Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 серпня 2024 року № 520/2140/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бабаєва А.І.,
за участі:
секретаря судового засідання Логачової К.А.,
представника відповідача Бакуліної О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «ВЕКТОР-ХХІ» до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю фірма «ВЕКТОР-ХХІ» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому просило суд скасувати повністю податкові повідомлення-рішення Головного Управління Державної податкової служби у Харківській області від 07.11.2023 р.:
- №00352480719, яким ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» (код ЄДРПОУ 33289091) згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58 та пункту 200.14 ПК України, на підставі Акту перевірки № 28192/20-40-07-19-05/33289091 від 15.09.2023 року встановлено порушення вимог п. 200.4 ст. 200 ПК України і зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 1456267,00 грн.;
- №00352490719, яким ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» (код ЄДРПОУ 33289091) на підставі Акту перевірки № 28192/20-40-07-19-05/33289091 від 15.09.2023 року встановлено порушення п.44.6 ст. 44, п. 121.1 ст. 121 ПК України та на підставі п. 54.3.3 пункту 54.3 ст. 54 і п. 121. 1 ст. 121 ПК застосовано штрафні санкції сумі 1020,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначило, що податкові повідомлення-рішення Головного Управління Державної податкової служби у Харківській області від 07.11.2023 р.: №00352480719, яким ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58 та пункту 200.14 ПК України, на підставі Акту перевірки № 28192/20-40-07-19-05/33289091 від 15.09.2023 року встановлено порушення вимог п. 200.4 ст. 200 ПК України і зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 1456267,00 грн.; №00352490719, яким ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» на підставі Акту перевірки № 28192/20-40-07-19-05/33289091 від 15.09,2023 року встановлено порушення п.44.6 ст. 44, п. 121.1 ст. 121 ПК України та на підставі п. 54.3.3 пункту 54.3 ст. 54 і п. 121. 1 ст. 121 ПК застосовано штрафні санкції сумі 1020,00 грн., на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню.
Головне управління ДПС у Харківській області, подало до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.
В судове засідання представник позивача не прибув, про дату час та місце судового засідання повідомлявся належним чином.
В судове засідання представник відповідача прибула, проти позову заперечувала та просила відмовити в його задоволенні.
Суд, заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, приходить до висновку про відмову у задоволенні позову, з наступних підстав.
Судом встановлено, що наказом ГУ ДПС у Харківській області №2981-п від 12.07.2023 призначено провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» (код ЄДРПОУ 33289091, податкова адреса: проспект Гагаріна, буд. 1, м. Харків, 61001) щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за травень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість.
Як зазначено відповідачем, у зв`язку із відсутністю 26.07.2023 посадових осіб підприємства, пред`явити під розписку посадовій (уповноваженій) особі підприємства ТОВ фірма «Вектор- ХХІ» направлення на проведення перевірки від 26.07.2023 № 6445, № 6452, та вручити копію наказу від 12.07.2023 № 2981-п «Про проведення відповідно до п. п. 78.1.8 п. 78.1 сі. 78 Податкового кодексу України документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ фірма «Вектор-ХХІ»» не надалось можливим.
Наказом ГУ ДПС у Харківській області від 31.07.2023 № 3239-п призначено провести документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість.
Головним управлінням ДПС у Харківській області направлено до позивача засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення письмове повідомлення від 31.07.2023 № 323/20-40-07-19-11 та копію наказу від 31.07.2023 № 3239-п про проведення позапланової невиїзної перевірки, запит про падання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 31.07.2023 № 2286/ж12/20-40-07-19-11.
Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення конверт з повідомленням від 31.07.2023 № 323/20-40-07-19-11, наказ від 31.07.2023 № 3239-п та запит про падання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 31.07.2023 № 2286/ж12/20-40-07-19-11 не вручено під час доставки та повернуто до Головного управління ДПС у Харківській області «за закінченням терміну зберігання» 03.09.2023.
ГУ ДПС у Харківській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ фірма «Вектор-ХХІ» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт від 15.09.2023 р. № 28192/20-40-07-19-05/33289091.
Перевіркою дотримання вимог податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 у Декларації від`ємного значення з ПДВ, встановлено наступні порушення ТОВ фірма «Вектор-ХХІ»:
- п. 44.1, п. 44.6 ст. 44, м. 198.1, п. 198.2, п. 198.3 ст. 198 внаслідок завищення податкового кредиту з податку па додану вартість за червень 2023 року на загальну суму 1456267 грн.;
- п. 44.6, ст. 44, п 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755- VI (зі змінами та доповненнями) підприємством до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті не надано посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.
Головним управлінням ДПС у Харківській області винесено податкові повідомлення-рішення від 07.11.2023 р.: №00352480719, яким ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» згідно з підпунктом 54.3.2 пункту 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58 та пункту 200.14 ПК України, на підставі Акту перевірки № 28192/20-40-07-19-05/33289091 від 15.09.2023 року встановлено порушення вимог п. 200.4 ст. 200 ПК України і зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість у розмірі 1456267,00 грн.; №00352490719, яким ТОВ Фірма «Вектор-ХХІ» на підставі Акту перевірки № 28192/20-40-07-19-05/33289091 від 15.09.2023 року встановлено порушення п.44.6 ст. 44, п. 121.1 ст. 121 ПК України та на підставі п. 54.3.3 пункту 54.3 ст. 54 і п. 121.1 ст. 121 ПК застосовано штрафні санкції сумі 1020,00 грн.
Позивач, вважаючи протиправними оскаржувані рішення, звернувся з даним позовом до суду.
Згідно з п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі по тексту ПК України) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п.75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Згідно з п.79.1 ст.79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідно до п.79.2 ст.79 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Позивач посилався на те, що не отримував повідомлення щодо проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 31.07.2023 р. №323/20-40-07-19-11, наказу про проведення документальної позапланової перевірки від 31.07.2023 р. №3239-п та запиту про надання інформації.
При цьому, Головним управлінням ДПС у Харківській області до позивача засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення надіслано письмове повідомлення від 31.07.2023 № 323/20-40-07-19-11 та копію наказу від 31.07.2023 № 3239-п про проведення позапланової невиїзної перевірки, запит про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 31.07.2023 № 2286/ж12/20-40-07-19-11.
Згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення конверт з повідомленням від 31.07.2023 № 323/20-40-07-19-11, наказ від 31.07.2023 № 3239-п та запит про падання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) від 31.07.2023 № 2286/ж12/20-40-07-19-11 не вручено під час доставки та повернуто до Головного управління ДПС у Харківській області «за закінченням терміну зберігання» 03.09.2023.
Також, Головним управлінням ДПС у Харківській області направлено наказ про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 31.07.2023 р. №3239-п до електронного кабінету ТОВ фірма «Вектор-ХХІ».
З огляду на викладене, податковим органом належним чином повідомлено позивача про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та необхідність надання відповідних документів.
ГУ ДПС у Харківській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ фірма «Вектор-ХХІ» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2023 року від`ємного значення з податку на додану вартість
Так, перевіркою встановлено завищення позивачем від`ємного значення з ПДВ за червень 2023 року.
Відповідно до декларації за червень 2023 року ТОВ фірма «Вектор-ХХІ» задекларовано від`ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (значення рядка 21 попереднього звітного (податкового) періоду) 1 456 267,00 грн.
При цьому, за червень 2023 року ТОВ фірма «Вектор-ХХІ» задекларовано податковий кредит з податку на додану вартість на суму 1 456 267,00 грн.
Згідно додатку 2 «Довідка про суму від`ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)» до податкової декларації за червень 2023 задекларовано від`ємне значення з податку на додану вартість у сумі 1 456 267,00 грн., період виникнення якого: вересень 2021 року - 551 745 грн.; жовтень 2021 року 323 609 грн.; листопад 2021 року - 258 349 грн.; січень 2022 року 71 598 грн.; лютий 2022 року 245 925 грн.; серпень 2022 року - 3 043 грн.; грудень 2022 року 333 грн.; січень 2023 року 333 грн.; лютий 2023 року 333 грн.: березень 2023 року - 333 грн.; квітень 2023 року -333 грн.; травень 2023 року - 333 грн.
Позивачем в ході проведення документальної позапланової невиїзної перевірки не надано документів, що підтверджують дані податкової декларації (уточнюючого розрахунку) за періоди, в яких виникло від`ємне значення, що задекларовано у червні 2023 року.
Відповідачем складено акти «Про ненадання первинних документів для перевірки ТОВ фірма «Вектор-ХХІ» (податковий помер 33289091) до перевірки первинних бухгалтерських документів» від 04.09.2023 № 5449/20-40-07-19-05/33289091, від 05.09.2023 № 5479/20-40-07-19-05/33289091, від 06.09.2023 № 5524/20-40-07-19-05/33289091, від 07.09.2023 № 5563/20-40-07-19-05/33289091, від 08.09.2023 № 5594/20-40-07-19-05/33289091.
Перевіркою встановлено, що згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних у ТОВ фірма «Вектор-ХХІ» відсутні виписані та зареєстровані/не зареєстровані податкові накладні/розрахунки коригування у червні 2023 року.
Згідно п. 198.1 ст. 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно п. 198.2 cт. 198 ПК України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:
дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника;
дата отримання платником податку товарів/послуг.
Для операцій із ввезення на митну територію України товарів датою віднесення сум податку до податкового кредиту є дата сплати податку за податковими зобов`язаннями згідно з пунктом 187.8 статті 187 цього Кодексу, а для операцій з постачання послуг нерезидентом на митній території України - дата складення платником податкової накладної за такими операціями, за умови реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно п. 198.3 ст. 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з:
придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи);
ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно з п. 44.1 ст.44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-XIV від 16 липня 1999 року (далі по тексту Закон України № 996-XIV) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Згідно з ст. 1 Закону України №996-XIV первинний документ це документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до п. 44.1 ст.44 ПК України платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Згідно з п. 44.6 ст. 44 ПК України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
З огляду на те, що позивачем не надано документів, що підтверджують показники відображені у податковій звітності, за приписами п. 44.6 ст. 44 ПК України у контролюючого органу були правові підстави вважати, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
При цьому, відсутність первинних документів та бухгалтерського обліку на момент проведення перевірки унеможливило підтвердження правомірності задекларованої позивачем суми податкового кредиту, а отже і підтвердити правомірність формування від`ємного значення різниці між сумою податковою зобов`язання та сумою податковою кредиту поточного звітного (податкового) періоду у розмірі 1 456 267,00 грн.
В свою чергу з огляду на відсутність документів за період, який перевірявся, суд не може прийти до висновку про правомірність формування позивачем суми податкового кредиту та врахування її при розрахунку показника рядка 19 декларації за червень 2023 року в сумі 1 456 267,00 грн.
Щодо наданих до суду позивачем документів по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Одеською кабельною заводу «Одескабель», суд зазначає наступне.
Так, вказані документи не відображають інформацію по всіх взаємовідносинах позивача за період, який перевірявся, а тому не можуть свідчити про правомірність формування позивачем суми податкового кредиту та врахування її при розрахунку показника рядка 19 декларації за червень 2023 року в сумі 1 456 267,00 грн.
Отже, суд вважає, що у спірних правовідносинах відповідачем не порушено прав позивача, протилежного судовим розглядом не встановлено, а позивачем не доведено.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю фірми «ВЕКТОР-ХХІ» (61001, м. Харків, пр. Гагаріна, буд. 1) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (61057, м. Харків, вул. Григорія Сковороди, 46) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Бабаєв А.І.
Повний текст рішення складено 09.09.2024 року
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 11.09.2024 |
Номер документу | 121478213 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бабаєв А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні