Справа №461/6921/24
Провадження №3/461/2725/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 вересня 2024 року м. Львів
Суддя Галицького районного суду м. Львова Кітов О.В., з участю представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця Миколаївської області, в період з 21.09.2022 по 29.09.2022 директора ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» (нова назва: ТОВ «БІРІНШІ» код ЄДРПОУ 39940466), проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 від 15.06.2022, виданий органом 4640, індивідуальний податковий номер НОМЕР_2 ,
за ст.485 Митного Кодексу України, -
в с т а н о в и в:
В період з 27.09.2022 по 29.09.2022 ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» (54039, Миколаївська обл., м. Миколаїв, Центральний р-н, вул. Шевченка, 59А, код ЄДРПОУ 39940466 - юридична адреса на момент здійснення митного оформлення); нова назва ТОВ «БІРІНШІ» (Україна, 02139, вул. Братиславська, буд. 52, Дніпровський р-н, м. Київ, код ЄДРПОУ 39940466 - юридична адреса на даний час), з метою експорту до країн Євросоюзу товару «насіння соняшнику...», через особу уповноважену на роботу з митницею ОСОБА_2 (ФОП ОСОБА_2 ) шляхом електронного декларування подано електронні митні декларації типу ЕК10АА, які прийнято до митного оформлення та присвоєно реєстраційні номера від 27.09.2022 №№ UA209140/2022/101226, UA209140/2022/101231, UA209140/2022/101233, від 28.09.2022 №№ UA209140/2022/101700, UA209140/2022/101702, UA209140/2022/101704 та від 29.09.2022 №№UA209140/2022/102683, UA209140/2022/102684, UA209140/2022/102686, UA209140/2022/102688, UA209140/2022/102692, 209140/2022/102694, UA209140/2022/102697.
Вага експортованого товару становить 272140,00 кг., фактурна вартістю 2786498,07 гривень. Відповідно до відомостей, наведених в електронних митних деклараціях, країною походження товару є Україна, ставка мита - пільгова.
Для здійснення митного контролю та оформлення товарів директором ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» (нова назва: ТОВ «БІРІНШІ» код ЄДРПОУ 39940466) ОСОБА_1 надавалися документи, зазначені в графі 44 електронних митних декларацій. Зокрема, зовнішньоекономічний контракт №210901 від 21.09.2022 року купівлі-продажу укладений між ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» в особі ОСОБА_1 та компанією «LIBRIX GROUP s.r.o» (3265/10, Strasnice, 130 00 Prague ID:02479699 в особі Laszlo Ragy; рахунки-фактури (Invoice) виписані ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» та підписані ОСОБА_1 та інші товаросупровідні документи.
Відповідно до графи 36 електронних митних декларацій заявлено код митної преференції «410» (товари, що вивозяться з України відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, стаття 31 Угоди, додаток І-С до глави 1 розділу IV «Торгівля та питання, пов`язані з торгівлею» (далі Угода), тобто застосовано тарифну пільгу по сплаті вивізного мита в 2022 році 3,6%. Повна ставка вивізного мита, яке підприємство ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» мало б сплатити в ході проведення операцій з вивезення товару «насіння соняшнику» без застосування преференцій в рамках вільної торгівлі між Україною та країнами ЄС складає 10%.
ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро», як підставу для застосування тарифної пільги, надавались сертифікати походження (переміщення) товарів від 26.09.2022 №№ А209.102007, А209.102009, А209.102011, від 27.09.2022 №№ А209.102302, А209.102301. А209.102298 та від 29.09.2022 №№ А209.102634, А209.102638, А209.102637, А209.102639, А209.102635, А209.102636, А209.102644.
Для застосування тарифної пільги (преференції) по сплаті вивізного (експортного мита) в рамках вільної торгівлі між Україною та ЄС, товар має бути походженням з України або ЄС та відповідати правилам походження відповідно до Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження (далі Конвенція).
Відповідно до пункту 1 розділу III Порядку заповнення та видачі митницею сертифіката з перевезення (походження) товару EUR.1, який затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2021 № 139 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 березня 2021 року, за №355/35977, сертифікат видається у разі, якщо його потрібно пред`явити як доказ, що товар(и) відповідає(ють) вимогам правил визначення преференційного «походження, встановлених Угодами, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита.
Встановлено, що для отримання сертифікатів походження (переміщення) товарів від 26.09.2022 №№ А209.102007, А209.102009, А209.102011, від 27.09.2022 №№ А209.102302, А209.102301, А209.102298 та від 29.09.2022 №№ А209.102634, А209.102638, А209.102637, А209.102639, А209.102635, А209.102636, А209.102644, експортер надав документи, згідно яких в насіння соняшнику було придбано у ТОВ «Маслоресурсмиколаїв» (код ЄДРПОУ 37748187).
За наявною інформацією в базі даних ІКС «Єдине вікно подання електронної звітності» у період з 01.06.2022 по 01.01.2023 не встановлено фактів реєстрації податкових накладних на продаж товарів та послуг ТОВ «Маслоресурсмиколаїв» для ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро».
Статтею 26 Угоди встановлено, що положення глави І «Національний режим та доступ товарів на ринки» застосовуються до торгівлі товарами, що походять з території Сторін. Для цілей цієї глави «походження» означає, що товар підпадає під правила походження, викладені у Доповненні І до Конвенції.
Відповідно до підпункту (b) пункту 1 статті 4 Доповнення І до Конвенції насіння соняшника набуває походження з України у разі виконання умови: «Продукти рослинного походження, зібрані на території країни».
Виконання цієї умови має бути підтверджене документами, які б показали «ланцюжок постачання» товару, починаючи від процесу збирання соняшника до факту його експорту в ЄС.
Крім цього, відповідно до частини 3 та 7 статті 16 Конвенції експортер, який подає заявку про видачу сертифіката з перевезення товару EUR.1, повинен бути готовим у будь-який час на вимогу митних органів надати всі належні документи на підтвердження статусу походження розглядуваних товарів, а також виконання інших умов цієї Конвенції. Митні органи, які видають сертифікати з перевезення товару EUR.1, повинні вжити всіх необхідних заходів для перевірки статусу походження товарів, а також для виконання інших умов цієї Конвенції. Для цих цілей вини мають право вимагати будь-яких доказів і здійснювати будь-яку перевірку рахунків експортера і а інші перевірки, які вважатимуть доцільними.
З метою перевірки документальних свідчень, що подавались ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» при оформленні сертифікатів з перевезення товару EUR.1, зокрема інформації та документів, на підставі яких останнім зроблено висновок про преференційне українське походження товару «насіння соняшнику», Львівською митницею скеровано лист експортеру від 28.03.2024 № 7.4-2/15-04/13/9126.
На скерований митницею запит відповідь не надійшла. Лист повернувся із відміткою «за закінченням терміну зберігання» із штампом від 16.04.2024 року.
Таким чином, у ході проведення перевірки, не підтверджено факту правдивості поданих документів про походження товарів, які у свою чергу слугували підставою для видачі сертифікатів з перевезення товару EUR. 1 на насіння соняшнику та їх подальшого митного оформлення у митному режимі експорт із застосуванням преференційного режиму оподаткування.
Відповідно до службової записки від 10.07.2024 №15/15-03/26367 управління контролю та адміністрування митних платежів Львівської митниці, сума тарифних преференцій за вказаними митними деклараціями становить 178 335,89 гривень.
Відповідно до частини 2 статті 83 Митного кодексу України для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари, виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей. необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 статті 257 Митного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 651 (зі змінами) «Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа», декларант в гр. 31 має вносити відомості про товар, зокрема зазначає торгівельну марку, виробника товару та найменування країни походження товарів.
Відповідно до вимог частини 8 статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Таким чином, встановлено, що з метою митного оформлення товару «насіння соняшнику», загальною вагою 272140,00 кг., фактурна вартістю 2786498,07 грн. та з метою зменшення розміру митних платежів, митному органу було надано, як підставу для застосування преференційної ставки вивізного мита, сертифікати з перевезення (походження) товарів EUR.1, які видано на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо виробника товарів.
Відповідно до наявної у Львівської митниці інформації, на момент митною оформлення вказаного товару, ОСОБА_1 обіймав посаду керівника ГОВ «Зернотрейд Плюс Агро» (код ЄДРПОУ 39940466).
З метою з`ясування обставин здійснення митного оформлення вказаної експортної поставки, а також обставин отримання документів, які слугували підставою для видачі сертифікат перевезення товару EUR.1, Львівською митницею листом від 17.07.2024 №20-03/20-01/10/19840 викликався керівник ТОВ «БІРІНШІ» ( Україна, 02139, вул. Братиславська, буд. 52, Дніпровський р-н, м. Київ, код ЄДРПОУ 39940466 - юридична адреса на даний час) ОСОБА_3 та листом від 17.07.2024 №20-03/20-01/10/19841 керівник у період з 21.09.2022 по 29.09.2022 ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» ОСОБА_1 , однак у визначений час не з`явилися та про причину неявки не повідомили.
Таким чином, керівник (у період з 21.09.2022 по 29.09.2022) ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» (код ЄДРПОУ 39940466) ОСОБА_1 з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів на суму 178 335,89 грн., надав митному органу документи, а саме сертифікати з перевезення (походження) товару EUR.1, які не є доказом того, що товари відповідають вимогам правил визначення преференційного походження, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита, оскільки видані на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо виробника товарів та країни виробництва товарів, в результаті чого застосовано тарифну пільгу вивізного мита за відсутності законних на те підстав.
ОСОБА_1 на розгляд справи не прибув, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи. Про причини неявки суд не повідомив, клопотання про перенесення розгляду справи до суду не надходило.
Відповідно до ч.4ст.526 МК Українивважаю можливим розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явився на виклик до суду, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.
Представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушення порушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ст.485 МК України, та просив визнати його винним і визначити міру стягнення передбачену законодавством.
Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Статтею 486 МК України передбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.
Згідно з частиною 1 статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Відповідно до статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Згідно з вимогами ст.489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил підлягає з`ясуванню, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно ст.485 МК України, встановлено відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Відповідно до ч.1 ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Факт вчинення ОСОБА_1 митного правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, підтверджується наступними доказами:
- протоколом про порушення митних правил №0992/20900/24 від 08.08.2024;
- контрактом 210901 від 21.09.2022;
- інвойсом № 220902 від 22.09.2022;
- довідкою експортера зерна від 21.09.2022;
- доповідною запискою від 19.06.2024;
- службовими записками
Таким чином, проходжу до висновку про доведеність вини керівника (у період з 21.09.2022 по 29.09.2022) ТОВ «Зернотрейд Плюс Агро» (код ЄДРПОУ 39940466) ОСОБА_1 в скоєні митного правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, а саме того, що останній з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів, надав митному органу документи, а саме сертифікати з перевезення (походження) товару EUR.1, які не є доказом того, що товари відповідають вимогам правил визначення преференційного походження, при застосуванні преференційних ставок вивізного мита, оскільки видані на підставі документів, що містять неправдиві відомості щодо виробника товарів та країни виробництва товарів, в результаті чого застосовано тарифну пільгу вивізного мита за відсутності законних на те підстав.
Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суддею не встановлено.
За вчинення правопорушення, передбаченого ст.485 МК України, встановлено відповідальність у виді накладення штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Відповідно до матеріалів справи встановлено, що несплачена сума митних платежів становить 178335,89 грн.
Відтак, приймаючи до уваги характер вчиненого правопорушення, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти штраф в межах встановлених санкцією ст.485 МК України, у розмірі 50 % несплаченої суми митних платежів, що становить 89167,95 грн.
Крім того, відповідно до ст.40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст.257, 264, 485, 489 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суддя, -
п о с т а н о в и в:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст.485 МК України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50 % несплаченої суми митних платежів, що становить 89167,95 грн. (вісімдесят дев`ять тисяч сто шістдесят сім гривень дев`яносто п`ять копійок).
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605,60 грн. судового збору.
Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.
Суддя Олександр КІТОВ
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2024 |
Оприлюднено | 11.09.2024 |
Номер документу | 121468259 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Кітов О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні