Рішення
від 06.09.2024 по справі 200/4079/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 вересня 2024 року Справа№200/4079/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Михайлик А.СЮ розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області, Головного управління Державної казначейської служби у Донецькій області про стягнення пені

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ

Товариство з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області і Головного управління Державної казначейської служби у Донецькій області про стягнення з Державного бюджету України пені на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість за грудень 2011 року за період з 20.12.2023 по 19.06.2024 в сумі 870724, 26 грн.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив, що в декларації з податку на додану вартість за грудень 2011 року ним було заявлено до бюджетного відшкодування від`ємне значення податку на додану вартість у сумі 10 037 722, 00 грн, яку не відшкодовано дотепер. Відтак, на думку позивача, він має право на нарахування і стягнення пені на суму невідшкодованої з бюджету заборгованості податку на додану вартість.

Відповідач проти задоволення позову заперечував, у наданому до суду відзиві зауважив на відсутності підстав для задоволення вимог позивача. Відповідач 1 у наданому до суду відзиві на позов зауважив на пропуску позивачем 6 місячного строку звернення до суду із цим позовом та помилковості наведеного позивачем розрахунку пені через неврахування того, що 2024 рік є високосним та кількість днів в ньому становить 366 днів. Крім цього, як зазначено у відзиві, чинним законодавством не передбачено нарахування пені на суму бюджетного відшкодування, що підлягає включенню до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, так само, як і не передбачено нарахування пені на суми бюджетної заборгованості, що підлягає включенню до Тимчасового реєстру, за періоди, які існували до створення Тимчасового реєстру. На момент переходу платника ТОВ «Тар Альянс» на податковий облік до Головного управління ДПС у Донецькій області (25.01.2016) сума заявки по декларації за грудень 2011 року від 19.01.2012 №9013826544 залишилась не відшкодованою. Чинним механізмом відшкодування податку на додану вартість, що запроваджено з 01.04.2017 (Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2016 №68 та Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 №26) не передбачено відшкодування заявлених сум податку на додану вартість по заявкам, які були заявлені до 01.01.2016 та не відшкодовані станом на 01.02.2017. Отже, декларація з податку на додану вартість за грудень 2011 року від 19.01.2012 №9013826544 підпала під критерій віднесення невідшкодованих сум податку на додану вартість до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, який станом на теперішній час не введено в дію, а новий механізм відшкодування податку не передбачає повернення узгоджених невідшкодованих сум податку у інший спосіб, у тому числі, через формування та надання до органу Держказначейства висновків про суму податку, що підлягає бюджетному відшкодуванню.

Посилаючись на абзац другий пункту 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України запровадження на території України воєнного стану, який триває на теперішній час та тривав у періоді нарахування пені, заявленої позивачем до стягнення, відповідач наполягав на тому, що нарахування пені не здійснюється.

Головне управління Державної казначейської служби України у Донецькій області правом на подання відзиву на адміністративний позов не скористалося.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 24.06.2024 відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» (ЄДРПОУ 33853132; юридична адреса: 84609, Донецька обл., м. Горлівка, вул. Умова, 1/1), дата запису в реєстрі: 21.10.2005, номер запису: 13921020000000435, з 17.09.2019 перебуває у стані припинення.

Позивач перебуває на обліку у ДПС у Донецькій області, що є відповідачем 1 у справі.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду у справі №2а/0570/7563/2012 від 07.08.2012, яка залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 25.09.2012 та ухвалою Вищого адміністративного суду України від 20.11.2015, задоволено позов товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Державної податкової служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 29.03.2012 №0000151313/174/10/15-17/2, яким відмовлено у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за грудень 2011 року у розмірі 10037 722,00 грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 26.02.2014 у справі №805/1151/14 задоволено позовні вимоги ТОВ «ТАР Альянс» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області про стягнення з Державного бюджету України заборгованості з відшкодування податку на додану вартість за грудень 2011 року у сумі 10037 722,00 грн. Постанова суду набрала законної сили відповідно до ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 25.04.2014.

Позивач звертався до суду з вимогами про стягнення пені на суму бюджетної заборгованості з ПДВ за грудень 2011 року за періоди по 19.12.2023 включно.

Рішенням Донецького окружного адміністративної суду від 14.11.2023 у справі № 200/4477/23, яке набрало законної сили відповідно до постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 05.02.2024, позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області, Головного управління Державної казначейської служби у Донецькій області про стягнення пені задоволено. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» пеню на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість за грудень 2011 року у сумі 1221 027 гривень (за період з 13.02.2023 по 10.07.2023).

Рішенням Донецького окружного адміністративної суду від 30.04.2024 у справі № 200/6950/23, яке набрало законної сили відповідно до постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 20.06.2024, позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області, Головного управління Державної казначейської служби у Донецькій області про стягнення пені задоволено. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» пеню на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість за грудень 2011 року у сумі 958 011,19 грн за період з 11.07.2023 по 19.12.2023.

Сторонами підтверджується, що від часу набрання законної сили рішенням у справі з приводу оскарження результатів перевірки (справа № 2а/0570/7563/2012) та стягнення суми податку на додану вартість за грудень 2011 року, заявленої позивачем до відшкодування (справа №805/1151/14), до теперішнього часу заборгованість з ПДВ не відшкодовано.

За приписами частини 4 статті 78 КАС України визначено, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

За визначеннями, наведеними у пп.14.1.18і 14.1.162 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України бюджетним відшкодуванням є відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника; пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Порядок дій державних органів щодо відшкодування з Державного бюджету України податку на додану вартість врегульовано нормамистатті 200 Пподаткового кодексу України (тут і далі - в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту200.7 статті 200 ПК Україниплатник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Пунктом200.10 статті 200 ПК Українивизначено, що протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних.

За наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки (пункт200.11 статті 200 ПК України).

Відповідно до пункту200.12 статті 200 ПК України контролюючий орган зобов`язаний у п`ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Пунктом 200.13 статті 200 Податкового кодексу України (далі ПК України) було визначено, що орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування або шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку, або шляхом оформлення (випуску) казначейського фінансового векселя (за згодою платника податків) протягом п`яти календарних днів після отримання висновку органу державної податкової служби.

Кабінет Міністрів України своєю постановою від 17.01.2011 № 39 затвердив Порядок взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість (надалі Порядок), яким визначено механізм їх взаємодії.

Наведені норми пунктів200.12та 200.13 статті200 ПК Україниузгоджувалися з пунктами 6 та 9 Порядку № 39.

Таким чином, на момент виникнення спірних правовідносинПодатковим кодексом Українибуло визначено, що в разі виконання платником податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування з ПДВ, вимог, передбачених пунктами200.7та 200.8 статті200цьогоКодексу, та підтвердження достовірності нарахування такого відшкодування контролюючим органом за результатами проведення камеральної чи документальної перевірки, цей орган зобов`язаний у п`ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, який протягом п`яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.

Законами України від 24.12.2015 № 909-VIII «Про внесення змін доПодаткового кодексу Українита деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» та від 21.12.2016 № 1797-VIII «Про внесення змін доПодаткового кодексу Українищодо покращення інвестиційного клімату в Україні» внесено зміни достатті 200 ПК України, зокрема, й щодо порядку бюджетного відшкодування ПДВ.

У зв`язку з прийняттям вказаних змінпостановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 № 26визнано таким, що втратив чинність, Порядок № 39.

Відповідно до підпункту200.7.1 пункту 200.7 статті 200 ПК Українина підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Згідно з підпунктом200.7.2пункту200.7цієї статтіКодексузаяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження. Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

На підставі пункту200.15 статті 200 ПК Україниу разі коли за результатами перевірки сум податку, заявлених до відшкодування, платник податку розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження, контролюючий орган не пізніше наступного робочого дня після отримання відповідного повідомлення від платника або ухвали суду про порушення провадження у справі зобов`язаний внести відповідні дані до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Після закінчення процедури адміністративного оскарження або набрання законної сили рішенням суду контролюючий орган на наступний робочий день після отримання відповідного рішення зобов`язаний внести до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування дані щодо узгодженої суми бюджетного відшкодування платника.

У разі неузгодження контролюючим органом суми податку, заявленої до відшкодування, або її частини зобов`язання з бюджетного відшкодування податку в частині неузгодженої суми виникає з дня закінчення процедури адміністративного або судового оскарження, за результатами якої прийнято рішення на користь платника податків.

Пунктом200.12 статті 200 ПК України визначено, що узгоджена сума бюджетного відшкодування стає доступною органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, для виконання на наступний операційний день за днем її відображення в Реєстрі заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та перераховується органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, у строки, передбачені пунктом 200.13 цієї статті, на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.

На підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів (пункт200.13 статті 200 ПК України).

Вказані нормистатті 200 ПК Україниузгоджуються з пунктами 6, 7, 11, 12 Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 25.01.2017 № 26(далі - Порядок № 26).

Відповідно до пункту 56 підрозділу 2 розділу ХХПерехідні положенняПК Українидо 01.02.2017 центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, формує у хронологічному порядку надходження заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, поданих до 01.02.2016 за якими станом на 01.01.2017 суми ПДВ не відшкодовані з бюджету.

Формування, ведення та офіційне публікування Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначеного у цьому пункті, здійснюються в порядку, визначеномустаттею 200 цього Кодексу.

Відшкодування узгоджених сум ПДВ, зазначених у такому реєстрі, здійснюється в хронологічному порядку відповідно до черговості надходження заяв про повернення таких сум бюджетного відшкодування ПДВ в межах сум, визначених законом про Державний бюджет на відповідний рік. Розподіл сум бюджетного відшкодування ПДВ, визначених законом про Державний бюджет на відповідний рік, між Тимчасовим реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначеним у цьому пункті, та Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ здійснюється Кабінетом Міністрів України.

Станом на час розгляду справи Тимчасовий реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування не працює.

Відповідно до п. 200.23 ст. 200 ПК України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

У постанові від 30.05.2019 у справі № 803/655/17 Верховний Суд зазначив, що відповідно до п. 200.23 ст. 200 ПК України встановлюється обов`язкове нарахування пені на суму бюджетної заборгованості, яка не виплачена у строк, визначений в ст. 200 ПК України, безвідносно до того, чи така бюджетна заборгованість була виплачена, чи ні. При цьому, непогашення заборгованості бюджету з податку на додану вартість у визначений законодавцем строк є підставою для виникнення у платника податку права вимоги щодо виплати пені за прострочення бюджетного відшкодування.

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ ТА ВИСНОВКИ

З приводу доводів відповідача 1 щодо недотримання позивачем строків звернення до суду, суд зазначає, що згідно з частиною першою статті 99 КАС України (в редакції, яка була чинною до 15.12.2017) адміністративний позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Водночас ч. 3 статті 99 КАС України встановлено, що для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Аналогічні положення закріплені й у відповідних частинах статті 122 КАС України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, який набрав чинності з 15.12.2017.

Статтею 200 Податкового кодексу України встановлено, що держава в особі відповідних державних органів, виконуючи певний комплекс дій, зобов`язана повернути платнику суму бюджетного відшкодування з ПДВ протягом законодавчо встановленого строку після дня набуття відповідною сумою статусу узгодженої. Якщо ж протягом згаданого строку необхідних дій для відшкодування податку здійснено не було, невідшкодовані суми перетворюються на бюджетну заборгованість, на яку в силу положень пункту 200.23 статті 200 ПК України нараховується пеня.

Передумовою початку нарахування пені є невиконання контролюючим органом обов`язку з виплати заборгованості з відшкодування податку на додану вартість протягом строку, визначеного статтею 200 ПК України.

Нарахування пені пов`язується саме із недотриманням суб`єктами владних повноважень положень статті 200 ПК України, яка визначає, зокрема, комплекс дій, необхідних для своєчасного повернення сум бюджетної заборгованості з податку на додану вартість.

За загальним правилом, визначеним частиною другою статті 122 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

В цій справі бездіяльність податкового органу триває з 2012 року, коли постановою Донецького окружного адміністративного суду (залишена без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 25.09.2012) скасовано податкове повідомлення-рішення про відмову у наданні бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 10 037 722,00 грн.

Таким чином, оскільки бездіяльність податкового органу в частині сплати позивачу бюджетного відшкодування триває, позовні вимоги в частині стягнення пені за період з 20.12.2023 по 19.06.2024 заявлені позивачем без порушення строку звернення до суду.

З приводу доводів відповідача про неможливість нарахування пені за несвоєчасне відшкодування заборгованості з ПДВ через тривання військового стану, суд зазначає, що абзацем 2 пункту200.23 статті 200 Податкового кодексу України, в редакції чинній з 17.03.2022, визначають звільнення від відповідальності за невідшкодування суми податку платнику протягом визначеного статтею 200 Податкового кодексу України строку за умови, що виникнення бюджетної заборгованості обумовлено дією форс-мажорних обставин у зв`язку із введенням воєнного стану. В цьому пункті не йдеться про ненарахування пені під час дії воєнного стану та на період його дії.

Щодо неможливості нарахування пені на суму відшкодування бюджетної заборгованості з ПДВ, яка підлягає включенню до Тимчасового реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування та за періоди, які існували до створення Тимчасового реєстру, то зазначені доводи відповідача суд також не приймає до уваги, оскільки пунктом 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України передумовою нарахування пені є факт несвоєчасного відшкодування бюджетної заборгованості, будь-яких умов щодо внесення заяви про повернення бюджетного відшкодування до Тимчасового реєстру у якості передумови нарахування пені зазначеною нормою не визначено.

Як вже зазначалося, заборгованість Державного бюджету України перед позивачем з відшкодування ПДВ за грудень 2011 року до теперішнього часу не погашено. Таким чином, суд дійшов висновку про достатність підстав для нарахування стягнення пені через нездійснення відшкодування податку на додану вартість з бюджету.

Сума пені розраховується за формулою: П = Сз х О (НБУ) х В : R х К (дн), де:

П - сума пені, що нараховується на бюджетну заборгованість з ПДВ;

Сз - фактично непогашена сума бюджетної заборгованості з ПДВ;

О (НБУ) - облікова ставка НБУ на момент виникнення пені (%);

В - коефіцієнт, що складає 120% облікової ставки НБУ, встановленої на момент виникнення пені протягом строку її дії, включаючи день погашення;

R - кількість днів у календарному році;

К (дн) - кількість календарних днів прострочення у сплаті, включаючи день сплати.

Невідшкодована сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість становить 10037722,00 грн.

При цьому, згідно рішеннями Правління НБУ, облікова ставка Національного банку України становила: в період з 15.12.2023 по 25.01.2024 - 15%; з 26.01.2024 по 14.03.2024 - 15%; з 15.03.2024 по 25.04.2024 14,5%; з 26..04.2024 по 13.06.2024 - 13,5%, з 14.06.2024 по 25.07.2024 13%..

Кількість днів у 2023 році - 365 днів, у 2024 - 366 днів.

Під час перевірки розрахунку наданого позивачем, встановлено, що під час визначення пені позивач виходив з кількості днів у 2024 році 365 замість 366. Застосування неправильної кількості днів календарному році призвело до завищення суми пені. Отже, доводи відповідача 1 про допущення позивачем помилок під час визначення розміру пені через неврахування того, що 2024 рік є переступним та кількість днів 366.

Із врахуванням цього, розмір пені становить: за період 20.12.2023 по 31.12.2023 (12 днів) становить 59 401,31 грн, з період з 01.01.2024 по 25.01.2024 (25 днів) 123 414,62 грн, за період з 26.01.2024 по 14.03.2024 (49 днів) 241 892,65 грн, за період з 15.03.2024 по 25.04.2024 (42 дні) - 200 425,33 грн за період з 26.04.2024 по 13.06.2024 (49 днів) 217 703,38 грн, за період з 13.06.2024 по 19.06.2024 (6 днів) 25670,24 грн. Загальний розміру пені за період з 20.12.2023 по 19.06.2024 становить 868 507,53 грн та є меншим ніж визначений позивачем на 2 216,73 грн.

Таким чином, суд вважає обґрунтованими заявлені позивачем вимоги про стягнення пені на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість за грудень 2011 року за період з 20.12.2023 по 19.06.2024 в розмірі 868507,53 грн. Таким чином, заявлений позов підлягає частковому задоволенню.

Стосовно розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 8 цієї статті встановлено, що у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.

Оскільки контролюючим органом з питань адміністрування загальнообов`язкових платежів податкового характеру (податків та зборів), утому числі з питань бюджетного відшкодування податку на додану вартість є органи Державної податкової служби, суд вважає за можливе покласти здійснені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору. покласти на відповідача 1.

Згідно з матеріалами справи за подання адміністративного позову позивачем сплачено судовий збір у сумі 10 448,69 грн. відповідно до платіжної інструкції № 37 від 17.06.2024, який із врахуванням часткового задоволення вимог позивача підлягає стягненню з бюджетних асигнувань відповідача 1 в сумі 10422,09 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 77, 133, 139, 242, 244-250, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» до Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області і Головного управління Державної казначейської служби у Донецькій області про стягнення пені, - задовольнити частково.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» пеню на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість за грудень 2011 року за період з 20.12.2023 по 19.06.2024 в розмірі 868 507 (вісімсот шістдесят вісім тисяч п`ятсот сім ) грн.53 коп.

Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у Донецькій області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар Альянс» судовий збір у розмірі 10422 (десять тисяч чотириста двадцять дві) грн 09коп.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Адреса та реквізити сторін:

Позивач: ТОВ «ТАР АЛЬЯНС»: ЄДРПОУ 33853132; юридична адреса: 84609, Донецька область, м. Горлівка, вул. Умова, 1/1;

Відповідач 1, Головне управління Державної податкової служби у Донецькій області: ЄДРПОУ ВП 44070187; адреса місцезнаходження: 87515, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Італійська, 59;

Відповідач 2, Головне управління Державної казначейської служби України у Донецькій області: ЄДРПОУ 37967785; юридична адреса: 87500, м. Маріуполь, пр-т Миру, 68.

Суддя А.С. Михайлик

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2024
Оприлюднено11.09.2024
Номер документу121475275
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —200/4079/24

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 02.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 02.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 06.09.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Рішення від 06.09.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні