ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
09.09.2024Справа № 910/6298/24
Господарський суд міста Києва у складі головуючого судді: Літвінової М.Є.
розглянувши у спрощеному позовному провадженні матеріали справи
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕТА УКРАЇНА" (ТОВ "СЕТА УКРАЇНА") (03039, місто Київ, ПРОСПЕКТ ЧЕРВОНОЗОРЯНИЙ, будинок 119, офіс 410-А)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД"</a> (ТОВ "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД") (04211, місто Київ, вул.Йорданська, будинок 2-А, квартира 2)
про стягнення 64 235,33 грн.
Без повідомлення (виклику) представників учасників справи.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю СЕТА УКРАЇНА" (ТОВ "СЕТА УКРАЇНА") (далі-позивач) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД"</a> (ТОВ "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД") про стягнення заборгованості в розмірі 64 235,33 грн, з якої 8316,23 грн - відшкодування комунальних витрат, 37 218,10 грн - орендна плата, 18 701,00 грн - експлуатаційний платіж.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 28.05.2024 відкрито провадження у справі №910/6298/24, вирішено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (без проведення судового засідання).
Частиною 5 статті 176 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому статтею 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог частини четвертої статті 120 цього Кодексу.
З метою повідомлення відповідача про розгляд справи судом та про його право подати відзив на позовну заяву, на виконання приписів Господарського процесуального кодексу України, ухвала суду про відкриття провадження у справі від 28.05.2024 була направлена судом рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу місцезнаходження відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, однак була повернута відділом поштового зв`язку до суду з поміткою "за закінченням терміну зберіганням".
Частиною 6 статті 242 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що днем вручення судового рішення є: 1) день вручення судового рішення під розписку; 2) день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи; 3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про вручення судового рішення; 4) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; 5) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Враховуючи відсутність в матеріалах справи підтверджень наявності порушень оператором поштового зв`язку вимог Правил надання послуг поштового зв`язку, суд вважає, що у разі, якщо ухвалу про вчинення відповідної процесуальної дії направлено судом за належною адресою, тобто, повідомленою суду стороною, і повернуто підприємством зв`язку з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про вчинення відповідної процесуальної дії.
Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Отже, суд належним чином виконав свій обов`язок щодо повідомлення відповідача про розгляд справи.
У даному випаду судом також враховано, що за приписами частини 1 статті 9 Господарського процесуального кодексу України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.
Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.
Згідно з частинами 1, 2 статті 3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.
Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (частина 1 статті 4 Закону України "Про доступ до судових рішень").
Враховуючи наведене, суд зазначає, що відповідач мав право та дійсну можливості ознайомитись, з ухвалою про відкриття провадження у справі від 28.05.2024 в Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
Отже, відповідач, належним чином повідомлений про розгляд справи відповідно до статті 120 Господарського процесуального кодексу України.
У відповідності до вимог статей 165, 251 Господарського процесуального кодексу України, відповідачу був встановлений строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
Приписами частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Приймаючи до уваги, що відповідач у встановлений строк не подав до суду відзив на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, за висновками суду, у матеріалах справи достатньо документів, які мають значення для правильного вирішення спору, внаслідок чого справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до частини 2 статті 178 Господарського процесуального кодексу України.
У частині 8 статті 252 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їх усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
07.12.2021 між Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕТА УКРАЇНА" (далі-орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД" (далі-орендар) укладено договір №344 оренди нежитлових приміщень.
1.1.10. «Приміщення» - нежитлові приміщення, розташовані в Об`єкті: номер офісу 301, поверх 3, Площа, м.кв. 89,10.
1.1.11. «Об`єкт» - об`єкт нерухомості - нежила будівля літера В - будівля побутового комплексу, лабораторний корпус № 2 заг. Площею 6 847,8 кв. м, що розтасований за адресою: м. Київ, просп. Соборності, 19 (колишній проспект Возз`єднання), що належить Орендодавцю на праві приватної власності (Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 15.06.2017 (індексний номер витягу 89718455).
Відповідно до п. 2.1. Договору Орендодавець надає, а Орендар приймає у платне строкове користування (в оренду) Приміщення, розташування яких наведене в Додатку № 2 до Договору, що є його невід`ємною частиною.
Розділом 4 «Орендна плата та інші платежі» Договору передбачений порядок розрахунку Орендної плати.
Відповідно до п.4.1. Договору нарахування орендної плати починається від дня підписання Акту №1 та припиняється в день підписання Сторонами Акту №2 (включно) або Акту про звільнення приміщення. Не зважаючи на площу Приміщень згідно із технічною документацією та правовстановлюючими документами, Сторони підписанням цього Договору домовились, що нарахування Орендної плати та інших платежів за Договором буде здійснюватись відповідно до Оплачуваної площі Приміщення, що наведена в Додатку №1 Договору.
Пунктом 4.2. Договору передбачено, що Орендна плата за умовами цього Договору за один календарний місяць, розраховується за такою формулою:
On = Пn* Oc, де
Оп - Орендна плата в гривнях, що підлягає сплаті за розрахунковий період;
Ос - ставка Орендної плати за 1 кв.м Приміщень за місяць, наведена в Додатку 1 до Договору;
Пп - Оплачувана площа приміщення, кв.м згідно із Додатком № 1 Договору, яка складається з площі, визначеної БТІ*К, де К - коефіцієнт 1,1., за використання площ загального користування.
Пункт 4.3. Договору: до Орендної плати за Договором не входять платежі за фактично спожиті комунальні послуги, телекомунікаційні послуги, оплата послуг у зв`язку із утриманням Об`єкту («Експлуатаційний платіж»), плата за землю, податок нерухомість, інші платежі, пов`язані із використанням Приміщень та Об`єкту, які підлягають компенсації Орендарем окремо як визначено в пп. 4.4, 4.5 Договору.
Пункт 4.4. Договору: Експлуатаційний платіж сплачується Орендарем Орендодавцю у зв`язку із необхідністю утримання Об`єкту, в т.ч. поточного догляду та ремонту загальних площ та місць загального користування (коридорів, холів, лобі, громадських вбиралень, сходових клітин, технічних, допоміжних приміщень, вхідних дверей до Об`єкту, віконних фрамуг та віконного скла, зон розвантаження/завантаження, ліфтів, а також утримання в естетичному стані території навколо Об`єкту), цілодобової охорони Об`єкту, відео спостереження, підтримкою Систем забезпечення в робочому стані, управління та адміністрування, витрати на протипожежну охорону, гучномовну систему, вивіз сміття, інші санітарні послуги, утримання та прибирання доріг та тротуарів навколо Об`єкту, інші послуги, які на думку Орендодавця будуть необхідними для функціонування Об`єкту. Щоденне (поточне) прибирання та утримання Приміщення не охоплюється Експлуатаційним платежем і Орендар самостійно, за власні кошти і на власний ризик забезпечує прибирання та утримання Приміщення.
Згідно п. 4.4.1. Договору розмір Експлуатаційного Платежу за один місяць визначається як сума в гривнях, яка обчислюється за такою формулою:
ЕП = Пп * Сер, де
ЕП - Експлуатаційний платіж, що підлягає сплаті Орендарем за поточний місяць, грн. з ПДВ;
Пп - Оплачувана площа приміщення, кв. м згідно із Додатком № 1 Договору, яка складається з площі, визначеної БТІ*К, де К - коефіцієнт 1,1., за використання площ загального користування.
Сер - Ставка експлуатаційних витрат за 1 кв. м орендованої площі, вказана в Додатку № 1 Договору.
Пунктом 4.4.2. Договору встановлено, що експлуатаційний платіж сплачується одночасно із сплатою Орендної плати у встановлені для сплати Орендної плати Строки.
Відповідно до п.4.5. Договору під комунальними послугами в даному Договорі розуміються послуги відповідних виробників/постачальників електроенергії й теплоенергії, водопостачання, каналізації. Плата за фактично спожиті комунальні послуги за своєю сутністю не є оплатою поставки послуг від Орендодавця Орендарю, а являє собою відшкодування (компенсацію) Орендарем своєї частки в витратах Орендодавця по сплаті відповідних комунальних послуг.
Згідно п. 4.5.1. Договору Орендар компенсує Орендодавцю витрати з оплати комунальних послуг на підставі відповідних рахунків. Порядок обчислення та сплати компенсації відповідних послуг/ витрат визначається:
- за наявності лічильників (електроенергія, вода, тощо) відповідно до їх показів та згідно з діючими тарифами;
- за відсутності лічильників (тепло) розрахунковим методом пропорційно відповідних витрат до займаної наведеної в Додатку 1 Оплачуваної Приміщень та згідно з діючими тарифами.
У п. 4.5.2. Договору зазначено, що лічильники для обчислення витрат на поставку комунальних послуг придбаваються та встановлюються Орендодавцем, з компенсацією їх вартості Орендарем або за наявності такої домовленості самостійно Орендарем. Компенсація Орендарем Орендодавця вартості лічильників та їх встановлення (монтажу) здійснюється протягом п`яти днів з моменту направлення Орендодавцем рахунку-фактури і може проводитися до їх придбання та встановлення та/або після цього (за вибором Орендодавця). Сторони домовились, що після закінчення оренди лічильники для обчислення витрат на поставку комунальних послуг залишаються Орендодавцю. Орендодавець може покласти обов`язок придбання та встановлення необхідних для Орендаря лічильників на останнього шляхом направлення відповідної вимоги. В такому випадку Орендар зобов`язується погоджувати всі питання щодо їх придбання та встановлення з Орендодавцем та докласти всіх зусиль задля якнайшвидшого встановлення лічильників для обчислення витрат на поставку комунальних послуг.
Відповідно до п. 4.5.3.Договору аналогічно до компенсації витрат на опалення здійснюється компенсація плати за землю, податку на нерухомість та інших встановлених нормативно подібних податків, зборів та обов`язкових платежів, тобто розрахунковим методом пропорційно відповідних витрат до займаної наведеної в Додатку 1 Оплачуваної Приміщень та згідно з діючими ставками.
Згідно п. 4.5.4. Договору зазначені в п. 4.5 Договору кошти сплачуються Орендарем протягом 5 робочих днів з моменту отримання відповідного рахунку від Орендодавця.
Пунктом 4.14. Договору встановлено, що останнім днем кожного календарного місяця Сторони підписують Акт наданих послуг (далі - Акт). В Акті вказується: Приміщення, період оренди, розмір Орендної плати, Експлуатаційний платіж, розмір відшкодування витрат на комунальні послуги та витрат згідно п.4.5.3. Договору.
Вказаний Акт складається Орендодавцем та надається Орендарю на підписання. Орендар зобов`язаний протягом 5 (п`яти) робочих днів з моменту надання Орендодавцем Акту повернути Орендодавцеві підписаний Акт, або надати письмову мотивовану відмову в його підписанні у зазначений строк.
У випадку неотримання Орендодавцем у встановлений даним пунктом строк підписаного Орендарем Акту або мотивованої відмови в його підписанні, зобов`язання Орендодавця з надання послуг, зазначених у Акті, Сторони вважають виконаними належним чином та прийнятими Орендарем у повному обсязі, а Акт підписаним.
Цей договір набуває чинності з дня його підписання уповноваженими представниками сторін, скріплення їх підписів печатками (за наявності) та діє до моменту повернення приміщень орендодавцю, що визначається з урахуванням умов розділу 3 цього договору. Припинення договору не звільняє сторін від виконання зобов`язань, що виникли під час дії Договору (сплата платежів, грошових санкцій, підписання документів тощо). В частині невиконання зобов`язань Договір діє до повного їх виконання (п.9.1 Договору).
01.01.2022 сторонами укладено акт №1 приймання-передачі в орендне користування приміщення до Договору №344 оренди нежитлових приміщень від 07.12.2021 р., відповідно до якого орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне користування (оренду) нежитлове приміщення: номер офісу 301, поверх 3, площа 89,10 м.кв.
Відповідно до додатку №1 до Договору №344 від 07.12.2021 оплачувана площа, кВ.м. - 89,10 грн, день початку оренди - 01.01.2022, день закінчення оренди - 31.12.2022, балансова вартість приміщення на день підписання договору, грн - 197 360,06, ставка Орендної плати, грн. за 1 м.кв., з ПДВ, на період дії правового режиму воєнного та/або надзвичайного стану - 291,0, ставка Орендної плати, грн. за 1 м.кв., з ПДВ, після скасування воєнного та/або надзвичайного стану буде узгоджена Сторонами шляхом укладення Додаткової угоди до Договору, ставка експлуатаційних витрат, грн, за 1 м.кв., з ПДВ - 70,0, гарантійний платіж без ПДВ - 26 000,0, послуги пропускної системи, грн., з ПДВ - 2400,0.
Сторони погодили додатком №3 до Договору «Правила поведінки орендарів офісного центру (ОЦ)».
15.12.2021 між сторонами укладено додаткову угоду №1 до Договору №344 про наступне:
Сторони дійшли згоди Доповнити Договір п. 4.16. та викласти його в наступній редакції: « 4.16. Орендар погоджується, що в зв?язку з екстреними/аварійними чи плановими відключеннями відповідними постачальниками електроенергії, тепла та води, в Приміщенні/Об?єкті може були відсутня електроенергія, теплопостачання та водопостачання.»
Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до Додатку №1 до Договору, та викласти його у новій редакції, яка є Додатком №1 до цієї Додаткової угоди№1.
Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до п.4.5.4. Договору та викласти його в наступній редакції:
« 4.5.4. Оплата компенсації витрат з оплати за комунальні послуги.
4.5.4.1. 3 2-го (другого) місяця оренди Орендар авансує оплати комунальних послуг у розмірі компенсації витрат з оплати за комунальні послуги за попередній місяць на підставі рахунку. Оплата такого авансу здійснюється Орендарем протягом 5 робочих днів з моменту отримання відповідного рахунку від Орендодавця.
4.5.4.2. До 15 числа місяця, наступного за який оплачено аванс оплати комунальних послуг (звітний місяць), Орендодавець здійснює розрахунок розміру компенсації витрат за фактичні комунальні послуги відповідно до п.4.5.1 Договору. Вказаний розрахунок скеровується Орендарю разом з:
або рахунком про доплату за комунальні послуги у випадку якщо сплачений аванс менший від розміру фактично спожитих комунальних послуг у звітному місяці. При цьому такий рахунок повинен бути оплачений протягом 5 днів з дня його отримання;
або рахунком щодо врахування залишку при здійсненні наступних платежів у випадку якщо сплачений аванс більший від розміру фактично спожитих комунальних послуг у звітному місяці. 4.5.4.3. Нараховані та сплачені суми авансу оплати комунальних послуг вважаються компенсацією витрат з оплати комунальних послуг і закриваються відповідними актами у поточному періоді».
Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до п.5.2.11. Договору та викласти його в наступній редакції:
« 5.2.11. Дотримуватися протипожежних правил, а також правил користування тепловою та електричною енергіє, техніки безпеки та інших спеціальних правил, встановлені законодавством України, в т.ч. Законом України «Про пожежну безпеку». Не користуватися додатковими опалювальними приладами, без письмової згоди Орендаря: Самостійно за свій рахунок встановити в Приміщеннях первинні засоби пожежогасіння, знаки пожежної безпеки, підготувати й надавати Орендарю на його. вимогу документацію по забезпеченню пожежної безпеки в орендованих приміщеннях. Обов?язок дотримання всіх інших вимог відносно забезпечення пожежної безпеки Приміщення що встановлюються Правилами пожежної безпеки в Україні, іншими нормами законодавства України або актами ненормативного характеру покладається на Орендаря».
Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до п.5.2.14. Договору та викласти його в наступній редакції:
« 5.2.14. Не зберігати в Приміщенні, в Об?єкті та на його прилеглій території отруйні, вибухонебезпечні, радіоактивні матеріали і рідини, та предмети, заборонені в цивільному обігу».
Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до п.9.5.4. Договору та викласти його в наступній редакції:
« 9.5.4. Орендар передав без дозволу Орендодавця Приміщення в суборенду або інше користування третім особам».
Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до п.11.8. Договору та викласти його в наступній редакції:
« 11,8. Будь-які листи, повідомлення, заяви тощо, що надсилаються Орендодавцем Орендареві у зв?язку з цим Договором на адресу та на електронну адресу, яка вказана в Розділі 12 Договору або письмовому повідомленні про зміну адреси) з дотриманням вимог цього пункту.
Повідомлення, вказані в цьому пункті можуть бути:
і) доставлені особисто - в такому випадку вони вважаються доставленими після доставки на вказану адресу, а розписка про отримання повідомлення, підписана уповноваженою особою адресата, буде достатнім доказом належної доставки та/або
(ії) скеровані засобами поштового зв?язку - в такому випадку відправка повинна бути здійсненна цінним листом з описом вкладеного та повідомленням про вручення та належним доказом доставки буде повідомлення про вручення, підписане уповноваженою особою, або відмітка поштового відділення про відсутність адресата по вказаній адресі чи відмітка про відмову в отриманні, або відмітка про повернення в зв?язку з завершенням терміну зберігання та/або
(іії) скеровані засобами електронної пошти - в такому випадку датою доставки вважається
наступний робочий день, який слідує за днем надсилання повідомлення електронною поштою.
Датою доставки будь-яких повідомлень, запитів, вимог та інших повідомлень вважається день, в який лист або факс був доставлений одержувачу.
У разі якщо лист було відправлено за належною адресою (за адресою, вказаною в цьому Договорі або письмово повідомленою відповідною Стороною) і не повернуто підприємством зв`язку або повернуто з відміткою про відсутність (вибуття) адресата, відмову від отримання, завершення терміну зберігання, вважається, що адресат-одержувач отримав такий лист на 8-ий календарний день з дня відправки відправником.
Рахунки та інші платіжні документи можуть скеровуватись у форматі PDF на електронну адресу Орендаря. У разі відсутності з будь-яких причин у Орендаря рахунку на оплату Орендної плати чи іншого платежу Орендар зобов`язаний сплатити Орендну плату та інші платежі у зазначений термін на підставі даного Договору в чинному розмірі.»
Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до Додатку №3 до Договору «Правила поведінки орендарів офісного центру (ОЦ)», та викласти його у новій редакції, яка є Додатком №2 до цієї Додаткової угоди№1.
Ця Додаткова угода№1 є невід`ємною частиною Договору.
Відповідно до додатку №1 (нова редакція) оплачувана площа, кВ.м. - 89,10 грн, день початку оренди - 01.01.2022, день закінчення оренди - 31.12.2023, балансова вартість приміщення на день підписання договору, грн - 197 360,06, ставка Орендної плати, грн. за 1 м.кв., з ПДВ, на період дії правового режиму воєнного та/або надзвичайного стану - 291,0, ставка Орендної плати, грн. за 1 м.кв., з ПДВ, після скасування воєнного та/або надзвичайного стану буде узгоджена Сторонами шляхом укладення Додаткової угоди до Договору, ставка експлуатаційних витрат, грн, за 1 м.кв., з ПДВ - 70,0, гарантійний платіж без ПДВ - 26 000,0.
Як вбачається з додатку №3 (нова редакція) до договору №344 від 07.12.2021, сторонами погоджено правила поведінки орендарів офісного центру.
31.07.2023 між сторонами укладено додаткову угоду №2 до Договору, про наступне:
1. Сторони підтверджують, що заборгованість Орендаря по Договору станом на 31.07.2023 року складає 151619,74 грн, в т.ч. ПДВ 25269,96 грн., надалі - «заборгованість». Орендар зобов`язується оплатити заборгованість згідно узгодженого графіку
2. Поточні рахунки сплачуються Орендарем згідно умов Договору.
3. Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до п.1.1.10 Договору та викласти його в наступній редакції:
« 1.1.10. «Приміщення» - нежитлові приміщення, розташовані в Об`єкті: номер офісу частина офісу №301, поверх 3, площа 52,9 м.кв.
4. Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до Додатку № 1 до Договору, та викласти його у новій редакції, яка є Додатком № 1 до цієї Додаткової угоди № 2.
5. Сторони дійшли згоди внести зміни та доповнення до Акту №1 до Договору, та викласти його у новій редакції, яка є Додатком № 2 до цієї Додаткової угоди № 2.
Відповідно до додатку №1 (нова редакція) оплачувана площа, кВ.м. - 58,19 грн, день початку оренди - 01.01.2022, день закінчення оренди - 31.12.2023, балансова вартість приміщення на день підписання договору, грн - 128 893,18, ставка Орендної плати, грн. за 1 м.кв., з ПДВ, на період дії правового режиму воєнного та/або надзвичайного стану - 291,0, ставка Орендної плати, грн. за 1 м.кв., з ПДВ, після скасування воєнного та/або надзвичайного стану буде узгоджена Сторонами шляхом укладення Додаткової угоди до Договору, ставка експлуатаційних витрат, грн, за 1 м.кв., з ПДВ - 70,0, гарантійний платіж без ПДВ - 26 000,0.
Актом №1 (нова редакція) приймання-передачі в орендне користування приміщення до Договору №344 оренди нежитлових приміщень від 07.12.2021 р., відповідно до якого орендодавець передає, а орендар приймає у строкове платне користування (оренду) нежитлове приміщення: номер офісу частина офісу №301, поверх 3, площа 52,9 м.кв.
31.08.2023 між сторонами укладено угоду про розірвання Договору №344 від 07.12.2021, а саме:
1. Сторони домовились розірвати Договір з 01 вересня 2023 р.
2. Сторони підтверджують, що заборгованість Орендаря по Договору станом на 31.08.2023 року складає 121085,00 грн, в т.ч. ПДВ: 20180,83 грн., надалі - «заборгованість. Орендар зобов`язується оплатити заборгованість згідно погодженого графіку.
3. Орендар зобов`язується протягом 3-х робочих днів з моменту підписання цієї Угоду повернути за Актом №2 приймання-передачі з орендного користування Приміщення Орендодавцю, яке є об`єктом оренди за Договором, а саме: номер офісу: частина офісу №301, поверх 3, площа, м.кв. - 52,9.
4. Припинення Договору не звільняє Сторони від виконання своїх зобов`язань.
Актом №2 від 31.08.2023 орендар повертає (передає), а орендодавець приймає зі строкового платного користування (оренди) нежитлове приміщення (офіс) частина офісу №301, поверх 3, площа, м.кв. - 52,9.
Як вбачається з акту звірки взаємних розрахунків за період: січень 2022 р. - серпень 2023 р., між Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕТА УКРАЇНА" та Товариством з обмеженою відповідальністю "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД", кінцеве сальдо 121 085,00 грн.
Крім того, відповідачем здійснено часткову оплату заборгованості за Договором №344 оренди нежитлових приміщень від 07.12.2021 р. на суму 56 849,67 грн.
26.02.2024 позивач звернувся до відповідача з претензією вих. №21, в якій просив ТОВ «ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД» погасити наявну суму заборгованості в розмірі 64 235,33 грн, з якої орендна плата - 37 218,10 грн, експлуатаційний платіж - 18 701,00 грн, відшкодування комунальних витрат - 8316,23 грн. На підтвердження відправлення претензії, позивач до суду копію вкладення у лист та поштової накладної № 0210514631543. Однак відповідь на вимогу відповідач не надав та не загальну суму заборгованості не погасив.
Оцінюючи подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.
Частинами 1 та 2 статті 509 ЦК України встановлено, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Пунктом 1 частини 2 статті 11 ЦК України передбачено, що однією з підстав виникнення цивільних прав та обов`язків є договори та інші правочини.
Судом встановлено, що укладений між сторонами договір за своїм змістом та правовою природою є договором найму (оренди).
Відповідно до ч. 1 статті 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. Аналогічна норма закріплена й у частині 1 статті 759 ЦК України, відповідно до якої за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.
Згідно ст. 765 Цивільного кодексу України наймодавець зобов`язаний передати наймачеві майно у користування негайно або у строк, встановлений договором найму.
Як встановлено судом, за актом №1 приймання-передачі в орендне користування приміщення до Договору №344 оренди нежитлових приміщень від 07.12.2021 р., відповідно до якого орендодавець передав, а орендар прийняв у строкове платне користування (оренду) нежитлове приміщення: номер офісу 301, поверх 3, площа 89,10 м.кв.
Надалі, з врахуванням додаткової угоди №2 до Договору, за актом №1 (нова редакція) приймання-передачі в орендне користування приміщення до Договору №344 оренди нежитлових приміщень від 07.12.2021 р., відповідно до якого орендодавець передав, а орендар прийняв у строкове платне користування (оренду) нежитлове приміщення: номер офісу частина офісу №301, поверх 3, площа 52,9 м.кв.
Статтею 762 Цивільного кодексу України та статтею 286 Господарського кодексу України визначено, що за користування майном з наймача справляється плата, розмір якої встановлюється договором найму; плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором.
Відповідно до положень ч. 1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Як встановлено судом, відповідач зобов`язується з 2-го (другого) місяця оренди Орендар авансує оплати комунальних послуг у розмірі компенсації витрат з оплати за комунальні послуги за попередній місяць на підставі рахунку. Оплата такого авансу здійснюється Орендарем протягом 5 робочих днів з моменту отримання відповідного рахунку від Орендодавця. До 15 числа місяця, наступного за який оплачено аванс оплати комунальних послуг (звітний місяць), Орендодавець здійснює розрахунок розміру компенсації витрат за фактичні комунальні послуги відповідно до п.4.5.1 Договору. Вказаний розрахунок скеровується Орендарю разом з: або рахунком про доплату за комунальні послуги у випадку якщо сплачений аванс менший від розміру фактично спожитих комунальних послуг у звітному місяці. При цьому такий рахунок повинен бути оплачений протягом 5 днів з дня його отримання; або рахунком щодо врахування залишку при здійсненні наступних платежів у випадку якщо сплачений аванс більший від розміру фактично спожитих комунальних послуг у звітному місяці. Нараховані та сплачені суми авансу оплати комунальних послуг вважаються компенсацією витрат з оплати комунальних послуг і закриваються відповідними актами у поточному періоді».
Також, сторонами укладено та підписано акти надання послуг № 147 від 31.01.2022р., №148 від 31.01.2022р., №262 від 28.02.2022р., №263 від 28.02.2022р., №377 від 31.03.2022р., №476 від 28.02.2022р., №147 від 31.01.2022р., №562 від 31.03.2022р., №626 від 30.04.2022р., №376 від 31.07.2022р., №454 від 31.07.2022р., №517 від 31.07.2022р., №581 від 31.07.2022р., №689 від 31.07.2022р., №690 від 31.07.2022р., №721 від 31.07.2022р., №785 від 31.07.2022р., №810 від 31.08.2022р., №872 від 31.08.2022р., №898 від 30.09.2022р., №961 від 30.09.2022р., №1062 від 31.10.2022р., №1063 від 31.10.2022р., №1137 від 30.11.2022р., №1138 від 30.11.2022р., №1227 від 31.12.2022р., №1228 від 31.12.2022р., №115 від 31.01.2023р., №116 від 31.01.2023р., №195 від 28.02.2023р., №196 від 28.02.2023р., №281 від 31.03.2023р., №282 від 31.03.2023р., №360 від 30.04.2023р., №361 від 30.04.2023р., №437 від 31.05.2023р., №438 від 31.05.2023р., №511 від 30.06.2023р., №510 від 30.06.2023р., №542 від 31.07.2023р., №541 від 31.07.2023р., №616 від 31.08.2023р.№615 від 31.08.2023р., якими надано послуги, передбачені Договором №344 оренди нежитлових приміщень від 07.12.2021 р.
Також, 31.07.2023 між сторонами укладено додаткову угоду №2 до Договору, яким підтверджено заборгованість Орендаря по Договору станом на 31.07.2023 року складає 151619,74 грн, в т.ч. ПДВ 25269,96 грн.
31.08.2023 між сторонами укладено угоду про розірвання Договору №344 від 07.12.2021 про погодження заборгованості Орендаря по Договору станом на 31.08.2023 року складає 121085,00 грн, в т.ч. ПДВ: 20180,83 грн.
Як вбачається з акту звірки взаємних розрахунків за період: січень 2022 р. - серпень 2023 р., між Товариством з обмеженою відповідальністю "СЕТА УКРАЇНА" та Товариством з обмеженою відповідальністю "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД", кінцеве сальдо 121 085,00 грн.
Крім того, відповідачем здійснено часткову оплату заборгованості за Договором №344 оренди нежитлових приміщень від 07.12.2021 р. на суму 56 849,67 грн.
Проте, доказів на підтвердження повної сплати відповідачем заборгованості з орендної плати, комунальних послуг, експлуатаційного платежу та послуг пропускної системи у вищевказаному розмірі, в тому числі станом на час розгляду справи в суді, до матеріалів справи не надано.
Згідно зі ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов`язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Згідно із ст. 525 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Аналогічна правова норма передбачена частиною 1 статті 193 Господарського кодексу України.
Враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги умови договору, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення заборгованості у розмірі 64 235,33 грн з відповідача є обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно з ст. 74 Господарського процесуального кодексу України обов`язок доказування і подання доказів віднесено на сторони. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Статтею 73 ГПК України встановлено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.
Відповідачем під час розгляду справи не надано суду жодних доказів належного виконання зобов`язань за договором, як і не надано доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги або свідчили про відсутність у нього обов`язку сплатити заявлену до стягнення суму заборгованість.
Згідно з ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
З огляду на вищезазначене, приймаючи до уваги встановлені судом обставини, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Сета Україна» в повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України витрати по сплаті судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись ст. 129, 236-238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕТА УКРАЇНА" задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРЕДОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ТД"</a> (04211, місто Київ, вул.Йорданська, будинок 2-А, квартира 2; код ЄДРПОУ 33938142) на користь позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СЕТА УКРАЇНА" (03039, місто Київ, ПРОСПЕКТ ЧЕРВОНОЗОРЯНИЙ, будинок 119, офіс 410-А; код ЄДРПОУ 35838598) заборгованість в розмірі 64 235 (шістдесят чотири тисячі двісті тридцять п`ять) грн. 33 коп. та витрати по сплаті судового збору у розмірі 3028 грн. (три тисячі двадцять вісім) коп.
3. Після набрання рішенням законної сили видати накази.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 241 ГПК України, і може бути оскаржено в порядку та строк встановлені статтями 254, 256, 257 ГПК України.
Рішення складно та підписано: 09.09.2024.
Суддя М.Є. Літвінова
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121542740 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Літвінова М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні