Рішення
від 11.09.2024 по справі 160/18921/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2024 року Справа № 160/18921/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Юркова Е.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім АВ" до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-

УСТАНОВИВ:

15 липня 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» в особі представника Лозовської Злати Валентинівни, через систему "Електронний Суд" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України, з вимогами:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Східного міжрегіонального управлінні ДПЄ по роботі з великими платниками податків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:

- від 03.06.2024 року №11156688/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 31.01.2024 року №16177 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11157710/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 31.01.2024 року №16178 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11156691/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 15.01.2024 року №61 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11156689/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 15.01.2024 року №60 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11156687/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 31.01.2024 року №13122 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11156694/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 24.01.2024 року №6681 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11156693/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 24.01.2024 року №6680 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11156692/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 17.01.2024 року №4066 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- від 03.06.2024 року №11156690/40975633 про відмову в реєстрації податкової накладної ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ " від 30.01.2024 року №11443 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ АВ" від 31.01.2024 року №16177 , від 31.01.2024 року №16178, від 15.01.2024 року №61, від 15.01.2024 року №60, від 31.01.2024 року №13122, від 24.01.2024 року №6681, від 24.01.2024 року №6680, від 17.01.2024 року №4066, від 30.01.2024 року №11443 днем їх подання.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що спірні рішення прийнято відповідачем з порушенням норм чинного законодавства. Посилається на вимоги Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165. Вказує, що на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкових накладних платником податків були надані усі належні документи про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК за наведеними податковими накладними з поясненнями, вичерпний перелік яких встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року № 1165. Проте надані пояснення та документи не були взяті контролюючим органом до уваги. Натомість податковий орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкових накладних, вказав про надання платником податків копій документів, складених з порушенням законодавства. При цьому, в рішеннях про відмову в реєстрації розрахунків коригування кількісних і вартісних показників не було підкреслено які документи складені з порушенням законодавства. Отже, позивач вважає, що такі рішення відповідача суперечать приписам чинного законодавства та підлягають скасуванню.

Позов не відповідав вимогам ст.161 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв`язку з чим ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.07.2024 був залишений без руху. На виконання вимог ухвали позивач 23.07.2024 надав відповідну заяву та виправив вказані недоліки у встановлений судом строк.

Ухвалою суду від 23.07.2024 відкрито провадження в адміністративній справі № 160/18921/24 та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків 13.08.2024 надано письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на те, що Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийнято спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з причини: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. В графі Додаткова інформація зазначено: Надані копії первинних документів складені із порушенням законодавства (мають ознаки

дефектності), виходячи з наступного: в товарно-транспортних накладних не заповнено всі графи, зокрема «Номер, дата, ким видано довіреність на отримання товару», у видаткових накладних у графі «Вантаж отримав» не зазначено дані про документ, що підтверджує особу одержувача або його повноваження (довіреність та інше). Тобто, Комісія контролюючого органу при прийнятні оскаржуваних рішень діяла у межах свої повноважень тау спосіб, що передбачений законом та здійснює перевірку поданих платником податку копій документів. Також вказано, що позовні вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні можуть бути задоволені, якщо судом перевірено виконання усіх умов, визначених законом, для прийняття такого рішення.

Також 13.08.2024 на адресу суду від Державної податкової служби України надійшов відзив на позов, в якому просив у задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини викладені у відзиві представником Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

14.08.2024 та 22.08.2024 позивачем було надано відповідь на відзиви відповідачів в якому підтримано позицію, викладену в позовній заяві, та зазначено, що відзив є законодавчо необґрунтованим та таким, що не спростовує доводи, викладені в позовній заяві, як підстави для задоволення позову.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» (ІК в ЄДРПОУ 40975633) зареєстровано 23.11.2016 року у встановленому законом порядку та перебуває на податковому обліку в Східному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків, є платником податку на додану вартість; основними видами господарської діяльності є: 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.34 Оптова торгівля напоями; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Судом встановлено, що основним постачальником товарів для Позивача є ТОВ «ВИНАЛЬ» (код 41146771), згідно з договором поставки № 0710-19 від 07.10.2019 року.

Згідно з умовами договору ТОВ «Виналь» (Постачальник) зобов`язується у зумовлені строки передавати (поставляти) у власність ТОВ «Торговий Дім АВ» (Покупець) алкогольну продукцію (Товар) відповідно до узгоджених Постачальником замовлень Покупця, а ТОВ «Торговий Дім АВ» зобов`язується приймати вказаний товар у власність і сплачувати за нього зумовлену даним Договором грошову суму. Найменування, асортимент, ціна та одиниця виміру Товару, який поставляється за договором, зазначаються у видаткових накладних.

На підставі вищевказаного договору на ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними, виписками з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 про оплату останнім товару придбаного в період з 19.12.2023 по 31.01.2024 за Договором поставки №0710-19 від 07.10.2019.

З метою реалізації вищевказаної алкогольної продукції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено договір поставки №460005046 від 25.11.2022 з ТОВ «ФУДКОМ», в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «ФУДКОМ»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними, товарно-транспортирними накладними: ВН № 8057 від 17.01.2024, ТТН № 02 АВКИ 008057 від 17.01.2024; ВН № 12240 від 24.01.2024, ТТН № 02 АВКИ 012240 від 24.01.2024; ВН № 13754 від 24.01.2024, ТТН № 02 АВКИ 013754 від 24.01.2024; ВН № 16127 від 30.01.2024, ТТН № 01 АВДН 016127 від 30.01.2024.

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «ФУДКОМ» товару придбаного за Договором поставки №460005046 від 25.11.2022.

Також, 13.08.2018 ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено Договір поставки № 122-ОП (АВ) з ТОВ «РОМА» (код ЄДРПОУ 30208421), в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «РОМА»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у додатках, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними та товарно-транспортними накладними: ВН № 7247 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007247 від 15.01.24р.; ВН № 7242 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007242 від 15.01.24р.; ВН № 18571 від 31.01.24р., ТТН № 01 АВДН 018571 від 31.01.24р.;

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «РОМА» товару придбаного за Договором поставки № 122-ОП (АВ) від 13.08.2018р.

01.06.2017 ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено Договір поставки № 00226/П з ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39954133), в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у додатках, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними та товарно-транспортними накладними: ВН № 2579 від 05.01.24р., ТТН № 01 АВДН 002579 від 05.01.24р.; ВН № 6496 від 12.01.24р., ТТН № 01 АВДН 006496 від 12.01.24р.; ВН № 14578 від 26.01.24р., ТТН № 01 АВДН 014578 від 26.01.24р.; ВН № 10965 від 19.01.24р., ТТН № 01 АВДН 010965 від 19.01.24р.

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС» товару придбаного за Договором поставки № 00226/П від 01.06.2017р.

Крім того, 01.06.2027 ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено Договір поставки № 97-ОП АВ з ТОВ «ОВАЦІЯ» (код ЄДРПОУ 22392394), в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «ОВАЦІЯ»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у додатках, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними та товарно-транспортними накладними: ВН № 4973 від 10.01.24р., ТТН № 01 АВДН 004973 від 10.01.24р.; ВН № 7097 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007097 від 15.01.24р.; ВН № 7266 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007266 від 15.01.24р.; ВН № 16961 від 31.01.24р., ТТН № 01 АВДН 016961 від 31.01.24р.

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «ОВАЦІЯ» товару придбаного за Договором поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р.

На виконання вимог п.201.1 ст.201 ПК України, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за вищезазначеними господарським операціями складено та подано на реєстрацію податкові накладні від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178 реєстрацію яких було зупинено у Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанціями № 2 від 17.01.2024, від 16.02.2024, від 17.02.2024, від 18.02.2024.

Підставу для зупинення реєстрації податкової накладної зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.01.2024 №13122 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо показник: "D"=1.0716%, "Рпоточ"=0, "D"=1.0250%, "Рпоточ"=1148028.7, "D"=1.0250%, "Рпоточ"=781546.37. Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою проведення реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» були направлені до контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності та правомірності операцій, а саме:

1. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «ФУДКОМ» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки №460005046 від 25.11.2022; видаткові накладні від 17.01.2024 р. № 8057, від 24.01.2024 р. № 12240, від 24.01.2024 р. № 13754, від 30.01.2024 р. № 16127 р. ; ТТН від 17.01.2024 за № 02 АВКИ 008057, від 24.01.2024 за № 02 АВКИ 012240, від 24.01.2024 за № 02 АВКИ 013754, від 30.01.2024 за № 01 АВДН 016127; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ФУДКОМ»; штатний розклад.

2. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «РОМА» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки №122-ОП (АВ) від 13.08.2018р.; видаткові накладні № 7247 від 15.01.2024, 7242 від 15.01.2024, № 18571 від 31.01.2024 ; ТТН № 01 АВДН 007247 від 15.01.2024, № 01 АВДН 007242 від 15.01.2024, № 01 АВДН 018571 від 31.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «РОМА»; штатний розклад.

3. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки № 00226/П від 01.06.2017р., додаткова угода від 01.05.2023 до договору поставки № 00226/П від 01.06.2017р.; видаткові накладні № 2579 від 05.01.2024, № 6496 від 12.01.2024, № 14578 від 26.01.2024, №10965 від 19.01.2024; ТТН 01 АВДН 002579 від 05.01.2024, № 01 АВДН 006496 від 12.01.2024, №01 АВДН 014578 від 26.01.2024, № 01 АВДН 010965 від 19.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС»; штатний розклад.

4. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «ОВАЦІЯ» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р., додаткова угода від 01.05.2023 до договору поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р; видаткові накладні № 4973 від 10.01.2024, № 7097 від 15.01.2024, № 7266 від 15.01.2024, № 16961 від 31.01.2024; ТТН №01 АВДН 004973 від 10.01.2024, № 01 АВДН 007097 від 15.01.2024, № 01 АВДН 007266 від 15.01.2024; 01 АВДН 016961 від 31.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ОВАЦІЯ»; штатний розклад.

Проте Комісією прийнято рішення від 03.06.2024 за №№ 11156694/40975633, 11156693/40975633, 11156692/40975633, 11156690/40975633, 11156688/40975633, 11157710/40975633, 11156691/40975633, 11156689/40975633, 11156687/40975633 про відмову у реєстрації податкових накладних: від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: надання платником податку документів, складених із порушенням законодавства. В графі "Додаткова інформація" зазначено: Надані копії первинних документів складені із порушенням законодавства (мають ознаки дефектності), виходячи з наступного: в товарно-транспортних накладних не заповнено всі графи, зокрема «Номер, дата, ким видано довіреність на отримання товару», у видаткових накладних у графі «Вантаж отримав» не зазначено дані про документ, що підтверджує особу одержувача або його повноваження (довіреність та інше).

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

Відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;

дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165 та Порядок розгляду скарги, відповідно).

За положеннями пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).

За приписами пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно пункту 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Пункту першому додатку 3 Порядку № 1165 «Критерії ризиковості здійснення операцій» відповідають такі обставини: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).

Пунктами 2-7 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених упункті 5цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

Згідно пункту 9 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Пунктом 10 Порядку № 520 визначено, що Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Як уже судом зазначалось, згідно з умовами договору ТОВ «Виналь» (Постачальник) зобов`язується у зумовлені строки передавати (поставляти) у власність ТОВ «Торговий Дім АВ» (Покупець) алкогольну продукцію (Товар) відповідно до узгоджених Постачальником замовлень Покупця, а ТОВ «Торговий Дім АВ» зобов`язується приймати вказаний товар у власність і сплачувати за нього зумовлену даним Договором грошову суму. Найменування, асортимент, ціна та одиниця виміру Товару, який поставляється за договором, зазначаються у видаткових накладних.

На підставі вищевказаного договору на ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними, виписками з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 про оплату останнім товару придбаного в період з 19.12.2023 по 31.01.2024 за Договором поставки №0710-19 від 07.10.2019.

З метою реалізації вищевказаної алкогольної продукції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено договір поставки №460005046 від 25.11.2022 з ТОВ «ФУДКОМ», в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «ФУДКОМ»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними, товарно-транспортирними накладними: ВН № 8057 від 17.01.2024, ТТН № 02 АВКИ 008057 від 17.01.2024; ВН № 12240 від 24.01.2024, ТТН № 02 АВКИ 012240 від 24.01.2024; ВН № 13754 від 24.01.2024, ТТН № 02 АВКИ 013754 від 24.01.2024; ВН № 16127 від 30.01.2024, ТТН № 01 АВДН 016127 від 30.01.2024.

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «ФУДКОМ» товару придбаного за Договором поставки №460005046 від 25.11.2022.

Також, 13.08.2018 ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено Договір поставки № 122-ОП (АВ) з ТОВ «РОМА» (код ЄДРПОУ 30208421), в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «РОМА»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у додатках, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними та товарно-транспортними накладними: ВН № 7247 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007247 від 15.01.24р.; ВН № 7242 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007242 від 15.01.24р.; ВН № 18571 від 31.01.24р., ТТН № 01 АВДН 018571 від 31.01.24р.;

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «РОМА» товару придбаного за Договором поставки № 122-ОП (АВ) від 13.08.2018р.

01.06.2017 ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено Договір поставки № 00226/П з ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39954133), в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у додатках, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними та товарно-транспортними накладними: ВН № 2579 від 05.01.24р., ТТН № 01 АВДН 002579 від 05.01.24р.; ВН № 6496 від 12.01.24р., ТТН № 01 АВДН 006496 від 12.01.24р.; ВН № 14578 від 26.01.24р., ТТН № 01 АВДН 014578 від 26.01.24р.; ВН № 10965 від 19.01.24р., ТТН № 01 АВДН 010965 від 19.01.24р.

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС» товару придбаного за Договором поставки № 00226/П від 01.06.2017р.

Крім того, 01.06.2027 ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» було укладено Договір поставки № 97-ОП АВ з ТОВ «ОВАЦІЯ» (код ЄДРПОУ 22392394), в силу якого Постачальник (ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ») зобов`язується на умовах та у строки передбачені вказаним договором передати товар у власність Покупця (ТОВ «ОВАЦІЯ»), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та оплати його вартість. Асортимент, ціна, кількість, строк поставки та порядок оплати визначаються у додатках, які є невід`ємною частиною цього договору.

На підставі вищевказаного договору ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» був поставлений товар на умовах відстрочення платежу, що підтверджується первинними документами, а саме: видатковими накладними та товарно-транспортними накладними: ВН № 4973 від 10.01.24р., ТТН № 01 АВДН 004973 від 10.01.24р.; ВН № 7097 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007097 від 15.01.24р.; ВН № 7266 від 15.01.24р., ТТН № 01 АВДН 007266 від 15.01.24р.; ВН № 16961 від 31.01.24р., ТТН № 01 АВДН 016961 від 31.01.24р.

Виписки з банківського рахунку ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024 містять відомості про оплату ТОВ «ОВАЦІЯ» товару придбаного за Договором поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р.

На виконання вимог п.201.1 ст.201 ПК України, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» за вищезазначеними господарським операціями складено та подано на реєстрацію податкові накладні від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178 реєстрацію яких було зупинено у Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується квитанціями № 2 від 17.01.2024, від 16.02.2024, від 17.02.2024, від 18.02.2024.

Підставу для зупинення реєстрації податкової накладної зазначено: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.01.2024 №13122 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток 1 Порядку). Додатково повідомляємо показник: "D"=1.0716%, "Рпоточ"=0, "D"=1.0250%, "Рпоточ"=1148028.7, "D"=1.0250%, "Рпоточ"=781546.37, Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою проведення реєстрації розрахунку коригування кількісних і вартісних показників, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» були направлені до контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності та правомірності операцій, а саме:

1. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «ФУДКОМ» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки №460005046 від 25.11.2022; видаткові накладні від 17.01.2024 р. № 8057, від 24.01.2024 р. № 12240, від 24.01.2024 р. № 13754, від 30.01.2024 р. № 16127 р. ; ТТН від 17.01.2024 за № 02 АВКИ 008057, від 24.01.2024 за № 02 АВКИ 012240, від 24.01.2024 за № 02 АВКИ 013754, від 30.01.2024 за № 01 АВДН 016127; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ФУДКОМ»; штатний розклад.

2. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «РОМА» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки №122-ОП (АВ) від 13.08.2018р.; видаткові накладні № 7247 від 15.01.2024, 7242 від 15.01.2024, № 18571 від 31.01.2024 ; ТТН № 01 АВДН 007247 від 15.01.2024, № 01 АВДН 007242 від 15.01.2024, № 01 АВДН 018571 від 31.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «РОМА»; штатний розклад.

3. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки № 00226/П від 01.06.2017р., додаткова угода від 01.05.2023 до договору поставки № 00226/П від 01.06.2017р.; видаткові накладні № 2579 від 05.01.2024, № 6496 від 12.01.2024, № 14578 від 26.01.2024, №10965 від 19.01.2024; ТТН 01 АВДН 002579 від 05.01.2024, № 01 АВДН 006496 від 12.01.2024, №01 АВДН 014578 від 26.01.2024, № 01 АВДН 010965 від 19.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС»; штатний розклад.

4. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «ОВАЦІЯ» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р., додаткова угода від 01.05.2023 до договору поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р; видаткові накладні № 4973 від 10.01.2024, № 7097 від 15.01.2024, № 7266 від 15.01.2024, № 16961 від 31.01.2024; ТТН №01 АВДН 004973 від 10.01.2024, № 01 АВДН 007097 від 15.01.2024, № 01 АВДН 007266 від 15.01.2024; 01 АВДН 016961 від 31.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ОВАЦІЯ»; штатний розклад.

Проте Комісією прийнято рішення від 03.06.2024 за №№ 11156694/40975633, 11156693/40975633, 11156692/40975633, 11156690/40975633, 11156688/40975633, 11157710/40975633, 11156691/40975633, 11156689/40975633, 11156687/40975633 про відмову у реєстрації податкових накладних: від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підставою відмови вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: надання платником податку документів, складених із порушенням законодавства. В графі "Додаткова інформація" зазначено: Надані копії первинних документів складені із порушенням законодавства (мають ознаки дефектності), виходячи з наступного: в товарно-транспортних накладних не заповнено всі графи, зокрема «Номер, дата, ким видано довіреність на отримання товару», у видаткових накладних у графі «Вантаж отримав» не зазначено дані про документ, що підтверджує особу одержувача або його повноваження (довіреність та інше).

Суд зазначає, що обставини подання пояснень, з копіями первинних документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по призупиненій податковій накладній відповідачем не заперечувались.

Також судом встановлено, що Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків в листі від 28.05.2024 за №2714/6/32-00-18-02-03 підтверджено, що вищевказані податкові накладні зупиненні на підставі рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі-Комісія) від 17.01.2024 за №682 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Проте, зазначене рішення було скасовано по рішенню Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.05.2024 по справі № 160/2855/24 та Комісією на підставі протоколу від 28.02.2024 за №31/32-00-18-02-07.

Відповідна інформація була розміщена в електронному кабінеті платника податків, а тому з 28.02.2024 фактична підстава для зупинення ПН відпала та у контролюючого органу з`явився обов`язок зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складені позивачем податкові накладні, реєстрація яких була зупинена на підставі рішення № 682 від 17.01.2024 датою їх фактичного подання як такі, які підлягають автоматичній реєстрації.

Отже, зважаючи на обставини наявності у ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» відповідності матеріально-технічної бази для ведення профільного виду діяльності, а також первинних документів на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, суд приходить до висновку, що підстави для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних є неприйнятними.

Суд зазначає, що з урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Аналіз наведених норм права дає можливість дійти висновку, що можливість надання платником податків достатніх документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного переліку необхідних документів для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної. Необґрунтоване обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд, призводить до правової невизначеності, що не відповідає критерію обґрунтованості та пропорційності акту індивідуальної дії.

Окрім того суд зазначає, що мотиви прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації мають співвідноситись (кореспондувати) із підставами зупинення реєстрації податкової накладної.

Як вже встановлено судом, у реєстрації наведених податкових накладних було відмовлено у зв`язку з наданням копій первинних документів складених із порушенням законодавства (мають ознаки дефектності), виходячи з наступного: в товарно-транспортних накладних не заповнено всі графи, зокрема «Номер, дата, ким видано довіреність на отримання товару», у видаткових накладних у графі «Вантаж отримав» не зазначено дані про документ, що підтверджує особу одержувача або його повноваження (довіреність та інше).

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» були направлені до контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності та правомірності операцій, а саме:

1. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «ФУДКОМ» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки №460005046 від 25.11.2022; видаткові накладні від 17.01.2024 р. № 8057, від 24.01.2024 р. № 12240, від 24.01.2024 р. № 13754, від 30.01.2024 р. № 16127 р. ; ТТН від 17.01.2024 за № 02 АВКИ 008057, від 24.01.2024 за № 02 АВКИ 012240, від 24.01.2024 за № 02 АВКИ 013754, від 30.01.2024 за № 01 АВДН 016127; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ФУДКОМ»; штатний розклад.

2. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «РОМА» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки №122-ОП (АВ) від 13.08.2018р.; видаткові накладні № 7247 від 15.01.2024, 7242 від 15.01.2024, № 18571 від 31.01.2024 ; ТТН № 01 АВДН 007247 від 15.01.2024, № 01 АВДН 007242 від 15.01.2024, № 01 АВДН 018571 від 31.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «РОМА»; штатний розклад.

3. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки № 00226/П від 01.06.2017р., додаткова угода від 01.05.2023 до договору поставки № 00226/П від 01.06.2017р.; видаткові накладні № 2579 від 05.01.2024, № 6496 від 12.01.2024, № 14578 від 26.01.2024, №10965 від 19.01.2024; ТТН 01 АВДН 002579 від 05.01.2024, № 01 АВДН 006496 від 12.01.2024, №01 АВДН 014578 від 26.01.2024, № 01 АВДН 010965 від 19.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «КООП ТОРГ СЕРВІС»; штатний розклад.

4. До пояснень по господарським операціям з ТОВ «ОВАЦІЯ» були долучені наступні документи: договір поставки № 0710-19 від 07.10.2019; видаткові накладні за період з 19.12.2023-31.01.2024.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ВИНАЛЬ» за період з 01.01.2024 по 31.01.2024; договір поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р., додаткова угода від 01.05.2023 до договору поставки № 97-ОП АВ від 01.06.2017р; видаткові накладні № 4973 від 10.01.2024, № 7097 від 15.01.2024, № 7266 від 15.01.2024, № 16961 від 31.01.2024; ТТН №01 АВДН 004973 від 10.01.2024, № 01 АВДН 007097 від 15.01.2024, № 01 АВДН 007266 від 15.01.2024; 01 АВДН 016961 від 31.01.2024; оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 за січень 2024 р.; банківські документи, які підтверджують розрахунки між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» та ТОВ «ОВАЦІЯ»; штатний розклад.

Таким чином суд вважає, що означене формулювання не є підставою для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, тому що позивачем було надано контролюючому органу: пояснення та документами визначеними у самих поясненнях, яке отримано контролюючим органом 28.05.2024, що підтверджується квитанціями №2.

Суд вказує, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

Отже, позиція відповідача щодо надання платником податку копій первинних документів складених із порушенням законодавства (мають ознаки дефектності), виходячи з наступного: в товарно-транспортних накладних не заповнено всі графи, зокрема «Номер, дата, ким видано довіреність на отримання товару», у видаткових накладних у графі «Вантаж отримав» не зазначено дані про документ, що підтверджує особу одержувача або його повноваження (довіреність та інше), є необґрунтованою, а в спірних рішеннях не наведено належного обґрунтування причин відмови в реєстрації податкових накладних, складених ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ».

Оцінюючи правомірність дій та рішень органу владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, які повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владного суб`єкта, встановлюючи чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням наведеного, відповідачем не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваного рішення з урахуванням вимог, визначених ч. 2 ст. 19 Конституції України, ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи зі змісту заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків: від 03.06.2024 за №№ 11156694/40975633, 11156693/40975633, 11156692/40975633, 11156690/40975633, 11156688/40975633, 11157710/40975633, 11156691/40975633, 11156689/40975633, 11156687/40975633 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178 - є необґрунтованими та підлягають скасуванню.

Суд також враховує, що чинним законодавством покладено на Державну податкову службу України обов`язок щодо прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Тобто, фіскальному органу надано права вільно обирати одне з двох рішень, яке на його думку є законодавчо обґрунтованим та правильним. А отже, «свобода розсуду» фіскального органу, у разі встановлення судом протиправності відмови у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звужується до єдиного юридично допустимого рішення, в даному випадку рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» фактичною датою їх подання.

Згідно частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин позов ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 2 21801,60 грн., що документально підтверджується платіжними інструкціями: № 1497 від 12.07.2024 та № 1548 від 22.07.2024 року.

За результатами розгляду справи суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, а тому підлягає пропорційному стягненню з Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків та Державної податкової служби України на користь позивача судовий збір у сумі 21801,60 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 72-77, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» (вул. Каштанова, буд. 18-В, к. 9, м. Синельникове, Дніпропетровська обл., Синельниківський р-н,52500; ІК в ЄДРПОУ 40975633) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (просп. Олександра Поля, буд. 57, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н,49031; ІК в ЄДРПОУ 43968079), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053; ІК в ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків: від 03.06.2024 за №№ 11156694/40975633, 11156693/40975633, 11156692/40975633, 11156690/40975633, 11156688/40975633, 11157710/40975633, 11156691/40975633, 11156689/40975633, 11156687/40975633 про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ».

Зобов`язати Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні: від 17.01.2024 р. № 4066, від 24.01.2024 р. № 6680, від 24.01.2024 р. № 6681, від 30.01.2024 р. № 11443, від 15.01.2024 року № 60, від 15.01.2024 року № 61, від 31.01.2024 року № 13122, від 31.01.2024 № 16177, від 31.01.2024 № 16178, подані Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» фактичною датою їх подання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (просп. Олександра Поля, буд. 57, м. Дніпро, Дніпропетровська обл., Дніпровський р-н,49031; ІК в ЄДРПОУ 43968079) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» (вул. Каштанова, буд. 18-В, к. 9, м. Синельникове, Дніпропетровська обл., Синельниківський р-н,52500; ІК в ЄДРПОУ 40975633) понесені позивачем судові витрати в сумі 10 900,80 грн.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд.8, ІК в ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВ» (вул. Каштанова, буд. 18-В, к. 9, м. Синельникове, Дніпропетровська обл., Синельниківський р-н,52500; ІК в ЄДРПОУ 40975633) понесені позивачем судові витрати в сумі 10 900,80 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 11 вересня 2024 року.

Суддя Е.О. Юрков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121524595
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/18921/24

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 07.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 11.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Юрков Едуард Олегович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні