ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
20 серпня 2024 року м. Черкаси справа № 925/1116/23
Вх.суду № 11217/24 від 15.07.2024
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Хабазні Ю.А., із секретарем судового засідання Миколенко А.С.,
у судове засідання не з`явились: ліквідатор банкрута, представники від Управління Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області, Державної податкової служби України у особі її філії, Головного управління ДПС у Черкаській області, Сагунівської сільської ради, Виконавчого комітету Сагунівської сільської ради,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Черкаси у приміщенні суду заяву від 12.07.2024
заявника, Управління Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області,
про зміну способу та порядку виконання ухвали суду від 02.04.2024
у справі за заявою
ініціюючого кредитора, Державної податкової служби України у особі її філії, Головного управління ДПС у Черкаській області,
до боржника, Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрохімтрейд Україна-2019",
про банкрутство юридичної особи
УСТАНОВИВ:
1. Управлінням Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області подано заяву від 12.07.2024 з вимогою: змінити спосіб та порядок виконання рішення (ухвали) суду від 02.04.2024 у справі №925/1116/23, а саме на "стягнути з Сагунівської сільської ради (ідентифікаційний код 26324415) за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Сагунівської сільської ради (ідентифікаційний код 04408815)"
2. Заява обгрунтована тим,
що постановленою у цій справі ухвалою суду від 02.04.2024 стягнуто з Сагунівської сільської ради в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію штраф у розмірі 3 028,00 грн.;
що Сагунівська сільська рада не обслуговується та не має рахунків в органах Казначейства, тому єдиним можливим способом виконати вказане вище судове рішення за допомогою безспірного списання коштів органами Казначейства, це змінити спосіб та порядок виконання ухвали;
що повноваження Сагунівської сільської ради розподілені між двома головними розпорядниками бюджетних коштів: Виконавчим комітетом Сагунівської сільської ради та Фінансовим відділом Сагунівської сільської ради, які відповідальні за конкретний визначений напрямок діяльності Сагунівської сільської ради та мають відкриті рахунки в органах Казначейства;
що на запит Управління про визначення розпорядника бюджетних коштів, який буде відповідальнм за виконання ухвали суду від 02.04.2024 у цій справі в частині стягнення з Сагунівської сільської ради штрафу у розмірі 3028,00 грн., Сагунівська сільська рада повідомила, що таким розпорядником буде визначений Виконавчий комітет Сагунівської сільської ради.
3. Учасники провадження у справі про банкрутство боржника, які не прибули у судове засідання були належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи, однак участі своїх повноважних представників у судовому засіданні не забезпечили, про причини неявки до суду не повідомили.
Явка учасників справи обов`язковою не визнавалась.
Відповідно до ч.1 ст.202 ГПК України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, повідомленого належним чином про дату, час і місце судового засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, у зв`язку з чим суд розглянув справу за наявними в ній матеріалами без участі учасників справи, які не з`явились.
4. При вирішенні поданої на розгляд заяви судом застосовуються положення Кодексу України з процедур банкрутства.
Відповідно до ст.233 ГПК України у судовому засіданні приєднано до матеріалів справи вступну та резолютивну частини судового рішення.
5. Дослідивши наявні у справі докази суд установив наступні обставини.
19.09.2023 ухвалою суду відкрито провадження у справі про банкрутство боржника.
28.12.2023 постановою суду боржника визнано банкрутом.
02.04.2024 ухвалою суду з Сагунівської сільської ради стягнуто в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штраф у розмірі 3028,00 грн. за невиконання ухвали суду від 11.03.2024 (щодо надання відомостей про зареєстроване місце проживання (перебування) ОСОБА_1 ) без поважних на те причин.
09.04.2024 на виконання вказаного вище судового рішення видано наказ суду.
Згідно з тимчасовим розписом бюджету Сагунівської сільської територіальної громади на 2024 рік (на 9 місяців) визначені два головні розпорядники бюджетних коштів Сагунівської сільської територіальної громади: Виконавчий комітет Сагунівської сільської ради та Фінансовий відділ Сагунівської сільської ради (а.с.18-23 т.3).
10.07.2024 на запит заявника листом за вих.№45/08-04 Виконавчий комітет Сагунвської сільської ради повідомив, що розпорядником бюджетних коштів, який буде визначений відповідальним за виконання наказу суду від 09.07.2024 у справі №925/1116/23 визначено Виконавчий комітет Сагунівської сільської ради.
6. При вирішенні спору судом застосовано наступні норми законодавства.
Відповідно до ст.129№ Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Відповідно до Господарського процесуального кодексу України:
ч.1 і 2 ст.18. Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом;
ч.1 ст.327. Виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції (...);
Згідно з Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 №45):
п.2. (…) безспірне списання - операції з коштами державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами (далі - органи Казначейства) рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів;
п.3. Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій);
підп.3 п.9. Орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.
Відповідно до п.3 ч.2, ч.4, п.3 ч.5 ст.22 Бюджетного кодексу України головними розпорядниками бюджетних коштів можуть бути виключно: за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети, - місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників. Головні розпорядники коштів місцевих бюджетів визначаються рішенням про місцевий бюджет відповідно до пунктів 2 і 3 частини другої цієї статті. Головний розпорядник бюджетних коштів отримує бюджетні призначення шляхом їх затвердження у законі про Державний бюджет України (рішенні про місцевий бюджет); приймає рішення щодо делегування повноважень на виконання бюджетної програми розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та/або одержувачами бюджетних коштів, розподіляє та доводить до них у встановленому порядку обсяги бюджетних асигнувань; здійснює управління бюджетними коштами у межах встановлених йому бюджетних повноважень, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі.
Згідно з п.18 і 47 ст.2 Бюджетного кодексу України головні розпорядники бюджетних коштів - бюджетні установи в особі їх керівників, які відповідно до статті 22 цього Кодексу отримують повноваження шляхом встановлення бюджетних призначень; розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань (…);
Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування" в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ст.1, ч.1 ст.51 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (...) виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами. Виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень (...)
7. Аналізуючи установлені обставини справи та норми чинного законодавства суд прийшов до висновку про необхідність задовольнити заяву та встановити порядок виконання рішення суду.
Відповідно до пункту 7.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012 №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, щодо фізичної особи (громадянина) - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Поняття "спосіб" і "порядок" виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем. Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленого статтею 16 Цивільного кодексу України.
Отже, під зміною способу виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб. Зокрема, зміна способу виконання рішення можлива шляхом видозмінення зазначеної у рішенні форми виконання (грошової чи майнової), тобто за відсутності у боржника присудженого позивачеві майна в натурі або грошових коштів, достатніх для покриття заборгованості.
Зміна способу та порядку виконання рішення суду, здійснена судом у порядку, визначеному статті 331 Господарського процесуального кодексу України, не є прийняттям нового рішення, яке підлягає окремому виконанню, але означає прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання. Така ухвала суду є допоміжним процесуальним актом реагування суду на перешкоди, які унеможливлюють або ускладнюють виконання судового рішення та спрямована на забезпечення повного виконання рішення суду і відповідного судового наказу.
Подібна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 01.12.2021 у справі №905/3250/16.
Рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій) (пункт 3 Порядку).
Згідно з підпунктом 1 пункту 9 Порядку, орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли, зокрема, виконавчий документ не підлягає виконанню органом Казначейства.
Сагунівська сільська рада не є головним розпорядником коштів місцевого бюджету Сагунівської сільської територіальної громади.
Обставиною, яка істотно ускладнює виконання судового рішення є відсутність у Сагунівської сільської ради рахунків в органах Казначейства.
15.01.2024 Виконавчий комітет Сагунівської сільської ради прийняв рішення №378 (із змінами, внесеними рішенням від 18.03.2024 №401) "Про порядок фінансування видатків з місцевого бюджету до затвердження розпису бюджету Сагунівської сільської територіальної громади на 2024 рік" на 9 місяців, яким визначив Виконавчий комітет Сагунівської сільської ради та Фінансовий відділ Сагунівської сільської ради головними розпорядниками коштів місцевого бюджету (а.с.18 т.3)
Листом від 10.07.2024 №45/08-04 Виконавчий комітет Сагунівської сільської ради повідомив, що розпорядником, відповідальним за виконання наказу суду від 09.04.2024 у справі №925/1116/23 визначено Виконавчий комітет Сагунівської сільської ради (а.с.25 т.3)
Виконання рішення (ухвали) суду у цій справі за рахунок коштів місцевого бюджету за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Сагунівської сільської ради відповідатиме вимогам Бюджетного кодексу України та Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845, не матиме наслідком заміну відповідача чи боржника за наказом господарського суду та є порядком виконання рішення (ухвали ) суду.
Отже, суд дійшов висновку про необхідність встановити порядок виконання ухвали Господарського суду Черкаської області від 02.04.2024 у справі №925/1116/23 та виданого на її виконання наказу суду від 09.04.2023, шляхом стягнення із Сагунівської сільської ради за рахунок коштів місцевого бюджету Сагунівської сільської територіальної громади за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Сагунівської сільської ради в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України штраф у розмірі 3028,00 грн.
Керуючись ст.234, 235, 331 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву Управління Державної казначейської служби України у м.Черкасах Черкаської області від 12.07.2024 задовольнити.
Встановити наступний порядок виконання ухвали Господарського суду Черкаської області від 02.04.2023 у справі №925/1116/23 та виданого на його виконання наказу суду від 09.04.2023:
стягнути з Сагунівської сільської ради за рахунок коштів місцевого бюджету Сагунівської сільської територіальної громади за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Сагунівської сільської ради (19644, Черкаська область, Черкаський район, с.Сагунівка, вул.Лесі Українки,77/4, ідентифікаційний код 04408815) в дохід державного бюджету через Державну судову адміністрацію України (ідентифікаційний код 26255795; вул.Липська, буд.18/5, м.Київ, 01601; реквізити рахунка для зарахування коштів до Державного бюджету України: отримувач коштів: ГУК у м.Києві/Печерс.р-н/21081100; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача: UA118999980313090106000026007; код класифікації доходів бюджету: 21081100 штраф у розмірі 3 028,00 грн. (три тисячі двадцять вісім гривень).
Ухвала суду набрала законної сили 02.09.2024. Ухвала суду може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та у строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.
Повне судове рішення складено і підписано 02.09.2024.
Направити цю ухвалу заявнику, арбітражному керуючому Титаренку Є.І., членам комітету кредиторів (1), Сагунівській сільській раді, Виконавчому комітету Сагунівської сільської ради.
Суддя Ю.А. Хабазня
Я-4
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 20.08.2024 |
Оприлюднено | 10.09.2024 |
Номер документу | 121464528 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Хабазня Ю.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні