Рішення
від 12.09.2024 по справі 560/8169/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/8169/24

РІШЕННЯ

іменем України

12 вересня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Кірабуд" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним, скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Кірабуд" звернулося в суд з позовом Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

1. Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 07.12.2023 року №10108872/40908698, від 07.12.2023 року №10108881/40908698, від 21.03.2024 року №10760310/40908698, від 07.03.2024 року №10685031/40908698 про відмову в реєстрації відповідно податкових накладних №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року, складені та подані Товариством з обмеженою відповідальністю «КІРАБУД».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у нього були наявні всі, передбачені чинним законодавством України, документи, які свідчать про реальність проведення господарської операції між позивачем та ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС». Такі документи були надані позивачем контролюючому органу, тому останній не мав правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року. Просить задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою від 07.06.2024 суд відкрив провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначив за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Ухвалою від 20.06.2024 суд відмовив у задоволенні клопотання представника Головного управління ДПС у Хмельницькій області про розгляд справи №560/8169/24 за правилами загального позовного провадження або в судовому засіданні з викликом сторін.

Представник відповідачів подала до суду відзив на позовну заяву, у якому відповідачі проти задоволення позовних вимог заперечують. Зазначає, що обґрунтування позивача, що викладені в адміністративному позові щодо необхідності зазначати у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних» застосування ГУ ДПС у Хмельницькій області до платника критерії ризиковості здійснення операції є такими, що суперечать нормам матеріального права, а відповідно такі обґрунтування не доводять факту порушення контролюючого органу. Застосування п. З, п. 4, п. 6, п. 7, п. 11 Порядку №1165 полягає саме в тому, що зупинення реєстрації податкової накладної відбувається в автоматичному режимі за результатом здійснення моніторингу діяльності платника податків з метою виявлення ризиків, перелік яких визначено у Додатку 1 та Додатку 2 до Порядку №1165. При цьому, підстави зупинення реєстрації податкових накладних за результатом автоматичного моніторингу чітко визначені та зазначені у квитанціях про зупинення реєстрації податкової накладної а саме обсяг постачання товарів перевищує величину залишку товару, що жодним обґрунтуванням не спростовується позивачем в адміністративному позові та відповідно не надаються належні докази в обґрунтування. Вказує, що опрацювавши надані позивачем документи, Комісією прийнято Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими відмовлено в реєстрації спірних податкових накладних, оскільки платником податку надано копії документів, складених / оформлених із порушенням законодавства. Таким чином, вважає, що відмова податкового органу у реєстрації податкових накладних у цьому випадку є правомірною. На підставі викладеного просить у задоволенні позову відмовити.

Представник позивача подав до суду відповідь на відзив, у якій з доводами відповідача не погоджується. Зазначає, що у надісланих позивачу квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначений вичерпний перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН, що не надало позивачу можливості надати достатній обсяг підтверджуючих документів. Отже, вживання податковим органом загального посилання на пункт 1 Критеріїв оцінки є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків щодо повідомлення про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Стверджує, що відповідачі жодним чином не спростували достовірність інформації, зазначеної в наданих позивачем первинних документах, а лише посилалися на відсутність певних документів, не обґрунтувавши їх необхідність для вирішення питання щодо реєстрації податкових накладних. Відтак, спірні рішення прийняті відповідачем-1 з порушенням принципу "належного урядування", без дотримання процедур, визначених законодавством. Надані позивачем документи є достатньою підставою для реєстрації податкової накладної, а реальність господарської операції може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків. Просить задовольнити позовні вимоги.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив такі обставини.

ТОВ «КІРАБУД» (позивач) є зареєстрованим суб`єктом підприємницької діяльності, який у встановленому порядку зареєстрований як платник податків (дата запису про взяття на облік 21.10.2016.

Основним видом господарської діяльності позивача є будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20).

В ході провадження означеної діяльності позивачем були укладені договори виконання будівельних робіт з товариством з обмеженою відповідальністю «БІО ЕЛЕКТРІКС» та виконувалися відповідні роботи.

На підставі договору виконання робіт №04/07-23 від 04 липня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Виготовлення металоконструкцій покрівлі навісу складу №2, монтаж перекриття. Виготовлення каркасних металоконструкцій, монтаж наружніх м/к котлотурбінного цеху. Реконструкція системи», укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «БІО ЕЛЕКТРІКС» (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «КІРАБУД» (Виконавець), Виконавець виконав і передав, а Замовник прийняв певний обсяг робіт.

На підтвердження здійснення господарських операцій по означеному договору сторонами було складено відповідні первинні документи.

У зв`язку з виконанням ТОВ «КІРАБУД» для Замовника робіт з використанням матеріалів Замовника по договору виконання робіт №04/07-23 від 04 липня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Виготовлення металоконструкцій покрівлі навісу складу №2, монтаж перекриття. Виготовлення каркасних металоконструкцій, монтаж наружніх м/к котлотурбінного цеху. Реконструкція системи» (перша подія) ТОВ «КІРАБУД» склало податкову накладну №11 від 26 вересня 2023 року на суму 415800,00 грн, в тому числі податку на додану вартість 69300,00 грн, та направило її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 13 жовтня 2023 року (реєстраційний номер в ЄРПН 9271110267) податкова накладна була доставлена до ДПС України, реєстрація зупинена. Зупинка реєстрації мотивована наступним: "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.07.2023 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 43.29 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» (додаток 3 Порядку)".

ГУ ДПС у Хмельницькій області (відповідач-1) запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

04 грудня 2023 року за вихідним №83 позивачем було надано пояснення та копії документів, в яких відображено господарські операції з ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС». Разом з поясненнями були також подані на розгляд податкового органу первинні документи складені з контрагентом, замовником робіт ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС», в тому числі: договір, акт приймання-передачі матеріалів від Замовника до Виконавця, лімітно-забірну картку матеріалів, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, акт приймання виконаних робіт, об`єми виконаних робіт, платіжне доручення, виписка з банківського рахунку, картки рахунку 361; ліцензія на виконання будівельних робіт, дозвіл ТОВ «КІРАБУД» на право здійснення господарської діяльності у сфері будівництва.

Рішенням від 07.12.2023 року № 10108872/40908698 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області у реєстрації податкової накладної №11 від 26 вересня 2023 року було відмовлено у зв`язку з «наданням платником податку копій документів складених із порушенням законодавства».

У графі «Додаткова інформація» оскаржуваного рішення 07.12.2023 року № 10108872/40908698 зазначено: «Згідно п.3.3 Договорів на виконання робіт №04/07-23 від 04.07.2023р., №05/09-23 від 05.09.2023 оплата проводиться на підставі актів виконаних робіт КБ2 та довідок по формі КБЗ, проте платником акти форми КБ2 не надано. Крім того, згідно п.3.1 вищевказаних договорів до початку робіт Замовник перераховує попередню оплату у розмірі 25% від вартості робіт для організації робіт, проте платником не надано документів, які підтверджують таку попередню оплату.».

На підставі договору виконання робіт №05/09-23 від 05 вересня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Виготовлення металоконструкцій стрічкового транспортера, монтаж. Монтаж каркасних металоконструкцій. Реконструкція системи паливоподачі.», укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «БІО ЕЛЕКТРІКС» (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «КІРАБУД» (Виконавець), Виконавець виконав і передав, а Замовник прийняв певний обсяг робіт. На підтвердження здійснення господарських операцій по означеному договору сторонами було складено відповідні первинні документи.

У зв`язку з виконанням ТОВ «КІРАБУД» для Замовника робіт з використанням матеріалів Замовника по договору виконання робіт №05/09-23 від 05 вересня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Виготовлення металоконструкцій стрічкового транспортера, монтаж. Монтаж каркасних металоконструкцій. Реконструкція системи паливоподачі.» (перша подія) ТОВ «КІРАБУД» склало податкову накладну №5 від 31 жовтня 2023 року на суму 367200,00 грн, в тому числі податку на додану вартість 61200,00 грн, та направило її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02 листопада 2023 року (реєстраційний номер в ЄРПН 9293247214) податкова накладна була доставлена до ДПС України, реєстрація зупинена. Зупинка реєстрації мотивована наступним: "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 31.10.2023 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 41.00 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» (додаток 3 Порядку)".

Відповідачем-1 запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 04 грудня 2023 року за вихідним №82 позивачем було надано пояснення та копії документів, в яких відображено господарські операції з ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС». Разом з поясненнями були також подані на розгляд податкового органу первинні документи складені з контрагентом, замовником робіт ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС», в тому числі: договір, акт приймання-передачі матеріалів від Замовника до Виконавця, лімітно-забірну картку матеріалів, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, акт приймання виконаних робіт, об`єми виконаних робіт, платіжне доручення, виписка з банківського рахунку, картки рахунку 361; ліцензія на виконання будівельних робіт, дозвіл ТОВ «КІРАБУД» на право здійснення господарської діяльності у сфері будівництва. Всі означені документи додаються також і до цієї позовної заяви і дають повну картину господарської операції, яка стосується виписаної ТОВ «КІРАБУД» і заблокованої податкової накладної.

Рішенням від 07.12.2023 року № 10108881/40908698 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області у реєстрації податкової накладної №5 від 31 жовтня 2023 року було відмовлено у зв`язку з «наданням платником податку копій документів складених із порушенням законодавства».

У графі «Додаткова інформація» оскаржуваного рішення від 07.12.2023 року № 10108881/40908698 зазначено: «Згідно п.3.3 Договорів на виконання робіт №04/07-23 від 04.07.2023р., №05/09-23 від 05.09.2023 оплата проводиться на підставі актів виконаних робіт КБ2 та довідок по формі КБЗ, проте платником акти форми КБ2 не надано. Крім того, згідно п.3.1 вищевказаних договорів до початку робіт Замовник перераховує попередню оплату у розмірі 25% від вартості робіт для організації робіт, проте платником не надано документів, які підтверджують таку попередню оплату.».

На підставі договору виконання робіт №25/09-23 від 25 вересня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Реконструкція системи паливоподачі складу палива №2. Виготовлення і монтаж каркасних металоконструкцій живого дна, обладнання і стрічкового транспортера», укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «БІО ЕЛЕКТРІКС» (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «КІРАБУД» (Виконавець), Виконавець виконав і передав, а Замовник прийняв певний обсяг робіт. На підтвердження здійснення господарських операцій по означеному договору сторонами було складено відповідні первинні документи.

У зв`язку з виконанням ТОВ «КІРАБУД» для Замовника робіт з використанням матеріалів Замовника по договору виконання робіт №25/09-23 від 25 вересня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Реконструкція системи паливоподачі складу палива №2. Виготовлення і монтаж каркасних металоконструкцій живого дна, обладнання і стрічкового транспортера» (перша подія) ТОВ «КІРАБУД» склало податкову накладну №12 від 30 листопада 2023 року на суму 379104,00 грн, в тому числі податку на додану вартість 63184,00 грн, та направило її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12 грудня 2023 року (реєстраційний номер в ЄРПН 9336081889) податкова накладна була доставлена до ДПС України, реєстрація зупинена. Зупинка реєстрації мотивована наступним: "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 30.11.2023 №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 41.00 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» (додаток 3 Порядку)".

Відповідачем-1 запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 20 березня 2023 року за вихідним №78 позивачем було надано пояснення та копії документів, в яких відображено господарські операції з ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС». Разом з поясненнями були також подані на розгляд податкового органу первинні документи складені з контрагентом, замовником робіт ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС», в тому числі: договір, акт приймання-передачі матеріалів від Замовника до Виконавця, лімітно-забірну картку матеріалів, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, акт приймання виконаних робіт, об`єми виконаних робіт, платіжне доручення, виписка з банківського рахунку, картки рахунку 361; ліцензія на виконання будівельних робіт, дозвіл ТОВ «КІРАБУД» на право здійснення господарської діяльності у сфері будівництва. Всі означені документи додаються також і до цієї позовної заяви і дають повну картину господарської операції, яка стосується виписаної ТОВ «КІРАБУД» і заблокованої податкової накладної.

Рішенням від 21.03.2024 року № 10760310/40908698 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області у реєстрації податкової накладної №12 від 30 листопада 2023 року було відмовлено у зв`язку з «наданням платником податку копій документів складених із порушенням законодавства».

У графі «Додаткова інформація» оскаржуваного рішення від 21.03.2024 року № 10760310/40908698 зазначено: «Встановлено невідповідність зазначеної номенклатури в ПН № 12 від 30.11.2023 коду послуги згідно з ДКПП: Виготовлення і монтаж каркасних металоконструкцій живого дна, обладнання і стрічкового транспортера, при цьому код послуги зазначено 41.00 «Будівлі та будування будівель». Крім того, ТОВ "БІО ЕЛЕКТРІКС" є ризиковим контрагентом.».

На підставі договору виконання робіт №29/09-23 від 29 вересня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Реконструкція системи паливоподачі складу палива №2. Виготовлення і монтаж цепового транспортера. Закриття бокової стіни складу профлистом», укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «БІО ЕЛЕКТРІКС» (Замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю «КІРАБУД» (Виконавець), Виконавець виконав і передав, а Замовник прийняв певний обсяг робіт. На підтвердження здійснення господарських операцій по означеному договору сторонами було складено відповідні первинні документи.

У зв`язку з виконанням ТОВ «КІРАБУД» для Замовника робіт з використанням матеріалів Замовника по договору виконання робіт №29/09-23 від 29 вересня 2023 року на виконання робіт «ТЕС для спалювання біопалива. Реконструкція системи паливоподачі складу палива №2. Виготовлення і монтаж цепового транспортера. Закриття бокової стіни складу профлистом» (перша подія) ТОВ «КІРАБУД» склало податкову накладну №19 від 29 грудня 2023 року на суму 349200,00 грн, в тому числі податку на додану вартість 58200,00 грн., та направило її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 16 січня 2024 року (реєстраційний номер в ЄРПН 9373882099) податкова накладна була доставлена до ДПС України, реєстрація зупинена. Зупинка реєстрації мотивована наступним: "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 29.12.2023 №19 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 41.00 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій» (додаток 3 Порядку).

Відповідачем-1 запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 05 березня 2023 року за вихідним №37 позивачем було надано пояснення та копії документів, в яких відображено господарські операції з ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС». Разом з поясненнями були також подані на розгляд податкового органу первинні документи складені з контрагентом, замовником робіт ТОВ «БІО ЕЛЕКТРІКС», в тому числі: договір, акт приймання-передачі матеріалів від Замовника до Виконавця, лімітно-забірну картку матеріалів, довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, акт приймання виконаних робіт, об`єми виконаних робіт, платіжне доручення, виписка з банківського рахунку, картки рахунку 361; ліцензія на виконання будівельних робіт, дозвіл ТОВ «КІРАБУД» на право здійснення господарської діяльності у сфері будівництва.

Рішенням від 07.03.2024 року № 10685031/40908698 комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області у реєстрації податкової накладної №19 від 29 грудня 2023 року було відмовлено у зв`язку з «наданням платником податку копій документів складених із порушенням законодавства».

У графі «Додаткова інформація» оскаржуваного рішення від 07.03.2024 року № 10685031/40908698 зазначено: «Встановлено невідповідність зазначеної номенклатури в ПН № 19 від 29.12.2023 коду послуги згідно з ДКПП: Виготовлення і монтаж цепового транспортера, при цьому код послуги зазначено 41.00 «Будівлі та будування будівель». Крім того ТОВ "БІО ЕЛЕКТРІКС" є ризиковим контрагентом.».

Позивач вважає, що відмова податкового органу у реєстрації податкових накладних №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року є необґрунтованою і безпідставною, тому звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України).

Відповідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Своєю чергою, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок №1246.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/ або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Відповідно до п.14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 №1165 затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 № 1165 (далі - Порядок №1165).

Пунктом 3 Порядку №1165 Податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05.

Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю.

Відповідно до пункту 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1165 від 11 грудня 2019 року.

Відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості платників податку (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно із квитанціями надісланими Автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів", зупинено реєстрацію податкових накладних та зазначено, що «… Обсяг постачання товару/послуги 43.29 дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій».

Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК в ЄРПН для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Суд встановив, що позивачем направлялися Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, по податкових накладних №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року із поясненнями. Разом із зазначеними поясненнями, до контролюючого органу було надано копії первинних документів, що підтверджують господарські операції та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Отже, позивачем на адресу відповідача, на виконання вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України та квитанцій, направлені пояснення з приводу зупинення реєстрації податкових накладних.

В результаті поданих документів відповідач спірними рішеннями відмовив позивачу у реєстрації вищевказаних податкових накладних.

Враховуючи наведені вище норми, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

З наявних у матеріалах справи квитанцій, надісланих позивачу, встановлено, що останні містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Отже, під час зупинення реєстрації спірних податкових накладних ДПС у Хмельницькій області застосувало критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.

В оскаржуваних рішеннях відповідач зазначив підставу для відмови в реєстрації податкової накладної іншу, ніж у квитанціях, якими зупинив реєстрацію податкових накладних.

Позивачем було надіслано пояснення та копії бухгалтерських документів, на підтвердження реальності господарських операцій.

Суд також зауважує, що у рішенні про відмову у реєстрації податкової накладної у ЄДРПН та квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної був відсутній чіткий перелік документів, які необхідно було надати платнику для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

З наданих позивачем документів вбачається, що правочини між позивачем та його контрагентами були належним чином задокументовані, оформлені та відображені в податковій звітності позивача.

Так, акт виконаних робіт від 26.09.2023 р був складений сторонами договору №04/07-23 від 04 липня 2023 року. Акт виконаних робіт від 31.10.2023 р був складений сторонами договору №05/09-23 від 05 вересня 2023 року. Означені акти, які надавалися позивачем віповідачу-1, є визнані обома сторонами, повністю відображають господарську операцію і є первинним документом як в розумінні бухгалтерського, так і податкового обліку. Щодо попередньої оплати, то факт її неперерахування не створив жодних перешкод для ТОВ «КІРАБУД» з точки зору виконання ним умов договору. Сторони не мають претензій одна до одної щодо виконання умов договору.

Відповідно до умов договору виконання робіт №25/09-23 від 25 вересня 2023 року та №29/09-23 від 29 вересня 2023 року ТОВ «КІРАБУД» як підрядник виконувало роботи «ТЕС для спалювання біопалива. Реконструкція системи паливоподачі складу палива №2. Виготовлення і монтаж цепового транспортера. Закриття бокової стіни складу профлистом». Виготовлення і монтаж каркасних металоконструкцій живого дна, обладнання і стрічкового транспортера».

Таким чином, зазначені в актах виконаних робіт від 30 листопада 2023 року та від 29 грудня 2023 року роботи цілком охоплюються кодом послуги 41.00 «Будівлі та будування будівель».

Крім того, суд наголошує, що позивач не може відповідати за дії та статус своїх контрагентів в силу дії принципу індивідуальної відповідальності.

З огляду на вищевказане, посилання податкового органу на твердження, зазначені у графі «Додаткова інформація», як на підставу відмови у реєстрації спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, є необґрунтованими.

Слід також врахувати, що відмовивши у реєстрації податкових накладних у зв`язку із ненаданням пояснень та копій документів, фіскальний орган у квитанціях не зазначав, яких пояснень та документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

Підсумовуючи викладене, суд вважає, що подані позивачем документи є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.

Як наслідок, наявні правові підстави для визнання протиправним та скасування рішень Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 07.12.2023 року №10108872/40908698, від 07.12.2023 року №10108881/40908698, від 21.03.2024 року №10760310/40908698, від 07.03.2024 року №10685031/40908698 про відмову в реєстрації податкових накладних і задоволення позовних вимог у цій частині.

Стосовно позовної вимоги зобов`язати Державну податкову службу України внести до єдиного реєстру податкових накладних відомості, щодо реєстрації податкових накладних ТОВ "Кірабуд" датою її фактичного отримання Державною податковою службою України, а саме: податкові накладні №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року, суд зазначає наступне.

Приписами пунктів 19, 20 Порядку № 1246, передбачено, що податкова накладна та/ або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку № 1246 чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідних податкових накладних та зазначення дат їх реєстрації.

Отже, у цьому випадку, належним способом захисту прав позивача буде зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ "Кірабуд" №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Щодо розподілу судових витрат, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 9689,60 грн, тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області від 07.12.2023 року №10108872/40908698, від 07.12.2023 року №10108881/40908698, від 21.03.2024 року №10760310/40908698, від 07.03.2024 року №10685031/40908698 про відмову в реєстрації відповідно податкових накладних №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №11 від 26 вересня 2023 року, №5 від 31 жовтня 2023 року, №12 від 30 листопада 2023 року, №19 від 29 грудня 2023 року, складені та подані товариством з обмеженою відповідальністю «КІРАБУД».

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю «КІРАБУД» судовий збір у розмірі 9689 (дев`ять тисяч шістсот вісімдесят дев`ять) грн 60 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Кірабуд" (просп. Незалежності, 11, оф. 302,м. Нетішин,Хмельницька обл., Шепетівський р-н,30100 , код ЄДРПОУ - 40908698) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8,м. Київ,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя В.К. Блонський

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2024
Оприлюднено16.09.2024
Номер документу121575015
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/8169/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 29.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Рішення від 12.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні