Рішення
від 10.09.2024 по справі 420/16712/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/16712/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 вересня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бездрабка О.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранспорт" про стягнення суми податкового боргу,

встановив:

Головне управління ДПС в Одеській області (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранспорт" (далі - відповідач), в якій просить стягнути податкову заборгованість з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранспорт", а саме з усіх відкритих рахунків у банках, обслуговуючих підприємство:

- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 65248 грн. 01 коп. на бюджетний рахунок - UA358999980313090029000015001, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), КБК 14060100, код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./Одеська обл./14060100;

- по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 1020 грн. на бюджетний рахунок - UA228999980333179340000015704, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), КБК 1101010, код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./смт Овідіополь/11010100.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що відповідно до розрахунку податкового боргу та інтегрованої картки платника (ІКП) податкова заборгованість відповідача становить 66268,01 грн., з яких: по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) - 65248,01 грн., яка виникла внаслідок несплати відповідачем узгоджених грошових зобов`язань згідно податкових повідомлень-рішень від 08.05.2023 р. № 8784/15-32-04-08-20/37184837, від 14.11.2023 р. № 29443/15-32-04-08-20, від 12.02.2024 р. № 5472/15-32-04-08-20, нарахованої відповідно до ст.129 ПК України пені, по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, яка виникла внаслідок несплати відповідачем узгоджених грошових зобов`язань згідно податкового повідомлення-рішення від 26.09.2023 р. № 24459/15-32-24-09/ НОМЕР_1 . Відповідачем вказану заборгованість не сплачено, тому позивач просить стягнути її в судовому порядку.

Ухвалою від 31.05.2024 р. відкрито спрощене провадження у справі та надано відповідачу п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позовну заяву.

Копія ухвали про відкриття провадження у справі направлено відповідачу рекомендованим листом та отримано ним 22.06.2024 р.

Станом на 10.09.2024 р. відповідач відзив на позовну заяву не надав.

Частиною 6 статті 162 КАС України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно ч.5 ст.262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої із сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Оскільки від сторін не надходило клопотання про розгляд справи в судовому засіданні, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртранспорт" перебуває на обліку у Головному управлінні ДПС в Одеській області та є платником податків і зборів, передбачених Податковим кодексом України.

04.01.2024 р. посадовою особою ГУ ДПС в Одеській області проведено камеральну перевірку щодо своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість ТОВ "Укртранспорт" за листопад 2023 року, за результатами якої складено акт № 280/15-32-04-08-17.

У висновках акту перевірки зазначено, що встановлено порушення платником термінів подання декларації з податку на додану вартість за листопад 2023 року протягом строків, визначених пп.49.18.1 п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 ПК України (граничний термін подання - 20.12.2023 р., фактично подано 25.12.2023 р.).

На підставі акту перевірки ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.02.2024 р. № 5472/15-32-04-08-20, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 1020 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем 20.02.2024 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

19.10.2023 р. посадовою особою ГУ ДПС в Одеській області проведено камеральну перевірку щодо дотримання реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Укртранспорт", за результатами якої складено акт № 28466/15-32-04-08-17.

У висновках акту перевірки зазначено, що встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених пунктом 89 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення Податкового кодексу України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації (податкова накладна від 28.02.2023 р. № 1, кількість днів затримки 32, сума ПДВ 21226,98 грн.; податкова накладна від 31.01.2023 р. № 1, кількість днів затримки 60, сума ПДВ 1280,82 грн.; податкова накладна від 31.03.2023 р. № 1, кількість днів затримки 1, сума ПДВ 1884,75 грн.; податкова накладна від 11.05.2023 р. № 2, кількість днів затримки 13, сума ПДВ 1666,67 грн.; податкова накладна від 11.05.2023 р. № 1, кількість днів затримки 13, сума ПДВ 1474,21 грн.).

На підставі акту перевірки ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.11.2023 р. № 29443/15-32-04-08-20 про застосування до відповідача штрафних санкцій на загальну суму 8429,15 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем 30.11.2023 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

12.04.2023 р. посадовою особою ГУ ДПС в Одеській області проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних за звітний період: лютий, квітень, травень, червень, вересень 2022 року ТОВ "Укртранспорт", за результатами якої складено акт № 8557/15-32-04-08-17/37184837.

У висновках акту перевірки зазначено, що встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом строків, встановлених ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації (податкова накладна від 17.02.2022 р. № 2, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 91667,42 грн.; податкова накладна від 06.04.2022 р. № 1, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 50000 грн.; податкова накладна від 30.04.2022 р. № 2, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 43790,03 грн.; податкова накладна від 30.04.2022 р. № 3, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 19238,37 грн.; податкова накладна від 30.04.2022 р. № 4, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 9335,67 грн.; податкова накладна від 24.05.2022 р. № 1, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 5806,81 грн.; податкова накладна від 24.05.2022 р. № 2, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 78032,06 грн.; податкова накладна від 25.05.2022 р. № 3, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 27860,45 грн.; податкова накладна від 31.05.2022 р. № 4, кількість днів затримки 47, сума ПДВ 14884,33 грн.; податкова накладна від 01.06.2022 р. № 1, кількість днів затримки 62, сума ПДВ 15266 грн.; податкова накладна від 01.09.2022 р. № 1, кількість днів затримки 14, сума ПДВ 26103,67 грн.; податкова накладна від 01.09.2022 р. № 2, кількість днів затримки 14, сума ПДВ 11770,35 грн.;).

На підставі акту перевірки ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 08.05.2023 р. № 8784/15-32-04-08-20/37184837 про застосування до відповідача штрафних санкцій на загальну суму 120078,36 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем 29.05.2023 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

23.08.2023 р. посадовою особою ГУ ДПС в Одеській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску ТОВ "Укртранспорт" за 2, 3, 4 квартали 2022 року, за результатами якої складено акт № 22877/15-32-24-09/ НОМЕР_1 .

У висновках акту перевірки зазначено, що в порушення пп.49.18.2 п.49.18 ст.49 ПК України платником несвоєчасно подано податкові розрахунки за 2 квартал 2022 року (граничний строк подання 09.08.2022 р., а подано 22.06.2023 р.), за 3 квартал 2022 року (граничний строк подання 09.11.2022 р., а подано 31.03.2023 р.), за 4 квартал 2022 року (граничний строк подання 09.02.2023 р., а подано 31.03.2023 р.).

На підставі акту перевірки ГУ ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 26.09.2023 р. № 24459/15-32-24-09/ НОМЕР_1 про застосування до відповідача штрафних санкцій у сумі 1020 грн.

Вказане податкове повідомлення-рішення отримано відповідачем 13.10.2023 р., про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до розрахунку заборгованості, довідки-розрахунку заборгованості до бюджету та інтегрованої картки платника податку загальна сума заборгованості ТОВ "Укртранспорт" по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) складає 65248,01 грн., а по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати - 1020 грн., у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Статтею 67 Конституції України встановлено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених законом.

Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до ст.36 ПК України податковим обов`язком платника податку визнається його обов`язок обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Такий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором, він є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Положеннями пп.54.3.3 п.54.3 ст.54 ПК України визначено, що контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Відповідно до п.54.5 ст.54 ПК України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Порядок узгодження грошових зобов`язань, визначених контролюючим органом, врегульовано ст.56 ПК України. Так, згідно п.56.1 ст.56 ПК України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Пунктом 56.2 статті 56 ПК України визначено, що у разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов`язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Відповідно до п.56.3 ст.56 ПК України скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій або електронній формі засобами електронного зв`язку (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Скарга, подана із дотриманням строків, визначених абзацом першим пункту 56.3 цієї статті, зупиняє виконання платником податків грошових зобов`язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні (рішенні), на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження. Протягом зазначеного строку податкові вимоги з податку, що оскаржується, не надсилаються, а сума грошового зобов`язання, що оскаржується, вважається неузгодженою (п.56.15 ст.56 ПК України).

Згідно п.56.17 ст.56 ПК України процедура адміністративного оскарження закінчується: днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у строк, передбачений абзацом першим пункту 56.3 цієї статті; днем отримання платником податків рішення відповідного контролюючого органу про повне задоволення скарги; днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику; днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику; днем звернення платника податків до контролюючого органу із заявою про розстрочення, відстрочення грошових зобов`язань, що оскаржувались.

День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків, крім випадку, передбаченого підпунктом 108-1.2.2 пункту 108-1.2 статті 108-1 цього Кодексу.

Приписами п.56.18 ст.56 ПК України визначено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання протиправним та/або скасування рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.

Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Відповідно до п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи, податкові повідомлення-рішення від 08.05.2023 р. № 8784/15-32-04-08-20/37184837, від 14.11.2023 р. № 29443/15-32-04-08-20, від 12.02.2024 р. № 5472/15-32-04-08-20, від 26.09.2023 р. № 24459/15-32-24-09/ НОМЕР_1 направлено ТОВ "Укртранспорт" рекомендованими листами та отримані відповідачем, про що свідчить рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень.

Вказані податкові повідомлення-рішення не було оскаржено відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку. Таким чином, визначені за ними грошові зобов`язання набули статусу узгоджених.

Платнику податків на підставі ст.129 ПК України нарахована пеня на загальну суму 1417,27 грн.

Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 цього пункту, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень (п.41.4 ст.41 ПК України).

Враховуючи вищевикладене, оскільки узгоджені грошові зобов`язання по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 62548,01 грн. та по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, у сумі 1020 грн., які набули статусу податкового боргу, не сплачені відповідачем добровільно в установленому законом порядку, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Головного управління ДПС в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Головного управління ДПС в Одеській області (65044, м.Одеса, вул.Семінарська, буд.5, код ЄДРПОУ 44069166) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранспорт" (67801, Одеська область, Одеський район, селище Овідіополь, вул. Тараса Шевченка, буд.42-А, код ЄДРПОУ 37184837) про стягнення податкового боргу задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртранспорт" (67801, Одеська область, Одеський район, селище Овідіополь, вул.Тараса Шевченка, буд.42-А, код ЄДРПОУ 37184837), а саме з усіх відкритих рахунків в банках, обслуговуючих підприємство, суму заборгованості:

- по податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 65248 (шістдесят п`ять тисяч двісті сорок вісім) грн. 01 коп. на бюджетний рахунок UA358999980313090029000015001, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), КБК 14060100, код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./Одеська обл./14060100;

- по податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, у сумі 1020 (одна тисяча двадцять) грн. на бюджетний рахунок UA228999980333179340000015704, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), КБК 1101010, код ЄДРПОУ: 37607526, отримувач коштів ГУК в Од.обл./смт Овідіополь/11010100.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.І. Бездрабко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено12.09.2024
Номер документу121511277
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —420/16712/24

Рішення від 10.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні