Ухвала
від 11.09.2024 по справі 295/13153/24
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/13153/24

1-кс/295/5520/24

УХВАЛА

Іменем України

11.09.2024 року м. Житомир

Слідчий суддя Богунського районного суду м. Житомира ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні

клопотання про надання тимчасового доступу до речей та документів,

подане слідчим Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області ОСОБА_3 ,

погоджене прокурором Житомирської окружної прокуратури ОСОБА_4 ,

у кримінальномупровадженні №12024060400002061 від 03.07.2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 190 КК України, та додані до нього матеріали,

в с т а н о в и в :

Слідчий, за погодженням з прокурором, звернувся з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей та документів, в обґрунтування якого вказав, що до Житомирського РУП ГУНП в Житомирській області надійшла заява голови громадської організації ІНФОРМАЦІЯ_1 - ОСОБА_5 .

Відповідно до вказаної заяви встановлено, що організація упродовж багатьох років здійснює свою діяльність на території держави з метою забезпечення якісного та конкурентного ведення аграрного бізнесу в Україні. На постійній основі здійснює моніторинг діяльності українського бізнесу з метою недопущення вчинення недобросовісної конкуренції, дотримання європейських стандартів ведення бізнесу, належного виконання бюджетних програм та неухильного дотримання вимог національного законодавстваю.

Останнім часом нішеві культури дедалі частіше зацікавлюють аграріїв та здебільшого так відбувається через поступові кліматичні зміни. Це стосується не лише зернових чи овочевих культур, у боротьбі за виживання виробники також звертають увагу на ягоди та шукають конструктивних рішень.

З метою ІНФОРМАЦІЯ_2 держава розробила низку бюджетних програм щодо допомоги сучасним підприємцям у такій доволі важкій справі. Постійне фінансове стимулювання українського бізнесмена ставить на меті недопущення краху нашої економіки, забезпечення робочих місць для населення та, звичайно, сплату податків.

На сьогодні надзвичайної популярності набирає вирощування лохини. Дану культуру вже вирощують практично у всіх регіонах нашої держави, де дозволяють природні умови.

Велику популярність дана ягода має і на Житомирщині. Її вирощуванням у області займаються підприємства різної форми власності на території Житомирського району, які отримували бюджетні кошти для розвитку такого виду діяльності за державною програмою у відповідності до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва та хмелярства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.2005 №587.

Так, упродовж 2019-2023 років бюджетні кошти отримали ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ФГ « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ).

У відповідності до вищевказаного порядку, суб?єктам господарювання, які закладають плодово-ягідні насадження, виноградники та хмільники, бюджетні кошти надаються на безповоротній основі в межах бюджетних призначень, передбачених у державному бюджеті на поточний рік, для компенсації витрат (без урахування податку на додану вартість), здійснених у період з 1 жовтня попереднього року по 30 вересня поточного року на:

1) придбання садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю (далі - садивний матеріал), - у розмірі до 80 відсотків здійснених витрат (після проведення ними садіння або ремонту насаджень);

2) проведення робіт та придбання матеріалів для спорудження шпалер і встановлення систем краплинного зрошення (далі - роботи), - у розмірі до 50 відсотків здійснених витрат (після завершення монтажних робіт);

3) закупівлю техніки, механізмів та обладнання (зокрема іноземного виробництва, які не виробляються в Україні) для проведення технологічних операцій у виноградарстві, садівництві і хмелярстві (далі - техніка, механізми та обладнання) згідно із затвердженим Мінагрополітики переліком такої техніки, механізмів та обладнання, - у розмірі до 30 відсотків їх вартості. Водночас, за наявною інформацією, вищевказані суб?єкти господарювання отримували бюджетні кошти, при цьому жодного садивного матеріалу не придбавали, натомість документи, які надавали до державних органів, підроблювали.

Таким чином, вищевказані суб?єкти господарювання не здійснюють жодної господарської діяльності пов?язаної із вирощуванням плодів, ягід, винограду та хмелю, а бюджетні кошти отримували шляхом введення державних органів в оману. Та й загалом вказані суб?єкти господарювання не здійснюють той вид діяльності, за який отримували державні субвенції, саме щодо вирощування ягід на території Житомирської області, а у окремих із них навіть немає земельної ділянки ні в орендні, ні у власності.

Слідчий вказує, що для досягнення повноти, всебічності під час розслідування даного кримінального провадження, необхідно встановити обставини, які мають істотне значення для кримінального провадження, тому у сторони обвинувачення виникла об`єктивна необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей та документів, а саме: документів, щодо отримання бюджетних коштів на безповоротній основі ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ФГ « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), в межах бюджетних призначень у період 2019-2023 років, у відповідності до «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва та хмелярства, затвердженого Постановою КМУ від 15.07.2005 №587», для компенсації витрат на: 1.) придбання садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю, - у розмірі до 80% здійснених витрат; 2.) проведення робіт та придбання матеріалів для спорудження шпалер і встановлення систем краплинного зрошення, - у розмірі до 50% здійснених витрат; 3.) закупівлю техніки, механізмів та обладнання для проведення технологічних операцій у виноградарстві, садівництві і хмелярстві згідно із затвердженим Мінагрополітики переліком такої техніки, механізмів та обладнання, - у розмірі 30% їх вартості, у тому числі заяв щодо отримання бюджетних коштів, повідомлення про згоду на надання бюджетних коштів, платіжних документів щодо надання бюджетних коштів, документів щодо проведення перевірок (комісійних перевірок) таких суб`єктів господарювання щодо витрати ними бюджетних коштів, звітів або інших документів наданих суб`єктами господарювання щодо витрати ними бюджетних коштів, інших документів, що стосуються отримання бюджетних коштів зазначеними суб`єктами господарювання, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 , ЄДРПОУ НОМЕР_5 , що розташовується за адресою: АДРЕСА_1 .

Слідчий в судове засідання не з`явився, до клопотання долучив заяву про розгляд клопотання без участі слідчого, клопотання підтримав.

Розгляд клопотанняпроведено завідсутності особи,у володінніякої перебуваютьдокументи таінформація,до якихслідчий проситьнадати доступ,відповідно доч.2 ст.163 КПК України.

Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України фіксування судового засідання технічними засобами не здійснювалось.

Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч. 3-5 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:

1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;

3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.

Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.

Відповідно до ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Згідно з ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.

У відповідності до ч.5 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні слідчого, правове обґрунтування клопотання, яке відповідає вимогам ст.ст. 93, 161, 162 КПК України, та враховуючи, що з поданих матеріалів кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані у клопотанні документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчий суддя вважає, що необхідно задовольнити клопотання та надати слідчому тимчасовий доступ до зазначених в клопотанні речей і документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 , з можливістю вилучення їх належним чином засвідчених копій, оскільки такі документи можуть мати значення для встановлення обставин, які підлягають доказуванню в кримінальному провадженні згідно зі ст.91 КПК України, а в інший спосіб їх отримати неможливо.

Керуючись вимогами статей 131, 159, 160, 163, 164 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в:

Клопотання задовольнити.

Надати слідчим Житомирського РУП ГУНП у Житомирській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , старшому лейтенанту поліції ОСОБА_8 , лейтенанту поліції ОСОБА_9 тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 , ЄДРПОУ НОМЕР_5 , що розташовується за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: документів, щодо отримання бюджетних коштів на безповоротній основі ПП « ОСОБА_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ФГ « ОСОБА_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), в межах бюджетних призначень у період 2019-2023 років, у відповідності до «Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для розвитку виноградарства, садівництва та хмелярства, затвердженого Постановою КМУ від 15.07.2005 №587», для компенсації витрат на: 1.) придбання садивного матеріалу плодово-ягідних культур, винограду та хмелю, - у розмірі до 80% здійснених витрат; 2.) проведення робіт та придбання матеріалів для спорудження шпалер і встановлення систем краплинного зрошення, - у розмірі до 50% здійснених витрат; 3.) закупівлю техніки, механізмів та обладнання для проведення технологічних операцій у виноградарстві, садівництві і хмелярстві згідно із затвердженим Мінагрополітики переліком такої техніки, механізмів та обладнання, - у розмірі 30% їх вартості, у тому числі заяв щодо отримання бюджетних коштів, повідомлення про згоду на надання бюджетних коштів, платіжних документів щодо надання бюджетних коштів, документів щодо проведення перевірок (комісійних перевірок) таких суб`єктів господарювання щодо витрати ними бюджетних коштів, звітів або інших документів, наданих суб`єктами господарювання щодо витрати ними бюджетних коштів, інших документів, що стосуються отримання бюджетних коштів зазначеними суб`єктами господарювання, з можливістю вилучення належним чином завірених копій таких документів.

Встановити строк дії ухвали - до 11.10.2023 включно.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, у відповідності до вимог ч.1 ст. 166 КПК України,слідчий суддяза клопотаннямслідчого, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених вище речей.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено13.09.2024
Номер документу121529565
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —295/13153/24

Ухвала від 12.09.2024

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Воробйова Т. А.

Ухвала від 11.09.2024

Кримінальне

Богунський районний суд м. Житомира

Воробйова Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні