Справа № 452/1791/24
З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
"12" вересня 2024 р. м.Самбір
Самбірський міськрайонний суд Львівської області в складі:
головуючої судді Бікезіної О.В.,
за участю секретаря судового засідання Кухар О.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Комунального підприємства Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат» до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення заборгованості,
В С Т А Н О В И В:
КП Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат» звернулося до суду із вказаним позовом до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ; свої вимоги мотивує тим, що на балансі комунального підприємства перебуває житловий будинок
АДРЕСА_1 згідно рішення Самбірської міської ради № 144 від 30.04.2014 року; відповідно органом місцевого самоврядування затверджено тарифи по утриманню будинку та перелік складових тарифу на послуги щодо утримання житлових будинків та прибудинкової території по КП СМР «ЖЕК»; відповідачі, як співвласники квартири АДРЕСА_2 , є споживачами зазначених послуг, оскільки між мешканцями житлового будинку по АДРЕСА_1 , в особі уповноваженого на підписання договору заступника міського голови ОСОБА_3 та комунальним підприємством було підписано договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком; відтак згідно договору відповідачі зобов`язані проводити оплату на користь позивача за надані послуги; а саме за виконання робіт з прибирання прибудинкової території, технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем водопостачання технічного обслуговування та поточного ремонту електропостачання та електрообладнання, обслуговування димовентиляційних каналів, поточного ремонту конструктивних елементів внутрішньо будинкових систем холодного водопостачання, водовідведення технічних пристроїв будинку та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на прибудинковій території, а також коридорне світло. Відповідачі ухиляються від виконання зобов`язань по оплаті за надані послуги, а тому їх заборгованість як споживачів за період з 01 лютого 2022 року по 30 квітня 2024 року становить 7938 грн. 90 коп.; позивач просить стягнути із відповідачів солідарно вказану суму, а також інфляційні 2613 грн. 04 коп., 0,01% за кожен день прострочення 3543 грн. 14 коп., а всього 14095 грн. 08 коп. та судові витрати.
За відомостями відділу обліку та моніторингу інформації про реєстрацію місця проживання ГУДМС України у Львівській області ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 ;
ОСОБА_2 зареєстрованою/знятою з реєстрації не значиться (а.с.62,63).
Ухвалою судді Самбірського міськрайонного суду Львівської області від 4 червня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у даній справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін на 5 серпня 2024 року на 14 год. 30 хв.; відповідачам запропоновано у визначений судом строк подати заяву із запереченнями проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження та надати відзив на позовну заяву (а.с. 64).
5 серпня 2024 року, 26 серпня 2024 року судовий розгляд справи відкладався у зв`язку із неявкою сторін.
У судове засідання представник позивача не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, звернувся до суду з клопотанням про розгляд справу без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі, проти заочного розгляду справи не заперечує (а.с. 68).
Відповідачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, шляхом надіслання судової повістки за адресою їх місця проживання зареєстрованою у встановленому законом порядку. Поштове повідомлення з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою» повернуто до суду, як і раніше скеровані повістки із відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с. 66-67, 74, 77); на сайті суду розміщено оголошення про виклик особи місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме (а.с. 72). За таких обставин, відповідно до вимог п. 3) ч. 8, ч. 11 ст. 128 ЦПК України відповідачі є належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини, кожен при вирішенні питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на справедливий і відкритий розгляд упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Також, як наголошує в своїх рішеннях Європейський суд з прав людини, сторона, яка задіяна в ході судового розгляду, зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавиться провадженням у її справі, добросовісно користуватися належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
За вказаних обставин, зважаючи на те, що в матеріалах справи достатньо доказів для розгляду справи без участі відповідачів, зі згоди позивача, ухвалою Самбірського міськрайонного суду Львівської області від 12 вересня 2024 року прийнято рішення про проведення заочного розгляду справи (а.с. 78).
На підставі ч. 2ст. 247 ЦПК України, у зв`язку з неявкою всіх учасників справи, які беруть участь у справі, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Суд, дослідивши матеріали цивільної справи, з`ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, що мають значення для вирішення справи по суті, встановивши такі фактичні дані та відповідні їм правовідносини, приходить до наступного висновку.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЦПК Україникожна особа має право в порядку, встановленому законом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до положеньстатті 12 ЦПК Україницивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Судом встановлено, що на балансі КП Самбірської міської ради «ЖЕК» (Самбірський ЖЕК №1) перебуває житловий будинок по АДРЕСА_1 згідно рішення виконавчого комітету Самбірської міської ради №144 від 30.04.2014 р.
(а.с. 18).
Рішенням виконавчого комітету Самбірської міської ради Львівської області №171 від 23 травня 2019 року затверджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по КП СМР «ЖЕК»; у п. 2 рішення зазначено при необхідності проводити коригування тарифів; п. 4 зобов`язано підприємство організувати роботу щодо укладення договорів по наданню послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з власниками квартир (а.с. 28-29).
Згідно Договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, укладеного 31 грудня 2021 року між заступником міського голови ОСОБА_4 , як уповноваженою особою Самбірської міської ради від імені співвласників багатоквартирного будинку по АДРЕСА_1 та комунальним підприємством Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат» встановлено наступні тарифи на послуги зокрема прибирання прибудинкової території 0,6951грн. за 1 кв.м., технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем в тому числі холодного водовідведення 0,2847грн., холодного водопостачання 0,3786грн.; технічне обслуговування та поточний ремонт електропостачання та електрообладнання 0,3453 грн.; обслуговування димовентиляційних каналів 0,0886 грн.; поточний ремонт конструктивних елементів внутрішньо будинкових систем холодного водопостачання, водовідведення технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку на прибудинковій території 1,3343 грн.; тариф 3,1266 грн., винагорода управителю 0,1876 грн., ПДВ-20%, разом тариф 3,9770 грн. за 1 кв.м. в місяць. (а.с. 19-17).
Згідно відомостей з Державного реєстру речових прав відповідач ОСОБА_1 є власником 2/3 частини квартири АДРЕСА_4 , загальна площа квартири становить 69,8кв.м (а.с. 35-36); із копії Свідоцтва про право власності на квартиру відомо, що відповідачу ОСОБА_2 належить 1/3 частина квартири АДРЕСА_4 (а.с. 38).
Згідно Розрахунку заборгованості сума боргу за квартирну плату за адресою: АДРЕСА_3 становить 7490 грн. 96 коп., за коридорне світло 447 грн. 94 коп., разом 7938 грн. 90 коп., яка виникла з 1 лютого 2022 року по 30 квітня 2024 року (а.с. 33-34).
За період з лютого 2022 року по квітень 2024 року по АДРЕСА_1 підприємством були проведені роботи зокрема: ремонт каналізаційної системи, заміна фартухового жолоба, ремонт вод. системи, прочистка каналізації, ремонт електричного щитка, установка авто вимикача, відновлення каналізаційної системи, що вбачається із записів робочого листка виконаних робіт по КП СМР «ЖЕК», долученого до матеріалів справи (а.с. 45-48, 50-52).
Довідкою №276 від 20.05.2024р., виданої начальником КП СМР «ЖЕК», підтверджується, що згідно журналу вхідної кореспонденції мешканці квартири АДРЕСА_4 до КНП СМР «ЖЕК» з актом-претензії щодо надання не в повному обсязі або невідповідної якості послуг з управління багатоквартирним будинком протягом 2020-2024 роках не звертались (а.с. 53).
Правовідносини із споживання житлово-комунальних послуг регулюютьсяЗаконом України «Про житлово-комунальні послуги».
Так, згідно ст.6Закону України«Про житлово-комунальніпослуги» учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: споживачі (індивідуальні та колективні); управитель; виконавці комунальних послуг.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.
Індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об`єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.
Виконавець комунальної послуги - суб`єкт господарювання, що надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 12 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» надання житлово-комунальнихпослуг здійснюєтьсявиключно надоговірних засадах. Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Договори про надання комунальних послуг можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір, індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем,колективний договір) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач(співвласник багатоквартирного будинку, власник будівлі, у тому числі власник індивідуального садибного житлового будинку),колективний споживач).
Відповідно до вимог п.1 ч. 1ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», споживач має право одержувати своєчасно та належної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством і умовами укладених договорів.
Згідно з п. 1, 5 ч. 2ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач зобов`язаний укладати договори про надання житлово-комунальних послуг у порядку і випадках, визначених законом;оплачувати надані житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорами.
Обов`язок щодо оплати власниками квартир та споживачами житлово-комунальних послуг, крім вищенаведених положень законодавства, закріплений також устатті 162 ЖК України.
За вказаних обставин, на переконання суду, знаходить своє підтвердження та обставина, що 31.12.2021 року відповідно до положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги», між Самбірською міською радою Львівської області від імені співвласників багатоквартирного будинку АДРЕСА_1 та КП Самбірської міської ради «ЖЕК» укладено Договір про утримання багатоквартирного будинку шляхом утримання будинку і прибудинкової території АДРЕСА_1 (надалі - Договір), який набрав чинності з 01.01.2022 року.
Згідно п. 6 Договору передбачено обов`язок співвласника оплачувати управителеві надані послуги з управління в порядку, за ціною та в строки визначені цим договором. У разі несвоєчасного здійснення платежів за послуги з управління, також передбачено сплачувати пеню в розмірі встановленому цим договором.
Відповідно до п. 11 Договору плата за послуги з управління нараховуються щомісячно та має бути сплачена не пізніше 27 числа місяця наступного за розрахунковим.
Згідно п. 23 Договору за несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесення плати за послугу з управління співвласники, споживачі, які не є співвласниками будинку сплачують управителю пеню в розмірі 0,01 відсотка суми простроченого платежу, яка нараховується за кожний день прострочення, але не вище 0,01 відсотка суми богу за кожен день прострочення. При цьому загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.
Правилами користування приміщеннями житлових будинків і прибудинковими територіями, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 року №572, передбачено обов`язок по сплаті за обслуговування і ремонт будинку, комунальні та інші послуги покладається на власника, наймача, орендаря житлового приміщення. Згідно
ст. 322 ЦК України передбачено, що власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.
Нарахування квартплати проводиться згідно тарифів, затверджених рішенням виконавчого комітету Самбірської міської ради від 23.05.2019 року №171 «Про коригування тарифів на послуги по утриманню житлових будинків, споруд та прибудинкових територій».
КП СМР «ЖЕК» неодноразово попереджували боржників про необхідність погашення боргу, однак боржники на претензії не реагували.
Із метою врегулювання спору в досудовому порядку на адресу відповідачів позивачем направлено претензію, на яку, до моменту подачі позову, відповідь від відповідачів до позивача не надходила (а.с. 39-40).
Загальними умовами виконання зобов`язання, що встановлені ст. 526 ЦК України, передбачено, що зобов`язання повинно виконуватись належним чином згідно з умовами договору та вимогами ЦК України, інших актів цивільного законодавства. Недотримання таких вимог призводить до порушення зобов`язань.
Тлумаченнястатті 526 ЦК Українисвідчить, що цивільне законодавство містить загальні умови виконання зобов`язання, що полягають у його виконанні належним чином відповідно до умов договору та вимог цьогоКодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Це правило є універсальним і підлягає застосуванню як до виконання договірних, так і не договірних зобов`язань. Недотримання умов виконання призводить до порушення зобов`язання.
Таким чином, згідно із зазначеними нормами закону споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.
Також згідно правових висновків Великої Палати Верховного Суду у справі №712/8916/17від 17 липня 2020 року факт відсутності договору про надання житлово-комунальних послуг сам по собі не може бути підставою для звільнення споживача від оплати послуг у повному обсязі.
Суд уважає, що наданими позивачем доказами підтверджено, що у розумінні Закону України «Про житлово-комунальні послуги» позивач комунальне підприємство Самбірської міської ради «ЖЕК» є виконавцем житлово - комунальних послуг, а саме послуг з управління багатоквартирним будинком, а відповідачі є споживачами послуг, які надає позивач щодо житлового будинку по АДРЕСА_1 , між сторонами є фактичні договірні відносини щодо надання відповідних житлово-комунальних послуг.
Згідно ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором. Споживач не звільняється від оплати житлово-комунальних послуг, отриманих ним до укладення відповідного договору.
Як встановлено судом споживачі не здійснювали оплату за надані житлово-комунальні послуги за період з 1 лютого 2022 року по 30 квітня 2024 року, а тому їх заборгованість за цей період становить 7938 грн. 90 коп., що підтверджено наданими позивачем розрахунками.
Вказані розрахунки, підписані начальником КНП СМР «ЖЕК», є належними і допустимими доказами, оскільки вміщують записи про операції та є підтвердженням виконаних операцій.
Крім того суд відзначає, що надані позивачем суду наведені розрахунки боргу відповідачами не спростовувались і жодним чином в якійсь частині не заперечувались.
Частиною 3 статті 13 Конституції України передбачено, що власність зобов`язує. Відповідно до ст. 322 ЦК України власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не передбачено договором або законом. Обов`язок по утриманню майна, включаючи обов`язок по сплаті житлово-комунальних послуг, покладається законом на відповідача як на власника квартири, незалежно від факту його реєстрації чи проживання його у житловому приміщенні. Таким чином відповідачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 як співвласники квартири, несуть солідарний обов`язок з оплати житлово-комунальних послуг.
Відповідно до ст. 541 ЦПК України солідарний обов`язок або солідарна відповідальність виникають у випадках, встановлених договором або законом, зокрема у разі неподільності предмета зобов`язання. Відповідно до ч. 1, 2 ст. 543 ЦК України у разі солідарного обов`язку боржників (солідарних боржників) кредитор має право вимагати виконання обов`язку частково або в повному обсязі як від усіх боржників разом, так і від будь-кого з них окремо. Солідарні боржники залишаються зобов`язаними доти, доки їхній обов`язок не буде виконаний у повному обсязі.
Ураховуючи надані суду докази, суд прийшов до переконання про наявність підстав для задоволення позову про солідарне стягнення з відповідачів боргу за надані житлово-комунальні послуги, оскільки відповідачі отримують зазначені комунальні послуги, які надаються позивачем, проте порушують встановлений законом обов`язок щодо своєчасної їх оплати, тим самим порушуючи права та законні інтереси позивача.
Вирішуючи решту заявлених вимог, суд виходить з наступного.
Згідно до ст.625ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
У даному випадку спірні правовідносини, які склалися між сторонами є грошовим зобов`язанням і на них поширюється дія ч. 2 ст. 625 ЦК України, як спеціальний вид цивільно-правової відповідальності за прострочення виконання зобов`язання. Інфляційне нарахування на суму боргу за порушення боржником грошового зобов`язання, вираженого в національній валюті та трьох відсотків річних від простроченої суми полягає у відшкодуванні матеріальних витрат кредитора від знецінення грошових коштів унаслідок інфляційних процесів та отримання компенсації (плати) від боржника за неправомірне користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові, тому ці кошти нараховуються незалежно від сплати ним неустойки (пені) за невиконання або неналежне виконання зобов`язання.
У разі існування прострочення виконання грошового зобов`язання зі сплати отриманих житлово-комунальних послуг покладається на боржника відповідальність передбачена ч. 2 ст. 625 ЦК України.
У зв`язку із простроченням відповідачами з оплати за житлово-комунальні послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території, позивачем нараховано інфляційні втрати за весь час прострочення боргу за період з 1 лютого 2022 року по 30 квітня 2024 року, що відповідно до наданого позивачем розрахунку становить 2613 грн. 04 коп. (а.с. 55).
Ураховуючи, що відповідачі належним чином зобов`язання щодо оплати житлово-комунальних послуг не виконували, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення із них на користь позивача заборгованості за послуги з утримання будинків, з урахуванням індексу індексу інфляції в сумі 2613 грн. 04 коп.
Вирішуючи правомірність нарахованої позивачем до стягнення пені у сумі 3543,14 грн. суд зазначає таке.
У статті 549 ЦК України конкретизовано визначення таких штрафних санкцій, а саме за частиною 3, пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасного виконання грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
Відповідно до частини 1 статті 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов`язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.
Згідно п. 23 Договору за несвоєчасне та/або не в повному обсязі внесення плати за послугу з управління співвласники, споживачі, які не є співвласниками будинку сплачують управителю пеню в розмірі 0,01 відсотка суми простроченого платежу, яка нараховується за кожний день прострочення, але не вище 0,01 відсотка суми богу за кожен день прострочення. При цьому загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.
Позивачем у зв`язку із простроченням відповідачами з оплати за житлово-комунальні послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкової території нараховано пеню у розмірі 0,01% за кожен день прострочення зобов`язання за період 01 лютого 2022 року по 30 квітня 2024 року в розмірі 3543 грн. 14 коп. (а.с. 54).
Разом з тим, відповідно до п.п. 4 п.3 розділу IIЗакону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»на період дії карантину або обмежувальних заходів, пов`язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги.
Постановами Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211, від 20.05.2020 № 392, від 22.07.2020 № 641, від 09.12.2020 № 1236, від 17.21.2021 № 104, від 21.04.2021 № 405, від 16.06.2021 № 611, від 11.08.2021 № 855, від 22.09.2021 № 981, від 15.12.2021 № 1336, від 23.02.2022 № 229, від 27.05.2022 № 630, від 19.08.2022 № 928, від 23.12.2022 № 1423 та від 25.04.2023 № 383 за назвами: «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» у період з 12.03.2020 року до 30.06.2023 року в Україні був встановлений карантин.
У зв`язку з цим, нарахування позивачем пені за період з 01 лютого 2022 року по 30.06.2023 року є необґрунтованим.
Щодо іншого періоду нарахування пені (з 01.07.2023 року по 30.04.2024 року) суд позбавлений можливості провести перевірку правильності її нарахування, оскільки в наданому позивачем окремому документі розрахунку пені, не надано відповідного розрахунку пені за кожен день прострочення зобов`язання (а.с.54).
Таким чином, позовна вимога про стягнення пені у сумі 3543,14 грн. задоволенню не підлягає.
Із урахуванням викладеного вище, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, та, приймаючи до уваги, що доказів на спростування позиції позивача відповідачами суду не надано, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги КП СМР «ЖЕК» підлягають частковому задоволенню, а тому з відповідачів на користь позивача підлягає стягненню солідарно 10551 грн. 94 коп. із яких: 7938 грн. 90 коп.заборгованості за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій за період з 01 лютого 2022 року по 30 квітня 2024 року; 2613 грн. 04 коп. інфляційні втрати.
З приводу вимоги позивача про відшкодування понесених ним судових витрат суд зазначає таке.
Відповідно до вимог ч. 1, 2 статті 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судовівитрати,пов`язані зрозглядом справи,покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача; 2)у разівідмови впозові -на позивача; 3) у разі часткового задоволення позову - на обидві сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Згідно з платіжними інструкціями при пред`явленні позову до суду позивачем були понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 3028 грн.
Оскільки позовні вимоги комунального підприємства Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат» задоволено частково, судовий збір підлягає стягненню з відповідачів пропорційно до розміру задоволених позовних вимог в сумі по 1133,98 грн. з кожного (14095,08 грн. х 100% : 10551,94 грн. = 74,9% 3028,00 грн. х 74,9% = 2267,97 грн. 2267,97 грн. : 2 = 1133,98 грн.).
Керуючись ст.259,263-265,268, 280 ЦПК України, суд
У Х В А Л И В :
Позов комунального підприємства Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат» до ОСОБА_1 , ОСОБА_2 про стягнення заборгованості задовольнити частково.
Стягнути солідарно з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на користь Комунального підприємства Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат», заборгованість у розмірі 10551 (десять тисяч п`ятсот п`ятдесят одну) грн. 94 коп., із яких: 7938 грн. 90 коп.заборгованості за послуги з утримання будинків та прибудинкових територій за період з 01 лютого 2022 року по 30 квітня 2024 року; 2613 грн. 04 коп. -інфляційні втрати.
Стягнути з ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на користь Комунального підприємства Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат» сплачений судовий збір у розмірі 1133,98 грн. з кожного.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано відповідачем до Самбірського міськрайонного суду Львівської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Рішення може бути оскаржено позивачем до Львівського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених ЦПК України, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Позивач: Комунальне підприємство Самбірської міської ради «Житлово-експлуатаційний комбінат», місце знаходження: м. Самбір, вул. Заміська, 23А, Львівської області, ідентифікаційний номер за Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 38543081.
Відповідач: ОСОБА_1 , зареєстроване місце проживання за адресою: АДРЕСА_3 .
Відповідач: ОСОБА_2 , останне відоме місце проживання: АДРЕСА_3 .
Повний текст рішення виготовлений 12 вересня 2024 року.
Суддя
Суд | Самбірський міськрайонний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2024 |
Оприлюднено | 17.09.2024 |
Номер документу | 121611882 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Самбірський міськрайонний суд Львівської області
Бікезіна О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні