Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2024 р. № 520/15935/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (просп. Науки, буд. 54,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61072) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8,м. Київ,м.Київ,04053), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10966734/42831345 від 26.04.2024 р.
2. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8. код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати Податкову накладну № 18 від 03.07.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію 28.07.2023.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (61057, Харківська область, місто Харків, вулиця Пушкінська, будинок 46, Код ЄДРПОУ 43983495) на користь ТОВ «ІМЕКС МАКС» (Код ЄДРПОУ 42831345, 61072, Харківська обл., місто Харків, пр. Науки , будинок 54, ІПН 428313420318) судовий збір у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8. код ЄДРПОУ 43005393) на користь ТОВ «ІМЕКС МАКС» (Код ЄДРПОУ 42831345, 61072, Харківська обл., місто Харків, пр. Науки , будинок 54, ІПН 428313420318) судовий збір у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп. 6.
5. Попередній розрахунок витрат на професійну правничу допомогу складає 8 000,00 (вісім тисяч гривень 00 копійок).
В обґрунтування позову зазначено, що Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10966734/42831345 від 26.04.2024 р. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 12.06.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується матеріалами справи.
Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, 26.06.2024 року надано відзив на адміністративний позов в якому щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржуване позивачем рішення є законним та таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.
Від відповідача - Державної податкової служби, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІМЕКС МАКС», зареєстроване як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 42831345 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.02.2019 року, номер запису 14801020000079993 та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області, зареєстроване як платник ПДВ, ІПН 428313420318.
Основним видом діяльності ТОВ «ІМЕКС МАКС» згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 - 20.41 Виробництво мила та мийних засобів, засобів для чищення та полірування. Також товариство здійснює інші види діяльності, зокрема, але не виключно: 20.20 - Виробництво пестицидів та іншої агрохімічної продукції; 20.42 - Виробництво парфумних і косметичних засобів; 46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 32.99 - Виробництво іншої продукції, н.в.і.у.
Між ПП «ТАВРІЯ ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 31929492) (Покупець) та позивачем - ТОВ «ІМЕКС МАКС» (код ЄДРПОУ 42831345) (Постачальник) було укладено Договору поставки №171 від 20.08.2021 року.
В межах даного Договору ТОВ «ІМЕКС МАКС» 03.07.2023 року поставив ПП «ТАВРІЯ ПЛЮС» товари за видатковою накладною № 674 від 03.07.2023 року на суму 6 324,48 гривні, у тому числі ПДВ 1 054,08 гривні.
Відповідно до пунктів Договору № 171 від 20.08.2021 року, в яких описуються умови поставки товару:
3.2. Постачальник поставляє Товар в строки, погоджені з Покупцем в заявці. Покупець залишає за собою право не приймати Товар, поставлений раніше чи пізніше дати поставки, передбаченій в заявці.
3.3. Товар вантажиться та перевозиться автомобільним транспортом Постачальника за його рахунок на умовах зазначених в п. 2.1.2. даного договору.
3.4. Товар передається Покупцю на підставі накладних(видаткових, податкових, товарно-транспортних). Під час централізованих (регулярних) перевозках допускається поставка Товару без довіреностей, при умові, що до моменту передачі Товару Покупець письмово повідомив Постачальника про матеріально-відповідальних осіб, які будуть отримувати Товар, надавши йому після підписання даного договору переліку таких осіб з зазначенням П.І.Б., посад, зразків підпису, а також зразки печатки (штампа), якими дані особи, будуть завіряти свої підписи на супровідних документах.
5.3. Товар, що поставляється Покупцеві за цим договором, підлягає оплаті після його реалізації Покупцем в своїй мережі супермаркетів. Покупець оплачує вартість реалізованого товару один раз на календарний місяць. Інформацію про кількість реалізованого товару Покупець передає Постачальнику в електронному вигляді, за допомогою програмного забезпечення «Вікна».
5.4. Всі розрахунки між Сторонами за цим договором здійснюються виключно в національній валюті України гривні.
Товар виготовляється з розчину концентрату антисептичного миючого, гліцерину, перекисю водню, флаконів, дозаторів, етикеткот, стрейч плівок.
На підтвердження господарських операцій з поставки сировини та матеріалів є наступне документи, а саме:
1. Розчин "Концентрат миючий" у кількості 1611 кг був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «КІРОВОГРАД ПОСТАЧ» (код ЄДРПОУ 37168244) на підставі Договору поставки № 674-П від 09.11.2021року, що підтверджується видатковою накладною № КП-11488 від 23.06.2023р., та платіжною інструкцією № 1308 від 22.06.2023р. ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 66 433,22 грн.
2. Композиція FF 3005 J віддушка у кількості 20 кг, та Композиція FF3041 JAWS - віддушка у кількості 5 кг були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «КФФ ГРУПП» (код ЄДРПОУ 44745787), що підтверджується видатковою накладною № 2133 від 16.06.2023 року, та платіжною інструкцією № 1281 від 16.06.2023р. ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку НОМЕР_1 на суму 12 865,92 грн.
3. Перекис водню 35% медичний у кількості 120 кг, Гліцерін фарм (Німеччина) у кількості 250 кг, та Гліцерін фарм (Індонезія) у кількості 250 кг, була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ « Торговий дім «Макрохім» (код ЄДРПОУ 42934817) на підставі Договору поставки № 302-МХ від 25.08.2022 року, що підтверджується видатковими накладними: № ТМ006316 від 29.03.2023 року, та № ТХ013390 від 21.06.2023року. Також додаємо платіжні інструкції: № 986 від 29.03.2023р., та № 1300 від 20.06.2023р. ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 21 966,00 грн. та на суму 87 945,00 грн.
4. Преформа прозора 8гр. 18/410 у кількості 10 800 шт, був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «ЮАПЛАСТ» (код ЄДРПОУ 44953849) на підставі Договору поставки № 1 від 01.04.2023року, що підтверджується видатковою накладною № 3 від 16.05.2023р., та платіжною інструкцією № 1319 від 23.06.2023р. ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 30 816,00 грн.
5. Флакон Ф100/20-410/ арт.02 «СТЕЛЛА» (прозорий) у кількості 9200 шт. був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ПрАТ «Фірма Еліпс» (код ЄДРПОУ 19046619) на підставі Договору поставки №26.05-22 від 26.05.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № 247 від 16.06.2023 року, та платіжною інструкцією № 1278 від 15.06.2023року ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 29 808,00 грн.
6. Етикетка 70х168/2тис «Антисептик для рук Fine Line, 500 мл» 4кол. н/гл+лак (вт76) у кількості 15000 шт. та Етикетка н/гл 60х98/3тис «Антисептик для рук Fine Line, 100 мл» 4кол + лак (вт76) у кількості 30000 шт була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «НАУКОВО - ВИРОБНИЧЕ ОБ`ЄДНАННЯ «РИФ» (код ЄДРПОУ 33542722), що підтверджується видатковими накладними: № 155695 від 14.04.2022року та № 165188-1 від 04.01.2023року, та платіжними інструкціями : № 30 від 06.04.2022р. та № 724 від 04.01.2023р. ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суми: 13 230,00 грн. 48 822,00 грн.
7. Плівка П Т/З 500х0,060 у кількості 20 кг, була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «Науково-Виробнича Фірма «Пластмодерн» (код ЄДРПОУ 16401787), що підтверджується видатковою накладною № 2294 від 15.06.2023 року, та платіжною інструкцією № 1265 від 15.06.2023р. ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку НОМЕР_1 на суму 22 839,30 грн.
8. Плівка П Т/З 500х0,060 у кількості 20 кг, була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «СКАЙТЕКПОЛІМЕР» (код ЄДРПОУ 44585543), що підтверджується видатковою накладною № 678 від 28.04.2023 року, та платіжною інструкцією № 1108 від 26.04.2023р. ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку НОМЕР_1 на суму 2 003,47 грн.
Товар Дезінфекційний засіб "Антисептик для шкіри рук Імекс Макс" 100 мл. Код УКТ ЗЕД 3808949000 та Дезінфекційний засіб "Антисептик для шкіри рук Імекс Макс" 50 мл. код УКТ ЗЕД 3808949000 виготовляється за допомогою обладнання, перелік, якого додається та яке належить ТОВ «ІМЕКС МАКС» на праві власності, а саме: Автоматичний дозатор води; Автоматичний дозатор перекису водню; Автоматичний дозатор спирту; Автоматичний настільний етикетувальник; Апарат розливний; Апарат розливний; Апарат розливний; Ваговий дозатор ВДСВ -1; Витратомір спирту; Вузол обліку спирту; Дозатор для рідини GC-A; Дозатор для рідини GC-A; Дозатор для рідини GC-A; Дозатор ДСМ -0822; Дозатор поршневий 100-1000 мл на два розливних рожка; Дозатор поршневий 100-1000 мл на два розливних рожка; Дозатор поршневий 100-1000 мл на два розливних рожка; Дозатор рідини GC-A напівавтоматичний 50-500 мм; Дозатор рідини GC-A напівавтоматичний 50-500 мм; Дозатор рідини GC-A напівавтоматичний 50-500 мм; Дозатор рідини GC-A напівавтоматичний 50-500 мм; Етікерувальний автомат; Конвеєрна лінія розливу; Напівавтомат для видувного лиття, модель RC-8Y1 20; Напівавтомат для видувного лиття, модель RC-8Y1 20; Насос відцентрований; Насос відцентрований; Пакувальна машина УМТ -600 ПО2 702; Прес- форма для лиття пластмас під тиском на 2 порожнини 1000 мл; Прес- форма для лиття пластмас під тиском на 2 порожнини 1000 мл; Прес- форма для лиття пластмас під тиском на 2 порожнини 1000 мл; Прес- форма для лиття пластмас під тиском на 2 порожнини 500 мл; Прес- форма для лиття пластмас під тиском на 2 порожнини 700 мл; Прес- форма для лиття пластмас під тиском на 2 порожнини 700 мл; Розмішувач хімічних реагентів.
Транспортування сировини та матеріалів позивачем здійснюється власними транспортними засобами, а саме: Fiat Doblo державний номер НОМЕР_2 ; Загальний вантажний бортовий автомобіль ТАТА, державний номер НОМЕР_3 ; Напівпричіп KRONE SDP 27, 2004 року випуску., державний номер НОМЕР_4 ; Тягач сідловий Renault Premium, державний номер НОМЕР_5 .
Розвантаження навантаження товарів та матеріалів здійснюється власними силами підприємства з застосуванням обладнання: Електричний штабелер; Вилковий навантажувач; Навантажувач штабелер; Рокла.
Наявність у позивача даного обладнання на балансі підтверджується Довідкою з реєстру основних засобів № 1 від 31.12.2023 року.
Про наявність на дату відвантаження товару в необхідній кількості свідчить накладні про передачу готової продукції № 80 від 23.06.2023 року та № 87 від 03.07.2023 року, оборотно-сальдова відомість пo pахунку №26 «Готова продукція» зa звітний період.
Виробництво та зберігання товару здійснюється ТОВ «ІМЕКС МАКС» у приміщеннях за адресою: м. Харків, проспект Перемоги 55Е, яке перебуває у користуванні ТОВ «ІМЕКС МАКС» на підставі Договору оренди № 28022022 від 28.02.2022 року.
Також судом встановлено, що 03.07.2023 року позивачем була складена податкова накладна № 18 на покупця ПП "Таврія Плюс».
Реєстрація податкової накладної № 18 від 03.07.2023 року зупинена 28.07.2023 року, про що свідчить квитанція Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України, версія 2.3.8.74 від 28.07.2023 року № 9188633579. У квитанції вказано: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 03.07.2023 року № 18 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3808, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=.4765%, "P"=20830.82. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
09.04.2024 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» було складено та направлено засобами електронного зв`язку Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 28 від 09.04.2024 року, до якого додано лист пояснення № 28 від 09.04.2024 року та додано копії документів, що відповідають переліку, визначеному пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520), а саме:
1) Договір поставки № 171 від 20.08.2021р., Договір поставки № 674-П від 09.11.2021р., Договір поставки № 302-МХ від 25.08.2022р., Договір поставки № 1 від 01.04.2023р., Договір поставки № 26.05-22 від 26.05.2022р., Договір оренди № 28022022 від 28.02.2022р.
2) Наказ на призначення директора 130423/01 від 13.04.2023 року; Наказ про затвердження штатного розкладу 5 від 13.04.2023 року; Штатний розклад 2 від 13.04.2023 року.
3) Видаткові накладні 10 (десять) шт.: № 674 від 03.07.2023, № КП-11488 від 23.06.2023, № 2133 від 16.06.2023, № ТХ006316 від 29.03.2023, № ТХ013390 від 21.06.2023, № 3 від 16.05.2023, № 247 від 16.06.2023, № 165188-1 від 04.01.2023, № 2294 від 15.06.2023, № 678 від 28.04.2023.
Накладні на передачу готової продукції № 80 від 23.06.2023 року та № 87 від 03.07.2023 року.
Акт надання послуг з оренди нежитлового приміщення № 145 від 31.07.2023 року.
Товарно-транспортні накладні: № 674 від 03.07.2023, № КП-11488 від 23.06.2023, № ТХ006316 від 29.03.2023, № 3 від 15.05.2023, № 247 від 16.06.2023.
Розрахункові документи та або/банківські виписки з особових рахунків: № 1 від 07.08.2023, № 1308 від 22.06.2023, № 1281 від 16.06.2023, № 986 від 29.03.2023, № 1300 від 20.06.2023, № 1319 від 23.06.2023, № 1278 від 15.06.2023, № 724 від 04.01.2022, № 1265 від 15.06.2023, № 1108 від 26.04.2023.
Рахунки: № КП-0003871 від 22.06.2023, № 2170 від 16.06.2023, № ТМ019274 від 29.03.2023, № ТМ019276 від 20.06.2023, № 346 від 15.06.2023, № РФ-165188 від 14.12.2022, № 1961 від 13.06.2023.
Документи що підтверджують відповідності продукції: Сертифікати : № 23021307 від 13.01.2023, № 23241608 від 16.06.2023, № 023180123 від 18.01.2023, № 2 від 01.01.2023.
16.04.2024 року позивачем було отримано Повідомлення про необхідність подання додаткових пояснень, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної № 10903092/42831345 від 16.04.2024 року а саме: Пояснення та документальне підтвердження інформації щодо первинних документів щодо складських документів.
22.04.2024 року позивачем було направлено Повідомлення про подання додаткових пояснень, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 44 від 22.04.2024 року до якого було додано Пояснення № 44 від 22.04.2024 року з переліком наступних документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної № 18 від 03.07.2023 року, а саме: 1. Інвентаризаційна відомість № 6 від 30.06.2023 року; 2. Інвентаризаційна відомість № 7 від 31.07.2023 року; 3. Накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів № 45 від 01.06.2023 року; 4. Накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів № 58 від 02.06.2023 року; 5. Накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів № 59 від 10.06.2023 року; 6. Накладна-вимога на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів № 75 від 23.06.2023 року; 7. Оборотно-сальдова відомість за червень-липень 2023 року по рахунку 231 «Основне виробництво»; 8. Оборотно-сальдова відомість за червень-липень 2023 року по рахунку 26 «Готова продукція»; 9. Накладна на передачу готової продукції 80 від 23.06.2023 року; 10. Накладна на передачу готової продукції 87 від 03.07.2023 року; 11. Договір оренди № 28022022 від 28.02.2022 року; 12. Акт надання послуг з оренди нежитлового приміщення № 124 від 30 червня 2023 року; 13. Акт надання послуг з оренди нежитлового приміщення № 145 від 31 липня 2023 року.
26.04.2024 року Комісією Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №10966734/42831345 від 26.04.2024 р, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 18 від 03.07.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
07.05.2024 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» було подано скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстраційний номер 9118569158.
За результатами розгляду скарги на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10966734/42831345 від 26.04.2024 р. позивачем отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.05.2024р. №30352/42831345/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10966734/42831345 від 26.04.2024 р. є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.
Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 18 від 03.07.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного подання на реєстрацію 28.07.2023.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (просп. Науки, буд. 54,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61072) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8,м. Київ,м.Київ,04053), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10966734/42831345 від 26.04.2024 р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 18 від 03.07.2023 Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного подання на реєстрацію 28.07.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМЕКС МАКС» сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМЕКС МАКС» сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 11.09.2024 |
Номер документу | 121478070 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні