Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2024 року Справа№200/4913/24
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Кравченко Т.О.,
розглянув в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Донецькій області до комунального підприємства «Комунальник» Селидівської міської ради про стягнення з платника податків податкового боргу,
встановив:
17 липня 2024 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (далі позивач, ГУ ДПС у Донецькій області) до комунального підприємства «Комунальник» Селидівської міської ради (далі відповідач, КП «Комунальник»), надісланий через підсистему ЄСІТС «Електронний суд» 17 липня 2024 року, в якому позивач просив:
- стягнути з КП «Комунальник» до бюджету кошти з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у розмірі суми податкового боргу (надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини, код класифікації доходів бюджету 19010300, код за КАТОТТГ UA14160230000060952) 241 826,64 грн.
Заяви, клопотання учасників справи. Процесуальні дії у справі.
18 липня 2024 року суд постановив ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Позивач усунув недоліки позовної заяви.
22 липня 2024 року суд постановив ухвалу про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі; вирішив розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами; встановив строк для подання заяв по суті справи; витребував докази у позивача.
Про прийняття позовної заяви та відкриття провадження у справі сторони повідомлені в порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України (далі КАС).
З клопотанням про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін учасники справи до суду не зверталися, а тому на підставі ч. 5 ст. 260 КАС справа розглянута в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до ч. 8 ст. 262 КАС при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Як на час прийняття позовної заяви та відкриття провадження в адміністративній справі, так і на час розгляду справи по суті триває широкомасштабна військова агресія російської федерації, яка слугувала підставою для введення в Україні з 24 лютого 2022 року 05 години 30 хвилин воєнного стану Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України про введення воєнного стану».
Указом Президента України від 23 липня 2024 року № 469/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 23 липня 2024 року № 3891-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», строк дії воєнного стану продовжений з 05 години 30 хвилин 12 серпня 2024 року строком на 90 діб.
Стислий виклад позиції позивача та заперечень відповідача.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що КП «Комунальник» перебуває на податковому обліку в ГУ ДПС у Донецькій області, ДПІ у м. Селидове, з 23 грудня 2010 року.
За КП «Комунальник» обліковується податковий борг в розмірі 241826,64 грн, який виник після 24 лютого 2022 року з причини несплати самостійно задекларованих податкових зобов`язань з екологічного податку (плата за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (код класифікації доходів бюджету 19010300)), пені та донарахованих штрафних санкцій, який раніше не був заявлений до стягнення.
Позивач покликався на п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України (далі ПК України) і зазначив, що платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання декларації, крім випадків, встановленим цим Кодексом.
Ст. 67 Конституції України визначений обов`язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Позивач доводив, що всупереч наведеним нормам законодавства платник податків не вжив заходів для своєчасного погашення податкових зобов`язань.
За визначенням, наведеним в п. 14.1.175 ст. 14 ПК України, податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до пп. 129.1.3 п.129.1 ст. 129 ПК України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 цього Кодексу, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Нарахування пені закінчується (крім пені, передбаченої пп. пп. 129.1.2, 129.1.4 п. 129.1 цієї статті): у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань; у день проведення взаєморозрахунків непогашених зустрічних грошових зобов`язань відповідного бюджету перед таким платником податків; у день запровадження мораторію на задоволення вимог кредиторів (при винесенні відповідної ухвали суду у справі про банкрутство або прийнятті відповідного рішення Національним банком України); при прийнятті рішення щодо скасування або списання суми податкового боргу (його частини).
На суми грошового зобов`язання, визначеного пп. 129.1.3 п. 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Зазначений розмір пені застосовується щодо всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України у разі, коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (п. 59.3 ст. 59 ПК України).
Позивач зазначив, що відповідно до акта камеральної перевірки від 14 січня 2022 року № 467/05-99-04-07 податковий орган сформував та надіслав засобами поштового зв`язку на адресу платника податків податкове повідомлення-рішення від 09 лютого 2022 року № 000/1403/05-99-04-07/37314281 (форма «ПС»), яке було отримано платником 15 лютого 2022 року.
Згідно з актом камеральної перевірки від 18 березня 2024 року № 439 податковий орган сформував та направив засобами поштового зв`язку на адресу платника податків податкові повідомлення-рішення від 23 квітня 2024 року № 1210/05-99-04-10/37314281 (форма «Ш») та вiд 23 квітня 2024 року № 1212/05-99-04-10/37314281 (форма «ПС»), які отримані платником 26 квітня 2024 року.
Позивач вказував на те, що зазначені податкові повідомлення-рішення платник не оскаржував.
У зв`язку з несплатою КП «Комунальник» узгоджених податкових зобов`язань, Красноармійська ОДПІ (Селидівське відділення) сформувала податкову вимогу форми «Ю» від 04 червня 2014 року № 1750-25.
04 червня 2014 року ця податкова вимога була вручена головному бухгалтеру КП «Комунальник».
Вказана податкова вимога не була оскаржена та не відкликалась.
З огляду на те, що вжиті податковим органом заходи не призвели до погашення податкового боргу, на підставі пп. 14.1.137 п.14.1 ст. 14, п. 41.4 ст. 41, 20.1.34 п. 20.1 ст. 20, п. 59.5 ст. 59, п. 87.11 ст. 87, ст. 95 ПК України ГУ ДПС у Донецькій області звернулося до суду з цим позовом.
Просив задовольнити позов.
Відповідач правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини. Докази відхилені судом, та мотиви їх відхилення.
На виконання вимог ст. 90 КАС суд оцінив докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні; оцінив належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, виходячи з того, що жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 77 КАС кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.
За правилами абз. 1 ч. 2 ст. 77 КАС в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З`ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив таке.
Позивач Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187) є відокремленим підрозділом Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393) без статусу юридичної особи, про що свідчать відомості Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідач комунальне підприємство «Комунальник» Селидівської міської ради (ідентифікаційний код 37314281) зареєстровано як юридична особа 22 грудня 2010 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 22 грудня 2010 року внесений запис № 12761020000002556.
Основним видом економічної діяльності відповідача є код КВЕД 38.11 Збирання безпечних відходів.
Відповідач перебуває на обліку як платник податків в ГУ ДПС у Донецькій області (ДПІ м. Селидове), дата взяття на облік 23 грудня 2010 року, номер взяття на облік 458.
Ці обставини встановлені на підставі ідентифікаційних даних платника податків, які перебувають в розпорядженні податкового органу та відповіді з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 18 липня 2024 року № 696541.
Суд встановив, що в провадженні Донецького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 200/1200/21-а за позовом ГУ ДПС у Донецькій області до Селидівської міської ради, третя особа КП «Комунальник», про стягнення податкового боргу.
07 квітня 2021 року Донецький окружний адміністративний суд ухвалив рішення у справі № 200/1200/21-а, яким позов задовольнив повністю та стягнув з Селидівської міської ради податковий борг КП «Комунальник» у розмірі 1715722,74 грн.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 07 квітня 2021 року не було оскаржено і набрало законної сили на підставі ст. 255 КАС.
Під час розгляду справи № 200/1200/21-а суд встановив такі фактичні обставини, що знайшли відображення в рішенні від 07 квітня 2021 року:
«[…]
Третя особа комунальне підприємство «Комунальник» Селидівської міської ради, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців 22.12.2020 року за № 12761020000002556, податковий номер 37314281, зареєстровано за юридичною адресою: 85400, Донецька область, м. Селидове, вул. Шевченка, 122. КП «Комунальник» Селидівської МР перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Донецькій області, Селидівська ДПІ (м. Селидове) як платник податків за основним місцем обліку.
Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 03.12.2020 року № 4298634277: організаційно-правова форма юридичної особи комунальне підприємство.
Згідно з п. 1.1 Статуту підприємства від 15.12.2010 року КП «Комунальник» засноване на комунальній власності територіальної громади м. Селидове і підпорядковується виконкому Селидівської міської ради.
У зв`язку із несплатою платником податків КП «Комунальник» узгоджених податкових зобов`язань, Покровською ОДПІ було сформовано та спрямовано з рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення податкову вимогу від 04.06.2014 року № 1750-25, яка була вручена та не оскаржувалась.
Станом на 29 грудня 2020 року за КП «Комунальник» рахується податковий борг за надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини, у сумі 3676 477,10 грн, який виник з причини несплати узгоджених грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно та нарахованих контролюючим органом, у тому числі заявлена до суду відповідно до вимог п. 95.1 та абз. 1 п. 95.3 ст. 95 ПК України у розмірі 1715 722,74 грн.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04.04.2019 року у справі № 200/514/19 стягнуто з КП «Комунальник» з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків в рахунок погашення заборгованості з екологічного податку з юридичних осіб в сумі 1517 454,68 грн.
Станом на 29.12.2020 року залишок несплаченої суми з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини за рішенням суду 1517 454,68 грн.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 07.11.2016 року у справі № 805/3612/16-а стягнуто з КП «Комунальник» податковий борг з екологічного податку з розрахункових рахунків у банках, обслуговуючих платника податків у сумі 198 268,06 грн.
Станом на 29.12.2020 року залишок несплаченої суми з надходжень від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини за рішенням суду 198 268,06 грн.
На виконання рішень суду про стягнення коштів платника податків з рахунків у банках у рахунок погашення податкового боргу ГУ ДПС у Донецькій області направлялись до установ банків інкасові доручення (розпорядження) з метою стягнення коштів з рахунків банків, що обслуговують рахунки КП «Комунальник»: за рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04.04.2019 року у справі № 200/514/19-а: до АТ КБ «Приватбанк» від 08.10.2020 року № 2669-16 інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку із відсутністю коштів; до Донецького РУ АТ КБ «Приватбанк» м. Маріуполь від 08.10.2020 року №№ 2666/16, 2668/16 інкасові доручення повернуті без виконання у зв`язку з тим, що рахунки відкриті для страхових виплат, а страхові кошти, зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до закону; до Донецького РУ АТ КБ «Приватбанк» м. Маріуполь від 08.10.2020 року № 2667/16 інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку з відсутністю коштів; до Донецького РУ АТ КБ «Приватбанк» м. Маріуполь від 08.10.2020 року № 2665/16 за яким здійснено часткову сплату у розмірі 0,76 грн. За постановою Донецького окружного адміністративного суду від 07.11.2016 року у справі № 805/3612/16-а: до АТ КБ «Приватбанк» від 26.11.2020 року № 3152/16 інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку з відсутністю коштів; до Донецького РУ АТ КБ «Приватбанк» м. Маріуполь від 26.11.2020 року №№ 3151/16, 3149/16 інкасові доручення повернуті без виконання у зв`язку з тим, що рахунки відкриті для страхових виплат, а страхові кошти зараховані на окремий рахунок, не можуть бути спрямовані на задоволення вимог кредиторів, на стягнення на підставі виконавчих та інших документів, за якими здійснюється стягнення відповідно до Закону; до Донецького РУ АТ КБ «Приватбанк» м. Маріуполь від 26.11.2020 року № 3150/16 інкасове доручення повернуто без виконання у зв`язку з відсутністю коштів; Донецького РУ АТ КБ «Приватбанк» м. Маріуполь від 26.11.2020 року № 3148/16 за яким здійснено часткове сплату у розмірі 402,80 грн.
19 листопада 2020 року ГУ ДПС у Донецькій області направило до КП «Комунальник» лист № 84789/1005-99-13-08-28 про надання майна для опису у податкову заставу.
Згідно з отриманою відповіддю від 03.12.2020 року № 38, станом на 01.11.2020 року за даними бухгалтерського обліку на підприємстві знаходяться основні засоби з залишковою вартістю 3,0 тис. грн, які знаходяться в неробочому стані та непридатні для подальшої експлуатації.
Згідно з даними фінансової звітності КП «Комунальник» станом на 30.09.2020 року залишкова вартість основних засобів складає 3,0 тис. грн.
ГУ ДПС у Донецькій області до Селидівської міської ради було направлено подання про вжиття заходів з погашення податкового боргу КП «Комунальник».
Відповідно до отриманої відповіді від 15.12.2020 року № 02вх1487-21ф/2 Селидівська міська рада повідомила, що при наявності коштів від погашення дебіторської заборгованості населення або підприємств, КП «Комунальник» буде сплачувати заборгованість з надходжень від розміщень відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини.
[…]».
28 травня 2021 року Донецький окружний адміністративний суд постановив ухвалу, якою задовольнив заяву Селидівської міської ради та розстрочив виконання рішення від 07 квітня 2021 року у справі № 200/1200/21-а на один рік, шляхом сплати рівними частками по 142971,00 грн щомісячно.
Ухвала від 28 травня 2021 року набрала законної сили на підставі ст. 256 КАС.
КП «Комунальник» здійснювало погашення заборгованості минулих періодів в порядку, визначеному ухвалою від 28 травня 2021 року.
Дані інтегрованої картки платника податків КП «Комунальник» за платежем находження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім РО (код класифікації доходів бюджету 19010300), сформованої за період з 31 грудня 2021 року по 31 травня 2024 року, свідчать про те, що станом на 31 грудня 2021 року за відповідачем обліковувалась заборгованість в сумі 2795048,49 грн, в тому числі недоїмка 2504071,37 грн та залишок несплаченої пені 290 977,12 грн.
В січні 2022 року головний державний інспектор Покровського відділу податків і зборів з юридичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Донецькій області ОСОБА_1 провела камеральну перевірку з питання своєчасності сплати узгодженого грошового зобов`язання по екологічному податку КП «Комунальник», за наслідками якої складений акт від 14 січня 2022 року № 467/05-99-04-07.
Перевіркою встановлено, що КП «Комунальник» допустило несвоєчасну сплату самостійно визначених грошових зобов`язань по екологічному податку, відповідальність за що передбачена п. 126.1 ст. 126 ПК України.
Акт від 14 січня 2022 року акт № 467/05-99-04-07 надісланий на податкову адресу КП «Комунальник» і вручений адресату 19 січня 2022 року, що підтверджено фіскальним чеком та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
09 лютого 2024 року ГУ ДПС у Донецькій області прийняло податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 0001403/05-99-04-07.
Цим податковим повідомленням-рішенням на підставі акта від 14 січня 2022 року № 467/05-99-04-07, яким встановлено порушення визначеного пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 57.1 ст. 57, п. 250.2 ст. 250 ПК України строку сплати суми грошового зобов`язання з екологічного податку, надходження за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, на підставі п. 124.1 ст. 124 ПК України за затримку на 1839, 1944, 1826,1959, 1734, 1740, 1010, 1040, 946, 977, 919, 828, 808, 763 календарних днів сплати грошового зобов`язання в сумі 904834,08 грн до КП «Комунальник» застосований штраф в розмірі 10% в сумі 90483,41 грн.
Податкове повідомлення-рішення від 09 лютого 2022 року № 0001403/05-99-04-07 разом з розрахунком штрафної санкції надіслане за податковою адресою КП «Комунальник» і вручено адресату 15 лютого 2022 року, що підтверджено фіскальним чеком та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Докази оскарження цього податкового повідомлення-рішення в адміністративному або судовому порядку суду не надані.
В березні 2024 року головний державний інспектор Покровського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Донецькій області Півень Л.П. провела камеральну перевірку щодо своєчасності подання звітності та сплати угодженої суми податкового зобов`язання з екологічного податку, за результатами якої складений акт від 18 березня 2024 року № 439.
В результаті проведення камеральної перевірки встановлено порушення:
- термінів сплати, визначених п. 57.1 ст. 57 та п. 250.2 ст. 250 ПК України, узгодженої суми податкового зобов`язання з екологічного податку на загальну суму 698535,58 грн;
- термінів подання декларацій екологічного податку, визначених п. 250.1 ст. 250 ПК України, за І квартал 2022 року та 4 квартал 2023 року.
Акт від 18 березня 2024 року № 439 надісланий на податкову адресу КП «Комунальник» та вручений адресату 05 квітня 2024 року, що підтверджено фіскальним чеком та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
17 квітня 2024 року КП «Комунальник» подало звітну податкову декларацію екологічного податку за І квартал 2024 року, в додатку 3 «Розрахунок № 1 за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місяцях чи на об`єктах» якої самостійно визначило суму податкового зобов`язання за звітний податковий період 112953,56 грн.
Як свідчить квитанція № 2 податкова декларація отримана податковим органом 17 квітня 2024 року і зареєстрована за № 9096510342.
23 квітня 2024 року ГУ ДПС у Донецькій області прийняло податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 1210/05-99-04-10/37314281.
Згідно з цим податковим повідомленням-рішенням на підставі акта від 18 березня 2024 року № 439/05-99-04-10/37314281, яким встановлено порушення термінів сплати, визначених п. 57.1 ст. 57 та п. 250.1 ст. 250 ПК України, узгодженої суми податкового зобов`язання з екологічного податку за січень 2022 року березень 2024 року, на підставі п. 124.1 ст. 124 ПК України за затримку на 827, 856, 733, 740, 757, 669, 707, 632, 661 календарних днів сплати надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (код платежу 19010300) на суму 374087,13 грн до КП «Комунальник» застосований штраф в розмірі 10% 37408,71 грн.
23 квітня 2024 року ГУ ДПС у Донецькій області прийняло податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») № 1212/05-99-04-10/3731428.
Згідно з цим податковим повідомленням-рішенням на підставі акта від 18 березня 2024 року № 439/05-99-04-10/37314281, яким встановлено порушення пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК, за несвоєчасне подання декларацій з екологічного податку за 1 квартал 2022 року та 4 квартал 2023 року на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 і абз. 1 п. 120.1 ст. 120 ПК України до КП «Комунальник» застосовані штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в сумі 680,00 грн.
Податкові повідомлення-рішення від 23 квітня 2024 року № 1210/05-99-04-10/37314281 та № 1212/05-99-04-10/3731428 надіслані за податковою адресою КП «Комунальник» і вручені адресату 26 квітня 2024 року, що підтверджено фіскальним чеком та рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Докази оскарження цих податкових повідомлень-рішень в адміністративному або судовому порядку суду не надані.
Також суд встановив, що податковий орган вживав заходи з метою погашення податкового боргу шляхом направлення КП «Комунальник» податкової вимоги форми «Ю» від 04 червня 2014 року № 1750-25 про наявність у нього станом на 03 червня 2014 року податкового боргу в сумі 84361,70 грн, в тому числі заборгованість за основним платежем (код класифікації доходів бюджету 19010301) 84361,70 грн, за відсутності штрафів та пені.
04 червня 2014 року ця податкова вимога вручена під особистий підпис головному бухгалтеру КП «Комунальник» ОСОБА_2 .
Докази оскарження цієї податкової вимоги в адміністративному або судовому поряду суду не надані. Також суду не надані докази відкликання цієї податкової вимоги податковим органом.
На час звернення ГУ ДПС у Донецькій області до суду з цим позовом за КП «Комунальник» обліковувався податковий борг з екологічного податку надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місяцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (код класифікації доходів бюджету 19010300, код за КАТОТТГ UA14160230000060952) в сумі 241826,64 грн, що виник після 24 лютого 2022 року з причини несплати грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно, а також внаслідок нарахування пені за несвоєчасну сплату податкових зобов`язань і штрафних санкцій, в тому числі:
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)) з 18 лютого 2020 року на Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, Додаток 3 до Податкової декларації з екологічного податку від 19 жовтня 2019 року № 9244679158, сума операції 151,28 грн, сума боргу 151,28 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 22 листопада 2019 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 30 жовтня 2019 року № 0011255341, сума операції 17,29 грн, сума боргу 158,57 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 22 листопада 2019 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 30 жовтня 2019 року № 0011255341, сума операції 2,86 грн, сума боргу 171,43 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 22 листопада 2019 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 30 жовтня 2019 року № 0011255341, сума операції 8,65 грн, сума боргу 180,08 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 22 листопада 2019 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 30 жовтня 2019 року № 0011255341, сума операції 8,91 грн, сума боргу 188,99 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 22 листопада 2019 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 30 жовтня 2019 року № 0011255341, сума операції 6,10 грн, сума боргу 195,09 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 15 січня 2020 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 27 грудня 2019 року № 0021165341, сума операції 1,51 грн, сума боргу 196,60 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 15 січня 2020 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 27 грудня 2019 року № 0021165341, сума операції 0,78 грн, сума боргу 197,38 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 15 січня 2020 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 27 грудня 2019 року № 0021165341, сума операції 0,91 грн, сума боргу 198,29 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 15 січня 2020 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 27 грудня 2019 року № 0021165341, сума операції 1,65 грн, сума боргу 199,94 грн;
24 лютого 2022 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), розрахунок пені на суму грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки з 15 січня 2020 року на податкове повідомлення-рішення (форма «Ш») від 27 грудня 2019 року № 0021165341, сума операції 0,16 грн, сума боргу 200,10 грн;
02 березня 2022 року донарахування штрафних санкцій за актом перевірки (поточний рік), податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») від 09 лютого 2022 року № 000/1403/05-99-04-07/37314281, сума операції 90483,41 грн, сума боргу 90683,51 грн;
30 квітня 2024 року нарахування пені ІКП на борг минулих періодів (ст. 129 ПК України з урахуванням вимог Закону України щодо періоду поширення коронавірусної хвороби (Covid-19)), з 18 листопада 2020 року на Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, Додаток 3 до Податкової декларації з екологічного податку від 22 липня 2020 року № 9174303577, сума операції 100,86 грн, сума боргу 90784,37 грн;
10 травня 2024 року донарахування штрафних санкцій за актом перевірки (поточний рік), податкове повідомлення рішення (форма «ПС») від 23 квітня 2024 року № 1210/05-99-04-10/37314281, сума операції 9458,55 грн, сума боргу 100242,92 грн;
10 травня 2024 року донарахування штрафних санкцій за актом перевірки (поточний рік), податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») від 23 квітня 2024 року № 1212/05-99-04-10/37314281, сума операції 680,00 грн, сума боргу 100922,92 грн;
10 травня 2024 року донарахування штрафних санкцій за актом перевірки (поточний рік), податкове повідомлення-рішення (форма «ПС») від 23 квітня 2024 року № 121/05-99-04-10/37314281, сума операції 27950,16 грн, сума боргу 128873,08 грн;
20 травня 2024 року нараховано платником самостійно по строку (декларація термін сплати поточний рік), Розрахунок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місяцях чи на об`єктах, Додаток 3 до Податкової декларації з екологічного податку від 17 квітня 2024 року № 9096510364, термін сплати 20 травня 2024 року, сума операції 112953,56 грн, сума боргу 241826,64 грн.
Наявність на день звернення ГУ ДПС у Донецькій області до суду з цим позовом заборгованості, стягнення якої є предметом спору, підтверджена даними інтегрованої картки платника податків КП «Комунальник» за платежем находження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім РО (код класифікації доходів бюджету 19010300), сформованої за період з 31 грудня 2021 року по 31 травня 2024 року.
Докази повного або часткового погашення відповідачем заборгованості, стягнення якої є предметом спору, суду не надані.
Будь-які інші докази щодо предмета доказування учасники справи не надали.
Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.
Висновки суду по суті позовних вимог.
Відповідно до п. 15.1 ст. 15 ПК України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 36.1 ст. 36, п. 38.1 ст. 38 ПК України платники податків зобов`язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
За визначенням, наведеним у пп. пп. 14.1.39, 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, податковий борг сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом; грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
П. 59.1 ст. 59 ПК України визначено, що у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сумаподаткового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
В свою чергу п. 58.2 ст. 58 ПК України передбачено, що форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.
Згідно з п. 58.3 ст. 58 ПК України податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу.
Ст. 42 ПК України регламентує листування платників податків та контролюючих органів.
Відповідно до п. 42.1 ст. 42 ПК України податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті.
П. 42.2 ст. 42 ПК України визначено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
При цьому відповідно до п. 42.3 ст. 42 ПК України якщо платник податків у порядку та у строки, визначені ст. 66 цього Кодексу, повідомив контролюючий орган про зміну податкової адреси, він на період з дня державної реєстрації зміни податкової адреси до дня внесення змін до облікових даних такого платника податків звільняється від виконання вимог документів, надісланих йому контролюючим органом за попередньою податковою адресою та в подальшому повернених як таких, що не знайшли адресата.
Згідно з п. 42.5 ст. 42 ПК України у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Суд встановив, що внаслідок несплати грошових зобов`язань, нарахованих платником самостійно, а також внаслідок нарахування пені і штрафних санкцій у КП «Комунальник» після 24 лютого 2022 року виник податковий борг з екологічного податку надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місяцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (код класифікації доходів бюджету 19010300, код за КАТОТТГ UA14160230000060952) в сумі 241826,64 грн.
Податковий орган вживав заходи з метою погашення податкового боргу, а саме надіслав КП «Комунальник» податкову вимогу форми «Ю» від 04 червня 2014 року № 1750-25 про наявність у нього станом на 03 червня 2014 року податкового боргу в сумі 84361,70 грн, в тому числі заборгованість за основним платежем (код класифікації доходів бюджету 19010301).
Однак ці заходи не спричинили погашення платником податків податкового боргу в повному обсязі.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно з п. п. 95.1, 95.3 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Докази повного погашення заборгованості, стягнення якої є предметом спору, суду не надані.
З огляду на встановлені фактичні обставини та правове регулювання спірних правовідносин суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з КП «Комунальник» до бюджету коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у розмірі суми податкового боргу (надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини, код класифікації доходів бюджету 19010300, код за КАТОТТГ UA14160230000060952) 241 826,64 грн.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Розподіл судових витрат.
Відповідно до ст. 139 КАС судові витрати не підлягають розподілу.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 244, 245, 246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
1. Адміністративний позов Головного управління ДПС у Донецькій області (код ЄДРПОУ ВП: 44070187, зареєстроване місцезнаходження: 87515, Донецька обл., м. Маріуполь, вул. Італійська, буд. 59) як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ідентифікаційний код: 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) до комунального підприємства «Комунальник» Селидівської міської ради (ідентифікаційний код 37314281, місцезнаходження: 85400, Донецька обл., Покровський р-н, м. Селидове, вул. Шевченка, буд. 122) про стягнення з платника податків податкового боргу задовольнити повністю.
2. Стягнути з комунального підприємства «Комунальник» Селидівської міської ради до бюджету кошти з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачах платіжних послуг/емітентах електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у розмірі суми податкового боргу (надходження від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини, код класифікації доходів бюджету 19010300, код за КАТОТТГ UA14160230000060952) 241826 (двісті сорок одна тисяча вісімсот двадцять шість) гривень 64 копійки.
3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
4. Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
5. Повне судове рішення складено 09 вересня 2024 року.
Суддя Т.О. Кравченко
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 11.09.2024 |
Номер документу | 121475343 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кравченко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні