Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 вересня 2024 р. № 520/20062/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонова М.О., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (просп. Науки, буд. 54,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61072) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8,м. Київ,м.Київ,04053), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, Державної податкової служби України, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11170831/42831345 від 04.06.2024 р.
2. Зобов`язати Державну податкову службу України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8. код Є ДРПОУ 43005393) зареєструвати Податкову накладну № 203 від 04.03.2024 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання на реєстрацію 14.03.2024 року.
3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (61057, Харківська область, місто Харків, вулиця Пушкінська, будинок 46, Код ЄДРПОУ 43983495) на користь ТОВ «ІМЕКС МАКС» (Код ЄДРПОУ 42831345, 61072, Харківська обл., місто Харків, пр. Науки, будинок 54, ІПН 428313420318) судовий збір у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8. код ЄДРПОУ 43005393) на користь ТОВ «ІМЕКС МАКС» (Код ЄДРПОУ 42831345, 61072, Харківська обл., місто Харків, пр. Науки, будинок 54, ІПН 428313420318) судовий збір у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
5. Попередній розрахунок витрат на професійну правничу допомогу складає 8 000,00 (вісім тисяч гривень 00 копійок).
В обґрунтування позову зазначено, що Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11170831/42831345 від 04.06.2024 р. є протиправним та таким, що винесено з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 22.07.2024 року відкрито спрощене провадження по справі та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується матеріалами справи.
Представником відповідача - Головного управління ДПС у Харківській області, 30.07.2024 року надано відзив на адміністративний позов в якому щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржуване позивачем рішення є законним та таким, що винесено в межах чинного законодавства України, а тому не підлягає скасуванню.
Від відповідача - Державної податкової служби, відзив на адміністративний позов не надходив, отже, своїм правом на подання відзиву по адміністративній справі відповідач не скористався.
Відповідно до ч. 2 ст. 175 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України зазначено, що у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
З огляду на вищезазначені приписи Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження за наявними в матеріалах справи доказами.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІМЕКС МАКС», зареєстроване як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 42831345 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 20.02.2019 року, номер запису 14801020000079993 та перебуває на податковому обліку в Головному управлінні ДПС у Харківській області, зареєстроване як платник ПДВ, ІПН 428313420318.
Основним видом діяльності ТОВ «ІМЕКС МАКС» згідно Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010 - 20.41 Виробництво мила та мийних засобів, засобів для чищення та полірування. Також товариство здійснює інші види діяльності, зокрема, але не виключно: 20.20 - Виробництво пестицидів та іншої агрохімічної продукції; 20.42 - Виробництво парфумних і косметичних засобів; 46.49 - Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 68.20 - Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 32.99 - Виробництво іншої продукції, н.в.і.у.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «НУМІС» (код ЄДРПОУ 44762781) (Покупець) та позивачем - ТОВ «ІМЕКС МАКС» (код ЄДРПОУ 42831345) (Постачальник) було укладено Договору поставки № 1076 від 26.11.2021 року та Угоду про зміну сторони від 26.07.2022 року.
04.03.2024 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» у рамках вказаних видів діяльності відвантажило ТОВ «ВИГІДНА ПОКУПКА» (код ЄДРПОУ 41130363) (далі Покупець) за видатковою накладною № 203 від 04.03.2024 року згідно Договору поставки № ВС/2012375/6533- ТС від 12.08.2022 року наступний товар загальною вартістю 49536,00 гривень, у тому числі ПДВ 8256,00 гривень: 1 Сухий душ пінний одноразовий МАМО +вода СПОНЖ. 3200 49536,00 грн. Всього 49536,00 грн. В тому числі ПДВ 8256,00 грн.
Відповідно до пункту 1.5 Договору № ВС/2012375/6533-ТС від 12.08.2022 року перехід права власності на Товар від Постачальника до Покупця відбувається в момент фактичного отримання Товару Покупцем в місці поставки.
2.2 Покупець здійснює оплату шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника, що вказаний у рахунку-фактурі або у видатковій накладній.
2.3 Покупець оплачує лише той Товар, що був прийнятий ним від Постачальника по факту отримання.
2.4 Оплату за Товар Покупець виконує не пізніше ніж протягом 21 календарного дня від дня фактичного отримання Товару.
Постачальник здійснює поставку товару своїм транспортом.
Склад Постачальника, розташований за адресою: м. Харків, проспект Перемоги 55 Е.
ТОВ «ВИГІДНА ПОКУПКА» сплатило в повному обсязі поставку по видатковій накладній № 203 від 04.03.2034 року в сумі 49536,00 грн., про що свідчить платіжна інструкція № 45797 від 27.03.2034 року.
ТОВ «ІМЕКС МАКС» було складено податкову накладну № 203 від 04.03.2034 року за виникненням події, що сталася раніше, а саме на дату відвантаження товару.
Суд зазначає, що сума Видаткової накладної № 203 від 04.03.2034 року дорівнює сумі зазначеній в податковій накладній № 203 від 04.03.2034 року та становить 49536,00 гривень, у тому числі ПДВ 8256 гривень.
Товар, Сухий душ одноразовий ТМ МАМО переданий за видатковою накладною № 203 від 04.03.2034 року, є товаром власного виробництва, який було виготовлено ТОВ «ІМЕКС МАКС» наступним чином.
Товар виготовлявся з наступних сировини та матеріалів: Губки крупнопориста, стік з гелем «Миюча піна МАМО», та одноразовий рушник. Миюча піна МАМО виготовляється з пропиленгліколю, лауреат сульфат натрію, лаурил сульфат натрію, кокамідопропілбетаїн, бензиловий спирт, лимонна кислота.
На підтвердження господарських операцій з поставки сировини та матеріалів є наступні документи, а саме:
1. Губка крупнопориста у кількості 63600 шт була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ФОП ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що підтверджується видатковою накладною № 9 від 23.01.2024 р., та платіжною інструкцією № 1650 від 09.10.2023, № 1895 від 30.11.2023 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку НОМЕР_2 на суму 120800,00 грн.
2. Губка крупнопориста 140*90 у кількості 60 800 шт була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ФОП ОСОБА_1 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що підтверджується видатковою накладною № 2 від 05.01.2024 р.,
1. Лаурил сульфат натрію (SLS) у кількості 200 кг, Бетаїн (кокамідопропіл бетаїн) кількості 200 кг , Детаноламід (СDEA) були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ « Торговий дім «Макрохім» (код ЄДРПОУ 42934817) на підставі Договору поставки №_302-МХ від 25.08.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № ТХ 024970 від 07.11.2023 року, та платіжною інструкцією № 1873 від 27.11.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 38832,00 грн., та видатковою накладною № ТХ-024971 від 07.11.2023 року. яка сплачена платіжною інструкцією № 1715 від 20.10.2023 року на суму 9048,00 грн
2. Лимонна килота у кількості 25 кг, спирт бензиловий чда у кількості 31.5кг, Пантенол D 75 W у кількості 25 кг., стеаринова кислота у кількості 100 кг були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ « Торговий дім «Макрохім» (код ЄДРПОУ 42934817) на підставі Договору поставки №_302-МХ від 25.08.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № ТХ 024968 від 07.11.2023 року, та платіжною інструкцією № 1836 від 20.11.2023 ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 52875,00 грн.
3. Моноетаноламін ( Тайвань) у кількості 210 кг, та Спирт ізоаміловий марка А ( Китай) у екількості 170 кг були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ « Торговий дім «Макрохім» (код ЄДРПОУ 42934817) на підставі Договору поставки №_302-МХ від 25.08.2022 року, що підтверджується видатковою накладною № ТХ 001740 від 25.01.2024 року, та платіжною інструкцією № 95 від 13.02.2024 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 73110,00 грн.
4. Плівка ламінована з малюнком МАМО СУХИЙ ДУШ пінний одноразовий у кількості 554.120 кг. була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «ІТАК» , (код ЄДРПОУ 16476839), що підтверджується видатковою накладною № 2307 від 22.06.2023 року, та платіжними інструкціями № 3004 від 21.06.2023 року та № 1263 від 14.06.2023 року, ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 203535,78 грн.
5. Плівка без малюнка Плівка 20 ПП металізована 1600 мм була придбана ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «ІТАК» , (код ЄДРПОУ 16476839), що підтверджується видатковою накладною № 4671від 21.11.2023 року, та платіжними інструкціями № 1841 від 21.11.2023 року та № 1677 від 13.10.2023 року, ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 166584,72 грн.
6. Пакети ламіновані з малюнком МАМО Сухий душ в кількості 36850 шт були придбані ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «ІТАК» , (код ЄДРПОУ 16476839), що підтверджується видатковою накладною № 157 від 11.01.2024 року, та платіжними інструкціями № 2060 від 10.01.2024 року та № 1640 від 10.10.2023 року, ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 100548,01 грн.
7. Нетканий синтетичний матеріал Спанлейс Віс50% ПЕ 50% 45г/кв. м. ширина 700 мм, білий візерунок «сіточка» у кількості 11050 пог. метрів був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента ТОВ «СПАНРАЙЗ» , (код ЄДРПОУ 41482988), що підтверджується видатковою накладною № 2989 від 09.08.2023 року, та платіжними інструкціями № 1485 від 16.08.2023 року та № 1454 від 08.08.2023 року, ТОВ «ІМЕКС МАКС» по рахунку UA053071230000026004010806004 на суму 78499,20 грн.
8. Нетканий синтетичний матеріал Спанлейс у кількості 3054 кг був придбаний ТОВ «ІМЕКС МАКС» у контрагента LENTEZX Spolka Akcyjna , адреса: 42-700 Lubliniec, ul. Powstancow Slaskich 54, що підтверджується митною декларацією IM 40 DE 23UA 209230126944U9 від 06.12.2023 року, та платіжною інструкцією№ 32296 від 09.11.2023 року.
Товар : Сухий душ одноразовий МАМО виготовляється за допомогою обладнання, яке належить ТОВ «ІМЕКС МАКС» на праві власності а саме: . Автоматична лінія нарізки та запайки поліетелонової плівки та нетканих матеріалів 445 000,00; Автоматична установка виготовлення чохлів- пакетів з рукавної полімерної плівки 110 000,00; Автоматичний дозатор води 20 000,00; Автоматичний настільний етикетувальник 90 544,70; Ваги торгові ВТД -6ФД 2 500,00; Ваговий дозатор ВДСВ -1 36 000,00; Горизонтально пакувальний автомат серії "flow-pack" 122 500,00; Горизонтально пакувальний автомат серії "flow-pack" АФ-250-Ф 310 000,00; Горизонтально пакувальний автомат серії "flow-pack" з нижньої подачею 349 400,00; Дозатор ДСМ -0822 65 000,00; Етікерувальний автомат LS 208 з трьома аплікаторами для плоскої та циліндричної тари 500 000,00; Пакувальна машина УМТ -600 ПО2 з пневматичним запаювачем 480 000,00; Термопакувальна машина МТУО-5,0 СВ 89 400,00.
Наявність даного обладнання на балансі підприємства підтверджується Довідкою з реєстру основних засобів № 1 від 31.12.2023 року.
Про наявність на дату відвантаження товару в необхідній кількості свідчить накладна про передачу готової продукції № 39 від 04.03.2024 року, оборотно-сальдова відомость пo рахунку №26 «Готова продукція» за звітний період. Отримання матеріалів, сировини, обладнання та відвантаження товару здійснювалося безпосередньо директором ТОВ «ІМЕКС МАКС», що підтверджує наказ про зайняття посади директора № 300423/01 від 13.04.2023 року. Виготовлення товару здійснювалося штатними працівниками, штатний розпис, затверджений наказом № 1Ш від 01.01.2024.
Виробництво та зберігання товару здійснюється ТОВ «ІМЕКС МАКС» у приміщеннях за адресою: м. Харків, проспект Перемоги 55Е, яке перебуває у користуванні ТОВ «ІМЕКС МАКС» на підставі Договору оренди № 28022022 від 28.02.2022 року.
Також судом встановлено, що 04.03.2024 року позивачем була складена податкова накладна № 203.
Реєстрація податкової накладної № 203 від 04.03.2024 року була зупинена 14.03.2024 року, про що свідчить квитанція Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України, версія 2.3.8.103 від 14.03.2024 року № 9058738068. У квитанції вказано: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 04.03.2024 року № 203 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 3402, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=1.3499%, "P поточ"= 5623.8. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
20.05.2024 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» було складено та направлено засобами електронного зв`язку Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 20 від 20.05.2024року, до якого додано лист пояснення № 20 від 20.05.2024 року та додано копії документів, що відповідають переліку, визначеному пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216 (далі - Порядок №520), а саме:
1) Договір поставки № № ВС/2012375/6533-ТС від 12.08.2022 року; Додаток 1 до договору № ВС/2012375/6533-ТС від 12.08.2022 року; Додаток 2 до договору № ВС/2012375/6533-ТС від 12.08.2022 року; Договір поставки № 302- МХ від 25.08.2022; Договір оренди № 18082022 від 18.08.2022; Договір оренди № 28022022 від 28.02.2022; Додаткова угода 1 від 01.03.2022 року до договору оренди 28022022 від 28.02.2022 року.
2) Наказ про затвердження штатного розкладу № 1Ш від 01.01.2024 року; Наказ на призначення директора 130423/01 від 13.04.23.
3) Видаткові накладні, акти виконаних робіт: № 203 від 04.03.2024, № ТХ-024971 від 07.11.2023, № ТХ-024970 від 07.11.2023, № ТХ001740 від 25.01.2024, № 2989 від 09.08.2023, № 157 від 11.01.2024, №4671 від 21.11.2023, №2307 від 22.06.2023, № 9 від 23.01.2024, № 2 від 05.01.2024.
Накладна на передачу готової продукції № 39 від 04.03.2024.
Акт здачі- прийняття послуг оренди № 12 від 31.03.2024.
Митна декларація ІМ 40 від 06.12.2023.
Товарно-транспортні накладні: № 203 від 04.03.2024, № ТХ-024968 від 07.11.2023, № ТХ-024971 від 07.11.2023, № ТХ024970 від 07.11.2023, № Р157 від 11.01.2024, № Р2307 від 22.06.2023, № 9 від 23.01.2024, № 2 від 05.01.2024.
4) Розрахункові документи та або/банківські виписки з особових рахунків: № 1 від 31.03..2024, №1836 від 20.11.2023, №1715 від 20.10.2023, № 1873 від 27.11.2023, №95 від 13.02.2024, №1485 від 16.08.2023, № 1454 від 08.08.2023, № 2060 від 10.01.2024, №1640 від 10.10.2023, № 1841 від 21.11.2023, №1677 від 13.10.2023, №1304 від 21.06.2023, №1263 від 14.06.2023, №1260 від 13.06.2023, №1895 від 30.11.2023, №1650 від 09.10.2023.
Рахунки на оплату: № ТМ035508 від 07.11.2023, № ТМ001668 від 20.10.2023, №ТМ001765 від 07.11.2023, №ТМ002462 від 25.01.2024, № 2824 від 31.07.2023, № 9 від 23.01.2024, № 3669 від 13.10.2023, №2 від 05.01.2024.
5) Документи що підтверджують відповідності продукції: Сертифікати якості: № 2022_210 від 10.08.2022, №20230802 від 02.08.2023, №VEN010023A від 23.05.2023, №20230211 від 11.02.2023, №202303 від 20.03.2023, №230222Y161 від 22.03.2023.
Документи складського обліку: Інветаризаційна відомість № 8 від 31.03.2024 року.
Накладні вимоги: № 41 від 02.03.2024, № 42 від 04.03.2024, № 43 від 06.03.2024, № 44 від 04.03.2024, № 45 від 12.03.2024, № 46 від 15.03.2024, № 47 віл 18.03.2024, № 48 від 19.03.2024, № 49 від 20.03.2024, № 50 від 21 .03.2024, № 51 від 23,03,2024, № 54 від 25.03.2024.
24.05.2024 року позивачем було отримано Повідомлення про необхідність подання додаткових пояснень, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної № 11110657/42831345 від 24.05.2024 року а саме: Пояснення та документальне підтвердження інформації щодо документів складського обліку.
29.05.2024 року позивачем до контролюючого органу було направлено Повідомлення про подання додаткових пояснень, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 291 від 29.05.2024 року до якого було додано Пояснення до повідомлення № 291 від 29.05.2024 року та наданий перелік необхідних документів, підтверджуючий складський облік.
04.06.2024 року Комісією Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної №11170831/42831345 від 04.06.2024 року, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 203 від 04.03.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної платником податку.
10.06.2024 року ТОВ «ІМЕКС МАКС» було подано скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстраційний номер 9155853012.
На рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11170831/42831345 від 04.06.2024 р. було отримано рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.06.2024р. № 37524 /42831345/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Позивач, вбачаючи в зазначеному порушення своїх прав, звернувся за їх захистом до суду.
Суд, надаючи оцінку спірним правовідносинам, зазначає наступне.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій товариства є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Первинні документи складаються під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкуванню оброблення даних на підставі первинних документів складаються зведені облікові документи товариства.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 №520 (далі по тексту - Порядок №520).
Відповідно до пунктів 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 11 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Виходячи зі змісту вказаних норм, суд приходить до висновку, що рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкових накладних приймається за результатами оцінки наданих підприємством документів.
Надані позивачем до контролюючого органу, а також до суду, первинні бухгалтерські документи підтверджують вчинення господарської операції та настання обставин, з якими закон пов`язує виникнення податкових зобов`язань та права виписки податкової накладної.
Суд зазначає, що до позивача було встановлено критерії оцінки ступеня ризиків, проте не було враховано надані позивачем документи на усунення вказаних ризиків.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11170831/42831345 від 04.06.2024 р. є необґрунтованим, а тому підлягає скасуванню.
Враховуючи висновки суду про скасування оскаржуваного рішення, суд, з метою належного захисту прав позивача, вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 203 від 04.03.2024 ТОВ «ІМЕКС МАКС» в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного подання на реєстрацію 14.03.2024.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" (просп. Науки, буд. 54,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61072) до Державної податкової служби України (пл. Львівська, буд. 8,м. Київ,м.Київ,04053), Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати Рішення Комісії Головного управління Державної податкової служби у Харківській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11170831/42831345 від 04.06.2024 р.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 203 від 04.03.2024 Товариства з обмеженою відповідальністю "ІМЕКС МАКС" в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою її фактичного подання на реєстрацію 14.03.2024.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Харківській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМЕКС МАКС» сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІМЕКС МАКС» сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у розмірі 1514,00 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 11.09.2024 |
Номер документу | 121478167 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні