Ухвала
від 28.10.2010 по справі 2а-137/10/1070
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-137/10/1070 Головуючий у 1-й ін станції: Панченко Н. Д.

Суддя-доповідач: Бєлова Л.В.

У Х В А Л А

Іменем України

"28" жовтня 2010 р. м. Київ

Київський апеляційний адм іністративний суд у складі к олегії суддів:

головуючого: Бє лової Л.В.

суддів: Ку чми А.Ю

Данилової М.В.

при секретарі: Комісаренко В.Д.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Києві а пеляційну скаргу Сквирської міжрайонної державної подат кової інспекції (Володарське відділення) Київської облас ті на постанову Київського о кружного адміністративного суду від 19 квітня 2010 року у спра ві за позовом Приватного під приємства «Бава»до Сквирськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції (Володарсь ке відділення) Київської обл асті про скасування рішення ,

ВСТАНОВИВ:

ПП «Бава»звернулись до К иївського окружного адмініс тративного суду з позовом пр о скасування податкового пов ідомлення-рішення Сквирсько ї МДПІ (Володарське відділен ня)№ 0000552301/0 від 25.03.2008 про донарахув ання податкових зобов' язан ь та застосування штрафних (ф інансових) санкцій на суму 165915, 48 грн. (за основним платежем 110610, 32 грн., за штрафними (фінансови ми) санкціями -55305,16 грн.).

Постановою Київського окр ужного адміністративного су ду від 19 квітня 2010 року позов за доволено частково: скасовано податкове повідомлення-ріше ння Сквирської міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії (Володарське відділення) № 0000552301/0 від 25.03.2008 у частині нарахув ання податкового зобов' яза ння та штрафних (фінансових) с анкцій у розмірі 91389,48 грн. (дев' яносто одна тисяча триста ві сімдесят дев' ять гривень со рок вісім копійок), у тому числ і 60926,33 грн. за основним платежем та 30463,31 грн. за штрафними санкці ями; у задоволенні решти позо вних вимог відмовлено.

Не погоджуючись із зазначе ною постановою, Сквирською М ДПІ подано апеляційну скаргу , в якій просять скасувати пос танову Київського окружного адміністративного суду від 19 квітня 2010 року та прийняти но ву постанову, якою у задоволе нні позову відмовити, мотиву ючи свої вимоги тим, що судом п орушено норми матеріального та процесуального права.

Заслухавши в судовому засі данні суддю-доповідача, пояс нення з' явившихся учасникі в процесу, перевіривши матер іали справи, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - бе з змін, якщо визнає, що суд пер шої інстанції правильно вста новив обставини справи та ух валив судове рішення з додер жанням норм матеріального і процесуального права.

Судом першої інстанції вст ановлено, що у період з 15.02.2008 по 28 .02.2008 посадовими особами Волода рського відділення Сквирськ ої міжрайонної МДПІ Київсько ї області на підставі направ лень на перевірку від 15.02.2008 № 23 та від 29.02.2008 № 25 було проведено виїз ну позапланову перевірку поз ивача з питань дотримання ни м вимог податкового, валютно го та іншого законодавства з а період з 01.01.2005 по 31.12.2007.

У ході перевірки перевіряю чими встановлено, зокрема, по рушення позивачем положень п ідпункту 4.1 статті 4, підпункту 7.2.8 пункту 7.2, абзацу 2 підпункту 7.4.2, підпункту 7.4.4 пункту 7.4 статт і 7 Закону України «Про подато к на додану вартість», а саме: заниження податкового зобов ' язання за вересень місяць 2007 року (невідповідність сум з податку на додану вартість м іж реєстром виданих податков их накладних та декларацією з податку на додану вартість ) у розмірі 39052, 00 грн.; завищення п одаткового кредиту за січень місяць 2005 року у розмірі 5439, 89 грн .; заниження податкового зобо в' язання з податку на додан у вартість від реалізації тю тюнових та алкогольних вироб ів за 2006-2007 роки у розмірі 5192, 10 грн ., завищення податкового кред иту у розмірі 2750, 00 грн. у зв' язк у з наданням послуг (оренда ка фе) за період з лютого місяця 2 007 року по грудень місяць 2007 рок у; завищення податкового кре диту у розмірі 51042,00 грн. у зв' яз ку з придбанням легкового ав томобіля «Toyota Prado»; завищення по даткового кредиту у розмірі 7134, 33 грн. у зв' язку з включення до складу податкового креди ту податку на додану вартіст ь сплаченого при отриманні п ослуг по реконструкції оренд ованого ставу.

За результатами перевірки складений акт від 14.03.2008 про рез ультати виїзної позапланово ї перевірки Приватного підпр иємства «Бава»код за ЄДРПОУ 31414576 з питань дотримання подат кового, валютного та іншого з аконодавства за період з 01.01.2005 п о 31.12.2007 № 94-2301-31414576 (надалі - Ат перевір ки).

На підставі висновків Акта перевірки, відповідачем при йнято податкове повідомленн я-рішення від 25.03.2008 № 0000552301/0, яким зг ідно з підпунктом «б»підпунк ту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 та підпу нктом 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми»від 21.12.2000 № 2181-III (надалі - Закон У країни №2181), позивачеві визнач ено суму податкового зобов' язання за платежем «податок на додану вартість»у сумі 165915,4 8 грн., у тому числі, за основним платежем - 110610,32 грн., штрафними (ф інансовими) санкціями - 55305,16 грн .

Позивач визнає факт заниже ння ним податкового зобов' я зання з податку на додану вар тість на суму 49683, 99 грн. у зв' яз ку з: заниженням податкового зобов' язання за вересень м ісяць 2007 року (невідповідніст ь сум з податку на додану варт ість між реєстром виданих по даткових накладних та деклар ацією з податку на додану вар тість) у розмірі 39052, 00 грн., завищ енням податкового кредиту за січень місяць 2005 року у розмір і 5439, 89 грн.; заниженням податков ого зобов' язання з податку на додану вартість від реалі зації тютюнових та алкогольн их виробів за 2006-2007 роки у розмір і 5192, 10 грн.

Таким чином, у частині донар ахування відповідачем сум по даткового зобов' язання та з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій за дані правопо рушення позивач рішення пода ткового органу не оспорює, то му рішення податкового орган у у частині нарахування пози вачеві основного платежу з п одатку на додану вартість та застосування штрафних фінан сових санкцій на загальну су му 74 526, 00 грн. (за основним платеж ем - 49683,99 грн., за штрафними (фінан совими) санкціями у розмірі - 2 4842, 00 грн.), є обґрунтованим, тому у цій частині позов задоволе нню не підлягає.

Колегія суддів не приймає д оводи апеляційної скарги про правомірність прийняття Скв ирською МДПІ повідомлення-рі шення №0000552301/0 від 25.03.2008 про донарах ування податкових зобов' яз ань та застосування штрафних (фінансових) санкцій, з таких підстав.

Суд першої інстанції, задов ольняючи позов частково вихо див з того, що між позивачем та ПП ОСОБА_3 31.01.2007 року укладен о договір оренди приміщення кафе. Згідно із умовами цього договору, позивач зобов' яз аний передати, а ПП ОСОБА_3 прийняти в платне строкове к ористування (оренду) приміще ння кафе, що належить позивач еві. За користування приміще нням ПП ОСОБА_3 зобов' яза ний сплачувати позивачеві що місячну орендну плату у розм ірі 1500, 00 грн. у тому числі подато к на додану вартість - 250, 00 грн. Т аким чином, сума податку на до дану вартість, яку позивач ма в би сплатити до бюджету за пе ріод з лютого по грудень міся ці 2007 року складає 2750, 00 грн. (11 міся ців х 250,00 грн.).

Підпунктом 7.3.1 пункту 7.3 статт і 7 Закон України «Про податок на додану вартість»встановл ено, що датою виникнення пода ткових зобов' язань з постав ки товарів (робіт, послуг) вваж ається дата, яка припадає на п одатковий період, протягом я кого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банків ський рахунок платника подат ку як оплата товарів (робіт, по слуг), що підлягають поставці , а у разі поставки товарів (ро біт, послуг) за готівкові грош ові кошти - дата їх оприбуткув ання в касі платника податку , а при відсутності такої - дат а інкасації готівкових кошті в у банківській установі, що о бслуговує платника податку; або дата відвантаження товар ів, а для робіт (послуг) - дата оф ормлення документа, що засві дчує факт виконання робіт (по слуг) платником податку.

Приміщення кафе фактично П П ОСОБА_3 в оренду не перед авалось, орендна плата ним не справлялась та, відповідно, д окументи, що засвідчують фак т надання послуг з оренди при міщення кафе, не оформлювали сь.

Відповідачем не надано суд у жодних належних та допусти мих доказів, що засвідчують ф акт передачі приміщення кафе в оренду, надання у період лют ий - грудень місяці 2007 року посл уг з оренди кафе та зарахуван ня позивачем орендної плати за користування орендованим приміщенням.

За таких обставин є правиль ними висновки суду, що наявні сть договірних відносин між сторонами при відсутності от римання від ПП ОСОБА_3 гро шових коштів або оформлення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг) пози вачем, не є достатньою підста вою для виникнення у позивач а податкових зобов' язань зі сплати податку на додану вар тість, тому у відповідача від сутні правові підстави для н арахування позивачеві подат кового зобов' язання з подат ку на додану вартість у розмі рі 2750, 00 грн. та штрафних санкцій у розмірі 1375,00 грн.

У період, за який здійснювал ася перевірка, позивачем був придбаний легковий автомобі ль, який не є таксомотором. При дбаний автомобіль включений позивачем до складу основни х фондів та використовувався ним у власній господарській діяльності (наказ позивача п ро закріплення автомобіля за директором підприємства, на каз про створення автотрансп ортного господарства, інвент арна картка обліку основних засобів, свідоцтво про реєст рацію транспортного засобу т а подорожні листи наявні в ма теріалах справи). Сума податк у на додану вартість, сплачен а у складі вартості цього авт омобіля склала 51041,67 грн. (податк ова накладна порядковий номе р 22 к від 26.10.2006 ( а.с. 161).

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість», податковий кредит зві тного періоду складається із сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку з а ставкою, встановленою підп унктом 6.1 статті 6 та статті 8-1 ць ого Закону, протягом такого з вітного періоду у зв' язку з : придбанням або виготовленн ям товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оп одатковуваних операціях у ме жах господарської діяльност і платника податку; придбанн ям (будівництвом, спорудженн ям) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших не оборотних матеріальних акти вів та незавершених капіталь них інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому чис лі при їх імпорті, з метою пода льшого використання у виробн ицтві та/або поставці товарі в (послуг) для оподатковувани х операцій у межах господарс ької діяльності платника под атку.

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.

Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість»платник податку на дода ну вартість має право на вклю чення до складу податкового кредиту звітного періоду сум и податку на додану вартість , нарахованих (сплачених) у цьо му звітному періоді при прид банні платником легкового ав томобіля, який відноситься д о основних фондів та підляга є амортизації або який підпр иємством заплановано викори стовувати в оподатковуваних операціях у межах господарс ької діяльності.

Абзацом другим підпункту 7.4 .2 пункту 7.4. статті 7 Закону «Про податок на додану вартість» визначено, що не включається до складу податкового креди ту та відноситься до складу в алових витрат сума податку, с плачена платником податку пр и придбанні легкового автомо біля (крім таксомоторів), що вк лючається до складу основних фондів.

Таким чином, Законом Україн и «Про податок на додану варт ість»створена неоднозначні сть порядку формування подат кового кредиту платником под атку на додану вартість при п ридбанні легкового автомобі ля.

Відповідно до положень під пункту 4.4.1 пункту 4.4 статті 4 Зако ну України № 2181, у разі коли нор ма закону чи іншого норматив но-правового акта, виданого н а підставі закону, або коли но рми різних законів чи різних нормативно-правових актів п рипускають неоднозначне (мно жинне) трактування прав та об ов' язків платників податкі в або контролюючих органів, в наслідок чого є можливість п рийняти рішення на користь я к платника податків, так і кон тролюючого органу, рішення п риймається на користь платни ка податків.

Таким чином, відповідач, зді йснюючи перевірку формуванн я позивачем податкового кред иту за операціями, пов' язан ими з придбанням легкових ав томобілів, беручи до уваги пр иписи підпункту 4.4.1 пункту 4.4 ст атті 4 Закону України № 2181 мав з астосувати положення підпун кту 7.4.1 пункту 7.4. статті 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість».

Згідно з підпунктом 7.5.1 пункт у 7.5 статті 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість »датою виникнення права плат ника податку на податковий к редит вважається: дата здійс нення першої з подій: або дата списання коштів з банківськ ого рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послу г), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в ра зі розрахунків з використанн ям кредитних дебетових карто к або комерційних чеків; або д ата отримання податкової нак ладної, що засвідчує факт при дбання платником податку тов арів (робіт, послуг).

Нормами Закону України «Пр о податок на додану вартість »визначено, що нарахування п одаткового кредиту здійснює ться лише на підставі податк ової накладної, яка сама по со бі є єдиною і достатньою підс тавою для нарахування податк ового кредиту за умови її від повідності вимогам законода вства.

Підпунктом 7.2.1 пункту 7.2 статт і 7 Закону України «Про подато к на додану вартість» встано влені вимоги до змісту подат кової накладної, яка має міст ити: порядковий номер податк ової накладної; дату виписув ання податкової накладної; п овну або скорочену назву, заз начену у статутних документа х юридичної особи або прізви ще, ім' я та по батькові фізич ної особи, зареєстрованої як платник податку на додану ва ртість; податковий номер пла тника податку (продавця та по купця); місце розташування юр идичної особи або місце пода ткової адреси фізичної особи , зареєстрованої як платник п одатку на додану вартість; оп ис (номенклатуру) товарів (роб іт, послуг) та їх кількість (об сяг, об' єм); повну або скороче ну назву, зазначену у статутн их документах отримувача; ці ну поставки без врахування п одатку; ставку податку та від повідну суму податку у цифро вому значенні; загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Наявна у матеріалах справи податкова накладна містить усі дані стосовно змісту опе рації, вимоги щодо якої встан овлені приписами підпункту 7 .2.1 пункту 7.2 статті 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість».

Враховуючи викладене коле гія суддів погоджується з ви сновками суду першої інстанц ії про правомірність віднесе ння позивачем податку на дод ану вартість, сплаченого у ск ладі вартості придбаного лег кового автомобіля у розмірі 51041,67 грн. до податкового кредит у підприємства, у зв' язку з ч им, у відповідача відсутні пі дстави щодо донарахування по зивачеві податкового зобов' язання з податку на додану ва ртість у розмірі 51041,67 грн.

Приписами пункту 17.1 статті 17 Закону України № 2181 встановле но, що штрафні санкції наклад аються на платника податків у розмірах, визначених цією с таттею, за порушення податко вого законодавства.

З урахуванням відсутності порушень позивачем у даних п равовідносинах податкового законодавства, суд першої ін станції дійшов вірного висно вку про відсутність підстав для нарахування позивачеві ш трафних санкцій у розмірі 25521,00 грн. відповідно до положень п ідпункту 17.1.3 пункту 17.1 статті 17 З акону України № 2181.

23.12.2003 позивач на підставі дог овору оренди водного об' єкт у та земель водного фонду, укл аденого з Білоцерківською ра йонною державною адміністра цією прийняв у строкове плат не користування водний об' є кт, який розміщений на терито рії Шкарівської сільської ра ди для риборозведення, що ціл ком кореспондується з предме том діяльності позивача, яки й визначений у його Статуті (а .с.168). Зазначений договір відпо відає вимогам чинного законо давства та є дійсним на час пр оведення перевірки, про що за значено відповідачем у самом у Акті перевірки.

Сторонами не заперечувавс я той факт, що у складі ціни ро біт з реконструкції орендова ного ставу, позивачем сплаче но податок на додану вартіст ь у розмірі 7134,33 грн., не заперечу вався факт виконання зазначе них робіт та факт наявності п одаткових накладних, на підс таві яких позивачем віднесен о до складу податкового кред иту суми податку, сплаченого у складі ціни за роботи, пов' язані із реконструкцією став у у розмірі 7134,33 грн.

Згідно з підпунктом 7.4.1 пункт у 7.4 статті 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість », податковий кредит звітног о періоду складається із сум податків, нарахованих (сплач ених) платником податку за ст авкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього За кону, протягом такого звітно го періоду у зв' язку з придб анням або виготовленням това рів (у тому числі при їх імпорт і) та послуг з метою їх подальш ого використання в оподатков уваних операціях у межах гос подарської діяльності платн ика податку.

Тобто, визначальною умовою для формування податкового кредиту є зв' язок оподатков уваних операцій з господарсь кою діяльністю платника пода тку та такі операції повинні здійснюватися у рамках його господарської діяльності. П ри цьому, неодмінною характе рною рисою господарської дія льності у податкових правові дносинах є її направленість на отримання доходу у грошов ій, матеріальній чи нематері альній формах (пункт 1.32 статті 1 Закону України «Про оподатк ування прибутку підприємств »).

Правильність формування п латником податків податково го кредиту вимагає наявності зв' язку витрат платника по датків на придбання послуг з його господарською діяльніс тю, що полягає у намірі платни ка податку отримати користь від придбаних послуг.

Відповідачем не доведено в ідсутності взаємозв' язку з операцією з оплати послуг що до реконструкції ставу з гос подарською діяльністю позив ача.

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, ч и від того, чи здійснював плат ник податку оподатковувані о перації протягом такого звіт ного податкового періоду.

Враховуючи те, що відповіда чем не оспорюється розмір по даткового кредиту та не став иться під сумнів наявність т а правильність оформлення по даткових накладних суд першо ї інстанції дійшов вірного в исновку, що відсутні підстав и для виключення зі складу по даткового кредиту позивача п одатку на додану вартість, сп лаченого у складі витрат на р еконструкцію ставу, оскільки вони не суперечать чинному з аконодавству та спрямовані н а забезпечення організації в иробництва позивача, тобто н а забезпечення отримання у м айбутньому доходів від вироб ництва, а тому належать до гос подарської діяльності позив ача у розумінні положень под аткового законодавства.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції про те, що у відповід ача відсутні правові підстав и для нарахування позивачеві податкових зобов' язань з п одатку на додану вартість у р озмірі 7134, 33 грн., у зв' язку з їх несплатою при отриманні пос луг по реконструкції орендов аного ставу та штрафних санк цій у розмірі 3567,31 грн.

Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що постанова Київськог о окружного адміністративно го суду від 19 квітня 2010 року ґру нтується на всебічному, повн ому та об' єктивному розгляд і всіх обставин справи, які ма ють значення для вирішення с пору, відповідає нормам мате ріального та процесуального права, доводи апеляційної ск арги не спростовують висновк ів суду першої інстанції, вик ладених у зазначеній постано ві, у зв' язку з чим підстав д ля її скасування не вбачаєть ся.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Сквир ської міжрайонної державної податкової інспекції (Волод арське відділення) Київської області на постанову Київсь кого окружного адміністрати вного суду від 19 квітня 2010 року - залишити без задоволення.

Постанову Київського окру жного адміністративного суд у від 19 квітня 2010 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

Ухвалу може бути оскаржено в касаційному поряд ку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України шляхом подання касаційної скарги п ротягом двадцяти днів піс ля набрання ухвалою законної с или.

Ухвалу складено в повному о бсязі - 29.10.2010 р.

Головуючий суддя Л.В. Бєлова

Судді:

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.10.2010
Оприлюднено15.11.2010
Номер документу12153273
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-137/10/1070

Ухвала від 28.10.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бєлова Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні