Ухвала
від 09.09.2024 по справі 420/27782/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/27782/24

УХВАЛА

09 вересня 2024 року м. Одеса

Суддя Одеського окружного адміністративного суду Завальнюк І.В., вивчивши позовну заяву Науково-технічної виробничої фірми «Промсервіс» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправною та скасування податкової вимоги, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із вказаним позовом, в якому просить суд визнати протиправною та скасувати податкову вимогу від 24.07.2024 року №0053574-1305-1532; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області та Державної податкової служби України стосовно відмови погасити податковий борг НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), який визначений у Податковій вимозі від 24.07.2024 року №0053574-1305-1532, за рахунок залишку коштів на рахунку НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській та Державну податкову службу України надіслати центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у якому відкриті рахунки НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр, з метою погашення податкового боргу НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю з податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), який визначений у Податковій вимозі від 24.07.2024 року №0053574-1305- 1532 або який буде обліковуватись станом на день ухвалення судового рішення, за рахунок залишку коштів на рахунку НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю в системі електронного адміністрування податку на додану вартість; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області стосовно нарахування та списання з НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пені на податок на додану вартість на підставі податкового-повідомлення-рішення №0003381401 від 20.10.2016 у розмірі 167 166,27 грн; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області відновити/збільшити в даних системи електронного адміністрування ПДВ НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю кошти у розмірі 167 166,27 грн; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області стосовно нарахування та списання з НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пені на податок на додану вартість на підставі податкових декларацій у розмірі 59 981,34 грн; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області відновити/збільшити в даних системи електронного адміністрування ПДВ НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю кошти у розмірі 59 981,34 грн; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області стосовно нарахування НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пені на податок на додану вартість на підставі податкових декларацій у розмірі 4 045,21 грн; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області скасувати нараховану НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пеню на податок на додану вартість на підставі податкових декларацій у розмірі 4 045,21 грн; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області стосовно нарахування та списання з НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пені на податок на прибуток на підставі податкового повідомлення-рішення №0003371401 від 06.12.2016 у розмірі 27 412,74 грн; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області скасувати нараховану НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пеню на податок на прибуток на підставі податкового повідомлення-рішення №0003371401 від 06.12.2016 у розмірі 27 412,74 грн; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області стосовно нарахування з НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пені на податок на прибуток на підставі податкового повідомлення-рішення №0003371401 від 06.12.2016 у розмірі 236 522,63 грн; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області скасувати нараховану НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пеню на податок на прибуток на підставі податкового повідомлення-рішення №0003371401 від 06.12.2016 у розмірі 236 522,63 грн; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області стосовно нарахування НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пені на податок на прибуток на підставі податкових декларацій у розмірі 69 599,53 грн; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області скасувати нараховану НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пеню на податок на прибуток на підставі податкових декларацій у розмірі 69 599,53 грн; визнати протиправними дії Головного управління ДПС в Одеській області стосовно нарахування НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пені на податок на прибуток на підставі податкових декларацій у розмірі 3 150,19 грн; зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області скасувати нараховану НТВФ «ПРОМСЕРВІС» у формі Товариства з обмеженою відповідальністю пеню на податок на прибуток на підставі податкових декларацій у розмірі 3 150,19 грн.

Пред`явлена позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана без додержання вимог, встановлених ст. ст. 160, 161 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 169 КАС України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Згідно з ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

В порушення вимог вищезазначеної статті, до адміністративного позову додано документу про неповну суму (13511,02 грн) сплати судового збору, що є підставою для залишення позовної заяви без руху.

Відповідно до ч. 1 та пп. 1 п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Згідно Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» з 1 січня 2024 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 3028 грн.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору складає 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

При поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

За податковою вимогою ГУ ДПС в Одеській області від 24.07.2024 року №0053574-1305-1532 платнику податків повідомлено про наявність станом на 23.07.2024 суми податкового боргу 3541148,89 грн. Отже оскарження даної податкової вимоги є позовною вимогою майнового характеру із ціною позову 3541148,89 грн, а не як зазначено у позові 1125918,52 грн (чим порушено п. 3 ч. 5 ст. 160 КАС України).

Таким чином, судовий збір за майнову вимогу становить 30280 грн (10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

Поряд із тим, відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону України «Про судовий збір» за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.

У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Крім того, позивачем оскаржуються вісім дій ГУ ДПС в Одеській області та заявлено вісім похідних позовних вимог, що є восьма вимогами немайнового характеру, за що підлягає сплаті судовий збір в розмір 19379,20 грн (2422,40 х 8).

Так, окремі рішення, прийняті суб`єктом владних повноважень, можуть породжувати підстави для зміни майнового стану фізичної чи юридичної особи. Зокрема, реалізація таких рішень може призводити до зменшення або збільшення майна особи. Відповідно, і вимоги до суду щодо оскарження такого рішення спрямовані на захист порушеного права в публічно-правових відносинах саме з метою збереження належного особі майна. Водночас, позивачем оскаржується низка дій ГУ ДПС в Одеській області, які хоча і призвели до зміни у майновому стані, проте самостійними рішеннями не є.

З огляду на вищевикладене, позивачу належить доплати судовий збір за пред`явленими позовними вимогами в розмірі 36148,18 грн (49659,20 грн 13511,02 грн) та надати суду доказ оплати судового збору.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 160 КАС України позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 161 КАС України до позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

Згідно з ч. ч. 8, 9 ст.44 КАС України процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).

У разі подання до суду документів в електронній формі учасник справи зобов`язаний надати доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.

В даному випадку представником позивача подано до Одеського окружного адміністративного суду адміністративний позов в електронній формі, а саме засобами Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи.

Відповідно до рішення Ради суддів України від 05.08.2022 № 26, з огляду на скрутний стан фінансового забезпечення судів та неможливість придбавати папір, витратні матеріали, здійснювати заправку оргтехніки, суди не в змозі здійснювати роздрукування таких документів з метою їх долучення до матеріалів справи. При цьому не усі суди забезпечені комп`ютерною технікою в залах судових засідань, а тому суд не може здійснювати безпосереднє дослідження поданих матеріалів виключно у електронній формі.

Пунктом 113 Положення про порядок функціонування окремих підсистем Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, затвердженого рішенням Вищої ради правосуддя від 17.08.2021 № 1845/0/15-21 (зі змінами) визначено, що до забезпечення початку функціонування всіх підсистем (модулів) ЄСІТС справи розглядаються (формуються та зберігаються) в паперовій формі. Документи, що надійшли до суду в електронній формі, роздруковуються за наявності такої можливості в суді та приєднуються до матеріалів паперової справи.

У таких випадках Рада суддів України вважає за необхідне рекомендувати судам звертатися до учасників судових проваджень з пропозицією додатково подати відповідні документи для суду у паперовій формі. Учасникам судових проваджень слід використовувати функціонал "Електронного кабінету" для ознайомлення з поданими документами в електронній формі.

При цьому практика Європейського суду з прав людини (далі ЄСПЛ) визначає, що сторона, яка задіяна у ході судового розгляду справи, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитися провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки. Як зазначено у рішенні ЄСПЛ у справі "Пономарьов проти України" від 03 квітня 2008 року, сторони мають вживати заходи, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання (рішення ЄСПЛ у справі "Юніон Аліментарія Сандерс С. А. проти Іспанії" від 07 липня 1989 року).

Крім того, у рішенні ЄСПЛ у справі "Тойшлер проти Германії" від 04 жовтня 2001 року наголошено, що обов`язком заінтересованої сторони є прояв особливої старанності при захисті своїх інтересів.

З огляду на вищевикладене, Рада суддів України закликала усіх учасників судових проваджень при подачі значного обсягу документів до суду в електронній формі (понад 30 аркушів) додатково подавати їх суду в паперовій формі.

01.08.2022 на офіційному сайті Одеського окружного адміністративного суду розміщено оголошення, відповідно до якого досі неможливе відправлення поштової кореспонденції за допомогою послуг АТ «Укрпошта» у зв`язку із відсутністю коштів. Отримати процесуальні документи можна електронною поштою (попередньо подавши заяву, в якій слід зазначити адресу своєї електронної скриньки) або ж безпосередньо у приміщенні суду.

Таким чином, зважаючи на відсутність коштів в Одеського окружного адміністративного суду та неможливість придбавати папір, витратні матеріали, здійснювати заправку оргтехніки, суд не в змозі здійснювати роздрукування таких значних обсягів документів з метою їх долучення до матеріалів справи, у зв`язку із чим пропонує позивачу надати до суду адміністративний позов із додатками в паперовому вигляді.

На підставі викладеного, враховуючи, що виявлені недоліки перешкоджають суду вирішити питання про відкриття провадження в адміністративній справі, керуючись ст. 169 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Науково-технічної виробничої фірми «Промсервіс» у формі товариства з обмеженою відповідальністю до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправною та скасування податкової вимоги, визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити певні дії залишити без руху, надавши п`ятиденний строк з дня отримання ухвали для усунення зазначених вище недоліків.

У разі невиконання ухвали суду в зазначений строк позовну заяву повернути позивачу зі всіма доданими до неї документами.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя І.В. Завальнюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2024
Оприлюднено11.09.2024
Номер документу121486536
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/27782/24

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

Ухвала від 09.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні