Рішення
від 11.09.2024 по справі 910/5100/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

11.09.2024Справа № 910/5100/24

Господарський суд міста Києва у складі судді Пукшин Л.Г., за участі секретаря судового засідання Зайченко О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали господарської справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Сап Україна» (03150, Київ, вул. Ділова, 5, м. Київ, ідентифікаційний код 31242924)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агелес» (02090, м. Київ, вул. Сосюри, 6, офіс 208, ідентифікаційний код 34426956)

про стягнення 11 759 343,78 грн

за участю представників сторін:

від позивача: Колток О.І.

від відповідача: не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Сап Україна» (далі - позивач) звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Агелес» (далі - відповідач) про стягнення 11 759 343,78 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем взятих на себе зобов`язань за укладеними із SAP Україна договорами про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки, укладених на підставі партнерської угоди від 01.10.2011 з партнером VAR №SAP 48-PE/2011 та генеральної угоди з партнером SAP PartnerEdge від 01.01.2017 в частині оплати наданих послуг з підтримки програмного забезпечення SAP або хмарних послуг, у зв`язку з чим виникла заборгованість у розмірі 7 791 123, 70 грн, а також обов`язок сплатити на користь позивача 525 100, 39 грн 3% річних 2 698 845,25 грн інфляційних нарахувань та 744 274,44 грн пені.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 02.05.2024 залишено позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Сап Україна» без руху, встановлено позивачу строк та спосіб усунення недоліків позовної заяви.

13.05.2024 до відділу діловодства суду від позивача надійшла заява про усунення недоліків, надіслана засобами поштового зв`язку 10.05.2024.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.05.2024 було прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі № 910/5100/24, вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання у справі призначено на 26.06.2024.

Протокольною ухвалою від 26.06.2024 суд відкладав підготовче засідання на 31.07.2024 у зв`язку з неявкою відповідача у судове засідання.

У підготовчому засіданні 31.07.2024 судом без виходу до нарадчої кімнати постановлено протокольну ухвалу про закриття підготовчого провадження у справі № 910/5100/24 та призначення її до судового розгляду по суті на 11.09.2024.

16.08.2024 через підсистему «Електронний суд» представником позивача подано вступне слово позивача.

Судом у судовому засіданні 11.09.2024 заслухано пояснення представника позивача, який позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити у повному обсязі, з підстав наведених у позовній заяві.

Відповідач у судове засідання, призначене на 11.09.2024, явку уповноважених представників не забезпечив.

Згідно з ч. 1, 3 ст. 202 Господарського процесуального кодексу України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час та місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті. Якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника у разі повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки.

Відповідно до ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Відповідач у строк, встановлений ч.1 ст. 251 Господарського процесуального кодексу України та ухвалою Господарського суду міста Києва від 20.05.2024, не подав до суду відзиву на позов, а відтак, не скористався наданими йому процесуальними правами.

З огляду на зазначене та з урахуванням того, що неявка представника відповідача не перешкоджає всебічному, повному та об`єктивному розгляду всіх обставин справи, суд вважає за можливе розглянути дану справу за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.

За доводами позивача ТОВ «Сап Україна» (надалі - SAP Україна) є національним дистриб`ютором в Україні міжнародної компанії SAP SE - одного із провідних світових виробників програмного забезпечення для управління бізнес-процесами, що розробляє рішення, які сприяють ефективній обробці даних і інформаційному потоку між організаціями.

SAP Україна займається дистрибуцією та субліцензуванням програмного забезпечення, хмарних сервісів та пропонує інші, пов`язані із цим послуги, зокрема щодо технічного обслуговування та підтримки.

Як вказує позивача, взаємовідносини SAP Україна із партнерами SAP обумовлюються відповідними угодами про співпрацю, що визначають партнерську програму та надають партнеру можливість обрати програмне забезпечення SAP, хмарні сервіси SAP чи інші пов`язані послуги, які він має на меті просувати, субліцензувати, поширювати, продавати, надавати, розробляти і демонструвати для кінцевих користувачів.

У позовній заяві позивач зазначив, що 11.11.2009 між SAP Україна та ТОВ «Агелес» (наділі - відповідач) було укладено Угоду PartnerEdge з Партнером VAR SAP 61-PE/2009 (надалі - Угода), якою передбачено надання послуг SAP Україна на користь ТОВ «Агелес».

У подальшому, у зв`язку з оновленнями партнерської програми між SAP Україна та ТОВ «Агелес» у подальшому були укладені оновлені угоди про співпрацю.

Так, 01.10.2011 року між SAP Україна та ТОВ «Агелес» укладено Партнерську угоду PartnerEdge з партнером VAR № SAP 48-PE /2011 (надалі - Партнерська угода), умовами якої передбачено право ТОВ «Агелес» на субліцензування прав на продукти та програмне забезпечення SAP на узгодженій між сторонами території відповідно до умов, викладених у Партнерській угоді, Додатках і Доповненнях до Партнерської угоди.

01.01.2017 року між SAP Україна та ТОВ «Агелес» укладено Генеральну угоду з Партнером SAP PartnerEdge (SAP PartnerEdge Master Partner Agreement) (надалі - Генеральна угода), у статті 1 якої визначено, що:

SAP Україна пропонує ліцензії на програмне забезпечення, хмарні сервіси і інші пов`язані з цим послуги, такі як послуги із супроводу;

шляхом підписання цієї Генеральної угоди з Партнером Партнер має намір стати партнером SAP Україна;

шляхом підписання відповідних Додатків SAP PartnerEdge Партнер і SAP Україна в якості другого кроку приймуть рішення про те, яке програмне забезпечення SAP, хмарні сервіси SAP та інші пов`язані з цими послуги SAP хоче просувати, субліцензувати, поширювати, продавати, надавати, розробляти і демонструвати Партнер.

Додатком 1 до Генеральної угоди визначено ті Додатки SAP PartnerEdge (надалі - Додатки), відповідно до умов яких ТОВ «Агелес» планував надавати кінцевим користувачам послуги щодо продуктів SAP, зокрема:

SAP PartnerEdge Sell on Premise, відповідно до умов якого Партнер мав намір продавати субліцензії на певне програмне забезпечення SAP On Premise і пропонувати підтримку SAP delivered support для кінцевих користувачів;

SAP PartnerEdge Sell Cloud, згідно з яким Партнер мав намір продавати певні хмарні сервіси, розміщувані SAP, що надаються на запит на умовах підписки кінцевим користувачам;

SAP PartnerEdge VAR Delivered Support, яким передбачено, що Партнер мав намір надавати кінцевим користувачам підтримку програмного забезпечення, субліцензованого за моделлю SAP PartnerEdge Sell on Premise;

SAP PartnerEdge Сервіси, якими визначено, що SAP і Партнер мали намір вести спільну роботу для подальшої демонстрації, інтеграції і впровадження програмного забезпечення SAP Партнером.

Сторонами погоджено Додаток SAP PartnerEdge gVAR Country Specific Participation Agreement для України від 25.10.2019 року.

На підставі Рамкових угод ТОВ «Агелес» укладалися договори із SAP Україна щодо кінцевих користувачів, за умовами яких:

- SAP Україна надавало право ТОВ «Агелес» надавати кінцевому користувачу право використання програмного забезпечення SAP або хмарних сервісів та надавало ТОВ «Агелес» послуги щодо супроводження (підтримки) програмного забезпечення SAP або хмарних сервісів;

- ТОВ «Агелес», у свою чергу, зобов`язувалось сплатити винагороду за право використання програмного забезпечення SAP та оплачувати хмарні послуги, послуги із супроводження (підтримки) програмного забезпечення SAP;

- послуги із підтримки оплачувалися ТОВ «Агелес» окремо щоквартально на підставі рахунків, які відповідно до плану виставлення рахунків, доданих до договорів щодо кінцевих користувачів, виставлялися SAP Україна кожного 15 числа першого місяця кварталу.

При цьому, як зазначає позивач, сторонами визначено, що обов`язки ТОВ «Агелес» перед SAP Україна з оплати права надати кінцевому користувачеві права використання програмного забезпечення та послуг з підтримки не залежать від оплати кінцевим користувачем Партнеру прав використання програмного забезпечення та послуг з підтримки.

Позивач зазначає, що на підставі наведених договорів сформувалася система співпраці SAP Україна із ТОВ «Агелес», яка успішно та ефективно тривала до кінця 2021 року.

Так, зокрема, у рамках співпраці за Угодою між SAP Україна та ТОВ «Агелес» 25.02.2011 укладено Договір про надання Партнеру права надати Кінцевому Користувачу права використання програмного забезпечення SAP і надання послуг по супроводженню Програмного забезпечення SAP № 7-ркп/РЕ/2011 з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Договір SAP № 7-ркп/РЕ/2011).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес» послуги із супроводу Standard Support (підтримки) переданого програмного забезпечення SAP по цьому договору, а ТОВ «Агелес» сплачує такі послуги в порядку та розмірах, визначених цим договором, включаючи Додатки до нього. ТОВ «Агелес» в свою чергу, надає кінцевому користувачу послуги із супроводу всього програмного забезпечення SAP, право на набуття якого кінцевим користувачем передбачено цим договором, а також програмного забезпечення, яке було набуто кінцевим користувачем у SAP до моменту укладення такого договору (п. 1.4. Договору SAP № 7-ркп/РЕ/2011). Кінцевим Користувачем по цьому договору є ЗАТ "Фоззі".

Оплата за послуги з підтримки здійснюється в національній валюті України, щоквартально, відповідно до умов Партнерської угоди на підставі рахунків, що виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору та на момент підписання договору складає 350 011,07 грн без ПДВ (п. 4.4. Договору SAP № 7-ркп/РЕ/2011).

У рамках співпраці за Партнерською угодою, SAP Україна уклало з ТОВ «Агелес» наступні договори (надалі - Договори укладені в межах Партнерської угоди), за якими надано ТОВ «Агелес» право надавати кінцевим користувачам програмне забезпечення SAP та послуги з технічної підтримки такого програмного забезпечення, а саме:

1) 24.05.2012 - укладено Договір про надання Партнеру права надати Кінцевому Користувачу права використання програмного забезпечення SAP і надання послуг по супроводженню Програмного забезпечення SAP № 64-ркп/2012 з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Договір SAP № 64-ркп/2012).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги із супроводу (підтримки) переданого програмного забезпечення SAP, а ТОВ «Агелес» сплачує такі послуги в порядку та розмірах, визначених цим договором, включаючи Додатки до нього. ТОВ «Агелес» в свою чергу, надає кінцевому користувачу послуги по супроводу (підтримці) програмного забезпечення (п. 1.4. Договору SAP № 64-ркп/2012). Кінцевим Користувачем по цьому договору є ТОВ «Фоззі-Фуд».

Оплата за послуги з підтримки здійснюється в національній валюті України, щоквартально, відповідно до умов Партнерської угоди на підставі рахунків, що виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору (п. 4.3. Договору SAP № 64-ркп/2012).

2) 15.11.2012 - укладено Договір про надання Партнеру права надати Кінцевому Користувачу права використання програмного забезпечення SAP і надання послуг по супроводженню Програмного забезпечення SAP № 12-ркп/2012 з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Договір SAP № 12-ркп/2012).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги із супроводу (підтримки) переданого програмного забезпечення SAP, а ТОВ «Агелес» сплачує такі послуги в порядку та розмірах, визначених цим договором, включаючи Додатки до нього. ТОВ «Агелес», в свою чергу, надає кінцевому користувачу послуги по супроводу (підтримці) програмного забезпечення (п. 1.4. Договору SAP № 12-ркп/2012). Кінцевим Користувачем по цьому договору є ТОВ «Фоззі-Фуд».

Оплата за послуги з підтримки здійснюється в національній валюті України, щоквартально, відповідно до умов Партнерської угоди на підставі рахунків, що виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору (п. 4.3. Договору SAP № 12-ркп/2012).

3) 27.11.2013 - укладено Договір про надання Партнеру права надати Кінцевому Користувачу права використання програмного забезпечення SAP і надання послуг по супроводженню Програмного забезпечення SAP № 37-ркп/2013 з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Договір SAP № 37-ркп/2013).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги із супроводу (підтримки) переданого програмного забезпечення SAP, а ТОВ «Агелес» сплачує такі послуги в порядку та розмірах, визначених цим договором, включаючи Додатки до нього. ТОВ «Агелес» в свою чергу, надає кінцевому користувачу послуги по супроводу (підтримці) програмного забезпечення (п. 1.5. Договору SAP № 12-ркп/2012). Кінцевим Користувачем по цьому договору є ТОВ «Фоззі-Фуд».

Оплата за послуги з підтримки здійснюється в національній валюті України, щоквартально, відповідно до умов Партнерської угоди на підставі рахунків, що виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору та на момент підписання договору щоквартально складає 4 649,06 грн без ПДВ (п. 4.3. Договору SAP № 12-ркп/2012).

4) 03.02.2014 укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмним забезпеченням SAP і надання послуг по супроводженню SAP Standard support [стандартної підтримки] Програмного забезпечення SAP № 2-ркп/2014 з подальшими змінами та доповненнями (надалі - Договір SAP № 2-ркп/2014).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги із супроводу (підтримки) переданого програмного забезпечення SAP, а ТОВ «Агелес» сплачує такі послуги в порядку та розмірах, визначених цим договором, включаючи Додатки до нього. ТОВ «Агелес», в свою чергу, надає кінцевому користувачу послуги по супроводу (підтримці) програмного забезпечення (п. 1.5. Договору SAP № 2-ркп/2014). Кінцевим Користувачем по цьому договору є ТОВ «Фоззі-Фуд».

Оплата за послуги з підтримки здійснюється в національній валюті України, щоквартально, відповідно до умов Партнерської угоди на підставі рахунків, що виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору та на момент підписання договору щоквартально складає 4 649,06 грн. без ПДВ (п. 4.3. Договору SAP № 2-ркп/2014).

22.02.2017 року між SAP Україна та ТОВ «Агелес» укладено Додаткову угоду № 5 до Партнерської угоди, відповідно до якої сторони домовились замінити кінцевого користувача у наведених вище договорах, що було укладено в рамках Партнерської угоди, а саме у: Договорі SAP № 7-ркп/РЕ/2011, Договорі SAP № 64-ркп/2012, Договорі SAP № 12-ркп/2012, Договорі SAP № 37-ркп/2013, Договорі SAP № 2-ркп/2014. Сторони погодили, що з дати набрання чинності цієї додаткової угоди, новим кінцевим користувачем у вказаних вище договорах є компанія ТОВ «Сільпо-Фуд» (ЄДРПОУ 40720198) замість компанії ТОВ «Фоззі-Фуд».

5) 30.06.2017 між SAP Україна та ТОВ «Агелес» укладено Додаткову угоду № 6 до Партнерської угоди (надалі - Додаткова угода № 6 до Партнерської угоди), відповідно до якої, в порядку та на умовах Партнерської угоди, SAP Україна надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Enterprise Support по супроводженню для програмного забезпечення, право використання якого належить кінцевому користувачу ТОВ «Тедіс Україна» на момент укладення цієї додаткової угоди.

Щоквартальна вартість послуг складає з ПДВ 3 570 025,40 грн. ТОВ «Агелес» сплачує послуги з супроводу SAP Enterprise Support щоквартально шляхом авансового платежу на підставі виставлених SAP Україна кожного 15 числа першого місяця календарного кварталу (п. 3 та п. 4 Додаткової угоди № 6).

Також в рамках співпраці за Генеральною угодою, SAP Україна уклало з ТОВ «Агелес» договори (надалі - Договори укладені в межах Генеральної угоди) про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки, а саме:

1) 01.12.2017- укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки № 65-ркп/2017 (надалі - Договір № 65-ркп/2017).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелеc», зокрема, послуги з підтримки з 01.01.2018 для програмного забезпечення SAP, права використання якого надаються за цим договором, а також будуть надаватись послуги з підтримки для попереднього програмного забезпечення SAP, права використання якого були отримані користувачем раніше. Послуги з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально з ПДВ (п. 1.5. Договір № 65-ркп/2017). Кінцевим користувачем по цьому договору є ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця».

Оплата за послуги із супроводу здійснюється в національній валюті України, щоквартально, відповідно до умов Партнерської угоди на підставі рахунків, що виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору і на момент підписання договору щоквартально становить 285 319,75 грн. без ПДВ (п. 1.5. Договору SAP № 2-ркп/2014).

2) 28.03.2018 - укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки № 83719256 (надалі - Договір № 83719256).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги з підтримки програмного забезпечення SAP, права використання якого передані. SAP також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Enterprise Support із підтримки програмного забезпечення, що придбавається за цим договором, які описані в Спеціальних умовах про підтримку, що є невід`ємною частиною Генеральної угоди (п. 1.5. Договору № 83719256). Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Хенкель Україна».

Оплата за послуги із супроводу здійснюється в національній валюті України, щоквартально, на підставі рахунків, які виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору (абз. п. 1.5. Договору № 83719256).

3) 29.03.2018 - укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки Business One Support № 6-B1/2018 (надалі - Договір № 6-B1/2018).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги із супроводу (підтримки) SAP Business One Support програмного забезпечення SAP, права використання якого передані. Оплата за послуги із супроводу SAP Business One Support здійснюється в національній валюті щоквартально, на підстав виставлених рахунків, які виставляються відповідно до додатку № 3 до цього договору (ст. 2 Договору № 6-B1/2018). Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Ресторація Сервіс».

4) 28.09.2018 року - укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки №83808360 (надалі - Договір № 83808360).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги з підтримки програмного забезпечення SAP, права використання якого передані. SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Enterprise Support із підтримки програмного забезпечення, що придбавається за цим договором, які описані в Спеціальних умовах про підтримку, що є невід`ємною частиною Партнерської угоди. Послуги з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально й обкладаються ПДВ (п. 1.5. Договору № 83808360). Кінцевим користувачем по цьому договору є ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця».

5) 19.11.2018 - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № 4355 (надалі - Договір № 4355).

За умовами цього договору SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку № 4 до Генеральної угоди. Послуги з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ. План виставлення рахунків та розрахункова вартість Послуг із підтримки в квартал зазначено у таблиці до договору. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Ресторація Сервіс».

6) 27.12.2018 - укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки № 83829101 (надалі - Договір № 83829101).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги з підтримки програмного забезпечення SAP, права використання якого передані. SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Enterprise Support із підтримки програмного забезпечення, що придбавається за цим договором, які описані в Спеціальних умовах про підтримку, що є невід`ємною частиною Партнерської угоди. Оплата за послуги із підтримки здійснюється в національній валюті України, щоквартально, на підставі рахунків, які виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору (п. 1.5. Договору № 83829101). Кінцевим користувачем по цьому договору є ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця».

7) 31.12.2018 року - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № 56288858 (надалі - Договір № 56288858).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку 4 до Генеральної угоди. Послуги із підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо, щоквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ. План виставлення рахунків та розрахункова вартість послуг із підтримки в квартал на дату підписання цього договору зазначені у відповідні таблиці. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «РЕСТОРАЦІЯ СЕРВІС».

8) 16.12.2019 - укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із підтримки № 3061283842 (надалі - Договір № 3061283842).

За умовами цього договору SAP Україна надає ТОВ «Агелес», зокрема, послуги SAP Standard Support (підтримки) із підтримки програмного забезпечення SAP права використання якого передаються за цим договором. Послуги SAP Standard Support описані в Спеціальних умовах про підтримку, що є невід`ємною частиною Генеральної угоди. Оплата за послуги із підтримки здійснюється в національній валюті України, щоквартально, на підставі рахунків, які виставляються відповідно до Додатку № 3 до цього договору (п. 1.6 Договору № 3061283842). Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Сільпо-Фуд».

9) 17.01.2020 - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення та надання послуг із підтримки № ОR00489620 (на далі - Договір № ОR00489620).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку № 4 до Генеральної угоди. Послуги з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Ресторація Сервіс».

10) 10.07.2020 - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення та надання послуг із підтримки № ОR00687487 (надалі - Договір № ОR00687487).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку № 4 до Генеральної угоди. Послуги з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ.. Кінцевим користувачем по цьому договору є ФОП Спокойна Ірина Вікторівна.

11) 29.12.2020 - укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із супроводу № 3061630744 (надалі - Договір № 3061630744).

За умовами цього договору SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Enterprise Support із супроводу програмного забезпечення SAP, що придбавається за цим договором та програмного забезпечення SAP, ліцензованого кінцевим користувачем раніше та зазначеного в Додатку № 3. Послуги з супроводу програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ (п. 1.6, п. 4.3. Договору № 3061630744). Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Інтертоп Україна».

12) 29.12.2020 - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № 972021 (надалі - Договір № 972021).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку 4 до Генеральної угоди. Вартість послуг із підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо, щоквартально. План виставлення рахунків та розрахункова вартість послуг із підтримки в квартал на дату підписання цього договору зазначені у відповідні таблиці. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «БІЗНЕС КОНТІНЮІТІ СОЛЮШНЗ».

13) 21.01.2021- укладено Ліцензійний договір про надання права використання програмного забезпечення SAP та надання послуг із супроводу № 3061550570 (надалі - Договір № 3061550570).

За умовами цього договору SAP також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Enterprise Support із супроводу програмного забезпечення, що придбавається за цим договором, які описані в спеціальних умовах про підтримку що є невід`ємною частиною Генеральної угоди. Оплата послуг із супроводу здійснюється в національній валюті України, щоквартально, на підставі рахунків, які виставляються відповідно до Додатка № 3 до цього договору (п. 1.6, п. 4.3. Договору № 3061550570). Кінцевим користувачем по цьому договору є БО « 100 ВІДСОТКІВ ЖИТТЯ».

14) 25.02.2021 року - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № OR01072035 (надалі - Договір № OR01072035).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку № 4 до Генеральної угоди. Послуги з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Ресторація Сервіс».

14) 30.06.2021 - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № OR01323206 (надалі - Договір № OR01323206).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку № 4 до Генеральної угоди. Вартість послуг з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Ресторація Сервіс».

15) 17.08.2021- укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № OR01523011 (надалі - Договір № OR01523011).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку № 4 до Генеральної угоди. Вартість послуг з підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та підлягають оподаткуванню ПДВ. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «Ресторація Сервіс».

16) 09.09.2021- укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № OR 01565230 (надалі - Договір № OR 01565230).

За умовами цього договору, ТОВ «Агелес» набуло права надати кінцевому користувачу ТОВ «РЕСТОРАЦІЯ СЕРВІС» права використання програмного забезпечення SAP в порядку та на умовах визначених договором.

17) 16.09.2021 - укладено Договір про надання партнеру права надати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення № OR01570313 (надалі - Договір № OR01570313).

За умовами цього договору, SAP Україна також надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Business One VAR із підтримки програмного забезпечення, придбаного за цим договором, які описані в Додатку 4 до Генеральної угоди. Вартість послуг із підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо, щоквартально. План виставлення рахунків та розрахункова вартість послуг із підтримки в квартал на дату підписання цього договору зазначені у відповідній таблиці. Кінцевим користувачем по цьому договору є ТОВ «РЕСТОРАЦІЯ СЕРВІС».

18) 25.11.2021 - укладено Договір щодо послуг із супроводу (підтримки) SAP Business One Support № B1/BD (далі - Договір № B1/BD).

За умовами цього договору, з 01.12.2021 року SAP Україна надає ТОВ «Агелес» на умовах Генеральної угоди послуги з супроводу (SAP Business One VAR Delivered Support), щодо всього наявного на момент укладення цього договору та наведеного у ньому програмного забезпечення SAP, право використання якого належить кінцевому користувачеві ТОВ «БДО». Послуги із підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та не підлягають оподаткуванню ПДВ.

19) 25.11.2021 - укладено Договір щодо послуг із супроводу (підтримки) SAP Business One Support № B1/UT (надалі - Договір № B1/UT). За умовами договору, з 01.12.2021 року SAP Україна надає ТОВ «Агелес» на умовах Генеральної угоди послуги з супроводу (SAP Business One VAR Delivered Support), щодо всього наявного на момент укладення цього договору та наведеного у ньому програмного забезпечення SAP, право використання якого належить кінцевому користувачеві ТОВ «ЮНІТЕХСОФТ». Послуги із підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та не підлягають оподаткуванню ПДВ.

20) 25.11.2021 - укладено Договір щодо послуг із супроводу (підтримки) SAP Business One Support № B1/LB (надалі - Договір № B1/LB).

За умовами даного договору, SAP Україна надає ТОВ «Агелес» послуги з супроводу (SAP Business One VAR Delivered Support), щодо всього наявного на момент укладення цього договору у ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ ЛАТЧБАХЕР Україна» наведеного у договору програмного забезпечення SAP, право використання якого належить кінцевому користувачеві. Послуги із підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та не підлягають оподаткуванню ПДВ.

21) 25.11.2021- укладено Договір щодо послуг із супроводу (підтримки) SAP Business One Support № B1/НК (надалі - Договір № B1/НК).

За умовами даного договору, з 01.11.2021 року SAP Україна надає ТОВ «Агелес» на умовах Генеральної угоди послуги з супроводу (SAP Business One VAR Delivered Support), щодо всього наявного на момент укладення цього договору та наведеного у ньому програмного забезпечення SAP, право використання якого належить кінцевому користувачеві «Хорайзен Кепітал Едвайзор». Послуги із підтримки програмного забезпечення оплачуються окремо поквартально та не підлягають оподаткуванню ПДВ.

22) 27.12.2019 між SAP Україна та ТОВ «Агелес» укладено Додаткову угоду № 5 до Генеральної угоди (далі - Додаткова угода № 5 до Генеральної угоди), відповідно до якої в порядку та на умовах Генеральної угоди, SAP Україна надає ТОВ «Агелес» послуги SAP Enterprise Support по супроводженню для програмного забезпечення, додаткові права використання якого набув кінцевий користувач ПрАТ «Фармацевтична фірма «Дарниця» у грудні 2019 року.

Щоквартальна вартість послуг на момент укладення цієї додаткової угоди складає разом ПДВ 539 280,31 грн. ТОВ «Агелес» сплачує послуги з супроводу SAP Enterprise Support щоквартально шляхом авансового платежу на підставі рахунків, виставлених SAP Україна кожного 15 числа першого місяця календарного кварталу (п. 2 та п. 3 Додаткової угоди № 5 до Генеральної угоди).

23) 26.06.2020 року між SAP Україна та ТОВ «Агелес» укладено Договір про надання хмарних послуг № 3061452628 (надалі - Договір № 3061452628).

За умовами договору, SAP Україна зобов`язується надати хмарну послугу, зазначену в Додатку 1 до цього договору відповідно до метрики використання і в обсязі, зазначеному в Додатку 1 до цього Договору, для використання кінцевим користувачем (ПрАТ «Миронівських Хлібопродукт») на період обумовлений таким договором. Вартість хмарної послуги вказана в Додатку № 1 до цього договору та становить 21 542 787,88 грн. (без ПДВ). Рахунки на оплату вартості хмарної послуги виставляються SAP Україна відповідно до положень Моделі Sell Cloud Генеральної угоди та погодженого сторонами Плану виставлення рахунків, що є додатком до договору.

Відтак, за доводами позивача, у межах співпраці за Рамковими угодами між SAP Україна та ТОВ «Агелес» укладено Договори про надання послуг, за умовами яких SAP Україна надавало ТОВ «Агелес» послуги щодо супроводження (підтримки) програмного забезпечення SAP (права на використання якого надаються за укладеними договорами кінцевим користувачам); SAP Україна надавало ТОВ «Агелес» послуги хмарних сервісів SAP, а в свою чергу відповідач зобов`язувався сплачувати винагороду за вказані послуги в порядку та на умовах, визначених відповідними договорами.

За твердженнями позивача протягом тривалого часу сторони належним чином виконували прийняті на себе договірні зобов`язання.

Так, 15.10.2021 року SAP Україна виставило ТОВ «Агелес» рахунки із передплати за послуги з підтримки програмного забезпечення SAP та хмарні послуги за останній квартал жовтень-грудень 2021 року, що надалі були належним чином надані за вказаними вище Договорами про надання послуг.

Однак, відповідач попри підписання актів приймання-передачі робіт та послуг та відсутність заперечень щодо отриманих послуг з підтримки програмного забезпечення SAP та хмарних послуг, не виконало свого обов`язку із щоквартальної оплати таких послуг.

Також позивач зазначає, що SAP Україна неодноразово направлялися відповідачу попередження про необхідність оплатити виставлені рахунки, які були залишені без задоволення.

В подальшому, 30.12.2021 SAP Україна направлено ТОВ «Агелес» письмове повідомлення про розірвання Генеральної угоди включно із Додатками SAP PartnerEdge.

З метою досудового врегулювання спору 03.11.2023 позивачем направлено на адресу відповідача претензію із вимогою погасити заборгованість у розмірі 7 791 123,70 грн, протягом семи днів з дня отримання претензії, яка була вручена останньому 06.11.2023, проте у строки, зазначені в претензії, заборгованість погашена не була, що стало підставою для звернення до суду із позовом про стягнення заборгованості.

Оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.

За змістом ст. 509 Цивільного кодексу України, ст. 173 Господарського кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Частиною 1 ст. 173 Господарського кодексу України визначено, що господарським визнається зобов`язання, що виникає між суб`єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб`єкт (зобов`язана сторона, у тому числі боржник) зобов`язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб`єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб`єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку.

За приписами ст. ст. 11, 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають, зокрема, з договору.

Згідно зі ст. 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Відповідно до ст. ст. 6, 627 Цивільного кодексу України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Укладені між сторонами договори за своєю правовою природою є договорами надання послуг, а відповідно до статті 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Положення цієї глави можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Як вбачається із матеріалів справи позивачем надані послуги з підтримки програмного забезпечення SAP та хмарні послуги на загальну суму 7 791 123,70 грн, про що сторонами складено відповідні Акти про надання партнеру права надавати кінцевому користувачу права використання програмного забезпечення та Акти приймання-передачі за угодами/договорами, наданих за період жовтень-грудень 2021 року.

Судом встановлено, що вказані Акти підписано сторонами через сервіс «Вчасно» уповноваженими представниками сторін, а саме: з боку уповноважених представників SAP Україна акти підписано: 30.12.2021 кваліфікованим електронним підписом заступника директора SAP Україна Сіваєвої Т.В. та 31.12.2021 кваліфікованим електронним підписом головного бухгалтера SAP Україна Польовик Т.М. та накладено електронну печатку SAP Україна та з боку ТОВ «Агелес» акти підписано 14.02.2022 кваліфікованим електронним підписом заступника генерального директора ТОВ «Агелес» Зубко Т.Б. та накладено електронну печатку підприємства.

З матеріалів справи вбачається, що вищевказані Акти підписані з боку відповідача без будь-яких зауважень та заперечень.

Частиною 1 статті 903 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Як встановлено судом у ст. 8 «Загальних умов SAP PartnerEdge» для України» (надалі - Загальні умови), які є невід`ємною частиною Генеральної угоди, Партнер зобов`язаний сплачувати SAP усі суми, що підлягають сплаті на користь SAP відповідно до будь-якої частини цієї Угоди протягом строку оплати. Оплата вважається здійсненою в момент надходження коштів на банківський рахунок SAP, зазначений SAP для таких платежів.

Договорами, укладеними між SAP Україна і ТОВ «Агелес» щодо кінцевих користувачів передбачено, що послуги із підтримки оплачуються окремо щоквартально на підставі виставлених рахунків.

За доводами позивача, що підтверджується матеріалами справи, SAP Україна на виконання положень Договорів про надання послуг відповідно до плану виставлення рахунків, 15.10.2021 виставлено рахунки за послуги підтримки за останній квартал (жовтень - грудень) 2021 та хмарні послуги.

Статтею 530 Цивільного кодексу України визначено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Зазначене також кореспондується зі ст.ст. 525, 526 Цивільного кодексу України, відповідно до яких зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Стаття 629 Цивільного кодексу України передбачає, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Оскільки, матеріали справи не містять доказів оплати відповідачем основного боргу у повному обсязі, а факт заборгованості відповідача перед позивачем за договороми належним чином доведений, документально підтверджений та відповідачем не спростований, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача основного боргу у розмірі 7 791 123,70 грн є обґрунтованим та підлягає задоволенню у повному обсязі.

Що стосується заявленої до стягнення пені у розмірі 744 274,44 грн, нарахованої за загальний період прострочення з 01.01.2022 по 30.06.2023, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.

Відповідно до ч. 1 ст. 216 Господарського кодексу України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.

Згідно зі ст. 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинення ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведено, що ним вжито усіх належних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Штрафними санкціями згідно з ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

За змістом статті 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, яке боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

У відповідності до частини 2 статті 551 Цивільного кодексу України якщо предметом неустойки є грошова сума, її розмір встановлюється договором або актом цивільного законодавства. Розмір неустойки, встановлений законом, може бути збільшений у договорі. Сторони можуть домовитися про зменшення розміру неустойки, встановленого актом цивільного законодавства, крім випадків, передбачених законом.

Судом встановлено, що у Договорі № SAP 12-ркп/2012, Договорі № SAP 7-ркп//РЕ/2011, Договорі № 37-ркп, Договорі №2-ркп/2014, Договорі №3061283842, Договорі № 65-ркп/2017, Договорі № 83808360, Договорі № 83829101, Договорі № 83719256, Договорі № 6-B1/2018, Договорі № 3061550570 сторонами визначено, що при несвоєчасному виконанні грошових зобов`язань в строки, передбачені Договором, Партнеру може начислятися пеня, яка підлягає оплаті Партнером, у розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла на момент прострочення, з простроченої суми за кожен день прострочення.

В силу положень ч. 6 ст. 232 Господарського кодексу України, нарахування штрафних санкцій за прострочення виконання зобов`язання, якщо інше не встановлено законом або договором, припиняється через шість місяців від дня, коли зобов`язання мало бути виконано. Діючим господарським законодавством не передбачена можливість нарахування пені більше ніж за півроку і цей строк є присікальним.

В пункті 2.5. Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 14 від 17.12.2013 року «Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов`язань» зазначено, що: «Щодо пені за порушення грошових зобов`язань застосовується припис частини шостої статті 232 ГК України. Даним приписом передбачено не позовну давність, а період часу, за який нараховується пеня і який не повинен перевищувати шести місяців від дня, коли відповідне зобов`язання мало бути виконане; законом або укладеним сторонами договором може бути передбачено більшу або меншу тривалість цього періоду. Його перебіг починається з дня, наступного за останнім днем, у який зобов`язання мало бути виконане, і початок такого перебігу не може бути змінений за згодою сторін. Необхідно також мати на увазі, що умова договору про сплату пені за кожний день прострочення виконання зобов`язання не може розцінюватися як установлення цим договором іншого, ніж передбачений частиною шостою статті 232 ГК України, строку, за який нараховуються штрафні санкції».

Оскільки положення договорів не містять вказівки на встановлення іншого строку припинення нарахування пені, ніж встановленого в ст. 232 Господарського кодексу України, то нарахування штрафних санкцій припиняється зі сплином шести місяців.

Суд перевірив наданий позивачем розрахунок пені встановив, що позивачем було проведено нарахування пені період більше ніж шість місяців (з 01.01.2022 по 30.06.2024), тобто, допущено помилки у визначені періоду та розміру нарахування пені.

З урахуванням викладеного, судом здійснено власний перерахунок розміру пені, за яким сума останньої становить 145 677,66 грн, а тому позовні вимоги в цій частині підлягають частковому задоволенню.

Крім того, за прострочення виконання грошового зобов`язання за договорами позивачем заявлено до стягнення з відповідача інфляційні втрати у розмірі 2 698 845,25 грн та 3% річних у розмірі 525 100,39 грн.

Відповідно до статті 625 Цивільного кодексу України, боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Передбачене законом право кредитора вимагати сплати боргу з урахуванням індексу інфляції та процентів річних в порядку ст. 625 Цивільного кодексу України є способами захисту його майнового права та інтересу, суть яких полягає у відшкодуванні матеріальних втрат від знецінення грошових коштів внаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними ним грошовими коштами, належними до сплати кредиторові.

Отже, враховуючи факт прострочення відповідачем виконання грошового зобов`язання щодо оплати товару за договором, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача 3% річних та інфляційних втрат.

Здійснивши перевірку заявленої до стягнення з відповідача суми інфляційних втрат та 3% річних, суд дійшов висновку, що розрахунок останніх є обґрунтованим, арифметично вірним та таким, що не суперечить нормам чинного законодавства, у зв`язку з чим вимоги в цій частині підлягаю задоволенню в повному обсязі.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до статей 76-79 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи. Наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За приписами частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідач під час розгляду справи не надав суду належних та допустимих доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги та свідчили про належне виконання свого обов`язку чи відсутність у нього обов`язку сплатити заявлену до стягнення заборгованість, як і не скористався своїм правом на подання відзиву.

Приймаючи до уваги вищевикладене в сукупності, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог позивача.

На підставі викладеного, враховуючи положення ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, витрати зі сплати судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. 129, 236 - 238, 240 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити частково.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Агелес» (02090, м. Київ, вул. Сосюри, 6, офіс 208, ідентифікаційний код 34426956) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сап Україна» (03150, Київ, вул. Ділова, 5, м. Київ, ідентифікаційний код 31242924) заборгованість у розмірі 7 791 123 грн 70 коп., пеню у розмірі 145 677 грн 66 коп., інфляційні втрати у розмірі 2 698 845 грн 25 коп., 3% річних у розмірі 525 100 грн 39 коп., та витрати зі сплати судового збору у сумі 167 411 грн 21 коп.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

4. Після набрання рішенням суду законної сили видати позивачу наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 16.09.2024.

Суддя Л.Г. Пукшин

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.09.2024
Оприлюднено17.09.2024
Номер документу121619931
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —910/5100/24

Рішення від 11.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пукшин Л.Г.

Ухвала від 26.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пукшин Л.Г.

Ухвала від 20.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пукшин Л.Г.

Ухвала від 02.05.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Пукшин Л.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні