ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
================================================================
УХВАЛА
про розгляд вимог кредитора
09 вересня 2024 року Справа № 915/255/24
м. Миколаїв
Господарський суд Миколаївської області у складі судді Давченко Т.М.
при секретарі судового засідання Дюльгер І.М.
представники учасників справи в судове засідання не з`явилися
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали заяви Головного Управління ДПС у Миколаївській області (ідентифікаційний код 44104027; вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001)
про грошові вимоги кредитора до боржника у сумі 427073,21 грн
у справі № 915/255/24
банкрут: Товариство з обмеженою відповідальністю КАТЕНА ЮКРЕЙН (ідентифікаційний код 40825450; пл. Заводська, 1А, м. Миколаїв, 54050)
ліквідатор: арбітражний керуючий Дубровний Михайло Олександрович (РНОКПП НОМЕР_1 , поштова адреса: вул. Озерна, 17Б, оф. 7, м. Миколаїв, 54038)
встановив:
У провадженні Господарського суду Миколаївської області перебуває справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю КАТЕНА ЮКРЕЙН (далі ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН).
Провадження у справі відкрито ухвалою суду від 25.03.2024, цією ж ухвалою введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Дубровного М.О. указано порядок та строк заявлення кредиторами грошових вимог до боржника та ін.
Повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство оприлюднено на сайті Судова влада 26.03.2024 за № 72839.
За результатами попереднього судового засідання 03.06.2024 судом винесено ухвалу, якою зобов`язано розпорядника майна за результатами попереднього засідання та відповідно до ст. 64 Кодекс України з процедур внести до реєстру вимог кредиторів боржника відомості про кожного кредитора, розмір його вимог за грошовими зобов`язаннями, наявність права вирішального голосу в представницьких органах кредиторів, черговість задоволення кожної вимоги.
Постановою Господарського суду Миколаївської області від 16.07.2024 ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН визнано банкрутом, відкрито відносно нього ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Дубровного М.О.
Відповідне оголошення оприлюднено на сайті Судова влада 18.07.2024 за № 73637.
До суду надійшла заява Головного управління ДПС у Миколаївській області(далі - ГУ ДПС у Миколаївській області) від 14.08.2024 (вх.. № 9777/24 від 14.08.2024) про визнання вимог кредитора до банкрута, у якій заявник просить визнати грошові вимоги до боржника у загальному розмірі 427073,21 грн, з яких 4844,80 грн (судовий збір) перша черга, 164354,68 грн (ЄСВ) друга черга, 221395,81 грн (ПДВ та податок на прибуток) третя черга, 36477,92 грн (штрафи, пені) - шоста черга.
Ухвалою від 19.08.2024 суд прийняв до розгляду указану заяву та призначив її розгляд на 09.09.2024. Також суд зобов`язав ліквідатора завчасно до дати судового засідання надати суду відзив щодо розгляду заявлених вимог та докази надсилання відзиву заявнику.
Заявнику та ліквідатору ухвала доставлена до Електронного кабінету ЄСІТС та оприлюднена у ЄДРСР.
На виконання ухвали суду ліквідатор надав суду повідомлення про результати розгляду грошових вимог з доказами надсилання такого повідомлення заявнику. За змістом указаного повідомлення ліквідатор визнав повністю вимоги ДПС.
Учасники справи у судове засідання представників не скерували, причин неявки не повідомили.
Відповідно до ст. 42 Господарського процесуального кодексу України участь в судових засіданнях учасників справи - це право, а не обов`язок, якщо інше не визначено законом.
Разом з тим, присутність представників учасників справи у даному судовому засіданні не визнавалась судом обов`язковою, про наявність у сторін доказів, які відсутні у матеріалах справи та без дослідження яких неможливо розглянути заяву ГУ ДПС у Миколаївській області про визнання грошових вимог, суду не повідомлялося.
Суд вважає, що ним, в межах наданих йому повноважень, створені належні рівні умови сторонам для представлення своєї правової позиції та надання доказів.
Тож, зважаючи на безпекову ситуацію в країні, та належне повідомлення учасників справи про час та місце розгляду справи, суд вважає можливим розглянути заяву ГУ ДПС у Миколаївській області про визнання грошових вимог у даному судовому засіданні за відсутності представників учасників у справі за наявними в справі матеріалами.
При цьому, суд констатує, що поданих документів достатньо для розгляду заяви ГУ ДПС у Миколаївській області.
Відповідно до приписів Кодексу України з процедур банкрутства, за результатами розгляду заяв про грошові вимоги господарський суд постановляє ухвалу про визнання чи відхилення (повністю або частково) вимог таких кредиторів.
Слід зауважити, що заявник сам визначає докази, які на його думку підтверджують заявлені вимоги. Проте, виходячи з вимог Кодексу обов`язок надання правового аналізу поданих кредиторських вимог, підстав виникнення грошових вимог кредиторів до боржника, їх характеру, встановлення розміру та моменту виникнення цих грошових вимог, покладений на господарський суд, в провадженні якого перебуває справа про банкрутство (аналогічна правова позиція викладена у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.04.2018 у справі № 914/1126/14, від 05.03.2019 у справі № 910/3353/16).
Під час розгляду заявлених грошових вимог, суд користується правами та повноваженнями наданими йому процесуальним законом. Суд самостійно розглядає кожну заявлену грошову вимогу, перевіряє її відповідність чинному законодавству та за результатами такого розгляду визнає або відхиляє частково чи повністю грошові вимоги кредитора (аналогічна позиція наведена у постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 26.02.2019 у справі № 908/710/18, від 24.10.2019 у справі № 910/10542/18, від 07.11.2019 у справі № 904/9024/16).
На підставі ст. 233 ГПК України, 09.09.2024 судом підписано вступну та резолютивну частини ухвали.
Дослідивши матеріали справи та надані суду докази, оцінивши їх відповідно до вимог ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, проаналізувавши фактичні обставини справи згідно з вимогами чинного законодавства, суд встановив наступне.
Відповідно до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства грошовим зобов`язанням є зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України.
Відповідно до ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.
Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.
Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.
Згідно зі ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури строк виконання всіх грошових зобов`язань банкрута вважається таким, що настав.
Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження.
Зі змісту заяви вбачається, що станом на день подання цієї заяви про визнання кредиторських вимог, заборгованість Боржника перед ГУ ДПС у Миколаївській області становить 422228,41 грн та підтверджується наступним.
Головне управління ДПС у Миколаївській області, як відокремлений підрозділ ДПС України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику України, відповідно до статті 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади є, органом державної влади.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України (далі ПК України), контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
Контролюючі органи, згідно із пп. 19-1.1.2. п. 19-1.1 ст. 19-1 ПК України, контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повному нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН є платником податків та перебуває на податковому обліку у контролюючому органі.
Статтею 67 Конституції України (далі Конституція) визначено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до пп.16.1.3, 16.1.4 ст.16 ПК на Боржника, як на платника податків, покладено обов`язки подавати до державних податкових органів декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів; сплачувати податки та збори в розмірах та у встановлені законами строки.
Щодо заборгованості по ЄСВ
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначаються Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі по тексту Закон №2464).
Згідно з п. 1 ч.1 ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до вищезазначених норм, ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 1 Розділу ІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 13.01.2015 № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України 15 грудня 2020 року № 773), визначено, що податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Згідно з п. 1 ч. 2 ст. 6 Закону №2464 платник єдиного внеску зобов`язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена податковим органом у випадках, передбачених цим Законом (пункт 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування»).
В результаті неналежного виконання покладених законом на платника внеску ЄСВ обов`язків, у ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН наявна заборгованість у сумі 164354,68 грн (основний платіж 164 354,68 грн, штрафні санкції 0,00 грн, пеня 0,00 грн).
Заборгованість складається із зобов`язань, самостійно визначених ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН в податкових деклараціях (звітах/розрахунках).
Щодо податкової заборгованості
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання не сплаченого платником податків у встановлений ПК України строк, та непогашеної пені нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України).
Податкові зобов`язання, самостійно визначені платником податків, не підлягають оскарженню згідно із п. 56.11 ст. 56 ПК України.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим кодексом.
Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Статтею 203 ПК України визначено порядок надання податкової декларації та строки розрахунків з бюджетом.
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації (п.203.2 ст.203 ПК України).
Крім того, на суми несвоєчасно сплачених та/або несплачених (неперерахованих) податковим агентом визначених податкових зобов`язань відповідно до підпункту 129.1.4 пункту 129.1 цієї статті контролюючим органом нараховується пеня за кожний календарний день такої несплати (неперерахування), включаючи день погашення податкового зобов`язання, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.
Пунктом 129.5. ст.. 129 ПК України встановлено, що зазначені в п.п. 129.4 розмір пені застосовується щодо всіх платників та всіх видів податків, зборів та інших грошових зобов`язань, крім пені, яка нараховується за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюється відповідним законодавством.
В результаті неналежного виконання покладених законом на платника податків обов`язків, у ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН наявна податкова заборгованість, зокрема:
- податок на додану вартість у сумі 243 008,88 грн (основний платіж 211 319,02 грн, штрафні санкції 3 248,12 грн., пеня 28 441,74 грн). Заборгованість складається із зобов`язань, самостійно визначених Боржником в податкових деклараціях (звітах/розрахунках), зобов`язань/штрафів, визначених контролюючим органом в податкових повідомленнях-рішеннях (рішеннях) прийнятих за результатами перевірок, а також пені нарахованої відповідно до закону;
- податок на прибуток у сумі 11 804,85 грн (основний платіж 10 076,79 грн, штрафні санкції 340,00 грн, пеня 1 388,06 грн). Заборгованість складається із зобов`язань, самостійно визначених Боржником в податкових деклараціях (звітах/розрахунках), зобов`язань/штрафів, визначених контролюючим органом в податкових повідомленнях-рішеннях (рішеннях) прийнятих за результатами перевірок, а також пені нарахованої відповідно до закону;
- екологічний податок у сумі 3 060,00 грн (основний платіж 0,00 грн, штрафні санкції 3 060,00 грн, пеня 0,00 грн). Заборгованість складається із зобов`язань/штрафів, визначених контролюючим органом в податкових повідомленнях-рішеннях (рішеннях) прийнятих за результатами перевірок.
Детальний розрахунок заборгованості, із зазначенням типу податку, сумами заборгованості та підтверджуючі заборгованість документи додані заявником до заяви.
Заперечень чи спростувань щодо указаного боргу суду не надійшло.
За такого, загалом поточна заборгованість ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН перед ГУ ДПС у Миколаївській області боржником становить 422228,41 грн.
Черговість задоволення вимог кредиторів встановлено у ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства.
З огляду на викладене, судом визнаються грошові вимоги ГУ ДПС у Миколаївській області до ТОВ КАТЕНА ЮКРЕЙН у загальній сумі 422228,41 грн із задоволенням у наступному порядку: 164354,68 грн (ЄСВ) друга черга, 221395,81 грн (ПДВ та податок на прибуток) третя черга, 36477,92 грн (штрафи, пені) - шоста черга.
Крім того, кредитором за подання до господарського суду заяви з вимогами до боржника сплачено судовий збір в розмірі 4844,80 грн, вказані витрати пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді, а тому підлягають відшкодуванню. Згідно ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства такі витрати задовольняються у першу чергу.
Керуючись ст. ст. 2, 45-47, 59, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 233-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Визнати грошові вимоги Державного Головного Управління ДПС у Миколаївській області (ідентифікаційний код 44104027) до Товариства з обмеженою відповідальністю КАТЕНА ЮКРЕЙН (ідентифікаційний код 40825450) у сумі 422228,41 грн та 4844,80 грн судових витрат із задоволенням у такій черговості:
- 1 черга: 4844,80 грн (судові витрати);
- 2 черга: 164354,68 грн (ЄСВ);
- 3 черга: 221395,81 грн (ПДВ та податок на прибуток);
- 6 черга: 36477,92 грн (штрафи, пені) - шоста черга.
2. Зобов`язати ліквідатора включити вимоги Головного управління ДПС у Миколаївській області до реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю КАТЕНА ЮКРЕЙН (ідентифікаційний код 40825450) відповідно до норм Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили з дня прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Повний текст ухвали складено та підписано 10.09.2024.
Суддя Т.М. Давченко
Суд | Господарський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 12.09.2024 |
Номер документу | 121501403 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника |
Господарське
Господарський суд Миколаївської області
Давченко Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні