт здачі-прийняття робіт падання послуг №РБК-002250-6 від 23.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250-7 від 23.06.2023 на суму 2 315, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002250-7 від 23.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002250-8 від 24.06.2023 на суму 3 164, 04 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002250-8 від 24.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002436 від 26.06.2023 на суму 3 010, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002436 від 26.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002436-2 від 27.06.2023 на суму 6 875, 82 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002436-2 від 27.06.2023 на суму 3 108, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002436-3 від 28.06.2023 на суму 3 473, 10 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002436-3 від 28.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002436-4 від 29.06.2023 на суму 3 473, 10 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002436-4 від 29.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002436-5 від 30.06.2023 на суму 3 936, 18 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002436-5 від 30.06.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002436-6 від 30.06.2023 на суму 3 427, 72 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002436-6 від 30.06.2023 на суму 1 534, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002581 від 03.07.2023 на суму 4 630, 80 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002581 від 03.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002581-2 від 04.07.2023 на суму 5 093, 88 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002581-2 від 04.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002581-3 від 05.07.2023 на суму 5 556, 96 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002581-3 від 05.07.2023 на суму 1554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002581-4 від 06.07.2023 на суму 4 630, 80 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002581-4 від 06.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002581-5 від 06.07.2023 на суму 1 582, 02 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002581-5 від 06.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002581-6 від 07.07.2023 на суму 5 093, 88 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002581-б від 07.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002755 від 10.07.2023 на суму 2 940, 60 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002755 від 10.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002755-2 від 11.07.2023 на суму 4 976, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002755-2 від 11.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002755-3 від 12.07.2023, на суму 5 655,00 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002755-3 від 12.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002755-4 від 13.07.2023 на суму 9 726, 60 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002755-4 від 13.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002755-5 від 14.07.2023 на суму 6 786, 00 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002755-5 від 14.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002931 від 17.07.2023 на суму 6 786, 00 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг№РБК-002931 від 17.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002931-2 від 18.07.2023 на суму 6 107, 40 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002931-2 від 18.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002931 -3 від 19.07.2023 на суму 9 726, 60 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002931-3 від 19.07.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-002931-4 від 20.07.2023 на суму 9 048, 00 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-002931-4 від 20.07.2023 на суму1 554, 00 грн, видаткова накладна №РБК-003867 від 26.08.2023 на суму 1 357, 20 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-003867 від 26.08.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-003972 від 30.08.2023 на суму 10 308, 00 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг№РБК-003972 від 30.08.2023 на суму 1 554, 00 грн; видаткова накладна №РБК-004063 від 04.09.2023 на суму 18 039, 00 грн; акт здачі-прийняття робіт надання послуг №РБК-004063 від 04.09.2023 на суму 1 554, 00 грн. Накладні підписані уповноваженими представниками сторін та скріплені печатками підприємств.
2.18. Позивач зазначає, що відповідач частково розрахувався за поставлений товар на суму 447 837, 75 грн, що підтверджується платіжними інструкціями №296 від 27.02.2023 на суму 154 167, 99 грн; №468 від 07.04.2023 на суму 32 566,97 грн; №467 від 07.04.2023 на суму 36 186,38 грн; №466 від 07.04.2023 на суму 35 378,89 грн; №564 від 21.04.2023 на суму 30 085, 60 грн; №682 від 16.05.2023 на суму 18 514, 66 грн; №673 від 16.05.2023 на суму 20 828, 75 грн; №727 від 22.05.2023 на суму 23 977, 80 грн; №788 від 25.05.2023 на суму 20 736, 24 грн; №872 від 02.06.2023 на суму 21 430, 86 грн; №911 від 09.06.2023 на суму 34 555, 80 грн; №1009 від 23.06.2023 на суму 30 986, 32 грн; №1168 від 18.07.2023 на суму 35 912, 34 грн; №1167 від 18.07.2023 на суму 35 073, 94 грн; №1166 від 18.07.2023 на суму 42 148, 72 грн; №262 від 23.10.2023 на суму 29 454,48 грн.
2.19. Станом на 30.09.2023, між сторонами було підписано акт звіряння взаємних розрахунків по Договору відповідно до якого сторони погодили суму заборгованості у розмірі 260 243, 02 грн. Оскільки після підписання вказаного акту, відповідачем було сплачено 29 454,48 грн згідно з платіжної інструкції №262 від 23.10.2023 сума заборгованості становить 230 788, 54 грн. Таким чином, згідно з розрахунком позивача, розмір простроченої заборгованості становить 230 788, 54 грн (260 243, 02-29 454,48).
3. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ПОЗИВАЧА. ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ ПОЗИВАЧА.
3.1. Предметом позову є стягнення з відповідача основного боргу в розмірі 230 788, 54 грн, 115 394, 27 грн штрафу, 10 592, 29 грн інфляційних втрат, 5 529, 44 грн 3% річних.
3.2. Юридичними підставами позову є статті 509, 525, 526, 530, 625, 655, 692, 712 ЦК України.
3.3. Фактичними підставами позову є бездіяльність відповідача щодо виконання своїх зобов`язань за Договором в частині оплати поставленого товару.
4. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЇ ВІДПОВІДАЧА. ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ ВІДПОВІДАЧА.
4.1. Відповідач відзив на позов не подав.
4.2. 05.09.2024 до суду від відповідача надійшла заява, в якій він повідомив про сплату 19.08.2024 основного боргу.
5. ІНШІ ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ.
5.1. Ухвалою Господарського суду міста Києва від 09.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними матеріалами справи.
МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА
6. ПЕРЕЛІК ОБСТАВИН, ЯКІ Є ПРЕДМЕТОМ ДОКАЗУВАННЯ У СПРАВІ.
6.1. З урахуванням предмету позовних вимог, їх юридичних та фактичних підстав, суд визначає, що перелік обставин, які є предметом доказування у справі, становлять обставини, від яких залежить відповідь на такі ключові питання:
- Чи порушені відповідачем умови Договору? Якщо так, то чи є це підставою для застосування способів захисту права обраних позивачем?
- Чи правильно виконані розрахунки штрафу, інфляційних втрат та 3% річних?
- Чи підтверджені та доведені документально витрати, пов`язані з оплатою правової допомоги? Якщо так, то в якому розмірі?
6.2. У відповідності до статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Відповідно позивач має довести наявність обставин, що дають ствердну відповідь на ключові питання, а відповідач негативну.
7. ВИСНОВОК СУДУ ПРО ПОРУШЕННЯ ВІДПОВІДАЧЕМ УМОВ ДОГОВОРУ.
7.1 Позивач стверджує, що відповідачем були порушені умови Договору в частині оплати вартості поставленого товару в розмірі 230 788, 54 грн.
7.2. Суд погоджується з цим твердженням з огляду на наступне.
7.3. У відповідності до статті 265 ГК України, за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) у зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму. До відносин поставки, не врегульованих цим Кодексом, застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України про договір купівлі-продажу.
7.4. У відповідності до статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами. Згідно статей 525, 526 ЦК України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
7.5. Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (частина перша статті 530 ЦК України).
7.6. Умовами пункту 3.1. та 3.2 Договору визначено, що оплата продукції та послуг здійснюються покупцем на умовах 100% попередньої оплати або на умовах відстрочення платежу. У разі продажу га поставки продукції на умовах відстрочення платежу, оплата продукції та послуг здійснюється покупцем протягом 7 (семи) банківських днів з моменту складання видаткової накладної та акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) постачальником.
7.7. З наявних у матеріалах справи видаткових накладних вбачається, що позивачем був поставлений, а відповідачем прийнятий, але не оплачений у повному обсязі товар. Внаслідок цього у відповідача станом на 30.09.2023 утворилась заборгованість у розмірі 230 788, 54 грн.
7.8. Всупереч вимог статті 13 та статті 74 ГПК України (судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін; кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень) відповідач доказів на спростування викладених обставин не надав.
7.9. Навпаки з матеріалів справи вбачається, що після подання позивачем позовної заяви відповідачем було частково сплачено борг у сумі 230 788, 53 грн. Це підтверджується платіжною інструкцією №488 від 19.08.2024 на суму 166 484, 10 грн та №489 від 19.08.2024 на суму 64 304, 43 грн.
7.10. У відповідності до пункту 2 частини першої статті 231 ГПК України господарський суд закриває провадження у справі, якщо відсутній предмет спору. Таким чином, оскільки між сторонами відсутній предмет спору в частині позовних вимог про стягнення основного боргу в сумі 230 788, 53 грн, суд вважає за необхідне закрити провадження у справі в цій частині вимог.
7.11. В решті суд приходить до висновку про наявність у справі достатніх правових підстав для часткового задоволення позовних вимог у частині стягнення з відповідача на користь позивача основного боргу за Договором у розмірі 0,01 грн.
8. ВИСНОВОК СУДУ ПРО ОБҐРУНТОВАНІСТЬ ВИМОГ ПРО НАРАХУВАННЯ ШТРАФУ, ІНФЛЯЦІЙНИХ ВТРАТ ТА 3% РІЧНИХ.
8.1. Штраф за порушення строку виконання грошового зобов`язання встановлений пунктом 6.5. Договору. Згідно з ним у випадку прострочення оплати поставленої продукції та надання послуг з поставки продукції відповідно до умов Договору, покупець сплачує штраф постачальнику у розмірі 50% від вартості неоплаченої продукції та наданих послуг з поставки продукції.
8.2. Учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором (частини перша статті 216 ГК України).
8.3. Встановлені вище обставини, а саме наявність прострочення виконання відповідачем грошового зобов`язання свідчить про наявність правових та фактичних підстав для стягнення з відповідача штрафу у розмірі 115 394, 27 грн.
8.4. Перевіркою зробленого позивачем розрахунку штрафу судом встановлено, що такий розрахунок виконано арифметично правильно (230 788, 54*0,5), а тому, до стягнення підлягає штраф у заявленому розмірі.
8.5. На підставі викладеного позовні вимоги про стягнення штрафу в розмірі 115 394, 27 грн підлягають задоволенню повністю.
8.6. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом (ч.2 ст.625 ЦК України).
8.7. Встановлені вище обставини, а саме наявність прострочення виконання відповідачем грошового зобов`язання свідчить про наявність правових та фактичних підстав для стягнення з відповідача 3% річних за період з 14.09.2023 по 01.07.2024 та інфляційних втрат за період з вересня 2023 року по травень 2024 року.
8.8. Перевіркою зробленого позивачем розрахунку 3% річних та інфляційних втрат судом встановлено правильне нарахування 3% річних у сумі 5 529, 44 грн та інфляційних втрат у розмірі 10 592, 29 грн.
8.9. На підставі викладеного позовні вимоги про стягнення 3% річних та інфляційних втрат є законними, обґрунтованими і тому підлягають задоволенню повністю.
9. ВИСНОВОК СУДУ ПРО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ТА ДОВЕДЕННЯ ВИТРАТ НА ПРАВОВУ ДОПОМОГУ ТА ЇХ РОЗМІР. СУДОВИЙ ЗБІР.
9.1. Позивач зазначає, що ним були понесені витрати на правову допомогу в розмірі 10 500,00 грн, що відповідає попередньому (орієнтовному) розрахунку суми судових витрат.
9.2. Суд погоджується з цим твердженням з огляду на наступне.
9.3. Статтею 123 ГПК України встановлено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать, зокрема, витрати на професійну правничу допомогу.
9.4. Відповідно до частин 1, 2 статті 126 ГПК України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.
9.5. Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.
9.6. Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги (частина 3 статті 126 ГПК України).
9.7. Разом із тим, розмір судових витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду, за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву (частина 8 статті 129 ГПК України).
9.8. Склад та розмір витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі. Зазначені витрати мають бути документально підтверджені та доведені. Відсутність документального підтвердження витрат на правову допомогу, а також розрахунку таких витрат є підставою для відмови у задоволенні вимог про відшкодування таких витрат (аналогічний правовий висновок викладено в постанові Великої Палати Верховного Суду від 27.06.2018 у справі №826/1216/16).
9.9. Так в якості доказів, що підтверджують надання правової допомоги до матеріалів справи додано: договір №01/07 про надання правничої (правової) допомоги від 01.07.2024, укладений між АБ «Гончар та партнери» та ПП «Ресурс Буд»; рахунок на оплату №38 від 04.07.2024; платіжну інструкцію №8075 від 04.07.2024 на суму 10 500, 00 грн з призначенням платежу «юридичні послуги зг.Договору №01/07 від 01.07.2024»; акт наданих послуг №38 від 04.07.2024 на суму 10 500, 00 грн; детальний опис робіт (наданих послуг) по Договору №01/07 про надання правничої (правової) допомоги від 01.07.2024 на суму 10 500, 00 грн; ордер на надання правничої допомоги серії АІ №1648717 від 03.07.2024.
9.10. Суд зазначає, що склад та розмір витрат, пов`язаних з оплатою правової допомоги, входить до предмета доказування у справі. При визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.
9.11. Визначаючи розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації гонорару адвоката іншою стороною, суди мають виходити з встановленого у самому договорі розміру та/або порядку обчислення таких витрат, що узгоджується з приписами статті 30 Закону України "Про адвокатуру і адвокатську діяльність" (постанова Верховного Суду від 07.09.2020 у справі №910/4201/19).
9.12. Суд зазначає, що розмір винагороди за надання професійної правничої допомоги визначений у пункті .1 Договору у вигляді погодинної оплати. Вартість 1 години правничої допомоги становить 1 500, 00 грн. Відповідно до п. 3.2. Договору сторони домовились, що вартість правничої допомоги передбаченої підпунктами 1.2.1-1.2.3. пункту 1.2. Договору становить:
- вивчення матеріалів (договорів, первинну бухгалтерську документацію та інші документи) на підставі яких у ТОВ «Атмосфера інжиніринг системз» виникла заборгованість по Договору поставки №РББ-230039 від 03.01.2023 - 2 години, вартість 3 000, 00 грн без ПДВ;
- надання консультацій клієнту та рекомендації щодо правової позиції - 1 година робіт вартість 1 500, 00 грн без ПДВ;
- підготовка позовної заяви про стягнення боргу з ТОВ «Атмосфера інжиніринг сістемз», розрахунок штрафу, інфляційних збитків, 3% річних та подача документів з додатками до суду - 4 години робіт, вартість 6 000, 00 грн без ПДВ.
9.13. Досліджуючи надані позивачем докази на підтвердження витрат на професійну правничу допомогу, суд вважає, що наданих доказів достатньо для встановлення факту надання АБ «Гончар та партнери» професійної правничої допомоги позивачеві у справі №910/8379/24.
9.14. За висновками суду, заявлений позивачем розмір витрат на професійну правничу допомогу відповідає критерію розумності їхнього розміру, є співмірним із складністю справи, обсягом виконаних адвокатом робіт (наданих послуг), підтверджується відповідними доказами. Клопотань від відповідача щодо зменшення розміру судових витрат на професійну правничу допомогу до суду не надходило.
9.15. При цьому суд зазначає, що витрати на надану професійну правничу допомогу у разі підтвердження обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості підлягають розподілу за результатами розгляду справи незалежно від того, чи їх уже фактично сплачено стороною/третьою особою чи тільки має бути сплачено (пункт 1 частини другої статті 126 ГПК України). Аналогічна правова позиція викладена у постанові Об`єднаної палати Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 03.10.2019 у справі №922/445/19.
9.16. Відповідно до ч. 9 ст. 129 ГПК України у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони, суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
9.17. Враховуючи вищевикладене, з огляду на те, що спір у справі виник внаслідок неправильних дій відповідача, оскільки у випадку своєчасної сплати суми боргу, у позивача відсутні були б підстави для звернення з позовом до суду та звернення до адвоката за отриманням правової допомоги, суд дійшов висновку, що понесені позивачем витрати на правову допомогу підлягають відшкодуванню з відповідача в розмірі 10 500,00 грн.
9.18. На підставі ч. 9 ст. 129 ГПК України, сплачений судовий збір у розмірі 5 434, 57 грн покладається на відповідача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 124, 129-1 Конституції України, статтями 1, 4, 13, 73, 74, 76-79, 86, 123, 129, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Провадження у справі 910/8379/24 в частині стягнення основного боргу в сумі 230 788, 53 грн закрити.
2. Позов задовольнити повністю.
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Атмосфера Інжиніринг Сістемз» (01010, місто Київ, провулок Хрестовий, будинок 6, код ЄДРПОУ 42828431) на користь Приватного підприємства «Ресурс Буд» (03083, місто Київ, вулиця Пирогівський шлях, будинок 34, код ЄДРПОУ 36506383) 0,01 грн основного боргу, 115 394, 27 грн штрафу, 10 592, 29 грн інфляційних втрат, 5 529, 44 грн 3% річних, 5 434, 57 грн судового збору та 10 500, 00 грн витрат на правничу допомогу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Північного апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 09.09.2024.
Суддя Ігор Курдельчук
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 10.09.2024 |
Номер документу | 121463611 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Курдельчук І.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні