Справа № 420/21282/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 вересня 2024 рокум. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіПотоцької Н.В.
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження (в порядку ст. 262 КАС України) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області, в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068729-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 290436,75 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068747-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 402507,00 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068718-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 261629,55 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068727-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 23932,35 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області;
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068733-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 26567,47 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Позивач був власником майна розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: майнового комплексу, загальною площею 8944,6 кв.м., (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1495127651245) та картопляного сховища, загальною площею 818,2 кв.м. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 25020181).
Проте, Позивач передав зазначене майно у власність Підприємства споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської споживчої спілки», що підтверджується Інформаційною довідкою №385014260 від 01.07.2024 року. Право власності на зазначені об`єкти зареєстровані в реєстрі Речових прав на нерухоме майно було зареєстровано 17.01.2018 р. та 19.02.2018 р.
Перехід права власності до іншої особи є підставою для припинення нарахування податкових зобов`язань зі сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. Тобто, станом на 2020-2022 роки Позивач не був власником цього майна, про що містилась відповідна інформація в реєстрі речових прав на нерухоме майно, і було достеменно відомо Відповідачу.
Оскаржувані податкові повідомлення-рішення є актом індивідуальної дії та були винесені Відповідачем з грубим порушенням норм матеріального права, що свідчить про наявність підстав для їх скасування.
У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами, владних повноважень, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, настанов для їх розв`язання що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.
Процесуальні дії
Ухвалою суду від 08.07.2024 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження (відповідно до ст. 262 КАСУ) без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
23.07.2024 року за вхід.№ЕС/30167/24 надійшов відзив на позов, в якому викладено приписи Податкового кодексу України, зокрема, ст. 266, 14, 16, 38, 286 та 287, та зроблено висновок про правомірність формування в автоматичному режимі фізичній особі ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) податкових повідомлень-рішень по сплаті податку на нерухоме майно, відмінного від земельної ділянки за об`єкти нерухомого майна, що належать ОСОБА_1 , на праві власності, відповідно даних інформаційно-комунікаційної системи ДПС, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта (Інформаційна довідка №386296304 від 10.07.2024).
Доводів на спростування підстав позову щодо переходу права власності на об`єкти оподаткування відзив не містить.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ
ОСОБА_1 був власником майна розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , а саме: майнового комплексу, загальною площею 8944,6 кв.м., (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1495127651245) та картопляного сховища, загальною площею 818,2 кв.м. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 25020181), що не заперечується учасниками справи.
Як вбачається з Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта (довідка №385014260 від 01.07.2024 року):
Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1495127651245
Тип об`єкта комплекс, об`єкт житлової нерухомості: Ні
Опис об`єкта загальна площа (кв.м): 8944,6
Адреса АДРЕСА_1
Номер об`єкта в РПВН - 11620854
Тип речового права право власності
Дата, час державної реєстрації 19.02.2018
Документи, подані для реєстрації договір купівлі-продажу, серія та номер 1970, виданий 06.06.2007, видавник: державний нотаріус Саратської державної нотаріальної контори Одеської області; акт прийому-передачі майнового комплексу, серія та номер: б/н, виданий 12.02.2018, видавник: ОСОБА_1 та Підприємство споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки»
Розмір частки 1/1
Власники - Підприємство споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки», код ЄДРПОУ 01785003, країна реєстрації: Україна.
Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1468633251245
Тип об`єкта нежитлова будівля, картопляне сховище, об`єкт житлової нерухомості: Ні
Опис об`єкта загальна площа (кв.м): 818,2
Адреса Одеська область, Саратський район, смт. Сарата, вулиця Промзона, будинок 1
Номер об`єкта в РПВН - 15475718
Тип речового права право власності
Дата, час державної реєстрації 17.01.2018
Документи, подані для реєстрації акт прийому-передачі картопляного сховища, серія та номер: б/н, виданий 23.12.2017, видавник: ОСОБА_1 та директор Підприємства споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» ОСОБА_2 , справжність підпису яких засвідчено приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Селезньовою Г.М.
Розмір частки 1/1
Власники - Підприємство споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки», код ЄДРПОУ 01785003, країна реєстрації: Україна.
Головним управлінням ДПС в Одеській області сформовано податкові повідомлення-рішення:
від 29.05.2023 №2068729-2409-1521-UA51040190000058077 на суму 290436,75 грн. за об`єкт нерухомого майна, загальною площею 8944,6 кв.м. за адресою: Одеська область, Саратський р-н, смт. Сарата, вул. Промзона, буд. 1, за 2020 р.;
від 29.05.2023 №2068747-2409-1521-UA51040190000058077 на суму 402507,00 грн. за об`єкт нерухомого майна, загальною площею 8944,6 кв.м., за адресою: Одеська область, Саратський р-н, смт. Сарата, вул. Промзона, буд. 1, за 2021 р.;
від 29.05.2023 №2068718-2409-1521-UA51040190000058077на суму 261629,55 грн. за об`єкт нерухомого майна, загальною площею 8944,6 кв.м., за адресою: Одеська область, Саратський р-н, смт. Сарата, вул. Промзона, буд. 1, за 2022 р.;
від 29.05.2023 №2068727-2409-1521-UA51040190000058077на суму 23932,35 грн. за об`єкт нерухомого майна загальною площею 818,2 кв.м., за адресою: АДРЕСА_1 , за 2022 р.;
від 29.05.2023 №2068733-2409-1521-UA51040190000058077на суму 26567,47 грн. за об`єкт нерухомого майна загальною площею 818,2 кв.м., за адресою : АДРЕСА_1 , за 2020 р.
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ
Відповідно до ст. 8 Конституції України, в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.
За приписами частини другої статті 41 Конституції України право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом.
Згідно з частиною першої статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до частини першої статті 55 Конституції України, права і свободи людини і громадянина захищаються судом.
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 №1952-IV, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обмежень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, що супроводжується внесенням даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обмежень;
Відповідно до ст. 21 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у Державному реєстрі прав на кожний об`єкт нерухомого майна, право власності на яке заявлено вперше або яке не було зареєстровано відповідно до цього Закону, за рішенням державного реєстратора прав про державну реєстрацію права власності відкривається розділ Державного реєстру прав.
Розділ Державного реєстру прав закривається державним реєстратором прав у разі:
знищення об`єкта нерухомого майна;
поділу або об`єднання об`єкта нерухомого майна.
У разі прийняття державним реєстратором прав рішення про відмову в державній реєстрації права власності на об`єкт нерухомого майна відкривається тільки реєстраційна справа, яка підлягає закриттю після включення до неї відповідних документів. Закриті реєстраційні справи підлягають довічному зберіганню.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 181 ЦК України, до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.
Відповідно до ст. 182 ЦК України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Державна реєстрація прав на нерухомість і правочинів щодо нерухомості є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.
Відмова у державній реєстрації права на нерухомість або правочинів щодо нерухомості, ухилення від реєстрації, відмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути оскаржені до суду.
Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
Відповідно до ст. 316 ЦК України, правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Відповідно до ст. 328 ЦК України, право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.
Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Відповідно до ст. 346 ЦК України, право власності припиняється у разі, зокрема, відчуження власником свого майна.
Право власності може бути припинене в інших випадках, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК (в редакції чинній на час прийняття ППР) платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Платниками податку на майно, зокрема податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (ст. 265 ПК України), є фізичні особи, які є власниками об`єктів житлової та / або нежитлової нерухомості (п.п. 2661.1 ст. 266 ПК України)
Об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 ст. 266 ПК України).
Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток (п.п. 266.3.1 ст. 266 ПК України).
При цьому, база оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 ст. 266 ПК України).
За приписами п.п. 266.4.1. ст. 266 ПК України, база оподаткування об`єкта/об`єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об`єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Ставки податку для об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об`єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування (п.п. 266.2.1 ст. 266 ПК України).
За приписами п.п. 266.7.1 ст. 266 ПК України обчислення суми податку з об`єкта/об`єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
Відповідно до п.п. 266.7.2. ст. 266 ПК України, податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються платнику податку контролюючим органом у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Відповідно до п.п. 266.7.4. ст. 266 ПК України, органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, зобов`язані щокварталу у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку та справляння податку фізичними та юридичними особами, за місцем розташування такого об`єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У разі подання платником податку контролюючому органу правовстановлюючих документів на нерухоме майно, відомості про яке відсутні у базі даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом відомостей від органів державної реєстрації прав на нерухоме майно про перехід права власності на об`єкт оподаткування.
За приписами п.п. 266.10.1. ст. 266 ПК України податкове зобов`язання за звітний рік з податку сплачується:
а) фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу (п.п. 266.10.3. ст. 266 ПК України).
За приписами п. 52-8 підрозділу 10 розділу ХХ «перехідні положення» ПК України, Тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтею 56 цього Кодексу (в частині процедури адміністративного оскарження) щодо скарг платників податків (крім скарг щодо законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та/або з від`ємного значення з податку на додану вартість), що надійшли (надійдуть) по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та/або які не розглянуті станом на 18 березня 2020 року. Таке зупинення не породжує будь-яких наслідків, передбачених статтею 56 цього Кодексу.
Враховуючи встановлені фактичні обставини в цій справі та наведені норми матеріального права станом на час припинення права власності позивача та на час визначення податковим органом апелянту податкового зобов`язання, суд зазначає таке.
Як вбачається з Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта (довідка №385014260 від 01.07.2024 року):
Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1495127651245
Тип об`єкта комплекс, об`єкт житлової нерухомості: Ні
Опис об`єкта загальна площа (кв.м): 8944,6
Адреса Одеська область, Саратський район, смт. Сарата, вулиця Промзона, будинок 1
Номер об`єкта в РПВН - 11620854
Тип речового права право власності
Дата, час державної реєстрації 19.02.2018
Документи, подані для реєстрації договір купівлі-продажу, серія та номер 1970, виданий 06.06.2007, видавник: державний нотаріус Саратської державної нотаріальної контори Одеської області; акт прийому-передачі майнового комплексу, серія та номер: б/н, виданий 12.02.2018, видавник: ОСОБА_1 та Підприємство споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки»
Розмір частки 1/1
Власники - Підприємство споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки», код ЄДРПОУ 01785003, країна реєстрації: Україна.
Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1468633251245
Тип об`єкта нежитлова будівля, картопляне сховище, об`єкт житлової нерухомості: Ні
Опис об`єкта загальна площа (кв.м): 818,2
Адреса Одеська область, Саратський район, смт. Сарата, вулиця Промзона, будинок 1
Номер об`єкта в РПВН - 15475718
Тип речового права право власності
Дата, час державної реєстрації 17.01.2018
Документи, подані для реєстрації акт прийому-передачі картопляного сховища, серія та номер: б/н, виданий 23.12.2017, видавник: ОСОБА_1 та директор Підприємства споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» ОСОБА_2 , справжність підпису яких засвідчено приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Селезньовою Г.М.
Розмір частки 1/1
Власники - Підприємство споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки», код ЄДРПОУ 01785003, країна реєстрації: Україна.
Відтак, майно, розташоване за адресою: Одеська область, смт. Сарата, вул. Промзона 1 - майновий комплекс, загальною площею 8944,6 кв.м. та картопляне сховище, загальною площею 818,2 кв.м. було передано у власність Підприємству споживчої кооперації «Райкоопзаготпром Саратської райспоживспілки» (код ЄДРПОУ 01785003) 19.02.2018 та 17.01.2018 відповідно.
Отже, позивач у 2020-2022 роках не був власником майнового комплексу, загальною площею 8944,6 кв.м. та картопляного сховища, загальною площею 818,2 кв.м., а тому не є платником вказаного податку.
Враховуючи все вищевикладене, суд дійшов висновку, що приймаючи спірні податкові повідомлення-рішення, відповідач не врахував всі фактичні обставини справи та вдався до «надмірного формалізму» через занадто формальне ставлення до передбачених законом вимог.
В адміністративному судочинстві добросовісність (несвавільність, розумність, справедливість) рішення суб`єкта владних повноважень означає, що при його прийнятті повинен бути застосований певний стандарт поведінки посадових осіб такого суб`єкта, що характеризується законністю, транспарентністю та повагою до прав та інтересів суб`єкта приватного права (від лат. uberrima fides - найбільш добросовісний).
За наведеного правового регулювання та встановлених обставин, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в повному обсязі.
За практикою Європейського суду з прав людини пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (див. «Руїз Торіха проти Іспанії» (Ruiz Toriya v. Spaine), рішення від 09.12.1994, Серія A, № 303-A, параграф 29). Водночас, відповідь суду повинна бути достатньо детальною для відповіді на основні (суттєві) аргументи сторін.
Сторонами суду не наведено інших специфічних, доречних та важливих аргументів, які суд зобов`язаний оцінити, виконуючи свої зобов`язання щодо пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Згідно з ч.1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
При розв`язанні спору, суд зважає на практику Європейського суду з прав людини щодо застосування ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі за текстом - Конвенція; рішення від 21.01.1999 року у справі "Гарсія Руїз проти Іспанії", від 22.02.2007 року у справі "Красуля проти Росії", від 05.05.2011 року у справі "Ільяді проти Росії", від 28.10.2010 року у справі "Трофимчук проти України", від 09.12.1994 року у справі "Хіро Балані проти Іспанії", від 01.07.2003 року у справі "Суомінен проти Фінляндії", від 07.06.2008 року у справі "Мелтекс ЛТД (MELTEX LTD) та Месроп Мовсесян (MESROP MOVSESYAN) проти Вірменії") і тому надав оцінку усім обставинам справи, котрі мають юридичне значення для правильного вирішення спору, та дослухався до усіх аргументів сторін, які ясно і чітко сформульовані та здатні вплинути на результат вирішення спору.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Так, з урахуванням вказаної норми КАС України на користь позивача належить стягнути 10051,00 грн. судових витрат, сплачених згідно квитанції №ПН440 від 04.07.2024 року.
Керуючись ст.ст.2-9, 139, 242, 246, 250, 251, 255, 262, 293-297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068729-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 290436,75 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068747-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 402507,00 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068718-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 261629,55 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068727-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 23932,35 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №2068733-2409-1521-UА51040190000058077 від 29.05.2023 року на суму 26567,47 грн., винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області.
Стягнути на користь ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судові витрати за сплату судового збору у розмірі 10051 (десять тисяч п`ятдесят одна гривня) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, ЄДРПОУ ВП:44069166).
Рішення набирає законної сили згідно ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 )
Головне управління ДПС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, ЄДРПОУ ВП:44069166, електронна пошта: od.official@tax.gov.ua)
Головуючий суддяНінель ПОТОЦЬКА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2024 |
Оприлюднено | 16.09.2024 |
Номер документу | 121602756 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні