Рішення
від 13.09.2024 по справі 560/7847/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/7847/24

РІШЕННЯ

іменем України

13 вересня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-МОТОРС" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Позивач звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить:

1. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.04.2024 №10859003/43843618; від 05.04.2024 №10859005/43843618, від 05.04.2024 №10859004/43843618 щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "ВК-МОТОРС" у реєстрації податкових накладних №117 від 17.01.2024, №139 від 22.01.2024, №495 від 04.03.2024.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-МОТОРС" податкові накладні №117 від 17.01.2024, №139 від 22.01.2024, №495 від 04.03.2024, у день їх подання на реєстрацію.

Вобґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що ним сформовано та подано на реєстрацію у ЄРПН податкові накладні, однак отримано квитанції, відповідно до яких реєстрація податкових накладних була зупинена. Причиною зупинки є п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Вказує, що ним було подано до податкового органу повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних на підтвердження реальності господарської операції. Однак, рішеннями комісії ГУ ДПС у Хмельницькій області відмовлено у реєстрації податкових накладних. Позивач заперечує проти відмови у реєстрації ПН та вважає, що відповідач вийшов за межі наданих йому владних повноважень, прийнявши рішення без належних обґрунтувань. Просить позов задовольнити.

До суду надійшов відзив, в якому представник відповідачів просить відмовити в задоволенні позову. Зазначає, що на порушення пункту 5 Порядку №520 позивач до повідомлення про надання пояснень не надав первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні. Вказує, що необхідність подання вказаних документів передбачена пункту 5 Порядку №520, та відповідно неподання таких документів слугує підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, про що у зазначено в оскаржуваному рішенні.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 31.05.2024 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що ТОВ "ВК-МОТОРС" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 29.09.2020, з 01.11.2020 підприємство зареєстроване платником ПДВ.

Основний вид діяльності: 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів.

Товариства має 31 найманого працівника, має достатню матеріально-технічну базу для ведення своєї господарської діяльності, має у власності будівлю (споруду) Станції технічного обслуговування в с. Пирогівці Хмельницького району, що підтверджується матеріалами справи.

На праві власності підприємство має основні засоби (будівля станції технічного обслуговування, артезіанська свердловина, Автомобіль Renault Express 1,5 Дизель, Електрогенераторна установка, твердопаливні котли (2 шт.), інші машини та обладнання, інструменти, прилади, інвентар).

Товариство орендує: земельну ділянку, згідно Договору суперфіцію №16.10-20 від 16.10.2020 та Договору оренди земельної ділянки від 01.06.2022; загальна площа ділянки 2 га; автомобіль марки AUDI A7, згідно Договору оренди транспортного засобу №01/12/2021 від 01.12.2021.

ТОВ "ВК-Моторс" 15.02.2022 уклало Договір про надання послуг №15122022 з ТОВ "ЗЕРНО ЕКСПОРТ" (код за ЄДРПОУ 39378242).

Першу реалізацію було здійснено 17.01.2024, згідно акту №KHM_VKM2400122 від 17.01.2024, оплата за послуги здійснювалась 05.02.2024 в сумі 68032,94 грн., в т.ч. ПДВ (20%) 11338,82 грн., згідно рахунку-фактури №КНМ_VKM-2400154 від 17.01.2024, відповідно до платіжного доручення № 2859 від 05.02.2024.

В зв`язку з чим було складено податкову накладну №117 від 17.01.2024.

Другу реалізацію було здійснено 22.01.2024, згідно акту №KHM_VKM2400020 від 22.01.2024, оплата за послуги здійснювалась 06.02.2024 в сумі 74381,06 грн., в т.ч. ПДВ (20%) 12396,84 грн., згідно рахунку-фактури №КНМ_VKM-2400174 від 22.01.2024, відповідно до платіжного доручення №2873 від 06.02.2024.

В зв`язку з цим було складено податкову накладну №139 від 22.01.2024.

Товар було придбано ТОВ "ВК-Моторс" за Договором №0901-2024 від 09.01.2024 з ПП "КОДАН" (код за ЄДРПОУ 36549097), згідно видаткової накладної №123 від 11.01.2024 в сумі 11508,00 грн., в т.ч. ПДВ (20%) 1918,00 грн. Оплата за запчастини здійснювалась в повному обсязі 100% вартості 23.01.2024 в сумі 11508,00 грн., в т.ч. ПДВ (20%) 1918,00 згідно платіжного доручення №133 від 23.01.2024.

В зв`язку з чим було складено податкову накладну №32 від 11.01.2024.

Третю реалізацію було здійснено 04.03.2024, згідно акту №KHM_VKM2400551 від 04.03.2024 в сумі 102025,10 грн., в т.ч. ПДВ (20%) 17004,18 грн. Оплата за послуги здійснювалась 07.03.2024 в сумі 102025,10 грн., в т.ч. ПДВ (20%) 17004,18 грн., згідно рахунку-фактури № КНМ_VKM-2400620 від 04.03.2024, відповідно до платіжного доручення №3008 від 07.03.2024.

В зв`язку з чим було складено податкову накладну №495 від 04.03.2024.

Товар було придбано ТОВ "ВК-Моторс" за Контрактом з сервісним партнером від 20.05.2022 з ТОВ "МАН ТРАК ЕНД БАС ЮКРЕЙН" (код за ЄДРПОУ 34240521), згідно видаткової накладної №MTBU-018093 від 24.10.2023 в сумі 114077,06 грн., в т.ч. ПДВ (20%) 42909,43 грн. В зв`язку з цим було складено податкову накладну №442 від 24.10.2023.

Згідно квитанцій від 20.02.2024 підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №117 від 17.01.2024, та №139 від 22.01.2024 податковий орган зазначив що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкових накладних №117 від 17.01.2024 та №139 від 22.01.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 2710122500, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Згідно квитанції від 21.03.2024 підставою для зупинення реєстрації податкової накладної №495 від 04.03.2024 податковий орган зазначив що "Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 04.03.2024 №495 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 8536, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Позивачем подано повідомлення №51 від 03.04.2024, про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №117 від 17.01.2024, №52 від 03.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №139 від 22.01.2024, №53 від 03.04.2024 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №495 від 04.03.2024 та надані електронні копії таких документів:

- Договір про надання послуг №15122022 від 15.12.2022 ТЗОВ "ВК Моторс" СТО Клієнт ТЗОВ "Зерно Експорт".

- Договір №0901-2024 від 09.01.2024 продавець ПП "Кодан" покупець ТЗОВ "ВКМоторс".

- Контракт з сервісним партнером.

- Акт виконаних робіт від 04.03.2024, Виконавець ТЗОВ "ВК-Моторс" (ремонт авто запчастини) на суму 102025,10 грн. Рахунок.

- Акт виконаних робіт від 22.01.2024. Виконавець ТЗОВ "ВК-Моторс" (ремонт авто запчастини) на суму 74381,06 грн. Рахунок.

- Акт виконаних робіт від 17.01.2024. Виконавець ТЗОВ "ВК-Моторс" (ремонт авто запчастини) на суму 68032,94 грн. Рахунок.

- ВН №018093 від 24.10.2023 одержувач ТОВ "ВК Моторс" на суму - 114077,06 (запчастини).

- ВН №123 від 11.01.2024 одержувач ТОВ "ВК Моторс" на суму - 11508,00 (запчастини).

- ТТН від 23.10.2023 відправник "МАН ТРАК ЕНД БАС ЮКРЕЙН" вантажоодержувач ТОВ "ВК Моторс".

- Карткиа рахунку 281 за 24.10.2023, за 06.02.2023, за 04.03.2024, за 11.01.202417.01.2024,

- Картка рахунку 311 за 07.03.2024, за 28.09.2023.

- Акт звірки за 01.10.2023 30.10.2023 контрагент "МАН ТРАК ЕНД БАС ЮКРЕЙН".

- Акт звірки за січень квітень 2024. контрагент ТОВ "ЗЕРНО ЕКСПОРТ".

- Акт звірки за січень 2024. контрагент ПП "КОДАН".

- Експрес накладна Нова Пошта від 11.01.2024, від 12.01.2024.

- Пояснення

- Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- Платіжні інструкції: №3008 від 07.02.2024 на суму 102025,10 грн., №2873 від 06.02.2024 на суму 74381,06 грн., №68032.94 від 05.02.2024 на суму 68032.94 грн., №1765 від 26.10.2023 на суму 257456,58 грн., №133 від 23.01.2024 на суму 11508,00 грн.

- Виписка за 07.03.2024, за 05.02.2024

За результатом розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №10859003/43843618 від 05.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №117 від 17.01.2024, у якому відповідно до форми рішення, встановленої Порядком №520, зазначено, що платнику податку відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

За результатом розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №10859005/43843618 від 05.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №139 від 22.01.2024, у якому відповідно до форми рішення, встановленої Порядком №520, зазначено, що платнику податку відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

За результатом розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято рішення №10859004/43843618 від 05.04.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №495 від 04.03.2024 року, у якому відповідно до форми рішення, встановленої Порядком №520, зазначено, що платнику податку відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У розділі "додаткова інформація" вказано, що в акті звірки взаєморозрахунків за період січень 2024 квітень 2024 між ТЗОВ "ВК-Моторс" та ТЗОВ "Зерно Експорт" відсутні обов`язкові реквізити контрагента (Підпис, прізвище ім`я та печатка) крім того замовник/клієнт ТЗОВ "ЗЕРНО ЕКСПОРТ" станом на розгляд поданого повідомлення відповідає критеріям ризиковості платника податку, та включений до переліку ризикових платників.

Вважаючи протиправним рішення поро відмову в реєстрації податкової накладної, позивач звернувся до суду з цим позовом.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація податкових накладних №117 від 17.01.2024, №139 від 22.01.2024, №495 від 04.03.2024 зупинена у зв`язку з їх відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій оформлені у вигляді Додатку №3 до Порядку №1165.

Згідно з пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Як зазначалося вище, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 11 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивач надав пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Посилання відповідача на ненадання окремих документів, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.

Висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.

Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути саме по собі підставою для відмови в реєстрації податкової накладної.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операції, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, рішення комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 05.04.2024 №10859003/43843618; від 05.04.2024 №10859005/43843618, від 05.04.2024 №10859004/43843618 щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "ВК-МОТОРС" у реєстрації податкових накладних №117 від 17.01.2024, №139 від 22.01.2024, №495 від 04.03.2024є протиправними та їх необхідно скасувати.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, суд зазначає наступне.

Згідно з пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН. У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.

За нормами частин 1 та 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Щодо розподілу судових витрат, суд встановив, що при зверненні до суду позивач сплатив судовий збір у розмірі 9084,00 грн., тому, враховуючи приписи статті 139 КАС України, витрати необхідно присудити на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-МОТОРС" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області від 05.04.2024 №10859003/43843618; від 05.04.2024 №10859005/43843618, від 05.04.2024 №10859004/43843618.

Зобов`язати Державну Податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №117 від 17.01.2024, №139 від 22.01.2024, №495 від 04.03.2024.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВК-МОТОРС" судові витрати (судовий збір) в розмірі 9084 (дев`ять тисяч вісімдесят чотири) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС України у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 13 вересня 2024 року

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "ВК-МОТОРС" (вул. Зарічанська, 3/1, оф. 202, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29017 , код ЄДРПОУ - 43843618) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя В.В. Матущак

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено16.09.2024
Номер документу121604102
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/7847/24

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 13.09.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні