Ухвала
від 13.09.2024 по справі 176/2150/24
ЖОВТОВОДСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа №176/2150/24

провадження №1-кс/176/330/24

УХВАЛА

Іменем України

13 вересня 2024 р. Слідчий суддя Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Жовті Води в залі суду клопотання слідчого СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Жовтоводської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів в рамках кримінального провадження №42024042040000010, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06 лютого 2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 233 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

До Жовтоводського міського суду Дніпропетровської області надійшло клопотання слідчого СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Жовтоводської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів в рамках кримінального провадження №42024042040000010, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06 лютого 2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 233 КК України.

Дане клопотання слідчий обґрунтовує тим, що в ході представницької діяльності прокурором Жовтоводської окружної прокуратури встановлено, що у 2009 році відбулась приватизація державної нежитлової будівлі - кінотеатру «Мир» у АДРЕСА_1 , разом з протирадіаційним укриттям НОМЕР_3, що знаходиться у підвальному приміщенні, хоча законом визначена пряма заборона приватизації захисних споруд цивільного захисту.

За даним фактом були внесені відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42024042040000010 від 06 лютого 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 233 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що у 1954 році прийнято в експлуатацію приміщення кінотеатру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в АДРЕСА_1 . В даному приміщені розташовано протирадіаційне укриття НОМЕР_3, площею 85 місткістю 170 осіб, показник захисту К3-200, балансоутримувач Державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».

03.11.2004 зареєстровано за ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » право власності на нежитлову будівлю в АДРЕСА_1 , загальною площею 1557,7 м.кв. та видано ІНФОРМАЦІЯ_3 Свідоцтво про право власності №152 від 03.11.2004. Визначено, що форма власності загальнодержавна. 14.06.2007 ІНФОРМАЦІЯ_3 видано Свідоцтво про право власності №86 на нерухоме майно нежитлову будівлю в АДРЕСА_1 , загальною площею 1557,7 м.кв. Власник держава в особі Верховної Ради (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), форма власності державна. 10.09.2009 ІНФОРМАЦІЯ_3 видано.

Свідоцтво про право власності №114 на нерухоме майно нежитлову будівлю в АДРЕСА_1 , загальною площею 1557,7 м.кв. (нежитлова будівля літ. А, вимощення 1). Власник держава в особі ІНФОРМАЦІЯ_4 (ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), форма власності державна.

Підставою видачі нового Свідоцтва №114 слугувало рішення ІНФОРМАЦІЯ_5 «Про узаконення перепланування приміщень нежитлової будівлі» взамін Свідоцтва про право власності №86 від 14.06.2007.

Листом КП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » №322 від 04.09.2023 надано копію інвентарної справи, з якої вбачається, що у 2002 році виготовлено технічний паспорт на приміщення кінотеатру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в АДРЕСА_1 , де у підвалі розташовано 4 приміщення іменовані «ПРУ», площами 12,5 м?, 10,5 м?, 12,2 м?, 29,6 м?.

Також у інвентарній справі міститься договір від 17.09.2009, що укладений між ІНФОРМАЦІЯ_7 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) про купівлю-продаж об`єкта соціальної сфери (група Ж) кінотеатр « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташований за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 1557,7 м.кв. Пунктом 1.1 вказаного Договору визначено, що продавець зобов`язується передати у власність Покупцю державне майно об`єкта соціальної сфери (група Ж) кінотеатр « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташований за адресою АДРЕСА_1 , а Покупець зобов`язується прийняти Об`єкт приватизації, заплатити за нього ціну відповідно до умов, що визначені у цьому Договорі.

При цьому, також міститься технічний паспорт на приміщення кінотеатру виготовлений у 2009 році, у якому 4 приміщення, які раніше іменувались «ПРУ» були зазначені як «приміщення». 02.10.2009 підписано сторонами ІНФОРМАЦІЯ_7 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » Акт приймання-передавання об`єкта соціальної сфери (група Ж) кінотеатр « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташований за адресою АДРЕСА_1 . Договір зареєстровано у реєстрі за №1209. 06.11.2009 зареєстровано право власності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » на нежитлову будівлю в АДРЕСА_1 , загальною площею 1557,7 м.кв., на підставі договору купівлі-продажу № 1209 від 17.09.2009.

Отже, вбачається, що у 2009 році відбулась приватизація нежитлової будівлі кінотеатру « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у АДРЕСА_1 , в якому знаходилось протирадіаційне укриття НОМЕР_3. Однак, відповідно до ч.2 ст.5 Закону України «Про приватизацію державного майна» (в редакції чинній станом на вересень 2009 року) приватизації не підлягають об`єкти, що мають загальнодержавне значення, а також казенні підприємства. До об`єктів, що мають загальнодержавне значення, відносяться майнові комплекси підприємств, їх структурних підрозділів, основним видом діяльності яких є виробництво товарів (робіт, послуг), що мають загальнодержавне значення. Загальнодержавне значення мають об`єкти, контроль за діяльністю яких з боку держави гарантує захист громадян від наслідків впливу неконтрольованого виготовлення, використання або реалізації небезпечної продукції, послуг або небезпечних виробництв, зокрема, захисні споруди цивільної оборони.

Згідно із пунктом 2 Порядку використання захисних споруд цивільного захисту (цивільної оборони) для господарських, культурних та побутових потреб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №253 від 25.03.2009 (в редакції чинній станом на вересень 2009 року), захисні споруди цивільного захисту (цивільної оборони) інженерні споруди, призначені для укриття і тимчасового захисту людей, техніки та майна від небезпеки, що може виникнути або виникла внаслідок надзвичайних ситуацій у мирний час, а також від дії засобів ураження в особливий період. Захисні споруди поділяються на сховища та протирадіаційні укриття і є основним засобом колективного захисту населення.

Отже, станом на вересень 2009 року законом визначена пряма норма про заборону приватизації захисних споруд цивільної оборони до яких входять протирадіаційні укриття.

Про те, в порушення вказаних вимог закону, здійснено приватизацію протирадіаційного укриття НОМЕР_3, що знаходиться у кінотеатрі « ІНФОРМАЦІЯ_1 » у АДРЕСА_1 , що свідчить про порушення інтересів держави у сфері цивільної оборони.

Таким чином, в діях невстановлених осіб вбачаються кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 233 КК України.

З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, призначення судових експертиз та проведення експертних досліджень, виникла необхідність у залученні до матеріалів кримінального провадження справи про приватизацію об`єкта соціальної сфери (група Ж) кінотеатр « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташований за адресою АДРЕСА_1 .

Зазначена інформація знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , АДРЕСА_2

10.04.2024 прокурором Жовтоводської окружної прокуратури було направлено запит до ІНФОРМАЦІЯ_9 , в порядку ст.93 КПК України, щодо надання приватизаційної справи.

Даний запит Регіональне відділення отримало 03.04.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням (копія додається).

Станом на 09.08.2024 відповідь на запит процесуального керівника - прокурора від ІНФОРМАЦІЯ_9 , не надійшла.

Таким чином інакше, ніж із застосуванням засобів забезпечення кримінального провадження, отримати документи не можливо.

Іншими заходами кримінального провадження неможливо встановити будь-які дані про осіб, що скоїли вказаний злочин та відшкодувати понесені державою збитки.

Оскільки матеріали приватизаційної справи містять відомості щодо того, яким чином здійснювалась приватизація об`єкта соціальної сфери (група Ж) кінотеатр « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташований за адресою АДРЕСА_1 , а також усі документи подані ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та власником щодо надання дозволів на приватизацію, в тому числі технічна документація з зазначенням усіх назв приміщень та їх функціональне призначення, то має вкрай важливе значення для досудового розслідування даного кримінального провадження та є джерелом усіх первинних письмових доказів у даному провадженні.

Слідчий ОСОБА_3 просив судовий розгляд клопотання про тимчасовий доступ до документів провести без його участі та задовольнити вимоги клопотання в повному обсязі.

Регіональне відділення ІНФОРМАЦІЯ_10 будучи належним повідомленим про дату, час та місце судового розгляду клопотання слідчого про тимчасовий доступ до документів, свого повноважного представника у судову засідання не направило.

Неприбуття осіб, у володінні яких перебувають документи, не є перешкодою для розгляду клопотання.

Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.

Так, частини 1 та 3 статті 132 КПК України передбачили, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим Кодексом. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Окрім того, відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Частина 6 вказаної статті передбачає, що слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Доступ особи до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, здійснюється в порядку, визначеному законом.

Слідча суддя приходить до висновку, що у клопотанні доведено наявність достатніх підстав вважати, що вказані слідчим документи (інформація) перебувають у ІНФОРМАЦІЯ_9 , мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

У зв`язку із вище наведеним, вивчивши матеріали справи, вважаю, що клопотання слідчого про тимчасовий доступ до документів ґрунтується на Законі та матеріалах справи, а тому підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 159-166 КПК України, слідча суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання слідчого СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , погоджене із прокурором Жовтоводської місцевої прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів в рамках кримінального провадження №42024042040000010, відомості про яке внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 06 лютого 2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 233 КК України, задовольнити.

Надати дозвіл заступнику начальника слідчого відділення ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області капітану поліції ОСОБА_5 , слідчому СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області лейтенанту поліції ОСОБА_6 , слідчому СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_7 , слідчому СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , слідчій СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_8 , слідчому СВ ВП №5 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області лейтенанту поліції ОСОБА_9 , прокурору Жовтоводської окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_10 , прокурору Жовтоводської окружної прокуратури Дніпропетровської області ОСОБА_4 на тимчасовий доступ до документів, з правом вилучення оригіналів, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_9 (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а саме: справи про приватизацію об`єкта соціальної сфери (група Ж) кінотеатр « ІНФОРМАЦІЯ_1 », розташований за адресою: АДРЕСА_1 .

Зобов`язати Регіональне відділення ІНФОРМАЦІЯ_10 надати тимчасовий доступ до документів в обсязі вказаному в ухвалі про тимчасовий доступ.

Попередити, що у разі не виконання даної ухвали, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених документів.

Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.

Ухвала апеляційному оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Жовтоводського міського суду

Дніпропетровської області ОСОБА_11

СудЖовтоводський міський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено17.09.2024
Номер документу121608118
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —176/2150/24

Ухвала від 13.09.2024

Кримінальне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Павловська І. А.

Ухвала від 06.09.2024

Кримінальне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Павловська І. А.

Ухвала від 06.09.2024

Кримінальне

Жовтоводський міський суд Дніпропетровської області

Павловська І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні