Рішення
від 12.09.2024 по справі 140/5952/24
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 вересня 2024 року ЛуцькСправа № 140/5952/24

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Костюкевича С.Ф.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд-Авто Маркет» до Головного управління ДПС у Волинській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд-Авто Маркет» (далі - позивач, ТзОВ «Трейд-Авто Маркет», товариство) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Волинській області, контролюючий орган) про визнання протиправним та скасування рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН) про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.04.2024 №20912; зобов`язання виключити товариство з переліку ризикових платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» отримало рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 14.03.2024 №13876, яким визначено відповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості стала було наступне: 03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності; 11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

01.04.2024 ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» подало повідомлення №1 про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Однак, незважаючи на надані товариством документи, комісією ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.04.2024 №20912, яким з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів визначено відповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. В рішенні зазначено, що інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку: 1. тип операції: придбання, період здійснення господарської операції: з 16.09.2023 по 14.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 02032-, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 33246737 (ТзОВ «Юрмія»); 2. Тип операції: придбання, період здійснення господарської операції: з 16.09.2023 по 14.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 02031-, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 33246737 (ТзОВ «Юрмія»); 3. тип операції: придбання, період здійснення господарської операції: з 16.09.2023 по 14.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 0206, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 33246737 (ТзОВ «Юрмія»); тип операції: придбання, період здійснення господарської операції: з 16.09.2023 по 14.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 0209, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 33246737 (ТзОВ «Юрмія»).

ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» вважає, що вказане рішення є необґрунтованим, прийнятим з порушенням Податкового кодексу України та іншого чинного законодавства з питань оподаткування, а тому підлягає скасуванню.

Звертає увагу, що формулювання відповідачем підстав для прийняття рішення про відповідність платника податку пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку є абстрактними та формальними, оскільки в оскаржуваному рішенні не зазначено, які саме документи не були надані, вимогами яких нормативних актів передбачено надання саме цих документів, вимоги яких нормативних актів були порушені позивачем, відсутня будь-яка конкретизація, яких саме документів не вистачило для прийняття комісією рішення про виключення ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» з переліку платників податку.

Позивач вказує, що в зверненні про прийняття рішення щодо невідповідності платника ПДВ критеріям ризиковості платника наведено повну інформацію щодо кількості трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності, щодо залишків нереалізованих товарів та місця для їх зберігання - орендовані складські приміщення, щодо операцій з реалізації товару, наведено повний ланцюжок від придбання товару і до його реалізації та надано повний пакет документів, що підтверджує законність господарських операцій

Також зазначає, що процедура перевірки особи щодо її відповідності критеріям ризиковості платника податку ініціюється лише після подання таким платником податків для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Право комісії регіонального рівня щодо розгляду питання про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку самостійно ініціювати процедуру розгляду вказаного питання лише з підстав наявності податкової інформації Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165) не передбачено.

Отже, розгляд комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Волинській області питання відповідності/невідповідності платника податку на додану вартість ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» критеріям ризиковості платника податку здійснено всупереч передбаченому Порядком №1165 алгоритму та контролюючим органом порушено процедуру прийняття вказаного рішення.

При цьому, належним способом захисту порушеного права позивача у спірних відносинах буде саме зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області виключити ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

З огляду на вказані підстави просить суд задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 10.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача із вимогами, викладеними в адміністративному позові, не погодилась, вважає їх безпідставними та такими, що не підлягають до задоволення. Вказала, що 09.04.2024 комісією було прийнято рішення №20912 про відповідність ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» пункту 8 Критеріїв ризиковості, підстава: відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (код 03); накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності (код 11).

Зазначила, що Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, зокрема, у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Зауважила, що комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, проте ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» контролюючому органу не було подано доказів та документальних підтверджень на спростування ризиковості здійснення господарської операції.

Враховуючи вищевикладене, вважає, що ГУ ДПС у Волинській області діяло виключно на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому просить в задоволенні позовних вимог ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» відмовити.

Інших заяв по суті справи не надходило.

Враховуючи вимоги статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) судом розглянуто дану справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення з огляду на таке.

Суд встановив, що ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» перебуває на обліку ГУ ДПС у Волинській області з 08.10.2018. Основним видом діяльності товариства є: 46.32 Оптова торгівля м`ясом і м`ясними продуктами.

14.03.2024 Комісією ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №13876 про відповідність платника податків ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Підставою для прийняття вказаного рішення слугували наступні коди податкової інформації, яка є підставою для розгляду питання про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку:

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності.

У графі «інформація, за якою встановлена відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку» вказано: 1) тип операції придбання; період здійснення господарської операції з 16.09.2023 по 14.03.2024; код згідно УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 02032; податковий код платника податку, задіяного в ризиковій операції - 33246737 (ТзОВ «Юрмія»); дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку «-»; 2) тип операції: придбання, період здійснення господарської операції: з 16.09.2023 по 14.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 02031, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 33246737 (ТзОВ «Юрмія»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку «-»; 3. тип операції: придбання, період здійснення господарської операції: з 16.09.2023 по 14.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 0206, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 33246737 (ТзОВ «Юрмія»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку «-»; тип операції: придбання, період здійснення господарської операції: з 16.09.2023 по 14.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова 0209, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції 33246737 (ТзОВ «Юрмія»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку «-».

01.04.2024 позивач надав до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 та наступні документи: рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку№ 13876 від 14.03.2024; наказ 4 від 01.10.2022 з штатним розписом; наказ 1 від 01.01.2024 з штатним розписом; J3001001 повідомлення про прийняття працівника на роботу; J3001002 повідомлення про прийняття працівника на роботу; J1312005 форма 20-ОПП повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність 9794; договір оренди офісу 030220 з актом приймання передачі; договір оренди офісу 030124 з актом приймання передачі; акт 149 оренди офісу за 3 кв 2023 акт 579 оренди офісу; акт звірки розрахунків по оренді офісу; J1312005 форма 20-ОПП повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність 9793; дог. суборенди 1 від 21.02.2023 з актом прийняття-передачі; дог. суборенди 1 від 01.01.2024 з актом прийняття-передачі; акт звірки суборенди холод.; акти послуг суборенди 110115; акт 124 послуг з суборенди з додатковою угодою №1; акт 135 послуг з суборенди з додатковою угодою №2; акт 139 послуг з суборенди з додатковою угодою №3; акт 11 послуг з суборенди з додатковою угодою №1; акт 21 послуг з суборенди з додатковою угодою №2; платіжна інструкція 1055; платіжна інструкція 1073; договір поставки 45; додаткова угода до договору поставки 45; накладна 10105, ТТН, декларація виробника; накладна 10032, ТТН, декларація виробника; накладна 10361, ТТН, декларація виробника; накладна 10567, ТТН, декларація виробника; накладна 10520, ТТН, декларація виробника; накладна 10444, ТТН, декларація виробника; накладна 1000101, ТТН, декларація виробника накладна 11143, ТТН, декларація виробника; накладна 10848, ТТН, декларація виробника; накладна 1000908, ТТН, декларація виробника; накладна 1000520, ТТН, декларація виробника; накладна 1001281, ТТН, декларація виробника; накладна 1001381, ТТН, декларація виробника; накладна 1100111, ТТН, декларація виробника; накладна 1100166, ТТН, декларація виробника; накладна 1200104, ТТН, декларація виробника; накладна 1200458, ТТН декларація виробника; накладна 100032, ТТН, декларація виробника; накладна 1200786, ТТН, декларація виробника; накладна 1201133, ТТН, декларація виробника; накладна 120067, ТТН декларація виробника; накладна 1200644, ТТН, декларація виробника; накладна 901320, ТТН, декларація виробника; накладна 1100427, ТТН, декларація виробника; накладна 1100283, ТТН, декларація виробника; відомість залишку товару; платіжні інструкції про оплату постачальнику: № 1007, 1011, 1034, 1041, 938, 1006, 1027, 1016, 1036, 1081, 1008, 956, 1021, 1041, 1017, 988, 998, 999, 1035, 930, 983, 955, 1009.

За результатами розгляду вказаних документів 09.04.2024 відповідач прийняв рішення №20912 про відповідність ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, у якому зазначив про ненадання платником податків копій документів, які можуть свідчити про відповідність критеріям ризиковості платника податків, а саме: первинні документи щодо транспортування, розрахунковий документ, банківські виписки з особових рахунків: відсутні документи щодо розрахунків з нерезидентом, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, товаросупровідні документи, інвентаризаційні описи, складські документи, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, складські документи (інвентаризаційні описи) (а.с.14, 15).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс) (пункт 201.7 статті 201 ПК України).

Нормами пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі - Порядок №1165, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Згідно з пунктом 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначаються детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У рішенні про відповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1 комісія регіонального рівня зазначає наявну інформацію, що свідчить про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, виявлену під час моніторингу господарських операцій, відображених у податкових накладних/розрахунках коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі, у тому числі податкових накладних/розрахунках коригування, реєстрацію яких зупинено.

При цьому не може бути підставою для розгляду питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 операція, відображена у податковій накладній/розрахунку коригування, дата реєстрації якої/якого у Реєстрі припадає на період, що перевищує 180 днів до дати прийняття рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

Якщо за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку вимогам пункту 8 додатка 1, комісією регіонального рівня прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, в такому рішенні зазначається:

актуальна інформація щодо податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та ризикових операцій, відображених у попередньому рішенні про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту;

інформація щодо операцій, відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, дата подання для реєстрації в Реєстрі яких не раніше 180 днів до дати прийняття попереднього рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку. До такої інформації не застосовуються вимоги абзацу дев`ятого цього пункту.

У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку за результатами розгляду інформації та копій документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, попереднє рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку втрачає чинність.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня за основним місцем обліку платника податку виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Рішення про відповідність/невідповідність критеріям ризиковості платника податку набирає чинності у день засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Суд звертає увагу на те, що критерії ризиковості платника податків на додану вартість викладено у Додатку 1 до Порядку №1165, відповідно до яких таким критерієм є, зокрема:

« 8. У контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС».

Додатком 4 до Порядку №1165 затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку зазначається код (коди) податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Так, з метою реалізації вимог абзацу другого пункту 8 додатка 1 до Порядку №1165 наказом Державної податкової служби України від 11.01.2023 №17 затверджено довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, зокрема:

01 - постачання товару, походження якого не прослідковується за ланцюгом постачання;

02 - придбання товару, походження якого не прослідковується за ланцюгом постачання;

03 - відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у податковій накладній / розрахунку коригування (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберігання паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

04 - постачання товарів, відмінних від придбаних, за відсутності умов та/або матеріальних ресурсів для виробництва таких товарів;

05- постачання товарів платнику(ам) податку, який(і) здійснює(ють) постачання товарів, відмінних від придбаних;

06 - платник податку задіяний у здійсненні групою платників податку, у тому числі щодо яких прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, циклу операцій один з одним щодо придбання/реалізації одного й того ж товару/послуги для формування штучного обсягу такого товару/послуги;

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній / розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

08 - постачання сільськогосподарської продукції за відсутності придбання такої продукції, сплати земельного податку (сплати єдиного податку для платника податку, який перебуває на спрощеній системі оподаткування четвертої групи) та/або придбання пального, мінеральних добрив, допоміжних послуг з вирощування сільськогосподарської продукції за наявності земельних ділянок;

09 - відсутня/анульована ліцензія, видана органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво та/або торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1, 215.3.2, 215.3.3-1 та 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України;

10 - у податковій звітності платника податку не відображені доходи, нараховані та виплачені самозайнятим та/або фізичним особам за виконані роботи чи надані послуги

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

14 - постачання товарів/послуг за рахунок сформованого реєстраційного ліміту (?накл) у зв`язку з придбанням товарів, не пов`язаних з господарською діяльністю платника податку;

15 - постачання/придбання товарів з обмеженим терміном придатності за відсутності їх реалізації та/або переробки, та/або відповідних засобів зберігання, та/або придбання послуг оренди відповідних основних засобів;

16 - наявність інформації щодо застосування до платника податку спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до прийнятих рішень Ради національної безпеки і оборони України, введених у дію указами Президента України;

17 - наявність інформації щодо застосування до засновників/посадових осіб платника податку спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) відповідно до прийнятих рішень Ради національної безпеки і оборони України, введених у дію указами Президента України;

18 - керівник та/або особа, яка має право підпису (посадова особа платника податку), є особою, яка займає аналогічну посаду більше ніж у п`яти (включно) платників податку.

Суд встановив, що підставою для прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН ГУ ДПС у Волинській області оскаржуваного рішення від 09.04.2024 №20912 слугувала відповідність позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку у зв`язку із наявністю наступної податкової інформації: коди 03, 11.

Разом з тим, суд зауважує, що у ході розгляду справи відповідачем не надано жодних доказів, які б досліджувалися на засіданні комісії та які слугували підставою для прийняття оскаржуваного рішення про включення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, зокрема, доказів на підтвердження недостатньої кількості трудових ресурсів, накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання тощо.

При цьому, в матеріалах справи наявні первинні документи, які оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення, та які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, що засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентами господарських зобов`язань.

Як слідує з матеріалів справи, ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» 01.04.2024 надано до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 та наступні документи: рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку№ 13876 від 14.03.2024; наказ 4 від 01.10.2022 з штатним розписом; наказ 1 від 01.01.2024 з штатним розписом; J3001001 повідомлення про прийняття працівника на роботу; J3001002 повідомлення про прийняття працівника на роботу; J1312005 форма 20-ОПП повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність 9794; договір оренди офісу 030220 з актом приймання передачі; договір оренди офісу 030124 з актом приймання передачі; акт 149 оренди офісу за 3 кв 2023 акт 579 оренди офісу; акт звірки розрахунків по оренді офісу; J1312005 форма 20-ОПП повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність 9793; дог. суборенди 1 від 21.02.2023 з актом прийняття-передачі; дог. суборенди 1 від 01.01.2024 з актом прийняття-передачі; акт звірки суборенди холод.; акти послуг суборенди 110115; акт 124 послуг з суборенди з додатковою угодою №1; акт 135 послуг з суборенди з додатковою угодою №2; акт 139 послуг з суборенди з додатковою угодою №3; акт 11 послуг з суборенди з додатковою угодою №1; акт 21 послуг з суборенди з додатковою угодою №2; платіжна інструкція 1055; платіжна інструкція 1073; договір поставки 45; додаткова угода до договору поставки 45; накладна 10105, ТТН, декларація виробника; накладна 10032, ТТН, декларація виробника; накладна 10361, ТТН, декларація виробника; накладна 10567, ТТН, декларація виробника; накладна 10520, ТТН, декларація виробника; накладна 10444, ТТН, декларація виробника; накладна 1000101, ТТН, декларація виробника накладна 11143, ТТН, декларація виробника; накладна 10848, ТТН, декларація виробника; накладна 1000908, ТТН, декларація виробника; накладна 1000520, ТТН, декларація виробника; накладна 1001281, ТТН, декларація виробника; накладна 1001381, ТТН, декларація виробника; накладна 1100111, ТТН, декларація виробника; накладна 1100166, ТТН, декларація виробника; накладна 1200104, ТТН, декларація виробника; накладна 1200458, ТТН декларація виробника; накладна 100032, ТТН, декларація виробника; накладна 1200786, ТТН, декларація виробника; накладна 1201133, ТТН, декларація виробника; накладна 120067, ТТН декларація виробника; накладна 1200644, ТТН, декларація виробника; накладна 901320, ТТН, декларація виробника; накладна 1100427, ТТН, декларація виробника; накладна 1100283, ТТН, декларація виробника; відомість залишку товару; платіжні інструкції про оплату постачальнику: № 1007, 1011, 1034, 1041, 938, 1006, 1027, 1016, 1036, 1081, 1008, 956, 1021, 1041, 1017, 988, 998, 999, 1035, 930, 983, 955, 1009.

Також вищевказаними документами підтверджується, що штатна чисельність товариства складає 3 працівники (разом із директором) та ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» для розміщення тимчасового зберігання м`ясопродуктів орендує в ТОВ «Рента - СН» (м. Рожище, код ЄДРПОУ - 43771397) нежитлове приміщення - окрему холодильну камеру №3 з підтриманням середньодобової температури -18-160С об`ємом 300 м3 та орендує офісне приміщення площею 20 м2 за адресою: Волинська область, м. Луцьк, вул. Фабрична, 1.

Щодо взаємовідносин із платником, задіяним в ризиковій операції, то як вказано в оскаржуваному рішенні, воно винесене за наслідками господарських операцій, здійснених в період з 16.09.2023 по 14.03.2024 за кодами товару згідно УКТЗЕД : 02032-, 02031-, 0206, 0209.

Податковий код контрагента, задіяного в ризиковій операції - 33246737, що є кодом ЄДРПОУ ТзОВ «Юрмія» (33500, Рівненська обл, Радивилівський район, с. Піски, вул. Лісова, 15), яке є виробником м`яса і м`ясопродуктів (коди КВЕД: 10.11 виробництво м`яса основний, 10.13 виробництво м`ясних продуктів). Взаємовідносини ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» із ТзОВ «Юрмія» ґрунтуються на договорі поставки №45, укладеного 25.09.2019, який є довгостроковим, з моменту його укладення не був припинений чи розірваний і, в силу положень пункту 10.1 договору та пункту 1 додаткової угоди № 1 від 26.07.2023, діє на даний час.

Згідно пункту 1.1. договору № 45 ТзОВ «Юрмія», як постачальник, зобов`язується передати покупцеві - ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» товар : м`ясо та м`ясопродукти, а покупець зобов`язується приймати цей товар та своєчасно оплачувати його. Як визначено пунктом 4.1. договору №45, розрахунки за поставлений товар здійснюються в безготівковій формі шляхом перерахування коштів на розрахунковий рахунок постачальника. З боку Товариства розрахунки за отриманий проводяться в повному обсязі. Пунктом 5.1. договору № 45 сторони погодили, що поставка товару здійснюється автотранспортом постачальника або перевізника на умовах DDP на склад покупця. Відповідно до пункту 6.1. Договору постачальник, разом із товаром, надає покупцеві: накладну, ТТН, документ, що підтверджує якість товару або декларацію виробника. В підтвердження виконання цього пункту договору до цього пояснення на кожну поставку додаються: видаткові накладні на товар, ТТН та належним чином оформлену декларацію виробника на м`ясну продукцію з відповідними відмітками Держветнагляду.

Суд зазначає, що за вказаний у оскаржуваному рішенні період ТзОВ «Юрмія», як постачальником, зареєстровано усі податкові накладні на проданий для ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» товар, що свідчить про відсутність заперечень податкового органу до господарський операцій між ТзОВ «Юрмія» та ТзОВ «Трейд-Авто Маркет», а також про відсутність порушень податкового обліку між цими платниками ПДВ в частині нарахування податкового зобов`язання та формування податкового кредиту.

Окрім того, аналізуючи норми Порядку №1165, слід дійти висновку, що законодавцем установлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість.

Так, рішенню Комісії щодо відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, за наслідками чого здійснюється моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

Отже, питання відповідності підприємства Критеріям ризиковості платника ПДВ має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання товариством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

Аналогічна правова позиція щодо необхідності дотримання податковим органом послідовності дій визначеної Порядком №1165 при прийнятті рішення про відповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість викладена у постанові Верховного Суду від 23.06.2022 у справі №640/6130/20 та в силу приписів ч.5 ст.242 КАС України враховується судом при вирішенні даного спору.

Як вбачається із дослідженого судом рішення комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 09.04.2024 №20912, воно винесене за наслідками господарських операцій, здійснених в період з 16.09.2023 по 14.03.2024 за кодом товару згідно УКТЗЕД 02032, 02031, 0206, 0209, у вказаний період - 09.12.2023, 12.10.2023, 20.01.2024, 13.01.2024, 15.01.2024, 02.10.2023, 27.01.2024, 06.11.2023, 09.11.2023. 03.01.2024, 28.10.2023, 02.11.2023 позивачем подано на реєстрацію та зареєстровано податкові накладні № 1200458, № 1000520, № 10848, № 10520, № 10567, № 1000032, № 11143, № 1100283, № 1100427, № 10105, № 101281, № 1100111 відповідно на суму 363 379,50 грн. в т.ч. ПДВ 60 563,25 грн., на суму 178 660,26 грн. в т.ч. ПДВ 29 776,71 грн., на суму 18 899,70 грн. в т.ч. ПДВ 3 149,95 грн., на суму 368 937,60 грн. в т.ч. ПДВ 61 489,60 грн., на суму 197 058,90 грн. в т.ч. ПДВ 32 843,15 грн., на суму 230 825,10 грн. в т.ч. ПДВ 38 470,85 грн., на суму 402 963,40 грн. в т.ч. ПДВ 67 158,90 грн., на суму 126 072,00 грн. в т.ч. ПДВ 21 012,00 грн., на суму 596 355,00 грн. в т.ч. ПДВ 99 392,50 грн., на суму 564 844,06 грн. в т.ч. ПДВ 94 140,68 грн., на суму 52 575,90 грн. в т.ч. ПДВ 8 762,65 грн., на суму 39 717,60 грн. в т.ч. ПДВ 6 619,60 грн. відповідно; покупець товару - ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» (код ЄДРПОУ - 42529877); продавець товару - ТзОВ «Юрмія» (код ЄДРПОУ - 33246737).

З огляду на наведене, суд вважає, що первинне рішення про віднесення платника податків до ризикових від 09.04.2024 №20912 було прийняте комісією не за наслідками порушень та недоліків в поданих позивачем для реєстрації податкових накладних, оскільки останні були зареєстровані відповідачем без будь-яких зауважень, що свідчить про відсутність заперечень податкового органу до господарський операцій між ТзОВ «Юрмія» та ТзОВ «Трейд-Авто Маркет», а також про відсутність порушень податкового обліку між цими платниками ПДВ в частині нарахування податкового зобов`язання та формування податкового кредиту. Крім того, суду не надано доказів, які б вказували на наявність ознак ризиковості здійснення операцій у поданих на реєстрацію податкових накладних, що зумовило б включення товариства до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, віднесення платника податку до ризикових відповідачем проведено всупереч вимог Порядку №1165.

Суд зазначає, що контролюючий орган здійснює моніторинг податкових накладних/розрахунків коригування шляхом аналізу наявної податкової інформації, що міститься в інформаційних ресурсах ДПС.

Здійснюючи такий моніторинг, контролюючий орган виявляє ризик порушення норм податкового законодавства, який проявляється у ймовірності складання та надання податкової накладної з порушенням Податкового кодексу України та неможливості здійснення операцій з постачання товарів/послуг, дані про які зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку виконання свого податкового обов`язку.

Отже, комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, має обґрунтувати суду, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження цієї інформації.

У зв`язку з наведеним, суд доходить висновку про те, що відповідач не довів наявність обґрунтованих підстав для віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості.

Відтак, з урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» шляхом визнання протиправним та скасування рішення Комісії ГУ ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПП від 09.04.2024 №20912 про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника, зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області виключити позивача з переліку ризикових платників податку на додану вартість.

Суд зазначає, що оскаржуване рішення є підставою для автоматичного зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних і це створює перешкоди в здійсненні господарських операцій. Наявність запису в базах даних ДПС України про ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» як «ризикове підприємство» порушує права та охоронювані законом інтереси платника, оскільки не дозволяє виконувати покладений на останнього обов`язок щодо реєстрації податкових накладних, що, у свою чергу, фактично позбавляє можливості позивача належним чином проводити свою господарську діяльність.

При цьому суд зауважує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Така правова позиція узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 08.11.2019 по справі №227/3208/16-а.

Суд звертає увагу на те, що статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 29.06.2006 у справі «Пантелеєнко проти України» зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

У рішенні від 31.07.2003 у справі «Дорани проти Ірландії» Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття «ефективний засіб» передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права.

Під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що належним способом захисту порушеного права позивача у спірних відносинах буде саме зобов`язання ГУ ДПС у Волинській області виключити ТзОВ «Трейд-Авто Маркет» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Відповідно до часини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Під час судового розгляду справи відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів належними засобами доказування правомірність та обґрунтованість оскаржуваного рішення, а тому позовні вимоги ТзОВ «Трейд-Авто Маркет», з урахуванням встановлених судом обставин справи, підлягають до задоволення.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС у Волинській області підлягає до стягнення судовий збір 6 056,00 грн, сплачений відповідно до платіжної інструкції від 03.06.2024.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Податкового кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09.04.2024 №20912 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Волинській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд-Авто Маркет» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Трейд-Авто Маркет» судовий збір в розмірі 6 056,00 грн (шість тисяч п`ятдесят шість гривень 00 копійок).

Рішення набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Трейд-Авто Маркет» (43001, Волинська область, м. Луцьк, вул. Фабрична, 1; код ЄДРПОУ 42529877);

Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, м. Луцьк, Київський майдан, 4; код ЄДРПОУ ВП 44106679).

Головуючий-суддя С.Ф. Костюкевич

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.09.2024
Оприлюднено16.09.2024
Номер документу121601162
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —140/5952/24

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Рішення від 12.09.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Костюкевич Сергій Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні