Постанова
від 06.09.2024 по справі 450/2460/24
ПУСТОМИТІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 450/2460/24 Провадження № 3/450/1624/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2024 року суддя Пустомитівського районного суду Львівської області Добош Н.Б., з участю прокурора Пустомитівського окружної прокуратури Львівської області Мовчан І.А., особи стосовно якої розглядається справа про вчинення адміністративного правопорушення ОСОБА_1 , захисника Кравчука В.М., розглянувши справу про адміністративні правопорушення стосовно :

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , сільського голови Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області,

за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП,-

в с т а н о в и в:

згідно протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 475 від 28 травня 2022 року, ОСОБА_1 , будучи сільським головою Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області, відповідно до підпункту «б» пункту 1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», примітки до ст. 172-6 КУпАП, являючись суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ст. 46 вказаного Закону України «Про запобігання корупції», подав завідомо недостовірні відомості у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, а саме недостовірні відомості, що відрізняються від достовірних на суму 770 068, 56 грн.

Так, згідно протоколу про адміністративне правопорушення, за результатами проведеної Національним агентством з питань запобігання корупції (НАЗК) повної перевірки декларації, поданої сільським головою Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області ОСОБА_1 , складено Обгрунтований висновок щодо виявлення ознак адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, затвердженого 30.04.2024р., яким встановлено наступне:

у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» суб`єкт декларування зазначив відомості про земельну ділянку, яка належить йому на праві власності з 21.11.2013р. загальною площею 625 кв.м., кадастровий номер 4623686600:01:001:0770, вказавши адресу: Львівська область, Солонківська територіальна громада, с.Солонка, у полях «вулиця», «номер будинку/земельної ділянки» та «Вартість на дату набуття або за останньою грошовою оцінкою,грн.» обрав позначки «Не застосовується». Разом з тим відповідно до договору купівлі-продажу земельної ділянки від 04.05.2011р. № 938 об`єкт нерухомості розташований за адресою: АДРЕСА_3 , водночас ціна продажу (оціночна вартість) земельної ділянки становить 55 025, 00 грн.

Окрім того, суб`єкт декларування зазначив відомості про земельну ділянку загальною площею 559 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Городоцький район, сільська рада Бартатівська, кадастровий номер 4620980800:29:000:0020, яка належить йому на праві власності з 26.12.2014р у полі «Вартість на дату набуття або за останньою грошовою оцінкою,грн.» обрав позначки «Не застосовується». Разом з тим нормативно-грошова оціночна вартість земельної ділянки відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 26.12.2014р. № 1682 становить 239, 88 грн.

Окрім того, суб`єкт декларування зазначив відомості про земельну ділянку загальною площею 10407 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:03:000:0038, яка належить йому на праві власності з 11.02.2014р у полі «Вартість на дату набуття або за останньою грошовою оцінкою,грн.» обрав позначки «Не застосовується». Разом з тим нормативно-грошова оціночна вартість земельної ділянки відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. № 173 становить 3805,59 грн.

Окрім того, суб`єкт декларування зазначив відомості про земельну ділянку загальною площею 20404 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:04:000:0023, яка належить йому на праві власності з 11.02.2014р у полі «Вартість на дату набуття або за останньою грошовою оцінкою,грн.» обрав позначки «Не застосовується». Разом з тим нормативно-грошова оціночна вартість земельної ділянки відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. № 172 становить 28305,24 грн.

Окрім того, суб`єкт декларування зазначив відомості про земельну ділянку загальною площею 10407 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:03:000:0048, яка належить йому на праві власності з 11.02.2014р у полі «Вартість на дату набуття або за останньою грошовою оцінкою,грн.» обрав позначки «Не застосовується». Разом з тим нормативно- грошова оціночна вартість земельної ділянки відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. № 171 становить 3850,59 грн.

Крім того, суб`єкт декларування зазначив відомості про земельну ділянку загальною площею 27704 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:04:000:0021, яка належить йому на праві власності з 11.02.2014р у полі «Вартість на дату набуття або за останньою грошовою оцінкою,грн.» обрав позначки «Не застосовується». Разом з тим нормативно-грошова оціночна вартість земельної ділянки відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. № 170 становить 38 432,10 грн.

Таким чином, зазначено, що суб`єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 129 703, 40 грн., чим не дотримав вимоги п.2 ч.1 ст.46 Закону України «Про запобігання корупції».

У розділі 8 «Корпоративні права» суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про відсутність об`єктів для декларування, не зазначивши відомостей про корпоративні права члена сім`ї (дружини). Так, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 31.12.2022р. член сім`ї (дружина) є власником частки у статутному капіталі ТОВ «Люксхімія» (код ЄДРПОУ 44683361) вартістю 500000, 00 грн., що становить 25% від загального статутного капіталу зазначеного товариства.

Крім того, суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про відсутність об`єктів для декларування, не зазначивши відомостей про корпоративні права члена сім`ї (дружини). Так, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 31.12.2022р. член сім`ї (дружина) є засновником ТзОВ «Вояр» (код ЄДРПОУ 30823037) з часткою у статному капіталі у розмірі 7 400,00 грн., або 100%.

Таким чином, зазначено, що суб`єкт декларування у розділі 8 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 507 410, 00 грн., чим не дотримав вимоги п.5 ч.1 ст.46 Закону України «Про запобігання корупції».

У розділі 12 «Грошові активи» суб`єкт декларування не зазначив відомостей про наявні у нього грошові активи станом на 31.12.2022р., а саме кошти, розміщені на банківських рахунках АТ КБ «ПриватБанк» у розмірі 132955, 16 грн., що підтверджується інформацією з банку. Суб`єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності на суму 132955,16 грн.

Таким чином, зазначено, що суб`єкт декларування у розділі 12 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 132 955, 16 грн., чим не дотримав вимоги п.8 ч.1 ст.46 Закону України «Про запобігання корупції».

Органом, уповноваженим на складання протоколу про адміністративні правопорушення такі дії ОСОБА_1 кваліфіковані як вчинення правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 з протоколом не погодився, вину свою у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, не визнав, зазначивши, що наміру приховувати земельні ділянки у нього не було, оскільки такі були внесені у декларацію. Також грошові кошти отримані на банківський рахунок в АТ КБ «ПриватБанк» являються його доходом за місцем праці в Давидівській сільській раді та повністю відображені ним у декларації у розділі «Доходи». Вказав, що йому було відомо, що дружина була учасником ТОВ «Вояр» та ППФ «Володимир-Надія», проте не зазначив такої інформації. На момент заповнення декларації дружина не повідомляла йому про реєстрацію ТОВ «Люксхімія», а повідомила йому про це лише пізніше у 2023р. після того, як внесла кошти у статутний фонд даного товариства. Відтак вказує, що у нього не було жодного умислу на приховування інформації та не зазначення такої у декларації.

В судовому засіданні захисник ОСОБА_1 адвокат Кравчук П.І. заперечив вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення. В обґрунтування своєї позиції захисник Керницького В.М. подав письмове клопотання про закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення в якому вказав, що згідно з п.10 Розділу ІІІ Порядку заповнення та подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021р. № 449/21, інформація про вартість об`єкта декларування зазначається на дату набуття суб`єктом декларування та/або членами його сім`ї права на цей об`єкт або відповідно до останньої грошової оцінки майна. Проведення оцінки об`єкта декларування з метою заповнення декларації не вимагається. Ч.1 ст.12 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» передбачено, що розмір статутного капіталу товариства складається з номінальної вартості часток його учасників, виражених у національній валюті України. Відповідно до ч.8 ст.24 Закону України «Про товариства з обмеженою відповідальністю» вартість частки учасника визначається виходячи з ринкової вартості сукупності всіх часток учасників товариства пропорційно до розміру частки такого учасника. Вищенаведена правова позиція відображена у постанові ВП ВС від 10.04.2024р. у справі №760/20948/16ц. Таким чином вартість частки у статутному капіталі є відмінним поняттям від вартості внеску засновника у статутний капітал цього товариства. Відображення у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у грошовій формі номінальний розмір внеску учасника у статутний капітал ТОВ «Люксхімія» і ТОВ «Вояр» не може ототожнюватись із вартістю частки такого учасника.

Окрім того, як зазначив ОСОБА_1 у своїх письмових поясненнях на адресу НАЗК від 04.03.2024р., йому не було відомо, що його дружина є кінцевим бенефіціарним власником вищезазначених юридичних осіб станом на 31.12.2022р. Вклад до статутного капіталу ТОВ «Люксхімія» фактично було внесено у 2023р.

Чинний на момент заповнення декларації 28.03.2023р. Порядок надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. передбачав надання відомостей за допомогою програмних засобів ведення цього реєстру на запит щодо надання виписки в якому щодо юридичної особи мають зазначатись ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України. Пошук відомостей в Єдиному державному реєстрі через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг здійснюється за критерієм для юридичної особи найменування або ідентифікаційний код юридичної особи. Таким чином, існуючий на момент подання декларації 28.03.2023р. Порядок взагалі не передбачав можливості пошуку у відкритих реєстрах інформації про юридичних осіб за критерієм пошуку «учасник/засновник», що усуває таку обов`язкову ознаку правопорушення, як «завідомо» недостовірне декларування та вказує на відсутність умислу.

Щодо грошових активів, які начебто ОСОБА_1 не зазначив у розділі 12 «Грошові активи» у розмірі 132955,16грн., зазначає, що ця сума виключно отримана ОСОБА_1 , як заробітна плата за основним місцем праці, а сам банківський рахунок є власне зарплатним. Відповідно до вимог форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1 у розділі «Доходи» повністю зазначив отриманий (нарахований) дохід упродовж звітного періоду, в тому числі і суму 132955,16 грн.

Щодо вартості земельних ділянок зазначив, що чинне законодавство прямо відмежовує поняття «вартість», «грошова оцінка» та «Нормативна грошова оцінка земельних ділянок». Ст.5 Закону України «Про оцінку земель» нормативно-грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні, даруванні, орендної плати, втрат лісогосподарського виробництва. Тому вважає, що використання нормативної грошової оцінки земельної ділянки для визначення її вартості для цілей декларування прямо суперечать нормам Закону України «Про оцінку земель». Просив закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення на підставі п.1 ч.1 ст.247 КУпАП.

У клопотанні від 30.08.2024р. захисник також вказав, що пошук у загальнодоступній системі Google за запитом ОСОБА_2 видає відкриту інформацію про її зв`язок лише з підприємством «Вояр» та не містить жодної інформації про ТОВ «Люксхімія», а отже об`єктивної можливості довідатись із відкритих джерел про створення дружиною ОСОБА_1 юридичної особи було неможливо.

В судовому засіданні прокурор Пустомитівської окружної прокуратури Мовчан І.А. просила притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за ч.4 ст.172-6 КУпАП та накласти адміністративне стягнення в межах санкції статті закону, подала письмовий висновок прокурора на підставі ст..250КУпАП.

Прокурором подано письмове клопотання прокурора в порядку ст. 250 КУпАП в якому щодо твердження захисника щодо відсутності складу адміністративного правопорушення в частині не зазначення відомостей у розділі 8 «корпоративні права» заперечила, вказавши, що такі не відповідають ст..46 Закону України «Про запобігання корупції», а також Порядку заповнення та подання декларації, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування». Інформація про вартість об`єкта декларування зазначається на дату набуття суб`єктом декларування та/або членами його сім`ї права на цей об`єкт або відповідно до останньої грошової оцінки майна. Інформація про вартість об`єкта декларування на дату набуття права відображається на підставі документу, відповідно до якого набуто право. Відповідно до витягу з ЄДР станом на 31.12.2022р. дружина ОСОБА_2 є засновником ТОВ «Люксхімія» та розмір частки засновника становить 500000,00 грн. від загального статутного капіталу. Порядком надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, який діяв до 05.05.2023р., не виключалась можливість подання запиту про надання виписки, витягу з ЄДР шляхом звернення до уповноваженого суб`єкта державної реєстрації, центру надання адміністративних послуг або нотаріуса. Та у разі відмови члена сім`ї надати будь-які відомості суб`єкт декларування зобов`язаний зазначити про це в декларації. Таким чином вважає, що суб`єкт декларування вказав недостовірні відомості у розділі 8 декларації «Корпоративні права» на суму 507400,00 грн.

Також суб`єкт декларування вказав відомості, що не відповідають дійсності у розділі 12 «Грошові активи» на суму 132955,16грн., оскільки такий обов`язок передбачений якщо сукупна вартість таких активів на кінець звітного періоду перевищує 50 ПМ.

Щодо доводів захисника з приводу зазначення недостовірних відомостей у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» та відмежування понять «вартість», «грошова оцінка», «нормативна грошова оцінка», відповідно до вимог п.10 розділу ІІІ Порядку, інформація про вартість об`єкту декларування зазначається на дату набуття суб`єктом декларування права на цей об`єкт відповідно до останньої грошової оцінки. Усупереч зазначеним вимогам дана інформація не була зазначена, при цьому декларант є стороною договору купівлі-продажу земельної ділянки від 04.05.2011р., а також відповідно до свідоцтв про право на спадщину за законом є спадкоємцем та не міг не знати про зазначену у цих документах вартість земельних ділянок. Просила відмовити у задоволенні клопотання захисника.

Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_2 вказала, що являється дружиною ОСОБА_1 Підтвердила, що є учасником ТОВ «Вояр» та ТОВ «Люксхімія». У вересні 2022р. вона з партнерами зареєстрували ТОВ «Люксхімія», але оскільки кошти у статутний каптал не вносились та будь-якої господарської діяльності товариство не вело вона не повідомляла ОСОБА_1 про реєстрацію товариства. Коли внесла кошти у 2023 році у статутний капітал ТОВ «Люксхімія», тоді повідомила чоловіка про це.

Суд, вислухавши пояснення учасників судового розгляду та дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, заслухавши покази свідка, дійшов наступного висновку :

диспозиція ч. 4 ст. 172-6 КУпАП встановлює адміністративну відповідальність за порушення у вигляді подання недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до примітки цієї статті суб`єктами правопорушень у цій статті (крім правопорушень, визначених частинами другою та третьою цієї статті, у частині неповідомлення або несвоєчасного повідомлення про суттєві зміни у майновому стані) є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Суб`єктивна сторона зазначеного правопорушення характеризується наявністю вини у формі прямого та непрямого умислу, а саме особа усвідомлює, що її дії протиправні, вона передбачає настання суспільно небезпечних наслідків та бажає їх настання, або свідомо припускає їх настання. Вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності. На умисну форму вини, а також наявність відповідного корисливого або іншого особистого інтересу особи, чи інтересу третіх осіб, як на обов`язкові ознаки корупційного правопорушення звертає увагу Конституційний Суд України в рішенні від 06 жовтня 2010 року (справа №1-27/2010).

Об`єктивна сторона правопорушення виражається в поданні завідомо недостовірних відомостей у декларації.

Відповідно до п.п. «б» п.1 ч.3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є, зокрема, народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови.

Згідно з ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в» і «г» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

Згідно з ч. 3 ст. 8 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», на депутатів місцевих рад поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції».

Як вбачається з матеріалів справи ОСОБА_1 за результатами підсумків виборів, оголошених 25.10.2020 року на І сесії Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області VIIІ скликання, набув повноважень сільського голови Давидівської сільської ради.

Таким чином, ОСОБА_1 станом на 31 грудня 2022 року був суб`єктом, на якого поширюється діяЗакону України «Про запобігання корупції».

28 березня 2023 року ОСОБА_1 подав до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічну декларацію за 2022 рік.

Уповноваженою особою Національного агентства з питань запобігання корупції за результатами проведення повної перевірки декларації особи за 2022 рік, поданої ОСОБА_1 , сільським головою сесії Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області, складено довідку № 56/24 від 26.04.2024, відповідно до якої встановлено, що при складенні та поданні зазначеної декларації вказані недостовірні відомості, що відрізняються від достовірних на суму 770 068, 56 грн.

Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016р за №3«Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб,уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування»затверджено форму декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Пунктом 2 Форми декларації визначені Правила заповнення форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі Правила).

Відповідно до п.11 Правил, вартість майна, майнових прав, активів, інших об`єктів декларування, що перебувають у володінні чи користуванні суб`єкта декларування або членів його сім`ї, зазначається у разі, якщо вона відома суб`єкту декларування або повинна була стати відомою внаслідок вчинення відповідного правочину.

Пункт 57 Роз`яснень НАЗК № 1 від 03.02.2021 «Щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю (подання декларацій та повідомлень про суттєві зміни в майновому стані) визначає, що за загальним правилом інформація про вартість відповідного майна повинна вказуватися на дату набуття права власності, володіння чи користування або відповідно до останньої грошової оцінки майна у грошовій одиниці України. Закон не вимагає від суб`єкта декларування здійснювати оцінку майна для заповнення декларації. При зазначенні вартості об`єкта декларування суб`єкт декларування повинен керуватися відповідними правовстановлюючими документами, на підставі яких у нього або членів його сім`ї виникло право на цей об`єкт. Якщо у такому правовстановлюючому документі вказані відомості про ціну і вартість об`єкта за грошовою оцінкою, для цілей декларування доцільно вказувати вартість об`єкта за його грошовою оцінкою. Відповідно до п.60 цих Роз`яснень, вартість на дату набуття права оренди або користування вказується відповідно до правовстановлюючих документів, на підставі яких набуто таке право.

Відповідно до п.61 Роз`яснень, який визначає особливості відображення відомостей про вартість земельної ділянки, якщо у договорі відсутні відомості про експертну грошову оцінку земельної ділянки, проте зазначена її нормативна грошова оцінка, у полі «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою», слід зазначати відомості про нормативну грошову оцінку об`єкта.

За результатами дослідження наданих до протоколу про адміністративне правопорушення доказів, суд вважає доведеним, що у щорічній декларації, особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік ОСОБА_1 були подані недостовірні відомості щодо наступних об`єктів нерухомості :

- не подані відомості про вартість земельної ділянки загальною площею 625 кв.м., кадастровий номер 4623686600:01:001:0770, розташовану за адресою: Львівська область, Солонківська територіальна громада, с.Солонка, ціна продажу (оціночна вартість) згідно договору купівлі-продажу земельної ділянки складає 55025,00грн.;

- не подані відомості про вартість земельної ділянки загальною площею 559 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Городоцький район, сільська рада Бартатівська, кадастровий номер 4620980800:29:000:0020, в той же час відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 26.12.2014р. нормативно грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 239, 88 грн.;

- не подані відомості про вартість земельної ділянки загальною площею 10407 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:03:000:0038, в той же час відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. нормативно грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 3 850, 59 грн.;

- не подані відомості про вартість земельної ділянки загальною площею 20404 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:04:000:0023, в той же час відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. нормативно грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 28 305, 24 грн.;

- не подані відомості про вартість земельної ділянки загальною площею 10407 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:03:000:0048, в той же час відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. нормативно грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 3 850,59 грн.;

- не подані відомості про вартість земельної ділянки загальною площею 27704 кв.м., розташовану за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, сільська рада Містківська, кадастровий номер 4623684200:04:000:0021, в той же час відповідно до свідоцтва про право на спадщину за законом від 11.02.2014р. нормативно грошова оцінка вказаної земельної ділянки становить 38 432, 10 грн.

Вказані обставини повністю підтверджуються змістом щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік, яка була подана ОСОБА_1 до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування 28 березня 2023 року; договором купівлі-продажу земельної ділянки від 04.05.2011р., свідоцтвами про право на спадщину за законом №1682, №173, №172, №171, №170.

Таким чином, недостовірність відомостей щодо вартості зазначених земельних ділянок, поданих ОСОБА_1 до декларації складає суму 129 703, 40 грн.

Разом з цим, суд не приймає доводи захисника ОСОБА_3 щодо відсутності обов`язку зазначати відомості про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок, оскільки відповідно до п. п «а» п.2 ч.1 ст.46 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що у декларації зазначаютьсявідомості про: об`єкти нерухомості, що належать суб`єкту декларування та членам його сім`ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право, такі відомості включають, зокрема: дані щодо виду, характеристики майна, місцезнаходження, дату набуття майна у власність, оренду або інше право користування, вартість майна на дату набуття його у власність, володіння або користування. Суб`єкт декларування набув земельні ділянки на підставі спадкування та отримав свідоцтва про право на спадщину за законом із зазначенням у таких нормативно-грошових оцінок земельних ділянок. А відповідно до п.61 Роз`яснень, який визначає особливості відображення відомостей про вартість земельної ділянки, якщо у договорі відсутні відомості про експертну грошову оцінку земельної ділянки, проте зазначена її нормативна грошова оцінка, у полі «Вартість на дату набуття права або за останньою грошовою оцінкою» слід зазначати відомості про нормативну грошову оцінку об`єкта.

Що стосується декларування корпоративних прав члена сім`ї суб`єкта декларування ОСОБА_2 суд зауважує наступне.

Відповідно до п.5 ч.1 ст.46 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що у декларації зазначаються відомості, зокрема, про інші корпоративні права, що належать суб`єкту декларування або членам його сім`ї, із зазначенням найменування кожного суб`єкта господарювання, його організаційно-правової форми, коду Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України, частки у статутному (складеному) капіталі товариства, підприємства, організації у грошовому та відсотковому вираженні.

Корпоративні права - права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами (п. 14.1.90. Податкового кодексу України).

У судовому засіданні ОСОБА_1 підтверджено, що йому було відомо про те, що його дружина ОСОБА_2 була засновником ТОВ «Вояр» та ППФ «Володимир-Надія» та ним не було зазначено відповідних відомостей у розділі 8 декларації «Корпоративні права». Щодо наявності у дружини корпоративних прав у ТОВ «Люксхімія» станом на момент заповнення декларації йому не було відомо, оскільки дружина йому про це не повідомляла, а повідомила про це після внесення своєї частки у 2023р. у статутний капітал товариства.

За результатами дослідження наданих до протоколу про адміністративне правопорушення доказів, суд вважає доведеним, що у щорічній декларації, особи уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік ОСОБА_1 були подані недостовірні відомості, зокрема, щодо невнесення відомостей про наявність у його дружини корпоративних прав у ТОВ «Вояр» (код ЄДРПОУ 30823037) з часткою у статутному капіталі у розмірі 7400,00грн. Вказані обставини повністю підтверджуються змістом щорічної декларації, особистими поясненнями ОСОБА_1 , показами свідка ОСОБА_2 , Витягом з Єдиного державного реєстру осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно протоколу невнесення відомостей про наявність у його дружини корпоративних прав у ППФ «Володимир-Надія» у розмірі 10,00грн. в провину ОСОБА_1 не ставиться.

Конституційний Суд України у своєму рішенні від 06 жовтня 2010 року (справа № 1-27/2010 про корупційні правопорушення та введення в дію антикорупційних законів) звернув увагу, що у ратифікованих Україною конвенціях, які є частиною національного законодавства, корупційна діяльність безпосередньо пов`язується з корисливими діями (бездіяльністю) посадової особи при виконанні покладених на неї службових обов`язків.

За такого, особа несе адміністративну відповідальність за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, зокрема в разі наявності відповідного корисливого мотиву та протиправної мети ухилення в тій,чи іншій частині від передбаченого розділом VІІІ Закону України "Про запобігання корупції"фінансового контролю, або приховування від такого фінансового контролю майна, доходів чи зобов`язань.

Проте, у випадку невнесення ОСОБА_1 відомостей про наявність у його дружини корпоративних прав у ТОВ «Люксхімія» (код ЄДРПОУ 44683361) з часткою у статутному капіталі у розмірі 500000 грн., таких обставин, як корисливий мотив та протиправна мета ухилення, не встановлено.

Відповідно до ч.1, 2 Розділу 5 Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, затверджений Наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016р. (чинний на момент подання декларації суб`єктом декларування) безоплатний доступ до відомостей з Єдиного державного реєстру в електронній формі надається через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг з метою перегляду, копіювання та друку відомостей, зокрема, щодо юридичної особи.

Пошук відомостей в Єдиному державному реєстрі через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг здійснюється за такими критеріями: 1) щодо юридичної особи - найменування або ідентифікаційний код юридичної особи; 2) щодо відокремленого підрозділу юридичної особи - найменування або ідентифікаційний код відокремленого підрозділу; 3) щодо фізичної особи - підприємця - прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця або реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта); 4) щодо громадського формування, що не має статусу юридичної особи, - найменування громадського формування та його вид (громадське об`єднання, постійно діючий третейський суд, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації); 5) щодо виданих витягів з Єдиного державного реєстру - номер та дата формування відповідного витягу.

Таким чином за критерієм пошуку «учасник/засновник» відомостей в Єдиному державному реєстрі через портал електронних сервісів або з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг існуючий станом на момент подання декларації 28.03.2023р. Порядок не передбачав. Разом з тим нормами Закону України «Про запобігання корупції» не передбачено обов`язку суб`єкта декларування здійснювати перевірку наявності у членів сім`ї корпоративних прав шляхом подання запитів на надання витягів з Єдиного державного реєстру для заповнення розділу 8 декларації. У зв`язку з наведеним відхиляються доводи прокурора з цього приводу.

Відсутність умислуз бокусуб`єкта декларуванняпідтверджується такожпоказами свідка,витягом з пошукової системи Google.

Як встановлено при розгляді даної справи та підтверджено в довідці №56/24 Нацагенства з питань запобігання корупції, що на їх запит ТОВ «Люксхімія» надало інформацію, якою підтверджено факт невнесення членом сім`ї суб`єкта декларування (дружиною) до статутного капіталу грошових коштів у 2022 році.

Відповідно до п.114 Роз`яснень на запитання як декларувати корпоративні права, якщо суб`єкт декларування або член його сім`ї як учасник товариства з обмеженою або додатковою відповідальністю не вніс повністю вклад до статутного (складеного) капіталу товариства, надано відповідь, що у розділі 8 декларації «Корпоративні права» суб`єкт декларування повинен зазначати належну йому або члену його сім`ї частку у статутному (складеному капіталі) товариства, грошове та відсоткове вираження якої зазначено в установчому документі товариства та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, незалежно від фактично внесеного вкладу.

В матеріалах справи відсутні докази, які б доводили, що на момент заповнення декларації суб`єкт декларування володів інформацією про корпоративні права дружини в ТОВ «Люксхімія», яка міститься в їх установчих документах чи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Що стосується невнесення відомостей суб`єктом декларування у розділі 12 «Грошові активи» суд зауважує наступне.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 46 Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що у декларації зазначаються відомості, зокрема, наявні у суб`єкта декларування або членів його сім`ї грошові активи, у тому числі готівкові кошти, кошти, розміщені на банківських рахунках або які зберігаються у банку, внески до кредитних спілок та інших небанківських фінансових установ, кошти, позичені третім особам, поворотна фінансова допомога, надана третім особам, та кошти, які не сплачені третіми особами і строк сплати яких настав відповідно до умов правочину або рішення суду, а також активи у дорогоцінних (банківських) металах.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 ставиться в провину, не зазначення відомостей про наявні у нього грошові активи станом на 31.12.2022р., а саме кошти, розміщені на банківських рахунках АТ КБ «Приватбанк» у розмірі 132955,16 грн.

Як вбачається з виписки за договором б/н за період 01.01.2022р. по 31.12.2022р. за карткою ОСОБА_1 № НОМЕР_1 наданої до матеріалів протоколу, баланс на кінець періоду складав 132954, 31 грн. Також дана виписка за 29.12.2022р. містить опис операції щодо надходження зарплати від Давидівської сільської ради у розмірі 10 198, 69 грн., за 24.12.2022р. містить опис операції щодо надходження зарплати від Давидівської сільської ради у розмірі 128177,42 грн., за 08.12.2022р. містить опис операції щодо надходження зарплати від Давидівської сільської ради у розмірі 9 978, 07 грн., за 29.11.2022р. містить опис операції щодо надходження зарплати від Давидівської сільської ради у розмірі 20 511, 83 грн. за 16.11.2022р. містить опис операції щодо надходження зарплати від Давидівської сільської ради у розмірі 9 905, 57 грн.

Як вбачається з виписки за договором б/н за період 01.01.2022р. по 31.12.2022р. за карткою ОСОБА_1 № НОМЕР_2 наданої до матеріалів протоколу, баланс на кінець періоду складав 0,85 грн. Також дана виписка містить інформацію, за 11.02.2022р. переказ зі своєї картки 47**45 у розмірі 292, 83 грн., за 25.06.2022р. переказ зі своєї картки 47**45 у розмірі 1 442, 00 грн., за 29.09.2022р. переказ зі своєї картки 47**45 у розмірі 1 551, 00 грн. Будь-які інші надходження відсутні.

Відповідно до довідки, виданої Давидівською сільською радою вих. № 47001/03.01-05 від 29.08.2024р. ОСОБА_1 , кошти, які надійшли на картковий рахунок НОМЕР_1 , відкритий в АТ КБ «Приватбанк», а саме: 03.05.2022р. у розмірі 22 590, 37 грн.; 20.05.2022р. у розмірі 26 372, 20 грн., 19.08.2022р. у розмірі 2 577, 96 грн., 19.08.2022р. у розмірі 38 040, 93 грн. є компенсацією відряджень у 2022р.

Відповідно до довідки про доходи за 2022р. ОСОБА_1 отримав від Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області дохід у розмірі 873 544, 37 грн.

Як вбачається з розділу 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації за 2022р. суб`єктом декларування зазначено дохід у розмірі 873 544, 37 грн. та джерело доходу : Давидівська сільська рада Львівського району Львівської області.

Тобто у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» ОСОБА_1 було задекларовано суму доходу в повному обсязі, та разом з тим частина цього доходу, яка не була знята ОСОБА_1 станом на 31.12.2022р. залишалась на його банківському рахунку в АТ КБ «Приватбанк».

Суб`єктивна сторона правопорушень, пов`язаних з корупцією, характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу; вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Таким чином, для притягнення особи до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, суд має отримати докази того, що вона усвідомлювала суспільну небезпечність невнесення відповідних відомостей у розділ у розділі 12 «Грошові активи», передбачала можливість настання негативних наслідків - неможливості здійснення фінансового контролю з боку держави, та бажала настання таких наслідків (прямий умисел), або байдуже ставився до їх настання чи свідомо допускав їх настання.

Аналізуючи зібрані у справі докази у їх сукупності суд приходить до висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 умислу на вчинення вказаного адміністративного правопорушення в цій частині. Не здобуто таких доказів і під час судового розгляду зазначеної справи.

В листі Вищого спеціалізованого суду України № 223-943/0/4-17 від 22 травня 2017 року «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язанні з корупцією» зазначено, що суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини у формі умислу, вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності.

Викладені обставини свідчать про недоведеність в діянні ОСОБА_1 суб`єктивної сторони правопорушення, передбаченого ч. 4 ст.176-2 КУпАП в цій частині.

Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_1 у розділі 3 «Об`єкти нерухомості» декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2022 рік, зазначив недостовірні відомості, що відрізняються від достовірних на загальну суму 129 703, 40 грн. та у розділі 8 Корпоративні права» декларації зазначив недостовірні відомості, що відрізняються від достовірних на загальну суму 7 400,00грн. Всього на загальну суму 137103,40 грн.

Згідно зіст. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 7 КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.

Практика Європейського суду з прав людини вказує, що оцінюючи докази, суд застосовує критерії доведення поза розумним сумнівом, яке має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумцій факту, достатньо вагомих, чітких і узгоджених між собою.

Відповідно до примітки ст.172-6 КУпАП(яка була також чинною на момент подання ОСОБА_1 декларації) адміністративна відповідальність за подання завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, стосовно майна або іншого об`єкта декларування, що має вартість, настає у випадку, якщо такі відомості відрізняються від достовірних на суму від 100 до 500 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01 січня 2023 становив 2684,00 грн.

Як встановлено судом під час розгляду даної справи, суб`єкт декларування ОСОБА_1 у декларації зазначив недостовірні відомості, які відрізняються від достовірних на загальну суму 137103,40 грн., що є меншою за 100 мінімальних прожиткових мінімумів, що свідчить про відсутність в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6 КУпАП.

Таким чином, викладені вище обставини стосовно вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбачених ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, викликають обґрунтовані сумніви, які відповідно до ст. 62 Конституції України повинні тлумачитися на його користь.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

За вищевказаних обставин, вбачається, що у діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 172-6, тому провадження у справі, на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, підлягає закриттю у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 172-6, 247, 251, 252, 266, 279, 280, 283, 284 КУпАП, суддя,-

п о с т а н о в и в :

провадження по справі № 450/2460/24 про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до адміністративної відповідальності за ч. 4 ст. 172-6 КУпАП, закрити у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Н. Б. Добош

СудПустомитівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення06.09.2024
Оприлюднено11.09.2024
Номер документу121469079
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю

Судовий реєстр по справі —450/2460/24

Постанова від 06.09.2024

Адмінправопорушення

Пустомитівський районний суд Львівської області

Добош Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні