Ухвала
від 16.09.2024 по справі 445/1062/24
ЗОЛОЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 445/1062/24

Провадження № 1-кс/445/790/24

УХВАЛА

проарешт майна

16 вересня 2024 року слідчий суддя Золочівського районного суду Львівської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №12024141210000248від 01 травня 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України,

в с т а н о в и в:

старший слідчий СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 звернулася з клопотанням, що погоджене з прокурором Золочівської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_4 , про арешт майна.

Клопотання мотивуєтим,що досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , перебуваючи на посаді голови Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області (код ЄДРПОУ 04374200, 80744, Львівська область, Золочівський район, село Підлипці, вулиця Зелена, 11), будучи обраною на виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, повноваження якої, як голови Підлипецької сільської ради, визнані рішенням 1 сесії 7 демократичного скликання Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області №1 від 11 листопада 2015 року «Про результати голосування та вибори депутатів сільської ради та сільського голову», являючись представником влади, здійснюючи функції, пов`язані із виконанням організаційно-розпорядчих і адміністративно-господарських обов`язків, з наданими їй відповідно до пунктів 1, 2, 3, 8, 9, 12, 19 частини 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» №280/97-ВР від 25.05.1997 року (в редакції на час вчинення інкримінованих дій) повноваженнями : забезпечувати здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержуватись Конституції та законів України, виконувати акти Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організовувати в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; підписувати рішення ради та її виконавчого комітету; скликати сесії ради, вносити на розгляд ради пропозиції та формувати порядок денний сесій ради і головувати на пленарних засіданнях ради; забезпечувати підготовку рішень ради з питань, що належать до її відання; забезпечувати виконання рішень відповідної ради, її виконавчого комітету; здійснювати інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим законом та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів, тобто в силу частини 3 статті 18 КК України будучи службовою особою, допустила у своїй діяльності службову недбалість, а саме неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом права, свободам та інтересам окремих громадян при наступних обставинах.

ОСОБА_5 , будучи наділеною повноваженнями, передбаченими статтею 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», будучи особою, відповідальною за підписання рішень ради та її виконавчого комітету, здійснення керівництва апаратом ради та її виконавчого комітету, скликання сесії ради, внесення пропозиції та формування порядку денного сесій ради і головування на пленарних засіданнях ради, у невстановлену досудовим розслідуванням дату і час, однак не пізніше 29 червня 2017 року, перебуваючи у приміщенні адміністративної будівлі Підлипецької сільської ради, що за адресою: Львівська область, Золочівський район, село Підлипці, вулиця Зелена, 11, винесла на порядок денний XIV сесії Підлипецької сільської ради VII демократичного скликання Золочівського району Львівської області питання про погодження надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2.0000 га у власність ОСОБА_6 для ведення особистого селянського господарства на території Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області. У подальшому, 29 червня 2017 року ОСОБА_5 , перебуваючи у приміщенні адміністративної будівлі Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області, що за адресою: Львівська область, Золочівський район, село Підлипці, вулиця Зелена, 11, підписала рішення №220 XIV сесії Підлипецької сільської ради VII демократичного скликання Золочівського району Львівської області «Про погодження надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_6 площею 2.0000 га для ведення особистого селянського господарства на території Підлипецької сільської ради в урочищі «Під Камінна», поклавши контроль за виконанням даного рішення на сільського голову ОСОБА_5 .

Крім цього, ОСОБА_5 у невстановлену досудовим розслідуванням дату і час, однак не пізніше 03 квітня 2018 року, перебуваючи у приміщенні адміністративної будівлі Підлипецької сільської ради, що за адресою: Львівська область, Золочівський район, село Підлипці, вулиця Зелена, 11, винесла на порядок денний XIX сесії Підлипецької сільської ради VII демократичного скликання Золочівського району Львівської області питання про погодження надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2.0000 га у власність ОСОБА_7 для ведення особистого селянського господарства на території Підлипецької сільської ради. У подальшому, 03 квітня 2018 року ОСОБА_5 , перебуваючи у приміщенні адміністративної будівлі Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області, що за адресою: Львівська область, Золочівський район, село Підлипці, вулиця Зелена, 11, підписала рішення №345 XIX сесії Підлипецької сільської ради VII демократичного скликання Золочівського району Львівської області «Про погодження надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність ОСОБА_7 площею 2.0000 га для ведення особистого селянського господарства на території Підлипецької сільської ради в урочищі «Підкамінна», поклавши контроль за виконанням даного рішення на сільського голову ОСОБА_5 .

У подальшому ОСОБА_5 , у невстановлену досудовим розслідуванням дату і час, однак не пізніше 03 вересня 2018 року, знаходячись на території земель Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області, не перевіривши можливість накладки нововідведених земельних ділянок на ділянку, якою користується потерпілий ОСОБА_8 , погодила акти встановлення та узгодження меж земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства та прийомки-передачі межових знаків на зберігання вказаних земельних ділянок, наданих ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , та після виготовлення проектів землеустрою, такі були затвердженні Наказами Головного управління Держгеокадастру у Львівській області. У результаті чого було допущено передачу земельних ділянок, на які згодом було зареєстровано право власності та присвоєно кадастрові номери, частина яких вже раніше надана у власність ОСОБА_9 , без їх попереднього вилучення.

Так, відповідно до Наказу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 26.07.2018 №13-4067/16-18-СГ «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність без зміни цільового призначення» ОСОБА_6 надано у власність земельну ділянку площею 2.0000 га, у тому числі рілля площею 2.0000 га (кадастровий номер 4621885200:58:000:0368) із земель сільськогосподарського призначення державної власності без зміни цільового призначення для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Підлипецької сільської ради Золочівського району. Та згідно Наказу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від 02.05.2019 №13-2512/16-19-СГ «Про затвердження документації із землеустрою та надання земельної ділянки у власність без зміни цільового призначення» ОСОБА_7 надано у власність земельну ділянку площею 2,0000 га, у тому числі рілля площею 2,0000 га (кадастровий номер 4621885200:58:000:0369) із земель сільськогосподарського призначення державної власності без зміни цільового призначення для ведення особистого селянського господарства, розташовану на території Підлипецької сільської ради Золочівського району.

Внаслідок недбалого ставлення до своїх обов`язків ОСОБА_5 , яка не перевірила особисто дотримання Конституції та законів України при виконанні повноважень місцевого самоврядування, зокрема при підписанні вказаних вище рішень Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області, та не доручила ввіреним їй працівникам органу місцевого самоврядування перевірку на факт накладання земельних ділянок, щодо яких приймалися рішення, на земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, згідно зі списками розміщення громадян, власників сертифікатів на земельні частки (паї), які перебувала у володінні Підлипецької сільської ради, внаслідок чого було порушено вимоги:

- статті 41 Конституції України, яка передбачає недоторканність права власності.

- частини 10 Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державний земельний кадастр», згідно якої документи, якими було посвідчено право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, видані до набрання чинності Законом України «Про державний земельний кадастр», є дійсними;

- частини 2 Розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державний земельний кадастр», де зазначено, що земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера;

- частини 6 статті 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр», положення якої врегульовують, що знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини, є підставою для відмови у здійснення державної реєстрації земельної ділянки;

- частини 5 статті 116 Земельного Кодексу України, яка передбачає, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними у порядку, визначеному законом;

- статті 118 Земельного Кодексу України, згідно з якою відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку;

- статей 122 і 123 Земельного Кодексу України, згідно з якими сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку;

- статті 19 Закону України «Про землеустрій», відповідно до якої до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; б) організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку, встановлених законом; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Таким чином, ОСОБА_5 , внаслідок недбалого ставлення до своїх повноважень та службових обов`язків, передбачених статтею 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтями 118, 122, 123 Земельного Кодексу України, статтею 19 Закону України «Про землеустрій», свідомо припускаючи можливість невиконання земельного чи іншого законодавства, особисто не перевірила можливість накладки нововідведених земельних ділянок на інші земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, що стало підставою для передачі земельних ділянок у приватну власність ОСОБА_6 та ОСОБА_7 .

Згідно висновку судової земельно-технічної експертизи земельна ділянка площею 2.0000 га з кадастровим номером 4621885200:58:000:0368, що належить ОСОБА_6 , частково накладається на земельну ділянку площею 1,6775 га відповідно до Державного акту на право приватної власності на землю ІІІ-ЛВ №011973 від 01.11.2002 площею накладання 0,1064 га, а земельна ділянка площею 2,0000 га з кадастровим номером 4621885200:58:000:0369, що належить ОСОБА_7 , частково накладається на земельну ділянку площею 1,6775 га відповідно до Державного акту на право приватної власності на землю ІІІ-ЛВ №011973 від 01.11.2002 площею накладання 1,5629 га.

Відтак, у результаті вказаних злочинних дій ОСОБА_5 заподіяно істотної шкоди охоронюваним законом правам ОСОБА_8 , який у порядку права спадкування за заповітом (спадкоємець ОСОБА_9 ) є власником земельної ділянки згідно Державного акту на право приватної власності на землю серії ІІІ-ЛВ №011973 від 01.11.2002, розташованої на території Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, площею 1,6775 га, внаслідок чого останній був позбавлений права власності на вказану земельну ділянку, вартість якої станом на момент вчинення кримінального правопорушення становила 132742,11 гривень, чим останньому заподіяно шкоди на вказану суму.

13 вересня 2024 року ОСОБА_5 , повідомлено про підозру в вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Враховуючи те, що вказані об`єкти нерухомого майна земельна ділянка площею 1,6775 га, що розташована на території Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області згідно Державного акту на право власності на землю серії ІІІ-ЛВ №011973 від 01.11.2002, яка належить ОСОБА_8 , являється предметом, що був об`єктом кримінально-протиправних дій, а також земельні ділянки із кадастровими номерами 4621885200:58:000:0368 площею 2.0000 га, що належить ОСОБА_6 та 4621885200:58:000:0369 площею 2.0000 га, що належить ОСОБА_7 мають суттєве значення для кримінального провадження, відповідно до статті 98 КПК України вказані земельні ділянки визнано речовими доказами у кримінальному провадженні.

Законодавство України, закріплюючи принцип непорушності права власності, вказує на те, що земельна ділянка, право власності на яку за часом виникла пізніше, є тією земельною ділянкою «яка накладається», у той час, як земельна ділянка, право власності на яку зареєстровано раніше, - земельною ділянко, «на яку накладається».

Враховуючи, що речові докази - земельна ділянка площею 1,6775 га згідно Державного акту на право приватної власності на землю серії ІІІ-ЛВ №011973 від 01.11.2002, розташована на території Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області для ведення товарного сільськогосподарського виробництва є земельною ділянкою, «на яку накладається», а земельні ділянки із кадастровими номерами 4621885200:58:000:0368 та 4621885200:58:000:0369 є такими, які «накладаються», з метою збереження речового доказу виникла необхідність у накладенні арешту на земельні ділянки із кадастровими номерами 4621885200:58:000:0368 та 4621885200:58:000:0369.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 21.05.2024 за номером 379531319 земельна ділянка із кадастровим номером 4621885200:58:000:0368 площею 2,0000 га, що знаходиться на території Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства на праві приватної власності належить ОСОБА_6 .

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухому майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 21.05.2024 за номером 379528636 земельна ділянка із кадастровим номером 4621885200:58:000:0369 площею 2,0000 га, що знаходиться на території Підлипецької сільської ради Золочівського району Львівської області із цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства на праві приватної власності належить ОСОБА_7 .

Згідно довідок про оціночну вартість об`єктів нерухомості від 13.09.2024 оціночна вартість земельної ділянки із кадастровим номером 4621885200:58:000:0368 становить 107313,18 грн, та оціночна вартість земельної ділянки із кадастровим номером 4621885200:58:000:0369 становить 107313,18 грн.

Слідчий та прокурор в судове засідання не з`явилися, подавши заяви, якими клопотання підтримують в повному обсязі та просять розглядати таке у їх відсутності.

На підставі ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування судового засідання з допомогою технічних засобів не здійснювалося.

Дослідивши матеріали клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.170 КПК України арештом майна є тимчасове позбавлення підозрюваного, обвинуваченого або осіб, які в силу закону несуть цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у разі якщо до такої юридичної особи може бути застосовано захід кримінально-правового характеру у вигляді конфіскації майна, можливості відчужувати певне його майно за ухвалою слідчого судді або суду до скасування арешту майна у встановленому цим Кодексом порядку. Відповідно до вимог цього Кодексу арешт майна може також передбачати заборону для особи, на майно якої накладено арешт, іншої особи, у володінні якої перебуває майно, розпоряджатися будь-яким чином таким майном та використовувати його.

Арешт може бути накладено на нерухоме і рухоме майно, майнові права інтелектуальної власності, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковому вигляді, цінні папери, корпоративні права, які перебувають у власності у підозрюваного, обвинуваченого або осіб, які в силу закону несуть цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями підозрюваного, обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, і перебувають у нього або в інших фізичних, або юридичних осіб, а також які перебувають у власності юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, з метою забезпечення можливої конфіскації майна, спеціальної конфіскації або цивільного позову.

Арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Слідчий суддя, вивчивши матеріали клопотання, вважає, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого.

Незастосування арештумайна можепривести донастання наслідків, які можуть перешкодити досягненню мети кримінального провадження.

Враховуючи вищевикладене, а також правову підставу для арешту майна, наслідки арешту майна, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, наявність об`єктивної необхідності та виправданість такого втручання у права і свободи особи, а також з метою забезпечення речових доказів вважаю, що клопотання підлягає до задоволення.

Керуючись ст. ст. 170 - 173, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя

у х в а л и в:

клопотання старшого слідчого СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні № №12024141210000248від 01 травня 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 367 КК України - задовольнити.

Накласти арешт на земельні ділянки із кадастровими номерами 4621885200:58:000:0368 площею 2,0000 га, яка знаходиться у приватній власності ОСОБА_6 та 4621885200:58:000:0369 площею 2,0000 га, яка знаходиться у приватній власності ОСОБА_7 , з метою забезпечення збереження речового доказу, а також запобігання можливості їх відчуження, не вчиняти дій пов`язаних із реєстрацією та перереєстрацію речових прав на нерухоме майно, а також заборонивши відчужувати та розпоряджатися вказаним майном.

Контроль за виконанням ухвали покласти на старшого слідчого СВ Золочівського РВП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_3 ..

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЗолочівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення16.09.2024
Оприлюднено18.09.2024
Номер документу121647634
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —445/1062/24

Ухвала від 16.09.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 13.06.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 03.06.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 13.05.2024

Кримінальне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні