Справа № 344/13542/24
Провадження № 3/344/5143/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 вересня 2024 року м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області Лазарів О.Б., з участю представника Івано-Франківської митниці ДМС України Когут Ю., розглянувши матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , керівника ТзОВ «Захід Ексім Торг», ідентифікаційний код 2674300056,
за ст.483 ч.1 Митного кодексу України,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товару, а також його дійсної вартості.
Адміністративне правопорушення вчинено за наступних обставин.
27.07.2023 року керівником, особою уповноваженою на роботу з митницею ТОВ «ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979), громадянином України ОСОБА_1 подано митну декларацію типу ІМ40ЕЕ №23UA206000906710U2 з метою переміщення через митний кордон України та подальшого митного оформлення в Івано-Франківській митниці товару «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. № (VIN)JCB5TEYJH02148059, 2013р.в. колісна формула - 4*4, робочий об`єм двигуна - 4400 см3, потужність - 93 кВт;, Навантажувач пошкоджено. Торгівельна марка: JCB, Виробник - JCB. Країна виробництва - GB. У зазначеній митній декларації заявлено, що вантажоодержувачем (гр.8) являється ТОВ «ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979). Вартість товару становить 21 000 Євро.
На підставі вказаної митної декларації типу ІМ40ЕЕ №23UA206000906710U2, 28.07.2023року в зоні діяльності Волинської митниці громадянин України ОСОБА_2 (паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_1 ) ввіз на митну територію України товар «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. №(VIN) НОМЕР_2 , 2013р.в. 31.07.2023року керівником, особою уповноваженою на роботу з митницею ТОВ «ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979), громадянином України ОСОБА_1 в Івано-Франківську митницю подано митну декларацію типу ІМ40ДЕ №23UA206020013567U2 для здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг товару «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. № (VIN) НОМЕР_2 , 2013р.в., з пакетом товаросупровідних документів: рахунком-фактурою (Інвойс) №5770-LDA від 26.07.2023року, Specification (специфікацією) №5770-LDA від 26.07.2023року, зовнішньоекономічним договором (контрактом) №LDA-ZET/06-23 від 01.06.2023 року, додатковою угодою №1 до контракту №LDA-ZET/06-23 від 01.06.2023, CMR 5770.
За результатом аналізу товаросупровідних документів встановлено, що продавцем товару заявлено компанію DERIVADA VARIAVEL - UNIPESSOAL LDA AVENIDA DA REPUBLICA NO.6 - 7 ESQDISTR. ARROIOS 1050 191 LISBOA PORTUGAL (Португалія), а отримувачем ТЗОВ «ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (Україна, 43000, Волинська обл., Луцьк, вул. Електроапаратна, буд.3/16). Відповідно до комерційного рахунку (Інвойс) №5770-LDA від 26.07.2023року та Specification (специфікації) №5770-LDA від 26.07.2023року, вартість товару - «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. № (VIN) НОМЕР_2 , 2013р.в., на умовах поставки DAP UA Івано-Франківськ становить 21 000 Євро, що за курсом НБУ на дату здійснення митного оформлення товару становить 845 426,40 грн.
16.02.2024 на адресу Івано-Франківської митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України №26/26-04/7.21/479 від 16.02.2024, відповідно до якого отримано відповідь митних органів Республіки Польща на запит стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України навантажувачів на адресу ТОВ ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979).
Митними органами Республіки Польща надіслано копію експортної декларації від 25.07.2023 №MRN: 23PL301010E1015766 відповідно до якої виявлено ряд розбіжностей, а саме: експортером товару «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. №(VIN)JCB5TEYJH02148059 є TRANSPORTHANDEL WALDEMAR WOJNO; ELCKA 35 DOBRZYNIEWO DUZE 16-002, PL (Польща), отримувачем ROMAN YAZIKOV, MOLODIZNA 11, LUTSK, 43000, UA. (Україна, Луцьк) Умови поставки згідно експортної декларації EXW, DOBRZYNIEWO DUZE.
Згідно даних експортної декларації від 25.07.2023 №MRN: 23PL301010E1015766 вартість товару - «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. №(VIN) НОМЕР_2 , становить 121678,00 PLN, що за курсом НБУ на дату подання до митного оформлення митної декларації становить 1 109 703,47 грн. та суттєво відрізняється від задекларованої вартості товару, що суперечить відомостям, заявленим під час митного контролю та оформлення в Україні. За результатами співставлення відомостей поданих до митного оформлення та наданих у відповіді, встановлено розбіжності щодо продавця, покупця, країни відправлення, вартісних характеристик товару.
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді директора ТОВ ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979) вчинив дії, спрямовані на переміщення товару - «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. №(VIN)JCB5TEYJH02148059, 2013 р.в., вартістю 121 678,00 PLN, що за курсом НБУ на дату подання до митного оформлення митної декларації становить 1 109 703,47 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товару, а також його дійсної вартості рахунку-фактури (Інвойс) №5770-LDA від 26.07.2023року, Specification (специфікації) №5770-LDA від 26.07.2023року, CMR 5770.
ОСОБА_1 на виклик суду не з`явився, однак належним чином був повідомлений про місце та час розгляду справи відносно нього.
Представник Івано-Франківської митниці Когут Ю. в судовому засіданні підтримала викладені у протоколі обставини.
Відповідно до змісту вимог ст.245 КУпАП, завданням судді при розгляді справи про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Заслухавши висновок представника Івано-Франківської митниці ДМС України, дослідивши всі зібрані по справі докази за своїм внутрішнім переконанням, з врахуванням всебічного, повного і об`єктивного дослідження всіх обставин справи в їх сукупності, приходжу до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення передбаченого ст.483 ч.1 МК України, з наступних підстав.
Відповідно до вимог ст.251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності та іншими засобами.
Вимогами ст.280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Так, при розгляді даної адміністративної справи судом достовірно було встановлено, що вина ОСОБА_1 доводиться матеріалами справи про адміністративне правопорушення, зокрема: протоколом про порушення митних правил №0041/20600/24 від 27.06.2024 року, службовою запискою УБК та ПМП від 01.07.2024 №20-01/20- 01/2031, листом Івано-Франківської митниці від 01.07.2024 №7.21-3/20-01/13/2347 з поштовими чеками та повідомлення про вручення поштового відправлення, копією МД№23UA206020013567 U2 від 31.07.2023, копією МД № 23 UA 206000906710 U2 від 29.08.2023, копією рахунку-фактури (Інвойс) №5770-LDA від 26.07.2023, копією специфікації №5770-LDA від 26.07.2023, копією міжнародної товарно-транспортної накладної (CMR) №5770 від 26.07.2023, копією зовнішньоекономічного договору (контракту) №LDA-ZET/06-23 від 01.06.2023, копією додаткової угоди №1 до контракту №LDA-ZET/06-23 від 01.06.2023, та іншими матеріалами справи в їх сукупності.
Так, згідно положень частини 4 статті 58 Митного кодексу України митною вартістю товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорт, є ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована у разі потреби з урахуванням положень частини десятої цієї статті.
Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України.
Відповідно до пункту 3.2. Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 р. №651, відомості, заявлені у митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою, є відомостями, необхідними для митних цілей.
Підпунктом «г», п.1, ч1. ст. 335 Митного кодексу України визначено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі такі документи та відомості: комерційні документи на товари, що перевозяться, які містять відомості, зокрема, про найменування та адресу перевізника, найменування країни відправлення та країни призначення товарів, найменування та адреси відправника (або продавця) та отримувача товарів.
Статтею 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Частиною 8 статті 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Постановою Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» (із змінами і доповненнями) визнано, що підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Відповідно до графи 8 митної декларації ІМ40ДЕ №23UA206020013567U2 від 31.07.2023 року, ТОВ ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979) є одержувачем товару - «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. № (VIN)JCB5TEYJH02148059, 2013р.в. Згідно графи 9 митної декларації ІМ40ДЕ №23UA206020013567U2 від 31.07.2023 року, ТОВ ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979), є особою відповідальною за фінансове врегулювання.
Станом на дату оформлення митних декларацій директором ТОВ ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979) значився громадянин України ОСОБА_1 . У відповідністю із положеннями статті 459 Митного кодексу України, суб`єктами відповідальності при вчиненні порушення митних правил підприємствами є посадові особи цих підприємств.
Згідно з ч. 2 ст. 459 та пп. 7, 43 ст. 4 МК України, суб`єктами відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємства керівники та інші працівники підприємств, які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за виконання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
На запрошення стосовно перевірки по вищевказаних фактах громадянин України ОСОБА_1 в Івано-Франківську митницю не прибув, пояснень стосовно обставин ввезення та митного оформлення товару «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. № (VIN)JCB5TEYJH02148059, 2013р.в. не надав. Відповідно до інформації, наявної в ІТС «Податковий блок» встановлено, що на час оформлення товару за вищевказаною митною декларацією, керівником ТОВ ЗАХІД ЕКСІМ ТОРГ» (код ЄДРПОУ 43580979), на адресу якого він прямував, був ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_3 ).
Згідно ст. 318 Митного кодексу України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Митний контроль здійснюється виключно митними органами відповідно до цього Кодексу та інших законів України. Митний контроль передбачає виконання митними органами мінімуму митних формальностей, необхідних для забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.
Відповідно до ч.1 ст.483 МК України, передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
В даному випадку в протоколі про порушення митних правил №0041/20600/24 від 27.06.2024 року в повній мірі зафіксовано факт порушення митних правил, переміщення ОСОБА_1 через митний кордон України товару - «автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. №(VIN)JCB5TEYJH02148059, 2013 р.в., вартістю 121 678,00 PLN, що за курсом НБУ на дату подання до митного оформлення митної декларації становить 1 109 703,47 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товару, а також його дійсної вартості рахунку-фактури (Інвойс) №5770-LDA від 26.07.2023року, Specification (специфікації) №5770-LDA від 26.07.2023року, CMR 5770.
Суд вважає, що в матеріалах справи зібрано достатньо доказів, які згадані вище, що вказують на вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України.
Таким чином, суд приходить до висновку, що дії ОСОБА_1 слід кваліфікувати за ст.483 ч.1 Митного кодексу України, оскільки він вчинив дії, спрямовані на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та отримувача товару, а також його дійсної вартості.
Відповідно до вимог ст.23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Статтею 33 КУпАП передбачено, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне притягнути ОСОБА_1 до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст.483 ч.1 Митного кодексу України та з врахуванням особи, суспільної небезпеки скоєного, обставин, що обтяжують та пом`якшують відповідальність за адміністративне правопорушення, накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, а також конфіскацію товару - безпосереднього предмету порушення митних правил через митний кордон України. Суд вважає, що саме такий вид стягнення буде відповідати завданню Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо охорони прав і свобод громадян, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків та відповідальності перед суспільством
На підставі наведеного ст.ст.483, 519, 520, 541 Митного кодексу України, керуючись ст.ст.40-1, 283-287, 294 КУпАП, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 визнати винуватим у порушенні митних правил, передбачених ст.483 ч.1 Митного кодексу України та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 1 109 703,47 грн. з конфіскацією товару - автонавантажувач універсальний, колісний, самохідний, телескопічний, з дизельним двигуном, комплектується вилами для палет, призначений для виконання підйомно-транспортних робіт, бувший у використанні: JCB 536-70, сер. № (VIN)JCB5TEYJH02148059, 2013р.в. колісна формула - 4*4, робочий об`єм двигуна - 4400 см3, потужність - 93 кВт".
Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір у сумі 605 (шістсот п`ять) грн 60 (шістдесят) коп.
На постанову протягом десяти днів з дня її винесення може бути подано апеляційну скаргу до Івано-Франківського апеляційного суду через Івано-Франківський міський суд.
Суддя Олег ЛАЗАРІВ
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121563674 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Лазарів О. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні