ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"12" вересня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/3505/23
Господарський суд Одеської області у складі судді Степанової Л.В., при секретарі судового засідання Прахт Є.І., розглянувши у підготовчому засіданні клопотання Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 26302595) про призначення судової експертизи по справі №916/3505/23
за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Добровольського 126 (65111, м. Одеса, пр. Добровольського, 126, копус 1, код ЄДРПОУ 40868650);
до відповідачів: 1. Територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради (65026, м. Одеса, Думська площа, 1, код ЄДРПОУ 26597691);
2. Виконавчого комітету Одеської міської ради (65026, м. Одеса, Думська площа, 1, код ЄДРПОУ 04056919);
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Департамент комунальної власності Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 26302595).
про визнання незаконним та скасування рішення, визнання недійсним та скасування свідоцтва
за участю представників сторін:
від позивача: Бороган В.В.;
від відповідачів: 1. Територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради: Явченко Д.В.;
2. Виконавчого комітету Одеської міської ради: Явченко Д.В.;
від третьої особи: не з`явився;
ВСТАНОВИВ:
В провадженні судді Господарського суду Одеської області Степанової Л.В. перебуває справа №916/3505/23 за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Добровольського 126 до відповідачів Територіальної громади міста Одеси в особі Одеської міської ради та Виконавчого комітету Одеської міської ради за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про визнання незаконним та скасування рішення, визнання недійсним та скасування свідоцтва.
В обґрунтування позовних вимог Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Добровольського 126 посилається на те, що рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради №672 від 28.10.2004р порушує право спільної сумісної власності співвласників багатоквартирного буднику.
Департамент комунальної власності Одеської міської ради звернувся до суду з клопотанням про призначення у справі судової експертизи проведення якої просить доручити Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України, (м. Одеса, вул. Рішельєвська 8), на вирішення експертизи поставити такі питання: 1) Чи відносяться нежитлові підвальні приміщення площею 180,8кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, до нежитлових об`єктів нерухомості, які є самостійними об`єктами цивільно-правових відносин та чи можлива експлуатація житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, без загального доступу до зазначеного вище об`єкту нерухомості? 2) Чи наявне розташування вузлів управління інженерними комунікаціями житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, у нежитлових підвальні приміщення площею 180,8 кв.м за вказаною вище адресою?
В обґрунтування свого клопотання Департамент комунальної власності Одеської міської ради зазначає, що при ознайомленні з матеріалами справи №916/3505/23 представнику Департаменту стало відомо, що позивачем в обґрунтування позовних вимог до матеріалів справи було надано копію висновку судового експерта Рапач К.В. від 29.09.2023 №52/23. На думку Департаменту зазначений висновок складений за результатами проведення будівельно-технічної експертизи є сумнівним, неповним та неясним, а тому не може вважатися належним, допустимим та достовірним доказом в розумінні Господарського процесуального кодексу України. Територіальна громада м. Одеси в особі Одеської міської ради є власником спірного нежитлового приміщення, що підтверджується Свідоцтвом про право власності від 02.08.2006 серії ЯЯЯ №985055, яке видане на підставі рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.10.2004 №672. Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 5 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», з метою приведення відносин щодо управління об`єктами комунальної власності територіальної громади м. Одеси у відповідність до вимог чинного законодавства України, Одеською міською радою прийнято рішення №2284-VII від 26.07.2017 «Про визначення органу, уповноваженого управляти майном, яке є комунальною власністю територіальної громади м. Одеси». Відповідно до даного рішення Одеської міської ради визначено, що Департамент комунальної власності Одеської міської ради є органом, уповноваженим управляти майном комунальної власності територіальної громади міста Одеси. Виходячи з викладеного та враховуючи, що представників Департаменту не було залучено на місце проведення експертизи, вважаємо висновок експерта Рапач К.В. від 29.09.2023 №52/23 складений із порушенням Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень. Окремо звертаємо увагу суду на те, що між Департаментом комунальної власності Одеської міської ради та Товариством з обмеженою відповідальністю «Фірмовий магазин-м`ясні вироби» було укладено договір оренди від 12.09.2006 №52/98, згідно якому надано у строкове платне користування нежилі підвальні приміщення №501, загальною площею 180,8кв.м, розташовані за адресою: м. Одеса, просп. Добровольського, 126/1 який наразі є діючим. Договірні відносини ще з 1999 року свідчать про відкритість користування та розпорядження нежитловим приміщенням, що є комунальною власністю Територіальної громади м. Одеси, управляння яким здійснює Департамент комунальної власності Одеської міської ради.
Департамент комунальної власності Одеської міської ради наполягає на тому, що для з`ясування істотних обставин, що мають значення для справи є визначення статусу спірних приміщень, а доказом, за допомогою якого можливо встановити статус приміщення можуть бути висновки судової експертизи.
Позивач заперечує проти клопотання Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про призначення експертизи .
Відповідачі проти клопотання Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про призначення експертизи не заперечують.
Суд, розглянувши матеріали справи, клопотання Департаменту комунальної власності Одеської міської ради про призначення судової експертизи, пояснення представників сторін, зазначає наступне.
Відповідно до ст. 99 Господарського процесуального кодексу України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів. Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом. Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їхню думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.
Враховуючи необхідність визначення чи відносяться нежитлові підвальні приміщення площею 180,8кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, до нежитлових об`єктів нерухомості, які є самостійними об`єктами цивільно-правових відносин та чи можлива експлуатація житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, без загального доступу до зазначеного вище об`єкту нерухомості та чи наявне розташування вузлів управління інженерними комунікаціями житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, у нежитлових підвальних приміщеннях площею 180,8кв.м за вказаною вище адресою, суд дійшов висновку про призначення у справі судової експертизи.
Суд, розглянувши запропоновані Департаментом комунальної власності Одеської міської ради питання, враховуючи відсутність запропонованих питань з боку позивача та відповідачів, суд дійшов висновку про поставлення перед експертами наступних питань:
1) Чи відносяться нежитлові підвальні приміщення площею 180,8кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, до нежитлових об`єктів нерухомості, які є самостійними об`єктами цивільно-правових відносин та чи можлива експлуатація житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, без загального доступу до зазначеного вище об`єкту нерухомості?
2) Чи наявне розташування вузлів управління інженерними комунікаціями житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, у нежитлових підвальні приміщення площею 180,8 кв.м за вказаною вище адресою?
Департаментом комунальної власності Одеської міської ради запропоновано доручити проведення судової експертизи Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз Міністерства юстиції України, (м. Одеса, вул. Рішельєвська 8).
Позивачем та відповідачами не запропоновано експертну установу та не надано своїх пропозицій щодо експертної установи.
Розглянувши надану Департаментом комунальної власності Одеської міської ради пропозицію щодо експертної установи, суд дійшов висновку про доручення проведення судової експертизи Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз (м. Одеса, вул. Рішельєвська 8).
В клопотанні про проведення судової Департаментом комунальної власності Одеської міської ради не зазначено сторону на яку буде покладено обов`язок сплати вартості судової експертизи.
Враховуючи, що Департамент комунальної власності Одеської міської ради є ініціатором призначення експертизи, суд дійшов висновку про покладення витрат на проведення судової експертизи на третю особу - Департамент комунальної власності Одеської міської ради.
Суд вважає за необхідне попередити судових експертів Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз які будуть долучені до проведення судової інженерно-технічної (технологічної) експертизи про кримінальну відповідальність згідно ст.ст.384,385 Кримінального Кодексу України за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків
Керуючись ст.ст. 99, 100, 106, п.8 ч.2 ст.182, п.2 ч. 1 ст. 228, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання Департаменту комунальної власності Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 26302595) про призначення судової експертизи по справі №916/3505/23 задовольнити .
2. Призначити у справі №916/3505/23 судову експертизу.
3. Проведення судової експертизи доручити судовим експертам Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз (65026, м. Одеса, вул. Рішельєвська 8).
4. На вирішення судових експертів поставити наступні питання:
1) Чи відносяться нежитлові підвальні приміщення площею 180,8кв.м, що розташовані за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, до нежитлових об`єктів нерухомості, які є самостійними об`єктами цивільно-правових відносин та чи можлива експлуатація житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, без загального доступу до зазначеного вище об`єкту нерухомості?
2) Чи наявне розташування вузлів управління інженерними комунікаціями житлового будинку за адресою: м. Одеса, проспект Добровольського, 126/1, у нежитлових підвальні приміщення площею 180,8 кв.м за вказаною вище адресою?
5. Витрати по оплаті судової експертизи покласти на третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Департамент комунальної власності Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 26302595).
6. Зобов`язати Департамент комунальної власності Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 26302595) надати суду докази оплати витрат на проведення судової експертизи.
7. Надіслати справу №916/3505/23 Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз (65026, м. Одеса, вул. Рішельєвська 8) для проведення судової експертизи.
8. Попередити судових експертів Одеського науково-дослідного інституту судових експертиз (65026, м. Одеса, вул. Рішельєвська 8) про кримінальну відповідальність згідно ст.ст.384,385 Кримінального Кодексу України за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків, та направити йому копію ухвали.
9. Якщо під час проведення судової експертизи будуть встановлені обставини, що мають значення для правильного вирішення спору, з приводу яких фахівцю не були поставлені питання, зобов`язати та надати можливість експерту у висновку викласти свої міркування і доводи щодо цих обставин.
10. Ухвалу надіслати учасникам справи та Одеському науково-дослідному інституту судових експертиз (65026, м. Одеса, вул. Рішельєвська 8).
11. Провадження у справі №916/3505/22 зупинити до проведення судової експертизи та отримання висновку.
Повний текст ухвали підписаний 16 вересня 2024.
Ухвала набирає чинності 12.09.2024 та підлягає оскарженню в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України.
Суддя Л.В. Степанова
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2024 |
Оприлюднено | 17.09.2024 |
Номер документу | 121620436 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо оскарження актів (рішень) суб'єктів господарювання та їхніх органів, посадових та службових осіб у сфері організації та здійснення господарської діяльності |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Степанова Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні