Ухвала
від 16.09.2024 по справі 947/22422/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

Справа № 947/22422/24

Провадження № 1-кс/947/12391/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.09.2024 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі клопотання прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Київського районного суду м. Одеси надійшло клопотання прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

У клопотанні сторона обвинувачення просить накласти арешт на вилучені документи за результатом проведеного 12.09.2024 огляду вантажівки - евакуатору ISUZU 4x2 НОМЕР_9

У судове засідання учасники кримінального провадження не з`явились, від прокурора ОСОБА_3 до канцелярії суду надійшла заява про розгляд клопотання за його відсутності.

Відповідно до ч.4 ст. 107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється

Вивчивши клопотання про арешт майна та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

В ході судового розгляду встановлено, що підрозділом Територіального управління БЕБ в Одеській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, відомості за яким внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що 14.03.2022 міський голова м. Одеси видав розпорядження №133 «Про забезпечення потреб добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси», в якому відповідно до статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», пункту 3 частини 1 статті 8, статті 9 Закону України «Про правовий режим воєнного стану в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», розпорядження Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2022 року №179-р «Про організацію функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану», з метою покращення матеріально-технічного, медичного та продовольчого забезпечення підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України, доручив:

1. Виконавчому комітету Одеської міської ради, Київській районній адміністрації Одеської міської ради, Малиновській районній адміністрації Одеської міської ради, Приморській районній адміністрації Одеської міської ради, Суворовській районній адміністрації Одеської міської ради, Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради, Департаменту міського господарства Одеської міської ради, Департаменту економічного розвитку Одеської міської ради, Управлінню розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради:

1.1. Здійснити закупівлю товарів для організації матеріально-технічного, медичного та продовольчого забезпечення підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України на підставі укладених договорів.

1.2. Придбані товари на безоплатній основі передати до підрозділів Сил територіальної оборони Збройних Сил України.

2. Встановити, що це розпорядження набирає чинності із дня його підписання.

У подальшому, встановити більш точну дату та час в ході досудового розслідування не надалось можливим (але не раніше 06.03.2022), після отримання Департаментом муніципальної безпеки Одеської міської ради коштів з місцевого бюджету для здійснення матеріально-технічного забезпечення підрозділів територіальної оборони та добровольчих формувань територіальної громади міста Одеси, у ОСОБА_4 виник злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди в інтересах іншої фізичної та юридичної особи всупереч інтересам служби, який він реалізував за наступних обставин.

Так, з метою реалізації свого злочинного умислу, у невстановлений в ході досудового розслідування час та місці, ОСОБА_4 залучив до вчинення кримінального правопорушення свого першого заступника ОСОБА_5 , якому доручив пошук відповідного постачальника, з яким у подальшому буде укладений договір без застосування видів (процедур) закупівель, визначених Законами України «Про публічні закупівлі».

Разом з цим, ОСОБА_5 , діючи за вказівкою ОСОБА_4 , при невстановлених в ході досудового розслідування обставинах, залучив в якості постачальника фізичну особу - підприємця ОСОБА_6 (РНОКПП - НОМЕР_1 ), з яким попередньо були узгоджені найменування товарно-матеріальних цінностей та їх кількість.

У подальшому, ОСОБА_4 , реалізуючи свій злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП - НОМЕР_1 ), всупереч інтересам служби, в порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, тобто без проведення аналізу та документального підтвердження ринкових цін, у період з березня по травень 2022 року, видав накази про проведення публічних закупівель в умовах воєнного стану без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, в яких прийняв рішення щодо постачальника з яким буде укладений договір, а також визначив вартість, за якою будуть поставлені відповідні товарно - матеріальні цінності.

У подальшому, ОСОБА_5 , діючи за вказівкою ОСОБА_4 , на підставі вищевказаних наказів, уклав з ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП - НОМЕР_1 ) відповідні договори на закупівлю зазначених товарно-матеріальних цінностей, а саме: №06/2022 від 16.03.2022, № 07/2022 від 16.03.2022, № 13/2022 від 19.03.2022, № 14/2022 від 21.03.2022, № 18/2022 від 23.03.2022, № 19/2022 від 23.03.2022, № 23/2022 від 30.03.2022, № 24/2022 від 31.03.2022, № 25/2022 від 04.04.2022, № 28/2022 від 18.04.2022, істотні умови яких є аналогічними між собою

Так, продовжуючи реалізацію злочинного наміру ОСОБА_4 , ОСОБА_5 діючи умисно, всупереч інтересам служби, за попередньою змовою та за раніше розробленим злочинним планом ОСОБА_4 , при невстановлених в ході досудового розслідування обставинах, отримав від ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП - НОМЕР_1 ) видаткові накладні на загальну суму 3 169 000,00 грн, а саме: №1 від 16.03.2022 на суму 519 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 16.03.2022 на суму 24 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 19.03.2022 на суму 112 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 21.03.2022 на суму 390 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 23.03.2022 на суму 12 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 23.03.2022 на суму 121 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 30.03.2022 на суму 212 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 31.03.2022 на суму 31 500,00 грн., без ПДВ, №1 від 04.04.2022 на суму 441 000,00 грн., без ПДВ, №1 від 18.04.2022 на суму 1 305 000,00 грн., без ПДВ, які у подальшому скріпив власним підписом та відтиском печатки Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради.

У подальшому, продовжуючи реалізацію злочинного наміру ОСОБА_4 , ОСОБА_5 діючи умисно, всупереч інтересам служби, за попередньою змовою та за раніше розробленим злочинним планом ОСОБА_4 , будучи обізнаним про те, що вартість вказаних товарів визначено в порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, тобто без проведення аналізу та документального підтвердження ринкових цін, діючи в інтересах ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП - НОМЕР_1 ), на підставі платіжних доручень № 4 від 16.03.2022 на суму 519 000 грн., №5 від 16.03.2022 на суму 24000,00 грн., №11 від 19.03.2022 на суму 112 500,00 грн., №12 від 22.03.2022 на суму 390 000,00 грн., №1 від 23.03.2022 на суму 12 000,00 грн., №2 від 24.03.2022 на суму 121500,00 грн., №4 від 31.03.2022 на суму 212 500,00 грн., №6 від 01.04.2022 на суму 31500,00 грн., №8 від 06.04.2022 на суму 441 000,00 грн., №16 від 18.04.2022 на суму 1305000,00 грн. з розрахункового рахунку Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради НОМЕР_2 на розрахунковий рахунок ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП - НОМЕР_1 ) НОМЕР_3 здійснив перерахування грошових коштів на загальну суму 3 169 000 грн., в якості оплати за завищені в ціні товари, чим завдано Одеській міській раді майнову шкоду в особливо великому розмірі на суму 1 358 777, 53 грн.

Одночасно з цим, в березні 2022 року, більш точного часу встановити не надалось за можливе у невстановленому місці, у директора Департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради ОСОБА_4 повторно виник злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди в інтересах директора ТОВ «Еверласт» (ЄДРПОУ -) ОСОБА_7 всупереч інтересам служби, на виконання доручення Одеського міського голови про надання сприяння в забезпеченні засобами індивідуального захисту військових частин НОМЕР_4 та НОМЕР_5 .

Так, діючи на виконання свого злочинного наміру, направленого на одержання неправомірної вигоди в інтересах ТОВ «Еверласт», 25.03.2022 директор Департаменту ОСОБА_4 , діючи умисно, всупереч інтересам служби, будучи обізнаним про те, що вартість вказаних товарів визначено в порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, тобто без проведення аналізу та документального підтвердження ринкових цін, діючи в інтересах директора ТОВ «Еверласт» ОСОБА_7 , виніс наказ №20-О «Про проведення публічної закупівлі в умовах воєнного стану без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель», яким наказано без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель в умовах воєнного стану здійснити закупівлю з ТОВ «Еверласт» за «Єдиним закупівельним словником»: ДК 021:2015: 44170000-2 Плити, листи, стрічки та фольга, пов`язані з конструкційними матеріалами (сталеві плити для виготовлення засобів індивідуального захисту) на загальну вагу у 20826 кг за КЕКВ 2210, на загальну суму 5 610 774, 31 грн., незважаючи на доручення міського голови про сприяння у забезпеченні військових частин засобами індивідуального захисту.

З метою реалізації розробленого злочинного плану ОСОБА_4 , спрямованого на заволодіння коштами місцевого бюджету в інтересах директора ТОВ «Еверласт» ОСОБА_7 , у невстановлений в ході досудового розслідування час та місці, ОСОБА_5 , діючи умисно, достовірно знаючи, що ТОВ «Еверласт» не володіє товаром, передбаченим у додатку № 1 до Договору (Специфікація-сталеві плити 6,5*1500*3000мм у кількості 20826кг), ціну якого ОСОБА_4 визначено в порушення вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України №169 від 28.02.2022 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 275 від 18.02.2020, тобто без проведення аналізу та документального підтвердження ринкових цін, будучи обізнаним про те, що оплата за Договором здійснюється Покупцем за фактично отриманий товар згідно видаткової накладної (п.2.2 Договору), на виконання наказу директора Департаменту ОСОБА_4 № 20-О, винесеного всупереч доручення міського голови про забезпечення засобами індивідуального захисту військових частин, 25.03.2022 уклав договір № 20/2022 від імені Департаменту з ТОВ «Еверласт» в особі директора ОСОБА_7 про закупівлю товару за кодом ДК 021:2015: 44170000-2 Плити, листи, стрічки та фольга, пов`язані з конструкційними матеріалами (сталеві плити) у відповідності до Специфікації

Внаслідок умисних протиправних дій ОСОБА_4 та ОСОБА_5 Одеській міській раді спричинено матеріальну шкоду в особливо великому розмірі на суму 2 614 819,34 гривень, у т.ч. ПДВ - 435 803,22 гривень.

Продовжуючи свої протиправні дії, протягом 2023-2024 років, ОСОБА_4 здійснив пошук осіб серед кола своїх зв`язків, які б забезпечили наявність підконтрольних юридичних осіб, директор якої не був обізнаний про дійсні наміри останніх або сприяв злочинній діяльності, для подальшого отримання оплати за постачання товарів, за рахунок коштів місцевого бюджету, із завищенням вартості порівняно з ринковою.

За наявними даними, з часів займання ОСОБА_4 керівних посад в системі УДАІ ГУМВС України в Одеській області (на даний час ліквідовано) ОСОБА_4 набув стійких дружніх відносин з фактичним власником групи компаній під торгівельною маркою « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які здійснюють реалізацію мотоциклів на території України, громадянином України ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , код ІПН НОМЕР_6 , фактично мешкає за адресою АДРЕСА_1 , розташованому у котеджному селищі «Water City».

Так, приблизно у 2023 році ОСОБА_4 досяг домовленості з ОСОБА_8 , який забезпечив участь у процедурах закупівлі замовника ДМБ ОМР наступних підконтрольних учасників ТОВ «НАЙСКЕПІТАЛ» (код 42116046), ТОВ «ДІВЕЛ ПРОМ» (код 42934159), ТОВ «МОТОФОКС» (код 37508968) та ТОВ «ГРАЛІОН ЛТД» (код 42464425) та укладення відповідних договорів на постачання товарів для потреб підрозділів ЗСУ.

В ході подальшого досудового розслідування детективом у кримінальному провадженні призначено товарознавчу експертизу предмету договору 35/2023 від 18.10.2023, в ході виконання якого експерт звернувся з клопотанням про забезпечення доступу та огляду до предмета дослідження - човна багатофункціонального В520 з двигуном Seanovа 75к.с, 2т та лафетом (в комплекті).

Слідчим суддею Київського районного суду м. Одеси задоволено клопотання детектива погодженого прокурором та винесено ухвалу № 947/22422/24 (провадження № 1-кс/947/11717/24) від 03.09.2024 про надання дозволу на проведення огляду вантажівки - евакуатору ISUZU 4x2 НОМЕР_9.

На виконання зазначеної ухвали 12.09.2024 проведено огляд огляду вантажівки - евакуатору ISUZU 4x2 НОМЕР_9.

За результатом проведеного огляду заступником командира військової частини НОМЕР_4 ОСОБА_9 видано наступні документи, які в подальшому вилучено всього на 329 арк., а саме:

-Акт технічного стану військового майна № 198;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі до договору № 5/2024;

-Видаткова накладна № 3 від 03.05.2024;

-Акт та документи на автомобіль Ісузу 4х2 китайською мовою на 9 арк.;

-Акт приймання-передачі № 176;

-Наряд № 2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/7;

-Акт приймання-передачі №193;

-Акт, сертифікати англійською мовою, митна декларація стосовно контейнеровозів напівпричепів на 7 арк.;

-Акт технічного стану військового майна №7351/011;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №197;

-Договір про надання безоплатної допомоги від 02.07.2024;

-Митні декларації на 3 арк.;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира військової частини НОМЕР_4 №53;

-Додаток № 1 до наказу №53;

-Акт технічного стану військового майна №202;

-Акт внутрішнього переміщення основних засобів;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Митна декларація та накладна на 3 арк.;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 3/2024;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Договір про надання безоплатної допомоги від 05.06.2024;

-Наказ командира НОМЕР_7 ;

-Акт технічного стану військового майна №200;

-Акт внутрішнього переміщення основних засобів;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі;

-Митна декларація №004244425;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 № 42;

-Акт технічного стану військового майна № 7347/20;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі № 189;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 12/2024;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №49 з додатком;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Загальні відомості про машину серія МОУ №075995, 075994, 076913, 075990, 075989, 076001, 071138, 071140, 075999, 076000, 075998, 075996;

-Наряд № 2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/10;

-Акт приймання передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №182;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 3/2024;

-Наряд № 2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/9;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт приймання-передачі № 187;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наряд №2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/8;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання-передачі №186;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наряд №1779;

-Договір № 5/2024 з додатками та додатковою угодою № 1;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 5/2024;

-Видаткова накладна № 1;

-Митна декларація;

-Акт приймання-передачі № 177;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Документи китайською мовою на 5арк.;

-Договір № 5/2024 з додатками та додатковими угодами;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт технічного стану військового майна №7348/1/2;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 № 31 з додатком;

-Договір № 14/05/24 про надання безоплатної допомоги;

-Акт приймання-передачі № 175;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Документи китайською мовою та митна декларація на 8 арк.;

-Акт технічного стану військового майна № 7380/2288;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №198;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Видаткова накладна № 1;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Митна декларація;

-Акт № 28 741;

-Сертифікати англійською мовою на 2 арк.;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Акт приймання-передачі № 198;

-Акт технічного стану військового майна №7346/015;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №188;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №48 з додатком;

-Акт технічного стану військового майна № 7350/010;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі № 192;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Акт № 1 приймання-передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №52 з додатком;

-Акт технічного огляду військового майна №7348/008;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі № 190;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт № 1 приймання-передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №50 з додатком;

-Акт технічного стану військового майна №7380/019;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Акт приймання-передачі № 194;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт № 1 прийому-передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_8 з додатком;

-Акт технічного стану військового майна № 7349/009;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 № 51 з додатком;

-Акт приймання-передачі № 191;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Митна декларація;

-Акт № 1 приймання-передачі згідно договору №12/2024.

12.09.2024 постановою старшого детектива ТУ БЕБ в Одеській області зазначені речі було визнано речовими доказами у зазначеному кримінальному провадженні.

Статтями 7, 16 КПК України встановлено, що загальною засадою кримінального провадження є недоторканість права власності. Позбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження здійснюється лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченим цим Кодексом.

Доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом у порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Статтею 92 КПК України визначено, що обов`язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого; обов`язок доказування належності та допустимості доказів, даних щодо розміру процесуальних витрат та обставин, які характеризують обвинуваченого, покладається на сторону, що їх подає.

Відповідно до положень ст.170 КПК України майно, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину може бути арештоване на підставі рішення слідчого судді. Арешт майна може бути накладено на нерухоме і рухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться чи зберігаються в банках або інших фінансових установах. Арешт майна може бути застосований з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання.

У відповідності до п. 2 ч. 5 ст. 171 КПК України встановлено, що у разі тимчасового вилучення майна під час обшуку, огляду, здійснюваних на підставі ухвали слідчого судді, передбаченої статтею 235 цього Кодексу, клопотання про арешт такого майна повинно бути подано слідчим, прокурором протягом 48 годин після вилучення майна, інакше майно має бути негайно повернуто особі, в якої його було вилучено.

При вирішенні клопотання сторони обвинувачення, слідчий суддя враховує, що закон не вимагає, щоб докази на підтвердження вчинення кримінального правопорушення були повними та достатніми на даній стадії кримінального провадження, однак вони мають бути такими, щоб слідчий суддя був впевнений у тому, що дані докази можуть дати підстави для пред`явлення обґрунтованої підозри у вчиненні того чи іншого кримінального правопорушення. Крім того, наявність доказів у кримінальному провадженні має давати слідчому судді впевненість у тому, що в даному кримінальному провадженні необхідно застосувати зазначений вид заходу забезпечення кримінального провадження, досягнення дієвості цього провадження та уникнення негативних наслідків.

В даному випадку слідчий суддя вважає, що вилучені документи ймовірно можуть містити на собі ознаки вчиненого злочину, можуть бути знаряддями вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди та містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюється під час кримінального провадження. З метою фіксування останніх їх буде оглянуто та проведено ряд експертних досліджень, шляхом призначення експертиз. Інформація яка міститься на вказаних документах має значення для вказаного кримінального провадження, виявлені документи ймовірно можуть бути беззаперечними доказами вчинення протиправних дій, та потребують дослідження, в подальшому можуть слугувати доказами для притягнення винних осіб до відповідальності, у зв`язку з чим виникла необхідність у накладенні на вилучене майно арешту.

Вирішуючи питання про накладення арешту, слідчий суддя враховує й те, що в даному випадку обмеження права власності є розумним і співрозмірним завданням кримінального провадження та обставини кримінального провадження станом на час прийняття рішення вимагають вжиття такого заходу забезпечення кримінального провадження як накладення арешту.

Викладене переконує слідчого суддю у тому, що мета цього заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді запобігання цьому ризику може бути досягнута.

Так, приймаючи до уваги викладене та враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення (ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України), за фактом вчинення якого розслідується кримінальне провадження та в межах якого подано дане клопотання, фактичні обставини кримінального провадження, даних про необхідність призначення відповідних судових експертиз, слідчий суддя з метою запобігання можливості приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення та відчуження майна, яке відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 КПК України, та визнано речовим доказом у даному кримінальному провадженні постановою слідчого, приходить до висновку про наявність достатніх підстав для накладення арешту на вилучене майно .

Критерії розумності та співрозмірності обмеження права власності завданням кримінального провадження є оціночними поняттями. Європейський Суд з прав людини неодноразово наголошував на тому, що будь-яке втручання у право особи з боку держави має забезпечувати «справедливий баланс» між загальним інтересом суспільства та вимогами захисту основоположних прав конкретної особи.

На переконання слідчого судді, загальні інтереси суспільства у вигляді досягнення завдань кримінального провадження, визначених ст. 2 КПК України (зокрема, захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування тощо), виправдовують ступінь втручання у право власності особи, яке пов`язане з накладенням арешту на належне їй майно.

Відповідно до пункту 18 частини першої статті 3 КПК України до повноважень слідчого судді належить здійснення у порядку, передбаченому цим Кодексом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні,

Мета судового контролю полягає в тому, щоб досудове розслідування в кримінальних провадженнях проводилось із дотриманням принципу верховенства права.

У порядку встановленому КПК, слідчий суддя приходить до висновку про часткове задоволення даного клопотання.

Одночасно слідчий суддя наголошує, що накладення арешту на майно не є припиненням права власності на нього або невідворотним позбавленням такого права. Хоча власник і обмежується у реалізації всіх правомочностей щодо відповідного майна, проте таке обмеження має тимчасовий характер. Відповідно до ч. 1 ст. 174 КПК України володілець майна, який не був присутній при розгляді питання про арешт майна, має право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 132, 170-173, 309 КПК України, слідчий суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні № 12022162510000492 від 04.05.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 366 КК України- задовольнити.

Накласти арешт із забороною розпорядження та користування на вилучені документи за результатом проведеного 12.09.2024 огляду вантажівки - евакуатору ISUZU 4x2 НОМЕР_9, а саме:

-Акт технічного стану військового майна № 198;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі до договору № 5/2024;

-Видаткова накладна № 3 від 03.05.2024;

-Акт та документи на автомобіль Ісузу 4х2 китайською мовою на 9 арк.;

-Акт приймання-передачі № 176;

-Наряд № 2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/7;

-Акт приймання-передачі №193;

-Акт, сертифікати англійською мовою, митна декларація стосовно контейнеровозів напівпричепів на 7 арк.;

-Акт технічного стану військового майна №7351/011;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №197;

-Договір про надання безоплатної допомоги від 02.07.2024;

-Митні декларації на 3 арк.;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира військової частини НОМЕР_4 №53;

-Додаток № 1 до наказу №53;

-Акт технічного стану військового майна №202;

-Акт внутрішнього переміщення основних засобів;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Митна декларація та накладна на 3 арк.;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 3/2024;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Договір про надання безоплатної допомоги від 05.06.2024;

-Наказ командира НОМЕР_7 ;

-Акт технічного стану військового майна №200;

-Акт внутрішнього переміщення основних засобів;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі;

-Митна декларація №004244425;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 № 42;

-Акт технічного стану військового майна № 7347/20;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі № 189;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 12/2024;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №49 з додатком;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Загальні відомості про машину серія МОУ №075995, 075994, 076913, 075990, 075989, 076001, 071138, 071140, 075999, 076000, 075998, 075996;

-Наряд № 2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/10;

-Акт приймання передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №182;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 3/2024;

-Наряд № 2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/9;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт приймання-передачі № 187;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наряд №2674;

-Акт технічного стану військового майна №7382/8;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання-передачі №186;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наряд №1779;

-Договір № 5/2024 з додатками та додатковою угодою № 1;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 5/2024;

-Видаткова накладна № 1;

-Митна декларація;

-Акт приймання-передачі № 177;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Документи китайською мовою на 5арк.;

-Договір № 5/2024 з додатками та додатковими угодами;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт технічного стану військового майна №7348/1/2;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 № 31 з додатком;

-Договір № 14/05/24 про надання безоплатної допомоги;

-Акт приймання-передачі № 175;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Документи китайською мовою та митна декларація на 8 арк.;

-Акт технічного стану військового майна № 7380/2288;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №198;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Видаткова накладна № 1;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Митна декларація;

-Акт № 28 741;

-Сертифікати англійською мовою на 2 арк.;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Акт приймання-передачі № 198;

-Акт технічного стану військового майна №7346/015;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі №188;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт приймання-передачі згідно договору № 12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №48 з додатком;

-Акт технічного стану військового майна № 7350/010;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі № 192;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Міжнародна товарно-транспортна накладна;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Акт № 1 приймання-передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №52 з додатком;

-Акт технічного огляду військового майна №7348/008;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Акт приймання-передачі № 190;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт № 1 приймання-передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 №50 з додатком;

-Акт технічного стану військового майна №7380/019;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Акт приймання-передачі № 194;

-Митна декларація;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Акт № 1 прийому-передачі згідно договору №12/2024;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_8 з додатком;

-Акт технічного стану військового майна № 7349/009;

-Акт приймання-передачі основних засобів;

-Наказ командира ВЧ НОМЕР_4 № 51 з додатком;

-Акт приймання-передачі № 191;

-Договір про надання безоплатної допомоги;

-Акт огляду реалізованого транспортного засобу;

-Сертифікат англійською мовою;

-Митна декларація;

-Акт № 1 приймання-передачі згідно договору №12/2024.

Виконання ухвали покласти на прокурора відділу Одеської обласної прокуратури ОСОБА_3 .

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом п`яти днів з дня її оголошення безпосередньо до Одеського апеляційного суду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення16.09.2024
Оприлюднено19.09.2024
Номер документу121626186
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —947/22422/24

Ухвала від 27.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 27.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 27.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 27.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 19.11.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 28.10.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Кравець Ю. І.

Ухвала від 07.11.2024

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Котелевський Р. І.

Ухвала від 29.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 29.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

Ухвала від 22.10.2024

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Федулеєва Ю. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні