Рішення
від 06.09.2024 по справі 440/8134/24
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/8134/24

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сич С.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

05 липня 2024 року через систему "Електронний суд" до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО ЩИТ-2 (надалі - позивач, ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2") до Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі ГУ ДПС у Полтавській області), Державної податкової служби України (надалі - ДПС України), у якій позивач просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10769408/33816860 від 22.03.2024 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 31.08.2023, складену та подану на реєстрацію Приватним підприємством ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО ЩИТ-2 датою її фактичного подання.

В обґрунтування позовних вимог позивачем, зазначено, що рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10769408/33816860 від 22.03.2024 є протиправним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №6 від 31.08.2023 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податків надано контролюючому органу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої відмовлено.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 08 липня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/8134/24, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

22 липня 2024 року до суду через систему "Електронний суд" надійшов відзив на позовну заяву /а.с. 90-94/, в якому представник відповідачів просить у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі, посилаючись на те, що наданий позивачем акт виконаних робіт від 31.08.2023 №6, на підставі якого була виписана податкова накладна, не містить обов`язкових реквізитів, зокрема, не розшифрований підпис замовника, що передбачено ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні № 996-ХІУ від 16.07.1999 та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995. Відповідач вважає, що Комісією ГУ ДПС у Полтавській області правомірно прийнято рішення, яким відмовлено в реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 №6.

26 липня 2024 року до суду через систему "Електронний суд" надійшла відповідь позивача на відзив /а.с. 148-152/, у якій позивач зазначає, що акт надання послуг №6 від 31.08.2023 містить всі відомості, які дають можливість ідентифікувати господарську операцію, в тому числі, особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції зі сторони замовника ОСОБА_1 , а саме дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції. Пояснює, що до скарги позивачем додано пояснення за вих. №29/03-1 від 29.03.2024 та документи на підтвердження правомірності внесення податкової накладної, зокрема: документи, які підтверджують господарську операцію (договір № 2 на спеціалізовану постову охорону об`єкта від 01.07.2023 та додатки до нього, рахунок №6 від 31.08.2023 на суму 77000,00 грн., акт надання послуг №6 від 31.08.2023, другий примірник акту виконаних робіт від 31.08.2023 №6, який зберігається у замовника, тощо), а також документи, які підтверджують наявність матеріально-технічної бази та трудових ресурсів. Вважає, що наданий обсяг документів позивачем був достатнім для підтвердження здійснення господарської операції та реєстрації податкової накладної №6 від 31.08.2023.

Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та спірні правовідносини.

ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" (ідентифікаційний код 33816860) зареєстроване як юридична особа 03.11.2005, основним видом економічної діяльності позивача є 80.10 Діяльність приватних охоронних служб, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" /а.с. 154-157/.

05.10.2023 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" подало на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 31.08.2023 (отримувач (покупець) Товариство з обмеженою відповідальністю "МІТС" (надалі - ТОВ "МІТС") на послуги охорони, послуги згідно з ДКПП 80.10, кількістю 1, ціна постачання одиниці послуги без урахування ПДВ - 64166,67 грн., обсяги постачання без урахування ПДВ - 64166,67 грн., сума ПДВ - 12833,334000 грн. Загальна сума коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість - 77000,00 грн., у тому числі ПДВ - 12833,33 грн. /а.с. 32-34/.

За результатами розгляду податкової накладної №6 від 31.08.2023 контролюючий орган 05.10.2023 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.84" направив ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" квитанцію, в якій зазначено: "Документ доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.08.2023 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 80.10 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "Р"=10791. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" /а.с. 34/.

ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 20.03.2024 №1 /а.с. 36, зворот а.с. 139/.

До цього повідомлення позивачем додано копії документів, а також пояснення вих.№20/03-1 від 20.03.2024 /а.с. 37-40, 118-119/, у яких зазначено, що 01.07.2023 між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" (далі - виконавець) та ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (далі - замовник) було укладено Договір №2 на спеціалізовану постову охорону об`єкта) (далі -Договір). 31.08.2023 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2", як виконавець, виставило рахунок №6 на суму 77000,00 грн., в тому числі ПДВ 12833,33 грн., за наступні послуги: за постову охорону об`єкта за серпень 2023 року: Харківська область, Кам`яна Яруга, М-03, Київ -Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 4 пол. На виконання зазначеного договору 31.07.2023 складено акт наданих послуг №6 від 31.08.2023, відповідно до якого в серпні 2023 року було надано ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" такі послуги: за постову охорону об`єкта: Харківська область, Кам`яна Яруга, М-03, Київ -Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860, загальна вартість 77000,00 грн., в тому числі ПДВ 12833,33 грн. Таким чином, за фактом першої події (дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку) на підставі акта наданих послуг №6 від 31.08.2023 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" склало податкову накладну №6 від 31.08.2023 та направило її на реєстрацію. 13.09.2023 на підставі рахунку №6 від 31.08.2023 замовник сплатив за послуги, надані в серпні 2023 року, на підставі акта наданих послуг №6 від 31.08.2023, що підтверджується платіжною інструкцією №630 від 13.09.2023 на суму 90000 грн., банківською випискою за вересень 2023 року, актом звірки взаємних розрахунків за період з 01.07.2023 по 31.12.2023. Зазначено, що господарська операція по зупиненій накладній є реальною, факт здійснення господарської операції підтверджується первинними документами, які додаються до пояснень.

22.03.2024 комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10769408/33816860 про відмову у реєстрації податкової накладної від 31.08.2023 №6 /а.с. 43-44/.

За змістом вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної зазначено "надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства". Додаткова інформація: "При розгляді наданих до повідомлення документів встановлено, що платником надано акт виконаних робіт від 31.08.2023 №6, який слугував підставою виписки податкової накладної, який не містить обов`язкових реквізитів (не розшифровано підпис замовника), що передбачено ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-XIV від 16.07.1999 та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України №88 від 24.05.1995".

Позивач не погодився з зазначеним вище рішенням та 29.03.2024 подав на нього скаргу до ДПС України /а.с. 45/. До цієї скарги позивач додав пояснення вих.№29/03-1 від 29.03.2024 /а.с. 46-49/ та документи, копії яких наявні у матеріалах справи.

Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.04.2024 №21229/33816860/2, яке прийнято комісією Державної податкової служби України з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скаргу ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено без змін /а.с. 51-52/.

Позивач не погодився з рішенням комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №10769408/33816860 від 22.03.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному рішенню комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській області №10769408/33816860 від 22.03.2024, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України, у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до підпунктів 16.1.2, 16.1.3, пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Згідно з підпунктом "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 цього Кодексу, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів). (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Відповідно до пункт 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

Відповідно до підпункту 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами;

Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації;

Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку. (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).

Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).

Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації;

Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Додатком 3 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості здійснення операцій, відповідно до пункту 1 яких до цих Критеріїв віднесено обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

Відповідно до пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет. /пункт 8 Порядку №1165/.

Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. № 520.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що 05.10.2023 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" подало на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №6 від 31.08.2023 (отримувач (покупець) Товариство з обмеженою відповідальністю "МІТС" (надалі - ТОВ "МІТС") на послуги охорони, послуги згідно з ДКПП 80.10, кількістю 1, ціна постачання одиниці послуги без урахування ПДВ - 64166,67 грн., обсяги постачання без урахування ПДВ - 64166,67 грн., сума ПДВ - 12833,334000 грн. Загальна сума коштів, що підлягають сплаті, з урахуванням податку на додану вартість - 77000,00 грн., у тому числі ПДВ - 12833,33 грн. /а.с. 32-34/.

За результатами розгляду податкової накладної №6 від 31.08.2023 контролюючий орган 05.10.2023 через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України, версія 2.3.8.84" направив ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" квитанцію, в якій зазначено: "Документ доставлено до ДПС України. Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.08.2023 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 80.10 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=.0000%, "Р"=10791. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" /а.с. 34/.

Однак, зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючим органом не визначено, які конкретно документи позивачу слід подати для усунення сумнівів щодо реальності задекларованої позивачем операції.

Верховним Судом у постанові від 07 травня 2020 року у справі №300/183/19 викладено висновок щодо застосування норм статей 8, 9, 77, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, за змістом якого предметом доказування при вирішенні вимог про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну мають бути встановленими обставини достатності документів для її реєстрації. Тобто позивач має довести, що ним було подано вичерпний перелік документів, достатніх для реєстрації податкової накладної, натомість відповідач має це спростовувати на підтвердження правильності свого рішення із наведенням обґрунтованих доводів, чому надані позивачем документи не були достатніми для реєстрації податкової накладної.

Враховуючи зміст квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної та відсутність конкретизації, які саме документи позивачу слід подати податковому органу, ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" направило контролюючому органу направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 20.03.2024 №1 /а.с. 36, зворот а.с. 139/.

До цього повідомлення позивачем додано письмові пояснення вих.№20/03-1 від 20.03.2024 /а.с. 37-40, 118-119/, у яких зазначено, що 01.07.2023 між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" (далі - виконавець) та ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (далі - замовник) було укладено Договір №2 на спеціалізовану постову охорону об`єкта) (далі -Договір). 31.08.2023 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2", як виконавець, виставило рахунок №6 на суму 77000,00 грн., в тому числі ПДВ 12833,33 грн., за наступні послуги: за постову охорону об`єкта за серпень 2023 року: Харківська область, Кам`яна Яруга, М-03, Київ -Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 4 пол. На виконання зазначеного договору 31.07.2023 складено акт наданих послуг №6 від 31.08.2023, відповідно до якого в серпні 2023 року було надано ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" такі послуги: за постову охорону об`єкта: Харківська область, Кам`яна Яруга, М-03, Київ -Харків - Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860, загальна вартість 77000,00 грн., в тому числі ПДВ 12833,33 грн. Таким чином, за фактом першої події (дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку) на підставі акта наданих послуг №6 від 31.08.2023 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" склало податкову накладну №6 від 31.08.2023 та направило її на реєстрацію. 13.09.2023 на підставі рахунку №6 від 31.08.2023 замовник сплатив за послуги, надані в серпні 2023 року, на підставі акта наданих послуг №6 від 31.08.2023, що підтверджується платіжною інструкцією №630 від 13.09.2023 на суму 90000 грн., банківською випискою за вересень 2023 року, актом звірки взаємних розрахунків за період з 01.07.2023 по 31.12.2023. Зазначено, що господарська операція по зупиненій накладній є реальною, факт здійснення господарської операції підтверджується первинними документами, які додаються до пояснень.

До повідомлення позивачем додано копії таких документів:

- договору №2 на спеціалізовану постову охорону об`єкта від 01.07.2023, укладеного між Приватним підприємством "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (надалі - виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (далі - замовник), за умовами якого виконавець зобов`язується надати послуги з фізичної охорони майна, що знаходиться на об`єкті охорони з метою організації надійного збереження матеріальних цінностей, недопущення несанкціонованого проникнення на об`єкт сторонніх осіб, вчинення крадіжок чи розбійного нападу та незаконного силового захоплення приміщень чи пошкодження об`єкту, або цінностей, що в ньому знаходяться, а замовник зобов`язується оплатити вартість послуг виконавцю відповідно до умов цього договору. Під об`єктом охорони (далі - об`єкт чи об`єкт охорони) в цьому договорі розуміється територія за адресою: Харківська обл., Кам`яна Яруга, М-03, Київ-Харків-Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 за наступними GPS координатами:49.865976729, 36.6360358935 (пункт 1.1.,1.2 договору). Відповідно до пунктів 3.1-3.6 договору щомісячна плата за надані послуги складає 77000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 12833,33 грн., за 1 пост в складі 1 охоронника з режимом надання послуг з понеділка по п`ятницю та у вихідні і святкові дні відповідно до графіку. Вартість послуг з охорони за цим договором визначається згідно кількості та видів постів, визначених у дислокації (додаток №1 договору). Оплата за послуги охорони здійснюється замовником до 15 числа наступного за звітним місяцем згідно виставленими виконавцем розрахунковими документами, на підставі цього договору та підписаного сторонами акту приймання-передачі наданих послуг. Оплата вартості послуг з охорони згідно з цим договором здійснюється шляхом безготівкового перерахування замовником коштів на поточний рахунок виконавця. У випадку невиконання умов оплати виконавець має право призупинити надання послуг до дня отримання оплати. Акт складається виконавцем у двох примірниках і надається замовнику протягом 5 робочих днів після закінчення відповідного місяця, у якому надавались послуги. Замовник зобов`язаний підписати Акт протягом 5 робочих днів з дня його отримання за умови відсутності обґрунтованих зауважень. Відповідно до пункту 6.1 договору цей договір на послуги з охорони набирає чинності з дати його підписання сторонами та діє до 01.07.2024. За змістом пункту 9.9 договору додатками до цього договору є додаток №1 - дислокація, додаток №2 - Акт приймання-передачі об`єкта під охорону /а.с. 53-55, 126-128/;

- дислокації від 01 липня 2023 року до Договору про охорону об`єктів №2 від 01 липня 2023 року, що є додатком №1 до договору про охорону об`єктів №2 від 01 липня 2023 року, у якій зазначено відомості про об`єкт: майданчик зважування в русі, що розташований за адресою: Харківська обл., Кам`яна Яруга, М-03, Київ-Харків-Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 4 пол. за наступними GPS координатами:49.865976729, 36.6360358935, що перебуває у власності Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області; кількість постів (охоронців) на об`єкті - 1 пост в складі 1 охоронника з режимом надання послуг з понеділка по п`ятницю та у вихідні і святкові дні з 08:00 до 10:00; ціна одного місяця охорони з 1 охоронцем - 77000,00 грн. з урахуванням ПДВ /зворот а.с. 55, а.с 129/;

- акту приймання-передачі об`єкта під охорону від 01 липня 2023 року, що є додатком №2 до договору про охорону об`єктів №2 від 01 липня 2023 року, складеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (виконавець) та ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (замовник) про те, що відповідно до цього акту замовник передає, а виконавець приймає на себе зобов`язання з організації надійного збереження майна на об`єкті: майданчик зважування в русі, що розташований за адресою: Харківська обл., Кам`яна Яруга, М-03, Київ-Харків-Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 за наступними GPS координатами: 49.865976729, 36.6360358935, що перебуває у власності Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області (пункт 1.2 акту). Моментом початку надання виконавцем послуг, визначених договором про охорону об`єктів №2 від 01 липня 2023 року, є 08 год. 00 хв. 01 липня 2023 року. Даний акт складений у двох примірниках по одному для кожної сторони. Даний акт є невід`ємною частиною договору про надання послуг з охорони об`єктів №2 від 01 липня 2023 року /а.с. 56, зворот а.с. 128/;

- акту надання послуг №6 від 31 серпня 2023 року, складеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (виконавець) та ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (замовник) про те, що на підставі договору №2 від 01 липня 2023 року виконавцем були надані такі послуги: за постову охорону об`єкта: Харківська обл., Кам`яна Яруга, М-03, Київ-Харків-Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 4 пол, кількістю - 1 послуга, на загальну суму - 77000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 12833,33 грн. /а.с. 103/;

- рахунку-фактури №6 від 31.08.2023, виписаного постачальником ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" покупцю ТОВ "МІТС" за постову охорону об`єкта за серпень 2023 року: Харківська обл., Кам`яна Яруга, М-03, Київ-Харків-Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 4 пол, кількістю 1 послуга, всього на суму 77000,00 грн., у т.ч. ПДВ 12833,33 грн. /зворот а.с 129/;

- платіжної інструкції АТ КБ "Приват банк" №630 від 13.09.2023 на суму 90000,00 грн., де ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (платник), ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (отримувач); призначення платежу: оплата за пост.охорону об`єктів у Харків. та Полт. обл. зг. рах. від 31.08.2023 №6 - 77000,00 грн., №5 - 13000,00 грн., ПДВ 20% - 15000,00 грн. /а.с. 105/;

- заключної виписки АТ КБ "Приват банк" по рахунку ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" за період з 01.09.2023 по 30.09.2023 /а.с. 106/;

- акту звірки взаємних розрахунків між ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи і ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" за період з 01.06.2023 по 27.11.2023 /а.с. 121/;

- табелю обліку використання робочого часу співробітників ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2", які використовують охорону об`єкта М-03 розташованого на дорозі: Харківська обл., Кам`яна Яруга, М-03, Київ-Харків-Довжанський (Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області) згідно дог.№2 від 01.07.2023 у серпні 2023 року, заповненого 31.08.2023, за звітний період з 01.08.2023 по 31.08.2023 /а.с. 130/;

- наказу ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" №1-К від 03.07.2023 про прийняття списком: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 на посаду охоронника за сумісництвом з 04.07.2023 на умовах неповного робочого дня тривалістю 2 год. з понеділка по п`ятницю відповідно робочого графіку /зворот а.с 130/;

- рахунку-фактури №5 від 31.08.2023, де ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (постачальник), ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (покупець) на послуги: за постову охорону об`єкта за серпень: WIМ7 М-22 КМ 74+810 Полтава-Олександрія-Підгорівка 2 пол, кількістю - 1 послуга, всього на суму 42460,00 грн., у т.ч. ПДВ - 7076,00 грн. /а.с. 107/;

- повідомлень ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність Форма №20-ОПП від 13.02.2024 /а.с. 104, зворот а.с. 104/ та від 12.10.2023 /зворот а.с. 115-116/;

- договору оренди транспортного засобу №01/06-1 від 01 червня 2023 року, укладеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (орендар) та ТОВ "Антарес-3000" (орендодавець) /а.с. 98/, акту приймання-передачі в оренду транспортного засобу згідно договору оренди транспортного засобу №01/06-1 від 01 червня 2023 року /а.с. 99/;

- наказу ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" від 01.07.2023 №7 /зворот а.с. 99/;

- штатного розкладу ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2", сформованого 05.12.2023 /а.с. 100/;

- наказу (розпорядження) ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" про переведення працівників на іншу роботу від 01.11.2023 №1 /а.с. 117/;

- договору оренди №01012022 від 01 червня 2023 року, укладеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (суборендар) та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_6 (орендар) /а.с 101-102/;

- договору оренди транспортного засобу №01/08-1 від 01.08.2023, укладеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (орендар) та ОСОБА_7 (орендодавець) /а.с. 108/, акту приймання передачі в оренду транспортного засобу згідно договору оренди транспортного засобу №01/08-1 від 01.08.2023 /а.с. 109/;

- наказу ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" від 01.08.2023 №9 /зворот а.с. 109/;

- договору оренди транспортного засобу №01/06-4 від 01.07.2023, укладеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (орендар) та ОСОБА_4 (орендодавець) /а.с. 122/, акту приймання передачі в оренду транспортного засобу згідно договору оренди транспортного засобу №01/06-4 від 01.07.2023 /а.с. 123/;

- наказу №5 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" від 01.07.2023 /зворот а.с. 123/;

- договору оренди транспортного засобу №01/06-2 від 01.06.2023, укладеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (орендар) та ТОВ "Антарес-3000" (орендодавець) /а.с. 124/ та акту приймання передачі в оренду транспортного засобу згідно договору оренди транспортного засобу №01/06-2 від 01.06.2023 /а.с. 125/;

- наказу №6 ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" від 01.07.2023 /зворот а.с. 125/;

- договору оренди транспортного засобу №01/08-2 від 01.08.2023, укладеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (орендар) та ОСОБА_7 (орендодавець) /а.с. 137/, акту приймання передачі в оренду транспортного засобу від 01.08.2023 згідно договору оренди транспортного засобу №01/08-2 від 01.08.2023 /а.с. 138/;

- наказу ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" від 01.08.2023 №8 /зворот а.с. 138/;

- статуту ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2", затвердженого протоколом загальних зборів власників ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" №2 від 16.02.2023 (нова редакція) /а.с. 110-115/;

- ліцензії Міністерства внутрішніх справ України, виданої ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2". на надання послуг з охорони власності та громадян серії АГ №505230; дата прийняття та номер рішення про видачу ліцензії №634 від 22.12.2010; строк дії ліцензії з 22.12.2010; дата видачі ліцензії 27.01.2011 /а.с. 120/;

- договору №4 на спеціалізовану постову охорону об`єкта від 01.07.2023, укладеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (виконавець) та ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (замовник) /а.с. 131-133/, дислокації від 01 липня 2023 року до договору про охорону об`єктів №4 від 01 липня 2023 року, що є додатком №1 до Договору про охорону об`єктів №4 від 01 липня 2023 року /зворот а.с. 133/, акту приймання-передачі об`єкта під охорону від 01 липня 2023 року, що є додатком №2 до договору про охорону об`єктів №4 від 01 липня 2023 року /а.с. 134/;

- податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску платника ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" за 4 квартал 2023 року з квитанцією №2 /зворот а.с. 134, а.с. 136/.

За приписами статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Відповідно до частин 1, 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Таким чином, в силу Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" факт здійснення господарських операцій повинен підтверджуватися первинними документами (накладними, актами приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), тощо), які містять відомості про такі господарські операції.

Позивачем надано контролюючому органу копію акту надання послуг №6 від 31 серпня 2023 року, складеного між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" (виконавець) в особі директора Кухарчука Сергія Олександровича, та ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (замовник) в особі директора, про те, що на підставі договору №2 від 01 липня 2023 року виконавцем були надані такі послуги: за постову охорону об`єкта: Харківська обл., Кам`яна Яруга, М-03, Київ-Харків-Довжанський (на м. Ростов-на-Дону) 534+860 4 пол, кількістю - 1 послуга, на загальну суму - 77000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 12833,33 грн. /а.с. 103/;

Отже, цей документ, серед іншого, містить, посаду і прізвище особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення з боку виконавця ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2", а також посаду особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення з боку замовника ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи (директор).

Оскільки в силу частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо, недолік акту надання послуг №6 від 31 серпня 2023 року, що полягає у не зазначенні в ньому прізвища особи, відповідальної за здійснення господарської операції і правильність її оформлення з боку замовника ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи за умови зазначення посади цієї особи (директор), не є підставою для невизнання господарської операції, оскільки цей недолік не перешкоджає можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та документ містить відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Отже, платник податку ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" після настання першої з умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, яка підтверджена актом надання послуг №6 від 31 серпня 2023 року, відповідно до пунктів 201.7, 201.10 статті 201 ПК України був зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо аналізу господарських операцій між ПП "ОХОРОННЕ АГЕНСТВО "ЩИТ-2" та ТОВ Міжнародні інтелектуальні транспортні системи, а також між позивачем та іншими його контрагентами, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки ці питання повинні досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Верховний Суд у постанові від 07.12.2022 у справі №500/2237/20 дійшов висновку, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Так само у пункті 82 постанови від 23.02.2023 у справі №420/9924/20 Верховний Суд звернув увагу на те, що в межах спірних відносин, що виникли між сторонами на стадії реєстрації податкових накладних, надання судами оцінки щодо товарності або безтоварності господарських операцій є передчасною подією. Такі обставини можуть бути встановлені контролюючим органом на підставі здійсненої належної перевірки, з прийняттям ППР, та в подальшому підтверджені судом.

Аналогічний висновок наведений Верховним Судом у постанові від 23.05.2023 у справі №500/770/21.

Підсумовуючи викладене вище, враховуючи встановлені обставини та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, необхідних для складання податкової накладної №6 від 31.08.2023, беручи до уваги, що реальність господарської операції може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків, суд дійшов висновку, що у ГУ ДПС у Полтавській області були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної, тому рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №10769408/33816860 від 22.03.2024 прийняте Головним управлінням ДПС у Полтавській області без урахування всіх обставин, що мають значення для його прийняття, тобто необґрунтовано, а отже є протиправним та підлягає скасуванню відповідно до пункту 2 частини 2 статті 245 КАС України.

Спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).

Абзацами 5, 6, та 7 вступної частини Рекомендації Rec (2004) 6 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам "Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту", ухваленої на 114-й сесії 12.05.2004, передбачено, що, відповідно до вимог статті 13 Конвенції, держави-члени зобов`язуються забезпечити будь-якій особі, що звертається з оскарженням порушення її прав і свобод, викладених в Конвенції, ефективний засіб правового захисту в національному органі; крім обов`язку впровадити такі ефективні засоби правового захисту у світлі прецедентної практики Європейського суду з прав людини, на держави покладається загальний обов`язок розв`язувати проблеми, що лежать в основі виявлених порушень; саме держави-члени повинні забезпечити ефективність таких національних засобів як з правової, так і практичної точок зору, і щоб їх застосування могло привести до вирішення скарги по суті та належного відшкодування за будь-яке виявлене порушення.

У пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що стаття 13 гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань.

Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.

Згідно із статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Таким чином, обов`язок щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої платником податків податкової накладної покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику - ДПС України.

Підсумовуючи викладене вище, обираючи належний спосіб захисту порушеного права, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22 березня 2024 року №10769408/33816860 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 31 серпня 2023 року №6, подану на реєстрацію Приватним підприємством "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" (ідентифікаційний код 33816860) 05 жовтня 2023 року.

Отже, адміністративний позов ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" обґрунтований та підлягає задоволенню.

Згідно з частиною 1 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з позовом у цій справі позивачем сплачено судовий збір у сумі 2422 грн. 40 коп., що підтверджується копією платіжної інструкції АТ КБ "Приват банк" №92 від 03.07.2024 /а.с. 14/ та випискою про зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України /а.с. 85/.

Таким чином, при задоволенні позову Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (2422,40 грн. /2) та стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (2422,40 грн. /2).

Прохальна частина позову містить клопотання позивача про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 10000 грн.

Представництво інтересів позивача у цій справі здійснювалося адвокатом Приліпко І.Л. на підставі ордеру серії ВІ №1228697 про надання правничої (правової) допомоги ПП "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" /а.с. 16/. Згідно свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, виданого Радою адвокатів Полтавської області 27.05.2022, копія якого наявна у матеріалах справи, ОСОБА_8 має право на зайняття адвокатською діяльністю /а.с. 15/.

Пунктом 1 частини 3 статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу.

Частинами 1, 2, 3 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Згідно з частинами 4, 5 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Усупереч вимогам частини 4 статті 134 Кодексу адміністративного судочинства України позивачем не надано до суду детального опису робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Частиною 7 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.

Однак, позивачем не надано до суду договору на надання правничої (правової) допомоги із зазначенням умов оплати послуг адвоката , як не зазначено й причин неможливості надання договору до суду, хоча реквізити договору б/н від 01 липня 2024 року вказані в ордері на надання правничої (правової) допомоги /а.с. 16/.

Позивачем не надано до суду рахунків та/або інших документів, на підставі яких в силу частини 7 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд встановлює розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом цієї справи.

Відповідно до приписів статті 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.

Частиною 1 статті 9 цього Закону передбачено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Таким чином, належним доказом на підтвердження факту здійснення господарської операції щодо надання послуг (виконання) робіт є первинний документ бухгалтерського обліку, зокрема, акт виконаних робіт (наданих послуг).

Проте, позивачем не надано до суду акту виконаних робіт (наданих послуг), як не вказано й причин неможливості надання до суду такого документу.

У позові зазначено, що під час розгляду справи представником позивача буде надано до суду договір про надання правничої допомоги, акти приймання-передачі наданих послуг (виконаних робіт), у яких буде зазначено обсяг робіт та послуг наданих адвокатом, а також остаточний розрахунок витрат на професійну правничу допомогу /а.с. 11/.

Проте у встановлений статтею 258 КАС України строк до закінчення розгляду справи позивач не подавав до суду доказів (договорів, рахунків тощо) на підтвердження витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, чи заяви про неможливість з поважних причин подати докази, що підтверджують розмір понесених ним судових витрат та подання їх протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду.

За наведених норм права та встановлених обставин, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів на користь позивача судових витрат на професійну правничу допомогу в розмірі 10000 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7, 9, 77, 134, 139, 229, 243-245, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" (вул. Паркова, будинок 1б, с. Гожули, Полтавський район, Полтавська область, 38713, ідентифікаційний код 33816860) до Головного управління ДПС у Полтавській області (ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000), Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22 березня 2024 року №10769408/33816860.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 31 серпня 2023 року №6, подану на реєстрацію Приватним підприємством "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" (ідентифікаційний код 33816860) 05 жовтня 2023 року.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (одна тисяча двісті одинадцять гривень двадцять копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України на користь Приватного підприємства "ОХОРОННЕ АГЕНТСТВО "ЩИТ-2" судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1211 грн. 20 коп. (одна тисяча двісті одинадцять гривень двадцять копійок).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.С. Сич

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2024
Оприлюднено12.09.2024
Номер документу121511468
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/8134/24

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 19.11.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Рішення від 06.09.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Сич

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні