ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
09 вересня 2024 року м. ДніпроСправа № 360/2270/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів,
ВСТАНОВИВ:
30 серпня 2024 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява представника Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів.
В обґрунтування заяви зазначено, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 23.07.2020 у справі №360/2270/20 позовні вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, задоволено: стягнуто з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізовані платежі в загальній сумі 3 252 112,07 грн.
Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 23.07.2020 у справі №360/2270/20 набрало законної сили 26.08.2020.
03.09.2020 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 360/2270/20.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07.09.2023 у справі № 360/2270/20, замінено стягувача у виконавчому листі (дублікаті) по справі № 360/2270/20, виданому Луганським окружним адміністративним судом 03.09.2020, про стягнення з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізованих платежів в загальній сумі 3 252 112,07 грн, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 у справі № 360/2270/20 поновлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа (дубліката) по справі № 360/2270/20, виданого Луганським окружним адміністративним судом 03 вересня 2020 року, про стягнення з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізованих платежів в загальній сумі 3 252 112,07 грн на три місяці з дня набрання цією ухвалою законної сили.
Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області звернулося до Головного управління Державної казначейської служби України у Луганській області із заявою про пред`явлення до виконання дублікату виконавчого листа у справі № 360/2270/20.
Головним управлінням Державної казначейської служби України у Луганській області листом №04-06-08/458 від 05.02.2024 передано заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 29.12.2023 №1200-0901-5/27619 (з додатками) про виконання судового рішення згідно дублікату виконавчого листа Луганського окружного адміністративного суду, виданого 03.09.2020 по справі №360/2270/20, у зв`язку з тимчасово переданими повноваженнями по обслуговуванню боржника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), до Управління Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області, для здійснення заходів, передбачених Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (із змінами).
Управлінням Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області листом №02-19-06/109 від 19.02.2024 повернуто без виконання дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 стягувачу, в зв`язку з відсутністю в управлінні Казначейства відкритих рахунків боржника.
Крім того зазначеним листом повідомлено, що Марківський район Луганської області ліквідовано відповідно до постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів. Враховуючи зазначене та згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) з 30.07.2020 перебуває в стані припинення.
Відповідно до листа Марківської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 21.03.2024 № 06-06/661 повідомлено, що ні Марківська селищна військова адміністрація Старобільського району Луганської області, ні Марківська селищна рада Луганської області не є юридичними особами - правонаступниками Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), тому інформація щодо стану припинення юридичної особи вищевказаного Управління відсутня.
У зв`язку з вищевикладеним, Головним управлінням подано заяву до Луганського окружного адміністративного суду, про заміну сторони за виконавчим листом у справі №360/2270/20, а саме: боржника з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на його правонаступника - Старобільську районну державну адміністрацію Луганської області.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 по справі №360/2270/20 відмовлено у задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну боржника у виконавчому листі по справі №360/2270/20.
Не погодившись із зазначеною ухвалою Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області 23.04.2024 звернулося з апеляційною скаргою до Першого апеляційного адміністративного суду на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 по справі №360/2270/20.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 05.08.2024 ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 року у справі № 360/2270/20 залишено без змін.
Оскільки Управлінням Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області 19.02.2024 повернуто без виконання дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20, строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі № 360/2270/20 закінчився 19.05.2024, тобто до моменту розгляду Першим апеляційним адміністративним судом апеляційної скарги Головного управління, поданої 23.04.2024 на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 08.04.2024 у справі № 360/2270/20.
Таким чином, сподіваючись на позитивне вирішення питання щодо правонаступництва боржника, Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області було позбавлено можливості вчасно повторно пред`явити до виконання виконавчий лист у справі № 360/2270/20.
Ухвалою суду від 02 вересня 2024 року заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання призначено до розгляду у письмовому провадженні (без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи).
Розглянувши заяву про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Відповідно до частини першої статті 12 Закону України від 02 червня 2016 року № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі - Закон 1404-VIII) виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.
Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття (частина друга статті 12 Закону 1404-VIII).
Відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України «Про виконавче провадження» строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються у разі, зокрема, пред`явлення виконавчого документа до виконання.
Згідно з частиною шостою статті 12 Закону 1404-VIII стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання.
Відповідно до частини першої статті 376 КАС України стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 23.07.2020 по справі № 360/2270/20, яке набрало законної сили 26.08.2020, позовні вимоги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, задоволено: стягнуто з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізовані платежі в загальній сумі 3 252 112,07 грн.
03.09.2020 позивачем у справі отримано виконавчий лист, в якому зазначено, що судове рішення набрало законної сили 26.08.2020, строк пред`явлення виконавчого документа до виконання до 27 листопада 2020 року.
Ухвалою суду від 30.05.2022 поновлено Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа в адміністративній справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, на три місяці після набрання ухвалою суду законної сили.
Ухвалою суду від 02.11.2022 поновлено Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа в адміністративній справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, на три місяці після набрання ухвалою суду законної сили.
Ухвалою суду від 08.12.2022 заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про видачу дубліката виконавчого листа по справі №360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, задоволено. Видано Управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів.
На підставі вищевказаної ухвали суду, позивачем у справі №360/2270/20 отримано дублікат виконавчого листа, який був виданий 03 вересня 2020 року.
Ухвалою суду від 07.09.2023 замінено стягувача у виконавчому листі (дублікаті) по справі № 360/2270/20, виданому Луганським окружним адміністративним судом 03.09.2020, про стягнення з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізованих платежів в загальній сумі 3 252 112,07 грн, з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 у справі № 360/2270/20 поновлено Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа (дубліката) по справі № 360/2270/20, виданого Луганським окружним адміністративним судом 03 вересня 2020 року, про стягнення з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізованих платежів в загальній сумі 3 252 112,07, на три місяці з дня набрання цією ухвалою законної сили.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21.12.2023 по справі № 360/2270/20 видано Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів.
Головним управлінням Державної казначейської служби України у Луганській області листом №04-06-08/458 від 05.02.2024 передано заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 29.12.2023 №1200-0901-5/27619 (з додатками) про виконання судового рішення згідно дублікату виконавчого листа Луганського окружного адміністративного суду, виданого 03.09.2020 по справі №360/2270/20, у зв`язку з тимчасово переданими повноваженнями по обслуговуванню боржника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), до Управління Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області, для здійснення заходів, передбачених Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845 (із змінами).
Управлінням Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області листом №02-19-06/109 від 19.02.2024 повернуто без виконання дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 стягувачу, в зв`язку з відсутністю в управлінні Казначейства відкритих рахунків боржника.
Також, зазначеним листом повідомлено, що Марківський район Луганської області ліквідовано відповідно до постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 №807-ІХ Про утворення та ліквідацію районів. Враховуючи зазначене та згідно інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) з 30.07.2020 перебуває в стані припинення.
Відповідно до листа Марківської селищної військової адміністрації Старобільського району Луганської області від 21.03.2024 № 06-06/661 стягувачу повідомлено, що ані Марківська селищна військова адміністрація Старобільського району Луганської області, ані Марківська селищна рада Луганської області не є юридичними особами - правонаступниками Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268), тому інформація щодо стану припинення юридичної особи вищевказаного Управління відсутня.
Крім того, Марківська селищна військова адміністрація повідомила, що у відкритих інтернет-ресурсах міститься інформація про засновника Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області (код ЄДРПОУ 00734268) - Марківську районну державну адміністрацію Луганської області (код ЄДРПОУ 04051556). Юридична особа припинена в результаті реорганізації 14.12.2021, юридична особаправонаступник - Старобільська районна державна адміністрація Луганської області (код ЄДРПОУ 04051632).
Ухвалою суду від 08.04.2024, яка постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 05.08.2024 залишена без змін, в задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про заміну боржника у виконавчому листі у справі №360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів, відмовлено.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 в Україні введено воєнний стан з 5 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, якій у подальшому пролонговано та триває до теперішнього часу.
Суд вважає за необхідне зазначити, що Європейський суд з прав людини в рішенні у справі «Шмалько проти України» від 20 липня 2004 року вказав, що право на виконання судового рішення є складовою права на судовий захист, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, для цілей якої виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як складова частина судового розгляду (пункт 43). Неможливість особою домогтися виконання судового рішення, винесеного на її користь, становить втручання у право на мирне володіння майном, що викладене у першому реченні пункту першого статті 1 Протоколу №1 до Конвенції про захист прав людини і основних свобод.
Конституційний Суд України у рішенні № 18-рп/2012 від 13 грудня 2012 року, зазначив, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.
Розглядаючи справу № 5-рп/2013 Конституційний Суд України у рішенні від 26 червня 2013 року звернув увагу, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.
Підсумовуючи викладене, судом встановлено, що заявник 29.12.2023 звернувся з заявою щодо примусового виконання виконавчого листа по справі, тобто своєчасно, при цьому Управлінням Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області листом №02-19-06/109 від 19.02.2024 повернуто без виконання дублікат виконавчого листа у справі № 360/2270/20 стягувачу, в зв`язку з відсутністю в управлінні Казначейства відкритих рахунків боржника. Заявник, з урахуванням доводів Управління Державної казначейської служби України у м. Довжанську Луганської області, звернувся з заявою щодо заміни боржника у виконавчому листі та ухвалою суду йому було відмовлено.
Тобто, заявником вчинялись активні дії щодо виконання рішення суду, проте такі дії не призвели до позитивного результату, при цьому строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання було пропущено.
Оскільки стягувачем пропущено строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання не з його вини, а заявником при цьому вчинялись активні дії щодо виконання рішення суду, суд визнає причини пропуску строку поважними та вважає за можливе поновити пропущений строк для пред`явлення виконавчого листа в адміністративній справі № 360/2270/20 до виконання, у зв`язку з чим заява про поновлення такого строку підлягає задоволенню.
Керуючись статтями 241, 243, 248, 256, 376 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Задовольнити заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі № 360/2270/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області про стягнення капіталізованих платежів.
Поновити Головному управлінню Пенсійного фонду України в Луганській області пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа (дубліката) по справі № 360/2270/20, виданого Луганським окружним адміністративним судом 03 вересня 2020 року, про стягнення з Управління агропромислового розвитку Марківської районної державної адміністрації Луганської області на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області капіталізованих платежів в загальній сумі 3 252 112,07 (три мільйони двісті п`ятдесят дві тисячі сто дванадцять гривень 07 коп), на три місяці з дня набрання цією ухвалою законної сили.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 11.09.2024 |
Номер документу | 121476511 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші процесуальні питання |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні