КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 вересня 2024 року № 320/13568/24
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом акціонерного товариства «Укргазвидобування» до Антимонопольного комітету України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - дочірнє підприємство «Сміт ЮКРЕЙН», про визнання протиправним та скасування рішення ,-
В С Т А Н О В И В:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось акціонерне товариство «Укргазвидобування» (далі також АТ «Укргазвидобування», позивач) із позовом до Антимонопольного комітету України (далі також АМКУ, Комітет, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - дочірнє підприємство «Сміт ЮКРЕЙН» (далі також ДП «Сміт ЮКРЕЙН», третя особа, скаржник), а якому просить визнати протиправним та скасувати рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №2095-р/пк-пз від 02.02.2024.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.04.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження.
Свої вимоги позивач мотивує безпідставністю висновків відповідача про наявність порушень під час здійснення процедур закупівлі, які були вказані у подані на розгляд відповідача скарзі, за наслідком розгляду якої було прийняте оскаржуване рішення.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив позов задовольнити.
Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідач, у наданому суду відзиві наголошує, що оскаржуване рішення прийняте відповідно до вимог чинного законодавства, посилаючись на обставини, викладені у наданому суду відзиві.
Представник відповідача під час судового розгляду справи проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні.
Заслухавши у судовому засіданні 29.05.2024 позиції присутніх представників учасників справи (позивача та відповідача), дослідивши наявні у справі докази, судом, за згодою таких учасників справи, вирішено здійснювати подальший розгляд справи у порядку письмового провадження.
Оцінивши належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив таке.
Як вбачається з матеріалів справи, АТ «Укргазвидобування» на веб-порталі з питань закупівель Міністерства економіки України (prozorro.gov.ua, далі - веб-портал Уповноваженого органу) було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями за процедурою закупівлі « 23П-268 76110000-7 - Послуги пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування" (Лот №1 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування"); Лот №2 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування"); Лот №3 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування"); Лот №4 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування"); Лот №5 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на І родовищах AT "Укргазвидобування"); Лот №6 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування"); Лот №7 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування"); Лот №8 - ДК 021:2015 76110000-7 - Послуги, пов`язані з видобуванням газу (Послуги з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування")» (далі також Закупівля № 23П-268).
Оголошення про проведення Закупівлі розміщено в електронній системі закупівель за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-05-004815-a.
По лоту № 5 вказаної Закупівлі подали пропозиції наступні учасники:
1)ТОВ «ОРАНТА» ЛТД;
2)ПП «Українська сервісна бурова компанія-1»;
3)ТОВ «Бурова компанія «Регіон»;
4)ДП «СМІТ ЮКРЕЙН».
Розкриття пропозицій відбулось 21.12.2023.
Протокольним рішенням Уповноваженої особи AT «Укргазвидобування» №018 від 18.01.2024 відхилено тендерну пропозицію учасника ДП «СМІТ ЮКРЕЙН» по Лоту №5 процедури відкритих торгів.
Вважаючи, що цим рішенням Замовник порушив права та інтереси ДП «СМІТ ЮКРЕЙН», останній звернувся до Антимонопольного комітету України зі скаргою від 23.01.2024 № 12/01 на рішення Замовника від 18.01.2024.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 2095-р/пк-пз від 02.02.2024, опублікованим 07.02.2024, зобов`язано позивача скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ДП «СМІТ ЮКРЕЙН» за процедурою закупівлі №23П-268, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2023-12-05- 004815-а, за лотом № 5.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з такого.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об`єднаних територіальних громад встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» (далі також - Закон).
Порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування визначається Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі також - Особливості).
Відповідно до ч. 1 статті 18 Закону Комітетом як органом оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов`язаних з участю у процедурах закупівлі, утворена Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення Колегії ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Відповідно до пункту 52 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 53 Особливостей скарга до органу оскарження подається суб`єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
За подання скарги до органу оскарження справляється плата через електронну систему закупівель.
Після здійснення оплати скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка, яка разом із скаргою автоматично оприлюднюється в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини, яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до пункту 24 Особливостей замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 року № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Згідно із пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тендерна документація не є об`єктом авторського права та/або суміжних прав.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 28 Особливостей у тендерній документації обов`язково зазначаються, зокрема, один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1)наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2)наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3)наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4)наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій/пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації/оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з пунктом 38 Особливостей замовник розглядає тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей (далі - найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція), щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Відповідно до пункту 5 розділу 3 Документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби.
У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб`єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз "або еквівалент".
Додаток 1 містить кваліфікаційні критерії та інші вимоги до учасників закупівель, критерії оцінки відповідності учасників закупівель встановленим критеріям та вимогам.
2. Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій*:
2.1. Довідка за підписом керівника, або уповноваженої особи учасника, на бланку Учасника, відповідно до форми Таблиці №1 "Відомості про матеріально-технічні ресурси" про наявність машин, механізмів та обладнання, необхідних для виконання договору, у відповідності до Додатку №1 до Технічного завдання "Перелік основного обладнання для капітального ремонту свердловин".
2.2. Скан-копії документів, що підтверджують право власності та/або іншого права користування на обладнання зазначеного в Додатку №1 до Технічного завдання "Перелік основного обладнання для капітального ремонту свердловин"** один з документів, з відміткою про приналежність до компанії учасника закупівлі (з підписом керівника/уповноваженої особи та скріплені відбитком печатки учасника, в разі наявності): карти складського обліку, технічні паспорта з відміткою про приймання, договір купівлі, договір оренди, накладні.
*У разі участі у кількох лотах Учасник підтверджує наявність необхідної кількості комплектів обладнання, про наявність якого зазначає відповідно до п. 2.1.
** - для п. 3 "Ротор гідравлічний з комплектом клинових підвісок, або механічний з клинами." додатку № 1 до Технічного завдання, документи надаються у разі відсутності інформації про "Ротор гідравлічний з комплектом клинових підвісок, або механічний з клинами" в документах підіймального верстату.
2.3. Скан-копія діючого висновку експертної організації за результатами експертного обстеження технічного стану підйомного верстату компанії Учасника закупівлі, наявність якого документально підтверджено на вимогу пп. 2.2. п.2. Кваліфікаційних критерій. (Висновок експертизи повинен містити інформацію про можливість експлуатації верстату та виданий організацією, яка має право на проведення та надання відповідних експертних висновків).
Додаток 3 містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Додаток 1 до технічного завдання містить перелік основного обладнання для капітального ремонту свердловин.
1.5. Противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління, з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi).
У складі Пропозиції скаржника містяться, зокрема:
-відомості про матеріально-технічні ресурси, що будуть застосовуватись для виконання договору від 19.12.2023 № 504/12, в яких зазначено, зокрема (2.1. Відомості про MTP.pdf):
- 1.5 Найменування: Противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi);
Кількість одиниць: 1 шт;
Власне/орендоване: власне;
Примітки: DF-9'х700";
-договір продажу від 29.03.2017 № 24-06-17, укладений між Скаржником та товариством з обмеженою відповідальністю "ТОРГІНДУСТРІЯ", предметом якого є (файл "1.5. Противикидне обладнання (UPET).pdf, архівна папка "2.2.Скан-копіїї док. про пр.власності.rar":
"В порядку та на умовах, визначених, у цьому Договорі, Продавець зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти у свою власність та оплатити Товар в кількостях та за ціною (вартістю), що наводяться в Специфікаціях до цього Договору, або товарних накладних Постачальника".
-специфікація № 1 до договору від 29.03.2017 № 24-06-17, в якій зазначено, зокрема:
"1. Котушка падпревенторна 230x70-230x70;
2. Превентор здвоєний ПТ 230x70
Плашки глухі
Плашки трубні 073;
3. Комплект плашок (додатково);
4. Хрестовина 230x70-80x70;
5. Станція управління ПВО;
6. Блок глушіння 80x700";
- видаткова накладна до договору від 29.03.2017 № 24-06-17.
За таких умов, Документацією передбачено надання документів, що підтверджують право власності та/або іншого права користування на обладнання зазначеного в Додатку №1 до Технічного завдання.
Таким чином, учасники у складі Пропозиції повинні були надати документи, що підтверджують право власності та/або іншого права користування, зокрема, на противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління, з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi), на підтвердження наявності в учасника необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій для виконання робіт, як цього вимагав Замовник відповідно до додатку 1 Документації.
Разом з тим, у складі Пропозиції скаржника відсутній документ, що підтверджує право власності на противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi), інформацію про яке, зазначено у відомості про матеріально-технічні ресурси, що будуть застосовуватись для виконання договору від 19.12.2023 № 504/12.
Враховуючи викладене, Комісія встановила, що наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною 9 статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником щодо Пропозиції учасника розміщено вимогу, в якій зазначено, зокрема, наступне:
"1. "Перелік виявлених невідповідностей Учасником для підтвердження наявності обладнання надано видаткову накладну №18 від 15.11.2019р. на: - Гідравлічний ключ для згвинчування і розгвинчування труб (60, 73, 89, 102, 114 мм.) (XQ 140/12А), в якій не зазначено діапазон роботи для згвинчування і розгвинчування труб, - Спайдер з клиновим захопленням труб (60, 73, 89, 102, 114 мм.) (пневматичний спайдер CHD/125T, 1.315- 5.1/2), в якій не зазначено діапазон роботи для захоплення труб. Вимога тендерної документації та посилання на неї, щодо якої виявлені невідповідності: пп.2.2 п.2 розділу 1.1 Додатку №1 до тендерної документації: Скан-копії документів, що підтверджують право власності та/або іншого права користування на обладнання зазначеного в Додатку №1 до Технічного завдання "Перелік основного обладнання для капітального ремонту свердловин"** один з документів, з відміткою про приналежність до компанії учасника закупівлі (з підписом керівника/уповноваженої особи та скріплені відбитком печатки учасника, в разі наявності): карти складського обліку, технічні паспорта з відміткою про приймання, договір купівлі, договір оренди, накладні. *У разі участі у кількох лотах Учасник підтверджує наявність необхідної кількості комплектів обладнання, про наявність якого зазначає відповідно до п. 2.1. ** - для п. 3 "Ротор гідравлічний з комплектом клинових підвісок, або механічний з клинами." додатку № 1 до Технічного завдання, документи надаються у разі відсутності інформації про "Ротор гідравлічний з комплектом клинових підвісок, або механічний з клинами." в документах підіймального верстату. Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей:
Надати оновлені документи для підтвердження технічних характеристик на обладнання що зазначено в Додатку №1 до Технічного завдання, а саме: Гідравлічний ключ для згвинчування і розгвинчування труб (60, 73, 89,102, 114 мм.) (XQ 140/12А) та Спайдер з клиновим захопленням труб (60, 73, 89, 102, 114 мм.) (пневматичний спайдер СНD/125Т, 1.315-5.1/2).
На вимогу про усунення невідповідностей Скаржником 05.01.2024 надано:
- відомості про матеріально-технічні ресурси, що будуть застосовуватись для виконання договору від 05.01.2024 № 04/01, де зазначено, зокрема:
« 1.2 Гідравлічний ключ дня згвинчування і розгвинчування труб (60,73, 89, 102, 114 мм);
1.4 Спайдер з клиновим захопленням труб (60, 73, 89,102,114 мм);
« 1.5 - Найменування: Противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi);
Кількість одиниць: 1 шт;
Власне/орендоване: власне;
Примітки: DF-9'х700";
- Найменування: Противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi);
Кількість одиниць: 1 шт;
Власне/орендоване: власне;
Примітки: 2 FZ18-35".
Разом з цим, зазначена вимога про усунення невідповідностей не містить інформації про невідповідність в частині відсутності документа, що підтверджує право власності на противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi), інформацію про яке зазначено у відомості про матеріально-технічні ресурси, що будуть застосовуватись для виконання договору від 19.12.2023 № 504/12.
Таким чином, відповідно до розміщеної Замовником вимоги про усунення невідповідностей, Скаржник повинен був надати перелік документів, які вимагав Замовник, а саме оновлені документи для підтвердження технічних характеристик на обладнання що зазначено в Додатку №1 до Технічного завдання, а саме: Гідравлічний ключ для згвинчування і розгвинчування труб (60, 73, 89, 102, 114 мм.) (XQ 140/12А) та Спайдер з клиновим захопленням труб (60, 73, 89, 102, 114 мм.) (пневматичний спайдер СНР/125Т, 1.315-5.1/2)".
Тобто, Замовник, розміщуючи щодо Скаржника повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, не зазначив, що Скаржник повинен завантажити документи, що підтверджують право власності на противикидне обладнання, плашки глухого та фігурного типу, з дистанційним пультом управління з робочим тиском не менше 35 МПа (5000psi), інформацію про яке зазначено у відомості про матеріально-технічні ресурси.
Враховуючи викладене, Комісія правомірно встановила, що позивач, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону.
Додаток 1 містить кваліфікаційні критерії та інші вимоги до учасників закупівель, критерії оцінки відповідності учасників закупівель встановленим критеріям та вимогам.
3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом договору (договорів):
3.1. Довідка за підписом керівника на бланку Учасника згідно Таблиці №2 "Відомості про досвід виконання аналогічних договорів". Під визначенням "аналогічний договір" мається на увазі будь-який договір Учасника, яким/якими передбачалося надання Учасником послуг та/або робіт з капітального ремонту свердловин протягом не менше двох років (2021-2023рр).
3.2. Скан-копії договорів (не менше одного), що наведені Учасником в довідці (згідно Таблиці №1 "Відомості про досвід виконання аналогічних договорів") про виконання аналогічних договорів. Такі договори повинні містити усі додатки, які є невід`ємною частиною договору (якщо є такі додатки). При цьому такі договори можуть надаватись без зазначення вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені Учасником як комерційна таємниця, без персональних даних (у відповідності до вимог Закону України).
У складі Пропозиції Скаржника містяться, зокрема:
- відомості про досвід виконання аналогічних договорів від 19.12.2023 № 495/12, в яких зазначено, зокрема (3.1.Відомості про досвід виконання аналог.дог.pdf):
"1. Предмет договору: Договір №УГВ 721/13-22 про надання послуг з капітального ремонту нафтових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування", предмет договору - послуги з капітального ремонту та освоєння нафтових та газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування";
Назва Замовника, контактна особа та номер телефону: Замовник
АТ "Укргазвидобування" (код ЄДРПОУ-30019775); контактна особа - ОСОБА_1 ; тел. НОМЕР_1 ;
Дата укладання, строк дії договору: дата укладання - 28.06.2022 строк дії договору - до повного виконання зобов`язань;
Статус виконання (обрати варіанти: виконано/не виконано/в процесі виконання): виконано;
2. Предмет договору: Договір №УГВ 321/13-23 про надання послуг з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування", предмет договору - послуги з капітального ремонту та освоєння нафтових та газових свердловин на родовищах АТ "Укргазвидобування";
Назва Замовника, контактна особа та номер телефону: Замовник
АТ "Укргазвидобування" (код ЄДРПОУ-30019775); контактна особа - ОСОБА_1 ; тел. НОМЕР_1 ;
Дата укладання, строк дії договору: дата укладання - 30.05.2023; строк дії договору - 31.12.2023 включно;
Статус виконання (обрати варіанти: виконано/ не виконано/ в процесі виконання): в процесі виконання";
- договір від 30.05.23 № УГВ 321/13-23, укладений між Скаржником та акціонерним товариством "Укргазвидобування", предметом якого є (3.2.Договір №УГВ321_13-23.pdf):
"2.1. Відповідно до цього Договору; Планів-замовлень та узгодженого Замовником Плану Робіт та Технічного завдання (Додаток № 1 до Договору) Виконавець зобов`язується на свій ризик надати Послуги з капітального ремонту та освоєнню нафтових та газових свердловин на родовищах Замовника (далі - КРС), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином надані Послуги на умовах, передбачених Договором.
2.2. Загальний обсяг надання Послуг по Договору та кількість годин роботи верстату визначається відповідно до Технічного завдання, що є Додатком №1 до Договору та є його невід`ємною частиною.
19. НАБУТТЯ ДОГОВОРОМ ЧИННОСТІ І СТРОК ЙОГО ДІЇ
19.1. Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення печатками Сторін (за наявності), і діє до 31.12.2023 включно".
-додатки до договору від 30.05.2023 № УГВ 321/13-23, які є його невід`ємною частиною;
-лист-відгук, в якому зазначено, зокрема (3.3.Лист-відгук Замовника.pdf):
«АТ «Укргазвидобування» даним листом висловлює подяку компанії ДП "Сміт Юкрейн" та повідомляє про те, що ДП "Сміт Юкрейн", надавало послуги протягом 2022- 2023 рр. на родовищах АТ "Укргазвидобування" в східному регіоні України, згідно укладеного договору №УГВ721/13-22 від 28.06.2022 р. про надання послуг з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування", та успішно виконало свої договірні зобов`язання в повному обсязі. Також, ДП "Сміт Юкрейн" продовжує надавати послуги на родовищах AT "Укргазвидобування" в східному регіоні України, згідно укладеного договору № УГВ321/13-23 від 30.05.2023 р. про надання послуг з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування", протягом 2023p, дотримуючись високих стандартів праці.
На час направлення даного листа - відгуку, претензії до ДП "Сміт Юкрейн" за згаданими вище договорами з боку AT "Укргазвидобування" відсутні".
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником щодо Пропозиції учасника розміщено вимогу, в якій зазначено, зокрема, наступне:
"Перелік виявлених невідповідностей Учасником надано довідку №495/12 від 19.12.2023р. некоректно зазначено статус виконання договору №УГВ721/13-22 від 28.06.2022р.
Учасником надано договір №УГВ321/13-23 від 30.05.2023р. який не містить усіх додатків (додаткових угод), та за яким учасником не підтверджено надання послуг та/або робіт з капітального ремонту свердловин протягом не менше двох років (2021-2023рр). Завантажений аналогічний договір є недостатнім для покриття вимоги пп. 3.1 п. 3 Кваліфікаційних критерій.
Вимога тендерної документації та посилання на неї, щодо якої виявлені невідповідності: пп. 3.1 п. 3 розділу 1.1 Додатку №1 до тендерної документації: Довідка за підписом керівника на бланку Учасника згідно Таблиці №2 "Відомості про досвід виконання аналогічних договорів".
Під визначенням «аналогічний договір» мається на увазі будь-який договір Учасника, яким/якими передбачалося надання Учасником послуг та/або робіт з капітального ремонту свердловин протягом не менше двох років (2021-2023рр). пп. 3.2 п. 3 розділу 1.1 Додатку №1 до тендерної документації: Скан-копії договорів (не менше одного), що наведені Учасником в довідці (згідно Таблиці №1 "Відомості про досвід виконання аналогічних договорів") про виконання аналогічних договорів. Такі договори повинні містити усі додатки, які є невід`ємною частиною договору (якщо є такі додатки). При цьому такі договори можуть надаватись без зазначення вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені Учасником як комерційна таємниця, без персональних даних (у відповідності до вимог Закону України.
Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Надати оновлену довідку за підписом керівника на бланку Учасника згідно Таблиці №2 "Відомості про досвід виконання аналогічних договорів". Під визначенням "аналогічний договір" мається на увазі будь-який договір Учасника, яким/якими передбачалося надання Учасником послуг та/або робіт з капітального ремонту свердловин протягом не менше двох років (2021-2023рр).
Надати скан-копії договорів (не менше одного), що наведені Учасником в довідці (згідно Таблиці №1 "Відомості про досвід виконання аналогічних договорів") про виконання аналогічних договорів. Такі договори повинні містити усі додатки, які є невід`ємною частиною договору (якщо є такі додатки). При цьому такі договори можуть надаватись без зазначення вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені Учасником як комерційна таємниця, без персональних даних (у відповідності до вимог Закону України).
На вимогу про усунення невідповідностей Скаржником 05.01.2024 надано:
- відомості про досвід виконання аналогічних договорів від 05.01.2024 № 05/01, де зазначено, зокрема:
"1. Предмет договору: Договір №УГВ 721/13-22 про надання послуг з капітального ремонту нафтових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування ", предмет договору - послуги з капітального ремонту та освоєння нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування";
Назва Замовника, контактна особа та номер телефону: Замовник AT "Укргазвидобування" (код ЄДРПОУ-ЗОО 19775); контактна особа - ОСОБА_1 ; тел. НОМЕР_1 ;
Дата укладання, строк дії договору: дата укладання - 28.06.2022; строк дії договору - до повного виконання зобов`язань;
Статус виконання (обрати варіанти: виконано/не виконано/в процесі виконання): в процесі виконання;
2. Предмет договору: Договір №УГВ 321/13-23 про надання послуг з капітального ремонту нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування", предмет договору - послуги з капітального ремонту та освоєння нафтових та газових свердловин на родовищах AT "Укргазвидобування";
Назва Замовника, контактна особа та номер телефону: Замовник AT "Укргазвидобування" (код ЄДРПОУ-30019775); контактна особа - ОСОБА_1 ; тел. НОМЕР_1 ;
Дата укладання, строк дії договору: дата укладання - 30.05.2023; строк дії договору - 31.12.2023 включно;
Статус виконання (обрати варіанти: виконано/не виконано/в процесі виконання): в процесі виконання;
- договір від 28.06.2022 № УГВ 721/13-22, укладений між Скаржником та акціонерним товариством "Укргазвидобування", предметом якого є:
"2.1. Відповідно до цього Договору, Планів-замовлень та узгодженого Замовником Плану Робіт та Технічного завдання (Додаток № 1 до Договору) Виконавець зобов`язується на свій ризик надати Послуги з капітального ремонту та освоєнню нафтових та газових свердловин на родовищах Замовника (далі - КРС), а Замовник зобов`язується прийняти та оплатити належним чином надані Послуги на умовах, передбачених Договором.
19.1.Договір набирає чинності з дати його підписання уповноваженими представниками Сторін та скріплення печатками Сторін (за наявності), і діє до повного виконання своїх зобов`язань Сторонами".
- додатки до договору від 28.06.2022 № УГВ 721/13-22, які є його невід`ємною частиною.
За таких умов, Документацією передбачено надання саме не менше одного договору яким/якими передбачалося надання учасником послуг та/або робіт з капітального ремонту свердловин протягом не менше двох років (2021-2023).
Тобто, відповідно до додатку 1 Документації учасники у складі Пропозиції повинні були надати відомості про досвід виконання аналогічних договорів.
Позивач умовами Документації зазначив, що під визначенням "аналогічний договір" мається на увазі будь-який договір учасника, яким/якими передбачалося надання Учасником послуг та/або робіт з капітального ремонту свердловин протягом не менше двох років (2021-2023рр), тобто такі договори повинні були виконуватися учасником протягом вказаних років.
Враховуючи умови Документації, учасники на підтвердження виконання аналогічних договорів повинні були надати не менше одного договору, укладеного в період з 2021 року по 2023 рік.
Враховуючи наведене, а також наданий Скаржником договір від 28.06.2022 № УГВ 721/13-22, Комісією було правомірно встановлено, що Пропозиція третьої особи була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини 18 статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов`язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз`яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене, суд вважає, що рішення Комісії від 02.02.2024 № 2095-р/пк-пз є законним та обґрунтованим, а підстави для задоволення даного адміністративного позову відсутні.
Відповідно до статті 244 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) під час ухвалення рішення суд вирішує, зокрема:
1) чи мали місце обставини (факти), якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно положень статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:
1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;
2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;
3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);
4) безсторонньо (неупереджено);
5) добросовісно;
6) розсудливо;
7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;
8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);
9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;
10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За наслідком здійснення аналізу оскаржуваного рішення на відповідність наведеним вище критеріям, суд, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень наведеного законодавства України, матеріалів справи, приходить до висновку про те, що заявлені позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки оскаржуване рішення відповідає наведеним у частині 2 статті 2 КАС України критеріям.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-11, 19, 72-77, 90, 241-246, 250, 263 КАС України суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову акціонерного товариства «Укргазвидобування» (04053, місто Київ, вулиця Кудрявська, будинок 26/28; код ЄДРПОУ 30019775) до Антимонопольного комітету України (03680, місто Київ, вулиця Митрополита Василя Липківського, будинок 45; код ЄДРПОУ 00032767), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача - дочірнє підприємство «Сміт ЮКРЕЙН» (36008, місто Полтава, вулиця Європейська, будинок 225, офіс 203; код ЄДРПОУ 33470805), про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Колеснікова І.С.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121602163 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо здійснення публічних закупівель, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Сорочко Євген Олександрович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Колеснікова І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні