Справа № 127/24741/24
Провадження № 3/127/6096/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" вересня 2024 р.м. Вінниця
Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Романчук Р.В., розглянувши матеріали адміністративної справи, які надійшли з Вінницької митниці Державної митної служби України, відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Київ, проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , громадянки України, паспорт громадянки України для виїзду за кордон НОМЕР_1 , виданий 26.10.2017 року, орган , що видав 0889 Україна,
у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 Митного кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
04.06.2024року близько20год.04хв.в пунктпропуску «Могилів-Подільський-Отач» відділівмитного оформлення№2,5,6,7митного поста«Дністер» Вінницькоїмитниці посмузі руху"зеленийкоридор"в напрямкуруху "вїздв Україну"прибув легковийавтомобіль марки"CHEVROLETLACETTI",реєстраційний номер НОМЕР_2 ,під керуваннямгромадянки України ОСОБА_1 ,яка слідувалаз Молдовив Україну.О 20год.10хв. при проведенні митного контролю вказаного транспортного засобу та речей, в дорожній сумці серед особистих речей гр. України ОСОБА_1 було виявлено товар: 300 таблеток лікарського засобу "1, 2, 3", які в своєму складі містять діючу речовину-прекурсор "Pseudoephedrine" (Псевдоефедрин) по 30 мг в кожній, країна виробник: Egypt, діюча речовина яких включена до списку №1 таблиці IV «Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів "країни від 06.05.2000 року №770, які відносяться до наркотичних засобів, обіг яких обмежено.
Таким чином, ОСОБА_1 , перемістила черезмитний кордонУкраїни 300 таблеток лікарського засобу "1, 2, 3", які в своєму складі містять діючу речовину-прекурсор "Pseudoephedrine" (Псевдоефедрин) по 30 мг. в кожній, країна виробник: Egypt,порушивши встановлений порядок проходження митного контролю, обравши на свій розсуд проходження митного контролю через таку зону (зелений коридор) при наявності у неї товарів, переміщення яких через митний кордон України обмежено, тим самим вчинивши порушення митних правил, передбачене ч. 3 ст. 471 МК України.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, надавши заяву, в якій просить суд розглядати справу у її відсутність, також нею внесено на рахунок митниці 5 100 грн. для забезпечення стягнення штрафу у даній справі. (а.с. 12, 14)
Відповідно до ч. 4 ст. 526 МК України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.
Враховуючи зазначене вище, справа про порушення митних правил розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.
Представник Вінницької митниціДержавної митноїслужби України Самсонюк Д.М. в судовому засіданні не заперечував проти розгляду справи у відсутність ОСОБА_1 , оскільки в матеріалах справи міститься заява, в якій вона просить суд розглядати справу у її відсутність. Вважає, що факт вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 Митного кодексу України, підтверджується наявними у справі доказами. Просив визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 МК України, та застосувати адміністративне стягнення, передбачене ч. 3 ст. 471 МК України, у виді штрафу та конфіскації в дохід держави товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також просив стягнути із ОСОБА_1 витрати за зберігання вилученого товару на складі Вінницької митниці Державної митної служби України.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 3 ст. 471 МК України недекларування товарів (крім валютних цінностей), що підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та які переміщуються громадянами, тягне за собою накладення штрафу у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією таких товарів або без такої.
Згідно положень ст. 366 Митного кодексу України, двоканальна система - це спрощена система митного контролю, яка дає громадянам змогу здійснювати декларування, обираючи один з двох каналів проходу (проїзду транспортними засобами особистого користування) через митний кордон України. Канал, позначений символами зеленого кольору ("зелений коридор"), призначений для декларування шляхом вчинення дій громадянами, які переміщують через митний кордон України товари в обсягах, що не підлягають оподаткуванню митними платежами та не підпадають під встановлені законодавством заборони або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території і не підлягають письмовому декларуванню. Канал, позначений символами червоного кольору ("червоний коридор"), призначений для всіх інших громадян. Громадянин самостійно обирає відповідний канал ("зелений коридор" або "червоний коридор") для проходження митного контролю за двоканальною системою. Обрання "зеленого коридору" вважається заявою громадянина про те, що переміщувані ним через митний кордон України товари не підлягають письмовому декларуванню, оподаткуванню митними платежами, не підпадають під встановлені законодавством заборони та/або обмеження щодо ввезення на митну територію України або вивезення за межі цієї території та свідчить про факти, що мають юридичне значення. Громадяни, які проходять (проїжджають) через "зелений коридор", звільняються від подання письмової митної декларації. Звільнення від подання письмової митної декларації не означає звільнення від обов`язкового дотримання порядку переміщення товарів через митний кордон України.
Відповідно до ст. 257 МК України, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи. Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, засвідчених електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи. Митна декларація та інші документи, подання яких митним органам передбачено цим Кодексом, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу. Умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Перелік товарів, що не підлягають обов`язковому письмовому декларуванню, встановлюється цим Кодексом та іншими законодавчими актами України.
Відповідно до п. 57 ст. 4 МК України товари - будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що винуватість ОСОБА_1 підтверджується зібраними по справі та дослідженими судом доказами, зокрема, протоколом про порушення митних правил №0216/40100/24 від 04.06.2024 року (а.с. 2-5); актом пропроведення огляду(переогляду)товарів,транспортних засобів,ручної поклажіта багажувід 04.06.2024року,згідно якогобуло виявленонезадекларовані товари,а саме, 300 таблеток лікарського засобу "1, 2, 3", які в своєму складі містять діючу речовину-прекурсор "Pseudoephedrine" (Псевдоефедрин) по 30 мг в кожній, країна виробник: Egypt; описом предметів, вилучених у ОСОБА_1 (а.с. 9); доповідною запискою головного державного інспектора ВМО №6 митного поста "Дністкер" Вінницької митниці Держмитслужби (а.с. 13).
Таким чином, ОСОБА_1 порушила встановлений порядок проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю, обравши на свій розсуд проходження митного контролю через таку зону (коридор) при наявності у неї товарів, які обмежені до переміщення через митний кордон України, тим самим вчинивши порушення митних правил, передбачене ч. 3 ст. 471 МК України.
Відповідно до ст. 487 КМ України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до положень Митного кодексу України, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Враховуючи вищевикладене, обставини справи, особу порушника, враховуючи ступінь її вини, відсутність обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність, суд вважає необхідним визнати винною ОСОБА_1 за ч. 3 ст. 471 МК України.
Таким чином, відповідно до вимог ст. 36 КУпАП, слід накласти на ОСОБА_1 стягнення в межах санкції ч. 3 ст. 471 МК України, а саме, застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією товарів.
Відповідно до положень ст. ст. 519, 520 МК України суд вважає за необхідне стягнути з на користь Вінницької митниці Держмитслужби витрати, пов`язані зі зберіганням вилученого товару.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП з ОСОБА_1 на користь держави Україна підлягає стягненню судовий збір.
На підставі викладеного, керуючись ч. 3 ст. 471, ч. 1 ст. 483, ст. ст. 376, 519, 520 МК України, ст. ст. 40-1, 283, 284 КУпАП, -
ПОСТАНОВИВ:
Визнати винуватою ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 471 Митного кодексу України, та застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, шо становить 5 100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп. з конфіскацією безпосередніх предметів правопорушення, а саме, 300 таблеток лікарського засобу "1, 2, 3", які в своєму складі містять діючу речовину-прекурсор "Pseudoephedrine" (Псевдоефедрин) по 30 мг в кожній, країна виробник: Egypt, які зберігаються на складі Вінницької митниці Державної митної служби України.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Вінницької митниці Державної митної служби України (код ЄДРПОУ 43350542, МФО банку 820172 у ДКСУ м. Києві, UA 79 820172 031 321 1003 201 160671, код 25010100, призначення платежу: за зберігання на складі митного органу, справа про порушення МП № 0216/40100/24) витрати, пов`язані зі зберіганням вилученого товару, в розмірі 22 грн. 22 коп.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 605 грн. 60 коп.
Скаргу на постанову може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови до Вінницького апеляційного суду через Вінницький міський суд Вінницької області.Постанова набирає законної сили після закінчення строку оскарження цієї постанови.
Суддя
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 12.09.2024 |
Номер документу | 121516720 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Порушення порядку проходження митного контролю в зонах (коридорах) спрощеного митного контролю |
Адмінправопорушення
Вінницький міський суд Вінницької області
Романчук Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні