Рішення
від 11.09.2024 по справі 340/3194/24
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/3194/24

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Казанчук Г.П., розглянувши адміністративну справу за позовом Олександрійської окружної прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) до Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВИКЛАД ОБСТАВИН:

Керівник Олександрійської окружної прокуратури Кіровоградської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправною бездіяльність Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо не вчинення дій стосовно забезпечення виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,5 га біля села Куцеволівка Онуфріївської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області для розміщення на ній сміттєзвалища, винесення в натурі та встановлення на місцевості меж земельної ділянки, а також здійснення державної реєстрації прав на дану земельну ділянку та зобов`язати Онуфріївську селищну раду Олександрійського району Кіровоградської області вчинити дії щодо забезпечення виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,5 га біля села Куцеволівка Онуфріївської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області для розміщення на ній сміттєзвалища, винесення в натурі та встановлення на місцевості меж земельної ділянки, а також здійснення державної реєстрації прав на дану земельну ділянку.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що окружною прокуратурою у межах наданих повноважень відповідно до частини четвертої статті 23 Закону України ''Про прокуратуру'' вивчено інформацію щодо не забезпечення Онуфріївською селищною радою Олександрійського району Кіровоградської області виконання вимог чинного законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Онуфріївської селищної ради орієнтовною площею1,5 га для розміщення об`єкту зберігання та видалення відходів сміттєзвалища твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також державної реєстрації прав на неї. Вказане нівелює виконання селищною радою обов`язків та повноважень, визначених цим Законом.

Ухвалою судді від 21.05.2024 року відкрито провадження у даній справі, вирішено провести розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження (без виклику сторін) та встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.

Онуфріївською селищною радою Кіровоградської області (надалі відповідач) подано відзив на позов, у якому заперечуються позовні вимоги, посилаючись на те, що на черговій сесії Онуфріївської селищної ради прийнято рішення від 24.05.2024 року№4800 ''Про надання дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу її в постійне користування КП ''Придніпров`я'' та надано фінансову комунаьлному підприємству на розроблення проєкту землеустрю.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31.07.2024 року позов залишено без руху.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 20.08.2024 року продовжено розгляд справи №340/3186/24 за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін на 03 вересня 2024 року об 10 год 30 хв.

В судове засідання 03.09.2024 року сторони не з`явились, від прокуратури надійшла заява про відкладення розгляду справу.

Розгляд справи відкладено на 09.09.2024 року.

05.09.2024 року до суду надійшла заява Олександрійської окружної прокуратури про зміну предмету позову шляхом уточнення позовних вимог, у якій викладено позовні вимоги в такій редакції:

- визнати протиправною бездіяльність Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо невжиття заходів для державної реєстрації речових прав на земельну ділянку орієнтовною площею 1,5 га біля села Куцеволівка для розміщення на ній сміттєзвалища після виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

- зобов`язати Онуфріївську селищну раду Олександрійського району Кіровоградської області вчинити дії щодо державної реєстрації речових прав на земельну ділянку орієнтовною площею 1,5 га біля села Куцеволівка для розміщення на ній сміттєзвалища після виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

В судове засідання 09.09.2024 року сторони не з`явились, тому, керуючись ч.10 ст.205 КАС України, суд ухвалив подальший розгляд справи провести за правилами письмового провадження.

Дослідивши докази і письмові пояснення учасників справи, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, суд, -

В С Т А Н О В И В:

На території Онуфріївської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області, на відстані 0,740 км від с. Куцеволівка за географічними координатами 48,860548 П.Ш. 33,857004 С.Д. розташоване звалище твердих побутових відходів орієнтовною площею 1,5 га, яке є діючим сміттєзвалищем.

Дане місце видалення відходів (МВВ) є паспортизованим та має реєстраційний номер 346 від 06.05.2020.

Згідно з вищевказаним паспортом місця видалення відходів, сміттєзвалище експлуатується з 2004 року, знаходиться на земельній ділянці площею 1,5 га, обсяг видалення відходів 253 т, розрахунковий термін експлуатації 100 років.

Водночас, земельна ділянка, на якій розташовано вищевказане місце видалення твердих побутових відходів не сформована, кадастровий номер не присвоєно, межі в натурі на місцевості не винесені та речове право на неї не зареєстроване, що підтверджується інформацією ГУ Держгеокадастру в Кіровоградській області від 03.05.2024 (а.с.47).

Отже, наявність протиправної бездіяльності щодо створення уповноваженого органу, є предметом спору переданого на вирішення адміністративного суду.

Пунктом 3 частини першої статті 131-1 Конституції України передбачено, що в Україні діє прокуратура, яка здійснює: представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене статтями 2, 23 Закону України від 14 жовтня 2014 року №1697-VІІ "Про прокуратуру" (далі - Закон №1697-VII) та статтею 53 КАС України.

Так, згідно з частинами першою, третьою статті 23 Закону №1697-VII представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Рішенням Конституційного суду України від 08.04.1999 у справі № 3-рн/99, визначено, що державні інтереси закріплюються як нормами Конституції України, так і нормами інших правових актів. Із врахуванням того, що «інтереси держави» є оціночним поняттям, прокурор чи його заступник у кожному конкретному випадку самостійно визначає з посиланням на законодавство, на підставі якого подається позов, в чому саме відбулося чи може відбутися порушення матеріальних або інших інтересів держави, обґрунтовує у позовній заяві необхідність їх захисту та зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.

Державна політика у сферах національної безпеки і оборони спрямовується на забезпечення воєнної, зовнішньополітичної, державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, кібербезпеки України тощо (ч.4 ст. 3 Закону України «Про національну безпеку»).

Розділом VIII Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» врегульовано питання державного контролю і нагляду у галузі охорони навколишнього природного середовища.

Так, згідно ст. 34 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» завдання контролю у галузі охорони навколишнього природного середовища полягають у забезпеченні додержання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища всіма державними органами, підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форм власності і підпорядкування, а також громадянами.

Частиною третьою статті 35 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» врегульовано, що порядок здійснення державного контролю за охороною навколишнього природного середовища та використанням природних ресурсів визначається цим Законом та іншими законами України. Отже, з вказаного слідує, що саме Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» є спеціальним у регулюванні державного контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища (ст. 35 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»).

Компетенцію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища визначено статтею 202 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища».

Центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, відповідно до Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 275 від 19.04.2017 є Державна екологічна інспекція України (далі Положення № 275).

Згідно з пунктом 1 Положення № 275, Держекоінспекція є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Тобто, Держекоінспекція є самостійним органом державної влади, що може здійснювати захист інтересів держави через утворений територіальний орган - Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області).

Відповідно до Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07 квітня 2020 року № 230, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2020 р. за № 350/34633 (далі Положення), Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є міжрегіональним територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується.

Отже, Державна екологічна інспекція України та її територіальні органи, зокрема Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) є уповноваженим органом щодо реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів та відповідно до покладених на неї завдань, уповноважена звертатися до суду з позовом про визнання протиправними дії чи бездіяльність органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб.

У зв`язку з цим, Олександрійською окружною прокуратурою до Державної екологічної інспекції Придніпровського округу направлено лист в порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» №55-2135ВИХ-24 від 08.04.2024 щодо надання інформації про проведення Інспекцією перевірок дотримання вимог екологічного законодавства при експлуатації сміттєзвалища біля села Куцеволівка Онуфріївської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області, та за наявності порушень, звернутися до суду з позовом про їх усунення.

ДЕІ Придніпровського округу листом від 10.04.2024 №3-2287-34 надано матеріали перевірки додержання вимог природоохоронного законодавства в діяльності Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області, проведеної у 2021 році. Інформації щодо вжиття заходів для спонукання селищної ради виконання вимог законодавства щодо забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області за 0,740 км від с. Куцеволівка, орієнтовною площею 1,5 га, для розташування на ній місця видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї, у даному листі не зазначено.

Разом з цим, будь-які рішення щодо відведення земельної ділянки для розміщення указаного сміттєзвалища, до цього часу Онуфріївською селищою радою, не приймалось.

Крім того, в порядку ч. 4 ст. 23 ЗУ «Про прокуратуру», окружною прокуратурою 02.05.2024 повідомлено ДЕІ Придніпровського округу про намір представництва прокуратурою інтересів держави в особі інспекції шляхом звернення до суду з даним позовом. Жодних заперечень щодо такого представництва від інспекції на даний час не надходило.

Таким чином, підставою реалізації прокурором представницьких функцій у даному випадку стала усвідомлена пасивна поведінка Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області), її бездіяльність.

Правові, організаційні, економічні засади діяльності щодо запобігання утворенню, зменшення обсягів утворення відходів, зниження негативних наслідків від діяльності з управління відходами, сприяння підготовці відходів до повторного використання, рециклінгу і відновленню з метою запобігання їх негативному впливу на здоров`я людей та навколишнє природне середовище визначає Закон України «Про управління відходами».

Згідно з пунктами 3, 21 частини першої статті 1 Закону України «Про управління відходами» у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1;

оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій. Згідно додатку 1 до вказаного Закону розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо є однією з операцій з видалення відходів.

Пунктом 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами» передбачено, що якщо регіональним планом управління відходами передбачено продовження строку експлуатації місць розміщення відходів (полігонів, звалищ), які не відповідають вимогам цього Закону, суб`єкт господарювання, що здійснює управління таким місцем розміщення відходів, повинен разом з документами на отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів подати план та техніко-економічне обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства.

За правилами ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію.

Стаття 30 вказаного Закону зазначає, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо вирішення питань поводження з побутовими відходами.

Стаття 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» вказує, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження з визначення території для розміщення відходів відповідно до законодавства.

Статтею 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Статтею 26 цього ж Закону встановлено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Земельним кодексом України (стаття 12) установлено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, крім іншого, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону. Земельна ділянка як об`єкт цивільних прав передбачає її формування з визначенням її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру ст. 79-1 ЗК України.

Одним зі способів формування земельних ділянок є відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до вимог ст. 19 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать:

а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності;

б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою;

в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності;

г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм;

ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Землеустрій проводиться в обов`язковому порядку (ст. 20 Закону України «Про землеустрій» на землях усіх категорій незалежно від форми власності, зокрема, в разі, встановлення та зміни меж об`єктів землеустрою.

Згідно зі ст. 55 Закону України «Про землеустрій» встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, матеріалів Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, матеріалів топографо-геодезичних робіт.

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача.

Замовниками документації із землеустрою, відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій», можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи.

Статтями 125 та 126 Земельного кодексу України встановлено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

За визначенням статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до частин першої, другої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

Відповідач надав докази суду на початок здійснення дії щодо державної реєстрації відведення земельної ділянки, проте, жодного пояснення чого до звернення прокурора він жодних дій не вжив, суду не надано.

На даний час виконання обов`язків щодо управління місцями видалення відходів території Онуфріївської територіальної громади Олександрійського району Кіровоградської області здійснює Онуфріївська селищна рада.

Так, згідно з розпорядженням Кабінету міністрів України від 12.06.2020 №716-р «Про визначення адміністративних центів та затвердження територій територіальних громад Кіровоградської області», до складу Онуфріївської територіальної громади, окрім інших, увійшла територія Куцеволівської сільської ради, в межах якої перебуває місце віддалення відходів №346.

Відповідно до п.п. 11 п. 1 постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів», у Кіровоградській області утворено Олександрійський район (з адміністративним центром у місті Олександрія), у складі територій Великоандрусівської сільської, Новопразької селищної, Олександрійської міської, Онуфріївської селищної, Пантаївської селищної, Петрівської селищної, Попельнастівської сільської, Приютівської селищної, Світловодської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Рішенням Онуфріївської селищної ради від 24.12.2020 № 27 «Про початок реорганізації? Павлиської селищної ради, Омельницької, Василівської, Вишнівцівської, Камбурліївської, Деріївської, Куцеволівської, Успенської, Мар`ївської, Попівської, Зибківської, Млинківської сільських рад шляхом приєднання до Онуфріївської селищної ради», окрім інших, почато реорганізацію Вишнівцівської сільської ради, шляхом приєднання до Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 20.04.2021 внесено запис про припинення Куцеволівської сільської ради (ЄДРПОУ 04366413) в результаті реорганізації, правонаступником якої є Онуфріївська селищна рада.

Отже, Онуфріївською селищною радою Олександрійського району Кіровоградської області не забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Куцеволівського старостинського округу Онуфріївської селищної ради орієнтовною площею 1,5 га на відстані 0,740 км від с. Куцеволівка за географічними координатами 48,860548 П.Ш. 33,857004 С.Д. для розміщення об`єкту зберігання та видалення відходів сміттєзвалища твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також державної реєстрації прав на неї.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації. Відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під сміттєзвалищем створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування сміттєзвалища, що може призвести до негативних наслідків.

Вказана земельна ділянка належить до земель комунальної форми власності, використовується під сміттєзвалище твердих побутових відходів, а тому її використання повинне здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного законодавства, із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності на яких розташовані сміттєзвалища.

В даному випадку використання вказаної земельної ділянки комунальної форми власності здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства: шляхом користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та без державної реєстрації відповідного права.

Онуфріївською селищною радою правовстановлюючих документів на земельну ділянку, на якій розташовано вищевказане місце видалення відходів, станом на день розгляду справи в суді, не надано.

Відповідно до Акту перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 12.03.2021 за №5.1/17-29/21, складеним за результатом проведення перевірки Державною екологічною інспекцією Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) Онуфріївської селищної ради, факти оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки зайняті під сміттєзвалищами на території селищної ради не фіксувались.

Відсутність сформованої земельної ділянки, на якій розташовано вищевказане місце видалення твердих побутових відходів, та присвоєння їй кадастрового номера, не винесення меж в натурі (на місцевості) та відсутності речового права на неї, підтверджується інформацією ГУ Держгеокадастру в Кіровоградській області від 03.05.2024.

Враховуючи, що вказане МВВ функціонує з 2004 року, однак до даного часу землевпорядна документація на земельну ділянку орієнтовною площею 1,5 га яка розташована на відстані 0,740 км від с. Куцеволівка, на якій розміщено місце видалення відходів, відсутня.

Відтак, вимога про зобов`язання Онуфріївської селищної ради вжити заходи щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, зайняту під сміттєзвалище для захоронення твердих побутових відходів у межах конкретного місця видалення відходів є необхідною для забезпечення експлуатації сміттєзвалища, розроблення плану приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства.

Усупереч наведеного, правовстановлюючі документи на вищевказану земельну ділянку під сміттєзвалище для захоронення твердих побутових відходів відповідачем не оформлено, чим допущено протиправну бездіяльність.

Стосовно способу захисту порушеного права, який обраний прокурором, суд зазначає наступне.

Реєстрації права власності передує комплекс дії, як то розроблення проекту землеустрою та його затвердження. В свою чергу розробленню проекту землеустрою також передує процедурні дії, такі як дозвіл на розробку проекту землеустрою, його розробка та затвердження. При цьому, кінцева мета, яку має вчинити відповідач є проведення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку площею 1,5 га біля села Куцеволівка для розміщення зміттєзвалища. А відтак, саме такий вид зобов`язання суд вважає покласти на відповідача.

Зважаючи на вищенаведене, суд дійшов висновку про протиправність бездіяльності відповідача щодо утворення у складі виконавчих органів ради спеціально уповноваженого органу охорони культурної спадщини, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Вказані види витрат прокурором не понесені, тому судові витрати не розподіляються.

Такі витрати позивачем у даній справі не понесені.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 255, 262, 293, 295-297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Задовольнити адміністративний позов Олександрійської окружної прокуратури Кіровоградської області (вул. Чижевського, 1а, м. Олександрія, Кіровоградська область, 28000; ЄДРПОУ 02910025) в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Придніпровського округу (Дніпропетровська та Кіровоградська області) (вул. Героїв АТО, 92, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50103; ЄДРПОУ 43877118) до Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (вул. Центральна, 7, смт. Онуфріївка, Кіровоградська область, 28100; ЄДРПОУ 04366347) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Визнати протиправною бездіяльність Онуфріївської селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області щодо невжиття заходів для державної реєстрації речових прав на земельну ділянку орієнтовною площею 1,5 га біля села Куцеволівка для розміщення на ній сміттєзвалища.

Зобов`язати Онуфріївську селищну раду Олександрійського району Кіровоградської області вчинити дії щодо державної реєстрації речових прав на земельну ділянку орієнтовною площею 1,5 га біля села Куцеволівка для розміщення на ній сміттєзвалища.

Рішення суду направити сторонам.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду Г.П. КАЗАНЧУК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121528353
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —340/3194/24

Рішення від 11.09.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 20.08.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.П. КАЗАНЧУК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні