Рішення
від 11.09.2024 по справі 380/13723/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 вересня 2024 рокусправа № 380/13723/24Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» (місцезнаходження: 79057, м. Львів, вул.Антоновича 102, корпус В, код ЄДРПОУ 40025000) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393), в якому із урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 13.08.2024 просить суд:

-визнати протиправним та скасувати Рішення від 25.04.2024 № 10963184/40025000 комісії ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» від 03.11.2023 №1;

-визнати протиправним та скасувати Рішення від 25.04.2024 №10963183/40025000 комісії ГУ ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

-зобов`язати ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» від 04.11.2023 №2.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за період здійснення господарської діяльності позивач не мав будь-яких відносин господарського характеру із суб`єктами підприємництва з ознаками фіктивності. Наголошує на тому, що здійснює господарську діяльність, що підтверджується наявністю найманих працівників, основних засобів, укладенням господарських договорів, рухом коштів. Також представник позивача вказує на те, що в оскаржуваних рішень відповідача не зазначено конкретні підстави їх прийняття, а саме: не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Тобто позивач вважає, що відповідач не деталізував податкову інформацію, на підставі якої прийнято оскаржувані рішення. Натомість контролюючим органом лише процитовано зміст пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податків. Просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 08.07.2024 відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

На виконання ухвали суду представник відповідачів подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області розглянуто повідомлення позивача щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій, з яких встановлено, що позивачем не надано всього переліку документів та пояснень, які наведені у вичерпному переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затвердженому Наказом №567. Також, зазначає, що позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних від 04.11.2023 №2 та 03.11.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) відповідно до п. «в» пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу. Під час розгляду пояснень та копій документів встановлено, що позивачем надано документи, які не є достатніми для прийняття оскарженого рішення Комісією. Вказані обставини, на думку представника відповідачів, є підставами для повної відмови в задоволенні позовних вимог.

Інших клопотань чи заяв по суті справи до суду не надходило, сторонами не заявлено.

Суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» зареєстроване 22.09.2015як юридична особа за адресою: 79057, м. Львів, вул.Антоновича 102, корпус В, код ЄДРПОУ 40025000, що підтверджується Інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що розміщена на офіційному сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), набуло правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів), знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області.

Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами діяльності Позивача, зокрема, є (код КВЕД): 06.20 Добування природного газу.

Інші види діяльності: Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу, Розвідувальне буріння, Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

Підприємство є власником Спеціального дозволу на користування надрами №4948 від 19.12.2018 на геологічне вивчення нафтогазоносних надр, у тому числі дослідно-промислова розробка родовищ, з подальшим видобуванням нафти, газу, конденсату, супутніх компонентів (промислова розробка родовищ) Прирічного родовища (Полтавська область, Чорнухивський, Лохицький райони) .

На підставі зазначеного спеціального дозволу ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» здійснює видобуток природного газу та газового конденсату на Прирічній площі.

08.12.2022 між ТзОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС»(Постачальник) та ТОВ «АЛЕКСПРОМ» (Покупець) був укладений Договір поставки газового конденсату природного №08/12/22. (надалі по тексту «Договір»).

За умовами Договору позивач зобов`язувався поставляти ТОВ «АЛЕКСПРОМ» газовий конденсат природний (п.1.1 Договору) погодженими партіями, згідно заявок Покупця на поставку товару, на підставі яких Сторони укладають у письмові формі Додатки на кожну окрему партію товару (п.2.1. Договору).

Поставка кожної окремої партії товару здійснюється після зарахування (100%) оплати за товар (п.2.2 Договору).

03.11.2023 між ТзОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС»(Постачальник) та ТОВ «АЛЕКСПРОМ» (Покупець) в рамках виконання умов Договору була підписана Додаткова угода №6 відповідно до якої позивач зобов`язувався передати ТОВ «АЛЕКСПРОМ» 22,273 тони газового конденсату природного на загальну суму 957783,55грн., в т.ч. ПДВ.

03.11.2023 ТОВ «АЛЕКСПРОМ» (ЄДРПОУ 32679601) провело оплату за газовий конденсат природний перерахувавши на рахунок ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» грошові кошти у розмірі 862018,09грн., що підтверджується платіжною інструкцією №1972 від 03.11.2023.

04.11.2023 ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» передало ТОВ «АЛЕКСПРОМ» газовий конденсат природній кількістю 22,273 тон, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000008, загальною вартістю 957783,55грн., в т.ч. ПДВ 159630,59грн.

По факту оплати за газовий конденсат природній, що підтверджується платіжною інструкцією № 1972, як першої події, Позивачем було сформовано та подано на реєстрацію податкову накладну №1 від 03.11.2023 на суму 862 018,09грн., в т.ч. ПДВ 143 669,68грн.

По факту передачі газового конденсату природнього, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000008 від 04.11.2023р., як першої події, Позивачем було сформовано та подано на реєстрацію податкову накладну №2 від 04.11.2023 на суму 95 765,46грн., в т.ч. ПДВ 15 960,91грн. Тобто на різницю між вартістю переданого газового конденсату природнього та сумою авансового платежу здійсненого ТОВ «АЛЕКСПРОМ».

ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» отримав квитанції №1 про зупинення реєстрації з наступним формулюванням: «Документ збережено. Реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами) реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

10.04.2024 ТОВ ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» скерував до ГУ ДПС у Львівській області через засоби електронного зв`язку (програма MEDOK) повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування реєстрацію яких зупинено (форма документа J1312603) №1 щодо зупинки реєстрації ПН №1 ввід 03.11.2023, в якому зазначено таке: «ПН№1 від 03.11.2023 була складена та подана на реєстрацію у ЄРПН відповідно до пп.201.7. статті 201 ПКУ на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) та повинна бути зареєстрована у ЄРПН, оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» володіючи Спецдозволом №4948 від 18.12.2018 видобуває газовий конденсат природній та є його власником. Отже дана операція є реальною та мала місце у господарській діяльності підприємства».

10.04.2024 скерував до ГУ ДПС у Львівській області через засоби електронного зв`язку (програма MEDOK) повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування реєстрацію яких зупинено (форма документа J1312603) № 2 щодо зупинки реєстрації ПН №2 від 04.11.2023, в якому зазначено таке: «ПН№2 від 04.11.2023 була складена та подана на реєстрацію у ЄРПН відповідно до пп.201.7. статті 201 ПКУ за фактичне відвантаження газового конденсату природного (з урахуванням попередньої оплати (авансу, що був 1-ою подією) та повинна бути зареєстрована у ЄРПН, оскільки ТзОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» володіючи Спецдозволом №4948 від 18.12.2018 видобуває газовий конденсат природній та є його власником. Отже дана операція є реальною та мала місце у господарській діяльності підприємства».

До вказаних повідомлень долучено документи (додатки) на підтвердження реальності операції, на підставі якої було виписано податкові накладні №1 від 03.11.2023та №2 від 04.11.2023, а саме:

до пояснення №1 щодо реєстрації ПН №1 від 03.11.2023:

(1) документ довільного характеру № 1 від 10.04.2024, а саме долучено розширені пояснення щодо здійснення та реальності даної операції №08/04/24 від 08.04.2024 у форматі PDF (форма J1360102):

(2) документ довільного характеру №2 від 10.04.2024, а саме долучено Договір поставки газового конденсату природного №08/12/22 від 08.12.2022 у форматі PDF (форма J1360102);

(3) документ довільного характеру № 3 від 10.04.2024, а саме долучено Додаткову угоду №6 до Договору №08/12/22 від 08.12.2022 у форматі PDF (форма J1360102);

(4) документ довільного характеру № 4 від 10.04.2024, а саме саме долучено рахунок-фактуру №СФ-0000007 від 03.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) ;

(5) документ довільного характеру № 5 від 10.04.2024р:, а саме долучено платіжну інструкцію №1972 від 03.11.2023 (надруковану із системи клієнт-банк) №1972 від 03.11.2024у форматі PDF (форма J1360102) ;

(6) документ довільного характеру №6 від 10.04.2024, а саме долучено податкову накладну №1 від 03.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102);

(7) документ довільного характеру № 7 від 10.04.2024, а саме долучено квитанцію про зупинку реєстрації податкової накладної в№9295746181 від 05.11.2024 у форматі PDF (форма J1360102);

(8) документ довільного характеру № 8 від 10.04.2024, а саме долучено заявку на відвантаження газового конденсату природного №43002 08/12/22 від 04.11.202 у форматі PDF (форма J1360102) ;

(9) документ довільного характеру № 9 від 10.04.2024, а саме долучено видаткову накладну №РН-0000008 від 04.11.2023р. у форматі PDF (форма J1360102) ;

(10) документ довільного характеру № 10 від 10.04.2024, а саме довіреність №211 від 03.11.2023р.. у форматі PDF (форма J1360102) ;

(11) документ довільного характеру № 11 від 10.04.2024, а саме долучено товарно-транспорту накладну №8 від 04.11.2023р. у форматі PDF (форма J1360102) ;

(12) документ довільного характеру № 12 від 10.04.2024, а саме долучено платіжну інструкцію №2361 від 04.12.2023р., у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження проведення покупцем доплати за переданий товар);

(13) документ довільного характеру № 13 від 10.04.2024, а саме долучено оборотно - сальдову відомість по рах.10 (основні засоби на 31.10.2023у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження наявності у позивача матеріальних (основних) засобів необхідних проведення діяльності з видобування корисної копалини);

(14) документ довільного характеру № 14 від 10.04.2024, а саме долучено оборотно-сальдову відомість розрахунків з контрагентом на 30.11.2023у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження відсутності заборгованості покупця за поставлений товар);

(15) документ довільного характеру № 15 від 10.04.2024, а саме долучено договір оренди землі від 27.05.2019р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження оформлення права користування земельною ділянкою на якій розміщена газова свердловина №5 та установки підготовки газу обладнання необхідного для проведення робіт з видобутку в т.ч. газового конденсату природного );

(16) документ довільного характеру № 16 від 10.04.2024, а саме долучено договір оренди землі від 01.12.2022р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження оформлення права користування земельною ділянкою на якій розміщені інші виробничі обєкти необхідні для проведення робіт з видобутку в т.ч.газового конденсату природного );

(17) документ довільного характеру № 7 від 10.04.2024, а саме долучено договір оренди нежитлового приміщення №30-12/22/ВГ від 30.12.2022 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження місцезнаходження підприємства );

(18) документ довільного характеру №18 від 10.04.2024, а саме долучено договір оренди нежитлового приміщення №29-12/23ВГ від 29.12.2023 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження місцезнаходження підприємства );

(19) документ довільного характеру № 19 від 10.04.2024, а саме звіт про видобуток та реалізацію вуглеводнів за жовтень 2023р від 31.10.2023р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження кількості подобового видобутку газового конденсату природного, а отже на підтвердження наявності у ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» газового конденсату природного у кількості необхідній для наступної його реалізації ТОВ «АЛЕКСПРОМ» );

(20) документ довільного характеру № 20 від 10.04.2024, а саме долучено податкову декларацію з рентної плати за жовтень 2023р. №19 від 19.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження кількості газового конденсату природного, видобутого у жовтні 2023 року на який нараховано рентну плату, у кількості необхідній для наступної його реалізації ТОВ «АЛЕКСПРОМ»);

(21) документ довільного характеру № 21 від 10.04.2024, а саме долучено додаток №2 до податкової декларації з рентної плати за жовтень 2023р. №3 від 19.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження кількості газового конденсату природного, видобутого у жовтні 2023 року на який нараховано рентну плату, у кількості необхідній для наступної його реалізації ТОВ «АЛЕКСПРОМ»);

(22) документ довільного характеру № 22 від 10.04.2024, а саме долучено паспорт якості газового конденсату №203/22 від 15.12.2022 №203/22 від 15.12.2022 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження якості газового конденсату природного переданого ТОВ «АЛЕКСПРОМ»);

(23) документ довільного характеру № 23 від 10.04.2024, а саме долучено податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІІ квартал 2023 №3 від 10.10.2023 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження наявності у штаті підприємства працівників у кількості необхідній для забезпечення господарської діяльності з видобутку газового конденсату природного);

(24) документ довільного характеру № 24 від 10.04.2024, а саме експертний висновок ТПП №К-758 від 24.06.2020р. №К-758 від 24.06.2020 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження коду газового конденсату природного за УКТ ЗЕД, який необхідно вказувати в податковій накладній при реалізації товару);

(25) документ довільного характеру № 25 від 10.04.2024, а саме долучено спеціальний дозвіл на користування надрами №4948 від 19.12.2018 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження наявності ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» дозволу на здійснення видобутку газового конденсату природного);

до пояснення №2 щодо реєстрації ПН №2 від 04.11.2023:

(1) документ довільного характеру № 1 від 10.04.2024 а саме долучено розширені пояснення щодо здійснення та реальності даної операції №10/04/24 від 10.04.2024 у форматі PDF (форма J1360102):

(2) документ довільного характеру №2 від 10.04.2024, а саме долучено Договір поставки газового конденсату природного №08/12/22 від 08.12.2022 у форматі PDF (форма J1360102);

(3) документ довільного характеру № 3 від 10.04.2024, а саме долучено Додаткову угоду №6 до Договору №08/12/22 від 08.12.2022 у форматі PDF (форма J1360102);

(4) документ довільного характеру № 4 від 10.04.2024, а саме долучено рахунок-фактуру №СФ-0000007 від 03.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) ;

(5) документ довільного характеру № 5 від 10.04.2024:, а саме долучено платіжну інструкцію №1972 від 03.11.2023р (надруковану із системи клієнт-банк) №1972 від 03.11.2024р. у форматі PDF (форма J1360102) ;

(6) документ довільного характеру № 6 від 10.04.2024, а саме долучено податкову накладну №1 від 03.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102);

(7) документ довільного характеру № 7 від 10.04.2024, а саме долучено квитанцію про зупинку реєстрації податкової накладної №9295746181 від 05.11.2024р. у форматі PDF (форма J1360102);

(8) документ довільного характеру № 8 від 10.04.2024, а саме долучено заявку на відвантаження газового конденсату природного №43002 08/12/22 від 04.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) ;

(9) документ довільного характеру № 9 від 10.04.2024, а саме долучено видаткову накладну №РН-0000008 від 04.11.2023р. у форматі PDF (форма J1360102) ;

(10) документ довільного характеру № 10 від 10.04.2024, а саме довіреність №211 від 03.11.2023у форматі PDF (форма J1360102) ;

(11) документ довільного характеру №11 від 10.04.2024, а саме долучено товарно-транспорту накладну №8 від 04.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) ;

(12) документ довільного характеру № 2 від 10.04.2024, а саме долучено податкову накладну №2 від 04.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102);

(13) документ довільного характеру № 13 від 10.04.2024, а саме долучено квитанцію про зупинку реєстрації податкової накладної №9298748198 від 05.11.2024 у форматі PDF (форма J1360102);

(14) документ довільного характеру № 14 від 10.04.2024, а саме долучено платіжну інструкцію №2361 від 04.12.2023р., у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження проведення покупцем доплати за переданий товар);

(15) документ довільного характеру № 15 від 10.04.2024, а саме долучено оборотно - сальдову відомість по рах.10 (основні засоби на 31.10.2023 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження наявності у позивача матеріальних (основних) засобів необхідних проведення діяльності з видобування корисної копалини);

(16) документ довільного характеру № 16 від 10.04.2024, а саме долучено оборотно-сальдову відомість розрахунків з контрагентом на 30.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження відсутності заборгованості покупця за поставлений товар);

(17) документ довільного характеру № 17 від 10.04.2024, а саме долучено договір оренди землі від 27.05.2019 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження оформлення права користування земельною ділянкою на якій розміщена газова свердловина №5 та установки підготовки газу обладнання необхідного для проведення робіт з видобутку в т.ч. газового конденсату природного );

(18) документ довільного характеру № 18 від 10.04.2024, а саме долучено договір оренди землі від 01.12.2022р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження оформлення права користування земельною ділянкою на якій розміщені інші виробничі об`єкти необхідні для проведення робіт з видобутку в т.ч.газового конденсату природного);

(19) документ довільного характеру № 19 від 10.04.2024р., а саме долучено договір оренди нежитлового приміщення №30-12/22/ВГ від 30.12.2022р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження місцезнаходження підприємства );

(20) документ довільного характеру № 20 від 10.04.2024р., а саме долучено договір оренди нежитлового приміщення №29-12/23ВГ від 29.12.2023р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження місцезнаходження підприємства );

(21) документ довільного характеру № 21 від 10.04.2024р., а саме звіт про видобуток та реалізацію вуглеводнів за жовтень 2023р від 31.10.2023р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження кількості подобового видобутку газового конденсату природного, а отже на підтвердження наявності у ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» газового конденсату природного у кількості необхідній для наступної його реалізації ТОВ «АЛЕКСПРОМ» );

(22) документ довільного характеру №22 від 10.04.2024, а саме долучено податкову декларацію з рентної плати за жовтень 2023р. №19 від 19.11.2023 у форматі PDF(форма J1360102) (на підтвердження кількості газового конденсату природного, видобутого у жовтні 2023 року на який нараховано рентну плату, у кількості необхідній для наступної його реалізації ТОВ «АЛЕКСПРОМ»);

(23) документ довільного характеру № 23 від 10.04.2024, а саме долучено додаток №2 до податкової декларації з рентної плати за жовтень 2023р. №3 від 19.11.2023 у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження кількості газового конденсату природного, видобутого у жовтні 2023 року на який нараховано рентну плату, у кількості необхідній для наступної його реалізації ТОВ «АЛЕКСПРОМ»);

(24) документ довільного характеру № 24 від 10.04.2024р., а саме долучено паспорт якості газового конденсату №203/22 від 15.12.2022р. №203/22 від 15.12.2022р у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження якості газового конденсату природного переданого ТОВ «АЛЕКСПРОМ»);

(25) документ довільного характеру № 25 від 10.04.2024р., а саме долучено податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за ІІІ квартал 2023р. №3 від 10.10.2023р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження наявності у штаті підприємства працівників у кількості необхідній для забезпечення господарської діяльності з видобутку газового конденсату природного);

(26) документ довільного характеру № 26 від 10.04.2024, а саме експертний висновок ТПП №К-758 від 24.06.2020 №К-758 від 24.06.2020 р у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження коду газового конденсату природного за УКТ ЗЕД, який необхідно вказувати в податковій накладній при реалізації товару);

(27) документ довільного характеру № 27 від 10.04.2024р., а саме долучено спеціальний дозвіл на користування надрами №4948 від 19.12.2018р. у форматі PDF (форма J1360102) (на підтвердження наявності ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» дозволу на здійснення видобутку газового конденсату природного).

Факт подання повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування реєстрацію яких зупинено ( форма документа J1312603) зі всіма долученими додатками підтверджується квитанціями №2 від 10.04.2024, яка фіксує реєстраційний номер пояснень: №9086691949, 9087863734 та факт прийняття документів до розгляду відповідним органом ДПС.

За результатом розгляду вищезазначених повідомлень від 10.04.2024про надання пояснень позивача, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (надалі по тексту «Повідомлення») ГУ ДПС у Львівській області було сформовано та надіслано на адресу позивача Повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (J1407802) №10904199/40025000 від 16.04.2024 (щодо ПН №1 від 03.11.2024р.) та №10904200/40025000 від 16.04.2024 щодо ПН №2 від 04.11.2024 , в яких контролюючий орган зазначив необхідність додаткового подання копій документів на підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування а саме первинних документів щодо постачання, придбання, товарів в т.ч. розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

У відповідь на повідомлення про надання додаткових пояснень ТОВ «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» подало до контролюючого органу повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (J13078) №3 від 23.04.2024 (щодо ПН №1 від 03.11.2023р.) та №4 від 23.04.2023р. (щодо ПН №2 від 04.11.2023р.).

До повідомлення №3 від 23.04.2024( щодо ПН №1 від 03.11.2023р.) було долучено:

(1) документ довільного характеру № 1 від 23.04.2024р., а саме долучено розширені додаткові пояснення щодо здійснення та реальності господарської операції№23/04/21- 1 від 23.04.2024р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень) ;

(2) документ довільного характеру № 2 від 23.04.2024р., а саме долучено рахунок-фактуру №СФ-0000007 від 03.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(3) документ довільного характеру № 3 від 23.04.2024р., а саме долучено платіжна інструкція №1972 від 03.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже

був долучений до основних пояснень);

(4) документ довільного характеру № 4 від 23.04.2024р., а саме виписку банку від 03.11.2023р. у форматі PDF;

(5) документ довільного характеру № 5 від 23.04.2024р., а саме долучено заявку на відвантаження газового конденсату природного від 04.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(6) документ довільного характеру № 6 від 23.04.2024р., а саме видаткову накладну №РН-0000008 від 04.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(7) документ довільного характеру № 7 від 23.04.2024р., а саме долучено довіреність представника покупця на отримання товару №211 від 03.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(8) документ довільного характеру № 8 від 23.04.2024р., а саме долучено товарно-транспорту накладну №8 від 04.11.2023р. у форматі PDF(подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(9) документ довільного характеру № 9 від 23.04.2024р. а саме долучено платіжну інструкцію №2361 від 04.12.2023р у форматі PDF подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(10) документ довільного характеру № 10 від 23.04.2024р. а саме оборотно сальдову відомість рах. 10 (основні засоби) у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(11) документ довільного характеру № 11 від 23.04.2024р. а саме долучено оборотно-сальдову відомість розрахунків з контрагентами на 31.12.2023р. у форматі PDF подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(12) документ довільного характеру № 12 від 23.04.2024р., а саме виписку банку від 04.12.2023р. у форматі PDF;

(13) документ довільного характеру № 13 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 01.10.2023р. у форматі PDF

(14) документ довільного характеру № 14 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 04.10.2023р. у форматі PDF

(15) документ довільного характеру № 15 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 07.10.2023р. у форматі PDF

(16) документ довільного характеру № 16 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 10.10.2023р. у форматі PDF

(17) документ довільного характеру № 17 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 13.10.2023р. у форматі PDF

(18) документ довільного характеру № 18 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 15.10.2023р. у форматі PDF

(19) документ довільного характеру № 19 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 19.10.2023р. у форматі PDF

(20) документ довільного характеру № 20 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 22.10.2023р. у форматі PDF

(21) документ довільного характеру № 21 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 25.10.2023р. у форматі PDF

(22) документ довільного характеру № 22 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 31.10.2023р. у форматі PDF

(23) документ довільного характеру № 23 від 23.04.2024р., а саме долучено звіт про видобуток та реалізацію вуглеводнів від 31.10.2023р у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(24) документ довільного характеру № 24 від 23.04.2024р., а саме акт виконаних робіт (пожежна сигналізація) 10.2023р. №32722 від 31.10.2023р. у форматі PDF (на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(25) документ довільного характеру № 25 від 23.04.2024р., а саме акт купівліпродажу електроенергії 10.2023від 31.10.2023р. у форматі PDF на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(26) документ довільного характеру № 26 від 23.04.2024р., а саме акт купівліпродажу електроенергії 10.2023від 31.10.2023р. №267664111255257537 від 31.10.2023р у форматі PDF (на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(27) документ довільного характеру № 27 від 23.04.2024р., а саме акт виконаних робіт аварійно -рятувальних загін від 31.10.2023р. у форматі PDF (на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного)витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(28) документ довільного характеру № 28 від 23.04.2024р., а саме долучено паспорт якості газового конденсату №203/22 від 15.12.2022р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(29) документ довільного характеру № 29 від 23.04.2024р., а саме долучено експертний висновок ТПП №К-758 від 24.06.2020р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень)

(30) документ довільного характеру № 30 від 23.04.2024р., а саме долучено договір на експлуатацію 0986.19.46 від 11.12.2019р. у форматі PDF (подавався на підтвердження введення в експлуатацію устаткування та обладнання яке забезпечує технологічний процес видобутку газового конденсату природного);

(31) документ довільного характеру № 31 від 23.04.2024р., а саме долучено дозвіл на викиди забруднюючих речовин №5325180805-1 від 15.06.2020р. у форматі PDF;

(32) документ дозвільного характеру №32 від 23.04.2024р., а саме долучено спеціальний дозвіл на користування надрами №4948 від 19.12.2018р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень).

До повідомлення №4 від 23.04.2024р.( щодо ПН №2 від 04.11.2023р.) було долучено:

(1) документ довільного характеру № 1 від 23.04.2024р., а саме долучено розширені додаткові пояснення щодо здійснення та реальності господарської операції№23/04/24-2 від 23.04.2024р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень) ;

(2) документ довільного характеру № 2 від 23.04.2024р., а саме долучено рахунок- фактуру №СФ-0000007 від 03.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(3) документ довільного характеру № 3 від 23.04.2024р., а саме долучено платіжна інструкція №1972 від 03.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(4) документ довільного характеру № 4 від 23.04.2024р., а саме виписку банку від 03.11.2023р. у форматі PDF;

(5) документ довільного характеру № 5 від 23.04.2024р., а саме долучено заявку на відвантаження газового конденсату природного від 04.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(6) документ довільного характеру № 6 від 23.04.2024р., а саме видаткову накладну №РН-0000008 від 04.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(7) документ довільного характеру № 7 від 23.04.2024р., а саме долучено довіреність представника покупця на отримання товару №211 від 03.11.2023р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(8) документ довільного характеру № 8 від 23.04.2024р., а саме долучено товарно-транспорту накладну №8 від 04.11.2023р. у форматі PDF(подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(9) документ довільного характеру № 9 від 23.04.2024р. а саме долучено платіжну інструкцію №2361 від 04.12.2023р у форматі PDF подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(10) документ довільного характеру № 10 від 23.04.2024р. а саме оборотно-сальдову відомість рах. 10 (основні засоби) у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(11) документ довільного характеру № 11 від 23.04.2024р. а саме долученооборотно-сальдову відомість розрахунків з контрагентами на 31.12.2023р. у форматі PDF подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(12) документ довільного характеру № 12 від 23.04.2024р., а саме виписку банку від 04.12.2023р. у форматі PDF;

(13) документ довільного характеру № 13 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 01.10.2023р. у форматі PDF

(14) документ довільного характеру № 14 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 04.10.2023р. у форматі PDF

(15) документ довільного характеру № 15 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 07.10.2023р. у форматі PDF

(16) документ довільного характеру № 16 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 10.10.2023р. у форматі PDF

(17) документ довільного характеру № 17 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 13.10.2023р. у форматі PDF

(18) документ довільного характеру № 18 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 15.10.2023р. у форматі PDF

(19) документ довільного характеру № 19 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 19.10.2023р. у форматі PDF

(20) документ довільного характеру № 20 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 22.10.2023р. у форматі PDF

(21) документ довільного характеру № 21 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 25.10.2023р. у форматі PDF

(22) документ довільного характеру № 22 від 23.04.2024р., а саме акт видобутку, оприбуткування, відвантаження та наявність продукції 31.10.2023р. у форматі PDF

(23) документ довільного характеру № 23 від 23.04.2024р., а саме долучено звіт про видобуток та реалізацію вуглеводнів від 31.10.2023р у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(24) документ довільного характеру № 24 від 23.04.2024р., а саме акт виконаних робіт (пожежна сигналізація) 10.2023р. №32722 від 31.10.2023р. у форматі PDF (на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(25) документ довільного характеру № 25 від 23.04.2024р., а саме акт купівлі-продажу електроенергії 10.2023від 31.10.2023р. у форматі PDF на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(26) документ довільного характеру № 26 від 23.04.2024р., а саме акт купівліпродажу електроенергії 10.2023від 31.10.2023р. №267664111255257537 від 31.10.2023р у форматі PDF (на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(27) документ довільного характеру № 27 від 23.04.2024р., а саме акт виконаних робіт аварійно -рятувальних загін від 31.10.2023р. у форматі PDF (на підтвердження витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного)витрат позивача за забезпечення видобутку газового конденсату природного);

(28) документ довільного характеру № 28 від 23.04.2024р., а саме долучено паспорт якості газового конденсату №203/22 від 15.12.2022р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(29) документ довільного характеру № 29 від 23.04.2024, а саме долучено експертний висновок ТПП №К-758 від 24.06.2020р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень);

(30) документ довільного характеру № 30 від 23.04.2024р., а саме долучено дозвір на експлуатацію 0986.19.46 від 11.12.2019р. у форматі PDF (подавався на підтвердження введення в експлуатацію устаткування та обладнання яке забезпечує технологічний процес видобутку газового конденсату природного);

(31) документ довільного характеру № 31 від 23.04.2024р., а саме долучено дозвіл на викиди забруднюючих речовин №5325180805-1 від 15.06.2020р. у форматі PDF;

(32) документ дозвільного характеру №32 від 23.04.2024р., а саме долучено спеціальний дозвіл на користування надрами №4948 від 19.12.2018р. у форматі PDF (подавався повторно, оскільки вже був долучений до основних пояснень).

Факт подання додаткових пояснень ( форма документа J13078) зі всіма долученими додатками підтверджується квитанціями №2 від 23.04.2024р, яка фіксує реєстраційний номер пояснень: №9102474337, 9102509573 та факт прийняття документів до розгляду відповідним органом ДПС. За результатом розгляду пояснень та додаткових пояснень наданих позивачем на підтвердження реальності господарської операції на підставі якої було видано податкові накладні №1 від 03.11.2023 та №2 від 04.11.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

ГУ ДПС у Львівській області прийнято:

1) 25.04.2024 рішення №10963184/40025000 про відмову в реєстрації ПН №1 від 03.11.2023. Підставою відмови в реєстрації податкової накладної зазначено таке: «ненадання/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних при отримані повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку»;

2) 25.04.2024 рішення №10963183/40025000 про відмову в реєстрації ПН №2 від 04.11.2023. Підставою відмови в реєстрації податкової накладної зазначено таке: «ненадання/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних при отримані повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку».

Позивач не погодився із вказаними рішеннями, звернувся до ДПС України із скаргами, відповідно до яких позивач просив скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі пп. 56.23.1 п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України та Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.

Позивачем також було додано письмові пояснення до скарг та завантажено файлові документи.

За результатами розгляду вказаних вище скарг, рішенням ДПС України відповідно до п.56.23 ст.56 та Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України, а саме комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Не погоджуючись із рішеннями відповідачів, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.

Суд при вирішенні спору по суті зазначає таке.

Згідно з підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (далі по тексту Порядок № 1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної / розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тесту Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 11 Порядку №520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні, реєстрацію яких за наслідком проведеного моніторингу було зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Як видно з матеріалів справи, позивачем були надані пояснення та копії документів, що складені під час здійснення відповідних господарських операцій.

Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.

Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржувані рішення повинні містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.

Отже, посилання відповідача на вказані в оскаржуваних рішеннях підставах, в обґрунтування прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17.07 1997 №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11.09.1997.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Аналізуючи оскаржувані рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

У рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.

Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Суд також додатково зазначає, що рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.

Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.

Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.

Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.

Натомість, рішення комісії не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).

Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішень дотримано не було.

Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкових накладних, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.

Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідних рішеннях, а відмова у реєстрації спірних податкових накладних є немотивованими.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті без урахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.

Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржувані рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме: від 25.04.2024 №10963184/40025000 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.11.2023 №1; від 25.04.2024 № 10963183/40025000 про відмову в реєстрації податкової накладної від 04.11.2023 №2 прийняті з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.

Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних днем їх подання, суд зазначає таке.

Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» є зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 03.11.2023 №1 та від 04.11.2023 №2 фактичною датою їх подання.

Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.

А тому, вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.

Враховуючи вищевикладене, проаналізувавши обставини справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що відповідачами, як суб`єктами владних повноважень, не спростовано встановлені судом обставини та не доведено правомірності своїх дій, тому суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю.

Водночас, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України на користь позивача підлягає стягненню сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України.

Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд,

в и р і ш и в :

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» (місцезнаходження: 79057, м. Львів, вул.Антоновича 102, корпус В, код ЄДРПОУ 40025000) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл.8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.04.2024 № 10963184/40025000 про відмову в реєстрації податкової накладної від 03.11.2023 №1.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 03.11.2023 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС», датою її подання на реєстрацію.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Львівській області про реєстрацію /відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.04.2024 № 10963183/40025000 про відмову в реєстрації податкової накладної від 04.11.2023 №2.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну від 04.11.2023 №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС», датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» (місцезнаходження: 79057, м. Львів, вул.Антоновича 102, корпус В, код ЄДРПОУ 40025000) судовий збір у розмірі 6056(шість тисяч п`ятдесят шість)грн.00коп.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТ-ГАЗ-ПЛЮС» (місцезнаходження: 79057, м. Львів, вул.Антоновича 102, корпус В, код ЄДРПОУ 40025000) судовий збір у розмірі 6056(шість тисяч п`ятдесят шість)грн.00коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

СуддяЛунь З.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено16.09.2024
Номер документу121602418
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/13723/24

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 11.09.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні