Ухвала
від 11.09.2024 по справі 757/38797/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/38797/24-к

пр. 1-кс-33664/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2024 року Печерський районний суд міста Києва у складі: слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 , про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 62019100000001170 від 20.08.2019,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з клопотанням про накладення арешту у кримінальному провадженні № 62019100000001170 від 20.08.2019, на майно, із забороною відчуження, розпорядження та користування на нерухоме майно, власником якого є ТОВ «Девелопмент Солюшн» код ЄДРПОУ 42135886, а саме:

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640954180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640954180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640942780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640942780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640931680000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640931680000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640907880000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640907880000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640889780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640889780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640834980000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640834980000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640815180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640815180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640794080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640794080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640754580000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640754580000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640721080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640721080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640686280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640686280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640652280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640652280000, який розташований за адресою:

АДРЕСА_1 на нерухоме майно а саме: земельну ділянку рекреаційного призначення, площею 7,9056 га з кадастровим номером 8000000000:90:400:0006, розташовану у Голосіївському районі м. Києві на 27 км. Столичного шосе, із забороною відчуження, розпорядження та користування, власником якого є територіальна громада міста Києва.

Метою накладення арешту є забезпечення збереження речових доказів у кримінальному провадженні, збереження вищевказаного майна або настання інших наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

З наданих в обґрунтування матеріалів вбачається, що Слідчими Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань за процесуального керівництва Офісу Генерального прокурора здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62019100000001170 від 20.08.2019 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 15, ч. 5 ст. 191, ч. 1 ст. 255, ч. 2 ст. 255, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 366, ч. 3 ст. 240, ч. 3 ст. 209 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що майно, яке розташоване на території України та перебувало у віданні загальносоюзної громадської організації, а на момент створення Федерації професійних спілок України, ЗАТ «Укрпрофоздоровниця», ЗАТ «Укрпрофтур» тощо, перебувало у державній власності, то таке майно не могло бути відчужене без згоди його власника - держави в особі Фонду державного майна України.

Проте, з метою незаконного заволодіння державним майном, а саме цілісними майновими комплексами, пансіонатами, спортивними комплексами, адміністративними будівлями, концертними залами, готелями, іншими об`єктами нерухомості, що розташовані на території України, невстановлені на даний час особи, у тому числі керівники та працівники Федерації професійних спілок України, акціонерних товариств «Укрпрофоздоровниця», «Укрпрофтур», та інших, заснованих ними суб`єктів господарювання, розробили злочинний план, згідно якого, крім іншого, місцеві органи виконавчої влади, в порушення вимог Указу Президії Верховної Ради України № 1452-XII від 30.08.1991 «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави», Закону України від 10.09.1991 «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України», Постанови Верховної Ради України № 3943 від 04.02.1994- ХІІ «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» та інших, вказаних вище, нормативних актів, мали оформити та видати в порушення вказаних вимог законодавства представникам Федерації профспілок України, акціонерних товариств «Укрпрофоздоровниця», «Укрпрофтур», та інших заснованих ними суб`єктів господарювання, свідоцтва про право власності на об`єкти нерухомого майна, яке перебувало в їх віданні.

До реалізації цього злочинного плану було залучено службових (посадових) осіб місцевих органів виконавчої влади, на території яких знаходились відповідні майнові комплекси та інші об`єкти нерухомості, що перебували у віданні Федерації профспілок України, акціонерних товариств «Укрпрофоздоровниця», «Укрпрофтур», та інших заснованих ними суб`єктів господарювання.

Відповідно до Положення про порядок оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна, затвердженого розпорядженням Київського міської державної адміністрації № 1820 від 31.08.2001, розробленого з метою реалізації повноважень місцевих органів виконавчої влади, визначених в інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 121 від 09.06.1998, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.06.1998 за № 399/2838, головне управління комунальної власності міста Києва КМДА здійснює оформлення права власності та видає свідоцтва про право власності фізичним та юридичним особам на об`єкти нерухомого майна за відповідними заявами з додатками, які, серед іншого, мають містити правовстановлюючі документи, що підтверджують право власності на об`єкти нерухомого майна.

Так, пункт 9 цього положення передбачає, що для оформлення права власності та видачі свідоцтва про право власності на об`єкти нерухомого майна до відповідного органу подається заява по кожній адресі за відповідним зразком. Також п. 11.1 передбачено, що до заяви та матеріалів технічної інвентаризації додаються, крім іншого, правовстановлюючий документ, що підтверджує право власності на об`єкт нерухомого майна.

Відповідно до п.п. «а» п. 4.1 інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України 09.06.1998 за № 121, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 26.06.1998 за № 399/2838, оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна провадиться з видачею свідоцтва про право власності за відповідним зразком місцевими органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 1.7. цієї інструкції реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна провадиться на підставі правовстановлюючих документів.

Відповідно до п. 6 до переліку правовстановлюючих документів, на підставі яких провадиться державна реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна (додаток № 1 до вказаної інструкції) входять свідоцтва про право власності на об`єкти нерухомого майна, видані органами місцевої виконавчої влади чи місцевого самоврядування.

На виконання свого злочинного плану, діючи умисно, скоординовано за попередньою змовою групою осіб, з метою незаконного заволодіння державним майном, невстановлені на даний час службові особи Федерації професійних спілок України, акціонерних товариств «Укрпрофтур», «Укрпрофоздоровниця», та створених ними суб`єктів господарювання, за попередньою змовою з іншими особами організували подачу до відповідного структурного підрозділу Київської міської державної адміністрації заяв про оформлення права колективної власності та додатків до них для подальшого, незаконного отримання свідоцтв про право власності на об`єкти нерухомого майна, що перебуває в їх (Федерації професійних спілок України, акціонерних товариств «Укрпрофтур», «Укрпрофоздоровниця», та створених ними суб`єктів господарювання, тощо) віданні, за відсутності правовстановлюючих документів на це майно.

Таким чином дії осіб, причетних до реалізації зазначеної схеми осіб, спрямовані на легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, а також на приховання і маскування незаконного походження таких доходів, володіння ними, прав на такі доходи, джерел їх походження, а так само пов`язані із набуттям, володінням та використанням доходів, одержаних злочинним шляхом.

Встановлено, що Федерація професійних спілок України код ЄДРПОУ 00014479 є засновником ПрАТ «Укрпрофоздоровниця» код ЄДРПОУ 02583780 на 92,92 % та ПрАТ «Укрпрофтур» ЄДРПОУ 02605473 на 96 %.

Актом прийому-передачі майна Федерації незалежних профспілок України у власність Акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» з додатком від 24.01.1992 передано ряд незаконно набутого нерухомого майна.

Під час проведення слідчих (розшукових) дій органом досудового розслідування отримано відомості про об`єкти незаконно відчужено нерухомого майна ПрАТ «Укрпрофоздоровниця» третім особам.

В ході досудового розслідування встановлено, що у період 2019 року ТОВ «УБК Каштан» у ПрАТ «Укрпрофоздоровниця» на підставі договорів купівлі-продажу придбано 12 частин об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1574991480000, який розташований за адресою: майновий комплекс - санаторій «Жовтень» (Конча-Заспа, Столичне шосе, 27 км.).

У подальшому вказані 12 частин на підставі договорів купівлі-продажу придбано ТОВ «Вертікс-Компані». Пізніше, вказані 12 частин на підставі договорів купівлі-продажу придбано ТОВ «Девелопмент Солюшн» код ЄДРПОУ 42135886, яка і є власником вказаних об`єктів станом на сьогодні.

Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ТОВ «Девелопмент Солюшн» є власником наступного майна:

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640954180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640954180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640942780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640942780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640931680000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640931680000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640907880000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640907880000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640889780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640889780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640834980000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640834980000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640815180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640815180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640794080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640794080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640754580000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640754580000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640721080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640721080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640686280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640686280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640652280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640652280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

Разом з цим, відповідно до матеріалів досудового розслідування у цьому кримінальному провадженні встановлено, що Київська міська рада в порушення чинного законодавства України, у зв`язку з тим, що ТОВ «Девелопмент Солюшн» є власником вказаного нерухомого майна, планує передати зазначеному підприємству земельну ділянку рекреаційного призначення, площею 7,9056 га з кадастровим номером 8000000000:90:400:0006, в оренду для експлуатації та обслуговування об`єктів у Голосіївському районі м. Києві на 27 км. Столичного шосе.

Передача цієї земельної ділянки в оренду ТОВ «Девелопмент Солюшн», впритул підходить до об`єктів нерухомого майна, які є складовою об`єкта нерухомого майна за реєстраційним №1574991480000. Більш того, деякі будівлі зі складу комплексу за реєстраційним № 1574991480000 , повністю будуть знаходитися на вказаній ділянки без можливості доступу, без заходження на територію, орендовану ТОВ «Девелопмент Солюшн». Серед іншого, йде мова про майно «Клінічний санаторій «Жовтень», що забезпечує функціонування майнового комплексу зазначеного санаторію, а саме: теплові мережі, огорожа території, насосних станції, огорожа території, питаючі мережі, низьковольтна лінія, каналізаційні мережі, зовнішня електромережа, зовнішнє освітлення, дорожні покриття, дороги та майданчики, водостоки внутрішні, водопровід, артезіанські свердловини тощо.

Зібрані під час досудового слідства докази вказують на те, що зазначені об`єкти нерухомості є об`єктом протиправного посягання службових осіб правоохоронних органів, працівників Федерації професійних спілок України (код ЄДРПОУ 00014479), ПрАТ «Укрпрофоздоровниця» (код ЄДРПОУ 02583780), ПрАТ «Укрпрофтур» (код ЄДРПОУ 02605473) та інших фізичних та юридичних осіб.

Відповідно до статті 19 Конституції органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Згідно зі статті 10 Закону України «Про місцеве самоврядування від 21.05.1997 280/97-ВР» сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Статтею 25 цього Закону сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Відповідно до статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить облік відповідно до закону об`єктів нерухомого майна незалежно від форм власності.

Між тим, на виконання постанови Ради Міністрів охорони здоров`я УРСР № 606 від 23 квітня 1960 року «Про передачу профспілкам санаторіїв і будинків відпочинку Міністерства охорони здоров`я УРСР», усі діючі госпрозрахункові санаторії, будинки відпочинку та пансіонати Міністерство охорони здоров`я зобов`язано було передати у строк до 1 травня 1960 року Українській республіканській раді профспілок з метою подальшого поліпшення організації відпочинку і санаторно-курортного обслуговування трудящих і підвищення ролі профспілок. Згідно з пунктом 2 постанови, майно передавалося профспілковим організаціям у відання.

За статтею 10 Конституції Української Радянської Соціалістичної Республіки (прийнятої позачерговою сьомою сесією Верховної Ради Української РСР дев`ятого скликання 20 квітня 1978 року) основу економічної системи Української РСР становить соціалістична власність на засоби виробництва у формі державної (загальнонародної) і колгоспно-кооперативної власності. Соціалістичною власністю є також майно профспілкових та інших громадських організацій, необхідне їм для здійснення статутних завдань.

Відповідно до постанови Верховної Ради Української РСР від 24.08.1991 № 1427 - XII, з моменту проголошення незалежності чинними на території України є тільки Конституція, закони, постанови Уряду та інші акти законодавства республіки.

Постановою Верховної Ради України «Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України» від 10.04.1992 № 2268-ХП майно та фінансові ресурси розташованих на території України підприємств, установ та об`єктів, що перебували у віданні центральних органів цих організацій, до визначення правонаступників загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, передані тимчасово Фонду державного майна.

Постановою Верховної Ради України від 04.02.1994 р. «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» встановлено, що тимчасово, до законодавчого визначення суб`єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю.

Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України «Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю і власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)» від 05.11.1991р. № 311, яка прийнята на виконання постанов Верховної Ради УРСР «Про порядок введення в дію Закону Української РСР «Про місцеві Ради народних депутатів Української РСР та місцеве самоврядування» від 08.12.1990р., «Про введення в дію Закону Української РСР «Про власність» від 26.03.1991р., затверджено перелік державного майна України, яке передається до власності адміністративно-територіальних одиниць (комунальної власності). Встановлено, що державне майно України, крім майна, яке належить до комунальної власності, є загальнодержавною (республіканською) власністю.

Отже, усе майно, що перебувало на балансі загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, в тому рахунку і профспілок України, на час розмежування державної та комунальної власності, на даний час є загальнодержавною власністю незалежно від часу його створення (забудови нерухомого майна).

З урахуванням постанови Верховної Ради України «Про управління майном підприємств, установ та організацій, що є у загальнодержавній власності» від 14.02.1992 р., функція по управлінню державним майном покладена на Кабінет Міністрів України, а після набрання чинності постановою Верховної Ради України «Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України» від 07.07.1992 р. - на Фонд державного майна України.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про власність» від 07.02.1991 р. № 697 - XII, лише власник на свій розсуд володіє, користується і розпоряджається належним йому майном. При цьому статтею 34 цього Закону визначено, що загальнодержавну (республіканську) власність складають, зокрема, об`єкти соціально-культурної сфери або інше майно.

Стаття 33 Закону України «Про власність» передбачала, що управління державним майном від імені народу (населення адміністративно-територіальної одиниці) здійснює відповідно Верховна Рада України і місцеві Ради народних депутатів України, а також уповноважені ними державні органи. Державні органи, уповноважені управляти державним майном, вирішують питання створення підприємств і визначення цілей їх діяльності, реорганізації і ліквідації, здійснюють контроль за ефективністю використання і схоронністю довіреного їм державного майна та інші правомочності відповідно до законодавчих актів України.

З огляду на що, право власності держави Україна після розпаду СРСР, історії створення спірного майна та створення ПрАТ «Укрпрофоздоровниці», з проголошенням незалежності України 24.08.1991 право власності на майно набула держава, тому відповідно до постанови Верховної ради України №2268ХІІ від 10.04.1992 та №3943-ХІІ від 01.02.1994 орган, якому надані повноваження прийняти та розпоряджатись спірним об`єктом до визначення суб`єктів його права, є Фонд державного майна України.

Таким чином, майно не могло на законних підставах перейти у власність Федерації незалежних профспілок України, яке згодом остання передала до статутного фонду ПрАТ «Укрпрофоздоровниці» (код ЄДРПОУ 02583780), оскільки майно перейшло у державну власність відповідно до вищезазначених положень нормативно - правових актів.

Зазначене свідчить про те, що усе майно, передане Федерації професійних спілок України (ЄДРПОУ 00014479), ПрАТ «Укрпрофоздоровниця» (код ЄДРПОУ 02583780), ПрАТ «Укрпрофтур» (ЄДРПОУ 02605473) та у подальшому інших фізичних та юридичних осіб є державною власністю.

Оскільки об`єктом кримінально протиправних дій службових осіб є зазначене нерухоме майно, постановами слідчого у кримінальному провадженні прийнято рішення про визнання такого майна речовим доказом у цьому кримінальному провадженні.

З наведених підстав арешт майна є необхідним заходом, що забезпечить дієвість розслідування у кримінальному провадженні та збереження речових доказів.

Прокурор, який входить до складу прокурорів групи прокурорів відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_4 , направив на адресу суду заяву про розгляд справи у його відсутність, клопотання підтримав у повному обсязі, просив задовольнити.

Представник ТОВ «Девелопмент Солюшенз» ОСОБА_5 направила на адресу суду письмові заперечення та доповнення до них, згідно яких у задоволенні клопотання просила відмовити, оскільки товариство є добросовісним набувачем зазначених об`єктів нерухомого майна, а службові особи товариства не мають жодного відношення до вчинення будь-яких кримінальних правопорушень, зокрема й які досліджуються під час розслідування кримінального провадження, в межах якого подано зазначене клопотання.

Слідчий суддя розглянув клопотання за відсутності власника майна на підставі ч. 1 ст. 172 КПК України та у відсутність прокурора на підставі ст. 26 КПК України.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання, виходячи з такого.

Згідно з ч. 1 ст. 131 КПК України захід забезпечення кримінального провадження застосовується з метою досягнення дієвості цього провадження.

Одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна (ч. 2 ст. 131 КПК України).

Відповідно до ч. 1-3 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів. У такому випадку арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Згідно з ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Отже, арешт з метою забезпечення речових доказів, по суті являє форму забезпечення доказів у кримінальному провадженні та не вимагає обов`язкового повідомлення підозри у кримінальному провадженні, не пов`язується з особою, підозрюваною у вчиненні кримінального провадження.

Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Згідно з ч. 11 ст. 170 КПК України заборона або обмеження користування, розпорядження майном можуть бути застосовані лише у разі, коли існують обставини, які підтверджують, що їх незастосування призведе до приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі майна.

Таким чином, втручання держави в право особи на мирне володіння своїм майном в цьому випадку є виправданим, оскільки, виходячи з практики Європейського суду з прав людини, здійснюється на підставі закону, з метою задоволення суспільного інтересу, з дотриманням принципів пропорційності та справедливої рівноваги.

З урахуванням наведеного, слідчий суддя дійшов висновку про задоволення клопотання прокурора та накладення арешту на нерухоме майно, що відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна належить ТОВ «Девелопмент Солюшн», а також на земельну ділянку рекреаційного призначення, площею 7,9056 га з кадастровим номером 8000000000:90:400:0006, розташовану у Голосіївському районі м. Києві на 27 км. Столичного шосе, оскільки таке майно відповідає критеріям, передбаченим ст. 98 КПК України, його визнано речовим доказом у кримінальному провадженні та метою такого арешту є забезпечення зберігання речових доказів.

Керуючись ст. 98, 170-173, 175, 309, 372, 392, 532 КПК України,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора другого відділу першого управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні № 62019100000001170 від 20.08.2019, - задовольнити.

Накласти арешт у кримінальному провадженні № 62019100000001170 від 20.08.2019 із забороною відчуження, розпорядження та користування на нерухоме майно, власником якого є ТОВ «Девелопмент Солюшн» код ЄДРПОУ 42135886, а саме:

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640954180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640954180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640942780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640942780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640931680000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640931680000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640907880000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640907880000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640889780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640889780000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640834980000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640834980000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640815180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640815180000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640794080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640794080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640754580000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640754580000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640721080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640721080000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640686280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640686280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640652280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 ;

- Об`єкту нерухомого майна за реєстраційним номером 1640652280000, який розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

Накласти арешт у кримінальному провадженні № 62019100000001170 від 20.08.2019 із забороною відчуження, розпорядження та користування на нерухоме майно, власником якого є територіальна громада міста Києва, а саме:

- земельну ділянку рекреаційного призначення, площею 7,9056 га з кадастровим номером 8000000000:90:400:0006, розташовану у Голосіївському районі м. Києві на 27 км. Столичного шосе.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не буде подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено16.09.2024
Номер документу121589368
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —757/38797/24-к

Ухвала від 11.09.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Гридасова А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні