ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про передачу адміністративної справи
"12" вересня 2024 р.справа № 300/3318/24
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Кафарський В.В., розглянувши матеріали позовної заяви Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 25596005, вул. Карпатська, 1А, с. Поляниця, Надвірнянський район, Івано-Франківська обл., 78593) в особі відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради до ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), про припинення права на виконання будівельних робіт, набутого на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт,
В С Т А Н О В И В:
Поляницька сільська рада Надвірнянського району Івано-Франківської області в особі відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради звернулася до суду з позовною заявою до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_2 , про припинення права на виконання будівельних робіт, набутого на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.05.2024 відмовлено у відкритті провадження у справі за позовною заявою Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області до ОСОБА_1 про припинення права на виконання будівельних робіт, набутого на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 25.06.2024 апеляційну скаргу Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської обл. в особі Відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю Виконавчого комітету Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської обл. задоволено. Ухвалу Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.05.2024 про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі №300/3318/24 скасовано та направлено справу до суду першої інстанції для продовження розгляду.
17.07.2024 адміністративна справа №300/3318/24 надійшла до Івано-Франківського окружного адміністративного суду та цього ж дня зареєстрована автоматизованою системою документообігу Івано-Франківського окружного адміністративного суду.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22.07.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Копію ухвали про відкриття провадження у справі від 22.07.2024 надіслано, зокрема, відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення за адресою, яка зазначена у позовній заяві. Однак, згідно трекінгу відстеження, поштове відправлення повернуто за зворотною адресою відділенням поштового зв`язку без вручення, з відміткою «закінчення встановленого терміну зберігання» (а.с. 121).
Також судом не вдалось повідомити відповідача про відкриття даного судового провадження в телефонному режимі за номером телефону, зазначеного позивачем у позові (а.с. 120).
Водночас, судом встановлено, що відповідач зареєстрований фізичною особою-підприємцем та згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підтверджується його адреса: АДРЕСА_1 (а.с. 123).
Відповідно до ч. 1 ст. 125 Конституції України, ч. 1 ст. 17 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судоустрій в Україні будується, зокрема, за принципом територіальності.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 4 КАС України, адміністративний суд це суд, до компетенції якого цим Кодексом віднесено розгляд і вирішення адміністративних справ.
Розмежування компетенції між адміністративними судами щодо розгляду та вирішення справ здійснюється із урахуванням, у тому числі, правил територіальної юрисдикції (підсудності).
Суд звертає увагу, що статтею 26 КАС України передбачено, що позови до фізичної особи пред`являються в суд за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем її проживання або перебування, якщо інше не передбачено цим Кодексом. Позови до юридичних осіб пред`являються в суд за їхнім місцезнаходженням згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що дана справа не належить до територіальної підсудності Івано-Франківського окружного адміністративного суду, натомість належить до підсудності Закарпатському окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на Закарпатську область.
При цьому, згідно з п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України, письмове провадження розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Враховуючи вищевикладене та зважаючи, що дана адміністративна справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), розгляд питання щодо наявності підстав для передачі справи №300/3318/24 за підсудністю до Закарпатського окружного адміністративного суду, здійснюється в порядку письмового провадження.
Суд зазначає, що законодавець пунктом 3 ч. 1 ст. 29 КАС України передбачив, що суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Відповідно до частин 6 і 8 статті 29 КАС України, питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного п.п. 4-6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено. Передача адміністративної справи з одного суду до іншого на підставі відповідної ухвали, яка підлягає оскарженню, здійснюється не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження такої ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.
Згідно з частиною 1 статті 30 КАС України, спори між адміністративними судами щодо підсудності не допускаються.
Статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено право на справедливий суд, одним із аспектів якого є право розгляду справи компетентним судом, судом встановленим законом на що Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував у своїх рішення.
Так, у рішенні Європейського Суду з прав людини (далі Суд) від 20.07.2016 у справі «Сокуренко і Стригун проти України» (заяви №29458/04, №29465/04) зазначено, що відповідно до прецедентної практики Суду термін «встановленим законом» у статті 6 Конвенції спрямований на гарантування того, «що судова гілка влади у демократичному суспільстві не залежить від органів виконавчої влади, але керується законом, що приймається парламентом [див. рішення у справі «Занд проти Австрії» (Zand v.Austria), заява №7360/76]. У країнах з кодифікованим правом організація судової системи також не може бути віддана на розсуд судових органів, хоча це не означає, що суди не мають певної свободи для тлумачення відповідного національного законодавства. (…) фраза «встановленого законом» поширюється не лише на правову основу самого існування «суду», але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. У своїх оцінках Суд дійшов висновку, що не може вважатися судом «встановленим законом», національний суд, що не мав юрисдикції судити деяких заявників, керуючись практикою, яка не мала регулювання законом.
Отже, поняття суду, встановленого законом, зводиться не лише до правової основи самого існування суду, але й дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність, тобто охоплює всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, та зважаючи, що дана адміністративна справа не підсудна Івано-Франківському окружному адміністративному суду, а підлягає розгляду Закарпатським окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на Закарпатську область, суд вважає за необхідне передати адміністративну справу №300/3318/24 до Закарпатського окружного адміністративного суду (88017, м. Ужгород, вул. Загорська, 30), відповідно до положень п. 3 ч. 1 ст. 29 КАС України, з вище зазначених підстав.
На підставі вище наведеного, керуючись статтями 29, 30, 243, 248, 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
адміністративну справу №300/3318/24 за позовом Поляницької сільської ради Надвірнянського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 25596005, вул. Карпатська, 1А, с. Поляниця, Надвірнянський район, Івано-Франківська обл., 78593) в особі відділу з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету Поляницької сільської ради до ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), про припинення права на виконання будівельних робіт, набутого на підставі декларації про початок виконання будівельних робіт, передати на розгляд до Закарпатського окружного адміністративного суду (88017, м. Ужгород, вул. Загорська, 30).
Передачу адміністративної справи №300/3318/24 здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження ухвали, а у разі подання апеляційної скарги після залишення її без задоволення.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя /підпис/Кафарський В.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121573033 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кафарський В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні