Постанова
від 13.09.2024 по справі 490/5711/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/5711/24 від13.09.2024

н\п 3/490/2714/2024

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13вересня 2024року суддяЦентрального районногосуду м.Миколаєва ЛященкоВ.Л.,при секретаріСпінчевській Н.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про порушення митних правил, яка надійшла від Миколаївської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, РНКПП НОМЕР_1 , зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1 , директора ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» код ЄДРПОУ 44661718,

- за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України,

В С Т А Н О В И В :

10.11.2022 року до митного поста «Первомайськ» Миколаївської митниці, в особі агента митного оформлення ОСОБА_2 , яка діяла на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню вантажів від 17.10.2022 №1571, укладеного з ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», в особі директора ОСОБА_1 , засобами електронного зв?язку були подані до митного оформлення наступні електронні митні декларації (далі МД) типу «EK10AA» №UA504070/2022/202435 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202436 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202437 10.11.2022, №UA504070/2022/202438 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202439 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202441 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202440 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202442 від 10.11.2022, та №UA504070/2022/202443 від 10.11.2022 на товар «Пшениця, не призначена для сівби, без ГМО, врожаю 2022 року, насипом, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна UA)» загальною вагою нетто 219 300 кг, загальною вартістю 31 281,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 1 143 902 грн. 39 коп.

Відповідно до зазначених МД заявлено, що відправник товару - ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», одержувач - литовська компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010).

Разом з митними деклараціями, в якості підстави для переміщення через митний кордон України зазначеного товару, також подано наступні документи: ??зовнішньоекономічний контракт №101022-BRA від 10.10.2022 укладений між ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 , як продавець, з одного боку, та литовською компанією «Mobisena UAB» як покупець, з іншого боку; ??інвойси (invoice) №57 від 10.11.2022, №58 від 10.11.2022, №59 від 10.11.2022, №60 від 10.11.2022, №61 від 10.11.2022, №62 від 10.11.2022, №63 від 10.11.2022, №64 від 10.11.2022 та №65 від 10.11.2022, виставлені ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 на адресу литовської компанії «Mobisena UAB»; міжнародні автомобільні транспортні накладні (CMR) №57 від 10.11.2022, №58 від 10.11.2022, №59 від 10.11.2022, №60 від 10.11.2022, №61 від 10.11.2022, №62 від 10.11.2022, №63 від 10.11.2022, №64 від 10.11.2022 та №65 від 10.11.2022.

В період з 17.11.2022 по 21.11.2022 до митного поста «Первомайськ» Миколаївської митниці, в особі агента митного оформлення ОСОБА_2 , яка діяла на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню вантажів від 17.10.2022 №1571, укладеного з ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», в особі директора ОСОБА_1 , засобами електронного зв?язку були подані до митного оформлення наступні електронні митні декларації (далі МД) типу «EK10AA» №UA504070/2022/202631 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202632 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202633 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202634 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202640 17.11.2022, №UA504070/2022/202729 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202730 від 21.11.2022 та №UA504070/2022/202731 від 21.11.2022 на товар - «Соєві боби, неподрібнені, не для сівби, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва- Україна (UA)» загальною вагою нетто 192 000 кг, загальною вартістю 57 600,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 2 106 351 грн. 36 коп.

Відповідно до зазначених МД заявлено, що відправник товару - ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», одержувач - литовська компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010).

Разом з митними деклараціями, в якості підстави для переміщення через митний кордон України зазначеного товару, подано наступні документи: ??зовнішньоекономічний контракт №101022-BRA від 10.10.2022 укладений між ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 , як продавець, з одного боку, та литовською компанією «Mobisena UAB» як покупець, з іншого боку; ??інвойси (invoice) №74 від 15.11.2022, №75 від 15.11.2022, №76 від 15.11.2022, №77 від 15.11.2022, №78 від 15.11.2022, №95 від 21.11.2022, №96 від 21.11.2022 та №97 від 21.11.2022 виставлені ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 на адресу литовської компанії «Mobisena UAB»; міжнародні автомобільні транспортні накладні (CMR) №74 від 15.11.2022, №75 від 15.11.2022, №76 від 15.11.2022, №77 від 15.11.2022, №78 від 15.11.2022, №95 від 21.11.2022, №96 від 21.11.2022 та №97 від 21.11.2022.

В період з 07.11.2022 по 21.11.2022 до митного поста «Первомайськ» Миколаївської митниці, в особі агента митного оформлення ОСОБА_2 , яка діяла на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню вантажів від 17.10.2022 №1571, укладеного з ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», в особі директора ОСОБА_1 , засобами електронного зв?язку були подані до митного оформлення наступні електронні митні декларації (далі МД) типу «EK10AA» №UA504070/2022/202325 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202328 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202329 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202389 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202388 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202402 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202404 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202477 від 11.11.2022, №UA504070/2022/202617 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202618 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202630 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202656 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202657 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202658 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202660 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202661 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202722 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202723 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202725 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202726 від 21.11.2022 та №UA504070/2022/202728 від 21.11.2022, на товар «Насіння ріпаку, не призначене для сівби, врожай 2022р, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 464 360 кг., загальною вартістю 232 180,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 8 490 497 грн. 54 коп.

Відповідно до зазначених МД заявлено, що відправник товару - ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», одержувач - литовська компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010).

Разом з митними деклараціями, в якості підстави для переміщення через митний кордон України зазначеного товару, подано наступні документи: ??зовнішньоекономічний контракт №101022-BRA від 10.10.2022 укладений між ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 , як продавець, з одного боку, та литовською компанією «Mobisena UAB» як покупець, з іншого боку; ??інвойси (invoice) №39 від 07.11.2022, №38 від 07.11.2022, №42 від 07.11.2022, №50 від 08.11.2022, №52 від 08.11.2022, №53 від 09.11.2022, №56 від 09.11.2022, №70 від 10.11.2022, №72 від 17.11.2022, №73 від 17,11.2022, №79 від 17.11.2022, №80 від 18.11.2022, №81 від 18.11.2022, №82 від 18.11.2022, №83 від 18.11.2022, №84 від 18.11.2022, №98 від 21.11.2022, №99 від 21,11.2022, №100 від 21,11.2022, №101 від 21.11.2022 та №102 від 21.11.2022, виставлені ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 на адресу литовської компанії «Mobisena UAB»; ??міжнародні автомобільні транспортні накладні (CMR) №39 від 07.11.2022, №38 від 07.11.2022, №42 від 07.11.2022, №50 від 08.11.2022, №52 від 08.11.2022, №53 від 09.11.2022, №56 від 09.11.2022, №70 від 10.11.2022, №72 від 17.11.2022, №73 від 17.11.2022, №79 від 17.11.2022, №80 від 18.11.2022, №81 від 18.11.2022, №82 від 18.11.2022, №83 від 18.11.2022, №84 від 18.11.2022, №98 від 21.11.2022, №99 від 21.11.2022, №100 від 21.11.2022, №101 від 21.11.2022 та №102 від 21.11.2022

Загальна вартість експортованих товарів становить 321 061 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 11 740 751 грн. 29 коп.

У подальшому, в період з 03.11.2022 по 27.11.2022, вищезазначені товари вивезено автомобільним транспортом за межі митної території України.

11.03.2024 на адресу Миколаївської митниці надійшов лист Рівненської митниці №7.13-4/20/7-40/1600 яким було повідомлено, що згідно з листом митних органів Литовської Республіки (вх. Держмитслужби №4215/11/26 від 12.02.2024) литовська компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010) з 2020 року не здійснювала зовнішньоекономічних операцій.

Проведеною перевіркою встановлено, що в зоні діяльності Миколаївської митниці, на підставі контракту №101022-BRAвід 10.10.2022укладеного міжТОВ «БРАІЛАТРЕЙД» вособі директора ОСОБА_1 ,як продавець,з одногобоку талитовською компанією«MobisenaUAB»як покупець,з іншогобоку здійснено 38 митних оформлення товарів рослинного походження в митному режимі «експорт».

Таким чином, директор ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товарів: «Пшениця, не призначена для сівби, без ГМО, врожаю 2022 року, насипом, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 219 300 кг, загальною вартістю 31 281,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 1 143 902,39 грн; «Соєві боби, неподрібнені, не для сівби, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва -Україна (UA)» загальною вагою нетто 192 000 кг, загальною вартістю 57 600,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 2 106 351,36 грн; «Насіння ріпаку, не призначене для сівби, врожай 2022р, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 464 360 кг, загальною вартістю 232 180,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 8 490 497,54 грн, шляхом подання до Миколаївської митниці, через агента з митного оформлення, ОСОБА_2 в якості підстави для такого переміщення підробленого зовнішньоекономічного контракту №101022-BRA від 10.10.2022, а також підроблених інвойсів (іnvoice) №39 від 07.11.2022, №42 від 07.11.2022, №38 від 07.11.2022, №52 від 08.11.2022, № 50 від 08.11.2022, №53 від 09.11.2022, №56 від 09.11.2022, №57 від 10.11.2022, №58 від 10.11.2022, №60 від 10.11.2022, №59 від 10.11.2022, №61 від 10.11.2022, №63 від 10.11.2022, №65) від 10.11.2022, №62 від 10.11.2022, №64 від 10.11.2022, №70 від 10.11.2022, №72 від 17.11.2022, №73 від 17.11.2022, №79 від 17.11.2022, №75 від 15.11.2022, №74 від 15.11.2022, №78 від 15.11.2022, №77 від 15.11.2022, №76 від 15.11.2022, №80 від 18.11.2022, №81 від 18.11.2022, №82 від 18.11.2022, №83 від 18.11.2022, №84 від 18.11.2022, №98 від 21.11.2022, №99 від 21,11.2022, №100 від 21.11.2022, №101 від 21.11.2022, №102 від 21.11.2022, №97 від 21.11.2022, №96 від 21.11.2022 та №95 від 21.11.2022, а також шляхом надання до Миколаївської митниці, через агента з митного оформлення, ОСОБА_2 , в якості підстави для переміщення через митний кордон України вищевказаних товарів митних декларацій: №UA504070/2022/202325 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202328 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202329 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202389 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202388 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202402 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202404 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202435 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202436 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202438 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202437 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202439 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202441 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202443 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202440 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202442 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202477 від 11.11.2022, №UA504070/2022/202617 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202618 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202630 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202631 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202632 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202633 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202634 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202640 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202656 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202657 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202658 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202660 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202661 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202722 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202723 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202725 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202726 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202728 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202731 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202730 від 21.11.2022 та №UA504070/2022/202729 від 21.11.2022, які містять неправдиві дані щодо одержувача вищевказаних товарів - литовської компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010), тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

В судове засідання ОСОБА_1 не з`явилась, про дату та час судового засідання повідомлялась належним чином.

Представник Миколаївської митниці Державної митної служби України в судове засідання не з`явився, просив проводити судове засідання без його участі.

Відповідно до ч.4 ст.526 Митного кодексу України, справа про порушення митних правил може бути розглянута за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за це правопорушення, лише у випадках, якщо є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про перенесення розгляду справи.

Відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 року у справі «Смірнов проти України» згідно з положеннями частини першої статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмет спору. Нездатність суду ефективно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи, є порушенням п.1 ст.6 даної Конвенції.

Європейський Суд з прав людини у рішенні «Пономарьов проти України» від 3 квітня 2008 наголосив, що «сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження». Крім того, враховуючи принцип судочинства, зазначений в практиці ЄСПЛ, яким визнано пріоритет публічного інтересу над приватним, суддя вважає за необхідне провести розгляд справи за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, оскільки безпідставне умисне затягування справи нівелює завдання Митного кодексу України.

Зважаючи навикладені обставини, ОСОБА_1 належно сповіщалась про час і місце розгляду справи, була обізнана про складання стосовно неї протоколу про адміністративне правопорушення, її поведінка свідчить про не бажання брати участь у розгляді справи.

Проте, подальше відкладення розгляду справи нівелюватиме завдання Митного кодексу України, яким є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (частина 1 статті 486 Митного кодексу України).

Відтак, суд відповідно до вимог ст.526 Митного кодексу України, вважає за можливе провести розгляд справи за його відсутності, оскільки матеріали справи містять достатньо доказів на підставі яких можливо розглянути справу та винести рішення, що сприятиме досягненню завдань, визначених ст.486 Митного кодексу України, та розгляду справи в межах строків, які передбачені ст.467 Митного кодексу України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд дійшов до наступного висновку.

Відповідно до положеньст. 458 Митного кодексу Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до змісту вимог ст.486 Митного кодексу України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Вимогами ст.489 КУпАП передбачено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ст.495 Митного кодексу України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до вимог ч. 1ст. 318 Митного кодексу Українимитному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.

Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбаченіст. 335 Митного кодексу України.

Частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, передбачена відповідальність за Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.

Згідно з диспозицією ст. 483 Митного кодексу України, об`єктивна сторона складу правопорушення, за якою притягується ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності, характеризується діями, спрямованими на приховування переміщуваного через митний кордон України товару, що спричиняє певні негативні наслідки, а суб`єктивна сторона лише прямим умислом. Тобто, переміщення товару через митний кордон з приховуванням від митного контролю повинно передбачати для експортера такого товару умисел щодо отримання певних переваг чи матеріальних благ внаслідок проведення такої незаконної зовнішньоекономічної операції.

Митний кодекс України визначає приховуванням від митного контролю як використання спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, що переміщуються через митний кордон України, або надання одним товарам вигляду інших, чи подання митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів, або одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Згідно з ч.1 ст.198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи,що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

У розумінні положень п. 57 ст. 4 Митного кодексу України товари - це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Згідно вимог ст. 336 Митного кодексу України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митного органу зокрема, шляхом, перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335 цього Кодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих органу доходів і зборів.

Відповідно до Постанови пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.

Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.

Документами, що містять неправдивідані, є, зокрема, такі, в якихвідомостіщодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Відповідно до частини 2 статті 459 Митного кодексу України суб?єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно з пунктом 43 частини 1 статті 4 Митного кодексу України посадові особи підприємств: керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов?язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Відповідно до частини 3 статті 65 Господарського кодексу України для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику. Його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами (частини 5 статті 65 Господарського кодексу України).

Враховуючи вищезазначене,вина ОСОБА_1 у вчиненніправопорушення підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, а саме:

- протоколом про порушення митних правил № 0041/50400/24 від 07.06.2024 року, в якому вказані обставини порушення ОСОБА_1 митних правил;

- митними деклараціями типу ЕК10АА №UA504070/2022/202325 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202328 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202329 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202389 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202388 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202402 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202404 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202435 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202436 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202438 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202437 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202439 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202441 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202443 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202440 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202442 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202477 від 11.11.2022, №UA504070/2022/202617 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202618 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202630 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202631 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202632 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202633 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202634 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202640 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202656 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202657 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202658 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202660 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202661 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202722 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202723 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202725 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202726 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202728 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202731 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202730 від 21.11.2022 та №UA504070/2022/202729 від 21.11.2022 відповідно до яких заявлено, що продавець товару - ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», одержувач - литовська компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010), особа відповідальна за фінансове врегулювання - ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД»;

- інвойсами (invoice) №39 від 07.11.2022, №42 від 07.11.2022, №38 від 07.11.2022, №52 від 08.11.2022, № 50 від 08.11.2022, №53 від 09.11.2022, №56 від 09.11.2022, №57від 10.11.2022, №58 від 10.11.2022, №60 від 10.11.2022, №59 від 10.11.2022, №61 від 10.11.2022, №63 від 10.11.2022, №65) від 10.11.2022, №62 від 10.11.2022, №64 від 10.11.2022, №70 від 10.11.2022, №72 від 17.11.2022, №73 від 17.11.2022, №79 від 17.11.2022, №75 від 15.11.2022, №74 від 15.11.2022, №78 від 15.11.2022, №77 від 15.11.2022, №76 від 15.11.2022, №80 від 18.11.2022, №81 від 18.11.2022, №82 від 18.11.2022, №83 від 18.11.2022, №84 від 18.11.2022, №98 від 21.11.2022, №99 від 21,11.2022, №100 від 21.11.2022, №101 від 21.11.2022, №102 від 21.11.2022, №97 від 21.11.2022, №96 від 21.11.2022 та №95 від 21.11.2022, які виставлені ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 на адресу литовської компанії «Mobisena UAB»;

- зовнішньоекономічним контрактом №101022-BRA від 10.10.2022 укладеним між ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» в особі директора ОСОБА_1 , як продавець, з одного боку, та литовською компанією «Mobisena UAB» як покупець, з іншого боку;

- положеннями п.4.4 Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню вантажів від 17.10.2022 №1571, відповідно до якого за достовірність відомостей, що надаються для митного оформлення експортування вищевказаного товару, відповідає саме ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД»;

- листом Рівненської митниці №7.13-4/20/7-40/1600 яким було повідомлено, що згідно з листом митних органів Литовської Республіки (вх. Держмитслужби №4215/11/26 від 12.02.2024) литовська компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010) з 2020 року не здійснювала зовнішньоекономічних операцій;

- інформацією що міститься в ІКС "Податковий блок" та ІКС "Єдине вікно подання звітності" встановлено, що ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» податковузвітність доорганів Державноїподаткової службиУкраїни зквітня 2022року неподавало.Крім того,інформацією ІКС"Єдиневікно поданнязвітності"встановлено відсутність факту реєстрації податкових накладних, де продавець ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД», покупець - іноземний контрагент Mobisena UAB, а об?єкт продажу - сільськогосподарська продукція;

- відомостями, що міститься в АСМО «Інспектор», відповідно до облікової картки учасника ЗЕД, на момент укладання зовнішньоекономічного контракту №101022-BRA від 10.10.2022 та здійснення вказаних вище зовнішньоекономічних операцій ОСОБА_1 , податковий номер НОМЕР_1 , обіймала посаду керівника ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД».

Наведені докази узгоджуються між собою, є належними та допустимими, підстави ставити під сумнів їх достовірність відсутні, а тому в своїй сукупності підтверджують обставини, встановлені в судовому засіданні. При цьому достатні та допустимі дані, які б спростовували чи ставили під сумнів наведені досліджені докази, вказували про порушення вимог Митного кодексу України під час їх отримання, у справі відсутні і не встановлені.

Таким чином, директор ТОВ «БРАІЛА ТРЕЙД» ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товарів: «Пшениця, не призначена для сівби, без ГМО, врожаю 2022 року, насипом, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 219 300 кг, загальною вартістю 31 281,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 1 143 902,39 грн; «Соєві боби, неподрібнені, не для сівби, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва -Україна (UA)» загальною вагою нетто 192 000 кг, загальною вартістю 57 600,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 2 106 351,36 грн; «Насіння ріпаку, не призначене для сівби, врожай 2022р, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 464 360 кг, загальною вартістю 232 180,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 8 490 497,54 грн, шляхом подання до Миколаївської митниці, через агента з митного оформлення, ОСОБА_2 в якості підстави для такого переміщення підробленого зовнішньоекономічного контракту №101022-BRA від 10.10.2022, а також підроблених інвойсів (іnvoice) №39 від 07.11.2022, №42 від 07.11.2022, №38 від 07.11.2022, №52 від 08.11.2022, № 50 від 08.11.2022, №53 від 09.11.2022, №56 від 09.11.2022, №57 від 10.11.2022, №58 від 10.11.2022, №60 від 10.11.2022, №59 від 10.11.2022, №61 від 10.11.2022, №63 від 10.11.2022, №65) від 10.11.2022, №62 від 10.11.2022, №64 від 10.11.2022, №70 від 10.11.2022, №72 від 17.11.2022, №73 від 17.11.2022, №79 від 17.11.2022, №75 від 15.11.2022, №74 від 15.11.2022, №78 від 15.11.2022, №77 від 15.11.2022, №76 від 15.11.2022, №80 від 18.11.2022, №81 від 18.11.2022, №82 від 18.11.2022, №83 від 18.11.2022, №84 від 18.11.2022, №98 від 21.11.2022, №99 від 21,11.2022, №100 від 21.11.2022, №101 від 21.11.2022, №102 від 21.11.2022, №97 від 21.11.2022, №96 від 21.11.2022 та №95 від 21.11.2022, а також шляхом надання до Миколаївської митниці, через агента з митного оформлення, ОСОБА_2 , в якості підстави для переміщення через митний кордон України вищевказаних товарів митних декларацій: №UA504070/2022/202325 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202328 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202329 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202389 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202388 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202402 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202404 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202435 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202436 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202438 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202437 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202439 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202441 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202443 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202440 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202442 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202477 від 11.11.2022, №UA504070/2022/202617 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202618 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202630 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202631 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202632 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202633 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202634 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202640 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202656 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202657 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202658 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202660 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202661 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202722 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202723 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202725 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202726 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202728 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202731 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202730 від 21.11.2022 та №UA504070/2022/202729 від 21.11.2022, які містять неправдиві дані щодо одержувача вищевказаних товарів - литовської компанія «Mobisena UAB» (Polocko 4B-20, Vilnius, податковий номер LT 100012240010), тим самим вчинила адміністративне правопорушення, передбачене частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

При визначенніміри адміністративногостягнення стосовно ОСОБА_1 суд враховує характер правопорушення, обставини справи щодо місця, часу правопорушення, і їх наслідків, ступінь вини правопорушника, його майновий стан, відсутність даних про вчинення аналогічних адміністративних правопорушень.

Обставин, що пом`якшують або обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.

Згідно з митними деклараціями №UA504070/2022/202325 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202328 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202329 від 07.11.2022, №UA504070/2022/202389 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202388 від 08.11.2022, №UA504070/2022/202402 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202404 від 09.11.2022, №UA504070/2022/202435 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202436 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202438 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202437 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202439 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202441 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202443 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202440 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202442 від 10.11.2022, №UA504070/2022/202477 від 11.11.2022, №UA504070/2022/202617 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202618 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202630 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202631 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202632 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202633 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202634 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202640 від 17.11.2022, №UA504070/2022/202656 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202657 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202658 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202660 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202661 від 18.11.2022, №UA504070/2022/202722 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202723 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202725 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202726 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202728 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202731 від 21.11.2022, №UA504070/2022/202730 від 21.11.2022 та №UA504070/2022/202729 від 21.11.2022, загальна вартість експортованих товарів становить 321061 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 11740751 грн. 29 коп.

Вирішуючи питання щодо накладення стягнення за вчинене правопорушення, суд вважає за необхідне обрати ОСОБА_1 адміністративне стягнення, передбачене ч.1 ст.483 Митного кодексу України, у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товарів-безпосереднього предметупорушення митнихправил,а саме:«Пшениця,не призначенадля сівби,без ГМО,врожаю 2022року,насипом,торгівельна марка:немає даних.Країна виробництва-Україна (UA)»загальною вагоюнетто 219300кг,загальною вартістю31281,00доларів США,що станомна моментмитного оформлення,за курсомНБУ,становило 1143902,39грн;«Соєві боби,неподрібнені,не длясівби,торгівельна марка:немає даних.Країна виробництва-Україна(UA)»загальною вагоюнетто 192000кг,загальною вартістю57600,00доларів США,що станомна моментмитного оформлення,за курсомНБУ,становило 2106351,36грн;«Насіння ріпаку,не призначенедля сівби,врожай 2022р,торгівельна марка:немає даних.Країна виробництва-Україна (UA)»загальною вагоюнетто 464360кг,загальною вартістю232180,00доларів США,що станомна моментмитного оформлення,за курсомНБУ,становило 8490497,54грн з конфіскацією вказаних товарів,оскільки такепокарання буденеобхідним,достатнім ідопустимим,тобто призначенез метоювиховання особиі запобіганнявчинення ним нових правопорушень.

Відповідно до положень ч.2 ст.541 Митного кодексу України, у разі неможливості конфіскації товарів, транспортних засобів, зазначених упункті 3 статті 461цього Кодексу, з осіб, які вчинили порушення митних правил, державним виконавцем за рішенням суду в установленому законом порядку може стягуватися вартість цих товарів, транспортних засобів.

Згідно ст.40-1 КУпАП, судовий збір у разі винесення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

У відповідності з цією статтею, з ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 605.60 гривень на користь держави.

На підставі викладеного та керуючись ст.40-1, 279, 283, КУпАП, ст.464, 485, 489, 519,524,527,Митного кодексуУкраїни суд,

П О С Т А Н О В И В :

Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50відсотків вартостітоварів -безпосереднього предметупорушення митнихправил,а саме:«Пшениця, не призначена для сівби, без ГМО, врожаю 2022 року, насипом, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 219 300 кг, загальною вартістю 31 281,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 1 143 902,39 грн; «Соєві боби, неподрібнені, не для сівби, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва -Україна (UA)» загальною вагою нетто 192 000 кг, загальною вартістю 57 600,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 2 106 351,36 грн; «Насіння ріпаку, не призначене для сівби, врожай 2022р, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 464 360 кг, загальною вартістю 232 180,00 доларів США, що станом на момент митного оформлення, за курсом НБУ, становило 8 490 497,54 грн, що становить 5870 375 (п`ять мільйонів вісімсот сімдесят тисяч триста сімдесят п`ять) гривень 64 копійки, з конфіскацієютовару - безпосереднього предметупорушення митнихправил,а саме:«Пшениця, не призначена для сівби, без ГМО, врожаю 2022 року, насипом, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 219 300 кг; «Соєві боби, неподрібнені, не для сівби, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва -Україна (UA)» загальною вагою нетто 192 000 кг; «Насіння ріпаку, не призначене для сівби, врожай 2022р, торгівельна марка: немає даних. Країна виробництва - Україна (UA)» загальною вагою нетто 464 360 кг.

Реквізити для сплати штрафу: отримувач коштів - Миколаївське ГУК/Централ. р н/21081100, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача - UA088999980314030542000014483, код класифікації доходів бюджету 21081100.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605.60 гривень (п`ятсот тридцять шість грн. вісімдесят коп.) на розрахунковий рахунок UA798999980313131206000014483, отримувач Миколаїв. ГУК/Централ.р-н/22030101, код отримувача (ЄДРПОУ) 37992030, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), призначення платежу - судовий збір (ДСА 050).

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскарженадо Миколаївськогоапеляційного судупротягом десятиднів здня винесенняпостанови особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

У разі несплати правопорушником штрафу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, з правопорушника у порядку примусового виконання стягується подвійний розмір штрафу, у відповідності до ст. 308 КУпАП.

Суддя В.Л. Лященко

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення13.09.2024
Оприлюднено20.09.2024
Номер документу121643582
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —490/5711/24

Постанова від 13.09.2024

Адмінправопорушення

Центральний районний суд м. Миколаєва

Лященко В. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні