ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/6678/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу №440/6678/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Зерно-баланс" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
В С Т А Н О В И В:
30.05.2024 адвокат Ясир Сергій Андрійович, здійснюючи представництво інтересів Товариства з обмеженою відповідальністю "Зерно-баланс" (надалі - ТОВ "Зерно-баланс", Товариство), направив до Полтавського окружного адміністративного суду позов, що заявлений до Головного управління ДПС у Полтавській області (надалі - ГУДПС), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.02.2024 №00024300704, яким Товариству зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларованої на рахунок платника у банку, в сумі 1112113,00 грн та застосовано штрафні санкції у сумі 278 028,25 грн.
Наявність обставин, які свідчать про порушення прав добросовісного платника податків, заявник пов`язує з помилковим, як на його думку, обрахунком строків набуття податковим повідомленням-рішенням статусу узгодженого, що призвело до помилкового висновку контролюючого органу про завищення суми податкового кредиту та суми бюджетного відшкодування за жовтень 2023 року. Пояснює, що податкове повідомлення-рішення форми В3 від 12.10.2023 №00090680701 було надіслано контролюючим органом позивачу через Електронний кабінет платника податків 13.10.2023 о 15:28 год. Враховуючи дату отримання платником зазначеного вище податкового повідомлення-рішення, визначене ним податкове зобов`язання набуло статусу узгодженого 30.10.2023, тобто в межах податкового періоду жовтня 2023 року. Саме тому грошове зобов`язання цілком правомірно було включено платником до податкової декларації за жовтень 2023 року.
У відзиві на позов представник відповідача висловив свої заперечення проти задоволення позову. Зазначає, що на підставі наказу ГУДПС від 15.12.2023 №3217-П проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Зерно-баланс» з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість (надалі - ПДВ) та від`ємного значення з ПДВ за жовтень 2023 року у податковій декларації з ПДВ від 20.11.2023 №9313975311. За результатами перевірки складено акт, висновком якого встановлено порушення, які призвели до завищення суми бюджетного відшкодування за жовтень 2023 року у розмірі 1 112 113 грн та відмови в бюджетному відшкодуванні на суму 1349,4 грн. Так, в ході проведення перевірки встановлено факт відображення в рядку 16.3 «збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу», декларації з ПДВ за жовтень 2022 року збільшення залишку від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення у розмірі 1 112 113,00 грн. Згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України дата узгодження наступає на 10 робочий день, що настає за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Датою отримання Товариством податкового повідомлення-рішення форми В3 №00090680701 від 12.10.2023 (по акту перевірки від 04.09.2023 №8732/16-31-07-01-02/40900620) є 18.10.2023, а датою узгодження відповідно - 01.11.2023. Враховуючи дату узгодження податкового повідомлення-рішення періодом відображення результатів ППР форми В3 №00090680701 від 12.10.2023 в сумі збільшення залишку від`ємного значення у розмірі 1 112 113,00 грн є звітний період листопад 2023 року. Тобто, ТОВ "Зерно-баланс" у порушення п. 5 розділу ІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 28.01.2016 №21, по декларації за жовтень 2023 року завищено суму податкового кредиту та суму бюджетного відшкодування за жовтень 2023 року у розмірі 1 112 113,00 грн (а.с. 51-52).
У відповіді на відзив представник позивача навів доводи аналогічні тим, що наведені у позовній заяві. Додав, що відповідач, зазначаючи про отримання позивачем податкового повідомлення - рішення від 12.10.2023 №00090680701 форми В3 18.10.2023, не додав до відзиву жодного доказу на підтвердження даного факту (а.с.75-77).
Правом на подачу заперечень відповідач не скористався.
Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 10.06.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).
У зв`язку з цим розгляд справи здійснюється судом в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.
ТОВ "Зерно-баланс" (ідентифікаційний код 40900620) зареєстроване як юридична особа 18.10.2016, основним зареєстрованим видом економічної діяльності позивача є: 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин, що підтверджується випискою з Реєстру (а.с. 80-82).
У відповідності до п.п. 191.1.6 ст. 191, п.п. 20.1.4 ст. 20, п.п. 75.1.2 ст. 75, п.п. 78.1.8 ст. 78, п. 82.2 ст. 82, п.п. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України та на підставі наказу ГУДПС від 15.12.2023 №3217-П (а.с. 66) фахівцями ГУДПС проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Зерно-баланс" з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету ПДВ та від`ємного значення з ПДВ за жовтень 2023 року у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.11.2023 №9313975311, за результатами якої складено акт №606/16-31-07-04/02/40900620 від 17.01.2024 (а.с. 57-65).
Перевіркою встановлено, що Товариством подано податкову декларацію з ПДВ за жовтень 2023 року (від 20.11.2023 №9313975311), додаток 4 «Заява про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість та/або врахування реєстраційної суми платника податку, що реорганізується, в обрахунку реєстраційної суми правонаступника» (Д4) із заявленою сумою бюджетного відшкодування на рахунок платника у банку у розмірі 2 689 720,00 грн (р. 20.2.1 декларації) та додаток 3 до податкової декларації «Розрахунок суми бюджетного відшкодування» (ДЗ). В ході проведення перевірки встановлено відображення в рядку 16.3 "збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу", декларації з ПДВ за жовтень 2022 року збільшення залишку від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення у розмірі 1 112 113,00 грн.
Як зазначено в акті перевірки, згідно з п. 57.3 ст. 57 ПК України дата узгодження наступає на 10 робочий день, що настає за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Дата отримання Товариством податкового повідомлення-рішення форми ВЗ №00090680701 від 12.10.2023 (по акту перевірки від 04.09.2023 №8732/16-31-07-01-02/40900620) 18.10.2023, а датою узгодження, відповідно, - 01.11.2023.
Враховуючи дату узгодження податкового повідомлення-рішення, періодом відображення результатів ППР форми В3 № 00090680701 від 12.10.2023 в сумі збільшення залишку від`ємного значення в розмірі 1 112 113,00 грн є звітний період листопад 2023 року. Тобто, ТОВ "Зерно-баланс" на порушення п. 5 розділу ІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 28.01.2016 № 21 (із змінами та доповненнями), що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №№159/28289, по декларації за жовтень 2023 року завищено суму податкового кредиту та суму бюджетного відшкодування за жовтень 2023 року в розмірі 1 112 113,00 грн.
За висновком акту, перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні за жовтень 2023 року у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, ТОВ "Зерно-Баланс" порушено:
- п. 200.1, п. 200.4 ст. 200 ПК України та п. 5 розділу ІІ наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 "Про затвердження форм та Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість", в результаті чого завищено суму податкового кредиту та суму бюджетного відшкодування за жовтень 2023 року у розмірі 1 112 113,00 грн;
- п. 200.12 ст. 200 ПК України, п.п. 4 п. 5 Розділу V Порядку №21, в результаті чого Товариству відмовлено в бюджетному відшкодуванні на суму 1 349,40 грн.
31.01.2024 позивач подав заперечення до акту перевірки (а.с. 70-71), за наслідками розгляду яких висновки акту залишено без змін, а заперечення - без задоволення (а.с. 72-74).
На підставі висновків акту перевірки ГУДПС прийнято податкове повідомлення-рішення форми "В1" від 21.02.2024 №0024300704, яким Товариству зменшено суму бюджетного відшкодування з ПДВ за податковою декларацією №9313975311 від 20.11.2023 за жовтень 2023 року на суму 1 112 113,00 грн та застосовано штрафні санкції в сумі 278 028,25 грн (а.с. 33-35).
Не погоджуючись із правомірністю вказаного висновків податкової перевірки та прийнятим на підставі таких висновків податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (надалі ПК України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з п.п. 14.1.18 ст. 14 ПК України, бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника.
Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків врегульовано положеннями статті 200 ПК України.
Так, згідно з п. 200.1 ст. 200 ПК України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
Згідно з п. 200.4 ст. 200 ПК України, при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу;
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 2001.3 статті 2001 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на відповідний рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Предмет спору у цій справі зводиться до з`ясування моменту узгодження податкового повідомлення-рішення за відсутності процедури його адміністративного оскарження.
З метою встановлення єдиного порядку надіслання податкових повідомлень-рішень платникам податків Міністерством фінансів України відповідно до Податкового кодексу України, Митного кодексу України, Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», законів з питань зовнішньоекономічної діяльності та інших законодавчих актів, згідно з якими контролюючим органам надано право визначати суми податкових та грошових зобов`язань, зменшувати (збільшувати) суми податкових зобов`язань та/або податкового кредиту та/або бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшувати від`ємне значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємне значення суми податку на додану вартість, застосовувати передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення вимог законодавства з питань державної митної справи, податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи, було розроблено Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 №1204, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.01.2016 за №124/28254 (надалі - Порядок №1204).
Згідно з пунктом 1 Порядку №1204 зі змінами та доповненнями, контролюючий орган визначає суму нарахування (зменшення) грошових, податкових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або податкового кредиту та/або зменшення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість та/або зменшення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, що передбачені Кодексом або іншим законодавством або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку з використанням платником податку права на податкову знижку, і складає податкове повідомлення-рішення у випадках, якщо:
1) платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявність показників, які підлягають декларуванню відповідно до вимог Кодексу, та наявність чинних (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;
2) дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, податкового кредиту, суми бюджетного відшкодування та/або завищення від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку з використанням платником податку права на податкову знижку, що заявлені у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
3) згідно з податковим, митним та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
4) дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, у тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів та/або на єдиний рахунок податків і зборів, передбачених Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб, таким податковим агентом;
5) результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях;
6) дані перевірок свідчать про наявність помилок при визначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або відсутність реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної протягом граничних строків, передбачених Кодексом;
7) в інших випадках, коли надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення передбачено законом.
У випадках, зазначених у пункті 1 цього розділу, відповідний структурний підрозділ контролюючого органу складає податкове повідомлення-рішення за такими формами, зокрема, "В1" - у разі завищення заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, у тому числі якщо заявлені до відшкодування суми податку на додану вартість на момент перевірки відшкодовані платнику податку; "В3" - у разі відмови у наданні бюджетного відшкодування (пункт 2 Порядку №1204).
Відповідно до підпункту 5 пункту 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за №159/28289 (надалі - Порядок №21), у рядку 16.3 вказується сума збільшення/зменшення від`ємного значення, узгоджена за результатами перевірки контролюючого органу, у звітному (податковому) періоді, на який припадає день узгодження податкового повідомлення-рішення, враховуючи процедури адміністративного оскарження відповідно до статті 56 розділу II Кодексу. У разі заповнення рядків 16.2 та/або 16.3 обов`язковим є заповнення таблиці "Збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючого розрахунку".
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Як встановлено судом, ТОВ "Зерно-баланс" відобразило в рядку 16.3 "збільшено/зменшено залишок від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу" податкової декларації з ПДВ за жовтень 2023 року (а не 2022 року, як помилково вказує відповідач у відзиві та в акті перевірки) збільшення залишку від`ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення форми "В3" від 12.10.2023 №00090680701 у розмірі 1 112 113,00 грн (а.с. 17-22).
Відповідач у відзиві наполягає на тому, що датою отримання ТОВ "Зерно-баланс" податкового повідомлення-рішення форми "В3" № 00090680701 від 12.10.2023 є 18.10.2023, а датою узгодження, відповідно, - 01.11.2023. Тож враховуючи цю дату узгодження звітним періодом є листопад 2023 року.
У свою чергу представник позивача наполягає на тому, що датою отримання податкового повідомлення-рішення форми "В3" від 12.10.2023 №00090680701 є 13.10.2023, на підтвердження чого той надав супровідний лист разом із вказаним податковим повідомленням-рішенням в Електронному кабінеті позивача, де відображено дату і час отримання 13.10.2023 о 15:28 год. (а.с. 39). Відповідно, за твердженням представника позивача, датою узгодження сум, визначених податковим повідомленням-рішенням від 12.10.2023 №00090680701 є 30.10.2023, тобто в межах звітного періоду жовтень 2023 року, у зв`язку з чим Товариством податкове зобов`язання було включено до податкової декларації за жовтень 2023 року.
Вирішуючи цю суперечку між сторонами, суд виходить з такого.
В силу пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Податкові повідомлення - рішення, податкові вимоги або інші документи з питань адміністрування податків, зборів, платежів, податкового контролю, у тому числі з питань проведення перевірок, звірок, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу і відображатися в електронному кабінеті (п. 42.1 ст. 42 ПК України).
Відповідно до п. 42.2 ст. 42 ПК України, документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Згідно з п. 42.4 ст 42 ПК України, платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги". Для осіб, які є фінансовими агентами, листування з контролюючим органом в електронній формі є обов`язковим у випадках, визначених цим Кодексом.
Листування контролюючих органів з платниками податків, зазначеними в абзаці першому цього пункту, які подали заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, а також з фінансовими агентами у випадках, визначених цим Кодексом, здійснюється засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.
Документ, надісланий контролюючим органом в електронний кабінет, вважається врученим платнику податків або фінансовому агенту, якщо він сформований з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги" та є доступним в електронному кабінеті.
Датою вручення платнику податків або фінансовому агенту документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків/фінансовому агенту. У разі якщо доставка документа відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків/фінансовому агенту вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків/фінансовому агенту вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня відправлення з електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків/фінансового агента рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків/фінансовому агенту (його представнику).
При цьому строк доставки документа в електронний кабінет, визначений абзацом п`ятим цього пункту, не зараховується до строку надіслання документів, визначеного цим Кодексом.
Платник податків (крім фінансового агента у частині листування з контролюючим органом з питань, визначених статтею 39-3 цього Кодексу) один раз протягом року може надіслати до контролюючого органу через електронний кабінет заяву про відмову отримувати документи через електронний кабінет. Датою завершення листування платника податків через електронний кабінет є дата, зазначена у квитанції про доставку контролюючому органу заяви про відмову отримувати документи через електронний кабінет.
З аналізу вищезазначених норм Податкового кодексу України випливає висновок про те, що податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків шляхом або відображення в Електронному кабінеті платника податків, або ж надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Обґрунтовуючи свою позицію, відповідач виходить з того, що датою отримання ТОВ "Зерно-баланс" податкового повідомлення-рішення форми "В3" № 00090680701 від 12.10.2023 є 18.10.2023, а відтак датою узгодження є 01.11.2023.
Проте на підтвердження власної позиції відповідач до матеріалів відзиву не надав доказів направлення та отримання ТОВ "Зерно-баланс" податкового повідомлення-рішення форми "В3" №00090680701 від 12.10.2023 саме 18.10.2023.
Натомість позивач до позовної заяви надав супровідний лист ГУДПС від 13.10.2023 №32840/6/16-31-07-08-06 "Про направлення податкових повідомлень-рішень", скріншот з Електронного кабінету платника податків з відомостями про отримання платником зазначеного листа 13.10.2023 о 15:28 год (а.с. 13, 36).
Крім того, на адвокатський запит адвоката Сергія Ясира від 21.05.2024 №0521/01-Я до в.о. голови ДПС України та в.о. начальника ГУДПС щодо надсилання ГУДС в електронний кабінет платника податків ТОВ "Зерно-баланс" листа про направлення податкових повідомлень-рішень з реєстраційним індексом 32840/16-31-07-08-06 від 13.10.2023 (а.с. 38) заявник отримав квитанцію про доставку означеного листа ГУДПС в Електронний кабінет ТОВ "Зерно-баланс" 13.10.2023 о 15:28 год (а.с. 39).
Відтак факт отримання ТОВ "Зерно-баланс" податкового повідомлення-рішення форми "В3" №00090680701 від 12.10.2023 саме 13.10.2023 достовірно підтверджується наданими з боку позивача доказами, тоді як з боку відповідача будь-яких доказів на підтвердження власної позиції до суду не надано.
Враховуючи той факт, що податкове повідомлення-рішення форми "В3" №00090680701 від 12.10.2023 не оскаржувалося ні в адміністративному, ні в судовому порядку, то з урахуванням п. 57.3 ст. 57 ПК України податкове зобов`язання, визначене цим рішенням, набуло статусу узгодженого після спливу 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, тобто 30.10.2023.
За таких обставин позивач правомірно відобразив суму бюджетного відшкодування у розмірі 1112113,00 грн у податковій декларації за жовтень 2023 року.
Тож оцінюючи спірне податкове повідомлення-рішення на відповідність критеріям, передбаченим частиною другою статті 2 КАС України, суд дійшов висновку про те, що відповідач діяв необґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення, без урахуванням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав позивача і цілями, на досягнення яких спрямована така дія, а тому визнає спірний акт індивідуальної дії протиправним, у зв`язку з чим скасовує його.
Відтак, позов слід задовольнити у повному обсязі у спосіб, обраний позивачем.
Згідно з частиною першою статті 139 КАС України, сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 20 852,12 грн підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Зерно-баланс" у справі №440/6678/24 - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Полтавській області від 21.02.2024 №00024300704.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Зерно-баланс" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області судові витрати, що пов`язані зі сплатою судового збору, у розмірі 20 852 (двадцять тисяч вісімсот п`ятдесят дві) грн 12 коп.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Зерно-баланс" (код ЄДРПОУ 40900620; вул. Федоренка, 14, село Сагайдак, Миргородський район, Полтавська область, 38033).
Відповідач: Головне управління ДПС у Полтавській області (код ЄДРПОУ ВП 44057192; вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36000).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення.
Cуддя Є.Б. Супрун
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2024 |
Оприлюднено | 18.09.2024 |
Номер документу | 121636487 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Є.Б. Супрун
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні