Рішення
від 16.09.2024 по справі 580/7048/24
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 вересня 2024 року справа № 580/7048/24

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд одноособово в складі головуючої судді Бабич А.М., розглянувши в залі суду в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом адвоката Мельника Я.В. від імені Товариства з обмеженою відповідальністю АКТАКОР до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

16.07.2024 від адвоката Мельника Я.В. від імені Товариства з обмеженою відповідальністю АКТАКОР (19101, Черкаська обл., Монастерищенський р-н., м.Монастерище, вулиця Б.Хмельницького, будинок 5А; код ЄДРПОУ 36778415) (далі позивач) подав у Черкаський окружний адміністративний суд позов до Головного управління ДПС у Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ 44131663) (далі відповідач 2) про:

визнання протиправним і скасування рішення комісії з питань зупиненян реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідача про неврахування таблиці даних платника податків від 22.05.2024 №11091279/36778415;

зобов`язання комісії відповідача урахувати її дані від 15.05.2024 №90130442641.

Обґрунтовуючи зазначив, що відповідач безпідставно та всупереч закону не приймає відомості платника. Стверджує, що всі контрагунти, з якими у нього були господарські операції визнані ризиковими після завершення таких операцій, тобто визнання їх ризиковими немало відношення до позивача. Більшість контрагентів визнані ризиковими через півроку після проведення господарських операцій з позивачем. Вважає, що посилання відповідача на те, що позивач здійснював ризикові операції не відповідає дійсності.

Ухвалою суду від 18.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено розгляд справи здійснювати на виконання ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) за правилами спрощеного провадження.

06.09.2024 від відповідача на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому просив суд у задоволенні позову відмовити повністю. Обгрунтовуючи зазначив, що позивач подав на розгляд комісії таблицю даних платника податків від 15.05.2024 №9130442641. Відповідно до наявної у відповідача податкової інформації згідно з даними Єдиного реєстру податкових накладних (далі - ЄРПН) виявлено, що позивач здійснив ризикові операції. Врахувавши зазначену інформацію комісія відповідача прийняла рішення щодо неврахування таблиці даних платника ПДВ. Стверджує, що оскаржуване рішення є законним та обґрунтованим.

Всі подані сторонами документи суд долучив до матеріалів адміністративної справи.

Оскільки обґрунтованих клопотань від учасників спору про розгляд справи у судовому засіданні з їх викликом суду не надійшло, зважаючи на відсутність доцільності призначити у справі експертизу або викликати та допитати свідків, суд дійшов висновку розглянути справу без виклику сторін у судове засідання за наявними письмовими доказами (у письмовому провадженні).

Оцінивши доводи сторін, дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з огляду на таке.

Позивач згідно з відомостями із сайту https://opendatabot.ua/c/36778415 зареєстрований, як суб`єкт господарювання юридична особа. Основний вид діяльності « 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами». Перебуває на податковому обліку відповідача.

15.05.2024 позивач подав відповідачу таблицю даних платника ПДВ за формою додатку 5 з підтверджуючими документами. Таблиця подана на коди УКТЗЕД: 2505 пісок річковий, 2517 щебінь.

Витягом з протоколу засідання ГУ ДПС у Черкаській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 22.05.2024 №96 підтверджується прийняття рішення щодо врахуваня/неврахування таблиць даних платника ПДВ відповідно до переліку платників, зокрема й щодо позивача.

Відповідно до рішення від 22.05.2024 №11091279/36778415 за результатами розгляду вказаної вище таблиці відповідно до п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, прийнято рішення про її неврахування з підстави наявності в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій (далі - Спірне рішення). Також у ньому наявна таблиця, в якій зазначено такі відомості:

період здійснення господарської операції: з 14.07.2023 до 21.12.2023, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 2709001000 (газовий конденсат), податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції - 44871557 (ТОВ «ГСІДА ОЙЛ»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операцій, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку - 29.04.2024;

період здійснення господарської операції: з 27.05.2023 до 08.09.2023, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 2709001000 (суміш парафінових вуглеводнів), податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції - 45107254 («ТК ПЛАТІНУМ-ТРЕЙД»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операцій, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 14.09.2023;

період здійснення господарської операції: з 13.06.2023 до 28.06.2023, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 270900 (нафта), податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції - 30184977 (СТ «Полігональ»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операцій, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 14.02.2024;

період здійснення господарської операції: з 13.03.2024 до 22.03.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 2711129400 (газ скраплений), податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції - 41918466 (ТОВ «ГОЛДЕН АГРО»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операцій, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 06.05.2024;

період здійснення господарської операції: з 08.04.2024 до 25.04.2024, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 2711129400 (газ скраплений), податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції - 43098751 (ТОВ «КОМПАНІЯ «СТАЛЬ-СЕРВІС»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операцій, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 08.05.2024;

період здійснення господарської операції: з 20.09.2023 до 20.09.2023, код згідно з УКТЗЕД операції, визначеної як ризикова - 2709001000 (газовий конденсат), податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції - 44656027 (ТОВ «АЛЬЯНС РЕСУРС»), дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операцій, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку 21.12.2023.

Тому позивач звернувся в суд з позовом.

Надаючи оцінку встановленим обставинам, суд врахував, що відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165), .

Таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (абз.7 п.2 загальної частини Порядку №1165).

Відповідно до п.12 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).

Згідно з п.13 Порядку №1165 у таблиці даних платника податку зазначаються:

види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п.14 Порядку №1165).

Згідно з п.15 Порядку №1165 таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.

Відповідно до п.18 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:

така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);

зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P

У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7) (п.19 Порядку №1165).

Отже, передбачене право контролюючого органу прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку з підстав вказаної податкової інформації після врахування її в автоматичному режимі.

Пунктом шістнадцятим Порядку №1165 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).

Відповідно до п.17 Порядку №1165 у рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Суд врахував, що прийняте спірне рішення щодо неврахування таблиці даних платника податку та оформлене згідно з додатком 6 із зазначенням підстави такого неврахування - наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.

Зміст спірного рішення відповідає встановленій формі, яка затверджена Порядком №1165.

Формалізований зміст спірного рішення передбачає точні види підстав для його прийняття, що не підлягають зміні, та мають обиратися позначкою в залежності від фактичних обставин:

наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій;

виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам;

інше.

Спірне рішення містить позначку щодо першої підстави.

Згідно з п.п.25, 26 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Комісія контролюючого органу згідно з п.44 Порядку №1165 перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Отже, відповідні Комісії не обмежені переліком документів, що надаються платниками у разі зупинення реєстрації ПН.

Додатком 1 до Порядку №1165 встановлено критерії ризиковості платника податку на додану вартість, а додатком 3 - критерії ризиковості здійснення операцій.

Критеріями ризиковості здійснення операції згідно з додатком 3 є:

обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку;

відсутність (анулювання, зупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 і 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, зазначених платником податку в податковій накладній/розрахунку коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі на дату їх складення;

відсутність на дату складення податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб`єкта господарювання, який подав для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, у яких зазначено товар (пальне) за кодами згідно з УКТЗЕД відповідно до підпункту 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу;

складення розрахунку коригування постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для товарів за кодами згідно з УКТЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для послуг за кодами відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів, за умовними кодами такого товару - перших п`яти цифр кодів), за відсутності у врахованій таблиці даних платника податку товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару, на який здійснюється зміна номенклатури товару/послуги;

перевищення суми компенсації вартості товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування на зменшення суми податкових зобов`язань, поданого отримувачем такого товару/послуги для реєстрації в Реєстрі, над величиною залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) з 1 січня 2017 р., зазначеного постачальником у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування, складених на отримувача такого/такої товару/послуги, та обсягу постачання з 1 січня 2017 р., зменшеного у 1,5 раза та зазначеного отримувачем у зареєстрованих у Реєстрі податкових накладних/розрахунках коригування на постачання такого/такої товару/послуги;

подання для реєстрації в Реєстрі розрахунку коригування на зменшення податкових зобов`язань до податкової накладної, складеної та зареєстрованої постачальником товарів/послуг на неплатника податку на додану вартість, у строк, що перевищує 30 календарних днів з дня складення податкової накладної, зареєстрованої в Реєстрі без порушення граничних строків реєстрації, встановлених Кодексом, крім розрахунку коригування до податкової накладної, у якій відображені операції з постачання електричної енергії (товарна підпозиція 2716 згідно з УКТЗЕД), постачання природного газу (товарні підпозиції 2705, 2709 та 2711 11 згідно з УКТЗЕД), постачання теплової енергії (умовний код товару 00401).

Серед зазначеного переліку критеріїв відсутній заявлений у відзиві відповідача -"здійснення господарських операцій з контрагентами, що відповідають критеріям ризиковості згідно вказаного переліку".

Жодного належного, допустимого та достовірного доказу на підтвердження податкової інформації про здійснення позивачем операцій, що відповідають встановленим у додатку 3 до Порялку №1165 критеріям, відповідач не надав, про неможливість чи перешкоди їх подачі суд не повідомив, хоча суд зобов`язав ухвалою від 18.07.2024, отриманою ним відповідно до довідки про доставку електронного листа 18.07.2024 надати відповідну інформацію.

Проаналізувавши викладене, суд дійшов висновку про недоведеність наявності підстави, застосованої спірним рішенням. Отже, воно не відповідає вимогам закону. Тому позовна вимога визнати спірне рішення протиправним і скасувати є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

Водночас належним та ефективним способом відновлення порушеного права позивача є зобов`язання Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН відповідача повторно розглянути матеріали позивача щодо врахування таблиці даних платника податків, поданої ним 15.05.2024 та прийняти в установленому законодавством порядку, спосіб і строки рішення з урахуванням мотивів суду, викладених у цьому рішенні.

Отже, позовні вимоги частково обґрунтовані та підлягають частковому задоволенню.

Зважаючи на результат вирішеного спору згідно з ст.139 КАС України, понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору за звернення до суду з позовною заявою, підтверджені платіжними інструкціями від 15.07.2024 №12674 та від 16.07.2024 №1266 на загальну суму 3028,00грн, підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача пропорційно задоволеній частині половина суми.

Керуючись ст.ст.2-20, 72-78, 132-139, 242-245, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

1. Задовольнити частково адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю АКТАКОР (код ЄДРПОУ 36778415).

Визнати протиправним і скасувати рішення від 22.05.2024 №11091279/36778415, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Черкаській області, про неврахування таблиці даних платника податку - Товариства з обмеженою відповідальністю АКТАКОР.

Зобов`язати Комісію з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Черкаській області (18002, м.Черкаси, вул.Хрещатик, 235; код ЄДРПОУ 44131663) повторно розглянути матеріали Товариства з обмеженою відповідальністю АКТАКОР (19101, Черкаська обл., Монастерищенський р-н., м.Монастерище, вулиця Б.Хмельницького, будинок 5А; код ЄДРПОУ 36778415) щодо врахування таблиці даних платника податків, поданої ним 15.05.2024, та прийняти в установленому законодавством порядку, спосіб і строки рішення з урахуванням мотивів суду, викладених у цьому рішенні.

У задоволенні інших позовних вимог відмовити.

2. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю АКТАКОР (19101, Черкаська обл., Монастерищенський р-н., м.Монастерище, вулиця Б.Хмельницького, будинок 5А; код ЄДРПОУ 36778415) судові витрати зі сплати судового збору за звернення до адміністративного суду з позовною заявою в розмірі 1514,00грн (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять гривень нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Черкаській області (18000, м.Черкаси, вул.Хрещатик, буд.235; код ЄДРПОУ 44131663).

3. Копію рішення направити учасникам справи.

4. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного його тексту.

Суддя Анжеліка БАБИЧ

Рішення ухвалене, складене у повному обсязі та підписане 16.09.2024.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2024
Оприлюднено18.09.2024
Номер документу121638115
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —580/7048/24

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Аліменко Володимир Олександрович

Рішення від 16.09.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

Ухвала від 18.07.2024

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Анжеліка БАБИЧ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні